yavru tropheus ikolalarım ürküyorlar ne yapmalıyım


VTAKiPÇevrim Dışı

Kayıt: 29/09/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 108
VTAKiPÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 30 Eylül 2014 14:37
Arkadaşlar balıklarımın bir sıkıntısı var ne yapmam gerekiyor.
Tropheus ikola türü besliyorum 5 cm ler 20 adet, 2 tane cüce vatoz var.  140cm akvaryum dalar
2 aydır bendeler ilk zamanlarda çok uysallardı ve korkmuyorlardı .
Şimdi  akvaryumun yanına yanaşıpta yem vermeye zorlanıyorum kaçıyorlar.
Eski akvaryumları 100cm di 175lt,  2 gün önce 140 cm geçtim 450lt hacmi ortalama
 bunun önüne nasıl geçebilirim ne yapmam lazım.
Son zamanlarda elimle yedirmiyorum hava motorunun yanına döküyorum yemlerini,
100 cm lik akvaryumum kapaklı olduğu için açarken stres yapıyorlardı ondan dolayı elimle vermeyi kestim.
Akvaryumun yeri de güzel kimsede rahatsız etmiyor.
Yeni akvaryumum da elimle beslemeye başlayacağım aklıma sadece gelen bu, sizce ne yapmam gerekiyor ?
Stresdeler mi strese mi girerler böyle endişe ediyorum lütfen yardım .
 

Berkant2014-10-02 16:19:41

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

yns325Çevrim Dışı

Kayıt: 17/12/2008
İl: Ankara
Mesaj: 158
yns325Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 30 Eylül 2014 15:22
Akvaryuma yeni geçtikleri için stres yapmış olabilirler.Bu ara ışık açmayın hatta 2-3 gün yem vermeyin.Balıklar ortama alışsın su değerlerine alışsın daha sonra azar azar yemleyerek durumlarını kontrol edin bu alışma zarfında bloat olma riskleri olduğundan çok fazla balıklarla uğraşmayın ve yem vermeyin.Merak etmeyin açlıktan bişey olmaz. 3. gün gün az bi yem verip hepsinin yem yeyip yemediğini kontrol edin yiyolarsa sorun yoktur zamanla alışırlar keratalar yeni yerlerine ama yemeyenler varsa dışkılarını kontrol edin ve hastalık belirtisi varsa duruma göre ilaç tedavisi uygulayın, yada burdan konuyla ilgili bilgi verin yardımcı olmaya çalışalım.Umarım sadece yer değişikliğinden kaynaklıdır ve kısa zamanda kendilerine gelirler.Saygılar...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KuduogluÇevrim Dışı

Kayıt: 24/09/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 84
KuduogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 30 Eylül 2014 15:39
Yunus kardeşimiz çok güzel anlatmış katılıyorum başka söze gerek yok aynını uygularsanız sorun kalmayacağına inanıyorum .Berkant2014-10-02 16:20:31

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

VTAKiPÇevrim Dışı

Kayıt: 29/09/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 108
VTAKiPÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 30 Eylül 2014 15:43
Tavsiyeniz için teşekkürler
yem vermiyorum 2 gündür alışmalarını bekledim ve elimle yedircem artık  mümkün oldugunca.  bu sorun öncesinde vardı ürküyorlardı zaten, yeni akvaryumla alakalı değil, beni gördüklerinde diger başa kaçıyorlardı halende öyleler. huylarımı böyle bilemedim ve hastalık konusunada fazla karışamıcam belirgin bişe olmadıgı sürece, inş bişe olmaz 

VTAKiP2014-09-30 15:43:39

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KibeleÇevrim Dışı

Kayıt: 18/04/2014
İl: Ankara
Mesaj: 149
KibeleÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2014 04:01
Akvaryumun yanında ani hareketlerden kaçının.Günde en az 15 dakika sandalye çekip balıkları yakından izleyin.Akvaryumdan kepçe ile balık kovalamayın.Yeni akvaryuma alışma süreci en az bir hafta sürebilir.Dekorunuzu balıklara uygun hale getirmeniz alışma sürecini ciddi derecede kısaltır.El ile sakin şekilde yemleme yaparsanız, zamanla elden yemeyede alışacaklardır.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

VTAKiPÇevrim Dışı

Kayıt: 29/09/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 108
VTAKiPÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2014 13:41
Ürkmesinler diye önceden yerlerini değiştirdim konumları şuanda iyi ve pek rahatsız edilmiyorlar.
Taş dekorum henüz yok.  bir kaçtane mevcut, hafta sonu kemerburgaza gidecem tek çare orası artık bulamadım dışardan akvaryumculardan, parayla taş bulamıyoruz bukadar olur..
 mercan kırıgı kuvars kumu mevcut 40 kğ.  bir kaç aksesuar var sadece.
elimle beslemeyi bırakmıştım artık elimle beslicem.  inş toparlanırlar dekordan sonra 
Nasıl bir işe bulaşmışım ben böle arkadaş:) ne kopabiliyorsun nede sonu geliyor, keyif veriyor sana herşey yolunda olması şartıyla ve maliyetli olmadıgı sürece tabi :)
 teşekkürler murat bey


VTAKiP2014-10-01 13:53:53

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir