Hobici Olarak Tüketici Sıfatı Ve Hukuki Haklarımız


libertusÇevrim Dışı

Kayıt: 09/10/2015
İl: Eskisehir
Mesaj: 161
libertusÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 14 Ekim 2015 22:52
İstisnasız hergün tüketmekteyiz. Satın almış olduğumuz hizmet ve mallar ise zaman zaman sorunlu çıkabilmekte. Bu konuya öncelikle bir tüketici, bir hobici ve hukukçu gözü ile değinmek istedim.
Çok sevdiğimiz akvaryumlarımız için gerek sanal ortamdan gerekse de reel olarak bir çok ürün satın alıyor ve bu ürünlere zaman zaman zorunlu ihtiyaçlarınızdan kestiğimiz paraları ödüyoruz. Kimi ürünlerde ise bazı sorunlar yaşıyoruz ve bu herşeyden önce o ürünleri alırken kurmuş olduğumuz hayallerin yıkılmasına sebebiyet verebiliyor. Üzerine boşa giden paramız da cabası...
Aslında hobici olarak aldığımız her üründe bir tüketici işlemi gerçekleştirmiş oluyoruz ve bu işlemlerin usul ve esaslarını düzenleyen 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile genel düzenlemeleri içeren 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümlerine tabi oluyoruz. Bu konu altında konuyu hukuki dile boğmadan varsa yaşadığımız sorunları paylaşmaya ve bunlara çözüm yolları üretmeye, bu şekilde de tüketici olarak haklarımızı korumaya sizi davet ediyorum. Elimizden geldiğince, dilimiz döndüğünce...

Beğenenler: [T]176226,Selanikli[/T][T]176357,HarunP[/T][T]167786,Ahesya[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HarunPÇevrim Dışı

Kayıt: 26/07/2015
İl: Manisa
Mesaj: 324
HarunPÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 14 Ekim 2015 23:21
Çok gerekli bir konu ve yararlı. akvaryumcudan aldığı bir alet bozuk çıkmayan bir hobici yoktur kesin[:)] peki bu hakların olabilmesi için akvaryumcudan malzeme alırken fişte almamız gerekiyormu ?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ashiadÇevrim Dışı

Kayıt: 05/06/2011
İl: Izmir
Mesaj: 192
ashiadÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 14 Ekim 2015 23:26
Türkiye'de hukuki yollar köylerdeki keçi yolları gibi belki daha bile kötü. En iyisi sıkı araştırarak en güvenilen en güvendiğiniz yerden alışveriş yapmak. Aldığınız ürünü satandan daha iyi bilmeniz gerekiyor, yoksa durum vahim.

Beğenenler: [T]170080,tanuska[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Tunc BerkÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/04/2015
İl: Antalya
Mesaj: 14428
Tunc BerkÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Ekim 2015 23:49
Ambalaj ve kutu saklama sacmaligi duzeltilmeli.
Mesafeli satis sozlesmelerinde boyle bir sacmalik var.
İllaki cogumuz acarken yada acmaya gerek kalmadan kargo esnasinda kutu yada ambalaj darmadagin oluyor.
Urun 3 gun sonra elimizde patlasa yok kutu yok ambalaj.
Bunun bir acigi var mi tuketici lehine?[EDIT]Tunc Berk,2015-10-14 23:51:14[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

libertusÇevrim Dışı

Kayıt: 09/10/2015
İl: Eskisehir
Mesaj: 161
libertusÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 14 Ekim 2015 23:54
Burak Bey %100 olmasa da katılıyorum. Ağır aksak ilerliyoruz ama sonucunda mutlaka bir asfalta çıkıyoruz. Asfaltta ise haklı çıkmanın verdiği heyecanla 89 frikikten gol atmış Selçuk gibi basıyoruz gaza. :)
Tabiki de bize düşen ilk görev bilinçli tüketici olmak ve çok iyi araştırarak ürünleri almak. Ancak yolda yürürken aklıma bir fikir geldi ve akvaryumcuya dalıp aldım geldim demeyenimiz var mı? :)

Harun bey, fiş fatura almak öncelikle görevimiz. Ancak oldu ya almadık bu sefer başka ispat yolları bulmamız gerekecek ama bu gerçekten çok zor olacaktır. Bu yüzden alışverişlerde fiş,fatura almamız her zaman için önemli. 3-5 tl lik pazarlık için ileride oluşacak sorunları çözme noktasında çok işimize yarayacak olan belgeyi ihmal etmemek en iyisi.

Tunç Bey Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 8. Maddesi ayıplı malı şu ifadelerle tanımlamıştır.


Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

Şayet "ürün elimizde patlarsa :)" bu durumda satıcı veya sağlayıcı kanuni haklarımızı kullanmamıza bu gibi "bahanelerle" engel olmaya çalışırsa her zaman için yasal yolları kullanma hakkımız mevcuttur. Tüketiciye yasal haklarını kullandırmak için satıcının şart koşması kabul edilemeyecek bir durumdur ve kanun koyucunun amacına da aykırıdır.
ÖZELLİKLE UNUTMADAN TÜKETİCİ İŞLEMLERİNDE YASAL YOLLARA BAŞVURU HARÇTAN MUAFTIR. :):)

Beğenenler: [T]173168,Tunc Berk[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

libertusÇevrim Dışı

Kayıt: 09/10/2015
İl: Eskisehir
Mesaj: 161
libertusÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Ekim 2015 21:54
1 hafta önce İstanbul Eminönü'ndeki bir petshoptan aldığı minik iç filtrenin daha 2.gününde çalışmaz hale geldiğini söyleyen bir arkadaşım için pazartesi günü Tüketici Sorunları Hakem Heyetine ödenen bedelin iadesi istemiyle başvuruda bulunacağız. Bozulan filtreyi satıcıya götürdüğünde iade alınmamış. Uzun bir süreç olacak olsa da, bakalım sonucumuz ne olacak. :)[EDIT]libertus,2015-10-17 21:55:14[/EDIT]

Beğenenler: [T]175579,Sheyda 2723[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

libertusÇevrim Dışı

Kayıt: 09/10/2015
İl: Eskisehir
Mesaj: 161
libertusÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2016 11:51
[QUOTE=libertus]1 hafta önce İstanbul Eminönü'ndeki bir petshoptan aldığı minik iç filtrenin daha 2.gününde çalışmaz hale geldiğini söyleyen bir arkadaşım için pazartesi günü Tüketici Sorunları Hakem Heyetine ödenen bedelin iadesi istemiyle başvuruda bulunacağız. Bozulan filtreyi satıcıya götürdüğünde iade alınmamış. Uzun bir süreç olacak olsa da, bakalım sonucumuz ne olacak. :)[/QUOTE]

Beklediğimiz gibi uzun bir süreç oldu ancak ödediğimiz bedeli iade aldık. :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir