Sevgili hobidaslarim akvaryumumun kumunu değiştirmek istiyorum. Midye kırığı alacağım 1-2mm gibi. Akvaryum taban ölçüm 104 cm uzunluk 35 cm derinlik. 4-5 cm yüksekliğe ihtiyacım olacak bitki için. Kaç kg kum lazım olur acaba. Şimdiden vereceğiniz bilgi için teşekkür ederim. Ayrıca İstanbul Avrupa yakası uygun midye kırığı bulabileceğim yer tavsiyeniz varsa o bilgi de çok işime yarar. Sağlıklı günler dilerim.
Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[EDIT]fffurkan9,2026-06-25 13:08:09[/EDIT]
Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?
Herkese merhaba, Betta'mı 1 ay önce aldım kendisi süslü. Bugün çenesinin altında karın başlangıcı kısmında bu şişliği farkettim. Bu ne sebeple olmuş olabilir bu konuda acil yardımda bulunabilir misiniz? [:((] Kabızlıktan şüpheleniyorum ama bu acil Bi hastalık olduğu için net teşhis edip garantiye almak istiyorum.
Betta'dan beklenmeyecek kadar hareketli bir balık. Akvaryumu sadece onun için kurdum. Hareketleri ve yem yemesinde herhangi bir sorun yok, oldukça iştahlı ve hareketli şuanda.
Yem olarak Sera Bettagran ve Tropical Soft Line Betta kullanıyorum. Soft line'ı sevmediği için büyük çoğunluğunda günlük gözü kadar bettagran veriyorum.
Akvaryum : 2-3 ay önce kuruldu, 1 erkek Betta, 15 civarı kiraz karides, ramshorn ve adi salyangoz var. Haftalık düzenli su değişimlerine devam ediyorum. Isıtıcım arıza yapmış sanırım uzun zamandır sıcaklığı kontrol etmiyordum termometre şuan 30 C gösteriyor yarın yenisi ile değiştireceğim.
Yardımınız için teşekkür ederim, Dışkısına hiç denk gelmedim, onun dışında diğer belirtiler yok
Yardımınız için teşekkür ederim, Karidesleri ekleyeli 2-3 gün oluyor hepsi yiyemeyeceği erişkin boyutta, ilk başta eklerken biraz ilgisini çekti sonradan takip vs. olmadı. Dediğiniz gibi yem vermeyi bugün itibariyle bıraktım. 3-4 gün kadar vermemeyi düşünüyorum takipte olacağım. Kabızlık dışında bu bölgedeki şişliğe sebep olabilecek başka hastalık olma ihtimali var mıdır? [/QUOTE] Sizin görmediğinizde emin olun yiyordur o. Benimki ramshornların yumurtalarını bile yiyordu. Karides yavrusunu hareket bile ettirmiyodu. Hatta bütün elma salyangozlarımın antenlerini bile yedi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG] [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30 [K]Canlı Türleri: [/K] Betta Sivrisinek rasbora Mavi karides Nerite [K]Bitki Türleri:[/K] Rotala Red Rotala Indica Green Limnophila Hippuroides Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim) Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı) Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.) Cabomba Purple Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem) Myriophyllum Tuberculatum Alternanthera Reineckii Mini Pogostemon Helferi Lilaeopsis brasiliensis Eleocharis Parvula Mini Marsilea hirsuta Anubias Nana Petite Anubias Nana Bonsai 4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum Spiky Moss [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman. [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200 [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue). [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum. [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood [K]İlk Gün:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/090620261130321.jpg[/IMG] [K]1 Hafta Sonra:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG] [K]2. Hafta: [/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG] [K]1. Ay[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG] [K]2. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG] [K]3. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG] [K]4. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG] [K]5. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG] [K]6. Ay:[/K] Budama Öncesi: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG] Budama Sonrası: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG] [K]Mevcud Hali:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG][EDIT]Kaan Frt ,2026-06-09 11:35:24[/EDIT]
Ölçüler: 100x50x50 Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift. Bitki Türleri: Anubias Tankın Yaşı: 8 Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan. Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.
Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.
Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili akvaryum dostlarım. Ne kadar uzak kalırsan kal, birgün yine hobi aşkı, akvaryum sevdası depreşiyor insanın içinde. Bırakıp arkana bakmadan devam edemiyorsun. İllaki senin peşinden koşup yakalayıveriyor. [:)] Bende aradan geçen bunca yıldan sonra tekrar hobiye dönüp, eldeki malzemeleri gözden geçirip, eksik olanları tedarik etme yönünde adım atmış bulunuyorum. Elimdeki en büyük eksik akvaryumun kendisi. Bu hobiye başladım başlayalı çeşitli boylarda akvaryumlarım oldu. Hobiye kısa dönemlerle ara vermiş olsam da, bir kenarda mutlaka boşta duran akvaryumum hazır bekler, bende ilk fırsatta tekrar kurulum yapıp hobiye devam ederdim. Elimdeki son akvaryumu genç bir hobici kardeşime hediye ederek bu geleneği bozmuş oldum.[:)] Bu yönüyle de hobimiz gerçekten çok güzel.[:3] Yeni, genç kardeşlerimizin hevesini görmek, onlara bir şekilde önayak olmak, yardımcı olmak, teşvik etmek çok güzel.[:)] Şimdi ise çok büyük akvaryumdan ziyade, yine çift olarak bakabileceğim canlılara uygun, 70x40x40 - 80x40x40 gibi iki farklı seçenek var aklımda. Büyük ihtimalle bu şekilde olacak ölçüler. Araştırma aşaması devam ediyor açıkçası. Tekrar konu açmaktansa, aynı veya yakın habitat, bölge türleriyle devam edeceğim için, konuyu devam ettirmek daha mantıklı olacaktır. Kurulum aşamalarını yine buradan tek tek sizlerle paylaşacağım. Elimde olan malzemeler; filtre, kum, kök, küp, led aydınlatma.. Şöylede bir kutu açılışı görseli paylaşayım.[:)] Hepinize sağlıklı hobiler diliyorum.
Arkadaşlar tanklardan biri 150Lt, karides, salyangoz türleri ve ember tetra gibi sürü balıkları olacak. Diğer tank 315Lt, İnci gurami, 2 cüce vatoz, 1 vatoz, coryler, 4-5 tane daha keyhole cichled boyutlarında balık olacak.
Bu filtreleme alternatiflerinden hangisi daha uygun olur? Her halükarda az veya çok filtrelerin etrafına ses yalıtımı yapılacak.
Bu listedekiler dışında ses yalıtımı + ucuz filtre önerilerine de açığım. Akvaryumlar uyuduğum odada, ~2 metre mesafemde olacaklar. (tabloda akvaryum yazan kısım filtre için önerilen max tank kapasitesi)
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba birçok kişi itiraz edecektir ama ben sizin yerinize olsam az canlı ve en küçük kapasiteli kaliteli ürün alırdım. Sizin listenize göre ehiem ecco pro 200 her iki tank için tercihim olurdu. Diğer türlü çok canlı tutacaksanız büyük filitre evet daha doğru ancak nitrat fabrikası gibi çalışır. [/QUOTE]
Bencede mantıklı. He ben olsam hiç filtre kullanmazdım filtreli akvaryum mu olur [:D] Kaan hocam doğal filtrelerden kralını mixsler ;)
TANK BOYU: 60 22 35 cm filtre: HAIYANG HY-601 Şelale Askı Filtre 200L/S W:3 Watt bitkiler: saz,tilki kuyruğu,java fern,zeytin,gül,su merçimeği,java mossanubis nana çanlılar: 2 adet nerita salyangozu ışıklandırma: 60 cm standart led malzeme: hagen kum,dragon stone,black flame dal tankın yaşı: 1 haftalık bu yeni kurduğum akvaryumda neon tetra beslemeye karar verdim kaç adet neon tetra beslemek uygun düşer bide başka çanlı önerileriniz var mıdır tetraların yanında 4 adet panda çöpçü beslemeyi düşünüyorum
15 Ekim 2022 19:43