Sump İçin Akvaryumdan Çıkış Deliği


renoiboÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 18/07/2014
İl: Izmir
Mesaj: 2110
renoiboÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 12 Ocak 2017 10:38
Eğer usta işi bilmiyorsa ve tecrübeside yoksa bu tip ince işlere bulaşmama adına tankın boyutu ile oynayıp 130gibi misal çıkartıp iç yan sumpta bir alternatiftir,

Kullandığımdan dolayı rahatlıkla filtrasyonunu ve kolaylığını belirtebilirim tankta herhangi bir delik boru vs gerektirmez ,

Alt sump ehli kişiler tecrübeli ise güzel olabilmekte tabi kullanılıcak ekipmanlar seviyeler gibi konulara vakıf olması gereklidir.

Yan sump olayınıda Portatif olarak tanktan bağımsız yapılabilmekte tecrübe ile sabittir.öneridir.

Teşekkür Edenler: [T]192804,serhat007[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

serhat007Çevrim Dışı

Kayıt: 06/01/2017
İl: Van
Mesaj: 11
serhat007Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Ocak 2017 11:13
Eğer yapabilirsem durso yapıcaz yapamazsak alt sump bitikten sonra ses seviyesini ve görüşlerimi yazarım teşekkürler [:iyi:]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ByuzbasÇevrim Dışı

Kayıt: 25/09/2020
İl: Tekirdag
Mesaj: 2
ByuzbasÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Ekim 2020 12:22
[QUOTE=Fatih T]Madem deleceksiniz, burada dediğiniz gibi ya taban camını ya da yan camın üstüne yakın bir noktayı. Her ikisi de filtrasyonda aynı işlevi görecek önce bunu bilin. Tabandan açılan camlarda sump eğer altta olacaksa dik bir boru ile direk su sumpa ineceğinden daha dar bir boru ile bu işi yapma şansınız var. Yandan açılan camda dirsek olacağından ve sumpta yine akvaryum altındaysa 3 dirsek konulması gerektiğinden nispeten daha geniş borular kullanmanız gerekecek. Ancak olası bir açılan delik çevresinde ki su sızdırmasında delik, taban camındaysa tüm suyu boşaltabilir. Yok yan camın üstüne yakın bir noktadaysa suyun yalnızca deliğin olduğu noktasına yakın genellikle toplan suyun %25 i kadarlık bir kısmı sızacaktır. Aralarındaki mantık farkı budur. Ancak genellikle doğru yapılan işçiliklerde sızdırma sorunu kullanılan ekipmanın slikonla sıvanması esnasındaki hatadan değil, kılcal çatlakların zamanla ilerlemesinden kaynaklanır. Taban camının üzerindeki basınç, dolayısıyla stres yan cama oranla daha fazladır. Dolayısıyla doğru yapılmamış işçilikte risk taban camında daha fazladır.

Sonrasında kaldı kule sistemi ya da durso sistemi. Durso standart taşırma sisteminden farklı olarak fazlalık suyun sumpa gidişini sağlamaz, onu adeta vakumlar. Dolayısıyla hava faktörü en aza iner ve ses doğru uygulandığında sıfırlanır. Ancak bu sistemin tam olarak güvenilir olabilmesi için bahsettiğiniz hacimler için 3 delik açılması gerekir. Bunlardan birinde aşağı bakan dirsek suyun tam içinde olur, diğer dirsek fazlalık suyu atar, 3. delik kimi sistemlerde emniyet borusu kiminde ise tanka su basmak için kullanılır.

Sizin anlattığınız bilgilere istinaden delme olayına girmemenizi tavsiye etmekle birlikte, illa girecekseniz tek delik ile bu işi çözmenizi, durso ile sonrasında uygulaması tecrübe gerektiren bir sisteme bakmamanızı tavsiye ederim. Taban camınızı, yada yan camınızı deldirin, 100 lük ya da buna yakın ölçülerde (ustadaki bıçaklara göre yada fabrika) pvc kullanın. Arkadaşların gösterdiği şekilde karşılıklı kilitleme aparatlarını slikonlayarak kullanın. İniş borusu içinden de pompanın çıkış hortumunu geçirin. Bu sayede anlattığınız bilgilere göre en az başınızı ağrıtacak yöntemi seçmiş olursunuz.

Saygılar [/QUOTE]

Gayet açıklayıcı çok teşekkür ederim bir sorum daha olacak 140*55*65h bir akvaryum yaptırıyorum sağ ve sol üstten temiz su ortadan ise 2 telikle kirli su taşıyacağım. Ancak kirli suyu taşırken önüne kule sistemi yapıp alttan mı çekmek yoksa üstten mi çekmek lazım bitki + balık bakıcam.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir