• Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla


    Profil resmi
    abunil
    19:43
    Sevgili hobidaslarim akvaryumumun kumunu değiştirmek istiyorum. Midye kırığı alacağım 1-2mm gibi. Akvaryum taban ölçüm 104 cm uzunluk 35 cm derinlik. 4-5 cm yüksekliğe ihtiyacım olacak bitki için. Kaç kg kum lazım olur acaba. Şimdiden vereceğiniz bilgi için teşekkür ederim. Ayrıca İstanbul Avrupa yakası uygun midye kırığı bulabileceğim yer tavsiyeniz varsa o bilgi de çok işime yarar. Sağlıklı günler dilerim.

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Taban uzunluk (cm) X Taban en (cm) X İstenilen Kum Yüksekliği (cm)= Gerekli Kum Miktarı (lt)

    (3) (1234)

    Pleksi İle Sump Yaptım


    Profil resmi
    fffurkan9

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304061.jpg[/IMG]

    Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[EDIT]fffurkan9,2026-06-25 13:08:09[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Bu sumpun toplamda yani herşeyi dahil maliyeti nedir?

    (5) (253)

    Kurtulma Şansı Var Mı?


    Profil resmi
    Cenk Bildir
    00:41
    Kurtulma ihtimali var mı?

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101260/200520230041031.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101260/200520230041301.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Bu konu eski biliyorum ama tedavi vb. Uygulama ve diskin akibeti nedir?
    25 yıl biyolojik ömrü olduğundan halen hayatta olduğunu varsayıyorum..

    (4) (2890)

    Su Yosunu


    Profil resmi
    Fatihsm
    03:30
    Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][EDIT]Fatihsm,2026-06-25 03:32:21[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [IMG]https://aquafy.com.au/cdn/shop/products/s-l400_1024x1024.webp?v=1659782691[/IMG]
    Söğüt Yosunu olduğundan eminim...

    (15) (714)

    Betta'daki Şişlik Nedir


    Profil resmi
    ByOscar:)

    Herkese merhaba,
    Betta'mı 1 ay önce aldım kendisi süslü. Bugün çenesinin altında karın başlangıcı kısmında bu şişliği farkettim. Bu ne sebeple olmuş olabilir bu konuda acil yardımda bulunabilir misiniz? [:((]
    Kabızlıktan şüpheleniyorum ama bu acil Bi hastalık olduğu için net teşhis edip garantiye almak istiyorum.

    Betta'dan beklenmeyecek kadar hareketli bir balık. Akvaryumu sadece onun için kurdum. Hareketleri ve yem yemesinde herhangi bir sorun yok, oldukça iştahlı ve hareketli şuanda.

    Yem olarak Sera Bettagran ve Tropical Soft Line Betta kullanıyorum. Soft line'ı sevmediği için büyük çoğunluğunda günlük gözü kadar bettagran veriyorum.

    Akvaryum : 2-3 ay önce kuruldu, 1 erkek Betta, 15 civarı kiraz karides, ramshorn ve adi salyangoz var. Haftalık düzenli su değişimlerine devam ediyorum.
    Isıtıcım arıza yapmış sanırım uzun zamandır sıcaklığı kontrol etmiyordum termometre şuan 30 C gösteriyor yarın yenisi ile değiştireceğim.


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339011.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339041.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339061.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339091.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339111.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339141.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG]

    Karşılaştırma olması adına 1 ay önce aldığım dönemde çektiğim görsellerini ekliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344281.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344301.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344321.jpg[/IMG][EDIT]ByOscar:),2026-06-25 23:46:32[/EDIT]

    Profil resmi
    NightWist

    [QUOTE=ByOscar:)]

    Yardımınız için teşekkür ederim,
    Dışkısına hiç denk gelmedim, onun dışında diğer belirtiler yok



    Yardımınız için teşekkür ederim,
    Karidesleri ekleyeli 2-3 gün oluyor hepsi yiyemeyeceği erişkin boyutta, ilk başta eklerken biraz ilgisini çekti sonradan takip vs. olmadı. Dediğiniz gibi yem vermeyi bugün itibariyle bıraktım. 3-4 gün kadar vermemeyi düşünüyorum takipte olacağım. Kabızlık dışında bu bölgedeki şişliğe sebep olabilecek başka hastalık olma ihtimali var mıdır?
    [/QUOTE]
    Sizin görmediğinizde emin olun yiyordur o. Benimki ramshornların yumurtalarını bile yiyordu. Karides yavrusunu hareket bile ettirmiyodu. Hatta bütün elma salyangozlarımın antenlerini bile yedi.

    (5) (178)

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt
    00:00
    10 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii Mini
    Pogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/090620261130321.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG][EDIT]Kaan Frt ,2026-06-09 11:35:24[/EDIT]

    Profil resmi
    bendeniztayfun

    Tatlı bir nano jungle tank olmuş elinize sağlık

    (1) (662)

    Orta Amerika'ya Dönüş


    Profil resmi
    Frkn
    15:25
    16 beğeni
    Ölçüler: 100x50x50
    Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift.
    Bitki Türleri: Anubias
    Tankın Yaşı: 8
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan.
    Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.

    Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.

    Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231425301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426521.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Frkn

    2 beğeni
    Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili akvaryum dostlarım. Ne kadar uzak kalırsan kal, birgün yine hobi aşkı, akvaryum sevdası depreşiyor insanın içinde. Bırakıp arkana bakmadan devam edemiyorsun. İllaki senin peşinden koşup yakalayıveriyor. [:)]
    Bende aradan geçen bunca yıldan sonra tekrar hobiye dönüp, eldeki malzemeleri gözden geçirip, eksik olanları tedarik etme yönünde adım atmış bulunuyorum.
    Elimdeki en büyük eksik akvaryumun kendisi. Bu hobiye başladım başlayalı çeşitli boylarda akvaryumlarım oldu. Hobiye kısa dönemlerle ara vermiş olsam da, bir kenarda mutlaka boşta duran akvaryumum hazır bekler, bende ilk fırsatta tekrar kurulum yapıp hobiye devam ederdim.
    Elimdeki son akvaryumu genç bir hobici kardeşime hediye ederek bu geleneği bozmuş oldum.[:)]
    Bu yönüyle de hobimiz gerçekten çok güzel.[:3] Yeni, genç kardeşlerimizin hevesini görmek, onlara bir şekilde önayak olmak, yardımcı olmak, teşvik etmek çok güzel.[:)]
    Şimdi ise çok büyük akvaryumdan ziyade, yine çift olarak bakabileceğim canlılara uygun, 70x40x40 - 80x40x40 gibi iki farklı seçenek var aklımda. Büyük ihtimalle bu şekilde olacak ölçüler. Araştırma aşaması devam ediyor açıkçası.
    Tekrar konu açmaktansa, aynı veya yakın habitat, bölge türleriyle devam edeceğim için, konuyu devam ettirmek daha mantıklı olacaktır.
    Kurulum aşamalarını yine buradan tek tek sizlerle paylaşacağım. Elimde olan malzemeler; filtre, kum, kök, küp, led aydınlatma..
    Şöylede bir kutu açılışı görseli paylaşayım.[:)] Hepinize sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250620261849311.jpg[/IMG]

    (71) (75383)

    150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl


    Profil resmi
    pianoƒish
    04:58
    Arkadaşlar tanklardan biri 150Lt, karides, salyangoz türleri ve ember tetra gibi sürü balıkları olacak. Diğer tank 315Lt, İnci gurami, 2 cüce vatoz, 1 vatoz, coryler, 4-5 tane daha keyhole cichled boyutlarında balık olacak.

    Bu filtreleme alternatiflerinden hangisi daha uygun olur? Her halükarda az veya çok filtrelerin etrafına ses yalıtımı yapılacak.

    Bu listedekiler dışında ses yalıtımı + ucuz filtre önerilerine de açığım. Akvaryumlar uyuduğum odada, ~2 metre mesafemde olacaklar. (tabloda akvaryum yazan kısım filtre için önerilen max tank kapasitesi)


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/250620260455061.jpg[/IMG][EDIT]pianoƒish,2026-06-25 04:58:32[/EDIT]

    Profil resmi
    bendeniztayfun

    2 beğeni
    [QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba birçok kişi itiraz edecektir ama ben sizin yerinize olsam az canlı ve en küçük kapasiteli kaliteli ürün alırdım. Sizin listenize göre ehiem ecco pro 200 her iki tank için tercihim olurdu. Diğer türlü çok canlı tutacaksanız büyük filitre evet daha doğru ancak nitrat fabrikası gibi çalışır. [/QUOTE]

    Bencede mantıklı. He ben olsam hiç filtre kullanmazdım filtreli akvaryum mu olur [:D] Kaan hocam doğal filtrelerden kralını mixsler ;)

    (6) (388)

    Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi


    Profil resmi
    sacityld
    12:30
    TANK BOYU: 60 22 35 cm
    filtre: HAIYANG HY-601 Şelale Askı Filtre 200L/S W:3 Watt
    bitkiler: saz,tilki kuyruğu,java fern,zeytin,gül,su merçimeği,java mossanubis nana
    çanlılar: 2 adet nerita salyangozu
    ışıklandırma: 60 cm standart led
    malzeme: hagen kum,dragon stone,black flame dal
    tankın yaşı: 1 haftalık
    bu yeni kurduğum akvaryumda neon tetra beslemeye karar verdim kaç adet neon tetra beslemek uygun düşer bide başka çanlı önerileriniz var mıdır tetraların yanında 4 adet panda çöpçü beslemeyi düşünüyorum


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342191.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342461.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    sacityld

    [QUOTE=Cyber_Scout]Su berrak olmadan balık eklemeyin.
    Elma salyangozu ekleyin şuan.
    Cüce vatoz yavru (5 cm civarı)
    12 Neon Tetra yada
    12 Ember Tetra yada
    12 Tanichthys Albonubes (beyaz bulut) yada
    1 çift Apistogramma yada
    6 Dario Dario (Badis Red Scarlet) yada
    12 Endler yada
    Betta Imbellis Çifti
    + 8 Pygme Cory


    [URL=//www.akvaryum.com/Forum/ve128688;_su_duzenleyicileri_karsilastirma_ve_inceleme_rehberi_-_2026_k1016351.asp]Su Düzenleyiciler[/URL]

    [URL=//www.akvaryum.com/Forum/ve129515;_bakteri_kulturleri_karsilastirma_ve_inceleme_rehberi_-_2026_k1016405.asp]Bakteri Kültürü[/URL]

    [URL=//www.akvaryum.com/biyolojik_filtrasyon_i_makaler_21_199.asp]Biyolojik Filtrasyon[/URL]

    6 adet Fundulopanchax Gardneri de ekleyeyim...[/QUOTE]

    sağolun

    (2) (165)

    Lapistes Yavruları


    Profil resmi
    VaranusSalvator
    21:07
    17 adet yavrum var bunları 10 litrelik küçük bir akvaryuma alsam filtresiz 2 günde bir taze su değişimiyle sıkıntı yaşarlar mı?

    Profil resmi
    scorpion26

    Sal gitsin.

    (5) (408)