Akvaryum.Com
  • Yeni Akvaryum Kurulumu


    Profil resmi
    Oozer3466
    13:16
    6 beğeni
    Ölçüler: 100*50*45h
    Canlı Türleri:
    Bitki Türleri: Monte Carlo, Reddish rotala, Staurognye repens ve Samolus Parviflorus Red
    Tankın Yaşı: 0
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Oase Bio master Thermo 600 / Chihiros Wrgb 2 90 10th
    Tasarım ve Dekorasyon:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190074/040620261313581.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Oozer3466

    [QUOTE=Oozer3466]Ölçüler: 100*50*45h
    Canlı Türleri:
    Bitki Türleri: Monte Carlo, Reddish rotala, Staurognye repens ve Samolus Parviflorus Red
    Tankın Yaşı: 0
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Oase Bio master Thermo 600 / Chihiros Wrgb 2 90 10th
    Tasarım ve Dekorasyon:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190074/090620260817571.jpg[/IMG]

    Güncel durum şu anda böyle bu hafta 3 günde bir % 30 % 50 su değişimi olacak

    (2) (388)

    Aynı Varyetenin Çifti Mi


    Profil resmi
    Alperen72

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249366/080620262227341.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Alperen72] erkeğin yandan fotoğrafı var eğer anlaşılabilir se ama erkeğin gövdesi şeffaf değil beyaz ve sarı[/QUOTE]
    Platinum Koi erkekleri dediğiniz gibi şeffaf olmayıp dişilerde şeffaflık görülüyor.

    (3) (158)

    İmparator Tetra Sürekli Neonları Kovalıyor


    Profil resmi
    Srknatmn
    14:58
    [URL]https://youtube.com/shorts/tHvwEJIHcE0?si=VdAuffQHe1Dwx1p5[/URL]

    Merhaba,

    Yaklaşık 3 aydır 10 neon ve 2 adet imparator teralarım aynı tanktalar.1 adet imparator tetram fiziksel yarlanma sonucu ölmüştü..Akvaryum temizliği sırasında kuyruk bölgesi köptü taşa sıkıştığı için.Fakat o durumdan sonra bile haftalarca yaşayarak epey de boylanmıştı.

    Gelelim asıl konuya.Şu an tankımda 1 adet imparator tetram kaldı ve son günlerde videodaki gibi neonları sürekli kovalıyor.Normalde geçimleri iyiydi.Acaba tek kaldığı için agresifleşmiş veya strese girmiş olabilir mi?Tanka ilave 2-3 tane daha imparator tetra alsam bu durum düzelir mi sizce?

    Profil resmi
    Srknatmn

    [QUOTE=JujuSeri]
    Balığına göre değişir ortalama kaç litre gerekeceği. Küçük sürü balıkları için dediğiniz hesap doğru ancak yetişkin bir l144, 15-20 tane neon tetra kadar biyolojik yük oluşturur akvaryumda. Ekleyecekseniz, ancak 1 adet l144 eklemeniz sağlıklı olur yani. Bu hacimde 5 tane daha imparator tetra eklemek bir sorun çıkarmaz. dediğim gibi pek biyolojik yükü olmayan canlılar.

    [/QUOTE]

    Özellikle l144 vatoz için verdiğiniz bilgi çok kritik şöyle ki,
    Birçok kişi ile yazıştım,hobici olarak yavru alandan tutun da normal akvaryumcusuna kadar..Birisi de demedi ki l144 yükü fazla olan bir canlıdır..6-8 taneye kadar rahat rahat bakabileceğimden bahsetti birçoğu.Tankımdan ve canlı yükümden de hep bahsetmişimdir.Tabi buradaki bahsi geçen l144 ler yavru boydu genel olarak..

    (5) (388)

    İç Parazit Tedavisi


    Profil resmi
    yasarcannn
    01:22
    10 beğeni
    Öncelikle herkese iyi hobiler yaklaşık 1.5 hafta önce tadık bir petshopçudan iki adet hasta discus aldım kendisi bakamdığını söyledi bende ölecekler istersen al götür belki tedavi edersin dedi bende kabul ettim balıklar kötü su koşullarından dolayı yüzgeç erimesi ,iç ve dış pazariz vardı bu balıkların ilk günkü fotoğrafları
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203414/201120180053501.jpg[/IMG]
    Böyle bir konu açmayı düşünmediğim için çok net bir başlangıç fotoğrafı yok kusura bakmayın
    Balıkları aşılama yaparak karantina tankına ekledikten 3 gün sonra 2 discus arasında zayıf olanı malesef kaybettim iç parazit teşisinden emin olduktan sonra babamın önerisi üzerine(kendisi eczacıdır) kontil tablet kullanmaya başladım ilacı attığım ilk gün 1 saat içinde balık uzun bembeyaz bir dışkı attı ardından bir kaç dakika sonra yemleme yaptım petshopta 5 gündür bende de 3 gündür yem yemeyen balık yeme saldırmaya başladı
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203414/201120180103051.jpg[/IMG]
    İlacı uyguladığım ikinci dozdan dan sonra balığın dışkısı normal haline döndü fotoğraflar çok net olmasada aradaki fark anlaşılıyor.
    Tedavinin uygulanma şekli
    İlk gün su ısısı 30 derece 75 litre suya 1 adet kontil çiğneme tabletini bir bardak suda eritip döküyoruz bir hafta sonra tekrar 75 litreye 1 adet kontil çigneme tabletini bir bardak suda eritip döküyoruz bir hafta sonra gene 75 litreye 1 adet kontil çigneme tabletini eritip döküyoruz.(Bu süreçte su değişimi yapmayı unutmayınız )
    İlacı neden haftada bir defa uyguladığımıza gelirsek normalde insanlarda ilaç içiliyor 14 gün sonra tekrar içiliyormuş parazitlerin kuluçka süresi 14 günmüş ben her ihtimale karşı 7 günde bir uyguladım şuanda kendim 2. Haftayı bitirdim 3.haftadayım önümüzdeki pazar ilacı kullanmayı bitiricem şimdiden yazmamın sebebi balığın yem yemeye başlayıp dışkısın ve kendinin normale dönmüş olması umarım faydalı olur yorumlarınızı eleştırilerinizi ve yanlış yaptığım yada yanlış gördüğünüz bir şey varsa yazmanızı bekliyorum 😊

    [EDIT]yasarcannn,2019-06-29 03:00:39[/EDIT]

    Profil resmi
    Fatih_hakankaan

    Bende geçenlerde bu Kontil tablet ile bir balığımı iyileştirdim konunun çok faydası oldu. Erkek bir balon moli balığım çok zayıflamıştı yem yiyordu ama zayıflıyordu daha sonrada hep dipte hareketsiz durmaya başlamıştı iskelet gibi olmuştu öleceğini düşünmüştüm bu Kontil tableti bir deneyim belki kurtulur dedim. O ara 10 litrelik yavru tankındaki balıklar büyüdü yavruların hepsini dağıttım, hasta balığı boşalan yavru tankına koydum 10 litre su olduğu için Çeyrek tablet ezip suda eritip tanka döktüm bir hafta sonra su değişimi yapıp bir çeyrek tablet daha eritip döktüm ve ikinci dozla beraber içine 4 tatlı kaşığıda iyotsuz çankırı kaya tuzu attım ikinci dozdan bir kaç gün sonra belki tuzunda etkisi oldu balık canlamaya başladı hareketleri arttı üçüncü hafta bir su değişimi yapıp bir çeyrek tablet ve yine kaya tuzu attım balık iyice iyileşti akvaryumda dört dönmeye başladı üçüncü dozdan 3 gün sonra su değişimi yapmadan son bir çeyrek tablet daha verdim 2 gün sonrada ana tanka geri saldım. Ana tanka salalı 15 gün oldu gayet sağlıklı zayıfılığı gitti kilo aldı solan rengi de düzeldi. Tedavi boyunca büyük kalın beyaz renk dışkısı çıkmıştı şu an dışkısıda normal.

    (56) (40697)

    Tanecikler


    Profil resmi
    dehakopuz
    16:43
    Akvaryumumun filtresinde kalın sünger ince sünger elyaf ve magic ball olmadına rağmen (hepsi yeteri kadar) resimdeki minik tanecikler bir türlü geçmşyor kristal berraklığa ulaşamafım[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/280834/070620261643081.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=dehakopuz]Crystalpro aquaclear basıl önerir misiniz ben Reeflowers Aquaclear kullanıyordum bu şeyde ama hiçbir faydasını göremedim işini yapmadı gibi geldi bana hangi berraklaştırıcı çökertici yada topaklaştırıcıyı önerirsiniz[/QUOTE]
    Azoo Cloudy Treatment güzel üründü ancak artık bulunmuyor.
    Crystalpro Aqua Clear iş görüyor.
    Burada sorununuzun çözümü için iki konu önemli;
    Filtre iç malzemelerinin sıralaması ve sıkılığı (elyaf gibi materyalin en küçük parçaları dahi tutabilmesi)
    Suda yüzenlerin filitre tarafından emilebilmesi ( filtre emiş gücü yüksek olmalı)
    Aqua Clear gibi ürünler suda asılı duran parçacıklara yapışıp onları ağırlaştırır , bir araya getirir.

    (8) (427)

    Atakhan Petshop Güvenilir Mi?


    Profil resmi
    Prudentia

    Piyasada sadece atakhan petshop'ta bulabildiğim bazı ürünler var ve paramı boşa harcamak istemiyorum, ürünler genel olarak armatür, ısıtıcı olmak üzere toplam 8.000TL. Şikayet varda ve ekşi sözlükte baya bi kötü yorum görünce korktum açıkçası daha önce teknolojik ürün alıp çok büyük çözülememiş sıkıntısı olan var mı?

    Profil resmi
    mehmethakan

    2012 yılından beri Atakan petshoptan alışveriş yapıyorum hiç problem yaşamadım.

    (6) (203)

    Channa Pulchra Yemleme Hakkında


    Profil resmi
    bor31

    Merhaba, Yavru channa pulchra aldım. Henüz 6cm civarında. Aldığım yer un kurdu verdi. Fakat un kurdunu yemiyor saldırıyor ama yemiyor. Un kurdu bu yavru için uygun mudur? Ve balığın sağlıklı büyümesi için hangi yemler kullanmalıyım? [:?]

    (0) (63)

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt

    1 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355491.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii MiniPogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319371.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG]

    (0) (101)

    Lepistes Hobicisi Olmak İstiyorum


    Profil resmi
    Selimtalhayavuz
    22:55
    1 beğeni
    Ben selim 13 yaşındayımÇatalca Gökçeali köyünde oturuyorum lepistes hobisine girmek istiyorum fakat şuan harçlıklarım yetmiyor elinizde fazladan lepistes varsa verebilirmisiniz[EDIT]Selimtalhayavuz,2026-06-05 22:57:08[/EDIT]

    Profil resmi
    emre12ozkan

    Merhaba Selim kardeşim beylikdüzünden bir büyüğüne aldırma şansın varsa ben sana ücretsiz verebilirim.

    (4) (545)

    Balığımdaki Apseler


    Profil resmi
    Mithat Emre Pehl

    Balığımda bu şekilde büyük apse ve şişkinlik gözüküyor hastalık nedir tedavisi nedir ne yapmalıyım [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/256949/080620262216211.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Mithat Emre Pehl]Balığımda bu şekilde büyük apse ve şişkinlik gözüküyor hastalık nedir tedavisi nedir ne yapmalıyım [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/256949/080620262216211.jpg[/IMG][/QUOTE]
    Kaç balıkta var?
    İlk olarak kaç gün önce gördünüz?
    Tedavisi pek mümkün değil çünkü ülkemizde akvaryum hobi sektörü halen gelişemedi malesef. Bu yüzden teşhis,tedavi ve ilaç erişimi imkanlarımız sınırlı.
    [K]"Kaç paralık balık boşver" cevabı almaktan bende usandım. [/K]
    [B]Bu belirtiyi gösteren balıkları 30 gün içerisinde kaybediyoruz.
    [/B]

    (1) (96)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    40x40x40


    Profil resmi
    akvaristsaglam - 20:09

    Ölçüler:40x40x40
    Canlı Türleri: 9 Ember Tetra,Beta splendens (Dümbük), Ramshorn salyangozlar --- Önceki Akvaryumdan kalan 4 lepistes yavrusu ve 1 komando corydoras (başka bir akvaryuma aktarma imkanım olmadığı için duruyorlar[:D] Dümbük lepisteslere dokunmuyor aslında hiçbir balık ile etkileşime girmiyor benim gördüğüm kadarıyla[:)))]
    Bitki Türleri: Vallisneria Gigantea,anubias lanceolata,taiwan moss,christmas moss,spiky moss (Kurulum başında sadece sağ ve sol köşelere 1 adet kapsül gübre kullandım onun harici herhangi bir sıvı gübre kullanmıyorum gelecek ay Tropica Premium Nutrition kullanmaya başlayabilirim gerek duyarsam)
    Tankın Yaşı: 05/10/2026
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Boyu wf 4045 (Biyo sünger-elyaf-seramik halka) ---- Shark 40-45cm full spectrum aydınlatma

    Tasarım ve Dekorasyon: Dragon stoneler ile ortaya kücük ada tarzı bir şey yapmaya çalıştım üstüne anubiaslar ve mossları hem tele sarılı hemde dağınık şekilde ekledim boşluk kalan yerlere lav kırıkları ile kapatmaya çalıştım en arkaya dev sazları sağ sol orta şeklinde diktim su üstünü eşit bir şekilde kaplamalarını istedim şuanlık memnunum [3)]

    Genel olarak bir gün heveslenip elimde olan malzemeler ile kurduğum akvaryum oldu pek fazla tasarım yapmıyorum önceki 30x20x20 akvaryumumu görenler olmuştur [;)]bu sefer farklılık olması için kücük bir ada tasarımı yapmak istedim içinizi ferahlatmıştır umarım[:)))]

    Dragon stoneler aşırı tozluymuş [:(] yıkamama rağmen hala tozlar duruyordu ilk 2 hafta elyafı haftada 1 değiştirdim istediğim berraklığa geldi ama cory kayaların üstünde gezdiği sürece tozlar az çok kalkıyor onuda dip çeker gibi temizlesem iyi olucak gibi [:)))]

    Daha önce bettayı hep tek beslemiştim bu sefer karma bi akvaryum yapmak istedim akvaryum çalışma masamın yanında olduğu için gün içinde gözlemliyorum iki tür arasında herhangi bir agresiflik vesaire olmuyor betta daha çok sazların üstünde veya kayaların arasında dinleniyor[:O]

    [B]Kullandığım yemler:[/B]
    [K]Sera Bettagran
    Tropical FD Bloodworms Kan Kurdu
    Sera Vipagran
    Tropical Nanovit Granulat
    Tropical Supervit Mini Granulat
    Tetra TetraMin Granules
    Artemia[/K]

    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-fd-bloodworms-kan-kurdu-100ml-7gr-11143[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-bettagran-5gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-vipagran-12gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-nanovit-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]

    Umarım beğenmişsinizdir[:3]


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000181.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000291.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262122371.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262113491.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001121.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001331.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006271.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006371.jpg[/IMG]

    (4) (6) (8)
    Canlı Tanıtımı

    Flowerhorn Çifti


    Profil resmi
    panzehir1979 - 21:08

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241105/180420262055291.jpg[/IMG][:3]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241105/180420262055131.jpg[/IMG][:3][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241105/180420262055221.jpg[/IMG][:3]


    ​Herkese selamlar,
    ​Yaklaşık 2 yaşında olan erkek Flowerhorn balığımın yanına bugün itibarıyla yeni bir dişi ekledim. Akvaryumcu arkadaş dişinin genç ve eşleşmeye hazır olduğunu belirtti.
    ​Flowerhornların karakteri malum oldukça agresif ve bölgeci oldukları için bu süreç beni biraz düşündürüyor. Şu an için birbirlerini tartıyorlar. İnşallah bir aksilik çıkmazda yavru alırım,
    ​Sizlere birkaç sorum olacak:
    İlk etapta araya pleksi bölme koyarak birbirlerine alışmalarını beklemeye bugün itibari ile başladım,
    ​ Erkeğin dişiyi hırpalamaması için akvaryum düzeninde ne gibi değişiklikler önerirsiniz[:?]
    ​Eşleşme verimini artırmak için bu dönemde özel bir yem tavsiye eder misiniz[:?]

    ​Su Değerleri: Isı ve su değişim sıklığı bu dönemde nasıl olmalı[:?]

    ​Tecrübeli Flowerhorn besleyen arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum. Şimdiden teşekkürler, herkese sağlıklı hobiler [:)]

    (5) (7) (5)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Hangi Balığı Beslemeliyim?


    Profil resmi
    bjkalley - 02:06

    Bu soruhobideki açık ara en sevmediğim iki sorudan biri, diğeri ise kaç tane balığın var sorusudur. Sadece yeni başlayan birisi bu soruyu sorduğunda durumu hoşgörebiliyorum, hobiyi bilen birisinin bu soruyu sorması son derece üzücüdür. Başkasının zevklerine ve piyasa değerine göre balık bakmak hobi zihniyeti ile bağdaşmaz.

    Ben seçim yaparken iki yol izlerim.
    1- Beğendiğim bir balık varsa ona yönelik bir akvaryum kurarım, veya balık profillerini, tanıtımları, akvaryumcuyu, videoları vb. gezerken hoş bir balık gördüysem onu incelerim. İstediği şartlara bakarım, gerekli şartları sağlayacağımı düşünüyorsam (su, sıcaklık, ışık, hacim, su değişimi, yemleme, tank arkadaşları vb.) alırım.
    2- Beğendiğim bir biyotop tipi varsa ona yönelik bir akvaryum kurarım. Bu biyotopta beraber sorunsuzca bakılacak canlıları alırım.

    Bir hobicinin bu aşamalardan geçmeden hangi balığı beslemeliyim diye sorması hobi adına çok sıkıntılıdır. Aklında birkaç tür vardır, şunları şunları beslemeyi düşünüyorum ne dersiniz diye sorulur, bu gayet normal bir sorudur, o balıklarla ilgili dikkat edilmesi gereken şeyler öğrenilir ve seçim yapılır ancak hiçbir bilgi vermeksizin ne balığı besleyeyim demek: [:cik:]

    Eğer hobiye yeni başlıyor ve deneyim elde etmek istiyorsanız bu soru daha tolere edilebilirdir. Bilmediğiniz bir dünyaya adım atıyorsunuz ve binlerce türe sahip bir yelpazeden seçim yapacaksınız. Yeni başlayanlara önerilen bazı

    Yeni başlayan hobiciler çoğunlukla ilk olarak japon balıkları ve canlıdoğuranlar ile akvaryumlarını renklendirirler. Peki bu seçim ne derece doğrudur?

    Seçim yapmak istiyorsak önce nelere göre seçeceğimize, yani kriterlerimize karar vermeliyiz. İlk sırada su şartlarına dayanıklılık gelir zira yeni başlayanların en çok sıkıntı yaşayacağı şeylerin başında gelir. Su değerlerindeki (sıcaklık, pH, klor) uygunsuzluklara ve/veya değişimlere balığın iyi derecede tolere etmesi gerekir. İkinci özellik balığın karakteridir. Balık akvaryumda saldırgan, huzur bozucu tavırlar sergilememelidir. Üçüncü özellik ise balığın geldiği boydur. Pek çok küçük sevimli balık yeni başlayanların genellikle seçtiği küçük akvaryumlara birkaç ay içinde sığmaz hale gelebilirler. Bunlar dışında sırasıyla; hastalıklara karşı dayanıklılık,  beslenme tarzı, yem seçmesi doğal şartlarındaki günlük değişimleri (ışık, sıcaklık gibi) gelir.

    Bu değerlerle canlıdoğuranları incelediğimizde gerek su değerlerindeki hassasiyetleri, gerekse de hastalıklara karşı dayanıksız olmaları nedeniyle. Canlı doğuranların asla kolay balıklar olmadığı bilinmelidir. Çok zor da değildir, oturmuş akvaryumlarda senelerce bir koloi bakılabilir ancak yeni tanklarda yeni başlayan hobiciler için sorun yaratma ihtimalleri çok fazladır. Küçük cüsseleri nedeniyle hastalığa karşı fazla direnç de gösteremez çok çabuk ölürler. Kötü su şartlarında mantara ve diğer hastalıklara çok kolay yakalanırlar. Özellikle yapay seleksiyon sonucu eski dirençleri kalmamıştır, orjinaline yakın olduğu için endler biraz daha dayanıklıdır. Kolay üremeleri insanları cezbetse de, başardım sandırsa da bu bir aldatmacadır. Kolay üremesi ile balığın kolay bir balık olması arasında doğrudan bir bağlantı yoktur.

    Japon balıklarına göz attığımızda daha iyimser bir tablo görüyoruz. Zaten daha fazla dayandıkları için küçücük fanuslara canlıdoğuran koyulamazken, japon balığı koyulabiliyor. Japon balığının su değerlerine çok iyi tolere ettiğini söyleyebilirim. Hızlı bir süreçte olmasa da büyük boyutlara ulaşır, büyük boyutlarda su şartlarında daha hızlı bozulmaya sebep olabilir bu yüzden akvaryum küçükse büyük balık alınmamalıdır. Japon balığında dikkat edilmesi gereken nokta uzun süreler akvaryumda yapay seleksiyonla üretilmiş inci gövde, balon göz gibi balıkların diğer vahşi olanlara yakınlara nazaran daha dayanıksız olmasıdır. Bağışıklık sistemleri daha zayıf olduklarından su şartlarından daha kolay etkilenebilip, hastalıklara da daha kolay yakalanabiliyorlar. Bu yüzden turuncu düz japon veya en azından altınbaş gibi nispeten daha dayanıklı olanları seçilmelidir.

    Amerikan Zebra da sık kullanılan bir başlangıç balığıdır. Su şartlarına tolere olsun, geldiği boyut olsun yeni başlayan balığı olmak için çok idealdir. Ancak ne yazık ki özellikle küçük akvaryumlarda çok ciddi kavga ve ölümlere sebebiyet verip yeni hobicileri hobiden soğutabilir. Bu bağlamda uyumlu bir çift almak çok önemlidir. Kimi zaman çiftler arasında dahi ciddi kavgalar yaşanabilmektedir. Kavgadönemlerinde ayırma, gözlemleme, dekor değişikliği gibi tecrübe yönelik adımlar gerektiği için başlangıçta uzak durulmalıdır.

    Tetrazon; Amerikan Zebra ile benzer özelliklere sahip, dayanıklı ancak sert bir balıktır. Akıntı ve geniş yüzme alanı gibi istekleri de olduğundan Tetrazon da yeterli boyutta bir akvaryum ve yeterli sayıda tetrazon yoksa iyi bir seçim olmayacaktır. Üstelik diğer balıklara da huzursuzluk verirler, uzun yüzgeçli balıkların yüzgeçlerini tırtıklarlar.

    Melekler dayanıklılık, su şartlarına tolere ve sertlik bakımından ideal olmasa da, iyi bir yeni başlayan hobici balığıdır. Dikkat edilmesi gereken husus hızlı büyüdüğünden ve yüksekliğinden dolayı hacimli ve yüksek akvaryumlar gerektirdikleridir.

    Köpek Balıkları ise aşırı hızlı büyüdüğünden dolayı diğer özelliklerine dahi bakılmadan 300 litre altı akvaryumlarda düşünülmemesi gereken bir balıktır.

    Amerikan Cüce cichlidleri; su şartlarına fazla tolere edemeyen, fazla yem seçen balıklar olduğundan üstelik de ülkemize gelen balıkların çok büyük yüzdesi akvaryumcularda iyi beslenemeyip zayıf kaldığından yeni başlayanlar için uzak durulması gereken türlerdendir.

    Afrika cüce cichlidlerinden Kribensis ise; şartlara uyumu, barışçıl yapısı, uygun boyutu ve hastalığa dayanımı nedeniyle ideal bir yeni başlayan balığıdır.
    [IMG]https://www.akvaryum.com/foto_arsiv/431_2.jpg[/IMG]
    [URL]https://www.akvaryum.com/pelvicachromis_pulcher_(gokkusagi_krib)_tatlisur_106_431.asp[/URL]
    Kribensis ile birlikte zebra danio da harika, uyumlu, sağlam ve sağlıklı yapısı ile çok iyi bir yeni başlayan balığıdır, birlikte uyumla beslenebilirler.
    [URL]https://www.akvaryum.com/brachydanio_rerio_zebra_tatlisur_7_285.asp[/URL]
    [IMG]https://www.akvaryum.com/foto_arsiv/285.jpg[/IMG]

    Neon, kırmızı burun gibi Amerikan Tetraları su şartlarına oldukça duyarlı, fazla hata kaldırmayan balıklar olduklarından yeni başlayan hobicilerce seçimi uygun olmayacaktır.

    Malawi Cichlidleri; kötü su şartlarına ve hastalıklara dayanıklı olmaları nedeniyle cazip görünse de büyük boyutları ve saldırganlıkları nedeniyle can sıkıcı olabilirler. 1 erkek 4 dişi 8cm civarında Sarı Prenses 120 litre akvaryum için çok uygun olacaktır. Ancak cinsiyet seçimi konusunda işi bilen birilerinden yardım alınmalıdır. Yapılan en büyük hatalardan biri Malawiler'den 2'şer 3'er toplam 8-10 yavru alıp küçük bir akvaryuma koymaktır. Yavru balıklar doğada sürü halinde gezip beslendikleri için az sayıda bir de küçük akvaryumda strese girip hastalıklara yenik düşeceklerdir. 6 cm'den küçük malawi almak yeni başlayanlar için uygun değildir. Hatta bu konuda genelleme yapıp yeni başlayanlara hiçbir balığın yavrusunu almamalarını öneririm.

    Tanganyika Cichlidleri trsayısı olarak olmasa da cins olarak Malawiler'den daha çeşitlidir. Fazla büyüyen pek çok tür zaten yeni başlayanları fiyatlarıyla da cezbetmeyecektir. Bununla beraber iri boyutlara gelip saldırgan olurlar. Tanganyika cichlidleri'nin hepsi suya hassastır. Belirli derecelerde tolere edebilen olsa da özellikle klora tolereleri Malawiler'den çok daha azdır (En hassaslardan birisi Calvus'dur). Malawi'den geçiş yapmak düşünülürse genç veya yetişkin 4cm'den küçük olmayan Brichardiler iyi seçim olacaktır. Uyumlu balık seçilirse; üreme dönemlerinde kavga etmeleri bir yana, kardeşler küçük kardeşlerinin bakımına, yuva korumasına bile yardım ederler.

    Beta ve Gurami su şartlarına belirli derecede tolere edebilen, uygun boyutlu, hastalıklara dayanıklı iyi birer yeni başlayan balıklarıdır. Betalarda 2 erkek olmaz ancak 1 erkek 5-6 dişi ile beraberce beslenebilir. Guramiler de tatlı sert bir takım kavgalar yapabilse de yüksek popülasyon ve/veya dişi sayısı erkeklerin ilgilerini dağıtmaya yetecektir.

    Discus balığı çoğu kişiyi hobiye çeken bir balıktır. Ancak ulaştığı boy ve kimi zaman çıkmaza sürüklenen kavgalar nedeniyle yeni hobicileri endişelenedirip hobiden soğutabilir. Bu yüzden yeni hobicilerin ilk etapta düşünmemesi gereken bir türdür. Bunun dışında su şartlarına tolere, hastalığa dayanıklılık ve yem yeme üzerine zorluğu hakkında çeşitli yorumlar bulunmaktadır. Bu yorumların hepsine katılıyorum. Hem çok zor hem çok kolay balıklar. Bu zorluk ve kolaylık balığa göre değişmektedir. Geldiği yere ve bakıldığı şarta göre su şartlarına ve hastalıklara dayanıklılığı hayal edilemeyecek derecede fark olabilir. İleride bir gün alınırısa bu balıkta da yapılacak en büyük yanlışlardan biri küçük discuslardan başlamak olacaktır.

    Unutmayalım akvaryumdaki sorunlarımızın önemli bir kısmı yanlış balık seçimi nedeniyle olmaktadır. Belirtilen tür seçimine ek olarak, ilk başlarda tek tür beslemek, dişi erkek oranı önemliyse işi bilen birine seçtirip satıcıdan garanti almak, karantina tankımız yoksa bir balığın sağlıklı olmasından emin olup birkaç gün gözlemleyip almak gerekir.

    Saygılar,[EDIT]bjkalley,2017-02-09 17:57:01[/EDIT]

    Cevapsız Konu
    65 Litre Acil Herşey Dahil Nano Tank

    Profil resmi
    Eminqq -

    Satılan Malzeme(ler): Çerçeveli 65 Litre Akvaryum
    Adet Fiyatı: 4200
    Toplu Alım Fiyatı: 4200
    Adedi: 1
    İrtibat Bilgileri: 05339305287
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler: Sadece elden
    Diğer Ek Bilgiler: mobilya dahil edebilirim 8,500’e veririm
    Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281961/080620262321141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281961/080620262321181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281961/080620262321211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281961/080620262321241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281961/080620262321271.jpg[/IMG]

    Atakhan Petshop Güvenilir Mi?


    Profil resmi
    Prudentia -

    Piyasada sadece atakhan petshop'ta bulabildiğim bazı ürünler var ve paramı boşa harcamak istemiyorum, ürünler genel olarak armatür, ısıtıcı olmak üzere toplam 8.000TL. Şikayet varda ve ekşi sözlükte baya bi kötü yorum görünce korktum açıkçası daha önce teknolojik ürün alıp çok büyük çözülememiş sıkıntısı olan var mı?

    (6) - (6134912)

    Malawi İzmir Akvaryum


    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu. Yüzlerce akvaryumu bulunan, hobicilere hitap eden bir mekan.

    www.malawiizmir.com/

    izmir

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    İmparator Tetra Sürekli Neonları Kovalıyor


    Profil resmi
    Srknatmn - 14:58

    [URL]https://youtube.com/shorts/tHvwEJIHcE0?si=VdAuffQHe1Dwx1p5[/URL]

    Merhaba,

    Yaklaşık 3 aydır 10 neon ve 2 adet imparator teralarım aynı tanktalar.1 adet imparator tetram fiziksel yarlanma sonucu ölmüştü..Akvaryum temizliği sırasında kuyruk bölgesi köptü taşa sıkıştığı için.Fakat o durumdan sonra bile haftalarca yaşayarak epey de boylanmıştı.

    Gelelim asıl konuya.Şu an tankımda 1 adet imparator tetram kaldı ve son günlerde videodaki gibi neonları sürekli kovalıyor.Normalde geçimleri iyiydi.Acaba tek kaldığı için agresifleşmiş veya strese girmiş olabilir mi?Tanka ilave 2-3 tane daha imparator tetra alsam bu durum düzelir mi sizce?

    (6134831)
    Canlı Tanıtımı

    Red tail big ear ribbon yavrum


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/02032019001203840.jpg

    () (15) (3)
    Blue lace big dorsal

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/07032019235747486.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular