Kendi Kargo Şirketimizi Kuralım(!)


AkvarKumÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 08/09/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 38
AkvarKumÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2014 17:00
Değerli Akvaristler,

Akvaryum hobicileri olarak ve bu hobicilere hizmet verenler olarak görünen o ki başlıca problemimiz kargo şirketleri. Maalesef kargo şirketleri e-ticaretin bu kadar hızlı gelişmesine ayak uyduramamış ve şube sayılarını,çalışan sayılarını hızla arttırmalarına rağmen hizmet kalitesini bir türlü yükseltememişlerdir.

Biz, AkvarKum olarak, günde ortalama 10-15 paket kargo gönderirken haftada 2 ila 5 gönderimizde sorun yaşıyoruz. Bunların sebeplerini affınıza sığınarak sıralamak istiyorum ;

1-) Efendim ben evde saat 14.00-17.00 arasında olacağım. Kargo o saatte getirsin. (Kargoların dağıtım saatlerini biz belirleyemeyiz. Ulaştığı gün içerisinde herhangi bir saatte getirir.)

2-) Bazı bölgeler mobil ücret kapsamına girmektedir. Özellikle şubelerin bulunmadığı veya uzak ilçe-köyler bu kapsamda olmaktadır. Bu yüzden de müşterilerimize ulaşıp durumu izah ettiğimizde en yakın şubeye yönlendirin dedikten sonra o kargoyu 3 gün boyunca gidip almadığında kargo iade edilmektedir.

3-) Efendim kargo beni aradı ve adrese teslim değilmiş kargo. (Hayır! Tüm kargolarımız adrese teslim ve bu tür durumlarda uyanık şube elemanlarına kanmayın mutlaka bize veya başka yerden satın aldıysanız oraya ulaşın. Peşin hükümle firmayı eleştirmeyiniz.)

4-) Efendim ben Şişli'de oturuyorum kargo Sarıyer şubesine gitmiş. Bu yüzden de kargoyu bugün değil yarın getireceklermiş. (İşte tipik kargo elemanlarının dikkatsizlikleri. Biz fatura keserken sizin adresiniz neyse onu yazıyoruz. Kargo bunu sistemine girerken farklı bir şubeye yönlendirdiyse bizim suçumuz nedir? Hıı bizim yapmamız gereken vardır. O da bölge müdürlüğü ve genel müdürlüğe gereken şikayet maillerini atmak ki bunu da her seferinde yapıyoruz.)

Yazıyı fazla uzatıp laf kalabalığı yapmak istemiyorum dostlar. Ancak bahsettiğimiz problemler Türkiye'nin en büyük alışveriş firmalarının (Hepsiburada,Markafoni vb.) da yaşadığı, yaşattığı problemler. Bu yüzden satıcı firmayla kavga etmek yerine kargo firmalarıyla kavga etmeliyiz ki artık hizmet kalitelerini yükseltmeleri gerektiğini anlasınlar. Biz bu konuda kargoyu en ağır şekilde tehdit ediyoruz. Artık sizinle çalışmayız, müşterilerimizle ilgilenin diye ancak maalesef ülkemizin geçim koşullarında kargo çalışanlarının fazla sirkülasyonundan da anlaşılacağı üzere ücretler çok düşük ve bir çok kargo çalışanı işini önemsemeden yapıyor.

Sonuç olarak, eğer hiç kimse memnun değilse kargo firmalarında gelin birlik olalım tüm akvaristler olarak kooperatif kurup kendi kargomuzu kuralım(!). eBay, Amazon gibi dünya devi olan e-ticaret firmaları herhalde karlı bir iş olmadığı için kendi kargolarını kurmamışken buyurun biz kuralım dünyada bir ilk olalım(!)

Not: Yanlış anlaşılma olmasın, bizden alışveriş yapan tüm müşterilerimizin tepkileri haklı. Ancak bizim de neler yapıp neler yapamayacağımızı bilmeniz açısından bu yazıyı yazdık, umarım okur ve eleştirirsiniz.

Kişisel Not: O kadar yazmışsın birader de sen hiç mi internetten alışveriş yapıp kargo almıyorsun sorun yaşamıyorsun? diyebilirsiniz çok da haklısınız. Ben nacizane şu şekilde bir yöntem geliştirdim. 

Eğer alacağım ürün, hafifse, evimin veya iş yerimin en yakınındaki şubeyi buluyorum internetten ve alışveriş sitesine o şubenin ismini verip gelmesini istiyorum.Sonra da aynı gün veya ertesi gün ne zaman müsait olursam gidip alıyorum.

Eğer alacağım ürün, ağırsa, aldıktan hemen sonra geleceği şubeyi arayıp hangi gün geleceğini öğreniyorum. O gün evde olamayacaksam hem sözlü hem yazılı olarak komşumun, bakkalın adresini veriyorum oraya bırakmalarını istiyorum. Ters bir durum yaşanırsa da kargonun müşteri hizmetlerini arıyor, şikayetimi iletiyorum ve çoğunlukla da şube müdüründen özür gelmeden de peşini bırakmıyorum.

Saygılar ve sevgiler. .
AkvarKum
Umut  

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir