• Bucephalandra Maharani Çiçeği


    Profil resmi
    Prudentia
    13:18
    3 beğeni
    2 hafta önce aldığım bucephalandra maharani çiçek açmaya başladı, internette hiç fotoğrafını görmediğim için sormak istedim epifitler gercekten çiçek açıyor mu?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281552/260620261316491.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    ballantines

    Çiçekler hoşunuza gidiyor sanırım fakat bitkiye tüm enerjisini harcatıp en sonunda da kendiliğinden eriyecektir. 1 tanesini tecrübe edin tabi ama sonunda olacaklar böyledir. Sonrasında belirttiğim gibi yaparsanız, en sağlıklısı bu şekilde olacaktır.

    (4) (207)

    Ternapi Medaka Pondları


    Profil resmi
    ternapi
    18:08
    120 beğeni
    Ölçüler: 60 litre net su hacmi olan dikdörtgen saksı

    Canlı Türleri: Medaka (Oryzias latipes/Japon pirinç balığı), Planorbis rubrum (Ramshorn salyangoz), Physa acuta, Melanoides tuberculata (Minare salyangozu), Lymnaea stagnalis (Yarasakulak salyangoz)

    Bitki Türleri: Nelumbonaceae (Nilüfer), Eichhornia crassipes (Su sümbülü), Pistia stratiotes (Su marulu), Salvinia natans, Lemna minor (Su mercimeği), Ceratopteris cornuta, Hemianthus micranthemoides (Micra), Limnophila sessiflora, Myriophyllum mattogrossense, Moss, Cymbalaria muralis (Nakkaş sarmaşığı), Crassula lycopodioides/muscosa, Commelina communis, Hedera helix, Fallopia baldschuanica (Rus asması) ve yabani otlar

    Tankın Yaşı: 10 (on) gün-15 Eylül 2020

    Filtrasyon ve Işıklandırma: Filtre, ısıtıcı, aydınlatma yok. Tank açık balkonda.

    Tasarım ve Dekorasyon: Zeminde dişli dere kumu mevcut. Yine zeminde kuru çınar ve meşe yaprakları kullandım. Karasal alan ve saksılarda toprak, dere kumu, lav taşı, orkide harcı ve kurutulmuş kara yosunları kullanıldı.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/250920201733231.jpg[/IMG]

    Uzun zamandır hayal ettiğim, heves ettiğim, planladığım ama bazı engeller nedeniyle ertelemek zorunda kaldığım kurulumumu sonunda tamamladım[:3]

    Hayalimi gerçekleştirmiş olmanın tarifi zor hazzını yaşıyorum çok şükür[:3]

    Medakalar inanılmaz balıklar! Bakımlarının kolaylık seviyesi, akvaristlerin hayal edebileceklerinin çok üstünde. Isıtıcı, filtre, büyük hacim, seyrek nüfus, düzenli su değişimi ve bakım istemezler.

    İnanılır gibi değil, değil mi?

    Az sayıda balık-geniş alanda bakıldığında inanılmaz ürkek, sürekli korku/tedirginlik içinde yaşayan medakalar, kalabalık oldukları sürece çok daha sakin ve huzurlu oluyorlar.

    Bahar ve yaz boyunca bol bol yumurtluyorlar, kış döneminde ise yumurtlama duruyor, metabolizmaları yavaşlıyor. Böylece soğuktan etkilenmiyor, buzun altında dahi hayatlarını sürdürüyorlar.

    Beslenme gereksinimleri çok düşük, haliyle tankı da neredeyse hiç kirletmiyorlar.

    Çok güzel ve çeşitlenmeye çok açık renkleriyle, seyir zevki de yüksek bir tür.

    Bu canlıların keyfini en üst noktaya çeken ise işte böyle minik pondlar, havuzlar[:3]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/250920201750281.jpg[/IMG]

    Uzakdoğuda bu tarz, büyüklü-küçüklü kurulumlar çok yaygın. Ben de internetten, tabiri caizse "ciğerci kedisi gibi" takip edip duruyordum. Tabii ki iklim şartlarımız ve türlere erişme zorlukları nedeniyle bitki tercihlerim onlara göre farklılıklar gösteriyor.

    Özellikle karasal alanda, bana çok estetik gelen ve soğuğa da dayanıklı olan yabani bitkileri kullanmayı tercih ettim. Zamanla eklemeler yapılabilir ama şimdilik kurulumumun son durumu bu şekilde.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/250920201759281.jpg[/IMG]

    Bir de genel görünüm ile tanıtımımı tamamlayayım[:3]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/250920201802011.jpg[/IMG]

    [EDIT]ternapi,2022-10-18 15:43:15[/EDIT]

    Profil resmi
    Frkn
    15:43
    1 beğeni
    Benim balkona da giriş çıkışlar başlamıştır. Doğu cephe çünkü. [:D]

    (1279) (826000)

    Ankara Deniz Akvaryum


    Profil resmi
    nniiaa
    17:21
    Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı?

    Profil resmi
    nniiaa
    13:48
    [QUOTE=Taha⚡]

    Balıklar direkt oluyor en azından Lepistes malzemeler piyasayla aynı şekilde başka yerdede bulabilirsiniz dükkandan çıkana kadar idare ediyorlar birinden balık aldım yolda poşet sizdirmaya başladı o sırada diğer şubesine yakindim girip gegistirmelerini istedim değiştirdi o da bir süre sonra akıttı aşılama falan herşeyi tam yaptım akvaryumda olan balıklar da bunlar da öldü bir süre sonra

    Ortalama bir fiyat istiyorsanız Alsancak petshop yeterli[/QUOTE]
    Alsancak petshopta ilgi 0 hayvanlar özellikle kuşlar korkunç durumda ve balıkların olduğu yere girilen kapıda “ölen hayvanlarınız için para iadesi yok dua okunur” gibi bir yazı asılı sanki dalga geçiyorlar. Hoş değil ben hiç önermiyorum

    (9) (657)

    Betta'daki Şişlik Nedir


    Profil resmi
    ByOscar:)
    23:42
    Herkese merhaba,
    Betta'mı 1 ay önce aldım kendisi süslü. Bugün çenesinin altında karın başlangıcı kısmında bu şişliği farkettim. Bu ne sebeple olmuş olabilir bu konuda acil yardımda bulunabilir misiniz? [:((]
    Kabızlıktan şüpheleniyorum ama bu acil Bi hastalık olduğu için net teşhis edip garantiye almak istiyorum.

    Betta'dan beklenmeyecek kadar hareketli bir balık. Akvaryumu sadece onun için kurdum. Hareketleri ve yem yemesinde herhangi bir sorun yok, oldukça iştahlı ve hareketli şuanda.

    Yem olarak Sera Bettagran ve Tropical Soft Line Betta kullanıyorum. Soft line'ı sevmediği için büyük çoğunluğunda günlük gözü kadar bettagran veriyorum.

    Akvaryum : 2-3 ay önce kuruldu, 1 erkek Betta, 15 civarı kiraz karides, ramshorn ve adi salyangoz var. Haftalık düzenli su değişimlerine devam ediyorum.
    Isıtıcım arıza yapmış sanırım uzun zamandır sıcaklığı kontrol etmiyordum termometre şuan 30 C gösteriyor yarın yenisi ile değiştireceğim.


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339011.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339041.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339061.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339091.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339111.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339141.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG]

    Karşılaştırma olması adına 1 ay önce aldığım dönemde çektiğim görsellerini ekliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344281.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344301.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344321.jpg[/IMG][EDIT]ByOscar:),2026-06-25 23:46:32[/EDIT]

    Profil resmi
    ByOscar:)
    12:27
    [QUOTE=Cyber_Scout]
    Yiyemeyeceği boy?
    30 yıldır balık yetiştiriyorum. Balıklar tek lokmada yemeyi tercih eder...
    Ama siz yem verip akvaryumdan uzaklaştığınızda yenilebilecek herşey yenilmeye devam eder..
    Planarya
    Hydra
    Snail
    Detritus
    Capepod
    Vs...

    Balığınız fazla iştahlı ve karnı fazlaca tok görünüyor .
    Yem vermeyi kestikten 10 gün sonrada benzer şişliğe sahip ise çok güzel bir besin kaynağını keşfetmiştir.
    [/QUOTE][QUOTE=NightWist]
    Sizin görmediğinizde emin olun yiyordur o. Benimki ramshornların yumurtalarını bile yiyordu. Karides yavrusunu hareket bile ettirmiyodu. Hatta bütün elma salyangozlarımın antenlerini bile yedi. [/QUOTE]


    Yanıtlarınız için teşekkür ederim,
    Hiç tahmin etmiyordum ama dediğiniz gibi hydra, ramshorn, adi salyangoz mevcut akvaryumda ve onları yiyor olabilir. Yem vermeyi kestim, 3 günlük diyetteyiz. Takipte olacağım

    (6) (307)

    Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


    Profil resmi
    m170
    18:42
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

    Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

    Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

    Profil resmi
    NightWist
    11:04
    [QUOTE=Cyber_Scout]
    Beta Spelenders bakmak istemiyor konu sahibi...

    Listeye eklenebilecek bir kaç tür daha;
    Medeka,
    Indostomus Paradoxus,
    Clown Killifish,
    Pygme Cory,
    Boraras brigittae....[/QUOTE]
    [QUOTE=Cyber_Scout]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]
    7-8 cm olacak tür bir tek vatoz var listemde..


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/260620261056561.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/260620261056571.jpg[/IMG]


    [:?][/QUOTE]
    Sistemin incecik çizgide gittiği gerçeğini değiştirmiyor maalesef. [zzz]

    [QUOTE=EmiirKaan]Hocam, at gözlüğüyle alakası yok keza ben kendi fikrimi söyledim ve daha tecrübeli arkadaşlar öneride bulunabilir, onlara bak dedim. Siz de benden çok çok daha tecrübelisiniz, önerilerinize saygı duyuyorum ama katılmıyorum. Sizin de önerdiğiniz türlerin içerisinde 7-8 cm'ye kadar büyüyebilen türler var neredeyse akvaryumun eni kadar. Bu canlılar bu hacimde hayatta kalabilecek seviyede canlı kalacaklar diye bu kadar ısrar etmenin bir anlamı var mı bilmiyorum.[/QUOTE]
    Olay balığın boyutundan ziyade akvaryumun stabilitesi. Tabi balıkların strese gireceğini de gözardı etmemek lazım.

    (12) (753)

    10 Yıl Aradan Sonra..


    Profil resmi
    kocoglu
    14:11
    Merhaba daha önce tropheus ile noktaladığım hobiye tekrar adım atıyorum. Bunun için 100*50*50 yandan sumplu tank siparişi verdim. tropheustan sonra keyif alabileceğim hangi türleri önerirsiniz? Profesyonel tavsiyeleri bekliyorum. Ayrıca sessiz az enerji tüketen kafa motoru ne önerirsiniz? Keyifli hobiler.[;)][EDIT]kocoglu,2026-06-05 18:10:34[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout
    10:27
    Chalinochromis Brichardi ekleyebilirsiniz..

    (3) (603)

    L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk.


    Profil resmi
    sinan1166
    07:47
    Merhabalar, yeni bir set kurdum yaklaşık 12 takım longfin mavi göz sahibiyim. Yavaş yavaş yumurtlamaya başladılar. Fakat yavru ölümleri kaçınılmaz oluyor. Bir anlam veremedim. Net 2 ay yavruluk gibi bir yerde tutup artemia ve protein yemi ile takviyeli bir şekildemi beslemek gerek bilemedim. Üstadlardan fikir ve öneri rica ediyorum.

    Yorum yapacak yada tecrübe kazanmış kimse yokmudur acaba ?

    Profil resmi
    Taha⚡
    09:43
    [QUOTE=sinan1166] Merhabalar, yeni bir set kurdum yaklaşık 12 takım longfin mavi göz sahibiyim. Yavaş yavaş yumurtlamaya başladılar. Fakat yavru ölümleri kaçınılmaz oluyor. Bir anlam veremedim. Net 2 ay yavruluk gibi bir yerde tutup artemia ve protein yemi ile takviyeli bir şekildemi beslemek gerek bilemedim. Üstadlardan fikir ve öneri rica ediyorum.

    Yorum yapacak yada tecrübe kazanmış kimse yokmudur acaba ?[/QUOTE][QUOTE=sinan1166] Merhabalar, yeni bir set kurdum yaklaşık 12 takım longfin mavi göz sahibiyim. Yavaş yavaş yumurtlamaya başladılar. Fakat yavru ölümleri kaçınılmaz oluyor. Bir anlam veremedim. Net 2 ay yavruluk gibi bir yerde tutup artemia ve protein yemi ile takviyeli bir şekildemi beslemek gerek bilemedim. Üstadlardan fikir ve öneri rica ediyorum.

    Yorum yapacak yada tecrübe kazanmış kimse yokmudur acaba ?[/QUOTE]
    WhatsApp grupları var abi öm den yaz istersen vereyim

    (1) (1346)

    Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?


    Profil resmi
    mrah
    23:45
    212 beğeni
    [U][B]Guncelleme / 2023[/B]
    [/U]
    [U]Arkadaslar guncel olarak DTPA selatli demiri (toz olan) nereden temin edebilirsiniz bilmiyorum. Sivi olarak satilanida kullanabilirsiniz ama saklamasi sorun olabilir, acikcasi onermem ama tercihinize kalmis. Demir mikro element statusunde en cok kullanilan element ve suda cok kararli olmadigindan dolayi diger mikro elementlere nazaran daha fazla dozlanmasi gerekiyor ve butceye ekstra bir yuk olusturuyor. Ama bulamiyorsaniz benim tavsiyem, markali bir mikro element gubresi alip bunu kullanmaniz asil masraf kalemini olusturan makrolari gordugum kadariyla halen pazaryeri sitelerinden yada kimyasal urunler satan firmalarin sitelerinden temin edebiliyorsunuz. [/U]

    [K][B][U]Arkadaslar, konu icerisinde aldiginiz kimyasallari akvaryumda kullanmaniz icin gereken bilgilerin neredeyse tamami mevcut. Konuyu surekli takip ediyorum. Sordugunuz spesifik sorulara bilgim yettigince cevap veriyorum. Konu icerisinde zaten cevabi olan diger sorularinizi sormadan once lutfen tum sayfalari okuyun. Ayni sorulari tekrarlamak ve bunlari cevaplamak, bu baslik altindaki mesajlari okuyacak arkadaslarin zamanini bosa harcatmaktan baska birsey degil. Lutfen tum sayfalari okuyun, eminim sormak istediginiz soru yada sorularin bir cogunun cevabi zaten verilmistir.[/U][/B][/K]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/281120162309201.jpg[/IMG]


    [B][K]Guncelleme: 12/10/2018[/K][/B]
    [U][B]Gubre fiyatlarina %100'e varan zamlar yapildi. Bu yuzden assagidaki fiyat hesaplamalarinda farkliliklar olmasi muhtemel.
    [/B][/U]
    Merhabalar,

    Arkadaslar bu konu ile ilgili forumda eski basliklarda var. Ben sadece guncel bir baslik aciyorum hepsi bu, bunun sebebide ozel mesajda bu konu hakkinda bilgi isteyen akvaristleri buraya yonlendirerek hem zamandan kazanmak, hemde herkese bir sekilde faydali olabilmek icin.

    [B]Onemli[/B]
    Bu konudaki temel amac NPK yani makro besinleri hazirlamak icin hazirlanmistir. Mikro besinlerle ilgili bilgi aktaracagim konu sonunda, secip secmemek size kalmis.

    [B]Korkularinizi yenin![/B]
    Akvaryum ortaminda size birileri gubrenin yosun yaptigindan bahsediyorsa ve bunu test kitleri kullanarak vermeniz gerektigi gibi bir dusunceye sahipse eyvallah deyip gecin gidin sadece. Bu konu ile ilgili korkularinizi yenmek icin sadece gubreleyin. Gubreler alg olusumuna sebebiyet degildir bunu asla unutmayin.

    [B]Neden sivi gubreleri kendimiz hazirlayalim?[/B]
    - Ucuz
    - Yapimi kolay
    - Sanildigi gibi hassas dengeler uzerine kurulu bir sistem degil

    [B]Benim hazirlayacagim gubreler ile markali gubreler arasindaki fark ne?[/B]
    Sadece fiyat farki var.

    [B]Konu icinde kullanilan kisaltmalar yada terimler yada formul isimleri.[/B]
    [B]N[/B]=Azot/Nitrojen=Biz akvaryum ortaminda azot kaynagi olarak Nitrat kullaniyoruz. Bunun herseyden once en onemlisi Amonyak/Amonyum un direkt olarak alge sebebiyet vermesi ve canli uzerindeki olumcul etkileri.
    [B]P[/B]=Fosfor=Kullandigimiz fosfor kaynagi Fosfat
    [B]K[/B]=Potasyum
    --
    [B]KNO3[/B]=Potasyum Nitrat
    [B]Mg(NO3)2.6H2O[/B]=Magnezyum Nitrat
    [B]K2SO4[/B]=Potasyum Sulfat
    [B]KH2PO4[/B]=Mono Potasyum Fosfat
    [B]K2HPO4[/B]=Dipotasyum Fosfat (Icerisinde bir miktar daha fazla fosfat bulunur, KH2PO4 ile cok farklari yok.)
    [B]Distile su[/B]=Saf su, akü suyu olarakta gecer. Distile su icerisinde baska maddeler olmadigi icin daha fazla besin cozme sansimiz vardir bundan daha onemlisi ise daha sonra olusabilecek mantarlasmayi engellemek.
    [B]R/O su[/B]=Reverse Osmosis (Ters osmos) ile elde edilen su. Mantarlasma ile ilgili garantisi olmasada icerisinde daha az madde oldugu icin icerisinde daha fazla besin cozme sansimiz var.
    [B]tbsp[/B]=Tablespoon=Corba kasigi=Olcu birimi, 1tbsp=15ml
    [B]tsp[/B]=Teaspoon=Cay kasigi=Olcu birimi, 1tsp=5ml

    [B]Azot kaynagi ile ilgili bilgilendirme.[/B]

    Azot kaynagi olarak Nitrat tercih ediyoruz. Bunun icin 2 guvenli yol var.
    KNO3=Potasyum Nitrat
    Mg(NO3)2.6H2O=Magnezyum Nitrat

    KNO3`u teror olaylarindan dolayli yasak oldugu icin bulmaniz zor [K][B](guncelleme: artik satisi serbest oldugu icin bulabilirsiniz)[/B][/K]. Eger KNO3 kullaniyor olsaydiniz icerisinde yuksek miktarda Potasyum (K) icerdigi icin ekstra Potasyum kullanma gibi bir ihtiyaciniz muhtemelen olmazdi ama onemi yok bunun alternatifleri var. Bizim amacimiz Azot kaynagi elde etmek. Bu yuzden Magnezyum Nitrat yada Kalsiyum Nitrat ikilisinden birini secebilirsiniz.

    Magnezyum Nitrat suyun genel sertligine etki eder fakat bu etkinin ters bir durumunu gormeyeceginize emin olun sadece. Cunku her dozlamada kullanacaginiz gubreleme yontemi ve miktara gore 0,3=0,5dGH gibi bir
    artma soz konusu bu ne baliklarinizin nede bitkilerinizin umrunda degil.

    Daha fazla kafa bulandirmadan nasil hazirlayacagimizi anlatayim.

    [B]Kullanacagimiz hesaplama araci.[/B]
    Bu araci ben de kullaniyorum ve su an forumda tavsiye ettigim ve kullanan arkadaslarda mevcut. Bundan daha onemlisi yurtdisinda sikca kullanilan ve sorunsuz oldugu verdigi oranlarin guvenilirligi akvaristler arasinda tecrube edilmis bir arac. O yuzden cekinceniz olmasina gerek yok, unutmayin hassas oranlarla isimiz yok.
    [URL]http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php[/URL]

    [B]Gubreleri hazirlamak icin ihtiyacimiz olanlar.[/B]
    1 - Azot kaynagi icin
    -- KNO3 yada
    -- Mg(NO3)2.6H2O
    2 - Fosfor kaynagi icin
    -- KH2PO4 yada
    -- K2HPO4
    3 - Potasyum kaynagi icin
    -- K2SO4
    4 - Hassas tarti yada olcu kasigi. (Tartinin hassas olmasindan oranlarin hassas oldugu anlamini cikarmayin sadece 1-100gram arasi olcsun yeterli. Cunku KH2PO4 u cok dusuk miktarda kullaniyoruz.)
    5 - Distile Su yada R/O Su

    [B]Oncelike Reeflowers urunlerinin birer muadilini yapalim, ortalama fiyat hesabiyla. Buna gore kendi oranlarinizi rahatlikla hazirlarsiniz. Korkacak birsey yok.[/B]

    [U][B][K]Eger nitrat icin, KNO3 (potasyum nitrat) kullaniyorsaniz ve fosfat icinde KH2PO4 (mono potasyum fosfat) kullaniyorsaniz. Ekstradan K2SO4 (potasyum sulfat) almaniza gerek yok. KNO3 ve KH2PO4'ten gelen potasyum miktari ihtiyaciniz olani karsilamak icin tamamiyle yeterli.[/K][/B][/U]

    [B]POTASYUM GUBRESI[/B]
    Reeflowers Potash - Potasyum urunu.
    [B]Fiyat:[/B] 1KG - 55TL (+/-)
    [B]Icerik:[/B] 100LT akvaryum suyuna 1ML bu urunden ekledigimizde bizim akvaryuma ekledigimiz Potasyum miktari 0,40ppm.

    Yukaridaki oranlara gore bir de biz kendimiz hazirlayalim.

    --
    Fiyatlar gittigidiyor uzerinden baz alinmistir kargo bedelide icinde oldugu dusunulurse bu urunleri yazdigim fiyatlardan [B]daha ucuza[/B] temin etme sansiniz var [B][U](2016 yili itibariyle)[[/U]/B].

    1KG Potasyum Sulfat (K2SO4)=10-15TL arasi.
    1000ML distile su=3TL (Daha ucuza bulmaniz mumkun.)

    Miktarlar daha onceki kisimda bahsettigim [URL=http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php]hesapalama araciyla [/URL]hesaplanmistir.

    [B]Bizim Reeflowers urunundeki icerigi elde etmemiz icin yapacagimiz karisim miktarlari.[/B]

    89,14gram Potasyum Sulfat (K2SO4)
    1000ml Distile su
    -----------------
    Potasyum sulfatin kilosunu 15TL olarak baz alalim ve 100gram kullandik diye hesaplayalim.
    1,5TL K2SO4 + 3TL Distile Su=4,5TL
    -----------------
    [K]55TL (Reeflowers Potash) - 4,5TL=50,5TL cebimizde.[/K]


    [B]NITRAT GUBRESI - AZOT KAYNAGIMIZ[/B] [K][B]MAGNEZYUM NITRAT ILE (Mg(No3)2)[/B][/K]
    Reeflowers Nitrate - Nitrat urunu.
    [B]Fiyat:[/B] 1KG - 55TL (+/-)
    [B]Icerik:[/B] 100LT akvaryum suyuna 1ML bu urunden ekledigimizde bizim akvaryuma ekledigimiz Nitrat miktari 0,65ppm.

    1KG Magnezyum Nitrat=10-20TL arasi.
    1000ML distile su=3TL (Daha ucuza bulmaniz mumkun.)

    Miktarlar daha onceki kisimda bahsettigim [URL=http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php]hesapalama araciyla [/URL]hesaplanmistir.

    [B]Bizim Reeflowers urunundeki icerigi elde etmemiz icin yapacagimiz karisim miktarlari.[/B]

    134,4gram Magnezyum Nitrat (Mg(NO3)2.6H2O)
    1000ml Distile su
    -----------------
    Magnezyum Nitratin kilosunu 20TL olarak baz alalim ve 200gram kullandik diye hesaplayalim.
    4TL Mg(NO3)2.6H2O + 3TL Distile Su=7TL
    -----------------
    [K]55TL (Reeflowers Nitrate) - 7TL=48TL cebimizde.[/K]

    [K][B]GUNCELLEME 23 SUBAT 2017[/B][/K]
    [U]Potasyum Nitrat (KNO3) satisi artik serbest oldugu icin temin edip kullanabilirsiniz. Magnezyum nitrat ile aralarindaki tek fark KNO3 icerisinde bu sefer magnezyum yerine potasyumda gelmesi. Bu direkt olarak Reeflowers Nitrate urununun aynisidir.[/U]
    [B]NITRAT GUBRESI - AZOT KAYNAGIMIZ[/B] [K][B]POTASYUM NITRAT ILE (KNO3)[/B][/K]
    Reeflowers Nitrate - Nitrat urunu.
    [B]Fiyat:[/B] 1KG - 55TL (+/-)
    [B]Icerik:[/B] 100LT akvaryum suyuna 1ML bu urunden ekledigimizde bizim akvaryuma ekledigimiz Nitrat miktari 0,65ppm.

    1KG Potasyum Nitrat=10-15TL arasi.
    1000ML distile su=3TL (Daha ucuza bulmaniz mumkun.)

    Miktarlar daha onceki kisimda bahsettigim [URL=http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php]hesapalama araciyla [/URL]hesaplanmistir.

    [B]Bizim Reeflowers urunundeki icerigi elde etmemiz icin yapacagimiz karisim miktarlari.[/B]

    106gram Potasyum Nitrat (KNO3)
    1000ml Distile su
    -----------------
    Magnezyum Nitratin kilosunu 15TL olarak baz alalim ve 200gr kullandik diye hesaplayalim.
    3TL Mg(NO3)2.6H2O + 3TL Distile Su=6TL
    -----------------
    [K]55TL (Reeflowers Nitrate) - 6TL=49TL cebimizde.[/K]

    [B]FOSFAT GUBRESI - FOSFOR KAYNAGIMIZ[/B]
    Reeflowers Phosphate - Fosfat urunu.
    [B]Fiyat:[/B] 1KG - 55TL (+/-)
    [B]Icerik:[/B] 100LT akvaryum suyuna 1ML bu urunden ekledigimizde bizim akvaryuma ekledigimiz Fosfat miktari 0,05ppm.

    1KG Mono Potasyum Fosfat= 25-40TL arasi (kimyevi urun satan yerden forumdaki bi abimiz 40TL ye almis, gittigidiyor uzerinde yada baska kaynaklardan 25TL ye almaniz mumkun.)
    1000ML distile su=3TL (Daha ucuza bulmaniz mumkun.)

    Miktarlar daha onceki kisimda bahsettigim [URL=http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php]hesapalama araciyla [/URL]hesaplanmistir.

    [B]Bizim Reeflowers urunundeki icerigi elde etmemiz icin yapacagimiz karisim miktarlari.[/B]

    7,16gram Mono Potasyum Fosfat - MKP olarakta gecer. (KH2PO4) Evet 7,16gram. Saka degil. [:iyi:]
    1000ml Distile su
    -----------------
    Mono Potasyum Fosfatin kilosunu 30TL olarak baz alalim ve 10gram kullandik diye hesaplayalim.
    0,3TL KH2PO4 + 3TL Distile Su=3,3TL
    -----------------
    [K]55TL (Reeflowers Phosphate) -3,3TL=51,7TL cebimizde.[/K]


    [B]ONEMLI LUTFEN OKUYUN.[/B]
    Hesaplamalarda gordugunuz 7,16gram - 134,4gram gibi rakamlarin kusuratlarina aldiris etmeyin. 7,16gram yerine 8gram kullanin bu size sorun olarak donmez. Tamamen gonlunuz rahat olsun, ziraa avrupada insanlar bunlari tsp olcegi ile kullaniyor genelde bildiginiz cay kasigi yani. Ben de ayni sekilde kullaniyorum, ne gram var ne birsey. Korkmamaniz gereken nokta bu, bu oranlardaki 3-5gramlik sapma size problem olarak donmez. Bu yanilgidan cikin ve korkunuzu yenin sadece.

    [B]Nasil kullanacagiz?[/B]
    Bu kisim uyguladiginiz gubreleme rutinine gore degisir. Basli basina apayri bir konu. Mevcut urunler uzerinde gunluk oneriler var siz bunu uyguluyorsaniz bunu uygulayin. Baska bir yolunuz varsa size ozel ordan gidin. EI, PMDD, PPS-Pro gibi yontemleri uyguluyorsaniz o yoldan gidin. Gubrenin kullanim kismi tamamen size kalmis. Bu konuda basli basina farkli bir konu o yuzden burada anlatip kafa karisikligina sebep olmaktan daha oteye gecemem. Bir petshoptan bu urunleri aldiginizda nasil ki zaten nasil kullanacaginizi biliyor/bilmiyorsaniz ayni sekilde devam edebilirsiniz bir fark yok arasinda.

    [B]HESAPLAMA ARACININ KULLANIMI[/B]
    Bu konuyu daha fazla karmasiklastirmamak adina daha once anlattigim icin link veriyorum. Siz istediginiz solusyonu istediginiz icerikte hazirlamakta ozgursunuz. Ben size sadece yolu gosteriyorum. Isterseniz hazirladiginiz solusyonu 500ML yapip her 10ML eklediginizde 100LT akvaryumunuza 5PPM Nitrat ekleyecek sekildede yapabilirsiniz. Bu size kalmis, sadece bu maddelerinde su icerisinde bi cozulme esigi oldugu unutmayin. Nasil ki bir cay bardaki caya 10 tane kup seker attiginizda artik cozulmez hale geliyor gene ayni sey gecerli. Solusyon hazirlamayada bilirsiniz, isterseniz direk tozlari akvaryumda gunluk orani hesaplayip kullanin hic bir farki yok.

    [URL=https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5237391]Hesaplama aracinin kullanimi icin buradaki mesaji okuyabilirsiniz.[/URL]

    Kullanim icin bu konudaki mesajima bakabilirsiniz, anlamadiginiz yada takildiginiz birsey olursa lutfen konu altindan sorun ve herkese faydali olmaya calisalim. Bu konuyu acma sebebimde surekli ozel mesaj uzerinden anlatmanin guclugu ve faydalanan kisi sayisinin azligi. Sadece elimizi tasin altina sokalim hep birlikte baska istegim yok.

    -- Duzenleme:

    [B]Mikro Elementler?[/B]

    Mikro elementler icin ulkemizde benim gordugum uygun bir kombi gubre yok. Hepsinde cinko yada bakir oranlari cok fazla. Haliyle canlilar icin tehlikeli bu oranlar. Bu yuzden mikro gubreleler icin gene cok daha ucuz olan CSM+B, TNC Trace urunlerini google da aratirsaniz bulabilirsiniz [B](yada her kimyasali kendiniz alip herhangi bir mikro element gubresi icerigine gore formule edebilirsiniz)[/B]. Ulkemizde satisi yok yurtdisindan getirmek durumundasiniz ama ornek vereyim 100lt tankinizda (ben EI methodunu uyguluyorum) Chelated Trace urununden 110miligram gibi bir rakam kullanmam gerekiyor. Bu urunu 28TL ye satin aldim. Ne kadar uzun sure gidebilecegini tahmin edebilirsiniz. Eger bu urunleri kullanmak istemezseniz markali bir urun secebilirsiniz. Mikro elementler zaten cok az kullanildigi icin makro elementler gibi butcemizi zorlayan gubreler sinifina girmiyor o yuzden neyi secmek istiyorsaniz onu secin.

    [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/plantex_csmb_icerigi_ve_dozlama_k846424_sn2.asp[/URL]


    Sevgiler.
    [EDIT]mrah,2023-02-06 21:32:27[/EDIT]

    Profil resmi
    NightWist
    09:39
    1 beğeni
    Benzer bir yöntemle yaptım. 330 ml (elimdeki şişenin boyutu bu) potasyum gübresinin bana maliyeti 6,6 TL, fosfat gübresinin ise 2,2 TL oldu. Evet şaka değil, gerçekten bir şişe sudan daha ucuz. RO suyunu kendi evimdeki arıtmadan çektiğim için fiyat böyle. Saf su alsaydım şişe başına fazladan 14 TL eklenecekti. Karşılaştırmak gerekirse; Creaqua'nın 250 ml potasyum gübresi 420 TL, 250 ml fosfat gübresi ise 330 TL (26.06.2026 Atakan Petshop fiyatlarıdır). Kendiniz yaptığınız zaman gerçekten çok iyi fiyatlara geliyor. Tavsiyem kesinlikle kendiniz yapmanız olur. Excel ve nitrat gübrelerinin maliyeti de çok tutmayacak, aşağı yukarı yine aynı fiyatlara gelecektir.

    (775) (533172)

    Süper Red Dişi Erkek Oranı


    Profil resmi
    Burak42
    16:11
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263886/261020251610151.jpg[/IMG]
    Dışı erkek oranı nedir

    Profil resmi
    sinan1166
    08:49
    Merhabalar, vücut yapısı da beraber olmakla , ben 1 erkek 2 dişi gibi gördüm. Ortada ki %90 erkek.

    (1) (802)

    Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi?


    Profil resmi
    Cyrenity
    08:45
    Aynı hobiye gönül verdiğimiz tüm dostlarımı, hürmet ve muhabbetle selamlarım.

    Sorum İngilizce ticarî isminin tam karşılığı “Gülgün Barb” (Gül Rengi) olan, şu sıralar çarpıtılmış Bionom’u “Konkinyus” ismi ile satılan, aslında 𝘗𝘦𝘵𝘩𝘪𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘤𝘩𝘰𝘯𝘪𝘶𝘴 dahi olmayan bu balıkcağızları beslemiş olanlara;

    Gül Barb, doğal olarak sadece üreme mevsimi boyunca renklenen bir türdür. Bu “Shiner” ve
    𝘚𝘢𝘸𝘣𝘸𝘢 𝘳𝘦𝘴𝘱𝘭𝘦𝘯𝘥𝘦𝘯𝘴 gibi Sazansılar’da da görülür.

    Merak ettiğim şey, bu özelliklerini seçici üretimden gelen soy hatlarında da koruyup korumadıkları.

    “Altın” veya “Neon Kırmızısı” Gül Barb’larınızın parlak renkleri belli dönemlerde soldu mu?

    Balıklarınızı hiç oda sıcaklığında baktınız mı, ya da kışlattınız mı?

    Çok değerli tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür eder, bereketli, sıhhatli hobiler dilerim…


    Profil resmi
    Cyrenity
    06:07
    Maşallah, harika balıklarınız var! [:)))][3)]

    Nice güzel günlerde besleyin, büyütün, keyfini sürün, İnşallah…

    (2) (355)