Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları


ugurbaranÇevrimiçi

Kayıt: 02/03/2025
İl: Istanbul
Mesaj: 123
ugurbaranÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 1 saat 50 dakika önce
Merhabalar 50 lt lik boş akvaryumuma bir hevesle metal snakeskin blue tail bir çift lepistes alıp attım petshopta görüp aşırı beğendiğim ve eskişehirde daha önce bu türe denk gelmediğim için biraz aceleye geldi akvaryumun altına siyah kumu koydum artıma suyunu bastım filtreye aşılamayı yapıp balıkları koydum balıklar gayet sağlıklı şu an 1 çift yetişkin 15 adet genç 30-40 adette yavru lepistesim var yavrular dün doğdu :)
akvaryum aceleye geldiği için hiçbir tasarım yapamadım balıkları bir kaba alıp suyu komple çekip altına aktif toprak ekleyip bitkili tasarım yapmayı düşünüyorum tahminimce balıklar yaklaşık 3-4 saat kadar kapta kalacak sorun yaşar mıyız? özellikle yetişkin çiftimin maşallahı var inanılmaz verimli yavruluyorlar kaybetmek istemiyorum

2. soru olarak geçen hafta denizden çok güzel taşlar topladım bu taşları kaynattıktan sonra akvaryuma eklemek sorun yaratır mı?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5915
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 1 saat 46 dakika önce
[QUOTE=ugurbaran]
2. soru olarak geçen hafta denizden çok güzel taşlar topladım bu taşları kaynattıktan sonra akvaryuma eklemek sorun yaratır mı? [/QUOTE]

Hangi tip taş olduğu çok önemli.
İçeriğinde yüksek kalsiyum ve tuz bulunabilir.
Güçlü bir asit ile kalsiyum içeriği ve çözünme miktarını görebilirsiniz.
1 kova suda en az 48 saat bekletip tuzluluk ve ph ölçümü yaparak tespit edebilirsiniz.

Teşekkür Edenler: [T]256140,ugurbaran[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ugurbaranÇevrimiçi

Kayıt: 02/03/2025
İl: Istanbul
Mesaj: 123
ugurbaranÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 1 saat 45 dakika önce
[QUOTE=Cyber_Scout]

Hangi tip taş olduğu çok önemli.
İçeriğinde yüksek kalsiyum ve tuz bulunabilir.
Güçlü bir asit ile kalsiyum içeriği ve çözünme miktarını görebilirsiniz.
1 kova suda en az 48 saat bekletip tuzluluk ve ph ölçümü yaparak tespit edebilirsiniz.[/QUOTE]

ph ölçerim mevcut ama tuz için ölçüm yapmanın alternatif bir yolu var mıdır tuz ölçecek bir cihazım mevcut değil bir de balıkları kaba alıp akvaryumu bozup tekrar kurmamın sakıncası olur mu sizce forumdaki en deneyimli akvaristlerden birisiniz sizin tecrübeleriniz çok kıymetli[EDIT]ugurbaran,2026-06-26 17:16:15[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5915
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 1 saat 43 dakika önce
[QUOTE=ugurbaran]

ph ölçerim mevcut ama tuz için ölçüm yapmanın alternatif bir yolu var mıdır tuz ölçecek bir cihazım mevcut değil [/QUOTE]
Tds değeri tam olmasada yükseliyor ise tuz salınımı hakkında fikir verir.
Kovaya taşları koymadan ölçüp beklettikten sonra ölçüp aradaki fark dikkate alınır.. bekletme süre uzun olmalı.

Yavrular büyük su değişimlerine hassastır..
Tankı sıfırlayıp yeniden kurmanız 30 günü bulur.
Ek katkı v.b. kullanmanız gerek. Yoksa katliam olur.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir