80x60x60h Powerled ile Cubada başarı. Syf 7'de


dus_zamaniÇevrim Dışı

Kayıt: 28/04/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 256
dus_zamaniÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Kasım 2013 21:10
Evet en sonunda başladınız hadi hayırlısı olsun inşallah ledlerden de verim alırsınız...

evet karidesler B grade ...
  evren bey akvaryumun su şartlarını hiç ölçmedim valla bir hafta dinlendirilmiş su koyuyorum sadece.
 her hafta garanti  30 litre su degişimi...

benimde çok hoşuma gitti 3d back raund lar kıyı dan kenardan objektife yansımış...

bencede hiç bir sorun çıkmaz çeşmeden direk suyu basın akv ama çok soğuk olmasın belki bitkiler etkilenir...
diğer akvaryumunuzdan da  bir miktar su eklersiniz aşılama niyetine ondan sonrada bir yorgunluk kahvesi akvaryum  başında..   :) 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GalathirÇevrim Dışı

Kayıt: 20/06/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 325
GalathirÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2013 10:23
[QUOTE=Gecko]Oncelikle bol bol fotoğraf diyorum :)

Tam heveslenmisken boyle baska işlerin cikmasi deli eder insani :) neyse kayinvalide duymasin. :)

Daha once bir cok defa bitkilerimi cesme suyu ile doldurdugum kaplarda beklettim. Hicbir sorunla karsilasmadim. Ama yine de;

Suyu eklerken eger direk cesmeden hortumla dolduracaksaniz kumun uzerine bir corba kasesi koyup bu kaseye dokerek doldurun. Zaten bunu biliyorsunuzdur. Su biraz yukseldikce bahce sular gibi elinizle tanzik (ya da tazyik bilmiyorum hangisi :)) yaparak doldurursaniz suyu havalandirmis olursunuz. Hemen hava tasini da baglarsaniz hic sorun olmaz. ya da kovayla alip koyacaksaniz kovaya duş basligindan koyarsiniz.

Bildigim kadariyla klor zaten cok cabuk uzaklasiyor sudan. Ama bence iciniz rahat olsun.[/QUOTE]


Uzun ve yorucu bir haftasonundan sonra herkese merhaba :)

Tank çok şükür bitti, en çok endişe ettiğim şeylerden biri sağ arkaya doğru 20-25cm kadar kumdan yaptığım tepe su dolumundan sonra silikonları zorlar diye düşünmüştüm ama şimdilik bir sıkıntı yok. Şeytan kulağına kurşun diyelim. Gökmen Bey ancak sizin cevabınızı okuyup hemen işe giriştim bu nedenden dolayı gerçekten yazma fırsatım hiç olmadı. 250 litre suyu kovayla en az 40 defa gitgel yaparak yavaş yavaş doldurmaya çalıştım, bir yandan silikonların gerilimini kontrol ettim. Suyu doldururken ilk etapta HMF nin içine boşalttım. Sünger homojen olarak suyu tanka verdi, çok işlevsel oldu. HMF kullanmanın avantajını yaşadım :) Silikonlarda bir sıkıntı olmadı, akabinde hemen kafa motorunu çalıştırıp tanka kendi hava hortumuyla bol oksijen takviyesi  yaparak klorun tamamen uçmasını sağlamaya çalışmak için yaptığım start da saate baktığımda saat sabah 5'i gösteriyordu. Cidden ezanı duyduktan sonra yatağa gidebildim :) Buarada DIY yaptığım vortex reaktör elimde kaldı :( vortex çıkış borusu yapışkanlarından kurtulunca elimde son kalan akvaryum silikonunu inatla bağlantı namına gördüğüm her yerine boca ettim :)) Herhalde 2 gün kurumasını beklemek ve tanka koymak için yeterli olur. HMF yi bilerek aktif etmedim, suda ilk etapta ortaya çıkan tozların HMF de birikmesini istemedim. Bu yüzden kafa motoruna bir miktar HMF den ayırdığım süngerden bağlayarak bir yandan uçuşan partikülleri tuturmayı hedefledim. İşe de yarıyor gibi, ama tek sıkıntı kafa motoru 1200lt/saat debiyle çalıştığı için içeride resmen bir girdap oluştu. Bu akşam bu girdap bitiyor. Fotoları şu anda paylaşamadığımdan power led için hemen yorumumu paylaşayım.  Ama bol bol fotoğraf koyucam :))) Şu anda 4 tane kayıp olmasına rağmen 104watt lık bir aydınlatma için ışık şiddeti gayet iyi, 50cm lik(net yükseklik) tabana görüntüde yeterli bir ışık geliyor gibi ama ben yinede 30-60 wattlık bir ekleme daha yapacağım. Lens açılarını daha da küçültüp dipte daha yoğun bir ışık elde edeceğim. Böylelikle Cubalar yukarıya değilde yanlamasına uzamasını hedefleyeceğim. Zaten aceleye hacet yok, malum zaten bu 1 ay kökleri güçlenip ancak toparlarlar. Şu anda hightech bir tank için floresanlarla yapılması gereken ışık miktarı için 300watt ve üstü gerekiyor. Yarı yarıya bir harcamayla bu verimi yakalayabilecek miyiz şu andaki tek düşüncem bu. Gökmen Bey bir şey merak ediyorum. Dün akşam sürücülerin epey ısındığını gördüm bu normal midir? El yakacak kadar değil ama ılık da değil. Sizinkilerde de aynı mıdır?


[QUOTE=dus_zamani]Evet en sonunda başladınız hadi hayırlısı olsun inşallah ledlerden de verim alırsınız...

evet karidesler B grade ...
  evren bey akvaryumun su şartlarını hiç ölçmedim valla bir hafta dinlendirilmiş su koyuyorum sadece.
 her hafta garanti  30 litre su degişimi...

benimde çok hoşuma gitti 3d back raund lar kıyı dan kenardan objektife yansımış...

bencede hiç bir sorun çıkmaz çeşmeden direk suyu basın akv ama çok soğuk olmasın belki bitkiler etkilenir...
diğer akvaryumunuzdan da  bir miktar su eklersiniz aşılama niyetine ondan sonrada bir yorgunluk kahvesi akvaryum  başında..   :) 
[/QUOTE]


Hüseyin Bey vallahi eşim de aynen sizin gibi söyledi, artık karşısında oturup güzel bir Türk kahvesi içilir bunun yanında dedi. O zaman tamam dedim içimden, bu iş olmuş :))) Valla eğer sadece dinlendirilmiş suyla bu iş oluyorsa muhteşem diyorum, çünkü nerede okusam hakkında mutlaka ters osmoz suyu kullanın, suyun iletkenliği çok az olmalı diyor. Bu sebepten ben hiç bulaşmayı düşünemedim. Aldığınız yerde de şebeke suyunda yetişmişse size kaynağını özelden sorabilirim :) Gerçi sakuralarla biraz tercübe edinip öyle girişeyim diyorum. Birde CRS ile sakura yan yana olurmu onu da bir araştırayım. Yoksa türleri birbirine girdirmemek lazım. Sakuralar biraz baskın bir tür galiba. Ve makbul olanı kaç çizgili bilmiyorum ama bu çok çizgili olanları ben daha çok beğeniyorum, nedense bana Dalton kardeşleri anımsatıyor :))))

Buarada arkada görülen 3d fon maalesef benim tankıma ait değil, ama özel sipariş ile çok güzel fonlar yapıyorlar. 3d fonu 175cm'lik bir tank için hazırlamışlardı, yakından baktıkça ağzım sulanmıştı :)))) 

Bu akşam nano tankımdan aşılama yapacağım. Şu anda zaten içler acısı nano tankım, artık nano değil, hiç bitki kalmadı içinde, katastrofik bir durumda :( balıkları da aktarıcam akabinde, zaten şaşkın şaşkın geziniyorlar, kendisinide makul bir karantina tankı yapıcam. 

Buarada suyun sıcaklığını 24 de sabitledim. Bakteri oluşumu hızlanır kanaatimce.
Galathir2013-11-04 10:41:35

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

dus_zamaniÇevrim Dışı

Kayıt: 28/04/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 256
dus_zamaniÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2013 11:43
 Hadi hayırlısı olsun ...
led ler ve sürücüleri hakkında bilgim  olamadığı için sizden ve gökmen beyden öğreneceğim 
bende sorunun cevabını merakla bekleyenlerdenim..

hangi tür daha fazla ise o baskınlığı ele geçiriyor ben böyle biliyorum  ben de bu canlıları bu forumda birisinden aldım 3 bant karides diye aldım  ...

ama deilmiş b grede  miş canı sağolsun satanın aldıgımda 08mm idi ozaman tanesine 12 tl vermiştim

büyüdükleri seyretmek çok zevkliydi ilk aylarda akvaryumun camından ayrılmıyordum .
sonra ne olduysa bir yüzsüzleştiler bir çoğoldılar elimi sokuyorum elimi kemiriyorlar  durmak bilmiyor ist bir kaç arkadaşa verdim ...
 bursadan bir ağbeyime verdim kirazlarla bir  arada bakıyor  onun söylediğine göre kirazlardan ayrı takılıyorlarmış .. mos un üzerindeler  sürekli aynı yerdeler  diyor ama yavru alamadı hala... galiba baskınlık meselesinden ...

neyse bu kadar  anlattınız artık bir kaç resim atarsınız  hem şu ledlere yakın çekim hemde akvaryumun dolu hali görelim maaşallahı esirgemeyiz...  :)
dus_zamani2013-11-04 11:48:43

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GeckoÇevrim Dışı

Kayıt: 07/12/2012
İl: Yurtdisi
Mesaj: 1611
GeckoÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2013 14:53
Merhabalar

Led sürcü el yakmayacak kadar isinabilir bu cok normal.Zaten fazla led koyup zorlayim derseniz ledler calismaz ya da az yanar ama driver yine ayni isinir. Iciniz rahat olsun.

Ben asıl 2 ay sonrasini merak ediyorum bu tankin. Takrar hayirli olsun. Keyifli keyifli izlemeler :)

Bu arada kristal karideslerle ilgili olarak;

S grade (biraz sorlarsak ss bile olabilir) karideslerim 15 günden fazladir herhangi bir sorun yok. Sıcaklık 22-23 derece. pH 7 civari. Nitrat, nitrit vs en alt seviyede. Daha once soyledigim gibi muhim olan sabit degerlerde tutmak. Sicaklikta veya pH'daki degisim olumsuz etkileyecektir.

Ben cesme suyunu 1 hafta hava tasi ile dinlendirerek veriyorum. Suyu eklerken sicakligin pH'in vs tanktaki suyla ayni olmasi çok onemli. yine ureticilerin soyledigi şu; eger su degerleriniz uygun ve sabitse degisim yapmayin. Zaten su degisimini sudaki nitrattan (nitritten de olabilir hep karistiriyorum) kurtulmak için yapiyorsak, suyumuzdaki degerde de artis yoksa su degisimine gerek yok.

Her ne kadar su degisiminde ayni degerlere yakin su ekliyor olsak da takin icindeki mineral vs degerlerini tutturmamiz imkansiz. Bu nedenle karideslerimiz ufak bir alisma devresi geçiyorlar. Eger zorunda degilsek onlari bu strese sokmamak en iyisi.

Ayrica; crs' ler ilk birkac ay ciftlesmiyorlar. Tanka alisma devresi cok uzun. Ciftlesseler bile yumurtalar bir sure sonra atılıyor. Ancak tank tam anlamıyla onlarin varligiyla birlikte mikro ve makro acidan tam stabilize olduktan sibra uremeye basliyorlar. Ayrica bir defa uredikten sonra (degerler sabitse) sorunsuz ureyebiliyorlar.

Yalniz üreticiler özel mineraller ve yem katkilari kullaniyor. Bu sayede bizim evde aldiklarimizdan daha fazla yavru alabiliyorlar. O yuzden ureticilerle kendimizi kiyaslarsak moralimiz bozulabilir :)

Diger karideslerle beslemek onerilmiyor. Ayni cins (bilimsel adinin ilk kismi ayni olanlar cardinia vs gibi) karideslerik kirma olabileceklerini zaten biliyoruz. Ama bu hassas canlilarin tanklarinda kirilma olasiligi olmayan karidesler bile olsa uremelerinde dusus oldugu soyleniyorm o yuzden riske girmeyip tek tur beslemek en dogrusu. (Uretim amacinda olmasak bile omurleri 12 ay gibi kisa oldugu icin en azindan sayiyi sabit tutmak adina uretmek onemli) yalniz ottosinclus ile sorun olmadigi yazilmis. Fakat ben sahsen riske girmek istemiyorum.

Ayrica heryerde yazan dusuk pH degeri de biraz fazla abartiliyor. Hatta yine bir ureticiden aldigim tüyo su sekilde; karideslerin kabuklarinda bol miktarda kalsiyum bukundugu icin dusuk pH (asidik su) kabuklarinda mikriskobik oyuklar aciyor bu nedenle oncelikle parlakliklarini yitiriyorlar. Saglikli bir crs'nin kabugu cam gibi ya da cilalanmis gibi parlak olmali. Ayrica zamanla bu gozeneklere parazitler mikroplar vs girip canliyi rahatsiz etmeye ve strese sokmaya basliyor. Eger karidesiniz kuyrugunu altina alip, arka ayaklariyla deyim yerindeyse sirtini kasiyorsa bu olayin olma ihtimali yuksek.
Aklima geldikce yazdim. Baya karisik oldu yine. Yakinda crs' lerle ilgili birkac ceviri yapip derleyip paylasmak gibi bir planim var sanirim tek yerde toplanirsa cok daha duzenli olur.

Ayrica bunlarin hepsini cepten yazdigim icin imla hatalarini mazur gorun.

Tank tanitimina sekte vurduk biraz ama tankin yeni fotograflari gelene kadar cerez niyetine kabul edin :)

Selamlar herkese.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

shimendiferÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 02/08/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 814
shimendiferÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2013 17:43
Selamlar bende sürücüler ile ilgili bir bilgi vermek istedim benim sistemimde 4 adet sürücü mevcut herbiri 18 x1w led besliyor sürücülerimde bir ısınma söz konusu değil. sanırım 38 - 40 derece gibi bir ısıya cıkıyorlar maksimum çünki elinizle dokundugunuzda elinizden 1-2 dereceden daha sıcak olduğunu hissetmiyorsunuz.. Bende armatürü ben standart florasant şeklinde dizayn ettiğimden lens kullanmadım. ( zaten kullandığım aluminyum armature lens sığmazdı). Şu anda sizinde bahsettiğiniz gibi cubalarım bacopa gibi yukarı doğru aldılar başlarını gidiyorlar. :) Fotosentez acısından ışıkları yaktıktan 3-5 dakika sonrasında bitkilerden çıkan kabarcıkları gözlemlemek mümkün. 

Gökmen beyin de bahsettiği üzere asın olay 2 ay içinde kendini gösteriyor. o sureden sonra ledlere bir ayar gerekebiliyor. Bende öyle olmuştu en azından :(

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GeckoÇevrim Dışı

Kayıt: 07/12/2012
İl: Yurtdisi
Mesaj: 1611
GeckoÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2013 18:24
1w ledler 350mA cektigi icin isinma daha az. 3w ledlerde 650-750mA goruldugu icin daha cok isiniyor. Hatta benim gördüğüm 1500mA bir surucunun dış kabi aliminyumdan imal ve aynen led heatsink'leri gibi kanatciklari vardi. Ama dedigim gibi ledlerin isinmasi gibi surucunun de belli miktar isinmasi normal.

Bu arada cuba bitkisi yukari uzayinca sok can sıkıcı bir hal aliyor. Hele bir de buyumesi yavaslayinca daha da cekilmez oluyor. Zor is bu cuba. :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

dus_zamaniÇevrim Dışı

Kayıt: 28/04/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 256
dus_zamaniÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2013 22:42
Madem okadar ısınıyor seffaf yumuşak boru ile aliminyumun üstunden su dolaştırsak hem akv ısınmış olur.
devrim olur ama ısıtmaya para vermezdik.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GeckoÇevrim Dışı

Kayıt: 07/12/2012
İl: Yurtdisi
Mesaj: 1611
GeckoÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 05 Kasım 2013 00:25
O kadar isi verebilecegini sanmıyorum. Sicaklik yuksek olabikir ama ısısı düşük oldugu icin yetmez akvaryumu isitmaya.

Ornegin bir mum alevinin sicakligi 1000 derecenin uzerindedir. Ama bu kadar sicak olmasina ragmen ısısı az oldugu icin evinizi isitamazsiniz. Ayni sekikde bir kalorifer peteginin sicakigi 50 derece olsa odayi gayet rahat isitir. Cunku ısısı yuksektir.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GalathirÇevrim Dışı

Kayıt: 20/06/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 325
GalathirÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2013 00:47
[QUOTE=shimendifer]Selamlar bende sürücüler ile ilgili bir bilgi vermek istedim benim sistemimde 4 adet sürücü mevcut herbiri 18 x1w led besliyor sürücülerimde bir ısınma söz konusu değil. sanırım 38 - 40 derece gibi bir ısıya cıkıyorlar maksimum çünki elinizle dokundugunuzda elinizden 1-2 dereceden daha sıcak olduğunu hissetmiyorsunuz.. Bende armatürü ben standart florasant şeklinde dizayn ettiğimden lens kullanmadım. ( zaten kullandığım aluminyum armature lens sığmazdı). Şu anda sizinde bahsettiğiniz gibi cubalarım bacopa gibi yukarı doğru aldılar başlarını gidiyorlar. :) Fotosentez acısından ışıkları yaktıktan 3-5 dakika sonrasında bitkilerden çıkan kabarcıkları gözlemlemek mümkün. 

Gökmen beyin de bahsettiği üzere asın olay 2 ay içinde kendini gösteriyor. o sureden sonra ledlere bir ayar gerekebiliyor. Bende öyle olmuştu en azından :(
[/QUOTE]

Atıl Bey merhaba :)

Burada sizin ve Gökmen Beyin paylaştığı bilgilere istinaden sanırım bendeki sürücülerin ısınma nedenini anladım. Bendekiler 1050mA lık sürücüler. 45-50volt luk çıkışı var. Ben bu sürücüyü kullanarak 350mA akım vermesi için 3'lü paralel bağlantı yaptım. Böylelikle 350mA lık akım elde ettim ama bir yandan 3x12 lik grup ledi beslemeye kıtı kıtına gücü yetiyor sanırım. Bu da doğal olarak ısınmaya neden oluyor.Sanırım sürücünün kapasitesinin 1-3 watt altında olacak şekilde led leri dizmek lazım. Örneğin sürücü 40 tane ledi beslediğini söylesede biz 37-38 adet led takarak sürücüyü yormamış oluruz. Bu tabii aklıma gelen birşey, doğru düşünmeyebilirim.

Buarada bunu açıkça yazarken utanıyorum ama ne zaman evde kalıp gelişmeleri yazıcam diye ne kadar çok koşulladıysam kendimi bir türlü burada düzenli olarak yazmaya fırsat bulamadım. Şimdi bıraktığım yerden devam edeyim :)

Tankı eve getirdiğimiz andan itibaren yapmam gereken ilk şey HMF filtre için düşündüğüm camdan bir kalıp. Bilirsiniz HMF normalde tankın camlarına monte edilerek kullanma yoluna gidilir. Fakat ben kiracı olduğum için her an yeni eve taşınma ihtimali için kolayca çıkartılıp takılabilecek en sağlıklı HMF nin ikinci veya diğer bir değişle ayrı bir cam bölmeye yapılmasının daha pratik olacağına kanaat getirdim. Ve ampirik formülünde çıkan yükseklik ve genişliğe göre cam ebatlarını hesaplayıp ona göre uygun camları camcıda kestirdim. Eve geldiğimde camları akvaryumun içine koyarak tanka da taşmayacak şekilde camları akvaryum silikonuyla bir araya getirdim. Altınada straforlardan küçük ayaklar yaparak olası sallanma sorununa çare oluyoruz.





Ardından zemini en altta 15 litre hindistan cevizi torfu ve adan önce bir miktar su katıp karıştım. Böylelikle torf kısa sürede suya doymuş oluyor. Çok su koymamaya çalışın, Torf bütün suyu ememeyebiliyor, dipte birikiyor. Yoksa dipten alacağınız torf çok sağlıklı bir uygulama olmayacaktır.
Akabinde torfu yaydıktan sonra üzerine her 10cm de bir gelecek şekilde Misket gübre kullandım.


Misket gübrenin üstüne sineklik serim kumu doldurdum ve ana hatlarını bu esnada sagladım.



Bir sonraki aşamalarda Akvaryumun içinde hava sirkülasyonun olması ve ledlerin soğumasında görev alması için elimdeki kasa fanlarını monte edip adaptör bağlantılarını gerçekleştirmek oldu.
Büyük pervaneler daha yarı hızındayken çok ciddi soğutma yapıldığını tespit ettik. Ledlerde ekleme yapacağım zaman belki bir 'tik' daha soğutmaya alabilirim :)





Galathir2013-11-07 01:25:50

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GeckoÇevrim Dışı

Kayıt: 07/12/2012
İl: Yurtdisi
Mesaj: 1611
GeckoÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2013 11:20
Aydınlatma cok şık durmuş. Özellikle beyaz fon icinde kirmizi fanlar yakiyor ortaligi :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

dus_zamaniÇevrim Dışı

Kayıt: 28/04/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 256
dus_zamaniÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2013 14:16
Evren bey...

Çok güzel ilerliyorsunuz ben bir şeyi merak ettim HMF nin en alt kısmına bir kafa motorumu yerleştirecekmisiniz ?

ve biyolojik süngeri temizleme ihtiyacı olduğunda o kuleyi aldığınızda kumda kayma olmayacak mı ?

bu arada kapak gerçekten çok güzel duruyor  üstündeki fanlar çok güzel görüntü vermiş...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GalathirÇevrim Dışı

Kayıt: 20/06/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 325
GalathirÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2013 15:04
[QUOTE=Gecko]Aydınlatma cok şık durmuş. Özellikle beyaz fon icinde kirmizi fanlar yakiyor ortaligi :)[/QUOTE]

Çok teşekkür ederim Gökmen Bey. Bilhassa kırmızı tercih etmeye çalıştım, gerçi siyah modeller de güzel görünüyor ama şu günlerde kırmızı beyaz ikilisine nedense çok daha fazla bir sempati duyuyorum:)

Salyangoz hızıyla hazırlıyorum bu yazıyı. Yazarken göz kapaklarıma mukayyet olamadığımdan çareyi araya kürdan yerleştirmekte buldum :)


[QUOTE=dus_zamani]Evren bey...

Çok güzel ilerliyorsunuz ben bir şeyi merak ettim HMF nin en alt kısmına bir kafa motorumu yerleştirecekmisiniz ?

ve biyolojik süngeri temizleme ihtiyacı olduğunda o kuleyi aldığınızda kumda kayma olmayacak mı ?

bu arada kapak gerçekten çok güzel duruyor  üstündeki fanlar çok güzel görüntü vermiş...
[/QUOTE]

Hüseyin Bey teşekkür ederim, HMF'nin bitmiş fotolarını da paylaşacağım ama hemen sorunuzu cevaplayayım. Kafa motorunu gerçekleştirmiş olduğum vortex reaktöre bağladım. Vortex den çıkan su hortum vasıtasıyla süngerden aşıp tankın içine yönlendirilmiş durumda olacak. HMF nin içinde yüzeye yakın bir derinlikte tuttum vortexli kafa motorunun yüksekliğini, böylelikle mümkün olduğu kadar suyu aşırtması kolay olsun diye. Buarada HMF nin en güzel avantajı temizleme yapma ihtiyacı hissedeceğiniz süre, eğer hiçbir taşınma olmayacaksa 6-9 yıldır. Yani hiç dokunmuyorsunuz. Harika birşey, hele ki ev kalabalıksa ve kendinize ayıracak vaktiniz çok azsa :) Velevki değiştireceksiniz, oturduğu yerdeki kumları biraz kenarlara iterek HMF yi çıkartabilirsiniz. Taban da biraz karışma olabilir. O kadar kusuru maalesef biraz görmezden gelmeye çalışmak lazım. Tankın suyunu da azaltmak gerek, kolay işlem yapabilmek için. Sıra geldi HMF yi kaldırmaya. Aman dikkat, suyun iyice süzülmesini beklemek gerekecek. Yoksa sünger ağırlığından dolayı kendi camdan kalıbı silikonlarından ayırabilir. Sonra yeni HMF yi kendi camına akvaryum silikonuyla yapıştırıp 2 gün sonra tankta kullanabilirsiniz. HMF yi kendi camına silikonla yapıştırırken şunu fark ettim, sünger silikonla olduğu takdirde cama müthiş bir hızla yapışıyor. Yapıştığı yüzeye birazda üflediğinizde çabucak yapıştığını,  taktirde süngerin kendi iç gerilimini yendiğini görüyorsunuz. Bunu anlatmamdaki sebep şu, siz biyolojik süngeri silindirik bir şekile getirmeye çalıştığınız zaman fark edeceksiniz ki sünger gayet güçlü bir şekilde açılmaya çalışıp düz yani eski hali de dönmeye çalışacak. Bu yüzden önce bir yüzeyini yapıştırın. Yapıştırdığınız yüzeyin kurumuş olduğuna kanaat getirdiğiniz zaman diğer yüzünü yapıştırmaya çalışın. Ben tek başıma yapmaya çalışırken biraz zorlandım, eşimden biraz destek aldım, siz de mutlaka 3. bir elden destek almaya çalışın. İşçilik çok fark edecektir.

Buarada bir şey daha paylaşayım, HMF nin tüm yüzeyinden faydalanmak adına, süngerin kumun altında kalan bir bölümü olmasın diye, süngerin kumla karşıkarşıya kalacağı yerde uzun uzun kesilmiş camlardan bir set hazırladım. Böylelikle her bir santimetrekaresinden randıman alınabilecek. Kesinlikle öneririm. Hazırladığım set ile HMF süngerinin arasında takriben 1 cm lik bir açıklık var.
Galathir2013-11-07 15:35:04

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GeckoÇevrim Dışı

Kayıt: 07/12/2012
İl: Yurtdisi
Mesaj: 1611
GeckoÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2013 17:14
Oncelikle ben de her ne kadar memleketten yaklasik 10.000 km uzakta olsam da kırmızı beyaz renklerin son gunlerde daha da yukarilarda olmasi gerektigini düşünüyorum. Neyse, bunlar baska konular...

Ben yeni hmf filtre kurmak isteyen arkadaslara şu tavsiyede bulunmak isterim. Cam kalipta sungerin sıkışarak girebilecegi bir kanal hazirlanirsa (cam olabilir ya da kablo kanallarinin U sekilli parcasi olabilir) herhangi bir duerumda sunger kolayca tanktan cikarilip yenisi takilabilir. Sitede böyle bir calisma var ama reklama girmesin diye link vermiyorum :P

Bu arada alttaki cam parcalarini anlamadim. Kum girip filtreyi tikamasin diye mi acaba? Bu sefer de camin kendisi tikiyor. Hic kullanilmasa da olur muydu acaba?

Yine aklima geldikce yaziyorum siz de alistiniz sanirim :)

Led sürücülerin zorlanmasi diye bir durum olmaz. Bu suruculer akimi sabit tutup (örneğin 350mA) voltaji baglanan cihaza gore -yani ledlere gore- kendisi ayarliyor. Bu nedenle suruculer gelende 36-45v veya 18-24v gibi degisken cikisli olur. Adaptorlerden farklari budur. Adaptorler sabit volt verir cihaz kullanacagi kadar akim ceker.

Dediginiz durum az isinmaya neden olur mu bilmiyorum gerçekten. Fakat az led kullanmak isterseniz ledlerin toplam volt degerinin, surucunun alt değerinin daha altina dusmemeli. O zaman ledlerimize fazla volt verip bir sure sonra yanmalarina sebep olabiliriz.

Tabi bu uzman gorusu değil :) yazdıklarım tamamen yanlış da olabilr. :)

Selamlar...Gecko2013-11-07 17:29:46

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

shimendiferÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 02/08/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 814
shimendiferÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2013 07:43
Yeni gördüğüm için yazma gereği hissettim power ledlerde led serileri surucuye paralel bağlanmamalı. Çünki bu sürücüler akım sınırlıyıcılıdırlar. Paralel bağlı sistemlerde bunu düzenlemeleri zorlaştığı için daha fazla ısınırlar. Ve yine Paralel bağlı oldugunda başka bir sorun daha oluşmaktadır. bildiğim kadarı ile 1 w power ledler 2.8 v led başına güç çekerler 50 volt için 17 tane bağlayabilirsiniz. siz 12 tane bağladığınızda led başına düşen voltaj artar bu ledlerin sağlıgını bozabilir çünki akımınız 350 ma ile sınırlı değil 1 amper ve bu 3 devreye eşit dağılmayabilir. Çok ısınan taraf daha cok akımı cekecek ve daha cok ısınacaktır. Böylece  ledlerinizin ömrüde azalacaktır. 3 devre için ya 3 ünüde seri bağlamanızı ve 90-100 v bir driverla sürmeniz yada ki bence bu daha uygun 3 ayrı driver ile sürmeniz led ömürlerinizi uzatacaktır. bende 18 led lik 4 devre 4 sürücü ile sürülüyor

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir