• Sumbu Shell Yavrusu Hakkında..


    Profil resmi
    kocoglu
    14:35
    Merhaba 3 adet 3 cm yavru sumbu shell var. Saçma bir soru olacak belki ama tecrübeli arkadaşlardan bu boyda davranışlardan cinsiyet tespiti mümkün mü?

    Profil resmi
    aquaticathearmi
    10:49
    Merhaba ... bu yaş ve boyutta calvuslarda ciniyet belirleme olanaksızdır.

    (1) (232)

    Yüzlerce Balığımdan Bazıları


    Profil resmi
    oguzozt
    19:00
    14 beğeni
    Evimin bir odasını ayırdığım akvaryumlarımın misafirleri şuan güncel 12 dolu tank 21 tür sayıları yüzlerce olan balıklarımın bir kaç kendi çekimim olan fotoğrafları maşallahı eksik etmeyin.
    Aynı zamanda instagram hesabım üzerinden çekimleri paylaşıyorum görmek isteyen takip edebilir .d
    https://www.instagram.com/balikcioguz55?utm_source=qr
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261845501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850311.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Street Parrot
    07:36
    1 beğeni
    Çok güzel fotoğraflar emeğinize sağlık [:nazar:]

    (2) (398)

    Safkan Velifera


    Profil resmi
    MertSoyumert
    17:54
    33 beğeni
    Uzun zamandır aradığım safkan veliferaları sonunda edindim. Haziran 2021'de Nudo Concept'e gelen kanın soyundan 7 adet yavru/genç balık aldım. 3 balık istediğim formda değil, biri erkek ve çok erken ergenliğe girmiş ve boyu ve formu hiç iyi değil. 4 cm civarında henüz yelken yapmamış, yan taraftaki inci desenleri çıkmamış ve ince bir balık. Onu saf dişileri döllemesin diye kırmaların olduğu tanka ayırdım, orada büyütmeyi deneyeceğim. Diğer 6 balıktan 2 tane dişi de 3-4 cm civarında kalmış. Diğer 4 balık fena gözükmüyor, 3 tanesi kesin dişi, bir tanesi henüz ergenliğe girmemiş bir erkek gibi görünüyor. Üst yüzgeçlerde 18 kılçık var. Anne-babalar 12 cm civarı imiş, formunu beğendiğim ve üretmek için ayıracağım balıklar 6 cm civarı şu an, umarım büyümeye devam ederler.

    Güncel foto:

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/200320232241381.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/200320232241341.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/250120231517401.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221709561.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221709581.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221709591.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221710001.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221710021.jpg[/IMG]

    [B]Tank Bilgileri: [/B]

    300 litre civarı su alıyor, iki günde bir %20 civarı su değişimi, Eheim Ecco Pro 200 Dış filtre (150 litre tank için) ve Eheim PickUp 2010 iç filtre (100 litre tank için) ve bitkiler ile filtrasyon şu an için kontrol altında. Aslında bu filtreler yetersiz gibi görünüyor ancak Seachem Ammonia Alert ve test kitleri ile sürekli kontrol ediyorum, sürekli su değişimi yapıyorum. Ekim ayında sağlam bir filtre alacağım. Bitkiler de yardımcı oluyor, su mercimeklerini sürekli azaltıyorum, hızla çoğalıp suyu temizliyorlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221713321.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221713341.jpg[/IMG]

    Tankta kılıçkuyruk ve lepistesler de olduğu için kontrolsüz üremeyi durdurmak için iki adet Melek var, doğurtmak istediğim dişileri 60 litrelik doğum tankına ayıracağım.

    Ana tankta önceden bulunan kırma veliferaları da mağdur etmedim, onlar için ayrı bir tank kurdum, orada hayatlarını sürdürüyor, safkanlar elime geçtiğinde kırmalar için hemen gidip 100 litrelik bir akvaryum aldım, ana tanktaki iç filtre süngerinin yarısını ve yavru tankındanki pipo filtrelerden birini onların tankına koydum, yeni tankta eski sularında hayatlarına devam ediyorlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221723341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221723361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221723381.jpg[/IMG]

    [B]Kullandığım yemler: [/B]
    - Tropical Soft Line Herbivore
    - Tropical Soft Line Carnivore
    - Tropical Spirulina Super Forte Flakes
    - Tropical 3 Algae Flakes
    - Tropical Vitality Color
    - Tropical ProDefence
    - Tropical Gel Formula Herbivore
    - Tropical Gel Formula Carnivore
    - Omega One Veggie Kelp Flakes
    - Omega One Freshwater Flakes
    - Bezelye, kabak, ıspanak, havuç gibi sebzeler
    - Canlı Artemia, Su Piresi (yetişkinler için Artemia büyütmeye başladım, ilk defa deniyorum, birinci haftadalar)

    Bu balıkları bir daha bulmak çok zor olduğu için bu işi çok ciddiye alıyorum ve büyütmek için elimden gelenden fazlasını yapıyorum, bu noktada hayat arkadaşım bu takıntımı bildiği için sonunda bu balıklar edinmemin ne demek olduğunu biliyordu, her türlü desteği sağladı. Hayvan Hastanesinde teknikerlik yaptığı için bir sorun olduğunda her türlü desteği her zaman sağladı.

    [B]Velifera Bakımı Hakkında Bazı Üreticiler ve Bilimsel Makalelerden Yıllar İçinde Derlediğim Notlar:[/B]

    - Tank boyu= 29 galon (110 litre) ya da üstü olmalı.
    - pH=7.6 - 8.4
    - Sertlik=kısmen sert+
    - Besleme= %80 bitkisel, %20 protein
    - Erkekler esaret altında 4-5 inch (11--13 cm) boyuna ulaşıyor.
    - Erkeklerin üst yüzgeci 14-18 ay arasında tamamen gelişiyor.
    - Besleme sıklığı= günde 2-5x+
    - Gebelik süresi= 30-40 gün
    - en verimli ısı 25-26 derece (daha serin su daha çok oksijen tutabilir)
    - Bu balık bir “otlayıcıdır”, doğada neredeyse her zaman yemek yer. Bitkisel ağırlıklı beslenmeyi tercih etmelerine rağmen kısa bir sindirim sistemine sahiplerdir. Normalde vejetaryen diyetle beslenen hayvanlar daha uzun bir sindirim sistemine sahiptir, çünkü bitkisel besinleri sindirmek daha zordur ve daha uzun sürer. Kısa sindirim organı ile aldıkları besini etkisiz bir şekilde sindirirler, baktığımız çoğu balıktan daha çok atık bırakırlar. Bu nedenle ufak miktarlarda gün boyunca beslenmelidir. Burada (Select Aquatics üretimhanesinde) günde 5-6 kere beslenirler.
    - Nitrat’a toleransları kısmen düşüktür, ve su kalitesi değişken olduğunda veya bozulduğunda sağlıkları düşüşe geçer.
    - Haftada en az iki kere en az %30 su değişimi yapılmalıdır, su değişim sıklığı ve miktarı canlı yüküne bağlı olmalıdır.
    - Erken ergenliğe giren erkekler ayrılmalıdır.
    - Burada (Select Aquatics üretimhanesinde) otomatik su değiştirme sistemi her gün %15 su değiştirir. Onları haftalık %50-75 su değişimi ile besleyebilirsiniz. Nitrat toleransları yoktur.
    - Yavrular günde bir kere artemia ve 3-4 kere kuvvetlendirilmiş (fortified?) bitkisel pul yem ile beslenir.
    - Gün boyunca bitkisel yem ile beslenmeleri gerekir, ancak günde bir besleme yüksek proteinli hayvansal içerikli bir yem olmalıdır. Burada (Select Aquatics üretimhanesinde) etçil pul yem veya dondurulmuş kan kurdu, beyaz kurt veya doğranmış toprak solucanı veriyoruz. Donmuş artemia da onlar için çok iyidir.
    - Epey büyüyene kadar cinsiyetleri belli olmaz ( 2-3 inch-5-7.5 cm), ve yavrulara kötü bakmak gelişemeyen yavruların daha da geç cinsiyetlerin belli olmasına neden olur.
    - Yavruları büyütmek düşündüğünüz gibi ilerlemez. Gelişim epey yavaştır ve 5-6 hafta sonunda bir kılıçkuyruk veya platy yavrusu kadar olurlar. Bu noktada, sık yemleme ve sık su değişimi ile gelişimleri kalkışa geçer.
    - Bu yavruları beslerken, eğer mümkünse, gün boyunca küçük miktarlarda beslenmeleri gerekir. Burada günde bir kere artemia ile ve defalarca spirulina içerikli pul yem ile besleniyorlar.
    - 3.5-5 cm kadar olana kadar hangisinin erkek, hangisinin dişi olacağının belirtileri çok azdır. Geç ergenliğe giren erkeklerin bazıları (daha büyük olacakları için damızlık olarak bu balıkların kullanılması gerekiyor) daha da büyüyene kadar ikincil cinsiyet özelliklerini göstermeyebilir.
    - Burada kaldıkları su şartlarında yavruların (sıcaklık ve pH) erkek-dişi çıkma oranı 4 dişiye 1 erkektir.
    - Sonuçta, erkeğin tam boya ulaşması 8-12 ay kadar sürer, 5-6 ayda cinsiyetleri belli olur.
    - İkincil cinsiyet karakteristikleri gelimeye başlayınca erkekler hızla gelişir, yelken yüzgeci günlük olarak büyür. Bu noktada erkek dişi ayrılmalıdır, böylece en büyük olan yavru damızlık olmalıdır.
    - 2-4 aylık bir grup ¾ inch-1 inch (2-2.5 cm) kadardır.[EDIT]MertSoyumert,2023-03-20 22:43:10[/EDIT]

    Profil resmi
    MertSoyumert
    06:58
    [QUOTE=Killicory]Hocan kan eklemesi yapabildiniz mi ?[/QUOTE]

    Henüz yeni kan araştırma fırsatım bile olmadı maalesef

    (236) (188587)

    Beta Akvaryumu


    Profil resmi
    miracemir
    20:27
    Merhaba 20lt civarında beta akvaryumu kuruyorum evde hava taşı vardı filtreye gerek kalmadan düzenli şu değişimiyle beta yaşarmı yoksa filtrede almalı mıyım duyduğuma göre beyazlar çok su degisimi ve filtrasyon istemeyen canlilarmis
    Ayrıca içindeki bitkileri temiz olduğunu düşündüğüm gölden-akarsudan almayı düşünüyorum bir sıkıntı oluşturur mu zaten çok bitki kullanmayacağım

    Profil resmi
    Sufisu
    22:44
    [QUOTE=miracemir]Merhaba 20lt civarında beta akvaryumu kuruyorum evde hava taşı vardı filtreye gerek kalmadan düzenli şu değişimiyle beta yaşarmı yoksa filtrede almalı mıyım duyduğuma göre beyazlar çok su degisimi ve filtrasyon istemeyen canlilarmis
    Ayrıca içindeki bitkileri temiz olduğunu düşündüğüm gölden-akarsudan almayı düşünüyorum bir sıkıntı oluşturur mu zaten çok bitki kullanmayacağım [/QUOTE]
    Akarsudan kesinlikle bitki alma içinden ne çıkacağını bilemezsin hava taşım var diyorsun yani hava motrun var o motora bı tane ortalama pipo tak keyfine bak hem filtreleme yapar hemde hava verir birde haftalık yada 2 haftada bir %20 30 su değiştir tertemiz bitki olarakta önerim bı tane ufak akvaryumun boyuna göre kaya al ona anubias diye bir btiki var onu iple misina ile sar arka planada eledoa densa yada ceratophyllum submersum gibi bitki al onlarda çok ışık istemez kötüsündende bı ışık al uzun ömürlü bir akvaryumun olur ve balığında mutlu olur zaten balığının davranışlarından anlarsin

    (1) (204)

    Albino Gresaheki


    Profil resmi
    Enes Bilgili
    01:32
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283662/200620260129151.jpg[/IMG]

    Elimde erkek fazlalığı olduğundan dolayı Erkek Albino Gresaheki ' lerimi sahiplendirmek istiyorum takas da olabilir Dişi Albino Gresaheki , Dişi Sarı Prenses veyahut Dişi Mavi Prenses ile mümkünse eğer Manisa ' da var ise çok memnun olurum elden takas yaparız . Şimdiden teşekkür ederim..

    Profil resmi
    Enes Bilgili
    22:24
    Nasıl olacağını bilmiyorum böyle yapabilidim.

    (2) (365)

    Ranchu Ve Oranda


    Profil resmi
    Betul_
    12:18
    190 litrede 2 oranda 1 ranchu beslemek istiyorum az gelmez değil mi ?

    Profil resmi
    Jotunheim
    22:17
    Hayır, gelmez.

    (1) (262)

    Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var


    Profil resmi
    Alikadir
    21:25
    Herkese merhabalar bu gün su değişimi yaparken balığımda bir şey farkettim arkasında sallanan kırmızı toplar var galiba yumurtluyor ama petshopuma danıştım bu ırka pek hakim olmadığını ama kırmızı rengin normal olmadığının söyledi bir sorun var mı burda ben çözemedim [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277064/220620262122241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277064/220620262122271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277064/220620262122311.jpg[/IMG]

    (0) (186)

    Panda Garra Tavsiye!


    Profil resmi
    Foltes
    23:14
    6 beğeni
    Panda Garra
    ——————
    Bu tür her akvaryumda olması gereken balıklar.

    Gerek birbirlerini kovalalamaları, gerek birbirlerinin karın bölgelerini ittirerek güreşiyorcasına oynamaları, gerek çok çalışkan olup akvaryumda yosun vb. bırakmamaları, gerek görünüşlerinin tatlılıkları birbirlerini bırakmamaları sürekli bir oyun halinde olmaları ve saymadığım daha bir çok özellikleri, bu balıkları benim en sevdiğim balıklardan biri haline getirdi. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/245205/300420242308361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/245205/300420242313381.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Tortuga7
    20:57
    Merhaba gerçekten çok keyifli balıklar her tank kurduğumda buna panda garra rufa ekleyebilir miyim diye düşünüp öyle kurulum yaparım ve zamanla elinize bile alışacaklardır tanka elinizi daldırdığınız zaman çılgınca gelip emmeye başlarlar.

    (8) (2438)

    Tiger Endler


    Profil resmi
    AquaVita
    19:31
    16 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/111020251919581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/111020251920011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/111020251920081.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/111020251930311.jpg[/IMG]
    65x21x30 ölçülerindeki tankımın yeni sahipleri

    Profil resmi
    AquaVita
    20:41
    Karides popülasyonumda ciddi miktarda arttı[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/220620262031411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/220620262032031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/220620262032141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/220620262032261.jpg[/IMG]
    yeni doğan endler yavrularının hepsi nedeni bilmediğim bi şekilde türün orjinal halinde doğdu [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/220620262039061.jpg[/IMG]
    akvaryumun güncel halide bu şekilde [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265299/220620262040111.jpg[/IMG]

    (19) (7152)

    Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi


    Profil resmi
    portre
    19:37
    Merhaba betta balığım 15 litrelik tankta yaşıyor. İleri derece kuyruk erimesi var şu anda. Çok da halsiz. Yeme gelmiyor, daha doğrusu gelemiyor. En son birkaç gün önce su değişimi yaptıktan sonra yukarı çıkıp 7 tane yem yemişti. Artık elimi görünce yukarı çıkmaya çalışıyor ama yere düşüyor ve pes ediyor. Kurulum low tech. Isıtıcı 26 derecede tutuyor akvaryumu. Anubias vb. Bitkiler var akvaryumda. Yaklaşık 5 günde bir 1/3 su değişimi yapıyorum, su düzenleyici kullanıyorum. Yarın sağ olsun birisi 27 litrelik tank getirecek çok uyguna. Balığı ona geçireceğim. Aklımda şöyle bir plan var ama tam ne yapmam lazım yardım ederseniz sevinirim:

    27 litrelik akvaryuma şu anki tüm bitkileri yeni kumla birlikte geçireceğim. Pipo filtreyi bir kavanozda eski suyla birlikte tutacağım arada bir çalkalarım bakteriler ölmesin diye. Sadece ısıtıcı ve balık 15 litrede kalacak (eski kum çöpe) (hava taşı bağlayacağım) orada sera Baktopur ile tedavi edip sonra 27 litreye geçireyim diyorum. Bu yöntem doğru olur mu? İlacı tam olarak nasıl kullanayım? İlacı kullanırken su değişimi yapacak mıyım?

    (0) (148)