• Elektirk Aydınlatma Sorunu


    Profil resmi
    Lilam

    Selam arkadaşlar ben akvaryumu yeni kurdum ve camcıda yaptırdım 2 haftadır bir sorun yok şükür ama yapan usta kenarlara led yaptı motor çalıştıkça ledlere su değiyor ve bazıları patlamaya başladı , bunda sorun yok ama merak ettiğim balıklara bir zararı olurmu bu şekilde bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283787/210620261824191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283787/210620261824321.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    yyiImaz

    Doğrudan su ile temas etmediği sürece canlılara zarar gelmez fakat bu şekilde kullanmak zaten doğru bir uygulama değil. Kısa zamanda tüm ledler nemden ve su sıçramasından kaynaklı sönecek ve paslanma yapacaktır. Ve bu paslanma sürecinin devamında canlılara zarar konusu değişecektir. Siz en iyisi o ledi camdan ayırıp akvaryumun üzerinde standart olan aydınlatmalardan edinin. Bu şekilde hem hoş görünmez hem de sağlıklı olmaz.

    (1) (126)

    Serpae Tetra Dişleri


    Profil resmi
    BerkBey

    3 beğeni
    Herkese merhabalar. Sizlere, akvaryumda hayatını kaybeden tetra balığımın dişlerini göstermek istedim. Bir zamanlar aldığım 1600x dandik dijital mikroskopumla çektiğim görselleri inceleyeceğiz. Kendileri piranalar ile aynı takımda, Characiformes, bulunan canlılardır ve çenelerinde gerçek dişler bulunur. Her daim tetraların dişlerini yakından görmek isterdim. Bu vesile ile görmüş oldum. Konik yapı yerine tırtırlı bir yapıda dişleri. Alt ve üst çenede mevcut.
    Multicuspid denilen çok uçlu/tırtıklı yapıdadır dişleri. Hem bitkisel hem de hayvansal besinleri koparıp yiyebilirler. Saplama kuvvetleri yüksektir. Balığın çenesini parmağımla açmaya çalışırken takıldı sonra yemleme yaptığım cımbızla açtım.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262206591.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231818/210620262207331.jpg[/IMG]

    (0) (63)

    Yüzlerce Balığımdan Bazıları


    Profil resmi
    oguzozt

    7 beğeni
    Evimin bir odasını ayırdığım akvaryumlarımın misafirleri şuan güncel 12 dolu tank 21 tür sayıları yüzlerce olan balıklarımın bir kaç kendi çekimim olan fotoğrafları maşallahı eksik etmeyin.
    Aynı zamanda instagram hesabım üzerinden çekimleri paylaşıyorum görmek isteyen takip edebilir .d
    https://www.instagram.com/balikcioguz55?utm_source=qr
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261845501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850311.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    JuqLax

    [QUOTE=oguzozt]Evimin bir odasını ayırdığım akvaryumlarımın misafirleri şuan güncel 12 dolu tank 21 tür sayıları yüzlerce olan balıklarımın bir kaç kendi çekimim olan fotoğrafları maşallahı eksik etmeyin.
    Aynı zamanda instagram hesabım üzerinden çekimleri paylaşıyorum görmek isteyen takip edebilir .d
    https://www.instagram.com/balikcioguz55?utm_source=qr
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261845501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850311.jpg[/IMG][/QUOTE]

    Maşallah Cikletleriniz Çok güzel özellikle ahli & impatorlara bayıldım eski zamanlar aklıma geldi [EDIT]JuqLax,2026-06-21 20:16:05[/EDIT]

    (1) (129)

    Hidra Mı?


    Profil resmi
    alp3r

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/270531/210620261248571.jpg[/IMG]

    Detritus solucanı sorunum var birde camlarda böyle şeyler oluşmaya başladı. Nedir bunlar

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=alp3r] helena[/QUOTE]
    Zarar vermez andazol 5 damla kullanabilirsin.

    (7) (250)

    Yavru Boylandırma


    Profil resmi
    VaranusSalvator

    Arkadaşlar resimde görüldüğü boyutlarda 1.5 -2 haftalık yavrularım var 17 adet yavrulukta duruyorlar.Bunları 10 litrelik saklama kabına akvaryumdan cekeceğim suyla atmayı düşünüyorum daha hızlı boylansınlar diye.Malum bir pipoyla hava motoru 600 lira olmuş bende küçücük 150L/S bir iç filtre var.Bunu 10 litrelik saklama kabına kadın çorabı geçirip taksam yavrulara zarar verir mi?

    [QUOTE=VaranusSalvator]Arkadaşlar resimde görüldüğü boyutlarda 1.5 -2 haftalık yavrularım var 17 adet yavrulukta duruyorlar.Bunları 10 litrelik saklama kabına akvaryumdan cekeceğim suyla atmayı düşünüyorum daha hızlı boylansınlar diye.Malum bir pipoyla hava motoru 600 lira olmuş bende küçücük 150L/S bir iç filtre var.Bunu 10 litrelik saklama kabına kadın çorabı geçirip taksam yavrulara zarar verir mi?[/QUOTE]

    (0) (85)

    İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum


    Profil resmi
    harun reşit
    00:10
    1 beğeni
    Herkese merhaba,
    15 yıllık bir aradan sonra dönüş yapmaya çalıştığım akvaryum hobisinde önerilerinize ihtiyacım var.
    80x40x40 bitkili akvaryum ve 2 adet 30x30x30 bitkili betta akvaryumu kuracağım.(Merak edenler için 3 akvaryumun tamamı 8mm ve 4mm normal camdan yaptırıldı, toplam maliyet 3.500 TL oldu)
    Tüm akvaryumları Walstad metoduyla kuracağım. Tabanda “halı görünümü” tam oluşmasa da Monte Carlo kullanmak istiyorum. Diğer bitkileri ise sizin önerilerinize göre şekillendireceğim.
    Aydınlatmada Armatürk markasının 80 cm akvaryumlar için iki modeli var. "34W – 6500K – 1400 lümen" ve "66W – 6500K – 11300 lümen". Sanırım biri düşük kalırken diğeri fazla güçlü geliyor. Bu ölçülerde Walstad/low-tech kurulum için hangisi daha uygun olur ? Ne önerirsiniz ?
    Küçük akvaryumlar için masa lambası+ led ampül kullanacağım.
    Isıtıcı olarak Tetra HT-100W modelini almayı düşünüyorum sizce yeterli mi ?
    Genel olarak ışık, bitki seçimi, ısıtıcı ve kurulum hakkında tüm önerilerinizi bekliyorum. Özellikle bitkiler konusunda çünkü latince isimler işimi çok zorlaştırıyor.
    Akvaryumlar şu anda boş. Aynı masadan bir tane daha gelince küçükleri ona alacağım ve toprak ile bazaltı yıkayıp kuruluma başlayacağım.
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/010420262356231.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    harun reşit

    1 beğeni
    [QUOTE=NightWist]

    Walstad yapacağım diye kendinizi bu kadar yormaya gerek yok bence. Yerinizde olsam dışarıdan NPK girişi yapardım. Sonuçta her toprağın besin değeri bir değil. Aynı orman içinde bile değişiyor besin değerleri. [/QUOTE]
    Açıkçası hobiye dönme sebeplerimden biri de Walstad yönteminin işe yarayıp yaramadığını kendim gözlemlemek. O yüzden şimdilik bu konuda ısrarcıyım. Zaten çürüme olayı da bitti sayılır. İleride tank kendi kendini çeviremez hale gelirse tabii ki dışarıdan takviye yaparım.

    (12) (1681)

    Sump


    Profil resmi
    murtdmr

    90 45 45 akvaryuma sunp sistemi yaptirmistim. Icinde Boyunun Xfp 1500 motoru var, 1 aydir calisiyor ama cok srs cikariyor boyle cızırtı seklinde, sump bölmesi 3 bolum, son bolumun altinda motor silikon hortum ile T boru ordan delikten rekor ile dısariya aktarim yapiyor. disarida ise sprey boyu var. Sizce bu ses normal mi nerede hata yaptim.

    [URL]https://youtube.com/shorts/LJrCh-oFf9I?si=pilYeAdn0S15EtSN[/URL][EDIT]murtdmr,2026-06-21 18:21:51[/EDIT]

    (0) (81)

    Tanganyika : Amatör Dokunuş


    Profil resmi
    1Balikci
    10:03
    49 beğeni
    Ölçüler: 90*40*50
    Canlı Türleri:
    - Neolamprologus Brichardi “Albino”
    - Julidochromis Marlieri
    - Neolamprologus Leleupi
    - Altolamprologus calvus
    - Neolamprologus Caudopunctatus
    - Cyphotilapia Frontosa “Moba”
    - And…. especially you, monkey head ☺
    (Steatocranus casuarius)
    Bitki Türleri:
    - Anubias
    Tankın Yaşı: 05/10/24
    Filtrasyon ve Işıklandırma:
    - Aquael Ultra 900
    - Aquael Sas 500
    - Aquael Uni Filter UV Filtre 750 8W
    - Chihiros B80
    - Eheim 3704 Air Pump 400
    Tasarım ve Dekorasyon:
    - Seiryu Stone
    - Reeflowers Natural Aquasand
    - Bilumum Kabuklar

    Merhaba, yeni bir kayalık temalı akvaryum kurdum ama canlı türleri konusunda kararsızım. Öneri ve fikirlerinizi duymaktan mutluluk duyarım.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241280/071020241003191.jpg[/IMG][EDIT]1Balikci ,2025-10-31 11:09:42[/EDIT]

    Profil resmi
    1Balikci

    1 beğeni
    [VID]https://youtu.be/SK1LbO6FDmw?si=NSs1m7JfGP53boN5[/VID]

    Selam,

    Epeydir paylaşım yapmadığımı fark ettim. [:)))]
    O zaman şöyle bir kenarda dursun. Tanganyika mix [;)]

    21/06/26[EDIT]1Balikci ,2026-06-21 17:42:04[/EDIT]

    (204) (113090)

    🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin


    Profil resmi
    Koi-keeper
    01:22
    323 beğeni
    [b]Bu sene çektiğim en güzel resimlerden bir tanesi bu. [/b]
    [b]Tam resmi çekerken yumurta çatladı (en üstteki) kuyruğu çıktı [:)][/b]
    [b][/b] 
    [b]
    [/b][b][img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/24552/Yumurtalar.JPG[/img]
    [/b][b]
    [/b][b]Sizinde böyle anlık resimleriniz varsa paylaşalım[/b] [b]BALIK-SEVER DOSTLARIM[/b][EDIT]Hoppala,2026-02-09 00:52:55[/EDIT]

    Profil resmi
    oguzozt

    4 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261605231.jpg[/IMG]

    (8724) (4153990)

    Lepistes


    Profil resmi
    Mustafaahira

    Lepistes yavrularımi satabilmem icin İzmir içi iyi bir watsapp grubu gerekli şimdiden teşekkür ederim

    (0) (81)