Arkadaşlar yaklaşık 20 yıl aradan sonra bir yakınımdan hediye gelen Beta ile tekrardan akvaryum hobisine başlamaktan kendimi alamadım. Beta' yı fanustan kurtarmak amacı ile 10-12 litrelik 6mm camdan kendim bir akvaryum yaptım sonrasında öyle böyle derken yapığım beta akvaryumuna beta eklemedim. Yerel bir üreticiden 2 adet tül panda çöpçü temin ettim, pet shoptan 3 adet zebra danilo, 7 adette transgenetik tetra alıp koydum Betaya 10LT bir beta kabı temin ettim.
10 Litrelik akvaryumda (Balıkları eklemeden 10 litre hazır suya7 gün seachem stably ve bakteri feeder kullanıldı) 2 tül panda 3 zebra danilo 7 transgenetic tetra 4 kök Elodea Species (1 ayda baya bir gelişim gösterdiler 4-5 cm uzadılar şuan 30 CM civarı boyları) 1 Kök Anubias Barteri Var Nana Dark Moon 2cm sarı silis kum Fluval AC20 şelale filtre (en altta mavi sünger filtre üzerinde lav kırığı ve fluval seramik en üstte sera yeşil elyaf var) Küçük Sobo pipo filtre Kapakta Beyaz led mevcut
Balık yükü aşırı yüksek olsada 2 aydır haftada 1-2 kez 3 te 1 su değişimi ile 10 LT akvaryumu stabil tuttum gibi koku ölüm herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim. Geçen hafta Ankara' ya yolum düştü bilindik bir imalatçıdan 6mm cam 50x30x30 45 derece birleşimli Ultra Clear bir akvaryum aldım dün deneme amaçlı tuzlu su doldurdum kayıt kuşak yok akvaryumda merkez ön tarafta 1 mm bir esneme meydana geldi gözle görülmesede suyu doldurmadan ön arka cam arasını merkezden ölçtüğüm için farkettim bu durum normalmidir. Bu ölçüde bir akvaryuma kayıt kuşak atmak gereklimidir. Yaklaşık 15 gündür ağzı açık beklettiğim 10 adet 5 er litrelik musluk sularına akvaryumu aldığımda aldığım sera aquatan dan 25 er damla damlattım 10 litrelik akvaryumu ve içindeki balıkları bu 45 LT akvaryuma aktarıcam.
Yeni kurulacak akvaryum için tavsiye ve önerisi olan dönüş yaparsa sevinirim Birde bu ölçüde bir akvaryumda ufak boy 1 çift discus bakılabilirmi. Teşekkürler. [EDIT]Omer1881,2026-06-25 10:54:38[/EDIT]
Birde akvaryumdaki elodea spices üzerinde ilk aldığım gün şeffaf jöle kıvamında bi oluşum vardı o yaprağı kopartıp atmıştım. Dün bir tanesinin üzerinde yaprak ve gövde birleşim noktasında yaprak sürgünü şeklinde sert şeffaf bi yapı içerisinde 4-5 adet tohum yada yumurta benzeri bişey farkettim kopartıp attım bu salyangoz yumurtasımı bitki tohumumu bilemedim yeni sürgün değil ama [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260901541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260901551.jpg[/IMG]
Birde arkadaşlar akvaryum ön cam birleşim noktası 45 derece açılı birleşim yukarıdan aşağıya S şeklinde bir gölgelenme var hava kabarcığı değil ama bu leke nedir hava kabarcığına sonradan silikon basılıp düzeltilmiş gibi geldi bana sorun teşkil edermi bu 50x30x30 6mm cam 45 derece birleşimli ultraclear cam kayıt kuşak yok aldığım yere sordum mevsimsel olbiliyor iz dedi doldurun sorun olmaz dedi 24 saat tuzlu su doldurup beklettim kaçırma sızdırma olmadı sağ ön bileşim nokta orta kıısm hizasında [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260905451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260905451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260906301.jpg[/IMG][EDIT]Omer1881,2026-06-26 09:08:12[/EDIT]
Aynı hobiye gönül verdiğimiz tüm dostlarımı, hürmet ve muhabbetle selamlarım.
Sorum İngilizce ticarî isminin tam karşılığı “Gülgün Barb” (Gül Rengi) olan, şu sıralar çarpıtılmış Bionom’u “Konkinyus” ismi ile satılan, aslında 𝘗𝘦𝘵𝘩𝘪𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘤𝘩𝘰𝘯𝘪𝘶𝘴 dahi olmayan bu balıkcağızları beslemiş olanlara;
Gül Barb, doğal olarak sadece üreme mevsimi boyunca renklenen bir türdür. Bu “Shiner” ve 𝘚𝘢𝘸𝘣𝘸𝘢 𝘳𝘦𝘴𝘱𝘭𝘦𝘯𝘥𝘦𝘯𝘴 gibi Sazansılar’da da görülür.
Merak ettiğim şey, bu özelliklerini seçici üretimden gelen soy hatlarında da koruyup korumadıkları.
“Altın” veya “Neon Kırmızısı” Gül Barb’larınızın parlak renkleri belli dönemlerde soldu mu?
Balıklarınızı hiç oda sıcaklığında baktınız mı, ya da kışlattınız mı?
Çok değerli tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür eder, bereketli, sıhhatli hobiler dilerim…
Merhaba, dün aldığım ve ana tanka eklediğim karideslerin ikisinin ayaklarında beyaz oluşumlar vardı (Scutariella paraziti?) fotograf alamadım ama, yakalayamadığım biri hariç diğerlerini tuz banyosu yapıp karantina tankına alabildim, ek olarak tedavi önerilerinizi alabilirim ve uzun sürede sıkıntı çıkartacak bir durum ise iade etmemi önerirmisiniz?
Güncelleme: 1. Hafta oldu, İki kez tuz banyosu yaptım. Sadece ayak kısmlarında hafif derecede var, gövdelerinde tespit edemedim Teşekkürler[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059231.jpg[/IMG][EDIT]Tatar10,2026-03-21 21:18:01[/EDIT]
[QUOTE=Tatar10]Merhaba, dün aldığım ve ana tanka eklediğim karideslerin ikisinin ayaklarında beyaz oluşumlar vardı (Scutariella paraziti?) fotograf alamadım ama, yakalayamadığım biri hariç diğerlerini tuz banyosu yapıp karantina tankına alabildim, ek olarak tedavi önerilerinizi alabilirim ve uzun sürede sıkıntı çıkartacak bir durum ise iade etmemi önerirmisiniz?
Güncelleme: 1. Hafta oldu, İki kez tuz banyosu yaptım. Sadece ayak kısmlarında hafif derecede var, gövdelerinde tespit edemedim Teşekkürler[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268986/210320262059231.jpg[/IMG][/QUOTE] Güncel mi?
Sevgili hobidaslarim akvaryumumun kumunu değiştirmek istiyorum. Midye kırığı alacağım 1-2mm gibi. Akvaryum taban ölçüm 104 cm uzunluk 35 cm derinlik. 4-5 cm yüksekliğe ihtiyacım olacak bitki için. Kaç kg kum lazım olur acaba. Şimdiden vereceğiniz bilgi için teşekkür ederim. Ayrıca İstanbul Avrupa yakası uygun midye kırığı bulabileceğim yer tavsiyeniz varsa o bilgi de çok işime yarar. Sağlıklı günler dilerim.
Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[EDIT]fffurkan9,2026-06-25 13:08:09[/EDIT]
Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG] [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30 [K]Canlı Türleri: [/K] Betta Sivrisinek rasbora Mavi karides Nerite [K]Bitki Türleri:[/K] Rotala Red Rotala Indica Green Limnophila Hippuroides Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim) Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı) Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.) Cabomba Purple Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem) Myriophyllum Tuberculatum Alternanthera Reineckii Mini Pogostemon Helferi Lilaeopsis brasiliensis Eleocharis Parvula Mini Marsilea hirsuta Anubias Nana Petite Anubias Nana Bonsai 4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum Spiky Moss [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman. [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200 [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue). [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum. [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood [K]İlk Gün:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/090620261130321.jpg[/IMG] [K]1 Hafta Sonra:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG] [K]2. Hafta: [/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG] [K]1. Ay[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG] [K]2. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG] [K]3. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG] [K]4. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG] [K]5. Ay:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG] [K]6. Ay:[/K] Budama Öncesi: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG] Budama Sonrası: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG] [K]Mevcud Hali:[/K] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG][EDIT]Kaan Frt ,2026-06-09 11:35:24[/EDIT]
Ölçüler: 100x50x50 Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift. Bitki Türleri: Anubias Tankın Yaşı: 8 Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan. Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.
Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.
Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili akvaryum dostlarım. Ne kadar uzak kalırsan kal, birgün yine hobi aşkı, akvaryum sevdası depreşiyor insanın içinde. Bırakıp arkana bakmadan devam edemiyorsun. İllaki senin peşinden koşup yakalayıveriyor. [:)] Bende aradan geçen bunca yıldan sonra tekrar hobiye dönüp, eldeki malzemeleri gözden geçirip, eksik olanları tedarik etme yönünde adım atmış bulunuyorum. Elimdeki en büyük eksik akvaryumun kendisi. Bu hobiye başladım başlayalı çeşitli boylarda akvaryumlarım oldu. Hobiye kısa dönemlerle ara vermiş olsam da, bir kenarda mutlaka boşta duran akvaryumum hazır bekler, bende ilk fırsatta tekrar kurulum yapıp hobiye devam ederdim. Elimdeki son akvaryumu genç bir hobici kardeşime hediye ederek bu geleneği bozmuş oldum.[:)] Bu yönüyle de hobimiz gerçekten çok güzel.[:3] Yeni, genç kardeşlerimizin hevesini görmek, onlara bir şekilde önayak olmak, yardımcı olmak, teşvik etmek çok güzel.[:)] Şimdi ise çok büyük akvaryumdan ziyade, yine çift olarak bakabileceğim canlılara uygun, 70x40x40 - 80x40x40 gibi iki farklı seçenek var aklımda. Büyük ihtimalle bu şekilde olacak ölçüler. Araştırma aşaması devam ediyor açıkçası. Tekrar konu açmaktansa, aynı veya yakın habitat, bölge türleriyle devam edeceğim için, konuyu devam ettirmek daha mantıklı olacaktır. Kurulum aşamalarını yine buradan tek tek sizlerle paylaşacağım. Elimde olan malzemeler; filtre, kum, kök, küp, led aydınlatma.. Şöylede bir kutu açılışı görseli paylaşayım.[:)] Hepinize sağlıklı hobiler diliyorum.
26 Ekim 2025 16:11
Dışı erkek oranı nedir