• Süpriz Corydoras Yumurtası


    Profil resmi
    Killicory
    14:16
    Bugün öğlen okukdwn geldiğimde akvaryuma bakarken yumurtaları fark ettim hemen şöyle bir düzene
    kurdum:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/265108/090220261415311.jpg[/IMG]
    Tahminicmde 15 kadar yumurta bulduk ne zamana çıkarlar ne yerler

    Profil resmi
    Killicory
    20:57
    [QUOTE=İnci Kefali]Benim gırla üreyen sterbailer de bıraktı. Tetikleme de yapsak yeterli gelmiyor, hava basıncından anlıyorlar diye düşünüyorum. Olan benim kurt stoğuma oldu [:)][/QUOTE]
    Panda almıştım dökerler diye 1 çift onlarda dökmedi Mecburi Ekim'i BEKLİYECEZ [EDIT]Killicory,2026-06-24 20:58:01[/EDIT]

    (48) (10284)

    40x40x40 Akvaryum Led Önerisi


    Profil resmi
    Ancalagon
    15:41
    Herkese iyi günler 40x40x40'lık bir akvaryum kurmak istiyorum co2 siz bir akvaryum olacak. Akvaryumda Marsilea Hirsuta , chiristmas moss ve anubias bakacağım . Christmas mossla bir tane kök alıp ağaç şekli vermek istiyorum tabanda siyah kum ve lav kırığı kullanmayı düşünüyorum bitki toprağı kullansam mı bilemedim. İçine halfmoon betta , salyangoz ve çöpçü atmak istiyorum(çöpçü için öneri varsa yazabilirsiniz). Bu akvaryumda nasıl bir led kullanmalıyım bütçem en fazla 3.000 tl olur led için. Ayrıca sıvı gübre kullanmalı mıyım, kullanırsam hangi sıvı gübreleri kullanmalıyım? Cevap verirseniz memnun olurum.[EDIT]Ancalagon,2026-06-24 16:01:48[/EDIT]

    Profil resmi
    EmiirKaan
    20:37
    1 beğeni
    [QUOTE=Ancalagon]Herkese iyi günler 40x40x40'lık bir akvaryum kurmak istiyorum co2 siz bir akvaryum olacak. Akvaryumda Marsilea Hirsuta , chiristmas moss ve anubias bakacağım . Christmas mossla bir tane kök alıp ağaç şekli vermek istiyorum tabanda siyah kum ve lav kırığı kullanmayı düşünüyorum bitki toprağı kullansam mı bilemedim. İçine halfmoon betta , salyangoz ve çöpçü atmak istiyorum(çöpçü için öneri varsa yazabilirsiniz). Bu akvaryumda nasıl bir led kullanmalıyım bütçem en fazla 3.000 tl olur led için. Ayrıca sıvı gübre kullanmalı mıyım, kullanırsam hangi sıvı gübreleri kullanmalıyım? Cevap verirseniz memnun olurum.[/QUOTE]

    İyi günler. Ben kendi akvaryumumda forumda nicki emreemin olan Fındık Petshop Yusuf abiye powerled armatür yaptırmıştım gayet memnunum. Geçenlerde yeni 40x40x40 lowtech kurulumum içinde fiyat almıştım 2400 dü 1-2 ay falan oluyor fiyat alalı. Ben şuanki akvaryumumda lav kırığı üstüne hagen kullanıp 6 ayda 1 falan kök gübre ekliyorum. Sıvı gübre olarakta reeflowers ın tam gübre setini kullanıyorum 6-7 tane falan var ama sadece makro ve mikro gübresşni alıp kullananda var. Emreemin abininde kendi sıvı gübre seti vardı ben alıp kullanmadım ama sorabilirsin.

    (1) (282)

    Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After


    Profil resmi
    Ömer yılmaz
    23:06
    13 beğeni
    Ölçüler: 50×24×30
    Canlı Türleri:
    Bitki Türleri: moss
    Tankın Yaşı: 23 gün
    Filtrasyon ve Işıklandırma: dolphin h200 ve 45 cm ışık
    Tasarım ve Dekorasyon: 5 kg lav kırığı iki parça sineklik arasına koyduğum mosslar ve 3 tane ağaç figürü ve kahverengi kum. [:)] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262301561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262302011.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/140520260118461.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262302251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262302301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/130520262302351.jpg[/IMG]

    Bu ikinci tankım. Amatörüm öğreneceğim çok şeyler var ve bu süreç çok keyifli. Paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ediyorum herkese[:)][EDIT]Ömer yılmaz,2026-05-14 01:19:45[/EDIT]

    Profil resmi
    Ömer yılmaz
    19:20
    1 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279754/240620261920341.jpg[/IMG]
    Güncel [:)]

    (20) (4528)

    Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim


    Profil resmi
    sacityld
    13:46
    60 22 35 cm bitki olarak java fern anubis nana saz zeytin gül ve tilki kuyruğu zeminde hagen kaya olarak dragon stone black flame dalları kullanarak yaptığım akvaryumda hp white lepistes beslemeği planlıyorum lepisteslerin yanına çöpçü almak istiyorum ama albinomu pandamı veya komando çöpçümü alsam kararsız kaldım önerileriniz nedir bide kaç gün sonra balık eklemeliyim kurduğum anden itibaren 1 adet nerita salyangozu var içinde



    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342461.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    TuRKeR
    18:07
    Pigme cory.

    (3) (341)

    Akvaryumda Kar Yağışı


    Profil resmi
    TuRKeR
    18:04
    Ölçüler: 30x30x30
    Canlı Türleri: Endler ve karides
    Bitki Türleri: Anubias çalı çırpı
    Tankın Yaşı: 3
    Filtrasyon ve Işıklandırma:
    Tasarım ve Dekorasyon: Makarna kayası

    Akvaryuma kullanmadığım bir avuç kadar beyaz kumu ekledim. Kum batmayıp su yüzeyinde kalınca ilginç bir görüntü ortaya çıktı.

    [VID]https://youtube.com/shorts/d2005JzNq7E?si=iG7P1ZkW4DmQv8IA[/VID]


    (0) (250)

    Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora


    Profil resmi
    nniiaa
    17:23
    Merhabalar Ankara içi 5 adet Panda ve 3 adet galaksi rasbora arıyorum, yardımcı olabilecek var mı?

    (0) (168)

    Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi


    Profil resmi
    ternapi
    21:41
    161 beğeni
    Ölçüler: 50x35x40h
    Canlı Türleri: Betta splendens, Poropanchax normani (Norman's lampeye killifish), Oryzias latipes (Medaka), Melanoides tuberculata, Planorbis rubrum, Neritina natalensis, Neritina clithon corona L, Lymnaea stagnalis, Neocaridina davidi
    Bitki Türleri: Hemianthus micranthemoides, Myriophyllum mattogrossense, Ceratopteris cornuta, Bacopa monnieri, Cryptocoryne wendtii, Anubias nana petite, Sagittaria subulata, Anubias lanceolata, Hydrocotyle leucocephala, Java fern trident, Limnophila sessiflora, Lobelia cardinalis, Heteranthera zosterifolia, Lemna minor, Salvinia natans, Pistia stratiotes, Limnobium laevigatum, Moss
    Tankın Yaşı: 10 (on) ay
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Filtrasyon yok, 6500k beyaz led armatür
    Tasarım ve Dekorasyon: Doğal toprak, Canlı dere kumu ve Birkaç çakıl taşı


    Ocak 2019'da 35 litre bir Walstad tankı olarak, hayatına ege kıyısında başladı ve doğa şartlarında demlenmeye bırakıldı. Eylül 2019'da da yanımıza, İstanbul'a getirildi.

    Sakarlıkta sınır tanımayan bendeniz, tankı yerine alırken arka camını çatlatmayı başarana dek her şey yolundaydı [:O]

    Tabii ki gözümün önünden film şeritlerinin geçtiğini inkar etmeyeceğim [:geek:]

    Hemen yeni bir tank edinildi ama yeni tank, çatlak arkadaştan biraz büyüktü ve aylarca demlendirdiğim, mis gibi oturmuş tabanımı ziyan edemezdim.

    Çatlak tankın camları söküldü, taban kalıp halinde (bu sakarlık seviyesindeki 'ben'den beklenmeyecek bir ustalıkla[:P]) yeni tanka transfer edildi[8)]

    Doğal toprak ve canlı dere kumu takviyesi ile 5+5 cm. güzel bir tabanımız oldu. Üstelik oturmuş döngüyü koruduğum için, kısa sürede bakterilerim yeterince çoğalacaktı.

    Tek sorun, bitkileri sıfırdan dikmek zorunda kalmış olmamdı ama 'bu kadarına şükür'dü, ya tankı sıfırdan kurmam gerekseydi mazallah [:((]

    Bitkiler dikildi, eklemek istediğim başka bitkiler de vardı ama onlara kavuşmakta epey zorlandım. Tanka geç eklenen bitkiler, doğal olarak henüz yeterli gelişimi gösteremediler.

    Taban transferi+bitkilerin yeni baştan dikiminden sonra, bitkilerin tutunması için bir süre beklenerek minare ve ramshorn salyangozlar tanka eklendi.

    Bu arada şükür ki periyodik ölçümlerde su değerlerimiz hep stabil seyretti [:nazar:]

    Yaklaşık on gün önce -sürpriz şekilde bana gelen- üç adet lampeye killifish, dün de nerite salyangozları (sevgili dostum Ümit'in yeni tank hediyeleri[:3]) ve dişi bettamız 'Pakize' tankımıza dahil oldular. Balıkların tanışma ve birbirlerini kabulünde sorun olmadı, tatlı tatlı dolaşıyorlar [:3]

    Pakize -sözümona- predator balık ama lokmalarını mavişlere kaptırıp, 'mamam nerede' diye bakakaldığı oluyor arada [:)))]

    Tank kurtarma operasyonundan bugüne yaklaşık iki ay geçti, bugünkü halimiz:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192108341.jpg[/IMG]


    Maviş killifishler çok tatlılar [:3]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192109531.jpg[/IMG]


    Su üstü bitkilerinin kökleri seviliyor[:)]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192111141.jpg[/IMG]


    Kökler 'kıymetlimisss' [:D]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192112451.jpg[/IMG]


    Pakize gezmelerde...
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192115511.jpg[/IMG]


    Ama gözü de üstümüzde [:D]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192116431.jpg[/IMG]


    Kızım, erkek gibi davranmayı bırak. Sen bu tankın kraliçesisin, kendine gel[:D]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192118141.jpg[/IMG]


    Bitkilerin dikildiği günden bugüne gelişimleri:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192121571.jpg[/IMG]



    Oğlumuz Can'ın akvaryumu, yeni tankın yanında pek küçük kalmış olsa da şöyle karşılarına geçip seyretmek büyük keyif [:3][:3]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/121020192127581.jpg[/IMG][EDIT]ternapi,2025-08-19 22:04:41[/EDIT]

    Profil resmi
    ternapi
    17:21
    3 beğeni
    İki theodoxus, bir karides ve wendtiiler kareye sığmış. Daha ne olsundu[:D]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/240620261719401.jpg[/IMG]

    (1004) (630148)

    Neocardina Toplu Ölümler


    Profil resmi
    ncmberk
    23:25
    Merhabalar bir süredir neocardina karides bakıyorum yaz sıcakları başladı diye ufak bir fan aldım ve 7-24 çalışsın dedim 17 litrede 25 karides vardı fanı çalıştırdım sabahına tüm karidesler ölmüştü bir kaçı yaşıyordu ama felç kalmış gibiydiler aynı dönemde mineral vb katkılar kullandığım için ilk katkılardan şüphelendim sonra denemek için 5 karides koydum 1hafta sonra tankta ısı 29 derecelere çıkınca fanı tekrar çalıştırayım dedim ve ertesi gün 3 ü ölü 2 si felç olmuştu bu ufacık fandan mı şüphelenmeliyim yoksa sorun başka bir yerde mi tds ve ph ı düzenli olarak ölçüyorum sorun onlarda değil. saygılarımla...

    Profil resmi
    ncmberk
    16:30
    Shrimp mineral kullandım crystalpro ama sorunun ondan olduğunu sanmıyorum

    (3) (360)

    Akvaryum Yapımında Silikon Payı


    Profil resmi
    Fatihsm
    01:33
    Selamlar. İki adet akvaryum yapmayı düşünüyorum,daha önceden küçük bir akvaryum yapma deneyimim olmuştu. Birinci akvaryum 60x43x45 ölçülerinde, ikinci akvaryum ise 40x35x20 ölçülerinde. Cam kalınlığımı 8 mm olarak ve silikon payımı da 1 mm bırakarak hesapladım. Sıkıntı şu ki silikon boşluğunu 1mm ye nasıl tam ayarlayacağımı bulamadım. Forumlarda ve konularda buna dair birşey bulamadım, yapay zeka ise araya kürdan sıkıştır 30-40 dakika sonra kürdanı çıkart boşluklara da silikon bas dedi. Bu 1mm lik boşluğu nasıl ayarlayabilirim?

    Profil resmi
    Kınayu
    09:41
    [QUOTE=pianoƒish]

    Çok büyük ve hali ile camlarının ağır olduğu akvaryumlarda görmüştüm ben. Araya kürdan koyuyorlardı.[/QUOTE]

    Camlar gönyesiz tam yüzeye oturmuyorsa bir parellik sağlamıyorsa belki yapılabilinir dediğiz ama yanlış olmaması gereken bir uygulama büyük cam büyük hacim basınç demek bu durum daha tehlikeli büyük sorun yarata bilir . Her yapılan görülen doğru olmaya bilir günü o anı kurtarmak için yapılmıştır .
    Dar kenardaki camlar akvaryum taban camın üzerine geniş ön ve arka cam taban camına üzerine değil dıştan gelerek taban camının alnına yapışır genelde böyle olur .İstisna ön ve arka camınıda akvaryum taban camın üzerine bastırarak ta yapılan uygulamalar mevcuttur .Ama ben böyle uygulamaları hiç yapmadım tercih etmemişimdir dışa basan ön ve arka cam bana daha güven veren doğru gelmiştir . eklediğim akvaryum yapım aşaması uygulaması resim görsellerinde de benim dediğim yöntem kullanılmıştır .
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/240620261011341.jpg[/IMG][EDIT]Kınayu,2026-06-24 10:27:47[/EDIT]

    (5) (534)

    İlaç Satışı Neden Yok?


    Profil resmi
    Hakan ARP
    21:12
    Merhaba,

    Türkiye de JBL Gyrodol Plus 250 ya da Sera Tremazol gibi ilaçların satışı neden yok biliyor musunuz?
    Ben aradım ama bir türlü bulamadım. Türkiye de bu ilaçları bulabileceğim bir internet sitesi ya da akvaryumcu önerebilir misiniz?

    Teşekkürler

    Profil resmi
    mareq
    02:29
    1 beğeni
    [QUOTE=Hakan ARP]

    Evet galaxy rasbolarda bu belirtileri görüyorum. Ancak cherry barb balıklarda da az da olsa başladı.


    İç parazit yada tüberküloz tedavisini nasıl yapabilirim[/QUOTE]

    [QUOTE][/QUOTE]Akvaryum Bilimi
    "İpliksi beyaz dışkı"da, dışkı balığa yapışır ve arkasında ince, şeffaf veya beyaz iplikler halinde kahverengi lekelerle birlikte iz bırakır. İpliksi şeffaf veya beyaz dışkı, ciddi şekilde enfekte olmuş bağırsaklardan gelen mukus olabilir . Çoğu zaman hiçbir şey ifade etmez. Balıklardaki beyaz veya şeffaf dışkı, insanlardaki ishal gibidir. Yaygındır ve genellikle endişe kaynağı değildir.

    Suyu kristal berraklığında olan ve %55 protein içeren yemle beslenen akvaryumlarımda çok fazla beyaz dışkı görüyorum. Beyaz dışkısı olan balıkların daha sonra hiçbir sağlık sorunu olmuyor. Bu yüzden şu an için beyaz, ipliksi dışkıya hiç dikkat etmiyorum.

    Sadece berrak veya beyaz dışkısı olan bir balığın herhangi bir sorunu olduğunu teşhis etmeye çalışmamalısınız . Başka bir belirti ortaya çıkana kadar bekleyin. Bu makalede gösterilen beyaz, ipliksi dışkısı olan yedi balıktan altısında herhangi bir belirti yok ve muhtemelen gayet iyiler (birinde Malavi şişkinliği var). Bu diğer ilişkili belirtiler şunlardır:

    Yemek yemiyor.
    Yediği yemeği tükürüyor.
    Karnı şişmiş ("şişkinlik" veya "ödem")
    Karnı çukurlaşmış ("zayıflama hastalığı")
    Tüm bu belirtiler beyaz dışkıyla birlikte görüldüğünde bağırsak iltihabına, yani "iç parazitler", "solucanlar" veya bakterilerden kaynaklanan bağırsak enfeksiyonuna işaret eder. Tedavi sadece mama yoluyla yapılmalıdır .

    balıkta beyaz dışkı
    balıkta beyaz dışkı
    "İpliksi beyaz dışkı" ve yukarıdaki belirtilerden herhangi birinin birlikte görüldüğü ölü balıklar üzerinde yapılan otopsilerde aşağıdaki sıklık oranları tespit edilmiştir:

    %40'ında "heksamita" vardır (metronidazol ve Epsom tuzu ile tedavi edilir).
    %30'unda kapiller oluşum vardır (Fenbendazol ile tedavi edilir).
    %20'sinde bakteriyel enfeksiyon vardır (antibiyotikle tedavi edilir).
    %10'unda belirgin bir patojen bulunmamaktadır.[QUOTE][/QUOTE]

    Yukarıdaki açıklama bu adresten alındı:
    https://aquariumscience.org/11-2-white-poop/

    Umarım faydası olur.
    Bu belirtilerin haricinde ileri safhalarda renkte solma ve sonrası ölüm sorunumu artemia ya metronidazole özümsemesiyle çözdüm.[EDIT]mareq,2026-06-24 11:24:04[/EDIT]

    (12) (1185)