• Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ?


    Profil resmi
    L3viathan

    Tüm hobiciler selamlar. Sizlere bir kaç sorum olacaktı. Yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.
    Hali hazırda satın alabileceğim;
    Süper red mini Gül
    Diomant gül
    Oval Gül
    Rotala blood red
    Rotala red hr
    Tuberculatum
    Bacopa auatralis
    Bacopa minore
    Tütün
    Carsinalis
    Java fern
    Mini parca
    Palustris cuba
    Water rose
    Bacopa caroliniana
    Zeytin
    Octobus
    Aromatica
    Sessiflora
    Türünde bitkiler var. Benim akvaryumum 60x40x40 ebatlarında tabanında yaklaşık 5cm hagen kum mevcut. Armatürüm 4 sıra LED'li Shark marka 3300 lümen bir armatür. Elimde crystalpro flora Multi mineral ve flora carbon sıvı gübre mevcut. Yukarıda yazmış olduğum bitkilerden hangisini akvaryumumda bakabilirim?
    Tekrar teşekkür ederim yorumlarınız için [:3][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276645/230620262305121.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    yyiImaz

    Tütün, java fern, sessiliflora, zeytin bitkilerini mevcut ekipmanlarında kolaylıkla yetiştirebilirsin. Diamond gül de olur fakat renk konusunda tatmin etmez.
    Flora multi mineral npk gübresidir kullanabilirsin. Carbon, yosun önleyici olarak kullanılır. Onun yerine micro besin temin edip kullanabilirsin.
    Bunun dışında, tabanın sadece 5 cmlik siyah kum ise taban besin değeri açısından zayıf kalacaktır. Tabanı biraz daha kalınlaştırıp(toplamda6-7 cm) bitkileri ekeceğin bölgelere misket gübre ile destek atabilirsin

    (1) (114)

    Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum


    Profil resmi
    berkc

    1 beğeni
    İyi günler , dayımın eski akvaryumunda (boyutlarını tam bilmiyorum ama küçük-orta arası boyutlarda) balık beslemeyi düşünüyorum. Beta balığı hoşuma gittiği için onu koyarım diye düşünüyordum ancak bakımı vs. zor mu bilmiyorum. Yanına bir kaç bitki koyup odamda bakmayı düşünüyorum. Bana verebileceğiniz tavsiyeler var mı? Her türlü tavsiye ve öneriye açığım. Şimdiden teşekkürler.

    Profil resmi
    Sfenks111

    Bende bu hobide yeniyim ve betta balığı nedeniyle başladım. Betta balığı aslında bakımı kolay bir balık ve gördüğüm kadarıyla dirençli bir balık.
    Yalnız ilgilenmek lazım su kalitesi iyi olmalı ve kesinlikle balığı yormayacak bir filtre olmalı. Su sıcaklığı 25 in altında olmamalı. Tabanda yumuşak keskin olmayan kum koyabilirsiniz çünkü kumda uzanıp uyuyor ben ilk gördüğümde öldü sanmıştım elimle dokununca sıçramıştı hayvan. Yapay dekor veya keskin kenarlı kayalar koymayın lütfen. Ben java fern, anubias türleri koydum (bu bitkilerde bakımı kolay ve düşük ışık gereksinimi olan bitkiler güçlü ışık bettayı rahatsız ediyor). Bitkilerin üzerinde uyumayı seviyor. Koyacağınız filtre lütfen çok akıntı yapmasın. Catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağıda koyarsanız bettanın hoşuna gidecektir.
    Bence bettayı çok seveceksiniz. Bir süre sonra sizi gördüğü zaman hemen yüzeye gelecek elinizle yemi uzattığında aynı bir köpek gibi yemi alıp yiyecek. Bazen yemler elimden kaçıp tankın yüzeyine dağılıyor parmağımla gösteriyorum hemen oraya gelip alıyor. Gerçekten keyifli bir balık. Çok tecrubeli değilim ama kendi deneyimlerimden yola çıkarak fikir vermek istedim.[EDIT]Sfenks111,2026-06-23 23:17:29[/EDIT]

    (1) (145)

    300lt Bitkili Akvaryumu


    Profil resmi
    MK_71
    21:55
    2 beğeni
    Ölçüler:120x50x50
    Canlı Türleri:Neon Tetra,Kiraz Karides,Beta,Albino Vatoz,Albino Cöpcü,Zebra Cöpcü
    Bitki Türleri:Limpnophila Sessiliflora,Anubias,Hygrophila Angustifolia,Alternanthera Reineckii Roseafolia,Ceratopteris Thalictroides,Sagittaria Subulata,Cuba Moss
    (Isimlerde yanlislik olabilir)
    Tankın Yaşı: 3 Ay
    Filtrasyon ve Işıklandırma:JBL CristalProfi e902,
    Tasarım ve Dekorasyon:-

    Çok bir bilgim yada uzun bi akvaryum geçmişim yok, çocukluktan babamdan kalma bilgiler ve bu akvaryum ile araştırarak öğrendiklerimle ortaya çıkan bu. İlllaki eksiklikler ve yanlışlıklar vardır ama kendi zevkime göre dene yanıl ile geliştirmeye çalışıyorum. Vereceğiniz önerilere açığım akıl akıldan üstündür sonuçta.

    [VID]https://www.youtube.com/watch?v=Fo0DYAxdS0Y[/VID]
    [VID]https://www.youtube.com/watch?v=i2MsINSL10o[/VID]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252153001.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152101.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152411.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152421.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152441.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152451.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152461.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152481.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152501.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152521.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152531.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152541.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/130420252152551.jpg[/IMG][EDIT]MK_71,2025-04-14 00:18:05[/EDIT]

    Profil resmi
    MK_71

    Herkese hayırlı akşamlar,

    Bir yıldan fazla olmuş akvaryumdaki döngü sorunsuz devam ediyor. Arada su değişimi ve filtrele temizliği yapıyorum onun dışında yem vermekten başka bir şey yok ve onlar kendi kendilerine yaşıyorlar. Geçen sürede ölen balıklar oldu neon sürüsü neredeyse tamamen öldü diyebilirim 6 balık kaldı sadece ama albino vatoz ve kiraz karideslerde popülasyon oldukça arttı.
    Bir kaç yavruda albino çöpçüden aldım.
    Bir hafta öncede 1 erkek 3 dişi lepistes eklemiştim bugün dikkatimi çekti 8-10 civarı yeni yavru var.

    Yeni durum ise bu şekilde;[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/230620262302531.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/230620262303131.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/230620262303281.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/230620262303411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/230620262305221.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/230620262306041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191054/230620262306171.jpg[/IMG]

    Profesyonel değilim o yüzden önerileriniz tavsiyeleriniz varsa seve seve dinlerim.[EDIT]MK_71,2026-06-23 23:07:29[/EDIT]

    (11) (4366)

    60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci


    Profil resmi
    syerli
    12:40
    10 beğeni
    Ölçüler: 60x40x40

    Canlı Türleri: Nerite, Ramshorn ve adi salyangozlar ile su pireleri

    Bitki Türleri: Ludwigia repens ‘Rubin’
    Limnophila sessiliflora
    Hygrophila polysperma ‘Ceylon’
    Rotala rotundifolia ‘Blood Red’
    Rotala ‘Orange Juice’
    Bacopa monnieri
    Hygrophila difformis (Yeşil Çınar)
    Hygrophila difformis ‘Red’ (Bakır)
    Hygrophila corymbosa ‘Limon’
    Elodea densa
    Cryptocoryne wendtii
    Narrow Leaf Java Fern
    Christmas Moss
    Pilo Moss
    Pelia Moss
    Marsilea hirsuta
    Phyllanthus fluitans
    Salvinia natans

    Tankın Yaşı: 3 gün

    Filtrasyon: Yok

    Işıklandırma: Aqualed metaplant

    Tasarım: Walstad

    Isıtıcı: Yok

    Dekorasyon: Yok. Doğal akvaryum

    Yıllardır walstad yöntemi ile kurulum yapmayı istiyordum. Nasip bugüne imiş.

    Çok araştırma yaptım, çok yazı okudum ve video izledim. Özellikle yapılan hataları tespit etmeye çalıştım.

    Kurulum süreci çok uzun sürdü. Bir yıldan uzun bir süre önce planlama yapmaya başladım.

    Önce 30x30x30 ölçülerinde yapmayı düşündüm, küçük olacağını düşünerek bir ay önce 60x40x40 akvaryum aldım. Tabi kurulumdan sonra 80 veya 100cm uzunluğunda mı alsaydım diye düşünmeden edemedim [:)))]

    Kahverengi orman toprağını önce eledim, sonra yaklaşık 48 saat boyunca, aralıklarla suyunu boşaltıp tekrar su koyarak karıştırıp bekledim. Çürüntülerden arındığını düşündüğümde ise, olası zararlılara önlem amacı ile 100℃ sıcaklıkta 15 dakika kadar fırınladım. Zeminin oldukça sağlam olduğunu düşünüyorum, çünkü hem ince elek kullandım hem de hafif, su yüzeyine çıkabilecek maddelerden arındırdım.
    Alt toprak katmanı yaklaşık 3cm kalınlığında.

    Not: Daha walstad ile ilgili hiç bilgim yokken bile, torf kullanan ve tavsiye edenleri gördükçe şaşırıyordum. Sakın böyle bir hata yapmayın [:cik:]

    Üst katman için siyah bazalt kum kullandım. İki farklı boyut gördüm ve toprağın üstüne biraz daha ince yapılı olanı, üste daha iri taneli olanlardan koydum. Tabi kumu aldığım arkadaş, yıkamadan kullanmamam gerektiğini söylese de, bu kadar da toz çıkacağını tahmin etmemiştim. İçime sinmedi, ikinci defa bol su ile yıkadım [:D] Aralarında boyut olarak çok fark yok ama gözle farkedilir boyut farkı var yine de.
    Tabanın üst katmanı da yaklaşık 3cm kalınlığında oldu.

    Zemini hazırladıktan sonra, akvaryumu yarıya kadar doldurup bir süre bekledikten sonra suyu boşaltıp tekrar bir miktar su ile doldurup bitki dikim işine geçtim.

    Su konusunda içim rahat, çünkü evde kullandığım içme suyu filtresine güveniyorum. Buna rağmen suyu bir süre dinlendirmeden ve havalandırmadan akvaryuma koymuyorum.

    Bitki seçimi konusunda da çok zorlandım. Tavsiyeler, yetiştirip başarılı olanların tecrübeleri, videolar derken iyice kafam karıştı. Çünkü sonuç olarak bir orman görüntüsü oluşturmak ancak aynı zamanda renk cümbüşü istiyordum. Bunun için yapay zekadan destek alayım dedim ama onun da kafasını karıştırdım [:D]

    Meşhur 3 yapay zekadan sürekli fikir aldım. Birinin tavsiyesini diğerine yazdım, aralarında çeliştikleri durumlardan kaçınmaya çalıştım. En sonunda hem bitki seçimi hem de dikim planı hususunda, hepsinin de olumlu karşıladığı bir tasarım yapmayı başardık.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/140220261352161.jpg[/IMG]

    Tabi dikim sırasında bu planı tam olarak uygulayamadım sanırım. Özellikle üzerinde durduğum konu, renk geçişleri ve derinlik kazandırmaktı. Başarılı olup olmadığımı artık zaman gösterecek, tabi bitkilerimizi yaşatabilirsek [:O]

    Bugün itibariyle bazı bitkilerin yapraklarında gözle görünür bozulmalar var. Bana verilen tavsiyelerde, yapraklardaki bozulmaların sorun olmayacağı, gövdede bozulma olmadığı sürece müdahale etmem gerektiği söylendi. Umarım doğrudur [:?]

    Filtre, ısıtıcı, dekor, taş, CO₂vb. kullanmadım, kullanmayı da düşünmüyorum. Belki ilerleyen zamanda doğal görünümlü bir kök ve üzerine bitki olabilir. Evim her daim sıcak. Suyun sıcaklığını sürekli takip ediyorum, 24 - 26 ℃ aralığında. Evin sıcaklığı sabit olduğu için su sıcaklığı da değişmez sanırım.

    Akvaryumda doğal olmayan hiçbir şey görmek istemiyorum. Bu nedenle içerisine, kum, bitki ve canlılar haricinde dahil edeceğim bir şey yok. Elimden gelse aydınlatmayı bile askı şeklinde yapardım ama ortam pek uygun değil.

    Akvaryum salonumda bulunuyor. Evim doğrudan güney cepheye baktığı için, pencerelerden ve evdeki çocuklardan [:D] en uzak köşeye konumlandırdım.

    Şimdilik her gün bir kova, yaklaşık 25 litre, bu da akvaryumun alabileceği toplam su miktarını düşünürsek 1/3'ten daha az bir oran yapıyor, su değişimi yapıyorum.

    Yalnızca ilk doldurduğum suda az miktar bulanıklık olmuştu. Ne bitkileri dikerken, ne de sonrasında bulanıklık yaşamadım.

    İkinci gün, su değişiminin ardından nerite salyangozlarını korkarak ekledim. Sabah iki tanesini akvaryum dışında buldum. İki tanesi sürekli camlarda, birisi bitkilerin arasında gezip miskinlik yapıyor. Sonuncusu beni korkutuyor, çok hareket etmiyor, sık sık ters döndüğünü görüyorum. Bir de bunlar kendi başına düz dönmekte sıkıntı yapıyorlarmış, bu nedenle sürekli gözüm üzerlerinde. Acaba diyorum salyangoz eklemek için erken mi davrandım. Sanırım şu birkaç günü sağlam atlatabilirsek rahatlayacağım.

    Her ne kadar çok araştırma yapsam da, tecrübe sahibi olmadığım için her türlü öneri ve tavsiyeye açığım.

    Bu başlık altında, akvaryumun gelişimini paylaşmayı düşünüyorum.

    [VID]null[/VID][VID]https://youtu.be/4KLFid5U-BA?si=_A72Xp4s-4M5OjDy[/VID]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/080620260045181.jpg[/IMG][EDIT]syerli,2026-06-08 00:45:43[/EDIT]

    Profil resmi
    Ehtiyar

    1 beğeni
    Merhaba, güzel olmuş. Maaşallah karideslerin renkleri yakıyor yani. Ben bir kaç aydır ember tetralar ile bakıyorum karideslere, uyarmışlardı yavruları yerler diyerek fakat bende sorun olmadı beraber mutlu mesut yaşıyorlar. Sizinde oldukça bitki yoğunluğunuz var problem olmaz sanırım. Keyifli dertsiz hobiler dilerim efendim.

    (41) (17084)

    Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu


    Profil resmi
    Sfenks111

    Herkese merhaba. Çok yakında 80x40x40 yeni tankım geliyor içinde şu an beslediğim 4 çift Japon blue tail lepisteslerim(Üretici çift olarak sattı ondan dişi erkek oranı eşit) 6 adet daha renkleri ve cinsyetleri belli olmayan yavruları , 8 tane blody mary karideslerim ve de çok sevdiğim adi kahverengi ramshornlarım var. Bu canlılara 1 aydır net hacmi 25 lt olan bitkili tankta bakıyorum. Düzenli su değişimleri ve 3 aydır çalışan filtremde oluşan biyolojik döngüyle. Bundan öncesinde 2 e 4d Full red Lepistesler besliyordum on gün içinde kimisi beyaz benek kimisi mantar oldu ana tanka paraguard, kimisini ayırıp sera baktobur kullandım ama hepsini kaybettim.
    Şimdi Yeni tankımda hem bu canlıları hem de 6 adet panda veya komando cory ve 1 adet yavru vatoz beslemek isityorum lakin tanka hastalık taşımaktan korkuyorum. Çünkü çevremde arkadaşlarım hep yeni balık sonrası sorun yaşadı en basiti daha bu hafta arkadaşım Ankara'dan moscow blue gidip getirdi tanka koyduğu günün sabahı balıklar kuma sürtünmeye başladı.
    Araştırmalarımda kimisi yeni balıkları eklemeden öncesinde metilen mavisinde banyo yaptırıp tanka koyuyor bu beni gaz odasına hava veren nazi subayı gibi hissetirir. Ayrıca gereksiz geliyor.
    Boşalan tankı karantina tankı yapayım diyorum ama o tankada karidesler gelecek ayrıca yetişmiş sessilfloralar bacobalar mosslar kurulu bir düzen var. 6 adet cory 25 ltde 10 14 gün kalabilir mi?
    Geniş hacimli bir saklama kabı alsam pipo filtre takıp sera bio nitrevic eklesem 6 cory orada idare edebilir mi? Zemine 1.5 mm vitasand siyah kum sersem 1 cm filan rahat ederler mi?
    Son olarak bulunduğum şehirde (Niğde) petshoplar içler acısı halde. Balıklar karınlarını diğer ölen balıklarla doyuruyor. Hobicilerde cory üreten yok.
    Sizce yeni balıkları nasıl eklemeliyim.[EDIT]Sfenks111,2026-06-23 22:59:34[/EDIT]

    (0) (79)

    30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁


    Profil resmi
    Meryemmm
    14:56
    12 beğeni
    Ölçüler:
    Canlı Türleri:
    Bitki Türleri:
    Tankın Yaşı: 2 gün
    Filtrasyon ve Işıklandırma:sunsun 603b chihiros c2rgb
    Tasarım ve Dekorasyon:drift wood,keitir stone.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/250675/100520261447501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/250675/100520261448241.jpg[/IMG]
    Yeni gelmedik diye hava attım ama 2 yıldır yapıyorum bu hobiyi agshshaha.eksiklerim varsa önerilere açığım:) bitki yerleştirmeyi tank kurmayı öğrenmeye çalışıyorum.ön tarafta toprağım arkadan meyilli olduğu için biraz aktı aşağı.soili temizleyebilirim umarım.Arka tarafta rotala bonsai ve rotala blood red var.önde de kırmızı bıtkinin adını unuttum şimdi[:D] konsepte uymuyordur belki bıtkiler ama (konseptimi sormayın bilmiyorum ben de ahahah)ben kırmızı bitki yapmak istiyorum geçen tankta başaramadım umarım bunda başarırım.

    Profil resmi
    Meryemmm

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/250675/230620262233501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/250675/230620262233471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/250675/230620262232171.jpg[/IMG]
    Akvaryumun son hali.karmaşık görünüyor ama bitkilerin hepsi büyüdüğünde bir bütünlük sağlar diye düşünüyorum.bitki yerleşimiyle ilgili fikriniz olursa dinlerim🙏🏼

    (8) (2789)

    110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim


    Profil resmi
    Sufisu
    22:39
    [IMG]https://foto.akvaryum. com/fotolar/278447/220620262235571.jpizg[/IMG]
    Böyle 2.el akvaryum almaytaı düşünüyorum 2.500 TL diyor sump ve bir tvane büyük pipo veriyor adam petshopcu alacağım adam su kaçırma falan yokmuş ben bu akvaryumda ne besleyebilirim ortalama bitkili olacak arka plan full bitki olacak on planı boş bırakacağım benim kafamda congo tetra+ denisoni +l144 vatoz var yada congo tetra+ gökkuşağı rainbow+l144 sizce ne besleyim ufak balık istemiyorum

    Profil resmi
    Hsrt
    17:42
    [QUOTE=Sufisu]yber_Scout]
    Diskus
    Melek
    [/QUOTE
    Birw dhaa yeme falan gelen akfit balık arıyorum benim dediklerim nasıl ilk defa büyük akvaryum kurucağım[/QUOTE] Severum,,calvus türlerine bakabilirsiniz..bunlar belki aradığınız türdür..Ama ilk yazınızdaki türlerle birlikte bakılır mi bilmiyorum?[:?]..

    (4) (411)

    Hobiye Devam


    Profil resmi
    ~Emre
    22:27
    Ölçüler: 31x48x20
    Canlı Türleri: Lepistes, Japon, Transgenetik tetra, Pengasius
    Tankın Yaşı: 0
    Filtrasyon ve Işıklandırma: 300 lh iç filtre, hava motoru, pipo filtre, 100 wat ısıtıcı 26 derece sabit.
    Tasarım ve Dekorasyon: Deniz taşları

    Merhaba, hobiye birkaç sene ara verdikten sonra başta 10 litre akvaryum ile başladıktan sonra sıfırdan 30 litrelik bir akvaryum kurdum. Başta 2 lepistes vardı daha sonra kendi büyüttüğüm yavrular toplam 7 lepistes oldu. 2 yavru japon beyaz ve turuncu olan onlar büyüdüler. 1 teleskop ve 2 yavru japon daha ekledim. Birde pengasius ekledim. Pengasiusun havuz balığı olduğunu biliyorum ama hevesle aldık hızlı büyüyor. Çok büyürse çıkartacağım. Balıklar 1 senedir bendeydi tankı büyüttüm. 4 tanede yavru lepistes var ayrı yerdeler. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/175508/170620262223381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/175508/170620262223501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/175508/170620262224041.jpg[/IMG]

    Türler olarak japonlar uyumsuz pengasiusta öyle bunun farkındayım ama japonları yavruyken büyütüyorum 1 senedir bendeler kendi hallerinde hepsi. Pengasiusu dediğim gibi çok büyürse çıkartırım japonlarıda öyle ama şuanlık durumlar böyle.
    Canlı sayısından dolayı pipo filtrede ekledim filtrasyon temizlik önemli.
    Diyeceklerim bunlar herkese sağlıklı hobiler.[EDIT]~Emre,2026-06-17 22:33:33[/EDIT]

    Profil resmi
    ~Emre
    17:05
    [QUOTE=Zaid]Akvaryumdaki canlıların birbiriyle uygun yaşayacağını düşünmüyürum ayrı ayrı bakmanızı öneririm sadece 2 japon için 80 litre öneriliyor.[:)][/QUOTE]

    Doğru dediniz ama bu tamamen ezber mantığıdır. Balıklarda en ufak stres belirtisi yok. İmkanımız yerimiz olsa mobilya akvaryum kurarım zaten. Pengasius havuz balığı mesela transgenetik ise genetiği değişmiş balık ama satılıyor bakılıyor. Önemli olan elimizden gelenin en iyisini yapmak. Çıkarırsam pengasius belkide ilerde japonları çıkarırım. Dediğim gibi en iyi yemlerle ahm granül lepistesler için japonlar için ayrı yemle besliyorum.

    (4) (611)

    Cüce Amerikan Dünyası


    Profil resmi
    Koksal Gurkan
    21:02
    65 beğeni

    Amerikan cichlidler, arasında tür çeşitliliğiyle, daha sınırlı alanlarda bakılabilmesiyle, bitkili akvaryumlara uygunluğuyla, genelde sakin yapısı ve diğer türlerle uyumlu olmasıyla, renkleriyle çoğu kişiyi büyüleyen bir grup olarak "Cüce Amerikan Cichlidleri" gerçekten önemli bir konumdadır.
    Güzelliği ve ufak tür oluşuyla ne kadar çoğu kişiyi kendine çekse de maalesef bir o kadar kişi de doğru şekilde bakamadığından balıklarını kaybetmekte ya da bakabilse bile üretememektedir.
    Bu başlık altında türlerin tanınması, güzelliklerin paylaşılması ve üretim konusundaki paylaşımlarla Türkiye'de tür çeşitliliğinin artmasını sağlayabiliriz.

    Türkiye'de yakın zamanda çok daha yaygınlaşan belli türler oldu. Bunların başında kakadu, agassizi, pandurini gibi türler yer aldı. Elbette ramirezi ve bolivian ram gibi klasikleşmiş türler de değişik varyeteleriyle bir o kadar bulunabilir durumdadır. İlgilenenlerin artması ithalatçıların ve akvaryumcuların cüce türlere ilgisini arttırdı. Yakında çok daha çeşitli türleri yaygın olarak görebileceğiz.

    Önceden açılmış aktif bazı konuların linklerini paylaşarak bir başlangıç yapmak istedim.

    [url=http://www.akvaryum.com/forum/tum_apistogramma_turleri_k149189.asp]http://www.akvaryum.com/forum/tum_apistogramma_turleri_k149189.asp[/url]

    [url=http://www.akvaryum.com/forum/cuce_dunyasi_%28_agassizi_%29_k504642.asp]http://www.akvaryum.com/forum/cuce_dunyasi_%28_agassizi_%29_k504642.asp[/url]

    [url=http://www.akvaryum.com/forum/kakadu_akvaryumu%28yavru_resimleri_sayfa_5te%29_k468382.asp]http://www.akvaryum.com/forum/kakadu_akvaryumu%28yavru_resimleri_sayfa_5te%29_k468382.asp[/url]

    ---------------------------------------------------------
    [K][U][B]Güncelleme Notu:[/B][/U][/K] Forumun eski fotoğraf server'ı kaynaklı sorunlar sonrası yukarıdaki linklerde yer alan fotoğraflar görülemiyor. Konu sahipleri eğer yeniden fotoğrafları kendi konularına yüklerse görebilirsiniz. Değilse sadece o konulardaki mesajlarla yetinmek zorunda kalırsınız. Buna ben bir şey yapamıyorum.
    Kendi adıma aşağıda yer alan fotoğrafları sonradan yükleyerek görsel sorununu çözdüm. Aynı şekilde bu başlık altında yer alan sonraki mesajlarımda da güncellemeler yapıp, kayybolan fotoğrafları tekrar ekledim.
    ---------------------------------------------------------

    Önceden beslediğim balıklardan bazılarının fotoğraflarını da ekleyerek açılışı yapıyorum.

    [b]Apistogramma Viejita:[/b]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Viejita%20Erkek%201.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Viejita_Erkek_5.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Viejita%20Disi%201.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Viejita%20%C7ift%201.jpg[/IMG]

    [b]Ramirezi Türleri:[/b]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/EB%20Ramirezi%20200x200.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Mavi%20Ramireziler.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Ramirezi_Erkek_1.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Ramirezi_1.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Ramirezi_1958225ift_ve_Yavrular196177.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Ramirezi_1958225ift.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Red_Ramirezi.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Balon_Ramirezi_1.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Golden_Ramirezi_6.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Golden_Ramirezi_2.jpg[/IMG]

    [b]Apistogramma Borelli:[/b]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Apistogramma_Borelli.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Apistogramma_Borelli_2.jpg[/IMG]

    [b]Apistogramma Cacatuoides (Kakadu):[/b]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Erkek%201.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Yavrular%201.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Disi%20ve%20Yavrular%203.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Disi%20ve%20Yavrular%202.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/Kakadu%20Disi%20ve%20Yavrular.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/82011/White%20Gold%20Kakadu%20Erkek%201.jpg[/IMG]

    [EDIT]Koksal Gurkan,2019-07-05 13:58:06[/EDIT]

    Profil resmi
    Laetacara
    15:54
    4 beğeni
    [QUOTE=Laetacara]Genç Gold Kakadu erkeğim. Hayırlı Bayramlar..

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/167494/290520261627271.jpg[/IMG][/QUOTE]

    Merhaba. 3 hafta önce bu idi, şimdi bu oldu. İyi balıklar[:)][:3]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/167494/230620261553571.jpg[/IMG]

    (12353) (3591903)

    Father Fish Yöntemiyle 50x30x30


    Profil resmi
    hounddog
    15:10
    19 beğeni
    Ölçüler: 50x30x30
    Canlı Türleri: Karides, salyangoz
    Bitki Türleri: Çeşitli
    Tankın Yaşı: 10 ay
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Pipo, led


    Doğanın Dengesine Güvenin: Az Çaba, Büyük Keyif

    Bu akvaryum, doğal dengeyi temel alan bir sistemle kuruldu ve zamanla kendi kendine bir ekosistem oluşturdu. Başlangıçta tabana 2,5 cm kalınlığında bahçe toprağı ve torf karışımı serdim, az miktarda sıvı gübre ekledim. Üzerine 3,5 cm kum katmanı koyarak alt yapıyı tamamladım. Kaya, ağaç dalları ve catappa yaprağı ekledikten sonra pipo filtreyi kurup sistemi 27,5 derece sıcaklıkta bir hafta boş çalıştırdım.

    Ardından, 7-8 farklı bitki türünden bolca ekledim; bazıları öldü, bazıları hayatta kaldı, hiçbirine müdahale etmedim. Akvaryum bu şekilde 10 gün daha çalıştı. Sonrasında kargoyla gelen 15 karides ve 5 nerite salyangozunu ekledim. Maalesef karideslerin yarısı ve salyangozların tamamı yaşamını yitirdi, ancak ölenleri akvaryum kumuna gömerek doğal döngünün bir parçası haline getirdim.

    Haftada bir yemleme yaptım, ancak camlarda oluşan yosunlara çok müdahale etmedim. Sadece ön camı temizledim; zamanla yan camlardaki ve içerideki yosunlar kendiliğinden kayboldu. Akvaryuma dışarıdan yalnızca bir kez, yedinci ayda yüzde 15 su değişimi yaptım. Bu süreçte evdeki kuruyan yaprakları ve catappa yapraklarını düzenli olarak eklemeye devam ettim.

    Şu an akvaryumda, 6-7 karidesten üreyerek 80’e ulaşan bir karides popülasyonu var ve sayılarının 150’ye çıkmasını bekliyorum. Bu noktadan sonra endlers balıkları eklemeyi planlıyorum. Ayrıca içeride kendiliğinden oluşan birkaç salyangoz türü ve ufak yüzen canlılar da mevcut.

    Bu yöntem, az para ve az çabayla doğanın kendi işleyişine şans tanıyan, kolay ve sürdürülebilir bir yaklaşım. İlk kurulumun ardından, doğa kendi kararlarını alarak size yardımcı oluyor ve benzersiz bir ekosistem oluşturuyor.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/201120241507281.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    pianoƒish
    14:33
    [QUOTE=hounddog]...Belki de en doğrusu, test sonuçları ile biyolojik gözlemleri birbirine rakip görmek yerine birbirini tamamlayan iki veri kaynağı olarak değerlendirmektir...[/QUOTE]

    Ben de bunu söylüyorum zaten.

    (98) (34082)