Rainbow Akvaryum-Eminönü


tanerztrkÇevrim Dışı

Kayıt: 10/02/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 4
tanerztrkÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 16:45
Selamlar.Konu ile ilgili bugün başıma gelen bir olayı aktarmak istiyorum.İstanbul Eminönü Rainbow Akvaryum'dan dün akşam saatlerinde ortaboyda bir akvaryum aldım.Fiyat açısından makul geldi gözüme oyüzden ordan alışverişimi yaptım.Daha sonra Beykoz'a evime döndüm.1 2 saat sonra akvaryumu hazırlamak istedim.Hafif ılık bir su yaptım balıklarım direk soğuk suya atlamasınlar diye çünkü diğer akvaryumdan hemen kurtulmaları gerekiyordu.Suyu doldurdum yeni akvaryuma arkamı döndüm başka birşeyle uğraşmak için birden çat diye bir ses bir döndüm akvaryum camı 3 yerinden çatlamış.hemen boşalttım tabi.Ertesi gün yani bugün yine oraya gittim akvaryumla beraber olayı anlatmak için.Götürdüm olayı anlattım.Ilık su koymamalıymışım,cam inceymiş çatlaması normalmiş.Yapıcak birşey yokmuş.Eğer istersem yeni birtane sermaye fiyatına oda bu aldığımın 10 lira düşüğü o kadar kar yapıyolarmış gerçekten çok inandırıcı.Ben hatalıymışım ki ben 10 yıldır akvaryum hobisi ile uğraşıyorum hiç bir akvaryumum çatlamadı bugüne kadar.Hiç birşey yapamazlarmış üretici firmada kabul etmezmiş.Ben bir müşteriyim,burda mağdurum.Akvaryumun amacı nedir?Suyu muhafaza etmek.E içine su dolunca çatlayan akvaryumun suçu benim mi çok tuhaf.Birde insan kandırmaya çalışıyorlar sinirlenmemek elde değil.Siz siz olun.Eminönü'nde bulunan hiç bir akvaryumcudan birşey almayın.Balıkları bile sağlıksız olup hiç yaşamıyorlar.Benden söylemesi.Gitmeyeceğiniz biryer varsa özellik RAİNBOW AKVARYUM.saygılar

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

avrasyalıÇevrim Dışı

Kayıt: 05/04/2009
İl: Kocaeli
Mesaj: 469
avrasyalıÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 16:50
Büyük geçmiş olsun. Hesaplı ile ucuz olanı karıştırmamak önemli. Ben şahsen kendim yaptırmadığım veya bildiğim bir firma olmadığı sürece o akvaryumun sudan sebeplerle bir yerde hesaplı olarak satıldığına inanmam. Mânası düşündürücü şu özdeyiş geliyor aklıma; Ucuz malzeme kullanacak kadar zengin değilim!

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

lgndmrklÇevrim Dışı

Kayıt: 14/11/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 137
lgndmrklÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 17:16
Öncelikle geçmiş olsun. Eminönü dedin mi iki kere düşünmek gerek. Hak hukuk aranamaz olmuş maalesef.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

madstormÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 29/08/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 2843
madstormÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 18:05

Arkadaşlar burada şuna değinmek isterimki. Cam çatlağı için hiç bir firma akvaryumu geri almaz. isminin rainbow olması yada farklı bir pet shop olması bunu değiştirmez.

Şöyle bir düşünün siz satsanız ve camı çatladı diyerek size başvurulsa... Siz ne yaparsınız?
Ayrıca camın çatlaması ile sahtekarlığın ne gibi bir bağlantısı var bunuda anlamadım.
Eğer size çatlak bir akvaryum satsaydı, evet işte o zaman sahtekar olurdu.
 
Eleştirirken Birazda mantıklı olmak lazım...

Beğenenler: [T]197164,ComoDAYI[/T][T]229696,eackgzz[/T]
+1: [T]105589,ATMACA71[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KurtulusmÇevrim Dışı

Kayıt: 08/11/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 86
KurtulusmÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 18:12
Petshopları savunmak gibi bir derdim yok tabi. Ama madstorm 'a  ( Ağabey) Katılıyorum. Şimdi aşırı soğuk cam sıcak su ile temasa girdiğinde çatlayabilir. Ucuza alırken de bize biraz dikkat etmek düşüyor sanırım. Kaç mm? Ufakda olsa çatlak çizik gibi şeyler varmı? Bunlara bakmamız lazım illaki. Geri kimse almaz sonuçta tamam siz haklısınız, fakat yolda çatlatıp, yada kenarını köşesini vurupta geri götürenler de oluyordur illaki. Cam sonuçta. Geçmiş olsun. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

_rammstein_Çevrim Dışı

Özel Üye
[B]12047,2[/B] [B]12773,3[/B]
Kayıt: 05/01/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 1960
_rammstein_Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 18:16
Onur Abiye katılıyorum  .Satılan mal sağlamsa  aldığınızda bir sorun yoksa bu sahtekarlık lafı biraz ağar kaçtı derim. Dersenizki koruma içgüdüsü ile söylüyorsunuz hayır kesinlikle.Eminönü piyasasını bilen kişilerin çoğu zaten oradan belli başlı yem yada nebilim ihtiyacı olan bir şeyleri temin eder. Akvaryum almak bence güvenceyle alakalıdır . Ben şahsen ordan akvaryum almazdım sizin yerinizde olsam. Eleştirirken bence bişileride göz önüne koyun .Maddi konudan sizi zor durumda bırakmış olabilir sizide anlıyorum ama hiçbir firma sağlam sattığı şeyi kırık ve çatlak şikayetleri ile geri almaz. Kullanıcı hatasından derler. Aydınlatıcı oldumu bilemiyorum. Saygılarımla. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Öğretmen AliÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 12/04/2009
İl: Bursa
Mesaj: 1210
Öğretmen AliÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 20:15
Akvaryumunuzun altına strafor gibi esneklik yapan bir malzeme koydunuzmu?aynı durum bendede olmuştu acemiyken strafor koymadan akvaryuma su koymuştum ve alt köşenin 3 yerinden çatlamıştı.Ilık sudan çatlama yapması normal değil.İnce cam kullansalar ve kayıt kuşak olmasa orta bölgedeki esneme yüzünden yandan açması lazımdır..

Akvaryum ölçüleriniz,cam kalınlığı ve kayıt kuşak varmı yazarmısınız.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 21:55
[QUOTE=madstorm]

Arkadaşlar burada şuna değinmek isterimki. Cam çatlağı için hiç bir firma akvaryumu geri almaz. isminin rainbow olması yada farklı bir pet shop olması bunu değiştirmez.

Şöyle bir düşünün siz satsanız ve camı çatladı diyerek size başvurulsa... Siz ne yaparsınız?
Ayrıca camın çatlaması ile sahtekarlığın ne gibi bir bağlantısı var bunuda anlamadım.
Eğer size çatlak bir akvaryum satsaydı, evet işte o zaman sahtekar olurdu.
 
Eleştirirken Birazda mantıklı olmak lazım...
[/QUOTE]


Tebrik ederim abi yerinde tespitler için.Nasıl olsa eminönü deyip konu açmışsınız fakat malesef suç sizde.Malum kış aylarındayız.Dışardan gelen soğuk akvaryuma direk sıcak su koyarsanız çatlar.Rainbow Akvaryum yağmur marka akvaryum satar.Ve kalitesi bellidir.Evimde 4 akvaryum var ve hepsini ordan aldım.Şükür sıkıntı yok.

Bence size yardımcı olmuşlar , ama siz sinirli gittiğiniz için anlamamışsınız.Saygılar.. Beal 2011-12-07 22:47:09

Beğenenler: [T]176025,Onurkilic[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

avrasyalıÇevrim Dışı

Kayıt: 05/04/2009
İl: Kocaeli
Mesaj: 469
avrasyalıÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 11:25
Bence bu şikayet eden arkadaşın ifadesinde bazı eksiklikler mevcut. Bu yüzden ben dahil bütün yorum yapanlar (kimse kusura bakmasın) bir öncekinin kafasını gözünü yara yara, aleyhte ya da lehte yorumlar yapıyorlar.

Bir defa alınan akvaryumun ebadı nedir? Önemli mi?  El cevap: Gayet tabi ki önemli. 80 lt. bir akvaryum elle arabanın bagajına kadar taşınabilir. Su doldurur doldurmaz bu akvaryum dakikalar içinde üç yerinden çatlıyorsa hemen bilimsel olarak sebep tartışılır ve/veya akvaryumun kalitesi konuşulur. Kaldı ki şahıs en başından itibaren süregelen bir  sızdırmadan bahsetmiyor. Olay yüksek ihtimalle ısı farkı sonucu yaşanan bir felaket. Ancak bu bu alınan akvaryumda kullanılan camın kalınlığından ziyade cam kalitesi ile tolere edilebilecek bir durum. Her konuda yorum yapan arkadaşlarım bunu katiyyen konuşmamış. Yani (şahin olduğunu bilmeden) doğan görünümlü şahin satın almışsanız, sırf camı kontrol ettiğiniz ve sağlam olduğunu sandığınız için kabahat firmada değil sizdedir, öyle mi? Hakikaten bakış açısı epey ilginç geldi. 
Bu sebeple (fazla eleştiri yapmamıştım ancak, yazdıklarımın akabindeki yorum olduğu için üzerime alındım.) hiç mantıksız değil.  Bu arada fikrime katılmayabilirsiniz, hatta kızabilirsiniz. Buna saygı duyarım, fakat "mantıksız yorum yapma"  gibi fikri hakir gören bir tenkit, forumdaki tartışmadaki üslup seviyesini ve saygı sınırlarını zorlayıcı bir davranıştı. Yakıştıramadım. 

Akvaryum 80 lt. değil de, 400 lt ve üzeri bir akvaryum ise o zaman durum biraz daha değişik cereyan etmelidir. Yani bu akvaryum büyük ihtimalle büyük bir araçla taşınır. 
a-Firma eve teslim eder (bundan bahsedilmemiş.)
b-Alıcı kendi temin ettiği bir araçla akvaryumu eve taşır. (Bu daha muhtemel)
Neredeyse bir LCD televizyon fiyatını bile aşabilen büyüklükte bir akvaryum için firma sattığı akvaryumun su ile doldurulmasında temsilcisini hazır bulundurmalıdır. Zira ilk kullanımda pahalı eşyaların nezaret altında faaliyete geçirilmeleri esastır. (Ama şikayet yazan kardeşimin ifadesinden akvaryumun küçük olduğunu tahmin ettiğimden, bu ikinci varsayımı eliyorum.
Ancaaak tek bir istisna ile.. Akvaryumun küçük olması ve alıcının bilgisiz olması, az para verdiği akvaryum için tavsiye almayacağı manasını taşımaz. Soğuk havada alınan akvaryumun taşıdığı risk bellidir ve satıcı tarafından kaliteli mal satmanın yanında,  "efendim yanlış yapmışsınız, şöyle yapsaydınız daha iyi olurdu" demekten ziyade, kaza ihtimalini ve çekinceyi önceden alıcıya bildirmek ciddi esnaflığın gereğidir .

Ayrıca yazdıklarımın ışığında hasar görmüş olan bir akvaryumun değiştirilmesi veya tamirinde yol gösterilmesi konusunda yaşı benden daha genç olan arkadaşlarımın "hiç bir firma kabul etmez" genellemesini yanlış bulduğumu belirtmek isterim. Ben esasen İstanbul'luyum ve Kocaeli'de yaşıyorum. İstanbul'da da, Kocaeli'de de sattığı malın takibini yapacak kadar ciddi ve ilgili iş yapan küçük ölçekli veya büyük seviyede birçok firma mevcut. Bunlara denk gelmemiş olmanızın yanısıra değişimin kabul edilmemesine boyun eğmeniz yahut bunu doğru bulmanız tabi ki her birinizin kendi tercihidir, samimi olarak saygı duyarım. Ancak örnekleri mevcut olduğu için gerçek durumun böyle olmadığını bilin diye üzerine bastıra bastıra söylüyorum.

Devamlı "yağmur akvaryum" satıldığını bilecek kadar firmanın içine girebilmiş arkadaşlarımız mevcut iken, şikayetçi olan arkadaşın kazıklandığını iddia ettiği mamul hakkında markadan hiç bahsetmemiş olması da beni son derece düşündürdü.

Taner Bey şikayetini yazmış ve çekilmiş. Bu forumda hiç uygun bir davranış tarzı değil. Bakın bunca insan birşeyler yazıyor. Tartışıyor, doğruyu bulmaya çalışıyor. Ben dahi konuya ilk yorum yazan olmama ve üzüntümü belirtmeme rağmen akabinde, şikayetçi Tamer Bey'in bir şey yazmaması sonucunda şahsına münhasır "karala ve git" mi  yapıldı, diye düşünmekten kendimi alamadım.
Saygılarımla.
eurasian2011-12-08 12:01:30

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

madstormÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 29/08/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 2843
madstormÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 12:30

Şunu belirtmek isterimki;

Yorumumu yaparken genel bir akışı ile yaptım. Kendi akvaryumlarımı İstanbul'da x firmaya yaptırdım. (konuya dahil olmaması adına ismini x olarak belirtiyorum)
Akvaryumları almak için imalathanelerine gittiğimde akvaryumların üzerlerindeki 3 yıl garanti stickerları gördüm.
 
Dolayısıyla sordum neleri kapsar?
 
Sızdırmaları, elektrik tesisatıyla ilgili problemleri kapsar cevabını aldım.
 
İnternet satışları çok yaygınlaştı ve neredeyse hepimiz internetten bir şeyler almaktayız.  Alışveriş sayfalarıda yada sipariş tamamlama esnasında yazan şu yazıyı mutlaka okumuşsunuzdur.
 
Ürününüzde hasar mevcut ise kargo görevlisine hasar tespit tutanağı tutturunuz aksi takdirde iade kabul edilmeyecektir. 
Burada gözükmektedirki kırılabilecek tüm malzemelerdeki kırık ve çatlaklar iade sebebi değildir. Bunu ben demiyorum yukarıdaki yazı diyor. Sanırım akvaryumda kırılabilecek bir malzeme sınıfına girer.
 
Mesela ısıtıcı; daha sıfır ıstıcı kıran bir sürü arkadaş  tanıyorum. Bunların hepsi satıcının suçumu yoksa imalatçı firmanın suçumu?
 
Atakan bey;
 
İstanbuldan Kocaeliye kadar sattığı malın takibini yapacak bir çok firma olduğunu belirtmişsiniz. Burası yanlış bir çok firma değil her firma sattığı malın takibini siz hasarsız alana kadar yapar....
 
Siz hasarsız teslim aldıktan sonraki çatlaklar ve kırıklar için bir şey diyemiyorum.
Bu sadece akvaryum ve akvaryum malzemesi ile ilgili değil tüm kırılabilecek ürünler için geçerli olan bir durumdur.
 
Tekrar iddaa ediyorum.  Sağlam teslim sonrası, çatlak bir akvaryumu değiştirecek bir firma olduğuna inanmıyorum.
 
 
 
 
 
 
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

avrasyalıÇevrim Dışı

Kayıt: 05/04/2009
İl: Kocaeli
Mesaj: 469
avrasyalıÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 16:44
[QUOTE=madstorm]

Şunu belirtmek isterimki;

Yorumumu yaparken genel bir akışı ile yaptım. Kendi akvaryumlarımı İstanbul'da x firmaya yaptırdım. (konuya dahil olmaması adına ismini x olarak belirtiyorum)
Akvaryumları almak için imalathanelerine gittiğimde akvaryumların üzerlerindeki 3 yıl garanti stickerları gördüm.
 
Dolayısıyla sordum neleri kapsar?
 
Sızdırmaları, elektrik tesisatıyla ilgili problemleri kapsar cevabını aldım.
 
[/QUOTE]

Benim bahsettiğim şey teslimat sonrası verilen garanti şartları değildi. Bunu farklı anlamışsınız.  Elbette ki tüketici kanununa göre garanti şartları, firmalar tarafından belirlenen ve ayıplı mal sınırlarını çizen hususları kapsar. Ama bu konuya nasıl geldiniz anlamadım. Zira benim tespitim ve birçok firma ile ilgili görüşüm hasarsız teslimat sonrası oluşan zararlara yapılacak işlemlerle alakalı değil. Aksine teslimat esnasındaki hususlardır. 

[QUOTE=madstorm]
 
Ürününüzde hasar mevcut ise kargo görevlisine hasar tespit tutanağı tutturunuz aksi takdirde iade kabul edilmeyecektir. 
Burada gözükmektedirki kırılabilecek tüm malzemelerdeki kırık ve çatlaklar iade sebebi değildir. Bunu ben demiyorum yukarıdaki yazı diyor. Sanırım akvaryumda kırılabilecek bir malzeme sınıfına girer.
 
 
[/QUOTE]

Bir de ısrarla internet üzerinden yapılan satışlardaki şartlardan bahsetmişsiniz. Elbette ki birçok arkadaşım ve keza ben birçok malzeme ve canlıyı internet üzerinden satın alıyoruz. Ancak , Tüketici Kanununa göre mağduriyet halinde giderilmesi Tüketici Hakem Heyetlerine bırakılmış, (yani Allaha havale edilmiş) bir alışveriş sistemi, ne şu anda şikayet edilen konu ile alakalı, ne de ben buna dair birşeyden bahsetmedim.  Bu konuya değinme ihtiyacını niçin duyduğunuzu da anlamadım.

[QUOTE=madstorm]
 
Atakan bey;
 
İstanbuldan Kocaeliye kadar sattığı malın takibini yapacak bir çok firma olduğunu belirtmişsiniz. Burası yanlış bir çok firma değil her firma sattığı malın takibini siz hasarsız alana kadar yapar....
 
Siz hasarsız teslim aldıktan sonraki çatlaklar ve kırıklar için bir şey diyemiyorum.
Bu sadece akvaryum ve akvaryum malzemesi ile ilgili değil tüm kırılabilecek ürünler için geçerli olan bir durumdur.
 
Tekrar iddaa ediyorum.  Sağlam teslim sonrası, çatlak bir akvaryumu değiştirecek bir firma olduğuna inanmıyorum.
[/QUOTE]

Son olarak olayı ben mi anlatamadım, Siz mi anlayamadınız, bilemiyorum. Teslimat sonrası diye bir ifade kullandığımı hatırlamıyorum. Şöyle açıklamaya çalışayım;
Diyelim ki bir akvaryum beğendim. Malı satın almayı (parasını ödemeyi ve faturasını teslim almayı) müteakip, firma ekip evime akvaryumla gelir, istediğim köşeye akvaryumu kurar, suyu doldurur, o anda bir problem çıkmaz ise, söylediğiniz şartlarda garanti belgesini tanzim eder, kaşesini basar ve hayırlı olsun diyerek ayrılır. (Bu andan itibaren en başta söylediğiniz şartlar işlemeye başlar ki, bu konumuzun dışında) 
Ancak su dolumu esnasında çatlak, sızdırma vs. oluşursa (bu en baştaki garanti şartlarıyla alakalı bir durum değildir, çünkü mal daha resmen teslim alınmamıştır) ekip, parayı iade eder faturasını ve kırık malzemesini alıp (tabirimi mazur görün) voltasını alır. Tüm firmalar böyle mi yapıyor? Hayır. Yapan var mı? Sayısı azımsanmayacak kadar çok. 
İddia ettiğinizi söylediğiniz şeyin hilafına bir şey söyleyen yok. Siz durumu kitabın yarısından itibaren yorumluyorsunuz. Bense başını da okuyun diyorum, o kadar.  Keyifli hobiler.
eurasian2011-12-08 16:48:10

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

madstormÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 29/08/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 2843
madstormÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 17:38

Israrla internet alışverişinden bahsetmişsiniz cümlesindeki ısrar nedir.

Kırılan ve kırılabilecek malzemelerin garanti kapsamına girmeyecek olmasını ibare eden çok basit uslupla yazılmış basit bir örnektir.ISRARla değil, Bir defa yazılmış bir örnekleme cümlesidir.
 
Daha fazla yazıp konunun farklı boyutlara kaymaması adına farklı bir cevap yazmayacağım.
Bu olay ile ilgili düşüncelerim budur.
 
 
 
 
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

TheMuRoÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 18/12/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 587
TheMuRoÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 17:45
Merhaba :

Ben bu hobiye Rainbown akvaryum Gökhan abi sayesinde başladım , 3-4 senedir bütün alışverişlerimi ordan yaparım herhangi bir olumsuz olaylarını görmedim ,  devamlı gittiğim ve toplu aldığım için piyasanın baya altında alıyorum ,  eminönünde hiç bir akvaryumcuya gitmeden direk ordan alışverişlerimi yaparım , ben reklamcı değilim herhangi bir çıkarım yok sizde böyle talihsizlik olmuş. Şuan discus akvaryumu kurma aşamasındayım akvaryum hariç herşeyimi ordan aldım kesinliklede balıklarımıda ordan alacağım herkezin belirttiği gibi cam kırılmasına hiç bir firmanın herhangi bir garanti olanağı yok , ancak sızdırmaya karşı 2 yıl garanti veriyorlar diye biliriyorum.
TheMuRo2012-01-26 18:20:39

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

atalayrefikÇevrim Dışı

Kayıt: 10/01/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 94
atalayrefikÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2012 20:21
Senelerdir alışveriş yaparım, bir iki sefer arızalı ürünle karşılaştım, çin malı olmasına rağmen değiştirmişlerdi. Yaşadığınız büyük bir sıkıntı ama firmanın bunu size kasıtlı yapacağını düşünmüyorum. Defalarca alışveriş yaptım sorun olmadı.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir