Selam arkadaşlar ben akvaryumu yeni kurdum ve camcıda yaptırdım 2 haftadır bir sorun yok şükür ama yapan usta kenarlara led yaptı motor çalıştıkça ledlere su değiyor ve bazıları patlamaya başladı , bunda sorun yok ama merak ettiğim balıklara bir zararı olurmu bu şekilde bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283787/210620261824191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283787/210620261824321.jpg[/IMG]
Doğrudan su ile temas etmediği sürece canlılara zarar gelmez fakat bu şekilde kullanmak zaten doğru bir uygulama değil. Kısa zamanda tüm ledler nemden ve su sıçramasından kaynaklı sönecek ve paslanma yapacaktır. Ve bu paslanma sürecinin devamında canlılara zarar konusu değişecektir. Siz en iyisi o ledi camdan ayırıp akvaryumun üzerinde standart olan aydınlatmalardan edinin. Bu şekilde hem hoş görünmez hem de sağlıklı olmaz.
Herkese merhabalar. Sizlere, akvaryumda hayatını kaybeden tetra balığımın dişlerini göstermek istedim. Bir zamanlar aldığım 1600x dandik dijital mikroskopumla çektiğim görselleri inceleyeceğiz. Kendileri piranalar ile aynı takımda, Characiformes, bulunan canlılardır ve çenelerinde gerçek dişler bulunur. Her daim tetraların dişlerini yakından görmek isterdim. Bu vesile ile görmüş oldum. Konik yapı yerine tırtırlı bir yapıda dişleri. Alt ve üst çenede mevcut. Multicuspid denilen çok uçlu/tırtıklı yapıdadır dişleri. Hem bitkisel hem de hayvansal besinleri koparıp yiyebilirler. Saplama kuvvetleri yüksektir. Balığın çenesini parmağımla açmaya çalışırken takıldı sonra yemleme yaptığım cımbızla açtım.
Evimin bir odasını ayırdığım akvaryumlarımın misafirleri şuan güncel 12 dolu tank 21 tür sayıları yüzlerce olan balıklarımın bir kaç kendi çekimim olan fotoğrafları maşallahı eksik etmeyin. Aynı zamanda instagram hesabım üzerinden çekimleri paylaşıyorum görmek isteyen takip edebilir .d https://www.instagram.com/balikcioguz55?utm_source=qr [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261845501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850311.jpg[/IMG]
[QUOTE=oguzozt]Evimin bir odasını ayırdığım akvaryumlarımın misafirleri şuan güncel 12 dolu tank 21 tür sayıları yüzlerce olan balıklarımın bir kaç kendi çekimim olan fotoğrafları maşallahı eksik etmeyin. Aynı zamanda instagram hesabım üzerinden çekimleri paylaşıyorum görmek isteyen takip edebilir .d https://www.instagram.com/balikcioguz55?utm_source=qr [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261845501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850311.jpg[/IMG][/QUOTE]
Maşallah Cikletleriniz Çok güzel özellikle ahli & impatorlara bayıldım eski zamanlar aklıma geldi [EDIT]JuqLax,2026-06-21 20:16:05[/EDIT]
Arkadaşlar resimde görüldüğü boyutlarda 1.5 -2 haftalık yavrularım var 17 adet yavrulukta duruyorlar.Bunları 10 litrelik saklama kabına akvaryumdan cekeceğim suyla atmayı düşünüyorum daha hızlı boylansınlar diye.Malum bir pipoyla hava motoru 600 lira olmuş bende küçücük 150L/S bir iç filtre var.Bunu 10 litrelik saklama kabına kadın çorabı geçirip taksam yavrulara zarar verir mi?
[QUOTE=VaranusSalvator]Arkadaşlar resimde görüldüğü boyutlarda 1.5 -2 haftalık yavrularım var 17 adet yavrulukta duruyorlar.Bunları 10 litrelik saklama kabına akvaryumdan cekeceğim suyla atmayı düşünüyorum daha hızlı boylansınlar diye.Malum bir pipoyla hava motoru 600 lira olmuş bende küçücük 150L/S bir iç filtre var.Bunu 10 litrelik saklama kabına kadın çorabı geçirip taksam yavrulara zarar verir mi?[/QUOTE]
Herkese merhaba, 15 yıllık bir aradan sonra dönüş yapmaya çalıştığım akvaryum hobisinde önerilerinize ihtiyacım var. 80x40x40 bitkili akvaryum ve 2 adet 30x30x30 bitkili betta akvaryumu kuracağım.(Merak edenler için 3 akvaryumun tamamı 8mm ve 4mm normal camdan yaptırıldı, toplam maliyet 3.500 TL oldu) Tüm akvaryumları Walstad metoduyla kuracağım. Tabanda “halı görünümü” tam oluşmasa da Monte Carlo kullanmak istiyorum. Diğer bitkileri ise sizin önerilerinize göre şekillendireceğim. Aydınlatmada Armatürk markasının 80 cm akvaryumlar için iki modeli var. "34W – 6500K – 1400 lümen" ve "66W – 6500K – 11300 lümen". Sanırım biri düşük kalırken diğeri fazla güçlü geliyor. Bu ölçülerde Walstad/low-tech kurulum için hangisi daha uygun olur ? Ne önerirsiniz ? Küçük akvaryumlar için masa lambası+ led ampül kullanacağım. Isıtıcı olarak Tetra HT-100W modelini almayı düşünüyorum sizce yeterli mi ? Genel olarak ışık, bitki seçimi, ısıtıcı ve kurulum hakkında tüm önerilerinizi bekliyorum. Özellikle bitkiler konusunda çünkü latince isimler işimi çok zorlaştırıyor. Akvaryumlar şu anda boş. Aynı masadan bir tane daha gelince küçükleri ona alacağım ve toprak ile bazaltı yıkayıp kuruluma başlayacağım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/010420262356231.jpg[/IMG]
Walstad yapacağım diye kendinizi bu kadar yormaya gerek yok bence. Yerinizde olsam dışarıdan NPK girişi yapardım. Sonuçta her toprağın besin değeri bir değil. Aynı orman içinde bile değişiyor besin değerleri. [/QUOTE] Açıkçası hobiye dönme sebeplerimden biri de Walstad yönteminin işe yarayıp yaramadığını kendim gözlemlemek. O yüzden şimdilik bu konuda ısrarcıyım. Zaten çürüme olayı da bitti sayılır. İleride tank kendi kendini çeviremez hale gelirse tabii ki dışarıdan takviye yaparım.
90 45 45 akvaryuma sunp sistemi yaptirmistim. Icinde Boyunun Xfp 1500 motoru var, 1 aydir calisiyor ama cok srs cikariyor boyle cızırtı seklinde, sump bölmesi 3 bolum, son bolumun altinda motor silikon hortum ile T boru ordan delikten rekor ile dısariya aktarim yapiyor. disarida ise sprey boyu var. Sizce bu ses normal mi nerede hata yaptim.
[b]Bu sene çektiğim en güzel resimlerden bir tanesi bu. [/b] [b]Tam resmi çekerken yumurta çatladı (en üstteki) kuyruğu çıktı [:)][/b] [b][/b] [b] [/b][b][img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/24552/Yumurtalar.JPG[/img] [/b][b] [/b][b]Sizinde böyle anlık resimleriniz varsa paylaşalım[/b] [b]BALIK-SEVER DOSTLARIM[/b][EDIT]Hoppala,2026-02-09 00:52:55[/EDIT]
17 Saat 36 Dakika önce