Yosun Problemine Çözüm Bulamıyorum


tahaberkÇevrim Dışı

Kayıt: 21/02/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 66
tahaberkÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2018 14:14
Dün akvaryumda %50 su değişimi yaptım sitrik asit co2 yaptım mayalı co2 yi kaldırdım sigara izmaritinden yaptım difizör ü sitrik asit yaparken serum hortumu kullandım çek valf ve ayarlanabilir vanası olduğundan şu an co2 seviyesini biraz arttırdım bitkiler daha iyi fotosentez yapıp daha iyi besin tüketsinler ve yosunlara besin bırakmasınlar diye dünkü dip çekiminde camdaki gördüğüm bütün yosunları temizledim şu an akvaryum güzel bi sıkıntı yok sae ler devamlı çalışıyor zaten inşallah da yosunları temizliyorlardır karideslerde öyle bişeylerle uğraşıyorlar onlarda yosundur uğraştıkları inşallah [:D] bakalım hayırlısıyla kurtulucam ışık saatini 5 saate indirdim o 5 saatte devamlı co2 veriyorum ışık kapalı olduğunda kapatıyorum co2 yi sıvı gübrelerimi gene aynı günler ama biraz daha az veriyorum 2mg falan veriyorum ikisindende inşallah tamamiyle önüne geçerim en yakın zamanda da nerite saylangozu ekliyicem tanka

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

CNYTYLMZÇevrim Dışı

Kayıt: 11/02/2017
İl: Istanbul
Mesaj: 380
CNYTYLMZÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2018 14:22
Size tavsiyem ısıgı acmadan 20 dk önce co2 yi calıstırmanız yani ısık acıldıgında su co2 ye doymus olmalı ve ısıklardan 20 dk önce co2 yi kapatabilirsiniz cünkü ısık bitti fotosentez bitti co2 bosa gidiyor

Beğenenler: [T]189274,kabaktadi[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tahaberkÇevrim Dışı

Kayıt: 21/02/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 66
tahaberkÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2018 14:52
Mantıklı bundan sonra öyle yapıcam teşekkürler

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

s3lckÇevrim Dışı

Kayıt: 01/08/2018
İl: Ankara
Mesaj: 200
s3lckÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2018 15:10
Cüce vatoz 2 adet.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fahrisinanÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]12342,1[/B]
Kayıt: 24/09/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 1340
fahrisinanÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2018 15:38
Attığın yem miktarını yarıya düşürmekle başla.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tahaberkÇevrim Dışı

Kayıt: 21/02/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 66
tahaberkÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2018 21:51
Yemi çok az a indirdim bazen 2 günde bir atıyorum bazen günde normal attığımın yarısı atıyorum ışığı da düşürdüm gübreyi de düşürdüm

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

molkuÇevrim Dışı

Kayıt: 11/03/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 32
molkuÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Ekim 2018 21:10
Cüce vatoz, gübre azalmak ve gübreyi verdikten sonra ışıkları kapatman faydalı olacaktır bende de yeşil nokta yosunu var tamamen bitmedi ama bayağı azaldı.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tahaberkÇevrim Dışı

Kayıt: 21/02/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 66
tahaberkÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 05 Ekim 2018 21:38
Dediğiniz Her bir şeyi denedim ama hala çoğalıyorlar çıldırmak üzereyim artık[:(((]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

rifaiÇevrim Dışı

Kayıt: 26/04/2017
İl: Ankara
Mesaj: 136
rifaiÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 05 Ekim 2018 23:48
Kardeşim herkes bir şeyler önermiş, sen de denemişsin çok güzel. Benim sana önerilerim ise şöyle olacak;
- öncelikle sabret bu iş sabır işi.
- ardından gübrelemeyi bırak, akvaryumu 3 gün karart ve her gün %25 su değişimi yap.
- İlk fırsatta akvaryuma ikişer adet ottocinclus, nerite ekle.
- fiziksel temizliğini yapabildiğin kadar el yordamıyla yap.
- 3 günün sonunda aydınlatmanı günlük 7 saate ayarla. Ne fazla ne az.
- difizörünü akıntı olan bir yere koy ki co2 kabarcıkların akvaryuma dağılsın ve daha iyi çözünsün.
- filtrenin bir tanesini yüzeyi dalgalandıracak şekilde koy ve co2 yi hiç kapatma. Böylece co2 yetersizliğinin önüne geçmiş olursun.(co2 zaten DIY olduğundan sana pek bir maliyet çıkarmaz)
- NPK gübrelemeni dozaj olarak haftalık toplamda yarıya indir ve 3 güne böl.
- bitkilerin zaten kolay bitkiler bu yüzden demir hiç vermesen de olur. İlla vereceksen de çok çok çok azaltmanı öneririm.
- micro element gübresi edinmende fayda var.
- ben şahsen exel kullanıyorum. O da çok zor durumlarda şırınga ile yosunlu bölgeye direk enjekte ederek kullanıyorum ve asla kullanma talimatında yazan miktarın üzerine çıkmıyorum.
- İlerleyen zamanlarda, bitkilerin çoğaldıkça ihtiyaca göre gözlemleyerek gübrelemeni arttırabilirsin.
Dip Not: Balıkalra yem attığın günlerde Nitrat ve Fosfat gübresini daha da azaltmanda fayda var.

Takıldığın bir konu olur ise ya da daha farklı gübreleme yöntemleri denemek istersen özelden telefonunu yazabilirsin. Daha detaylı yardımcı olmaya çalışırım.

şimdiden geçmiş olsun.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir