İki Yaka


undertaker312Çevrim Dışı

Kayıt: 03/02/2012
İl: Ankara
Mesaj: 331
undertaker312Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2012 20:32
1.Hali



Fotoğraf: Kurulumdan sonra aşama aşama eklenecek.

Boyut (cm): 80 x 45 x 40 (yükseklik)
Kapasite (litre): 140 LT
Canlılar: white cloud mountain minnow, ember tetra, otocinclus affinis, sarı ateş neon, zebra nerite, katil salyangoz

Bitkiler: fissidens fontanus, blyxa japonica, pogostemon erectus, parvula, Hygrophila Pinnatifida, Staurogyne repens

Malzemeler: 3 kg co2 tüplü sistem, tetratec ex 700 dış filtre, dere kumu, 4x24 waat t5,seachem tabs,volkanik kayalar.

Akvaryum Bakımı: Pazartesi ve çarşamba % 30 su değişimi, günlük 7 ml dıy excel, haftada 2 kere 10 ml dıy potasyum. Tabanda sadece dere kumunu seachem tabs misket gübre ile destekledim. Şu an sıvı olarak diğer gübreler verilmiyor, zamanla test sonuçlarına göre diğer gübrelerde verilecek.

2012 Nisan ayında kurduğum akvaryumu bozdum, yeni kurulum için kolları sıvadım.
undertaker3122012-12-12 23:15:17

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 00:15
Umut bey,
 
Benim akvaryumlarda uyguladığım ve bana göre başarılı su sirkülasyon yöntemi; suyun filtreye girişi akvaryumun sağ yada sol arka taban köşesinden, suyun çıkışı ise ters tarafta yüzeye yakın bir noktadan ama illaki su seviyesinin altından fıskıye aparatı ile, su çıkış noktalarını ait olduğu cama yönlendirerektir. ayrıca su çıkış noktasının alt kısmına co2 difüzörünü de yerleştirdiğimde çıkan kabarcıklar üzerlerine vuran su ile akvaryum içinde daha fazla zaman geçirirler. Fıskıye aparatı sayesinde tüm akvaryum yanal yüzeyinden hafif bir akıntı olur, kör noktalar azalır ve canlıları/bitkileri rahatsız edecek yüksek debili alanlar oluşmaz.
 
Bitkilerinizi söktükten, sudaki artıklar vs. durulup tabana indikten sonra bunları dip çekerek akvaryumdan uzaklaştırmanız daha iyi olur. canlı sayısını minimumda tutmak herzaman iyidir (ama genelde uymak zordur) canlı sayısı az olduğunda atıkların akvaryum sistemi içindeki tüketimi taha kolay olur, özellikle de köklü bitkiler mevcutsa, misal olarak parvula bitkisini örnek vereyim; canlı yükü yüksek olmayan ve tabanında parvula olan arkadaşlar büyük ihtimalle hiç dip çekmiyorlardır, çekseler bile öyle kirli bir su elde edemeyeceklerdir çünkü atıklar belli bir süreçten geçip küçük canlılar/bakteriler ve bitkiler tarafından kullanılacaktır.
 
Tabi akvaryumdaki bu düzen hemen oluşamaz, mesela ben akvaryumuma ostracoda ekledim, her akvaryum için geçerli olamaz çünkü akvaryumdaki canlıların da bu canlının yavrularını tüketebiliyor olması lazım yoksa kısa sürede aşırı çoğalma gösterebilirler, bu canlılar artık yemler, çürümekte olan yapraklar ve hatta balıkların dışkıları ile yakinen ilgileniyorlar, kumların arasına giren ve gözden kaçan nevale ile ise kurtçuklar ilgileniyor, iyice incelip kum tabakasının alt kesimine inen küçük parçalar ki bunlar atıkların küçülmüş parçaları ve ostracod/kurtçukların dışkılları sayılır, bitki kökleri ile etkileşime geçiyor. bu arada ufak bir bilgi vereyim, kök sistemli bitkiler ki buna su üstü bitkilerde dahildir, aynı bizim midemizin asit salgılaması gibi köklerinden çeşitli enzimler salgılayıp daha sonra bu enzimler ile reaksiyona giren maddeleri almaktadırlar, maddeler direkt onların işine yarayacak şekilde geldiklerinde de elbetteki hayır demezler :D fakat bu enzim olayı atıkların tüketilmesinde oldukça işe yarar düzeydedir. hernekadar sıvı gübre kullanma ihtiyacı hiç bitmese de bir süre sonra misket gübre ihtiyacı bitebilir veya azalabilir. yani velhasıl kelam yeni dizaynınızda küçük kök sistemlerine sahip bitkilerde kullanın, fakat riske girip akvaryuma ostracod, kurt ilave edeyim demeyin :D mesela bendeki ostracod'ların erişkin büyüklükleri 1mm ve kabuk renkleri saydam/sarı renk iken şu anda 3mm boyutlarda ve siyah/gri/şeffaf renklerde kamuflaj desenli komando ostracod'larım oldu,(neyseki kontrol altındalar) yani akvaryum şartlarına göre canlının geninde varsa bazı şeyler değişebilir ve değiştikten sonra kontrolden çıkabilir.(basit yapılı canlılarda böylesi değişimler görebilmek olası)
 
120 litre akvaryumda 700 litre/saatlik bir dış filtre kullanırken ben olsam buna birde iç filtre eklemezdim, siz büyük ihtimalle atıkların temizliği için böyle yaptınız ama ben şimdiye kadar iç filtrelerin birşey temizleyebildiğini görmedim, ama modifiye edildiklerinde işe yarıyabiliyorlar, elde bir tane bulundurmakta fayda var. su giriş/çıkışlarını yukarıda belirttiğim şekilde yaparsanız ve hatta su debinizi de biraz azaltırsanız bence daha iyi olur, ex700 özelliğine bakmadım ama adından 700litre/saat debili olduğunu varsayarak yazıyorum. Bitkili akvaryumlarda su debisini en fazla, akvaryum hacmini saatte 4 kere çevirecek şekilde hesaplamalısınız.
 
Yeni kurulumunuz hayırlı olsun,
Sağlıkla kalın.
 
Ekleme: bence eski dizaynınız da güzelmiş, bu tip dizaynlar fotoğraflarda güzel görünmezler ama hem içindeki canlılar için hemde akvaryum yanında seyretmek için hiçte fena değildir. Bence tek eksiği taban bitkisiymiş.
YBN2012-11-25 00:19:58

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

undertaker312Çevrim Dışı

Kayıt: 03/02/2012
İl: Ankara
Mesaj: 331
undertaker312Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 16:25
Emiş borusunun iyi çektiğini düşünmüyorum, bunun test etme yolu varmıdır?

Yiğit bey emiş borusunu arka sol köşeye diklemesine koydum, su çıkışına şelale aparatını takıp sağ arka camdan ön cama doğru şekilde yerleştirdim. Mini iç filtre olmasının nedeni co2'yi akvaryuma dağıtmak için difizörün üstünden çalıştırıyorum. 



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

undertaker312Çevrim Dışı

Kayıt: 03/02/2012
İl: Ankara
Mesaj: 331
undertaker312Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2012 20:50
Akvaryum 2 nci haftasını tamamladı. Şu an saniyede 1 damla co2, günde 8 saat ışıkla beraber veriliyor. Potasyum ve excel gübrelemesi yapılmaktadır. Nitrat ve fosfat sıvı gübresi henüz verilmemektedir.

Güncel resimler;





undertaker3122012-12-06 20:53:41

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2012 23:34
Pogestemon erectus sayısını artırırsanız sol köşe ile ilgili şimdi ve gelecekte dizayn düşünceniz kalacağını sanmam, benim beğendiğim bir bitkidir, su besin olarak zengin ise sudan, taban zengin ise tabandan faydalanır, bazen adaptasyon süreci uzun zaman alabilir fakat taban iyi ise kök saldıktan sonra hiçbirşey olmaz. hatta nereden aldığınızıda bilmek isterim.
 
Fissidens için ışık ve co2 isteği olduğu söylenir ama es geçilen bir isteği daha vardır oda hafif akıntı gereksinimidir, sizin pozisyonlardırmanız bunu da sağlıyor, fakat bence fissidens sağ arka plandaki kayanın yan yüzeyine iplik vs. ile tutturulduğunda, gelişmeye başladıktan sonra çok güzel bir görünüm sunacaktır, lav kayası da tutunması için ideal zaten.
 
Blyxa japonica'ların yeri bence mükemmel olmuş, kaya yerleşimi de güzel. fotoğraflar parladığından parvula ve diğer bitki için birşey diyemeyeceğim ama sağ arka plandaki kayanın arkasında boşluk varsa buraya kırmızı tonlarda bir bitki ekleyebilirsiniz, tabi tam tersi açık ta bırakabilirsiniz fakat kullanılan bitkiler genel olarak iğne yapraklıları andırdığından formatı bozmamak adına sağ arka kesimde kırmızı milifilyum kullanılabilir.
 
Sağlıkla kalın.
YBN2012-12-06 23:44:18

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

undertaker312Çevrim Dışı

Kayıt: 03/02/2012
İl: Ankara
Mesaj: 331
undertaker312Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2012 23:42
Yiğit bey, sağ arka tarafta Hygrophila Pinnatifida bitkisini kullandım, blyxa'ların arkasında kalacak, kontrollü şekilde taşmadan budanacak. Bu bitki ışığı iyi aldığı zaman üst taraflar kiremit rengini alıyor.

Erectus'ların bir kısmı ilk kurulumdan kalma yosun bulaştığı için attım, sağlam köklerin bir kısmını akvaryumcuya verdim birazda bu kurulumda kullandım, sanırım 1-2 haftya budanacak duruma gelir ve sol taraftaki boşluğu kapatırım.

Evet, çekimler amatörce olunca kum üstü parladı, zaten tabandada dere kumu olduğundan beyaz renk olunca parlaklık iyice oldu.Yeni çekimlerde bu sorunu çözmeye çalışacağım.

Fissidensleri ben tele sarıp kayaların üstüne koydum. Zamanla o telin beyaz gözüken yerleri kapanır diye tahmin ediyorum.

Şu anda tek sıkıntım sıvı gübre(nitrat ve fosfat) verdim 2 hafta boyunca, ancak yosun oluştu hemen müdahale ettim ve o iki gübreyi kestim. Çünkü sudan beslenen bitki yok denecek kadar az, hep kökten beslenen bitkiler var, ve tabandada zaten seachem tabs misket gübre var. O yüzden sudaki gübreler alg'lara yarayacağını düşündüm ve şimdilik kestim. Yapacağım testlerden sonra danışarak forumda tekrar vermeye başlayabilirim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

erozdemÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]8187,1[/B] [B]9862,3[/B]
Kayıt: 20/01/2010
İl: Ankara
Mesaj: 722
erozdemÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2012 00:28
Umut yeni kurulumun hayırlı olsun. Su kimyası ve dizayn konusuna hiç girmeyecem tank ilerledikçe buradan fikirler bi şekilde paylaşılır Ben sadece şu fotolama işi ile ilgili bi noktaya değineceğim. ışığın , makinen yetersiz olabilir ama en azından fotoğrafı çektikten sonra çok basit programlarla kırpıp ekranı kaplatabilirsin ayrıca en azından final fotolarında da  ekipmanları çıkarabilirsin.Bu tankında edindiğin tecrübelerinle daha başarılı olacağına inanıyorum kolay gelsin.var vglnk = { api_url: '//api.viglink.com/api', key: 'a187ca0f52aa99eb8b5c172d5d93c05b' };< ="text/" async="" ="//cdn.vig.com/api/vglnk.js">

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

undertaker312Çevrim Dışı

Kayıt: 03/02/2012
İl: Ankara
Mesaj: 331
undertaker312Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2012 11:34
Bugun yaptigim test sonuclari;

nitrat: 5,0 (red sea)
fosfat: 0,25 (sera)
co2: 

diger testler icin jbl 6 in 1 test kitini alacagim.

gubreleme icin yorumlarinizi bekliyorum. Su an gubre verilmiyor.
undertaker3122012-12-07 20:41:12

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

undertaker312Çevrim Dışı

Kayıt: 03/02/2012
İl: Ankara
Mesaj: 331
undertaker312Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2012 16:45
Merhabalar,

Bugün jbl easy test 6 in 1 temin ettim ve ilk ölçümleri yaptım.Ancak sudan çıkarınca kağıdı bazı yerlerdeki renklerde akma oluyor üzerine başka renkler geliyor, bunun çözümü yada bir yolu varmı?

 

Örnek; 3 ncü ve 4 ncü mor olan skalaya bakarsanız üzerlerinde birde yeşil renk var.

Sonuçlar;
ph: 7.2
kh:7
cl2: 0
gh:21
nitrit:0
nitrat:5

Akvaryuma diktiğim bitkilerle beraber gelen yosunlar maalesef sudan beslenmeye devam ediyorlar, dıy excel veriyorum ve haftada 2 kere yüzde 30 su değişimi yapıyorum. Yeni sürgünler yosunsuz çıkıyor olması ilerisi için ümit verici o yüzden şu anlık başka bir manuel müdahale söz konusu değil, takip devam ediyor. Sarı ateş neonlardan bir tane yumurtaları sırtından karnına aldı ancak dış filtre kullandığımdan dolayı yavrular için pek umudum yok. Hafta sonu yeni fotoğrafları sizlere sunmayı planlıyorum. 
undertaker3122012-12-12 16:46:26

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BatuaydinÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 24/11/2008
İl: Ankara
Mesaj: 5944
BatuaydinÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2012 23:25
Umut abi güzel bir tank olmuş. :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fantastik3Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 23/02/2009
İl: Kocaeli
Mesaj: 676
fantastik3Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2012 23:27
Merhaba,

GH 21 değeri çok yüksek! Ayrıca Co2 verilen bir akvaryumda ph değerinin 7.2 çıkması hemen aklıma kumunuz salınım mı yapıyor sorusunu getiriyor. Yeni kurulumunuzda yine dere kumunu seçmeniz açıkcası beni oldukça şaşırttı. Hem görsellik hem de bitki gelişimindeki olumsuzlukları düşününce ben gidişatın bir öncekindn ne yazık ki farklı olabileceğini düşünemiyorum. Parvulaların tutunması ise büyük bir şans olacaktır. Bitki akvaryumunda açık renk taban malzemeleri her zaman için görselliği olumsuz etkiler. Ayrıca yüksek ph değeri de azotun amonyak formunda olup yosun oluşumunda etkili rol oynar.....

Ancak, eldeki malzeme ile yaspılabilecek her şeyi yapmışsınız ama dediğim gibi bir önceki tankı ve tasarımı aştığınızı ne yazık ki belirtemeyeceğim.

Selamlar..

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

serkan_cetinkolÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
[C]2,2,4700[/C]
Kayıt: 14/06/2005
İl: Istanbul
Mesaj: 3895
serkan_cetinkolÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 13 Aralık 2012 02:17
Stik test kitlerinin bir kez sağlamasını yapıp doğruya yaklaştığını gördüm, bir süre kullandım. Sonrasında dijital ölçümler, güvenirliği daha yüksek solüsyon test kitleri ile bu karşılaştırmayı birkaç kez denediğimde sapmalar gördüm. Mutlu hocamın bahsettiği gibi su sertliği ve ph çok yüksek. Bu test kitinin yanlış ölçümünden kaynaklı olabilir. Sebep her ne ise bu dengesiz durumun kaynağını bulmak gerek.

Doğru ölçüm olduklarını var sayarsak da uygun bir co2 dozlaması için ph'ı 6,8 lere çekmeniz gerekiyor. 

Nitrat - fosfat oranı başlangıç için gayet iyi fakat mikro besin dozlaması da yapmanız gerekiyor. Potasyumu da 15 ppm dozlayarak devam edin ve durumu gözlemleyin. Bitki gelişimi hızlandığında rutin bakımlarla yosun tankta yer bulamayacaktır. Tankın yeni kurulmuş olması da dezavantaj, biraz zamana ihtiyacı var.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

undertaker312Çevrim Dışı

Kayıt: 03/02/2012
İl: Ankara
Mesaj: 331
undertaker312Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2012 21:36
Metin bey, 

Dediğinizde yerden göğe kadar haklısınız, yeni taban kurulumu için, tablet gübre aldım, alt tabaka için bitki kumu aldım ancak en üst için hagen kumu henüz halledemedim. O yüzden böyle bir kurulum yaptım. Aslında bir bakıma iyi oldu çünkü yosun sorununu çözebilirsem 3 ncü kurulumu bahar aylarında yapacağım, o zaman siyah hagen kullanacağım en üstte. Bir bakıma yosun deneyimi için görselliği çokta umursamadım. 

Serkan bey,

Stik testi ön fikir vermesi için aldım. Çünkü kaliteli bir ph cihazı alacak şu anda bütcem yok. İnşallah ileride daha profosyonel bir cihaz temin edebilirim.

Potasyum her su değişiminde haftada 2 kere 15-20 ppm veriyorum. Micro ve demire henüz geçmedim, dediğiniz gibi yeni bir kurulum olduğundan yüklenmedim o gübrelere. 

Maalesef yosun sorunu hergün dıy excel 10 ml lokal olarak vermeme rağmen geçmiyor aksine dahada fazlalaştı. Aşağıdaki resimler sorunları size daha iyi aktarmama yardımcı olacaktır. 

ÖNCE VE ARKA CAMLARDA OLUŞAN YOSUNLAR;



TABANDA VE BİTKİLERDE OLUŞAN GARİP YOSUN YADA TORTU TOPLULUĞU;





Çözüm olarak akvaryumu komple karartmamı önerirsiniz? Ne önerirsiniz bilmiyorum ama lütfen yardımcı olun. 
undertaker3122012-12-15 21:45:41

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fantastik3Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 23/02/2009
İl: Kocaeli
Mesaj: 676
fantastik3Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2012 23:09
Ön camda olan mavi-yeşil yosunlar cyanobacteria gibi geldi bana. Diğerleri ise diatom. İkisi de yeni kurulumlarda görülen alg ürlerinden. Çok hızlı bir kurulum yapıp, canlıları erkenden saldığınız için oluşmuşlardır. Yapılabilecekler, haftada üç kez %30 su değişimi, kazıma ve diş fırçası ile sökme vb. İkisine de excel bir etki yapmaz. 

Sizi çok iyi anlıyorum, bu iş maddi sorunlar olunca belirli bir noktada tıkanıyor. Bunun için bu kurulumu bir geçiş ve öğrenme süreci olarak geçirin. Denemeler yapın, ışığı kapatın, sık su değişimi vb... 
Ancak tecrübelerinizi ve tespitlerinizi mutlaka kaydedin ve görüntü olarak beğendiğiniz, hacim olarak sizi yormayacak bir tasarım seçin. Malzemeleri, gübrelemeyi, ışıklandırmayı vb kopyalayın. Malzemelerinizin teminini zamana yayın, mesela ben selenoid valfli CO2 reaktörümü altı ayda almıştım. (parasını biriktirdikten sonra) Acele etmeyin, hedefinizden şaşmayın. Mutlaka ama mutlaka başarılı olursunuz.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir