Vahşi lepistes ve karides safarim

Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 01:27
Uzunca süredir planladığım vahşi lepistes safarisini bugün gerçekleştirmek nasip oldu.

İşe deltalardan başladık.Tatlı suyun denize dökülen kısımlarında balıklara ait ipuçları ile işe başladım.Bir noktada balık saptadık.Suyuda hemen yana hazırladık.

Bu noktada tepeden net balıkları seçemeyince çektim çizmeleri aşağıya indim.Birkaç örnek alıp türleri tespit etmek için kepçeyle başladım çalışmaya.

Bu noktada aldığımız örneklerden vahşi lepistes(gambusya değil) ve Palaeomonetes (Hayalet Karides) ve tam emin olmamakla birlikte bıyıksız sazan olduğunu tahmin ettiğim bir balıkla 3 tür tespit ettik.

Suyun çıkış noktasını bulmak ve gözlemlerimize devam etmek için içerlere doğru  yol aldık.

Kararımızı verdik ve kaynağa doğru yola çıktık.Çıkış noktasında çok küçük fakat hoş bir göletçik vardı.Burada su kaplumbağaları kurbağalar bıyıksız sazanlar(!) ve vahşi lepistesler vardı.Hava kararmaya yakın olduğundan tam araştıramadan geri dönmek zorunda kalsakta hatta bu göletin heyecandan fotosunu alamasakta güzel bir gündü gerçekten.Bir miktar kendimizede aldık karides ve lepisteslerden.Eve dönüş başladı eve döndüğümde 185 km yapmışım.Deydimi derseniz?Deydi.Eve yorgun ayakları  ıslak(suya kaçtım arada) ama pişkin pişkin gülerek girdim:)

Birkaç karides bitki tankıma alıştırdıktan sonra saldım.Birini aceleyle fotolamaya çalıstım.Çok hareketliler bu yüzden kötü bir foto oldu.

Şu emin olmadığım bıyıksız sazanıda kepcede fotoğraflayabildim.

Saygılarımla
coolkiller2008-02-11 01:46:24

can_erenÇevrim Dışı

Kayıt: 18/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 259
can_erenÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 01:54

Ah abicim ne güzel yapmışsınız bende nezamandır niyet ediyorum ama bi türlü fırsat bulamadım.işşallah bende yalova ile bandırma arasındaki sahil kesimindeki denize dökülen tüm dereleri ve kıyıya yakın tüm göletleri gezcem ve işşallah sizlerle paylaşıcam hatta istanbulda oturan abilerimizle havaların ısınmasıyla böyle bi organizasyon yapalım.Bandırmaya yakın alanlarda çok güzel göl ve göletler tespit ettim ama balık varmı yada türleri nelerdir daha sonra görme şansımız olacak....Sizede bol keşifler....

ma_vi222Çevrim Dışı

Mesaj: 82
coolturkishboyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 11:16
Barış Bey çok güzel fotoğraflar. Havalar ısındıktan sonra birdahaki gezinize bende katılmak isterim.

CKuymuluÇevrim Dışı

Kayıt: 27/10/2006
Mesaj: 45
CKuymuluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 11:38
Güzel bir çalışma olmuş. Ben de İzmir'de ikamet ediyorum ama inanın aklıma bu tür bir araştırma yapmak hiç gelmemişti. Şunu merak ettim: Yakaladığınız balıkları tekrar doğa'ya mı saldınız, yoksa akvaryum ortamına adapte etmek için bir çalışma yaptınız mı?

Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 12:02
Bu gezi önceden planlandığı için.2 hafta önceden  240 lt akvaryumumu  hazırlamıştım.Bitkili bir tank hazırladım.İçinde sadece 2 cüce vatoz ve
10 neon vardı.

Balıklardan ergin boy olanlarını geriye saldık.Karideslerden de yumurtalı olanlar vardı onlarıda saldık geriye.

Bir miktar lepistes aldık.Karideslerden ben biraz fazla aldım.Bulunduğumuz muhitte varolan derelerin gölet yaptığı kısımlara aşılamayı düşünüyorum.

Tanka aktarmak konusu ise 2-3 saatlik bir süreç.Hazırda bulunan boş tanktan kovaya damlama yolu ile su alıyorum.Hava hortumu ve ucundaki vana yardımı ile adaptasyon süreçlerini hızlandırıyorum.Canlıları aldığımız su sıcak su kaynağı idi.Tabiki yanımızda derece su testleri gibi ekipman götürmediğimizden su özellikleri bakımından bir fikir edinemedik.Şu an lepisteslerde çiftleşme ritüelleri başladı.Su yüzeyindeler hala.1-2 güne kalmaz akvaryumun tüm bölgelerine girip çıkmaya başlarlar.Karideslerde birkaç kayıp oldu maalesef.

Erkek bir lepistes

coolkiller2008-02-11 14:43:55

gencturkÇevrim Dışı

Kayıt: 03/03/2007
İl: Hatay
Mesaj: 66
gencturkÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 15:42
Bende bir vahşi lepistes yavrulamıştı ama diğer balıklarla bir araya koyduğumda vahşi lepistesler diğer balıkların kuyruğunu yiyorlardı ve saldırıyorlardı.Akvaryumdan çıkartıp bahçedeki havuza koydum ve orda yaşamaya devam ediyorlar.

Kayıt: 08/11/2007
İl: Gaziantep
Mesaj: 4780
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 15:52

Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 18:39

[/QUOTE]

Sanırım siz gambusyalarla karıştırdınız.Türkiye de zaten doğada lepistes yok.Bunlarda bildiğimiz akvaryum lepisteslerinin doğaya aşılanmışları.Zaman içinde devamlı aynı damar eşleşerek gen havuzları daralıyor ve muhteşem renklilikleri kayboluyor.Birde doğada erkek lepisteslerin haşmetli ve renkli kuyrukları olmaz.Yem olmamak için bu yönlerini sergilemezler ve giderek bu babadan oğula geçer.Tabiki bu fenotiple alakalı birşeydir.Genotipinde yinede atasına ait izler mevcuttur.Fakat dediğim gibi gen havuzu aile içi çiftleşmelerle daraldıkça fenotiptede genotiptede bozulmalar oluyor.Buna çok sefer şahit olmusuzdur.Akvaryumcudan begenerek aldığımız lepisteslerin 1-2 yıl içinde  formlarında bozulmalar başlar.Bunun tek nedeni gen havuzunun daralmasıdır.

Bir daha yolum düşerse aynı noktaya akvaryumcudan 10 kadar dolu dişi lepistes alıp aşılamak niyetindeyim.Gen havuzunu biraz rahatlatmış oluruz.

rhemeÇevrim Dışı

Kayıt: 13/02/2006
İl: Edirne
Mesaj: 5261
rhemeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 18:51
Bu fotoğraflarda görülen balıkları ben Endler olarak biliyordum. Değiller mi ? Saygılar.

selmankahyaÇevrim Dışı

Kayıt: 17/11/2006
İl: Antalya
Mesaj: 701
selmankahyaÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2008 20:54
Bende de 100 litre bitki akvaryumu var. Bende bu şekilde doğadan balık toplamayı düşünüyordum ama bir türlü fırsatını bulamadım. Ayrıca Türküye'ye has killfishlerden beslemeyi çok istiyorum ama malesef nereye bakacağımı bilmiyorum.

Aslında çevremde birçok akarsu mevcut ama oralarda varmıdır bilemiyorum.

Bardaktaki balıklar çok harika çıkmışlar, tebrikler.

Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2008 09:09
Selman bey ben size özelden nereye bakmanız gerekir yazarım.

Kayıt: 08/11/2007
İl: Gaziantep
Mesaj: 4780
Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2008 09:50
[QUOTE=coolkiller] [QUOTE=enginkoc34]Vahşi lepistes mi çok şaşırdım valla türkiye sularındaki vahşi lepisteslerin renksiz olduklarını sanıyordum..Başka resimlerde eklerseniz çok sevinirim.

[/QUOTE]

Harika birşey yaparsınız öyle yaparsınız en azından gelecek nesiller daha sağlıklı olur. Bende 3 değişik akvaryumcudan lepistes aldım endlers lerle çiftleşiyorlar sürekli bakalım yavrular nasıl olacak..

Saygılar (Bu arada gelişmeleri bekliyoruz)

Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2008 10:43
[QUOTE=enginkoc34]
 Saygılar (Bu arada gelişmeleri bekliyoruz)
[/QUOTE]

Gelişmeler güzel.Az önce yeni doğmuş yavrular gördüm ve hemen bardak içine alıp fotoğrafladım.Birkaçta erkek fotoğrafladım.Kart okuyucum yanımda değil ve pillerimde bitti 30 dakikaya atarım foruma yeni fotoğrafları.

Bu arada farkettiğim başka bir konuda erkeklerin kuyruklarında eksiklikler mevcut.Bunun bıyıksız sazanlar tarafından yapıldığını düşünüyorum.Zira birkaç kez hamleler yaptıklarını gördüm.

Yemlenmeleri son derece güzel.Değişik yemlere tepkileri ne olacak diye pul yem pond yem ve nutra yavru yemini bir güzel yediler.

Bu arada İzmir'de olup bu balıklardan edinmek isteyen olursa benimle kontakt kursunlar.5 li bir koloni hediye edebilirim.