[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG] [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30 [K]Canlı Türleri: [/K] Betta Sivrisinek rasbora Mavi karides Nerite [K]Bitki Türleri:[/K] Rotala Red Rotala Indica Green Limnophila Hippuroides Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim) Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı) Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.) Cabomba Purple Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem) Myriophyllum Tuberculatum Alternanthera Reineckii Mini Pogostemon Helferi Lilaeopsis brasiliensis Eleocharis Parvula Mini Marsilea hirsuta Anubias Nana Petite Anubias Nana Bonsai 4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum Spiky Moss [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman. [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200 [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue). [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum. [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood [K]İlk Gün:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/090620261130321.jpg[/IMG] [K]1 Hafta Sonra:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG] [K]2. Hafta: [/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG] [K]1. Ay[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG] [K]2. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG] [K]3. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG] [K]4. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG] [K]5. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG] [K]6. Ay:[/K] Budama Öncesi: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG] Budama Sonrası: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG] [K]Mevcud Hali:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG][EDIT]Kaan Frt ,2026-06-09 11:35:24[/EDIT]
Ölçüler: 100x50x50 Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift. Bitki Türleri: Anubias Tankın Yaşı: 8 Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan. Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.
Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.
Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili akvaryum dostlarım. Ne kadar uzak kalırsan kal, birgün yine hobi aşkı, akvaryum sevdası depreşiyor insanın içinde. Bırakıp arkana bakmadan devam edemiyorsun. İllaki senin peşinden koşup yakalayıveriyor. [:)] Bende aradan geçen bunca yıldan sonra tekrar hobiye dönüp, eldeki malzemeleri gözden geçirip, eksik olanları tedarik etme yönünde adım atmış bulunuyorum. Elimdeki en büyük eksik akvaryumun kendisi. Bu hobiye başladım başlayalı çeşitli boylarda akvaryumlarım oldu. Hobiye kısa dönemlerle ara vermiş olsam da, bir kenarda mutlaka boşta duran akvaryumum hazır bekler, bende ilk fırsatta tekrar kurulum yapıp hobiye devam ederdim. Elimdeki son akvaryumu genç bir hobici kardeşime hediye ederek bu geleneği bozmuş oldum.[:)] Bu yönüyle de hobimiz gerçekten çok güzel.[:3] Yeni, genç kardeşlerimizin hevesini görmek, onlara bir şekilde önayak olmak, yardımcı olmak, teşvik etmek çok güzel.[:)] Şimdi ise çok büyük akvaryumdan ziyade, yine çift olarak bakabileceğim canlılara uygun, 70x40x40 - 80x40x40 gibi iki farklı seçenek var aklımda. Büyük ihtimalle bu şekilde olacak ölçüler. Araştırma aşaması devam ediyor açıkçası. Tekrar konu açmaktansa, aynı veya yakın habitat, bölge türleriyle devam edeceğim için, konuyu devam ettirmek daha mantıklı olacaktır. Kurulum aşamalarını yine buradan tek tek sizlerle paylaşacağım. Elimde olan malzemeler; filtre, kum, kök, küp, led aydınlatma.. Şöylede bir kutu açılışı görseli paylaşayım.[:)] Hepinize sağlıklı hobiler diliyorum.
Arkadaşlar tanklardan biri 150Lt, karides, salyangoz türleri ve ember tetra gibi sürü balıkları olacak. Diğer tank 315Lt, İnci gurami, 2 cüce vatoz, 1 vatoz, coryler, 4-5 tane daha keyhole cichled boyutlarında balık olacak.
Bu filtreleme alternatiflerinden hangisi daha uygun olur? Her halükarda az veya çok filtrelerin etrafına ses yalıtımı yapılacak.
Bu listedekiler dışında ses yalıtımı + ucuz filtre önerilerine de açığım. Akvaryumlar uyuduğum odada, ~2 metre mesafemde olacaklar. (tabloda akvaryum yazan kısım filtre için önerilen max tank kapasitesi)
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba birçok kişi itiraz edecektir ama ben sizin yerinize olsam az canlı ve en küçük kapasiteli kaliteli ürün alırdım. Sizin listenize göre ehiem ecco pro 200 her iki tank için tercihim olurdu. Diğer türlü çok canlı tutacaksanız büyük filitre evet daha doğru ancak nitrat fabrikası gibi çalışır. [/QUOTE]
Bencede mantıklı. He ben olsam hiç filtre kullanmazdım filtreli akvaryum mu olur [:D] Kaan hocam doğal filtrelerden kralını mixsler ;)
TANK BOYU: 60 22 35 cm filtre: HAIYANG HY-601 Şelale Askı Filtre 200L/S W:3 Watt bitkiler: saz,tilki kuyruğu,java fern,zeytin,gül,su merçimeği,java mossanubis nana çanlılar: 2 adet nerita salyangozu ışıklandırma: 60 cm standart led malzeme: hagen kum,dragon stone,black flame dal tankın yaşı: 1 haftalık bu yeni kurduğum akvaryumda neon tetra beslemeye karar verdim kaç adet neon tetra beslemek uygun düşer bide başka çanlı önerileriniz var mıdır tetraların yanında 4 adet panda çöpçü beslemeyi düşünüyorum
Yaklaşık 10 litrelik küçük bir kurulum yaptım(Su hacmi 10 litre tank 15 litre civarı normalinde). Zeminde 5 cm derinliğinde killi turuncu kum var, içine de iki tane Osmocote içerikli kapsül gübre gömdüm. Saklanma alanı olarak bir hindistan cevizi kabuğu kullandım ve üzerine moss sardım. Aslında hangi tür olduğundan emin değilim, muhtemelen Java Moss ama tam teşhis için size de bir sormak istedim. Bitki olarak Subulata, Cryptocoryne wendtii 'Green' ve bir tür Anubias var. Anubias'ı rizomundan misina ile vantuza bağlayıp zemine sabitledim, yani toprağa gömmedim. Hatta köklerinden ufak ufak filizler vermeye başladı bile. Wendtii’ler ise ilk başta biraz yaprak döktü ama şimdi eskisine göre çok daha gür ve yeşil çıktılar. Aydınlatma için kapağın solunda iki, sağında bir adet modül LED kullanıyorum. Sobo pipo filtre ve beklediğimden çok daha sessiz çıkan Jingye hava motoru ile devirdaimi sağlıyorum. İçeride şu an renkleri gayet yerinde olan 3 anaç kiraz karidesim var, bol bol kabuk atıyorlar. Koloniyi sağlama almak için yanlarına 8-10 tane de genç karides ekledim. Suya kızılağaç kozalağı atıyorum ve kontrollü şekilde Creaqua Low Tech Grow gübrelemeye başladım. Sizce kurulum genel olarak nasıl olmuş, eksik gördüğünüz veya eklememi istediğiniz bir şey var mı? Bir de zemin için tele sarılı hangi moss türünü almamı önerirsiniz? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261107531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261107551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261107581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261108021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/100420261108081.jpg[/IMG] Eklemeyi unutmuşum adi salyangozlar için helena ekledim 2 tane. Eski akvaryumumdan moss içinde gelmişlerdi.[EDIT]NightWist,2026-04-10 11:14:50[/EDIT]
Nerite alacak gibiyim yazdığınız için dedim. Normal nerite yerine boynuzlu olanı alın. Normal olanları fazla büyük nano tanklar için. [:)][/QUOTE] Bugün kendi yaptığım gübreleri girmeye başladım. Potasyum ve fosfat için kullanıyorum. Eğer yosun sorunu yaşarsam o boynuzlu neriteleri alacağım. Gübre girmek zorunda kaldım potasyum eksikliği yaşıyor bitkiler.
Bu medaka inanılmaz değişik bir tür. Diğer balıklarda aylarca sürecek tecrübeleri hızlıca kazanabiliyorsunuz ve inanılmaz dayanıklı canlılar. Kendileriyle 8 temmuzda tanıştım. Aldığım kişi balıkları geçen sene Yasemin hanımdan almış ve 1 senerdir bakıyormuş. Anladığım kadarıyla yavru almış fakat yaşatamamış. Balıklar o kadar küçüktükü hiç beklemiyordum ba kadar küçük olamalarını. Videolarda dev gibi görünüyorlar. İlk olarak balıkları bolca moss olan bir fanusa koydum gözlemleyebilmek için. 4-5 günün sonunda akvaryum kenarlarında ve mosslarda yumurta benzeri şeyler görmeye başlayında yaklaşık 15 litre bir saklama kabını bitkilendirdim ve anaçları oraya aktardım. Oldukça keyifli görünüyorlardı. Baklonda sabah güneişinin etkisiylede bir süre sonra yemyeşil sulu doğal bir ortam oldu. Fanustada yaklaşık 10 günün sonunda ilk yavruları gördüm ama inanılmaz minikler. Onlar için yeşil sulu saklama kabının daha iyi olacağına kanaat getirdiğimden ve 10 -12 günün sonunda içinin yumurta dolu olduğunu bildiğim için anaçları akvaryuma transfer ettim ve şu an yavruları büyütüyorum saklama kabında. Bu arada bir sefer yumurtaları kaç günde gelişiyorlar diye denemek için kendim anneden aldım ve bir pet bardağa bıraktım. Yavrular 8 günün sonunda çıkmaya başlıyorlar. Bu arada işin ilginci ilk 9 balıklık kolonimde üreyen tek bir dişi var. Dün eklediğim 16 anaçla 25 balıklık büyük bir kolonim var artık. Sanırım yer gök yavru olacak.
Merhabalar herkese. Kısa bir süre önce edindiğim hastatuslarımı, onlarla ilgili aktif konu olmaması sebebiyle tanıtım amaçlı paylaşmak istedim. Betta yavruları ve venezuelalı pigmeler ile bir nano tankta yaşamlarını sürdürüyorlar. Sürü özelliği yüksek bir tür.
Güzel ve sevimli bir tür ve kalabalık tutulmaları önem arz ediyor çok daha yakın sürüler halinde dolaşmayı seviyorlar. Sağlıklı balıklar diliyorum. [EDIT]umitlee,2026-06-26 08:51:28[/EDIT]
Lepistesimin gövde rengini koyulaştırmak ve renklendirmek istiyorum. Renklendirici yem aldım 1 hafta oldu pek etki etmedi. Su soğukta değil 26 derece. İlk aldığımda rengi sanki daha güzeldi. Düzenli su değişimi ve dip çekimi yapıyorum. Tavsiyelerinizi yazarsanız sevinirim[:)][EDIT]Akvaryumcu_Doru,2026-06-25 06:06:35[/EDIT]
En etkilisi yapabiliyorsan direk güneş ışığı, ikinci sıra canlı yemler gelir. Tabi temiz ve canlıya uygun su şartlarıda önemli. Anaçlarda kaliteliyse, seleksiyonda yaparsan istediğin noktaya varırsın.
Bugün öğlen okukdwn geldiğimde akvaryuma bakarken yumurtaları fark ettim hemen şöyle bir düzene kurdum: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265108/090220261415311.jpg[/IMG] Tahminicmde 15 kadar yumurta bulduk ne zamana çıkarlar ne yerler
[QUOTE=İnci Kefali]Benim gırla üreyen sterbailer de bıraktı. Tetikleme de yapsak yeterli gelmiyor, hava basıncından anlıyorlar diye düşünüyorum. Olan benim kurt stoğuma oldu [:)][/QUOTE] Panda almıştım dökerler diye 1 çift onlarda dökmedi Mecburi Ekim'i BEKLİYECEZ [EDIT]Killicory,2026-06-24 20:58:01[/EDIT]
09 Haziran 2026 00:00
10 beğeni
[K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
[K]Canlı Türleri: [/K]
Betta
Sivrisinek rasbora
Mavi karides
Nerite
[K]Bitki Türleri:[/K]
Rotala Red
Rotala Indica Green
Limnophila Hippuroides
Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
Cabomba Purple
Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
Myriophyllum Tuberculatum
Alternanthera Reineckii Mini
Pogostemon Helferi
Lilaeopsis brasiliensis
Eleocharis Parvula Mini
Marsilea hirsuta
Anubias Nana Petite
Anubias Nana Bonsai
4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
Spiky Moss
[K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
[K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
[K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
[K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
[K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
[K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
[K]İlk Gün:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/090620261130321.jpg[/IMG]
[K]1 Hafta Sonra:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
[K]2. Hafta: [/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
[K]1. Ay[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
[K]2. Ay:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
[K]3. Ay:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
[K]4. Ay:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
[K]5. Ay:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
[K]6. Ay:[/K]
Budama Öncesi:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
Budama Sonrası:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
[K]Mevcud Hali:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG][EDIT]Kaan Frt ,2026-06-09 11:35:24[/EDIT]