400 Litre Havuz
Gönderim Zamanı: 23 Haziran 2026 08:56
Merhaba,
Aşağıdaki gibi bir havuz sipariş ettim. 400 litre kapasiteli. Kendisini nasıl ısıtabilirim? ısıtcıyı koyduğumda plastiği erir mi? İzmir de yaşıyorum ve içerisinde 15-20cm civarında japon bakmayı düşünüyorum. pimapen ile kapalı bir balkonda olacak. Yazın sıcak ancak kıştan emin değilim.
M[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/230620260854101.jpg[/IMG]
Aşağıdaki gibi bir havuz sipariş ettim. 400 litre kapasiteli. Kendisini nasıl ısıtabilirim? ısıtcıyı koyduğumda plastiği erir mi? İzmir de yaşıyorum ve içerisinde 15-20cm civarında japon bakmayı düşünüyorum. pimapen ile kapalı bir balkonda olacak. Yazın sıcak ancak kıştan emin değilim.
M[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/230620260854101.jpg[/IMG]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Haziran 2026 09:30
[QUOTE=Conix]Merhaba,
Aşağıdaki gibi bir havuz sipariş ettim. 400 litre kapasiteli. Kendisini nasıl ısıtabilirim? ısıtcıyı koyduğumda plastiği erir mi? İzmir de yaşıyorum ve içerisinde 15-20cm civarında japon bakmayı düşünüyorum. pimapen ile kapalı bir balkonda olacak. Yazın sıcak ancak kıştan emin değilim.
M[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/230620260854101.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
İzmirde japon balığı için yaz kış ısıtıcı kullanmanıza gerek yok. Filtrasyonu çözün yeter. Kışın biraz güneş görmesi yeterli olacaktır fazlasıyla.
Aşağıdaki gibi bir havuz sipariş ettim. 400 litre kapasiteli. Kendisini nasıl ısıtabilirim? ısıtcıyı koyduğumda plastiği erir mi? İzmir de yaşıyorum ve içerisinde 15-20cm civarında japon bakmayı düşünüyorum. pimapen ile kapalı bir balkonda olacak. Yazın sıcak ancak kıştan emin değilim.
M[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/230620260854101.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
İzmirde japon balığı için yaz kış ısıtıcı kullanmanıza gerek yok. Filtrasyonu çözün yeter. Kışın biraz güneş görmesi yeterli olacaktır fazlasıyla.
Beğenenler: [T]203055,mutlubaba[/T][T]213398,ternapi[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Haziran 2026 09:56
Kapalı balkonda bir şey olmaz muhtemelen japona. Yazın sıcağından daha çok çekinmelisiniz diye düşünüyorum
Beğenenler: [T]213398,ternapi[/T]
+1: [T]81103,Kınayu[/T][T]241968,Aguamentist[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Haziran 2026 10:00
[QUOTE=scorpion26]
İzmirde japon balığı için yaz kış ısıtıcı kullanmanıza gerek yok. Filtrasyonu çözün yeter. Kışın biraz güneş görmesi yeterli olacaktır fazlasıyla.[/QUOTE]
filtrasyon için 2 veya 3 büyük pipo filtreyi aralıklı olarak köşelere koysam yeterli olur mu yoksa önerebileceğiniz bir filtre var mı?
İzmirde japon balığı için yaz kış ısıtıcı kullanmanıza gerek yok. Filtrasyonu çözün yeter. Kışın biraz güneş görmesi yeterli olacaktır fazlasıyla.[/QUOTE]
filtrasyon için 2 veya 3 büyük pipo filtreyi aralıklı olarak köşelere koysam yeterli olur mu yoksa önerebileceğiniz bir filtre var mı?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Haziran 2026 10:13
[QUOTE=Conix]
filtrasyon için 2 veya 3 büyük pipo filtreyi aralıklı olarak köşelere koysam yeterli olur mu yoksa önerebileceğiniz bir filtre var mı?[/QUOTE]
Selamlar.
Balkonda olacağı için herhalde orda gider vardır . Haftada veya 10 günde bir dip çekimi yaparsınız herhalde yeni su ilave edilir . İmkanınız varsa bir Eheim 22-50 veya 22-60 çok güzel olacaktır [:iyi:]
filtrasyon için 2 veya 3 büyük pipo filtreyi aralıklı olarak köşelere koysam yeterli olur mu yoksa önerebileceğiniz bir filtre var mı?[/QUOTE]
Selamlar.
Balkonda olacağı için herhalde orda gider vardır . Haftada veya 10 günde bir dip çekimi yaparsınız herhalde yeni su ilave edilir . İmkanınız varsa bir Eheim 22-50 veya 22-60 çok güzel olacaktır [:iyi:]
+1: [T]278447,Sufisu[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Haziran 2026 10:21
[QUOTE=Conix]
filtrasyon için 2 veya 3 büyük pipo filtreyi aralıklı olarak köşelere koysam yeterli olur mu yoksa önerebileceğiniz bir filtre var mı?[/QUOTE]
Sadece pipo ile idare edebileceğinizi sanmıyorum. Japonlar iştahlı canlılar. Atık yükü fazla olacaktır. 1 2 dalga motoru ile pislikleri bir noktaya yönlendirip ordan dış filtre ile temizlemek iyi olur diye düşünüyorum. Burda kendi yaratıcılığınıza bağlı olarak kendin yap sistemler ile hem yaratıcı hem işe yarayan çözümler de üretebilirsiniz.
filtrasyon için 2 veya 3 büyük pipo filtreyi aralıklı olarak köşelere koysam yeterli olur mu yoksa önerebileceğiniz bir filtre var mı?[/QUOTE]
Sadece pipo ile idare edebileceğinizi sanmıyorum. Japonlar iştahlı canlılar. Atık yükü fazla olacaktır. 1 2 dalga motoru ile pislikleri bir noktaya yönlendirip ordan dış filtre ile temizlemek iyi olur diye düşünüyorum. Burda kendi yaratıcılığınıza bağlı olarak kendin yap sistemler ile hem yaratıcı hem işe yarayan çözümler de üretebilirsiniz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Haziran 2026 10:24
Hatta köşeye veye uygun bir yerden buna benzer bir uygulama yaparsınız bu iş kalıcı olacaksa şelale havası sesi olur ne güzel Filtre temizlenmiş su veriş ağzın dan gelen suyu vererek .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/230620261023531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/230620261023531.jpg[/IMG]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Haziran 2026 12:06
Sanırım 1 hafta boyunca deneyip su değerlerini kontrol edip ona göre filtre değiştireceğim gibi duruyor. Balıkları yoracak bir akıntı istemiyorum pipo ve şelale aynı anda düşünüyorum. Filtrasyon başarısını su değerlerine bakarak ölçeceğim. Verebileceğiniz önerilere açığım
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Haziran 2026 15:44
[QUOTE=Conix]Sanırım 1 hafta boyunca deneyip su değerlerini kontrol edip ona göre filtre değiştireceğim gibi duruyor. Balıkları yoracak bir akıntı istemiyorum pipo ve şelale aynı anda düşünüyorum. Filtrasyon başarısını su değerlerine bakarak ölçeceğim. Verebileceğiniz önerilere açığım[/QUOTE]
O hacim için bir dış filtre veya pond filtresi kullanmanız daha iyi olur.
Kapalı balkonda su sıcaklığı 30 derecenin üstüne çıkacaktır, o zaman nasıl soğutmayı planlıyorsunuz?
Ayrıca güneş ışığını da hesaba katarsanız alg patlaması da yaşabilirsiniz. [EDIT]Aguamentist,2026-06-24 20:04:57[/EDIT]
O hacim için bir dış filtre veya pond filtresi kullanmanız daha iyi olur.
Kapalı balkonda su sıcaklığı 30 derecenin üstüne çıkacaktır, o zaman nasıl soğutmayı planlıyorsunuz?
Ayrıca güneş ışığını da hesaba katarsanız alg patlaması da yaşabilirsiniz. [EDIT]Aguamentist,2026-06-24 20:04:57[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2026 14:03
[QUOTE=Aguamentist]
O hacim için bir dış filtre veya pond filtresi kullanmanız daha iyi olur.
Kapalı balkonda su sıcaklığı 30 derecenin üstüne çıkacaktır, o zaman nasıl soğutmayı planlıyorsunuz?
Ayrıca güneş ışığını da hesaba katarsanız alg patlaması da yaşabilirsiniz. [/QUOTE]
Perde ile direkt güneş ışığını önleyebilirim. Ama soğutma gerekirse temmuz ağustosta gerekecektir. Bir dizi fan ile soğutmayı planlıyorum elimde 6 adet pc fanı var. Tabi şuanda ölçtüğümde su sıcaklığı 22-23 civarlarında. Binanın çatısına ısı yalıtımı yapıldı. Filtre için önereceğiniz bir model var mı?
[EDIT]Conix,2026-06-25 14:03:43[/EDIT]
O hacim için bir dış filtre veya pond filtresi kullanmanız daha iyi olur.
Kapalı balkonda su sıcaklığı 30 derecenin üstüne çıkacaktır, o zaman nasıl soğutmayı planlıyorsunuz?
Ayrıca güneş ışığını da hesaba katarsanız alg patlaması da yaşabilirsiniz. [/QUOTE]
Perde ile direkt güneş ışığını önleyebilirim. Ama soğutma gerekirse temmuz ağustosta gerekecektir. Bir dizi fan ile soğutmayı planlıyorum elimde 6 adet pc fanı var. Tabi şuanda ölçtüğümde su sıcaklığı 22-23 civarlarında. Binanın çatısına ısı yalıtımı yapıldı. Filtre için önereceğiniz bir model var mı?
[EDIT]Conix,2026-06-25 14:03:43[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2026 14:19
[QUOTE=Conix]
Perde ile direkt güneş ışığını önleyebilirim. Ama soğutma gerekirse temmuz ağustosta gerekecektir. Bir dizi fan ile soğutmayı planlıyorum elimde 6 adet pc fanı var. Tabi şuanda ölçtüğümde su sıcaklığı 22-23 civarlarında. Binanın çatısına ısı yalıtımı yapıldı. Filtre için önereceğiniz bir model var mı?
[/QUOTE]
Havuzun tabanı betona-fayansa mı temas ediyor?
Sobo 90xlerden bütçenizin yettiği en büyük dış filtreyi alın.
Perde ile direkt güneş ışığını önleyebilirim. Ama soğutma gerekirse temmuz ağustosta gerekecektir. Bir dizi fan ile soğutmayı planlıyorum elimde 6 adet pc fanı var. Tabi şuanda ölçtüğümde su sıcaklığı 22-23 civarlarında. Binanın çatısına ısı yalıtımı yapıldı. Filtre için önereceğiniz bir model var mı?
[/QUOTE]
Havuzun tabanı betona-fayansa mı temas ediyor?
Sobo 90xlerden bütçenizin yettiği en büyük dış filtreyi alın.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Saat 55 Dakika önce
[QUOTE=Cyber_Scout]
Havuzun tabanı betona-fayansa mı temas ediyor?
Sobo 90xlerden bütçenizin yettiği en büyük dış filtreyi alın.[/QUOTE]
Altına havuzlar için satılan aynı markanın yapboz gibi birleşen yumuşak zeminleri var. onlardan koyacağım zemine direkt temas edip zarar vermesin diye.
Havuzun tabanı betona-fayansa mı temas ediyor?
Sobo 90xlerden bütçenizin yettiği en büyük dış filtreyi alın.[/QUOTE]
Altına havuzlar için satılan aynı markanın yapboz gibi birleşen yumuşak zeminleri var. onlardan koyacağım zemine direkt temas edip zarar vermesin diye.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Saat 50 Dakika önce
Merhaba bence yıllarca dayanabilecek bir malzeme değil dışardan maalesef öyle görünmüyor heleki bu yaşadığımız çağda gerçekten dayanıklı malzeme bulmak çok zor.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Saat 33 Dakika önce
[QUOTE=Conix]
Altına havuzlar için satılan aynı markanın yapboz gibi birleşen yumuşak zeminleri var. onlardan koyacağım zemine direkt temas edip zarar vermesin diye.[/QUOTE]
İnşaat malzemeleri satan yerlerden 3cm kalınlığında strafor temin edrseniz ekonomik bir çözüm olur.
Taban ve tüm yan cepheleri kaplamanız ısıtıcının verimli çalışması için gerekli.
Plastik ısı koruma açısından çok zayıf. Yazın aşırı ısınır kışın aşırı soğuk olur.
Isıtıcıların plastik muhafazalı olanlarından kullanın..
Altına havuzlar için satılan aynı markanın yapboz gibi birleşen yumuşak zeminleri var. onlardan koyacağım zemine direkt temas edip zarar vermesin diye.[/QUOTE]
İnşaat malzemeleri satan yerlerden 3cm kalınlığında strafor temin edrseniz ekonomik bir çözüm olur.
Taban ve tüm yan cepheleri kaplamanız ısıtıcının verimli çalışması için gerekli.
Plastik ısı koruma açısından çok zayıf. Yazın aşırı ısınır kışın aşırı soğuk olur.
Isıtıcıların plastik muhafazalı olanlarından kullanın..
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
