Tanganyikayla İlgili
İnternette gezerken rastladım.Tanganyika ile ilgilenen arkadaşlar için ilginç olabileceğini düşündüğüm bilgiler var.
Yüksek çözünürlüklü resim için...
http://img210.imageshack.us/my.php?image=laketanganyika0wa.j pg
Tanganika,:Orta Afrika'nın en büyük göllerinden biri.Yeryüzünün 6. en büyük gölüdür.
< =text/> //
Coğrafya
Orta Afrika Yeryüzü Kırığı'nın batı kısmında yer alır ve bu kırığın duvarları, gölün sınırlarını oluşturur. Afrikanın en büyük yeryüzü kırığı gölü olup, aynı zamanda kıtanın en derin gölü ve en büyük 2. gölüdür. Göl, Afrikada'ki en büyük su miktarına sahip olup Dünya'da 2. sırada yer alır. Tanganika Gölü, kuzey-güney doğrultusunda 673 km lik bir mesafeye uzanırken, ortalama genişliği 50 km dir. Göl alanı 32.893 km² olup kıyı şeridi uzunlığı 1.828 Km'dir. Tanganika su yüzeyi olarak 782 m'lik rakımdadır. Orta kısmında derinlik 570 m'dir.En derin yeri 1.470 m ile kuzey kısmıdır. Yani bu kısmının tabanı deniz seviyesinin 688 m aşağısındadır. Gölün derin katmanlarındaki su, fosil su olarak adlandırılabilir.
Tanganika'nın etki alanı 231.000 km²'yi kapsar. Kuzeyden bu göle açılan Ruzizi nehri, gölün başlıca su kaynağıdır. Diğer su kaynakları ise Lufubu ve Malagarasi'dir. Göl'den doğan tek akarsu ise Lukuga'dır.
Tanganika, Kongo, Tanzanya, Zambia ve Brundi ülkeleri arasında yer alır. Kongo %45 ile ve Tanzanya %41 ile, Gölden en büyük payı alan ülkelerdir.
Göl canlıları
Tanganika Gölü , muazzam sayıda balık türüne ev sahipliği yapar ki bu türlerden 300 tanesi sadece buraya özgüdür. Göl yöre halkının önemli besin tedarikçisidir. 45.000 insan burada balıkçılık yaparken 1 milyon insanı bu şekilde beslerler. 1950 li yıllarda başlayan endüstriyel balıkçılık zamanla çok büyümüştür. 1995 yılındaki yakalanan balık miktarı yaklaşık 180.000 tondu. Bugün günlük 500 ton balık ihraç edilirken , bazı türler de akvaryum balığı olarak yurt dışına gönderilmektedir.
Gölde taşımacılık
Tanganika'daki tek feribot olan Liemba insan ve mal taşımacılığı gibi önemli hizmetleri yerine getirir. Göl kıyısında Kigoma haricinde başka liman olmadığından, yük ve yolcu indirme ve bindirme işleri botlar yardımıyla yapılır. Liemba Almanya'da Birinci Dünya Savaşından önce inşa edilmiştir. Almanya'da 5000 parçaya ayrıldıktan sonra 1914 yılında demiryolu, buharlı gemi ve yerli taşıma araçlarıyla bu göle ulaştırılmış ve göl kıyısında bu gemi tekrar inşa edilmiştir.
tr.wikipedia.org dan alınmıştır.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
teşekkürler paylaşım için |
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir