• Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri


    Profil resmi
    Kemal eyilik
    10:00
    Merhaba akvaryumda bilemediğim bir durum var aniden balıklarım ölüyor haftada bir %30 su değişimi bakteri kültürü atıyorum tankımda bitkilerde mevcut balıklar karanlık yere kaçıyor suyun dibinde daha sonra suyun üstünde asılı kalıp bigün sonra ölüuor yada suyun dibinde yan yan durup daha sonra ölüyor ve 1 balığımdada rengi solmaya başlamıştı daha sonra kuyruk kısmında ve gövdesinde grilik gördüğümde onu ayırdım ve 2 gün sonra oda vefat etti tankım 30 litre şuan 2 dişi lepistes ve 1 erkrk lepistesim kaldı nerdeyse bu hastalık yüzünden 20 ye yakın balık kaybettim ve ne yaptıysam sorunu çözemedim durduramadım

    Profil resmi
    Kemal eyilik
    08:06
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283612/220620260805011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283612/220620260805041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283612/220620260805071.jpg[/IMG]


    Merhaba pipo filtre kullanıyorum 4 dişi 1 erkek ve 10 adet yavru var şuan tankta

    (2) (351)

    L144 Şeffaf Dışkı


    Profil resmi
    akvarist10UR
    20:40
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/282043/130620262035511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/282043/130620262035521.jpg[/IMG]


    Merhabalar 3-5 gün önce L144 vatozumun karnı çok şişmişti kabızlıktan dolayı dediler ve protein ağırlıklı tablet yem yemekten olduğunu söylediler. Zaten dışkılama yapmıyordu. Ben de 2 gün kabak ve salatalık ile besledim ardından vatozum dışkılama yaptı ve gayet sağlıklı bir şekilde yem yiyor ve akvaryumda geziyordu. Bu gün baktığımda ise şeffaf uzun mukus yapısında dışkılar gördüm. Yem yemiyor ve hareketsiz karanlık yerlere kaçıp kalıyordu.

    Bu çok büyük ihtimalle bir iç parazite döndü. Sizden öneri ve yardım istiyorum. Akvaryuma hava taşı attım, sıcaklığı 27 derece yaptımve yüzde 20 su değişimi yaptım. Akvaryumda tek şu an üretim için kurmuştum. 3 gün önce bu akvaryuma geçirdim. Öncelerde flagly önerilmiş yemine sarımsak suyu damlat denilmiş de şu an için yem yemiyor zaten.


    ACİL önerilerinizi bekliyorum

    Profil resmi
    Cyber_Scout
    06:27
    [QUOTE=NightWist]
    Neden vermesin? Bütün otçul balıklarıma bol bol sebze veriyorum; bir eksisini görmedim, faydasını çok gördüm. Karidesler ve salyangozlarım da dahil bu konuya. Özellikle sakura karideslerimin renk formunu kapya biber ve spirulinaya borçluyum.


    Kapya biber vermeniz güzel bir hareket ama abartmayın, haftada 1-2 yeterli. Bir tane bütün kapya biberini parçalara bölün, sirkeli su ile bolca yıkayın, sonra şoklama tekniği uygulayarak buzluğa atabilirsiniz. Ben şahsen bütün vereceğim bitkileri öyle yapıyorum. Ispanak, kapya ve yeşil biber; hepsinde aynı taktiği kullanabilirsiniz. Buzluktan çıkardıktan sonra bir 10-15 dk. kaynatın, biberi yumuşuyor ve yemeleri kolaylaşıyor. Karideslerime ve vatozlarıma atıyorum akşam, sabah kabuğunu topluyorum. Başka bir taktik ise spirulina ile agar agarı karıştırıp vermek. Kâğıt gibi yapıp donduruyorsunuz. Seve seve yiyor hem vatozlar hem karidesler.


    Zaman içinde alışacaklardır. [/QUOTE]
    Arkadaşın balığında sindirim sorunu var.

    Sera Pleco Chips Nature (veya Wels-Chips) tipi bir yem kullanması yeterli.



    (10) (882)

    Diğer Evcil Hayvanlarımız


    Profil resmi
    pianoƒish
    19:25
    15 beğeni
    Balık dışında beslediğimiz dostlarımızın fotoları ve bilgileri;

    Belediye veterinerinden sahiplendiğimiz Nazlı 2019 yılında ~17 yaşında öldü.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241910561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241911051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241911131.jpg[/IMG]


    Bir kış günü sokakta kutuda bulduk. Şuan ~11 yaşında Pascal.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241912081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241912171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241912421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241912481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241912551.jpg[/IMG]



    Kedilerimiz yine sokaktan Yaşları değişiyor 2-4-5-6 vs.

    Pamuk (erkek) ortadaki, soldaki pati (erkek)
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241914141.jpg[/IMG]

    Fındık (dişi)
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241915271.jpg[/IMG]

    Fındıkla pamuktan olma kömür (diş)
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241916291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241916331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241916371.jpg[/IMG]


    Veeee benim olmasa da evimin karşısındaki anaokulunun hayvanlarından Shetland Pony, Bald (kişneryus). Sürekli gidip seviyorum, inanılmaz güzel bir hayvan.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241921111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/261020241921141.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    1Balikci
    00:08
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241280/220620260011021.jpg[/IMG][EDIT]1Balikci ,2026-06-22 00:11:07[/EDIT]

    (81) (13936)

    Yeni Akvaryum Kurulumu


    Profil resmi
    Oozer3466
    13:16
    8 beğeni
    Ölçüler: 100*50*45h
    Canlı Türleri:
    Bitki Türleri: Monte Carlo, Reddish rotala, Staurognye repens ve Samolus Parviflorus Red
    Tankın Yaşı: 0
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Oase Bio master Thermo 600 / Chihiros Wrgb 2 90 10th
    Tasarım ve Dekorasyon:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190074/040620261313581.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Oozer3466
    00:00
    1 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190074/210620262359481.jpg[/IMG]


    Kırmızı burun tetraların ilk 15 adetlik grubu eklendi lotus bitkisi eklendi iki adet [EDIT]Oozer3466,2026-06-22 00:01:08[/EDIT]

    (14) (1947)

    Elektirk Aydınlatma Sorunu


    Profil resmi
    Lilam
    18:24
    Selam arkadaşlar ben akvaryumu yeni kurdum ve camcıda yaptırdım 2 haftadır bir sorun yok şükür ama yapan usta kenarlara led yaptı motor çalıştıkça ledlere su değiyor ve bazıları patlamaya başladı , bunda sorun yok ama merak ettiğim balıklara bir zararı olurmu bu şekilde bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283787/210620261824191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283787/210620261824321.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    yyiImaz
    22:29
    Doğrudan su ile temas etmediği sürece canlılara zarar gelmez fakat bu şekilde kullanmak zaten doğru bir uygulama değil. Kısa zamanda tüm ledler nemden ve su sıçramasından kaynaklı sönecek ve paslanma yapacaktır. Ve bu paslanma sürecinin devamında canlılara zarar konusu değişecektir. Siz en iyisi o ledi camdan ayırıp akvaryumun üzerinde standart olan aydınlatmalardan edinin. Bu şekilde hem hoş görünmez hem de sağlıklı olmaz.

    (1) (195)

    Serpae Tetra Dişleri


    Profil resmi
    BerkBey
    22:26
    4 beğeni
    Herkese merhabalar. Sizlere, akvaryumda hayatını kaybeden tetra balığımın dişlerini göstermek istedim. Bir zamanlar aldığım 1600x dandik dijital mikroskopumla çektiğim görselleri inceleyeceğiz. Kendileri piranalar ile aynı takımda, Characiformes, bulunan canlılardır ve çenelerinde gerçek dişler bulunur. Her daim tetraların dişlerini yakından görmek isterdim. Bu vesile ile görmüş oldum. Konik yapı yerine tırtırlı bir yapıda dişleri. Alt ve üst çenede mevcut.
    Multicuspid denilen çok uçlu/tırtıklı yapıdadır dişleri. Hem bitkisel hem de hayvansal besinleri koparıp yiyebilirler. Saplama kuvvetleri yüksektir. Balığın çenesini parmağımla açmaya çalışırken takıldı sonra yemleme yaptığım cımbızla açtım.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262206591.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207331.jpg[/IMG]

    (0) (117)

    Hidra Mı?


    Profil resmi
    alp3r
    12:49
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248571.jpg[/IMG]

    Detritus solucanı sorunum var birde camlarda böyle şeyler oluşmaya başladı. Nedir bunlar

    Profil resmi
    Cyber_Scout
    19:25
    [QUOTE=alp3r] helena[/QUOTE]
    Zarar vermez andazol 5 damla kullanabilirsin.

    (7) (359)

    Yavru Boylandırma


    Profil resmi
    VaranusSalvator
    18:47
    Arkadaşlar resimde görüldüğü boyutlarda 1.5 -2 haftalık yavrularım var 17 adet yavrulukta duruyorlar.Bunları 10 litrelik saklama kabına akvaryumdan cekeceğim suyla atmayı düşünüyorum daha hızlı boylansınlar diye.Malum bir pipoyla hava motoru 600 lira olmuş bende küçücük 150L/S bir iç filtre var.Bunu 10 litrelik saklama kabına kadın çorabı geçirip taksam yavrulara zarar verir mi?

    [QUOTE=VaranusSalvator]Arkadaşlar resimde görüldüğü boyutlarda 1.5 -2 haftalık yavrularım var 17 adet yavrulukta duruyorlar.Bunları 10 litrelik saklama kabına akvaryumdan cekeceğim suyla atmayı düşünüyorum daha hızlı boylansınlar diye.Malum bir pipoyla hava motoru 600 lira olmuş bende küçücük 150L/S bir iç filtre var.Bunu 10 litrelik saklama kabına kadın çorabı geçirip taksam yavrulara zarar verir mi?[/QUOTE]

    (0) (134)

    İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum


    Profil resmi
    harun reşit
    00:10
    1 beğeni
    Herkese merhaba,
    15 yıllık bir aradan sonra dönüş yapmaya çalıştığım akvaryum hobisinde önerilerinize ihtiyacım var.
    80x40x40 bitkili akvaryum ve 2 adet 30x30x30 bitkili betta akvaryumu kuracağım.(Merak edenler için 3 akvaryumun tamamı 8mm ve 4mm normal camdan yaptırıldı, toplam maliyet 3.500 TL oldu)
    Tüm akvaryumları Walstad metoduyla kuracağım. Tabanda “halı görünümü” tam oluşmasa da Monte Carlo kullanmak istiyorum. Diğer bitkileri ise sizin önerilerinize göre şekillendireceğim.
    Aydınlatmada Armatürk markasının 80 cm akvaryumlar için iki modeli var. "34W – 6500K – 1400 lümen" ve "66W – 6500K – 11300 lümen". Sanırım biri düşük kalırken diğeri fazla güçlü geliyor. Bu ölçülerde Walstad/low-tech kurulum için hangisi daha uygun olur ? Ne önerirsiniz ?
    Küçük akvaryumlar için masa lambası+ led ampül kullanacağım.
    Isıtıcı olarak Tetra HT-100W modelini almayı düşünüyorum sizce yeterli mi ?
    Genel olarak ışık, bitki seçimi, ısıtıcı ve kurulum hakkında tüm önerilerinizi bekliyorum. Özellikle bitkiler konusunda çünkü latince isimler işimi çok zorlaştırıyor.
    Akvaryumlar şu anda boş. Aynı masadan bir tane daha gelince küçükleri ona alacağım ve toprak ile bazaltı yıkayıp kuruluma başlayacağım.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/010420262356231.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    harun reşit
    18:23
    1 beğeni
    [QUOTE=NightWist]

    Walstad yapacağım diye kendinizi bu kadar yormaya gerek yok bence. Yerinizde olsam dışarıdan NPK girişi yapardım. Sonuçta her toprağın besin değeri bir değil. Aynı orman içinde bile değişiyor besin değerleri. [/QUOTE]
    Açıkçası hobiye dönme sebeplerimden biri de Walstad yönteminin işe yarayıp yaramadığını kendim gözlemlemek. O yüzden şimdilik bu konuda ısrarcıyım. Zaten çürüme olayı da bitti sayılır. İleride tank kendi kendini çeviremez hale gelirse tabii ki dışarıdan takviye yaparım.

    (12) (1777)

    Sump


    Profil resmi
    murtdmr
    18:21
    90 45 45 akvaryuma sunp sistemi yaptirmistim. Icinde Boyunun Xfp 1500 motoru var, 1 aydir calisiyor ama cok srs cikariyor boyle cızırtı seklinde, sump bölmesi 3 bolum, son bolumun altinda motor silikon hortum ile T boru ordan delikten rekor ile dısariya aktarim yapiyor. disarida ise sprey boyu var. Sizce bu ses normal mi nerede hata yaptim.

    [URL]https://youtube.com/shorts/LJrCh-oFf9I?si=pilYeAdn0S15EtSN[/URL][EDIT]murtdmr,2026-06-21 18:21:51[/EDIT]

    (0) (140)