Ekovat ile hava motoru yapımı


Tropikola52Çevrim Dışı

Ziyaretçi Engelli
Kayıt: 11/10/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 178
Tropikola52Çevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2014 01:44
Arkadaşlar forumda yaptığım araştırmalar neticesi ekovat ile hava motoru denemesi daha henüz bizde uygulamaya alınmış değildir. Bu gün buzdolabından söktüğüm ekovat'ı bir değerli büyüğümle birlikte termostat bağlantısını iptal ederek çalıştırdık. Şu an itibari ile test amaçlı yaklaşık 5 saattir çalışıyor

Şimdi gelelim sorunlara ve aşma yöntemlerine

Ekovat çalışırken ısınıyor bunun bir zararı varmı ? Zarardan ziyade ısınması benim için iyi ayriyetten mini üretimhanemde ısınmayada katkı sağlayacaktır. Dez avantaj olarak görünen şey ise içerisinde yağ bulunduğu için ve bu yağ soğutma ve ekovatın iç mekanizmasının yağlanmasını sağlıyor çıkan havada yağ kokusu oluyor bu koku çok rahatsız edici değil ama uzun vadede rahatsız edecektir. Bunu Yarın uygulamaya geçeceğim karbon ve hepa flitre ile yapacağım bir filtreyle çözmeyi planlıyorum.

Bu ekovat çalışırken genelde zannedildiği gibi çıkan havada olan yağ kokusu içindeki yağın buğarlaşması ile olmamaktadır ve bu kesin bilgidir. Alıntı bilgiyide paylaşıyorum

Evet yağ buharlaşabilir fakat bunu uygulamak oldukça risklidir. Çünkü yağ alev alacaktır ve patlama riski oluşacaktır. Bilindiği gibi yağlar hidrokarbon zincirlerinden oluşmuş triester gliseritleridir. Yağların dumanlanma noktası(smoking point) vardır. Dumanlanma noktası yağların bozunmaya başladığı sıcaklık derecesidir ve yağın çeşidine göre 160-1200 derece arasında değişiklik gösterir. İşte tam da bu sıcaklık derecesinde yağdan duman çıkmaya başlar. Dumanlanma noktasında yağların gliserol ve yağ asitlerine dönüşümü başlar. Bu şekilde yağ ısıtılmaya devam ederse gliseroller propenal( en temel doymamış aldehiddir kendisi) e dönüşür. Bu aldehidin solunması insan sağlığı açısından oldukça risklidir. Boğaz ve gözü ciddi anlamda tahriş edebilir. Yağların ayrıca alevlenme noktaları (flash point) vardır. İsminden de anlaşılacağı gibi yağın alev aldığı sıcaklık değeridir. Kısacası yağı ısıttığımızda önce bozulupp duman salar ve ardından tehlikeli bir şekilde alev alır...


Zaten bilindiği gibi sıvılar yanmaz çıkardıkları buğar yanmaya başlar mesleki tecrübe ile de sabittir. :)

Şimdi diğer konulara göz atalım enerji sarfiyatı ne kadar olcaktır. bendeki okovat yüksüz olarak yani buzdolabında çalışma şekli harici boşta çalışırken 15 watt elektrik harcıyor buda tahminen  030 - 040 kuruş yakmasıdır günlük Aylık maliyeti maksimum 8,2 tl ile 8,9 tl arasında hadi olmadı 9 tl olsn :)

Ekovat max 5 bar hava basabiliyor Buda tahminen 50 akvaryum' a hava basabilirsiniz. Gelen basınç yeterli olacaktır. gece Gece aklıma gelenleri paylaştım sabah eve gider gitmezde detayları fotoğrafla paylaşmaya çalışıcam İyi hobiler dilerim

21-21 / 02 / 2014 tarihine kadar içindeki bir kısım yağı attı ve kokuda büyük oranda azalma oldu 1 gün daha boşta çalıştırcam ve son aşama olan bağlantılarla birlikte fotoğrafları eklicem.

Maliyet olarak ben kendim söktüm almaya kalksanız hurdacıdan 15-20 tl ye satın alabilirsiniz. Ses konusuna gelincede duyulmayacak kadar sesi az.

xXx Eksik yanlış bilgi yazdıysam düzeltin Alınmam asla hatta sevinirim yanlışa yöneltmediğim için. XxX


Tropikola522014-02-22 17:53:53

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

peceneqÇevrim Dışı

Kayıt: 10/11/2013
İl: Kastamonu
Mesaj: 303
peceneqÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2014 16:07
Çıkan havayı su içinden geçirip öyle verseniz daha iyi olmazmı? O suyuda 2-3 günde bir veya 5 günde bir değişirsiniz.
Ayrıca ekovatlar ara ara dursada 24 saat çalışmaya göre tasarlanmıştır. Fakat dolaplarda hava derecesi belli bir soğukluğa geldimi durur. Çok ısınma sebebi gaz çıkış yeri kendinin giriş yerine direk bağlı olduğundan kaynaklanmaktadır yani çok yükte çalışırlar.Sizin kullanma alanınızda hava giriş yeri açık kalacaktır. Ben kompresor olarak kullanmaktayım ve 12 bar tanka hava bastığım oldu bi sorunla karşılaşmadım ve motorda ısınmada olmadı (tabi dış yüzeyinde olmadı içini bilemem, gerçi çok ısınsa dışada bi miktar sıcaklık verirdi.)

-Size önerim ekovatın dışkoruma demirinin üst bölmesini açıp denemeniz olacaktır. Hem bu sayede motorun nekadar ısındığını görmüş olursunuz. Eğer çok ısınıyorsa bi soğutma sistemiyle bu işin üstesinden gelebilirsiniz. 

-Ayrıca ekovatın normal kompresörlerden pek bi farkı yoktur, piston sistemiyle çalışmaktadır.
peceneq2014-02-21 16:19:42

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Tropikola52Çevrim Dışı

Ziyaretçi Engelli
Kayıt: 11/10/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 178
Tropikola52Çevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2014 17:46
Bilgiler için canı gönülden teşekkür ederim. Şu an içindeki fazla yağı boşaltıyorum hava hortumu ile dediğiniz gibi ısınmayla karşılaşmadım az da olsa var ama önemli görünmüyor eğer ısınma çok olursa üstüne kapağı açıp bi pc fanı bağlamam çokta zor olmayacaktır.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Tropikola52Çevrim Dışı

Ziyaretçi Engelli
Kayıt: 11/10/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 178
Tropikola52Çevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 28 Şubat 2014 22:27
Denemelerim nsonucu yağ oranı azaldığı taktirde yoğun ısınma söz konusu olup ekovat yandı soğutma fanla desteklendi yanlız hava soğutma olmuyor çünkü parçalar sürtünmeden ısınıyor Sonuç tezi bu :D

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

peceneqÇevrim Dışı

Kayıt: 10/11/2013
İl: Kastamonu
Mesaj: 303
peceneqÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 28 Şubat 2014 23:15
Ekovatın çıkışı girişine bağlı olduğu için yağ kaybı yaşamıyor ve kendi içinde devirdaim oluyor. Ben girişten bazen az yağ koyuyorum sorun çıkmıyor fakat siz o havayı o şekilde akvaryuma vermezseniz daha iyi olacak sanırım 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

erdinçÇevrim Dışı

Kayıt: 08/05/2008
İl: Ankara
Mesaj: 111
erdinçÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 03 Mart 2014 16:02

Tam benlik soru hem meslek acısından hemde kendi terçüben sıze yardımcı oluyum normalinde komresör ısınır hemde üstünde yumurta dahi pişirecek şeklinde ısıya ulasır yapmanız gereken komresörün hava cıkış yerıne dırayer takılırsa yağ sorun ortadan kalkar öyle yanma veya tıkanma gibi işlev olmaz bende bir ara sebil komresörü denemişdim.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

peceneqÇevrim Dışı

Kayıt: 10/11/2013
İl: Kastamonu
Mesaj: 303
peceneqÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 03 Mart 2014 18:20
Drayer yağ dolaşımını engellemez, görevi küçük toz,nem ve aşınmadan kaynaklanan kopan minik parçaları tutmaktır.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

erdinçÇevrim Dışı

Kayıt: 08/05/2008
İl: Ankara
Mesaj: 111
erdinçÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 03 Mart 2014 22:59
Evet doğrudur ama komresör yag basıyorsa komresörün pistonları arızalı kaçırıyor demektir yani pistonların bozulma sebebi rutubet veya bakır demirgibi meteryalden olur benim önerim dırayer bu gibi sebeleri önlemek için kullanılır zaten yag basan komresör arızalıdır ..........erdinç2014-03-03 23:01:06

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

peceneqÇevrim Dışı

Kayıt: 10/11/2013
İl: Kastamonu
Mesaj: 303
peceneqÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 03 Mart 2014 23:41
Doğru diyorsunuz fakat ekovatın hava giriş yeri açık kaldığından nem alma olasılığı yükseliyor. Yani buzdolabına bağlıyken giriş ucu çıkış ucuna bağlı olduğu için dışarıdan nem almaz içeridekini drayer önler.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KeremÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 09/08/2010
İl: Ankara
Mesaj: 1066
KeremÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 04 Mart 2014 03:45
 Yağlama olsa da olmasa da kompresör uzun süre çalışmaya dayanamayacağı için aşırı ısınmadan yanar. Ayrıca kompresörün içinde yağ ve soğutucu akışkan bağlantılı haldedir. Sistemde yağın dolaşmaması imkansız.    Kerem2014-03-04 03:47:50

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SahinTURKÇevrim Dışı

Kayıt: 09/02/2014
İl: Yurtdisi
Mesaj: 28
SahinTURKÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Mart 2014 08:57
bahsettiginiz motorlar kapali cevrim calisir. yani bir ucundan cikip giden basincli hava veya gaz diyer ucuna geri gelir. icinde iki adet cekvalf turu sipop benzeri aksam ve krank mili gibi dogrusal hareket veren bir sistem vardir. bir araba motorunun piston hareketi gibi dusunebilirsiniz. bu hareketlerin rahat saglanmasi icinde icinde surtunme kayiplarini azaltarak asinmayi ve isinmayi engelleyici yag konur. disariya basilan basinci gazin icinde az da olsa yag gider ancak kapali cevrim oldugu icin kurkcu dukkani misali yag doner dolasir tekrar motora gelir bu nedenle yag eksilmez surtunme armaz surtunme artmadigi icin asinma ve isinma olmaz bunlar olmadigi icinde sikismaz ve yanmaz. siz icindeki yagi havayla birlikde attiginiz icin surtunmeyi asinmayi isinmayi da baslattiniz ve yandi gecmis olsun :(

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Tropikola52Çevrim Dışı

Ziyaretçi Engelli
Kayıt: 11/10/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 178
Tropikola52Çevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 04 Mart 2014 09:21
Teşekkürler hakan bey.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir