Atman at-105 kafa motoru su seviyesi motorun yarısına geliyor bir sıkı


arifkorayÇevrim Dışı

Kayıt: 17/03/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 109
arifkorayÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Mart 2013 10:40
Merhaba Atman at 105 motor satın aldım. sumpa su akışı tazyiksiz olduğundan motor haznedeki suyun seviyesini iyice aşağı indirdi. yani motor yarısı hava yarısı da su basıyor. (saatte 500-600lt gibi, normal kapasitesi 3000 lt). Satın aldığım sitede motor tamamen suyun altında kalmalıdır yazıyordu. ama su seviyesi motorun yarısına geliyor bir sıkıntı olur mu?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BerkanCerciÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 10/07/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 1293
BerkanCerciÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Mart 2013 10:47
Abi o sistemler su ile soğutmalı çalışmaktadır içindeki dönen milin mıknatısı w sebebiyle ısınır ve bu ısısını suyla birlikte suya yayar , şait oldum bunlar dışarda çalışınca bir süre sonra yanıyor..

Bence ya motoru birazda aşağı indirmeye çalış yada sumpta akıtma sistemini aşağı insin (motor suda kalsın) artık hangisi kolayına geliyorsa ama o motorun suda çalışması lazım yoksa yanıyor..

Tabi ben bunu başka markada gözlemledim ama atmandada aynısı olacağını düşünüyorum...

Kolay Gelsin..

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GETz READYÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/10/2006
İl: Kocaeli
Mesaj: 1371
GETz READYÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Mart 2013 11:20
Sıkııntı olur mil dağılır.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ahmeterdogan61Çevrim Dışı

Kayıt: 24/12/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 148
ahmeterdogan61Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Mart 2013 09:41
Aynı sorun bende de vardı hortumun ucuna hortumları birbirine bağlayan ek parçadan koydum böylece hortumun çıkışı daralmış oldu su akışı hem daha tazyikli oldu hem de debisi azaldı.Kısmen de olsa  böyle bir yöntem işe yaradı.
ahmeterdogan612013-03-22 12:39:21

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

arifkorayÇevrim Dışı

Kayıt: 17/03/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 109
arifkorayÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Mart 2013 22:05
Teşekkür ederim akvaryumdan sump'a inen hortumu ikiye çıkardım, su akışı 2 katına çıktı sorunu hallettim çok teşekkür ederim ilgilenen arkadaşlara

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

arifkorayÇevrim Dışı

Kayıt: 17/03/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 109
arifkorayÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 28 Mart 2013 17:38
Arkadaşlar bugün sistemi kurdum ama atman 3000lt lik motor biraz fazla geldi. sumpa inen overflow sayısını 2ye çıkardım. Kafa motoruna vana taktım ama hala sumptaki su seviyesi kafa motorunun yarısı seviyesine kadar iniyor ne yapmalıyım yardımlarınızı bekliyorum

arifkoray2013-03-28 17:39:37

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GETz READYÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/10/2006
İl: Kocaeli
Mesaj: 1371
GETz READYÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2013 08:53
2000 lik motor koyabilirsiniz.Yada akvaryumdan sumpa inen su miktarını arttırmanın yollarını arayabilirsiniz.1.seçenek daha mantıklı.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BasriÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/10/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 276
BasriÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2013 09:27
[QUOTE=arifkoray] Arkadaşlar bugün sistemi kurdum ama atman 3000lt lik motor biraz fazla geldi. sumpa inen overflow sayısını 2ye çıkardım. Kafa motoruna vana taktım ama hala sumptaki su seviyesi kafa motorunun yarısı seviyesine kadar iniyor ne yapmalıyım yardımlarınızı bekliyorum

[/QUOTE]
Arif bey aynı sorun bendede vardı vana ile kolayca çözebildim.Vanayı çok az açtım şuanda su seviyesinde bir sorun yok.Vanayı biraz daha ayarlarsanız sorunuz çözülür.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

oscarusÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/07/2011
İl: Sivas
Mesaj: 3331
oscarusÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2013 09:31
Sizin sorunun çözümü resimdeki vanadır.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GETz READYÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/10/2006
İl: Kocaeli
Mesaj: 1371
GETz READYÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2013 09:34
İyi güzel herkes çözümü vana ile bulmuşta,vanayı kıstığımız zaman motorun çalışan parçalarına özellikle mil yatağına ve pallere ekstra yük binipte motora zarar vereceği aşikardır.Zaten yük altında çalışan motorlar bu şekilde ekstra yüke maruz kalıyorlar zamanlada problem çıkarırlar diye düşünüyorum.Bunun yerine daha küçük debili bir motor konulamaz mı?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

oscarusÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/07/2011
İl: Sivas
Mesaj: 3331
oscarusÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2013 10:16
[QUOTE=GETz READY]İyi güzel herkes çözümü vana ile bulmuşta,vanayı kıstığımız zaman motorun çalışan parçalarına özellikle mil yatağına ve pallere ekstra yük binipte motora zarar vereceği aşikardır.Zaten yük altında çalışan motorlar bu şekilde ekstra yüke maruz kalıyorlar zamanlada problem çıkarırlar diye düşünüyorum.Bunun yerine daha küçük debili bir motor konulamaz mı?[/QUOTE]

Sizin dediğiniz gibi olsaydı firmalar dış filtreleri debiyi azaltmak için vana  koymazdı.



Tetratec firması o yeşil vanayı debiyi azaltmak için koyuyor.Zararlı olsaydı ürüne eklemezdi.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GETz READYÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/10/2006
İl: Kocaeli
Mesaj: 1371
GETz READYÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2013 10:26
Bahsi geçen vana ürünü tasarlayanlar tarafından konulmuş bir parçadır sonradan eklenmiş bir parça değildir.Dizaynı,hesabı buna göre yapılmıştır.artı birçok kafa motorunda çıkışı kısarak debiyi düşürdüğünüzde motorun çalışma sesinin değiştiğini fark edersiniz.Artı kafa motorlarının yapısı dikkatle incelediğinizde dış filtre kafalarınınkiyle farklıdır.Ben ufak bir uyarı yaptım isteyen kaale alır isteyen almaz bildiğini okumaya devam edebilir.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

arifkorayÇevrim Dışı

Kayıt: 17/03/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 109
arifkorayÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2013 17:43
Yorum yapan herkese çok teşekkür ederim. kafa motorunun çıkışına bir T attım tnin bir ucu tanka gidiyor diğer ucu sumpun içinde kalıyor (yine kafa motorunun olduğu hazneye akıyor). yani suyun %50si tanka %50si de yine motora akıyor. bunun %50lik tanka çıkan kısmına bir vana daha koyup yaklaşık % 10unu kesersem sorunum düzelecek. tek dez avantajım 3000lt kapasiteli motordan %100lük bir performans yerine %30 -40lık bir performans alacak olmam.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GETz READYÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/10/2006
İl: Kocaeli
Mesaj: 1371
GETz READYÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 29 Mart 2013 19:18
İşte bende onun için motoru değiştirin diyorum size.3000 lik motora dünya elektrik yaktırıp 1500 lük performans almak hiç mantıklı gelmedi bana.Bence 2000 lik motor kullanın daha az elektrik yakın tam performans alın.Böylesi daha ekonomik değil mi?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir