• İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum


    Profil resmi
    harun reşit
    00:10
    1 beğeni
    Herkese merhaba,
    15 yıllık bir aradan sonra dönüş yapmaya çalıştığım akvaryum hobisinde önerilerinize ihtiyacım var.
    80x40x40 bitkili akvaryum ve 2 adet 30x30x30 bitkili betta akvaryumu kuracağım.(Merak edenler için 3 akvaryumun tamamı 8mm ve 4mm normal camdan yaptırıldı, toplam maliyet 3.500 TL oldu)
    Tüm akvaryumları Walstad metoduyla kuracağım. Tabanda “halı görünümü” tam oluşmasa da Monte Carlo kullanmak istiyorum. Diğer bitkileri ise sizin önerilerinize göre şekillendireceğim.
    Aydınlatmada Armatürk markasının 80 cm akvaryumlar için iki modeli var. "34W – 6500K – 1400 lümen" ve "66W – 6500K – 11300 lümen". Sanırım biri düşük kalırken diğeri fazla güçlü geliyor. Bu ölçülerde Walstad/low-tech kurulum için hangisi daha uygun olur ? Ne önerirsiniz ?
    Küçük akvaryumlar için masa lambası+ led ampül kullanacağım.
    Isıtıcı olarak Tetra HT-100W modelini almayı düşünüyorum sizce yeterli mi ?
    Genel olarak ışık, bitki seçimi, ısıtıcı ve kurulum hakkında tüm önerilerinizi bekliyorum. Özellikle bitkiler konusunda çünkü latince isimler işimi çok zorlaştırıyor.
    Akvaryumlar şu anda boş. Aynı masadan bir tane daha gelince küçükleri ona alacağım ve toprak ile bazaltı yıkayıp kuruluma başlayacağım.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/010420262356231.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    harun reşit

    1 beğeni
    [QUOTE=NightWist]

    Walstad yapacağım diye kendinizi bu kadar yormaya gerek yok bence. Yerinizde olsam dışarıdan NPK girişi yapardım. Sonuçta her toprağın besin değeri bir değil. Aynı orman içinde bile değişiyor besin değerleri. [/QUOTE]
    Açıkçası hobiye dönme sebeplerimden biri de Walstad yönteminin işe yarayıp yaramadığını kendim gözlemlemek. O yüzden şimdilik bu konuda ısrarcıyım. Zaten çürüme olayı da bitti sayılır. İleride tank kendi kendini çeviremez hale gelirse tabii ki dışarıdan takviye yaparım.

    (12) (1702)

    Sump


    Profil resmi
    murtdmr

    90 45 45 akvaryuma sunp sistemi yaptirmistim. Icinde Boyunun Xfp 1500 motoru var, 1 aydir calisiyor ama cok srs cikariyor boyle cızırtı seklinde, sump bölmesi 3 bolum, son bolumun altinda motor silikon hortum ile T boru ordan delikten rekor ile dısariya aktarim yapiyor. disarida ise sprey boyu var. Sizce bu ses normal mi nerede hata yaptim.

    [URL]https://youtube.com/shorts/LJrCh-oFf9I?si=pilYeAdn0S15EtSN[/URL][EDIT]murtdmr,2026-06-21 18:21:51[/EDIT]

    (0) (90)

    Tanganyika : Amatör Dokunuş


    Profil resmi
    1Balikci
    10:03
    49 beğeni
    Ölçüler: 90*40*50
    Canlı Türleri:
    - Neolamprologus Brichardi “Albino”
    - Julidochromis Marlieri
    - Neolamprologus Leleupi
    - Altolamprologus calvus
    - Neolamprologus Caudopunctatus
    - Cyphotilapia Frontosa “Moba”
    - And…. especially you, monkey head ☺
    (Steatocranus casuarius)
    Bitki Türleri:
    - Anubias
    Tankın Yaşı: 05/10/24
    Filtrasyon ve Işıklandırma:
    - Aquael Ultra 900
    - Aquael Sas 500
    - Aquael Uni Filter UV Filtre 750 8W
    - Chihiros B80
    - Eheim 3704 Air Pump 400
    Tasarım ve Dekorasyon:
    - Seiryu Stone
    - Reeflowers Natural Aquasand
    - Bilumum Kabuklar

    Merhaba, yeni bir kayalık temalı akvaryum kurdum ama canlı türleri konusunda kararsızım. Öneri ve fikirlerinizi duymaktan mutluluk duyarım.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241280/071020241003191.jpg[/IMG][EDIT]1Balikci ,2025-10-31 11:09:42[/EDIT]

    Profil resmi
    1Balikci

    1 beğeni
    [VID]https://youtu.be/SK1LbO6FDmw?si=NSs1m7JfGP53boN5[/VID]

    Selam,

    Epeydir paylaşım yapmadığımı fark ettim. [:)))]
    O zaman şöyle bir kenarda dursun. Tanganyika mix [;)]

    21/06/26[EDIT]1Balikci ,2026-06-21 17:42:04[/EDIT]

    (204) (113137)

    🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin


    Profil resmi
    Koi-keeper
    01:22
    323 beğeni
    [b]Bu sene çektiğim en güzel resimlerden bir tanesi bu. [/b]
    [b]Tam resmi çekerken yumurta çatladı (en üstteki) kuyruğu çıktı [:)][/b]
    [b][/b] 
    [b]
    [/b][b][img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/24552/Yumurtalar.JPG[/img]
    [/b][b]
    [/b][b]Sizinde böyle anlık resimleriniz varsa paylaşalım[/b] [b]BALIK-SEVER DOSTLARIM[/b][EDIT]Hoppala,2026-02-09 00:52:55[/EDIT]

    Profil resmi
    oguzozt
    16:05
    5 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261605231.jpg[/IMG]

    (8724) (4155525)

    Lepistes


    Profil resmi
    Mustafaahira
    15:53
    Lepistes yavrularımi satabilmem icin İzmir içi iyi bir watsapp grubu gerekli şimdiden teşekkür ederim

    (0) (89)

    Bu Bitki Türü Nedir


    Profil resmi
    oguzsel
    22:47
    Google görsellerde ve forumda baktım ama tam anlayamadım hangi bitki olduğunu? 1aydır ne bir milim büyüdü ne soldu zor bir bitki midir ne yapmak lazım sizce? Tabanda marketten aldığım saksı toprağı ve seachem flourish tablet gübre var. Üzerinde dere kumu var. Gül bitkisinr benziyor ama yemyeşil hiç pembe yaprak yok??

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234912/200620262243591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234912/200620262244071.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    oguzsel
    12:51
    Çok kolay kategorisinde olarak kategorilendiriliyor her yerde. Eğer dediğiniz gibi gül bitkisiyse 10 kere filan denedim daha önce ve bir yeni yaprak çıkaramadım bile. Yanlışım nerede acaba? Misket gübre, bahçe toprağı, torflu toprak herşeyi denedim bir tek co2 denemedim ki zaten low tech bir bitki olarak yazıyor her yerde. Birçok bitki denedim en başarısız olduğum bitki şu ana kadar.

    (2) (214)

    Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık


    Profil resmi
    Can78
    00:42
    Merhaba sipariş verdiğim akvaryum bugün geldi teslim aldıktan sonra farkettim ki mobilya ve akvaryum arasına koydukları straforda şöyle bir kırık var köşede . Silikonladıkları için söküp atamıyorum da sizce sorun olur mu fotoğraf ekledim ölçüler 80 35 40 / 112 L / 8 Mm cam kayıtlı kuşaklı.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/282164/210620260041561.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Can78
    09:57
    [QUOTE=yyiImaz]Hayırlı olsun. O kadar ufak parçadan bir sorun olmaz. Tabanın genelini strafor destekliyor zaten. Orasının eksikliği sıkıntı yaratmaz, kullanabilirsiniz[/QUOTE]

    Çok teşekkür ederim yanıtınız için

    (3) (231)

    Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun!


    Profil resmi
    Hoppala
    09:50
    5 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236270/210620260951141.jpg[/IMG]


    [B]Bizlere sadece hayatı değil; doğayı, sabretmeyi ve bir canlının sorumluluğunu almayı öğreten, akvaryum başındaki o ilk çocuksu heyecanımızı paylaşan tüm babalarımızın ve baba adaylarımızın Babalar Günü kutlu olsun![/B][EDIT]Hoppala,2026-06-21 23:59:32[/EDIT]

    (0) (129)

    80x40x40 Nature Aquarium Tetra


    Profil resmi
    EthernalFlow
    16:17
    Yeni 80x40x40 Ultra clear tankımda minimalist tetra akvaryumu planlıyorum.

    Proje görselini paylaştım, kafama takılan canlı kısmında tek cins 35-40 adet Kardinal Tetra planlıyorum. Zemin otocat ve boynuzlu Nerite olacak. 4 ay sonra da L046 Pleco girecek tanka.

    Acaba tanta tek cins Kadinal mi yoksa, başka bir sürü balığı önerisi olan

    Teşekkür ederim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283406/160620261614411.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283406/160620261615251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283406/160620261615271.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Sufisu
    22:18
    [QUOTE=EthernalFlow]Yeni 80x40x40 Ultra clear tankımda minimalist tetra akvaryumu planlıyorum.

    Proje görselini paylaştım, kafama takılan canlı kısmında tek cins 35-40 adet Kardinal Tetra planlıyorum. Zemin otocat ve boynuzlu Nerite olacak. 4 ay sonra da L046 Pleco girecek tanka.

    Acaba tanta tek cins Kadinal mi yoksa, başka bir sürü balığı önerisi olan

    Teşekkür ederim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283406/160620261614411.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283406/160620261615251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283406/160620261615271.jpg[/IMG][/QUOTE] imparator tetra bence bı bakın

    (15) (1533)

    Karides Kovası


    Profil resmi
    Furkan2026
    20:30
    5,5-6 litrelik kovamda 3 dal elodea, 1 hava taşı ile 9 tane Sarı Ateş Neon Karides besleyebilir miyim?

    Profil resmi
    İnci Kefali
    21:10
    Kova ilginç bir tercih. Hava taşı yerine pipo filtre takarsınız olur.

    (2) (207)