• Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl?


    Profil resmi
    NightWist
    11:08
    5 beğeni
    Yaklaşık 10 litrelik küçük bir kurulum yaptım(Su hacmi 10 litre tank 15 litre civarı normalinde). Zeminde 5 cm derinliğinde killi turuncu kum var, içine de iki tane Osmocote içerikli kapsül gübre gömdüm. Saklanma alanı olarak bir hindistan cevizi kabuğu kullandım ve üzerine moss sardım. Aslında hangi tür olduğundan emin değilim, muhtemelen Java Moss ama tam teşhis için size de bir sormak istedim.
    ​Bitki olarak Subulata, Cryptocoryne wendtii 'Green' ve bir tür Anubias var. Anubias'ı rizomundan misina ile vantuza bağlayıp zemine sabitledim, yani toprağa gömmedim. Hatta köklerinden ufak ufak filizler vermeye başladı bile. Wendtii’ler ise ilk başta biraz yaprak döktü ama şimdi eskisine göre çok daha gür ve yeşil çıktılar.
    ​Aydınlatma için kapağın solunda iki, sağında bir adet modül LED kullanıyorum. Sobo pipo filtre ve beklediğimden çok daha sessiz çıkan Jingye hava motoru ile devirdaimi sağlıyorum. İçeride şu an renkleri gayet yerinde olan 3 anaç kiraz karidesim var, bol bol kabuk atıyorlar. Koloniyi sağlama almak için yanlarına 8-10 tane de genç karides ekledim. Suya kızılağaç kozalağı atıyorum ve kontrollü şekilde Creaqua Low Tech Grow gübrelemeye başladım.
    ​Sizce kurulum genel olarak nasıl olmuş, eksik gördüğünüz veya eklememi istediğiniz bir şey var mı? Bir de zemin için tele sarılı hangi moss türünü almamı önerirsiniz?
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261107531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261107551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261107581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261108021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261108081.jpg[/IMG]
    Eklemeyi unutmuşum adi salyangozlar için helena ekledim 2 tane. Eski akvaryumumdan moss içinde gelmişlerdi.[EDIT]NightWist,2026-04-10 11:14:50[/EDIT]

    Profil resmi
    NightWist
    15:39
    2 beğeni
    [QUOTE=pianoƒish]

    Nerite alacak gibiyim yazdığınız için dedim. Normal nerite yerine boynuzlu olanı alın. Normal olanları fazla büyük nano tanklar için. [:)][/QUOTE]
    Bugün kendi yaptığım gübreleri girmeye başladım. Potasyum ve fosfat için kullanıyorum. Eğer yosun sorunu yaşarsam o boynuzlu neriteleri alacağım. Gübre girmek zorunda kaldım potasyum eksikliği yaşıyor bitkiler.

    (23) (7160)

    Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish)


    Profil resmi
    scorpion26
    13:38
    16 beğeni
    Bu medaka inanılmaz değişik bir tür. Diğer balıklarda aylarca sürecek tecrübeleri hızlıca kazanabiliyorsunuz ve inanılmaz dayanıklı canlılar. Kendileriyle 8 temmuzda tanıştım. Aldığım kişi balıkları geçen sene Yasemin hanımdan almış ve 1 senerdir bakıyormuş. Anladığım kadarıyla yavru almış fakat yaşatamamış. Balıklar o kadar küçüktükü hiç beklemiyordum ba kadar küçük olamalarını. Videolarda dev gibi görünüyorlar. İlk olarak balıkları bolca moss olan bir fanusa koydum gözlemleyebilmek için. 4-5 günün sonunda akvaryum kenarlarında ve mosslarda yumurta benzeri şeyler görmeye başlayında yaklaşık 15 litre bir saklama kabını bitkilendirdim ve anaçları oraya aktardım. Oldukça keyifli görünüyorlardı. Baklonda sabah güneişinin etkisiylede bir süre sonra yemyeşil sulu doğal bir ortam oldu. Fanustada yaklaşık 10 günün sonunda ilk yavruları gördüm ama inanılmaz minikler. Onlar için yeşil sulu saklama kabının daha iyi olacağına kanaat getirdiğimden ve 10 -12 günün sonunda içinin yumurta dolu olduğunu bildiğim için anaçları akvaryuma transfer ettim ve şu an yavruları büyütüyorum saklama kabında. Bu arada bir sefer yumurtaları kaç günde gelişiyorlar diye denemek için kendim anneden aldım ve bir pet bardağa bıraktım. Yavrular 8 günün sonunda çıkmaya başlıyorlar. Bu arada işin ilginci ilk 9 balıklık kolonimde üreyen tek bir dişi var. Dün eklediğim 16 anaçla 25 balıklık büyük bir kolonim var artık. Sanırım yer gök yavru olacak.

    [VID]https://www.youtube.com/watch?v=oEtpKGez_AQ[/VID][EDIT]scorpion26,2022-09-06 15:52:49[/EDIT]

    Profil resmi
    scorpion26
    12:02
    [QUOTE=Cyber_Scout]
    Yan profil resim paylaşabilirmisiniz?
    [/QUOTE]

    Şu an küçük plastik üretim kaplarına aldım, tekrar akvaryuma döndüklerinde çeker atarım. Fotoğraf netten. Videodaki balıklar bendeki çift.

    (45) (75925)

    En Küçük Cory: Hastatuslarım


    Profil resmi
    İnci Kefali
    18:22
    7 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253160/140320261821041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253160/140320261821101.jpg[/IMG]

    Merhabalar herkese. Kısa bir süre önce edindiğim hastatuslarımı, onlarla ilgili aktif konu olmaması sebebiyle tanıtım amaçlı paylaşmak istedim. Betta yavruları ve venezuelalı pigmeler ile bir nano tankta yaşamlarını sürdürüyorlar. Sürü özelliği yüksek bir tür.

    Keyifli hobiler.

    Profil resmi
    umitlee
    11:51
    Güzel ve sevimli bir tür ve kalabalık tutulmaları önem arz ediyor çok daha yakın sürüler halinde dolaşmayı seviyorlar. Sağlıklı balıklar diliyorum. [EDIT]umitlee,2026-06-26 08:51:28[/EDIT]

    (3) (1696)

    Lepistes Renklendirme


    Profil resmi
    Akvaryumcu_Doru
    06:05
    Lepistesimin gövde rengini koyulaştırmak ve renklendirmek istiyorum. Renklendirici yem aldım 1 hafta oldu pek etki etmedi. Su soğukta değil 26 derece. İlk aldığımda rengi sanki daha güzeldi. Düzenli su değişimi ve dip çekimi yapıyorum. Tavsiyelerinizi yazarsanız sevinirim[:)][EDIT]Akvaryumcu_Doru,2026-06-25 06:06:35[/EDIT]

    Profil resmi
    scorpion26
    10:24
    En etkilisi yapabiliyorsan direk güneş ışığı, ikinci sıra canlı yemler gelir. Tabi temiz ve canlıya uygun su şartlarıda önemli. Anaçlarda kaliteliyse, seleksiyonda yaparsan istediğin noktaya varırsın.

    (1) (144)

    Süpriz Corydoras Yumurtası


    Profil resmi
    Killicory
    14:16
    Bugün öğlen okukdwn geldiğimde akvaryuma bakarken yumurtaları fark ettim hemen şöyle bir düzene
    kurdum:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265108/090220261415311.jpg[/IMG]
    Tahminicmde 15 kadar yumurta bulduk ne zamana çıkarlar ne yerler

    Profil resmi
    Killicory
    20:57
    [QUOTE=İnci Kefali]Benim gırla üreyen sterbailer de bıraktı. Tetikleme de yapsak yeterli gelmiyor, hava basıncından anlıyorlar diye düşünüyorum. Olan benim kurt stoğuma oldu [:)][/QUOTE]
    Panda almıştım dökerler diye 1 çift onlarda dökmedi Mecburi Ekim'i BEKLİYECEZ [EDIT]Killicory,2026-06-24 20:58:01[/EDIT]

    (48) (10210)

    40x40x40 Akvaryum Led Önerisi


    Profil resmi
    Ancalagon
    15:41
    Herkese iyi günler 40x40x40'lık bir akvaryum kurmak istiyorum co2 siz bir akvaryum olacak. Akvaryumda Marsilea Hirsuta , chiristmas moss ve anubias bakacağım . Christmas mossla bir tane kök alıp ağaç şekli vermek istiyorum tabanda siyah kum ve lav kırığı kullanmayı düşünüyorum bitki toprağı kullansam mı bilemedim. İçine halfmoon betta , salyangoz ve çöpçü atmak istiyorum(çöpçü için öneri varsa yazabilirsiniz). Bu akvaryumda nasıl bir led kullanmalıyım bütçem en fazla 3.000 tl olur led için. Ayrıca sıvı gübre kullanmalı mıyım, kullanırsam hangi sıvı gübreleri kullanmalıyım? Cevap verirseniz memnun olurum.[EDIT]Ancalagon,2026-06-24 16:01:48[/EDIT]

    Profil resmi
    EmiirKaan
    20:37
    1 beğeni
    [QUOTE=Ancalagon]Herkese iyi günler 40x40x40'lık bir akvaryum kurmak istiyorum co2 siz bir akvaryum olacak. Akvaryumda Marsilea Hirsuta , chiristmas moss ve anubias bakacağım . Christmas mossla bir tane kök alıp ağaç şekli vermek istiyorum tabanda siyah kum ve lav kırığı kullanmayı düşünüyorum bitki toprağı kullansam mı bilemedim. İçine halfmoon betta , salyangoz ve çöpçü atmak istiyorum(çöpçü için öneri varsa yazabilirsiniz). Bu akvaryumda nasıl bir led kullanmalıyım bütçem en fazla 3.000 tl olur led için. Ayrıca sıvı gübre kullanmalı mıyım, kullanırsam hangi sıvı gübreleri kullanmalıyım? Cevap verirseniz memnun olurum.[/QUOTE]

    İyi günler. Ben kendi akvaryumumda forumda nicki emreemin olan Fındık Petshop Yusuf abiye powerled armatür yaptırmıştım gayet memnunum. Geçenlerde yeni 40x40x40 lowtech kurulumum içinde fiyat almıştım 2400 dü 1-2 ay falan oluyor fiyat alalı. Ben şuanki akvaryumumda lav kırığı üstüne hagen kullanıp 6 ayda 1 falan kök gübre ekliyorum. Sıvı gübre olarakta reeflowers ın tam gübre setini kullanıyorum 6-7 tane falan var ama sadece makro ve mikro gübresşni alıp kullananda var. Emreemin abininde kendi sıvı gübre seti vardı ben alıp kullanmadım ama sorabilirsin.

    (1) (234)

    Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After


    Profil resmi
    Ömer yılmaz
    23:06
    13 beğeni
    Ölçüler: 50×24×30
    Canlı Türleri:
    Bitki Türleri: moss
    Tankın Yaşı: 23 gün
    Filtrasyon ve Işıklandırma: dolphin h200 ve 45 cm ışık
    Tasarım ve Dekorasyon: 5 kg lav kırığı iki parça sineklik arasına koyduğum mosslar ve 3 tane ağaç figürü ve kahverengi kum. [:)] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262301561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262302011.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/140520260118461.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262302251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262302301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262302351.jpg[/IMG]

    Bu ikinci tankım. Amatörüm öğreneceğim çok şeyler var ve bu süreç çok keyifli. Paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ediyorum herkese[:)][EDIT]Ömer yılmaz,2026-05-14 01:19:45[/EDIT]

    Profil resmi
    Ömer yılmaz
    19:20
    1 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/240620261920341.jpg[/IMG]
    Güncel [:)]

    (20) (4459)

    Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim


    Profil resmi
    sacityld
    13:46
    60 22 35 cm bitki olarak java fern anubis nana saz zeytin gül ve tilki kuyruğu zeminde hagen kaya olarak dragon stone black flame dalları kullanarak yaptığım akvaryumda hp white lepistes beslemeği planlıyorum lepisteslerin yanına çöpçü almak istiyorum ama albinomu pandamı veya komando çöpçümü alsam kararsız kaldım önerileriniz nedir bide kaç gün sonra balık eklemeliyim kurduğum anden itibaren 1 adet nerita salyangozu var içinde



    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342461.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    TuRKeR
    18:07
    Pigme cory.

    (3) (287)

    Akvaryumda Kar Yağışı


    Profil resmi
    TuRKeR
    18:04
    Ölçüler: 30x30x30
    Canlı Türleri: Endler ve karides
    Bitki Türleri: Anubias çalı çırpı
    Tankın Yaşı: 3
    Filtrasyon ve Işıklandırma:
    Tasarım ve Dekorasyon: Makarna kayası

    Akvaryuma kullanmadığım bir avuç kadar beyaz kumu ekledim. Kum batmayıp su yüzeyinde kalınca ilginç bir görüntü ortaya çıktı.

    [VID]https://youtube.com/shorts/d2005JzNq7E?si=iG7P1ZkW4DmQv8IA[/VID]


    (0) (211)

    Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora


    Profil resmi
    nniiaa
    17:23
    Merhabalar Ankara içi 5 adet Panda ve 3 adet galaksi rasbora arıyorum, yardımcı olabilecek var mı?

    (0) (135)