Bitkili akvaryum kurulumu ve soru işaretl


ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 07 Temmuz 2007 18:05
İleride bitkili bir tank kurma hayalim var vede bu tankta tabanda yayılan (halı görünümü veren) kısa bitkilerin ağırlıklı olan, en fazla 3-4 çeşit bitkiye sahip bir akvaryum olmasını istiyorum. Yalnız yapacağım tank zannediyorum en fazla 90x50x50 olacak. Tabanda 10 cm kadar çeşitli taban malzemeleri kullanacağım (Aquaclay, quartz, serafloradepot vs. vs.) vede ışık sistemi ile karbondioksit hakkında şüphelerim var. Karbondioksit sistemi olarak tüp kullanma şansım malesef çok yüksek maliyetten dolayı yok. Ancak gerekiyorsa 3 tane 5 litrelik co2 olsun mayalı sistem yapabilirim. Mayalı sistemde şişelerin fazla olması nedeni ile şeker yada mayanın oranları ayarlanıp gereken kabarcık sayısına ulaşılabilir mi?
Işıklandırma sistemi olarak ise ortalama 0.8 watt/litre düşünüyorum. Yani yaklaşık net 140-150 watt arası. Işıklandırma sistemi olarak sormak istediğim sorular ise şunlardır;

1. Metal halide lambaların kullanım ömrü nedir?
Bu halidelerde de belirli aralıklarda lamba değiştirilmesi gerekiyor mu?
Görsel olarak farklı sıcaklık değeri ve spektrumdaki halidelerin farklı renklerde ışık yaydığını öğrendim, gördüm.(yanlış ise düzeltiniz) Kurmayı düşündüğüm bitkili akvaryum için en uygun metal halidenin sahip olması gereken özellikler ne olmalıdır?(Tabi kullanılması uygunsa)
Başka florasanlarla takviye edilmesinin bitkiler için uygun olacağını gerekli makalelerinden okudum. 2 adet 18 wattlık 1 i slyvianna grolux biride daylight yada bulabilirsem philips aquarelle düşünüyorum. Bu arada Philips aquarelle'i akvaryumcularda hiç duymadım nereden temin edilebilir?

2. T5 florasanlardan sıksık bahsediliyor ancak bulunabilirlik fiyat ve uygulama açısından çok fazla tereddütlerim var.Zira bu flolar için balastlar farklı imiş. Armatürlerde öyle mi bilmiyorum. Forumlarda çok kapsamlı bilgilere rastlamadım. Verilen bilgiler hep genel ve birkaç satırdan ibaret(gözümden kaçanlar olmuş olabilir).
Yapmak istediğim akvaryumda, tüplü karbondioksit sistemi olmadan t5 yada metal halide ile yeterli verimi alabilir miyim? Yoksa t8 flo bana yeterde artar mı?

3. T8 flolar aslında benim için kurulması en kolay olanları ancak t5 floların hem ışık, hemde enerji kaybı daha az ve daha uzun ömürlü flolar olması nedeni ile tavsiye ediliyor. Burada belirtilen enerji kaybı(sanırım burada değinilmek istenen flonun ısıya çevirdiği enerjinin azlığı ve çokluğu) 150 watt kadar yapılacak sadece t8 ve sadece t5 aydınlatma arasında ışık, ısı ve bitki gelişimi baz alındığında çok mu fazladır?

4. Akvaryumun kısa ve uzun vadede genel maliyeti düşünüldüğünde tamamı t5, tamamı t8, yada t8lerle desteklenmiş metal halide kullanılmasının hangisi daha uygundur? Üniversite öğrencisi olduğumdan vede ailemden hobim için hiç bir destek almadığımdan dolayı bu hobiye tüm paramı harçlığımdan veriyorum ve benim için maliyet önemli. Uzun vadede önemi ise aile tepkisini çekmemek tabiki...

5.Glossostigma elatinoides bitkisinin alttan gelen yeni sürgün ve kökler ile kat kat uzadığı ve halı görünümü bozulduğunu okudum. Bu bitkinin kat kat olarak en fazla uzayacağı değer nedir?
Benim kurmayı planladığım akvaryuma farklı alternatif olarak hangi taban bitkilerini önerirsiniz?(Bakım, budama, görüntü vs. baz alınırsa...)

6.Bu linkte bahsi geçen kömür tozlarının ne gibi yararı var?

http://www.adana.co.jp/_e_product/89_index.html

7. Aşağıdaki linkte bahsi geçen humus asidin suyu sarıya çevirmesi durumunda(humik asid değil sanırım) filitreye konan carbon bu maddenin suyu sarartmasının önüne geçebilir mi? Eğer geçebilirse humus asidin işlevi eksi yönde etkilenir mi?

  http://www.adana.co.jp/_e_Aqua_Soil/

8. Kelvin değerleri olarak amanonun akvaryumlarında 8000lik flolar kullanılıyor. Bu özelliklere ülkemizde bulunan florasanlardan en yakını boyu marka bir florasan. Sera gibi büyük markaların bitki için geliştirdikleri flolara baktığımızda ise 4900 K'lık flolar olduğunu görebiliyoruz. Makalelerde uygun değerin yanılmıyorsam 5500-6500 K olması gerektiği yazıyor. Öyle ise burada ufakta olsa bir tezat meydana gelmiyor mu? Bir yanda büyük bir firma 4900K, bir yanda makale 5000-6500K bir yanda amano 8000K
Metal halidelerde ise bu değer sanıyorum en az 10000 K.

9. Iwagumi sanatını henüz tam olarak araştırmaya başlamadım ancak akvaryumumda uygulamak istediğim bir konu bu konu hakkında farklı görüş, link, makale ve benzeri yardımlarınız olursa sevinirim.

Aslında daha çok sorum var ancak şimdilik bu kadarı yeter sanırım
Siz değerli akvaristlerden ricam sorularıma yardımcı olabileceğiniz ölçüde cevap vermenizdir. Bitkili akvaryumlara merakım en fazla 1-2 haftalıktır. Bu süre zarfı içerisinde araştırmalarımı sürdürüyorum. Araştırmalarım sonucunda gözlemlediğim şeyler bunlardır. Eksiklik varsa lütfen düzeltiniz.

Kurmak istediğim tarzda akvaryumlar aşağıda mevcuttur. Balık yükünü fazla tutmak istemiyorum ve daha çok doğal yaşamdan izler taşıması benim için önemli.
Bu kadar sorudan sonra birazda göze hitap eden tank görüntüleri ile saygılar sunuyorum...

http://bp2.blogger.com/_cwbt2D65i9k/...allery_22b.jpg
http://bp3.blogger.com/_cwbt2D65i9k/...h/IMG_2486.jpg
http://bp2.blogger.com/_cwbt2D65i9k/...h/redbaron.jpg
http://bp0.blogger.com/_cwbt2D65i9k/...foto31_211.jpg
http://bp1.blogger.com/_cwbt2D65i9k/.../adatank18.jpg
http://bp0.blogger.com/_cwbt2D65i9k/...allery_22b.jpg
__________________


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 07 Temmuz 2007 21:26
1- MH lambaların üretim kalitesine bağlıdır, 2000 ila 15000 saat arasında değişebilir. Tamamen üreticiye bağlıdır fakat yazan değerler kesin değildir, voltaj değişiklikleri, çalışma ısısı, ışık altında geçirilen süre vs. bu değeri artı veya eksi yönde etkiler.
Kelvin değeri değiştiğinde ışık rengide değişir.
Fluoresanlar ile takviye yapabilirsiniz fakat MH lambayı yerleştireceğiniz yükseklik ile fluoresanların yerleştirileceği yükseklik farklı olacağından ortak kullanımda ergonomik olarak zorluk çekebilirsiniz. Zaten 50 cm olarak düşündüğünüz yüksekliğin 8-10 cm kadarı kum olursa sadece fluoresan yeterli gelecektir. Fakat düşündüğünüz 2x18 watt'lık fluoresan aydınlatmasının yeterli geleceğini düşünmüyorum. Eğer kapaksız akvaryum düşünüyorsanız akvaryum boyunuzu hazır armatürlere göre ayarlayıp hazır aydınlatma ekipmanı kullanabilirsiniz. Akvaryum boyunu değiştirmek istemezseniz yeterli aydınlatmayayı sağlayabilmek için 4 Pin PL fluoresanları akvaryum kapağına enine monte ederek kullanabilirsiniz.

2- Akvaryum yüksekliğiniz fazla olmayacağından (45 olsa daha iyi) T8 - T10 veya PL (kompakt) fluoresanlar kullanabilirsiniz. T5 flo'ların tercih edilmesinin en büyük sebebi ince yapısı yüzünden aynı alana daha fazla kullanılabildiği içindir.

3- Bitkilerin ihtiyacı olan dalga boyları farklı olduğundan iki flo arasında bitki gelişimi  açısından karşılaştırma yapamayız. Zaten bitki gelişimi sadece ışığa bağlı değildir. Diğer yönden iki flo arasında watt/lümen karşılaştırması yapmadığım için birşey diyemem.
 
4- Kısa vadede T8, T10 (ikisi arasında sadece kalınlık farkı var) yada PL fluoresan kullanmak en ucuza gelecektir. Uzun vadede ise en ucuzu kelvin değeri yüksek olan, yüksek basınç sodyum lambaları olacaktır fakat kurulum maliyeti oldukça tuzlu olacaktır.
 
5- kendi haline bırakırsanız su yüzeyine kadar devam eder :D ama ara sıra budayarak halledebilirsiniz. Tabi bir süre sonra budamaktan sıkılacaksınızdır. Taban bitkisi olarak kolay bulunan eleocharis parvula (çimsi bir bitkidir) yada hemianthus olabilir fakat hemianthus'un yayılması zorlu olabilir.
 
6- Linkteki kömür tozu değil, sadece mineral yapısı oldukça zengin bir substrat. Fakat akvaryumlarda tabanda linyit kullanılması eski bir yöntemdir ve amaç karbon kaynağı olmasıdır. Fakat linyit birlikte istenmeyen maddelerde akvaryuma girebileceğinden linyit kullanımını önermem.
 
7- O materyali kullanmadığım için birşey söyliyemeyeceğim.
 
8- Amano'nun akvaryumlarında 9350 Kelvinlik Amano tarafından özel ürettirilen lambalar kullanılıyor. Farklı kelvinler bir tezat değildir, fakat kelvin/lümen ve bitki gelişimi konusunda uzmanların görüşleri de farklılıklar gösterir. Benim de bu konuda yaptığım bazı deneyler var fakat henüz sonuçlanmadığı için kesin birşey söyliyemem. Fakat piyasada bulabileceğiniz 4000 kelvinlik fluoresanlarla da bitki geliştirilebileceğini fakat aydınlatma seviyesini biraz daha yükseltmek gerektiğini söyliyebilirim. 2000 kelvinlik yine piyasada bolca bulunan flo2lardan ise uzak durun derim.
 
9- Maalesef :D fakat sadece doğayı gözlemliyerek bir fikir elde edilebilir. Aynı zamanda ikebana konusunu da araştırmanızı tavsiye ederim. 
 
Kurmak istediğiniz nature tarz akvaryumlar fotoğraflarda çok güzel duruyor, fakat yanında olunca bana o kadar da görsel gelmediler. Fakat denemenizde hiçbir sakınca yok, beğenmezseniz bile taban kurulumunuz tamamlanmış olur ;)
 
Başlangıçta taban malzemenizi iyi seçmenizi, akvaryum boyutlarınızı ideal tutmanızı tavsiye ederim. Maliyeti düşürmek için t8 flo'lar ile başlıyabilirsiniz, birkaç deneme sonrasında fermante co2'yi de rahatlıkla uygun değerlerde yapabilirsiniz. Açıkçası eksiklikler sonradan anlaşılıyor, başlangıçta minimum masraf üzerine yoğunlaşın derim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2007 03:32
 Öncelikle göstermiş olduğunuz ilgi, ayırmış olduğunuz zaman ve vermiş olduğunuz cevaplar için çok teşekkür ederim.
Sizlere danışmak istediğim birkaç husus daha var;

 1. Aydınlatma sisteminde metal halide ve t5 aydınlatmaların kurulum aşamalarında çok tuzlu olmaları nedeniyle sanırım sadece t8 aydınlatma yapacağım.Öyleki aynı paraya iki adet kapak bile kurabilirim sanırım(biriside arkadaşım için).
Akvaryumun genişliği 4 yada 5 adet t8 florasan kullanacağım için 50 cmden dar olmayacak olacak.
Yükseklik konusunda dekoratif anlamda sıkıntılar çekmezsem 45 cm yapabilirim ancak tabanada 8-10 cm substrat koyduğumuzda yükseklik 35 cme düşecek ve dekoratif anlamda bu bana biraz itici ve küçük geliyor. Tabi"0" ufak dünyayı hayal gücümüzle ufak canlılar için büyük bir diyar haline getirmek bizim yaratıcılığımızın ellerinde sanırım.
En az 4 florasan kullacağım için t8 flolarda standart boylar olan 30w-90 cm yada 18watt- 60 cm florasanlara göre akvaryum boyutunu 90 cmden ya 100cm yada 80cm civarı bir boyuta geçireceğim. Bunda dekor ve ekipmanların yeterliliği kıstas olacak. Akvaryum boyutunu 100 cm yaparsam yaklaşık olarak net 180litre, 80 cme getirirsem yaklaşık olarak  net 144 litre  olacak. Ancak iş aydınlatmaya düşünce 100 cm olarak hesapladığım akvaryuma 30 watt 4 adet flo koyduğum zaman 4x30= 120 watt ışık sağlayacağım. Bu ortalama 0.66 watt/litre yapıyor.
80 cm olarak düşünüldüğünde ise 4x18 = 72 watt. Buda ortalama 0.5 watt/litre yapıyor. Bitkili akvaryumlarda sağlıklı bir sistemin minimum ihtiyacı zaten 0/5 litre. Bu değerler için hangi bitkileri önermezsiniz veya sistemimde ne gibi değişiklikler önerirsiniz?

2. Kesinlikle çok yararı olduğunu düşündüğüm reflektör kullanmak istiyorum. Reflektörün yararı hangi oranlarda oluyor ve bu değerleri birim aldığımızda etkiyi ne kadar artırıyor bir fikrim yok. Örneğin reflektör kullanılan 2. örnekteki akvaryumda yetişebilen bir bitki reflektör olmayan 1. akvaryumda yetişebilir mi bilmiyorum. Yada yüzde kaçlık bir değişimi esnetebilriz, ne kadar bir kazancımız olur bilmiyorum. (Tahminim yüzde 100 kadar. (Reflektörün dizaynını yarım ay değil, yarım 6gen yada yarım 8gen olarak yapmayı düşünüyorum.). Bu konuda da fikirlerinizi edinmek istiyorum.

3. Akvaryumu daha kısa yapmak niyetinde değilim bunuda belirtmek isterim. Çünkü içerisine 10 adet kadar sürü balığı koyabilirim vede rahat dolaşabilmelerini istiyorum. Ayrıca birkaç karides ve belki bir tür daha balık. Yemlemede ise öğünleri  yavru alma ihtimali olabileceğim türlere göre ayarlıyacağım. Eğer yavru alma ihtimalim olabilecek bir tür varsa azar azar günde en az 4, yoksa en az 2 sefer yapmak istiyorum. Beslememi önerdiğiniz göze hitap eden ve doğal davranışlarını en rahat biçimde sergileyebilecek olan balık tavsiyeleriniz nelerdir?

4. Dikkatimi çeken en önemli noktalardan birisi vermiş olduğum linklerdeki resimlerde herhangi bir filitre yada karbondioksit sistemi görememiş olmam. Böyle bir ortamda o bitkiler nasıl olduda o kadar güzel yayıldı ve gelişti acaba? Bitkilerden ziyade balıklar nasıl denge bozulmadan bu şekilde hayatlarını idame ettiriyorlar.Bu mümkün ancak çok zor sanırım. Belirli aralıklarla su değişimleri yeterli oluyor olabilir. Nitrat zaten bitkiler tarafından çok fazla bir yük olmadığından dolayı tüketiliyor. Fakat  karbon kaynağı olarak kullanılan bileşik, karbondioksit gazı olmayınca seachem flourish(yanlış yazmış olabilirim) gibi karbon kaynaklı katkılarla sistem ne derece sağlıklı olur.Satbilitesini sağlıklı bir biçimde sağlıyabilir miyiz?  Belkide görüntü kirliliği olmaması bu fotoğrafları belkide bizim için çok çekici yapıyor.

5. Bir başka danışmak istediğim konuda Hemianthus callitrichoides  ve Eleocharis parvula bitkilerininde budamada glosso kadar sıkıntı yaratıp yaratmayacağıdır?

6. Görüntü olarak siz t8 flolardan hangi kelvin aralıklarını tavsiye edersiniz? Farklı kelvin aralıklarında flolar kullanmayı düşünüyorum. Böylece farklı değerlerden bitkiler zarar görmenin aksine yararlanacaklar.

7. Yiğit Bey sizin akvaryumunuzda da yanılmıyorsam sadece fermante sistem var. Bu sistem fazla karbondioksit isteyen bitkilerin ihtiyaçlarını ne derece karşılıyor?
Işığın karbondioksit ile doğru orantılı bir biçimde kullanılması gerektiği aksi takdirde minimum kuralına göre bunlardan birinin boşa gideceği ve dengelerin bozulabileceği belirtiliyor. Sonucunda ise yosun gibi belalar başımızı sarıyor. Bu co2 ve ışık değerlerinin dengelenmesinde bir oran var mıdır yoksa sadece gözleme dayanarak mı yapılır?

Ek: Bir başka konuda diskus çılgınlığı. Her akvarist bir gün böyle bir balık beslemek ister. Sizlerden ricam diskusun doğal yaşamından kesitler içeren fotoğraflar ve bilgilendirmeler yapmanız. Bu sayede Diskus gibi 30C derecede yaşayan bir balıkla sağlıklı bir biçimde büyütülebilecek bitkileride öğrenmek istiyorum.

Saygılarımı sunarım...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2007 11:28
1- Aslında Litre/watt oranı çokta mantıklı bir oran değil, ancak standart aydınlatma ekipmanları için geçerli olabilir ki, akvaryumda fluoresanlar standart desek bile lümenleri standart değil. Glosso kapladığım tankımda yükseklik 60 cm idi ve glosso'ların yetiştiği ortamda sadece 4 adet 36 watt fluoresan vardı, litre/watt hesabına uymuyordu ama glosso'lar yetişti ;)
Fluoresanlarınızın 2 adedini 4500-6500 Kelvin arası, 1 tanesini 14000-18000 Kelvin arası tutun, ilk 2 adedi 4500 kelvin arası aldıysanız sonuncuyu 6500, ilk iki flo'yu 6500 civarında aldıysanız sonuncuyu 4500 civarı alabilirsiniz. Hatta bana sorarsanız 1 adette 2500-3000 Kelvin arası bir fluoresan daha ekleyin.9000 kelvin civarı fluoresan sanırım üretilmiyor. bu 5 flo ile litre/watt hesabı tutmayacak olsa bile kırmızı bitkileri bile rahatlıkla yetiştirebileceğinize inanıyorum. Reflektör kullanımı elbette daha iyi olacaktır, fakat iyileştirme oranı olarak %'lik bir oran vermek zor, ayna gibi özellik gösteren bükülebilir plastikler kullanılabilir, fakat asla oran %100 olmayacaktır, %70'lik bir oran mükemmel sayılır.
 
 
 
2- Spot lambalar haricinde tüm lambalar çevresel ışık kaynaklarıdır, yani ışığı teorik olarak 360 derece yayımlarlar, reflektör ile bu ışığı belirli bir yere aktarmak istiyoruz. Fakat reflektörlerdeki asıl sorun şekli değil, kullanılan malzemedir. Kullanılabilecek en iyi malzeme ayna olmasına karşın pahalı ve ergonomik değildir (kırılabilir ve kapağı oldukça ağır kale getirir.) Reflektör için önemli olan üzerine düşen ışığın mümkün olduğunca fazlasını dalga tayfında eksiklik yaratmadan yansıtmaktır.
 
3- Neon'lar da, Rasbora'lar da sürü balıkları fakat ancak ortamda kendilerinden birkaç kat daha büyük başka bir balık varsa bariz bir sürü davranışı gösteriyorlar. Bunlar haricinde kolay bulunabilecek küçük balık sakıntısı mevcut maalesef. Yinede Kardinal neon güzel bir seçim olacaktır.
Bulabilirseniz birkaç adet kalem balığı (eques) eklemeniz güzel olur çünkü bol bitkili bir akvaryumda doğal davranışlarını gözlemleyebilirsiniz.
 
4- O akvaryumların %90'ında fotoğraf çekilmeden önce sistemler sökülüyor ;)
Fakat isterseniz low-tech akvaryum kurup az canlı yükü ile benzer bir sistem kurabilirsiniz. Fakat direkt olarak böyle bir sisteme geçmenizi tavsiye etmem, akvaryum oluşup sizin test ve gözlemlerinize göre gelişmeli. Bitkiler ortamdaki en kolay kullanabildikleri karbon kaynağını kullanırlar, co2 bu açıdan onlar için kolay tüketilebilir, sonrasında organik karbon kaynakları geliyor, o da olmazsa sudaki karbonatı kullanmaya çalışırlar (hepsi arasındaki geçişlerde bitkilerin adaptasyon sorunları olacaktır) Stabilite sağlanabilir, zaten bitkili akvaryumlardaki sorun stabilitenin sağlanmasıdır. bu ise zamanla edinilecek bir tecrübe çünkü sizin akvaryumunuz ile birbaşka akvaryum birbirini tutmaz.
 
5- Hemianthus'un genelde budamaya ihtiyacı olmaz, zaten oldukça yavaş yayılım gösterir, akvaryumunuzun tabanına yayılmasını beklerken bu bitkiden vazgeçme ihtimaliniz bile mevcut. Eğer budamak gerekirse tabanı tutmayan sürgünleri kesmek yeterldir.
Parvula'ları yetiştirmek daha kolaydır fakat onda da bir anda yayılım görmeyi beklemeyin. Dikimi oldukça uğraştırır fakat buna da farklı bir zevk olarak bakmak lazım. Parvula'lar direkt çim keser gibi üst kesimleri kesilerek budanır (zorunlu olarak) fakat budamadan sonra gelişimleri oldukça yavaşlar. Bu yüzden budama yapılacaksa tüm tankta yayılım tamamlandıktan sonra yapmakta fayda vardır. Ayrıca yarıdan keserseniz bitki çürüyecektir, bu yüzden uç kesimlerinden 2 cm kadar kesmek yeterlidir.
 
6- 1'de yazmıştım.
 
7- Fazla co2 kullanılamaz, fakat fazla demir veya gübre yosunlar tarafından da kullanılabilir. Yani öncelik gübrelemenin nasıl ve ne dozda yapılacağıdır. Gübreyi hafta içinde bir kez yerine bölünmüş birkaç dozda yapmak daha iyidir. Her bitkinin ihtiyacı farklı olduğu için her akvaryum için ışık/gübre/co2 üçgeni farklıdır. Bu yüzden başlangıçta minimum oranlar ile başlamak ve gerekirse artışlara gitmek en iyi yoldur. Mesela başlangıçta sadece taban bitkiniz olacak, eğer parvula kullanmaya karar verdiyseniz öncelikle 3 flo ile başlayın, fakat kapağa 5 flo'luk yer yapın. Bitkilerin 2 haftalık ortalama adaptasyon süresi geçtikten sonra bir flo daha ekliyerek gözlem ile en doğru oranları bulacaksınızdır.
 
Ek: Maalesef ben discus konusunda yeterince bilgiye sahip değilim, bunu uzun yıllar bu balığı beslemiş arkadaşların cevaplaması daha doğru olacaktır. Forumda Discus üzerine çok bilgili birçok arkadaşımız mevcut ,onların yapacağı bilgilendirme benimde işime yarıyacaktır.
 
Sağlıkla kalın.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

parabelliumÇevrim Dışı

Kayıt: 08/06/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 37
parabelliumÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2007 15:36
Alphan bey merhaba, hobiye merakımız oldukça paralel diyebilirim.Bende Amano sayesinde bu hobiye başladım ve hayalimde onunkiler gibi bir tanka sahip olmak var.Sorularınızın çoğuna cevap verecek kadar bilgim olduğunu sanmıyorum zaten Yiğit Bey hepsini cevaplamış.Iwugami hakkında şu siteye bir bakın derim.Selamlar.parabellium2007-07-09 15:37:42

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir