Eski hava motorunuzu atmayın


BeardfishÇevrim Dışı

Kayıt: 07/05/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 120
BeardfishÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Ocak 2010 20:31
Bekliyorum sabırsızlıkla. Umarım kaçırmam.Mutsuz

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ulucaptainÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/03/2007
İl: Ankara
Mesaj: 1010
ulucaptainÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Ocak 2010 12:07
[QUOTE=olcayaksu]Hocam demekki iyi ustaymışsın.Kahkaha  Bazen hani benimde malzeme arttırdığım olmuyor değil.Islik[/QUOTE]
 
 
Sorun sende değil abi parçayı fazla koyuyolar.Göz%20Kirpma

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

brk_tuncerÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 01/02/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 1968
brk_tuncerÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Ocak 2010 13:19
Olcay bey benimde atman 7500 çift çıkışlı hava motorum vardı dediklerinizi aynen yaptım sonuç gayet güzel gözle görülür bir performans artışı yakaladım.Çok teşekkür ediyorum.Ayrıca burdan motoru benimkisi ile aynı olan arkadaşlar bu temizlenmesi gereken ufak parçadan 4 adet var.İkisi kolay gözüküyor ama dier ikisini sonradan fark ettim ben, dikkat edin onlarıda temizlemeyi unutmayın Göz%20Kirpma

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

abestilÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 20/05/2007
İl: Ankara
Mesaj: 1300
abestilÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Ocak 2010 17:36
Faydalı bilgiler için teşekkürler, benim de bu konuda farklı bir sorum olacaktı, atman at-9500 hava motoruma su gitti ve çalışmıyor, muhtemelen trafosu yanmıştır, ona uyacak trafo bulabilirmiyiz yada tamiri vs. mümkünmüdür?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SelçukÇakmakÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 07/11/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 455
SelçukÇakmakÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 24 Ocak 2010 21:23
Olcay bey verdiğiniz bilgilerden çok faydalanıyoruz .Teşekkürler

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

olcayaksuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 1494
olcayaksuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2010 19:53
[QUOTE=abdullahbestil]Faydalı bilgiler için teşekkürler, benim de bu konuda farklı bir sorum olacaktı, atman at-9500 hava motoruma su gitti ve çalışmıyor, muhtemelen trafosu yanmıştır, ona uyacak trafo bulabilirmiyiz yada tamiri vs. mümkünmüdür?
[/QUOTE]
 
Abdullah, hava motorlarının körükleri kısmen bulunsada,trafosunu bulmak pek kolay deiğil ne yazık. Bulunsa bile fiyatı yüzünden ilgi çekmiyor. Yani kısacası trafoyu yakmışsan geçmiş olsun.Tebessüm

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tnemücrEÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 21/05/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 758
tnemücrEÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2010 20:07
İzah edildiği gibi motoru açtım, temizliğini yaptım motorun debisi daha da azaldı. Tekrar açıp bir yanlışlık var mı diye baktım bütün parçalar yerli yerinde olasına rağmen debi düşüktü. Kısacası kaş yapalım derken motordan olduk. Sağlık olsun.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

olcayaksuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 1494
olcayaksuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2010 23:16
Ercüment bey, bu temizlik işleminden sonra motorda debi kaybı olması neredeyse imkansız.Bir yerlerde yanlışlık olmalı,bunu birlikte bulup halletmeye çalışalım.
 
Şimdi aklıma gelen,ve söküp takma işleminde olası yapmış olabileceğinizi düşündüğüm hatalar üzerinde yoğunlaşalım.
 
1: Körükleri yerlerine tam olarak yerleştirememiş,yada yırtmış olabilirsiniz.
2:Diyafram lastiklerini ters takmış,yada silerken yırtmış olabilirsiniz.
3:Diyafram lastiklerinin üzerindeki takozları doğru ve tam olarak yerleştirememiş olabilirsiniz.
4: Körüklerin bulunduğu üniteyi tam sentesinde yerleştirip montajını yapamamış olabilirsiniz.
5: Mıknatıslı kolların üzerinde basınç uygulayıp sentesini kaçırmış olabilirsiniz.
6: Mıknatıslı kolları söktüyseniz,bu kolları takarken ters takmış olabilirsiniz.
 
Hava motorunu söktükten sonra ses çoğalması yada titreşimin artması gibi anormal bir durum oldumu ? Motorunuzun markası ve modeli nedir ? Himmm
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tnemücrEÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 21/05/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 758
tnemücrEÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2010 23:24
[QUOTE=olcayaksu]Ercüment bey, bu temizlik işleminden sonra motorda debi kaybı olması neredeyse imkansız.Bir yerlerde yanlışlık olmalı,bunu birlikte bulup halletmeye çalışalım.
 
Şimdi aklıma gelen,ve söküp takma işleminde olası yapmış olabileceğinizi düşündüğüm hatalar üzerinde yoğunlaşalım.
 
1: Körükleri yerlerine tam olarak yerleştirememiş,yada yırtmış olabilirsiniz.
2:Diyafram lastiklerini ters takmış,yada silerken yırtmış olabilirsiniz.
3:Diyafram lastiklerinin üzerindeki takozları doğru ve tam olarak yerleştirememiş olabilirsiniz.
4: Körüklerin bulunduğu üniteyi tam sentesinde yerleştirip montajını yapamamış olabilirsiniz.
5: Mıknatıslı kolların üzerinde basınç uygulayıp sentesini kaçırmış olabilirsiniz.
6: Mıknatıslı kolları söktüyseniz,bu kolları takarken ters takmış olabilirsiniz.
 
Hava motorunu söktükten sonra ses çoğalması yada titreşimin artması gibi anormal bir durum oldumu ? Motorunuzun markası ve modeli nedir ? Himmm
 
[/QUOTE]

Olcay bey, ilginiz için teşekkür ederim.
5: Mıknatıslı kolların üzerinde basınç uygulayıp sentesini kaçırmış olabilirsiniz. Diğer şıkları eliyorum 5. şık konusunda duruyorum. Motorun sesi dahada azaldı. Markası RISHENG yazıyor çift çıkışlı.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir