Fluval Dış Filtre Sorun Ve Orijin Pet İlgisizlik


Serkan BUZCUÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/05/2009
İl: Konya
Mesaj: 1423
Serkan BUZCUÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2018 23:46
Merhaba arkadaşlar;
Yıllardır bu hobiyi yapan ve daha önce Fluval 105 Dış filtre kullanmış biri olarak her daim her ortamda Fluval önermişimdir,yine kalitesine güvenip 1.5 sene önce Fluval 306 dış filtre ve U3 iç filtre aldım(Fluval dış filtre garati süresi 36 ay),zamanı geldiğinden dış filtremi temizledim ve tekrar çalıştırdığımda vana takımından sızıntı yaptığını gördüm,kısa bir video çektim hemen,Fluval yetkili servisi Orijin Pet firmasını aradım ve beni teknik servise bağladılar,ilgili videoyu gönderdim ama tatmin olmadılar,sorunlu parçayı göndermemi tamir edeceklerini söylediler(kargo ücreti bana ait ptt kargo 16.5 TL),kargo ücretinden dolayı bende sorunlu parçayı göndermekten vazgeçtim,bu yüzden kısa sürede vanadan sızıntı yapan bir ürün olduğu için Fluval dış filtre önermiyorum vede garantili ürünün kargo ücretini müşteriye yükleyen Orijin Pet'i de tavsiye etmiyorum.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=cbvp7ifHpvs[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/75562/140420180044471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/75562/140420180038591.jpg[/IMG][EDIT]Serkan BUZCU,2018-04-14 14:24:22[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tdenizsÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 22/09/2016
İl: Izmir
Mesaj: 822
tdenizsÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2018 00:04
Serkan Bey lütfen yanlış anlamayın amacım kesinlikle polemik yaratmak vs. değil.Maduriyetinizi ve kızgınlığınızı anlayabiliyorum ama olaya bir de karşı taraf açısından bakmanız daha iyi olur diye düşünüyorum.

Ürün anladığım kadarı ile garanti dışı şu anda.Hiçbir firma garanti kapsamı dışındaki cihaz için gönderin kargoyu biz karşılarız demez.Örneğini görmedim henüz.(cihaz garanti kapsamındaysa haklısınız tabi,ona birşey diyemem)

Bunu dışında direktif ile tamir etmenize izin vermemeleri mantıklı.Sonuçta filtrenin içinde bir motor var.Yetkili kişi sizin o işi yapıp yapamayacağınızı ya da aletin teknik aksamına be kadar hakim olduğunuzu bilemez.Teknik servis dışında teknik müdahale risktir servis için.Siz direktif ile tamir işine girişip,o sırada herhangi bir sorun olursa dersiniz ki sizin teknik servisin hatası ve haklı da olursunuz.Bu sebeple teknik servis benim düşünceme göre davranması gerektiği gibi davranmıştır.

Şöyle düşünün,bir buzdolabı aldınız.Garantisi bitti.Arıza yaptı.Servis izin verir mi o buzdolabına dokunmanıza veya içini açmanıza?

Biz de elektronik işi yapıyoruz.Ürettiğimiz cihaza Türkiye içinde bizim yetkili servislerimizden başkası tamir amaçlı dokunursa garantisini bile durduruyoruz cihazın ve kapsam dışı bırakıyoruz.Servis kendi adamları dışında herkesi konudan hiç anlamayan son kullanıcı statüsünde görür ve haklıdır da.



Beğenenler: [T]168086,brigantes[/T]
+1: [T]168086,brigantes[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Serkan BUZCUÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/05/2009
İl: Konya
Mesaj: 1423
Serkan BUZCUÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Nisan 2018 00:39
Konu güncelledim.[EDIT]Serkan BUZCU,2018-04-14 14:26:13[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tdenizsÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 22/09/2016
İl: Izmir
Mesaj: 822
tdenizsÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Nisan 2018 01:22
Serkan Bey,zaten yazmıştım ürün garanti kapsamında ise kargo parasını sizden istememeleri gerektiğini farkettiyseniz.O konuda hemfikiriz zaten.

Ürünün garanti kapsamında olduğunu yazmamışsınız ilk mesajınızda.Yazsaydınız ona göre yorum yapardım kargo konusunda.Ki her ihtimale karşı ekledim de bilmeden yorum yapmamak için..

Kusura bakmayın ama cihaza müdahale ilgili görüşüm aynı yerde duruyor.Kendi görüşümdür ve yaşanmışlıkların tecrübesidir.Size göre çok basit olan bir işlem bir başkasına çok kompleks gelebilir.Ya da eli yatkın değildir,vidayı sıkarken plastiği kırar, vs vs.(uzar gider bu liste)

Ama şu var.Musluk takımını dediğiniz gibi tamir edecek değiller.Değiştirilecek.O sebeple son görüşüm maduriyetinizin haklı olduğu yönünde.Firmanın size yenisini kargo dahil göndermesi gerekiyordu.
[EDIT]tdenizs,2018-04-14 01:42:43[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Tunc BerkÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/04/2015
İl: Antalya
Mesaj: 14428
Tunc BerkÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Nisan 2018 11:54
Ortada bir problem göremiyorum.
Fluval E300 ısıtcı aldım. Sorunlu çıktı, ücreti bana ait olmak üzere kargoladım. Aynı hafta içerisinde ücreti onlara ait olmak üzere bana geri gönderdiler. Sorunun neden olduğunu açıklayarak. Fakat bir gün sonra yine sorun çıkardı aynı şekilde tekrar gönderdim. İade yada değişim yapmanın daha sağlıklı olacağını söylediler, ben değişim yaptım gelen ısıtıcı sorunsuz çalışıyor. Ne kadar sağlam ürünler olsalarda üretim hataları olabilecek bir durum. Ürünü gönderen kargo bedelini ödüyor. Arızayı giderip size gönderdikleri zaman kargo bedelini kendileri karşılıyor. Gönül ister ki sizin dediğiniz gibi olsun. Siz tarif edin ben yapayım demek zaten ilginç olmuş. Ürünün vidasını söktüğünüz zaman garanti dışında kalır, daha sonra servis dedi ben yaptım dersiniz işler karışır. Bu mantıklı bir talep olmamış.
Biraz meraklı olduğum için teknik servisteki arkadaşa sorunun ne olduğunu sorup irdelemek istediğimde üşenmeden 20 dk. boyunca en ince ayrıntısına kadar anlattı.

Aslında ortada bir sorun görünmüyor. Sorun sizin kargo bedeli vermek istememeniz ve size "şurayı sök şöyle yap dememeleri." Garanti kapsamındaki bir çok doğal akış bu şekilde oluyor. [EDIT]Tunc Berk,2018-04-14 11:59:29[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BabySoulÇevrim Dışı

Kayıt: 16/04/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 4186
BabySoulÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 14 Nisan 2018 12:51
Bir çok firma garanti kapsamında olan ürünü için, müşterilerinin arızalanan ürünlerini anlaşmalı oldukları kargo şirketi aracılığıyla size verdikleri bir gönderici kodu ile sizin ücretsiz gönderim yapmanızı sağlar. Daha önce Toshiba notebook'um ve sinbo çay makinesini verilen bir kod ile ücret ödemeden geri göndermiştim. Garanti kapsamında olan bir cihazın servisi İstanbulda olup, o ürünü doğuda ki bir ilden desi/kg bedelli yüksek ise tüketicinin ödemesi müşteri memnuniyeti açısından da hoş değil.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Serkan BUZCUÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/05/2009
İl: Konya
Mesaj: 1423
Serkan BUZCUÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Nisan 2018 14:22
Arkadaşlar sanırım konuyu çok detaylı anlattığımdan dolayı yanlış anlaşıldı demek istediklerim,bu yüzden konumu güncelledim ona göre değerlendirirseniz sevinirim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir