Ana Sayfa Ana Sayfa
  Favorilerim Favorilerim   Cevapsız Konular Cevapsız Konular   Favori Forumlardaki Aktif Konular Favori Forumlarım
Yönetime Mesaj  Yardım Yardım  Bilgi Agaci Bilgi Ağacı
  Aktif Konular Aktif Konular  Arama   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş
 Akvaryum.com Forum : Genel : Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
Havuzda Koi..?
Bu Forumdaki: Önceki Konu - Sonraki Konu
  Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
  Konuda Arama
frkn51
Forum Üyesi
Simge
Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2012
Konum: Nigde
Durumu: Çevrim Dışı


Alıntı frkn51 Alıntıbullet Konu: Havuzda Koi..?
    Gönderim Zamanı: 07 Eylül 2013 00:31 IP
Selamın aleyküm arkadaşlar uzun süredir bahçeye havuz yapmayı düşünüyodum  1-2 ay önce 500 lt lik bi havuz yaptım ama pek içime sinmedi ve yıktım havuz yapacağım alan fazla olmasa da ii bi havuz sığacak kadar geniş bu üzden havuzu biüyütmeye kara verdim şu an aklımda oldukça çok fikirvar ama siz lerinde fikirlerinin oldukça faydalı olacağnı düşünüyorumm ... şimdiden teşekür ederimm..   

    ilk sorum 
1.havuzu betondan yapcam yaz ve kışın suyun donması fln bi sıkıntı olur mu ?



           bu konu da yardım alabilceğim ayrı bi bölüm varsa da yönlndirirseniz sevinirim
           


               


Düzenleyen frkn51 - 10 Eylül 2013 21:02

furkan arıtoprak hayallerindeki havuzu kurmakla uğrşıyo......
 
Yukarı Dön
Akvaryum.Com
Reklam
Simge

Alıntı MiSoSiKiaNbullet Akvaryum.Com Reklam
    Gönderim Zamanı: 25/10/2014 14:11:57
Akvaryum.Com Reklam
Reklamı Kaldır
 
Yukarı Dön
Gökay YAĞAR
Forum Özel Üyesi
Simge
Profil Geliştirme Grubu.
Akvaryumum Baliklarim Benim Sitem Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 27 Temmuz 2013
Konum: Malatya
Durumu: Çevrim İçi


Alıntı Gökay YAĞAR Alıntıbullet Gönderim Zamanı: 07 Eylül 2013 00:44 IP
Merhaba;
Yazın neyse de kışın problem yaşayabilirsiniz,ama güzel düşünce.Yerinizde olsam seneye mart gibi başlardım bu plana.Önümüz kış malum.

Teşekkür Edenler: frkn51,
 
Yukarı Dön
oliverzeg
Forum Özel Üyesi
Simge
Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2009
Konum: Istanbul
Durumu: Çevrim Dışı


Alıntı oliverzeg Alıntıbullet Gönderim Zamanı: 07 Eylül 2013 03:17 IP
Koi lerde suyun donmasının sıkıntı olucağını sanmıyorum ama söz konusu havuz 500 lt ise sıkıntı olucaktır görüşündeyim.Çünkü Niğdede kış biraz sert olur görüşündeyim.İstanbulda 500 lt su kışın 3 cm donarsa niğdede bu donma 7 cm olabilir.Ozaman siz 500 lt  bir havuza 20 tane koi atarsanızbu balıklardan kaybınız olur görüşündeyim.Aslında aklımdakileri tam anlamı ile ifade edemedim fakat size şöyle diyim.500 lt havuz sıkıntı olurken kışın 2 ton havuzda sıkıntı yaşamazsın.

Teşekkür Edenler: frkn51,

Karabük/İstanbul/Düzce.
Söylesem tesiri yok
Sussam gönül razı değil.
 
Yukarı Dön
onuruygun
Forum Özel Üyesi
Simge
Benim Sitem Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2006
Konum: Kocaeli
Durumu: Çevrim Dışı


Alıntı onuruygun Alıntıbullet Gönderim Zamanı: 07 Eylül 2013 03:35 IP
Donma sorun olmaz ama sıcaklık kışın çok düşük oluyorsa (-5 ve aşağısı gibi) mutlaka havuzun toprak altında 70-80 cm veya daha derin olmasına özen gösterin.  Toprak altında kısmı önemli çünkü toprak üstünde duvar gibi yükseltmelerde bu bölümler de kolayca donabiliyor ve buz kalınlığı ciddi oranda artıyor. Su derinliği yeterli ise havuz dibinde su sıcaklığı kolay kolay 4 derecenin atına inmez.

Balıkları kışın ortasında almayın, akvaryumda sıcak ortamdan kışın soğuk sua aniden adapte olamayabiliyorlar. Havuzu mümkün olduğunca büyük yapıp koi'leri yavru iken alırsanız gayet sağlıklı gelişirler.

500 litre pek iyi bir hacim değil, mümkün olduğunca hacmi büyütün derim. Yer sıkıntıysa bunu yapmanın en güzel yolu da derinliği arttırmak.

Betondan yapacaksanız hem sızdırmazlığı sağlamak hem de beton mukavemetini arttırmak için yalıtım amaçlı beton katkısı(zypex gibi) kullanın derim.


Düzenleyen onuruygun - 07 Eylül 2013 03:39
Onur UYGUN
 
Yukarı Dön
frkn51
Forum Üyesi
Simge
Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2012
Konum: Nigde
Durumu: Çevrim Dışı


Alıntı frkn51 Alıntıbullet Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2013 19:28 IP
500 lt lik önceki havuzdu onu yıkıp yerine büyük bi havuz yapcam alanın fotolarını ekliycem..eski havuzunda ...ama sorum su donunca betona bi sıkıntı veriri mi genleşmeden fln dolayı ..?


furkan arıtoprak hayallerindeki havuzu kurmakla uğrşıyo......
 
Yukarı Dön
oliverzeg
Forum Özel Üyesi
Simge
Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2009
Konum: Istanbul
Durumu: Çevrim Dışı


Alıntı oliverzeg Alıntıbullet Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2013 20:38 IP
Betona nasıl zarar verebilirki ? Birde temiz olmasıve berrak olması için defolu fayansta kulanabilirsiniz.Ayrıca havuzun dibine pimaş ile gider yapılabilir giderin çıkışına sanayi vanası koyarak pis su tahliye edilebilir.

Teşekkür Edenler: frkn51,

Karabük/İstanbul/Düzce.
Söylesem tesiri yok
Sussam gönül razı değil.
 
Yukarı Dön
frkn51
Forum Üyesi
Simge
Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2012
Konum: Nigde
Durumu: Çevrim Dışı


Alıntı frkn51 Alıntıbullet Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2013 20:45 IP
Dip temizleme yüzey temizleme fln hepsini yapcam 4 aşamalı arıtma uv filtre her şey tam olcak işlh ama beton kışın genleşir çatlar fln dediler o yüzden bende bilmym nası olyo :)


furkan arıtoprak hayallerindeki havuzu kurmakla uğrşıyo......
 
Yukarı Dön
özgür345
Forum Üyesi
Simge
Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2013
Konum: Izmir
Durumu: Çevrim Dışı


Alıntı özgür345 Alıntıbullet Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2013 21:09 IP
bu konuyu inceleyebilirsiniz :)



burda  naylon gibi şeyyler koyulmuştu sanırım  daha kolay olacağını düşünüyorum betona göre


Düzenleyen özgür345 - 08 Eylül 2013 21:10

Teşekkür Edenler: frkn51, alaattinhcnpu,
Özgür Uzun

200 litre karışık malawi
 
Yukarı Dön
frkn51
Forum Üyesi
Simge
Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2012
Konum: Nigde
Durumu: Çevrim Dışı


Alıntı frkn51 Alıntıbullet Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2013 21:18 IP
naylon daha kolayda bulamadım ki bakdım buralara niğde de yok öle kime sorsam o ne diyo :)

furkan arıtoprak hayallerindeki havuzu kurmakla uğrşıyo......
 
Yukarı Dön
onuruygun
Forum Özel Üyesi
Simge
Benim Sitem Yorumlarim
Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2006
Konum: Kocaeli
Durumu: Çevrim Dışı


Alıntı onuruygun Alıntıbullet Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2013 02:04 IP
Merak etmeyin, çok sıradışı durumlar olmazsa kolay kolay betona bir şey olmaz. Havuzun tamamı donarsa bilmem, zaten o zaman betondan daha büyük sorunlarınız var demektir.


Düzenleyen onuruygun - 09 Eylül 2013 02:05

Teşekkür Edenler: frkn51,
Onur UYGUN
 
Yukarı Dön

-   Konuyu Paylas