Japon Balığım Sürekli Dönüyor,siyahlaştı


eylülcÇevrim Dışı

Kayıt: 16/02/2020
İl: Istanbul
Mesaj: 9
eylülcÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 16 Şubat 2020 22:28
Merhaba akvaryumumda 4 tane japonum var beyaz japon balığımın yüzgeçi kapalı ve kenarlara doğru siyah ayrıca kuyruklarının sonlarıda siyahtır ben ilk bunu normal karşıladım ki 1,5 ay falan da olmuştur fakat diğer siyah japonumun da üst yüzgeçi kapandıktan yapışmış gibi görünmesinden dolayı beyazın niye böyle görülmesini araştırdım ve hasta olabileceğini düşünüyorum fakat hasta olduğunu nerden anlıyabilirim bu renk değişimi bana gayet normal geliyordu oysa ve 30 dakkadır kendi etrafında daire çiziyor sanki lütfen yardımcı olun pek bilgi değilim.(siyah balığımda tuhaf sürüden ayrı niyeyse şuan turuncu ve gri japonum normal ne yapmam gerekiyor.siyahın üst yüzgeçi yapışık gibi görününce bakteri kapabilme düşüncesiyle dezenfekte ve akvaryum tuzu attım siyah şuan ara ara durgunlaşıyor fakat çember falan çizmiyor)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221141/160220202228421.jpg[/IMG][:((]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

goldfishloveÇevrim Dışı

Kayıt: 03/06/2019
İl: Nigde
Mesaj: 526
goldfishloveÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 01:27
Kaç litre?
Ne zaman kurdunuz akvaryumu?
Filtre?
Yemleme tarifeniz ve markaları?
Ektra verdiğiniz yiyecekler?
Su değişim tarifeniz?
Dinlenmis su mu kullaniyorsunuz? Klor etkilemis olabilir mi diye düşündüm.
En son ilaç vs. Eklediniz mi?
Size tepki veriyorlar mi? Acıktklarında falan?
Sarımsak falan veriyorlar ilk zamanlar yanlış verdim bu tarz olmuştu balıklardan biri.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Beta_balikÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 15/08/2018
İl: Istanbul
Mesaj: 3663
Beta_balikÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 01:44
Suyun kimyasında ciddi bir sıkıntı olabilir. Bu akvaryum hacmine göre balık sayısı fazla olduğunda, filtre olmadığında, suyun ısısının düşük olduğunda yada sürekli değiştiğinde, akvaryumun küçük olduğunda olur. Ama bizim tam olarak ne olduğunu anlamamız için,
Akvaryumun litresini
Su değişimini nasıl yaptığınızı
Filtrenin olup olmadığını
Balık sayısını
Su sıcaklığının kaç derece olduğunu
Söylemeniz lazım. Ayrıca akvaryumun fotoğrafını da koyarsanız iyi olur. Şu anda yapabileceğiniz en iyi şey %50 miktarında, 48 saat dinlenmiş musluk suyu ile su değişimi yapmak.
Ayrıca dezenfektan dediğiniz nedir?

+1: [T]175579,Sheyda27[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

eylülcÇevrim Dışı

Kayıt: 16/02/2020
İl: Istanbul
Mesaj: 9
eylülcÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 13:55
[QUOTE=goldfishlove]Kaç litre?
Ne zaman kurdunuz akvaryumu?
Filtre?
Yemleme tarifeniz ve markaları?
Ektra verdiğiniz yiyecekler?
Su değişim tarifeniz?
Dinlenmis su mu kullaniyorsunuz? Klor etkilemis olabilir mi diye düşündüm.
En son ilaç vs. Eklediniz mi?
Size tepki veriyorlar mi? Acıktklarında falan?
Sarımsak falan veriyorlar ilk zamanlar yanlış verdim bu tarz olmuştu balıklardan biri.[/QUOTE]

Merhaba yanıtladığınız için öncelikle teşekkür ederim.
Akvaryum 80 litre
25 eylülde kurdum ilk minik bir akvaryumda büyüttüm geçen ayda şimdi ki 80 çaplı büyük akvaryuma geçtim
Bir filtrem yok hava taşım var pipo filtre alacağım yakın zamanda
Yemleme tarifem sabah saat 6 haftasonları 10(markası yok petshoplar japon balığı yemi dediğimde veriyorlar markasız)
ekstra verdiğim yiyecekler bazen lahana haşlayp veriyorum bazen yumurta sarısını parçalayıp yem yerine veriyorum
su değişim tarifem 2 haftada bir küçüğe aldığımda 2,3 güne bir ama büyükte baya idare ediyor
dinlenmiş su kullanıyorum
ilaç eklemedim fakat akvaryum tuzu ekledim ve dezenfekte damlası verdi oetshop bana onu kattım aralıklarla
veriyorlar odaya başka bir lahıs hirdiğinde harekleniyorlar sonra yem için yukarı çıkıyorlar sadece şu sırakar matkap gibi dönüyor
annem bir keresinde marul vermişti birde elma :/



[QUOTE=Beta_balik]Suyun kimyasında ciddi bir sıkıntı olabilir. Bu akvaryum hacmine göre balık sayısı fazla olduğunda, filtre olmadığında, suyun ısısının düşük olduğunda yada sürekli değiştiğinde, akvaryumun küçük olduğunda olur. Ama bizim tam olarak ne olduğunu anlamamız için,
Akvaryumun litresini
Su değişimini nasıl yaptığınızı
Filtrenin olup olmadığını
Balık sayısını
Su sıcaklığının kaç derece olduğunu
Söylemeniz lazım. Ayrıca akvaryumun fotoğrafını da koyarsanız iyi olur. Şu anda yapabileceğiniz en iyi şey %50 miktarında, 48 saat dinlenmiş musluk suyu ile su değişimi yapmak.
Ayrıca dezenfektan dediğiniz nedir? [/QUOTE]

Öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim.
filtrem yok fakat her şey normal gidiyotdu siyah balığım da tuhaflaştığında buraya başvurmak istedim.sadece hava taşım var
akvaryum litresi 80 litre
su değişimini ilk önce fanusta dinlenmiş olan suya katıyorum balıkları kendi suları ile alıştırıyorum ilk sonrada asıl akvaryumu temizliyorum sonrada balıkalrı geri koyuyorum tabif anıstaki su da temiz olduğu için
filtre yok hava taşı var
balık sayısı 4 4üde japon
su sıcaklığını bilmiyorum ama peteğin yanında ısınıyor yeterince oda sıcaklığında ne soğuk ne sıcak
tamamdır koyarım fotoğrafınıda teşekkür ederim dezenfekte dediğimde petshop bana bunu verdi bir kaç damla damlatılıp bakterilerden arındırıyormuş siyah balığımın ğst yüzgeçinde bakteri olabilme düşünceyle aldım ve bryaz ile siyah balığım ğst yğzgeçi kapalı :/

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

goldfishloveÇevrim Dışı

Kayıt: 03/06/2019
İl: Nigde
Mesaj: 526
goldfishloveÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 14:16
Yem olarak jbl goldpears öneririm. Sera vipegran da veriyorum sevdiler. Hem sarımsaklı. En küçük olandan alın. Su değişimlerini sık yaparsaniz hem balıklar hastalanmaz hem yosun olusmaz temisliginiz kolay olur. Filtre olarak pipo japonlara uygun değil. Iyi bi ic filtre guzel olur. Su değişiminde 1/3 oranda değişim iyi. Oldugu yerde dönme sebebi kesin olmamakla birlikte yediği sindiremediği bir şey mi var acaba diye düşündüm. Ben de veriyorum kabak salatalik havuc falan küçük granul yem büyüklüğünde mercimek tanesi kadar 3 5 tane haşlayıp cok az. Her biri 2 tane yese yeter. Onu yediğinde bir dahaki ogune yemleyin aynen. Ya aşırı yem yedi ya da sindiremedigi bir sey var diye düşünüyorum. Bir gun aç bırakın. Bi öğün de bezelye verin kabugunu soyup. 2 3 tane fazla atıp kirlenmesin akvaryum. Balik ac kalsın acliktan ölmez de aşırı yemleme bozuyor poncikleri.
Geçmiş olsun.
[EDIT]goldfishlove,2020-02-17 14:18:07[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

eylülcÇevrim Dışı

Kayıt: 16/02/2020
İl: Istanbul
Mesaj: 9
eylülcÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 19:54
[QUOTE=goldfishlove]Yem olarak jbl goldpears öneririm. Sera vipegran da veriyorum sevdiler. Hem sarımsaklı. En küçük olandan alın. Su değişimlerini sık yaparsaniz hem balıklar hastalanmaz hem yosun olusmaz temisliginiz kolay olur. Filtre olarak pipo japonlara uygun değil. Iyi bi ic filtre guzel olur. Su değişiminde 1/3 oranda değişim iyi. Oldugu yerde dönme sebebi kesin olmamakla birlikte yediği sindiremediği bir şey mi var acaba diye düşündüm. Ben de veriyorum kabak salatalik havuc falan küçük granul yem büyüklüğünde mercimek tanesi kadar 3 5 tane haşlayıp cok az. Her biri 2 tane yese yeter. Onu yediğinde bir dahaki ogune yemleyin aynen. Ya aşırı yem yedi ya da sindiremedigi bir sey var diye düşünüyorum. Bir gun aç bırakın. Bi öğün de bezelye verin kabugunu soyup. 2 3 tane fazla atıp kirlenmesin akvaryum. Balik ac kalsın acliktan ölmez de aşırı yemleme bozuyor poncikleri.
Geçmiş olsun.
[/QUOTE]

İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim şimdi ki petshoplar maalesef çok kaba insanın bir şey sorası gelmiyor rengi düzelir mi peki çünki ne zamandır var ve maşallah bir şeyi yok ayrıcı siyah beyaz balığım üst yüzgeçi kapalı bununla ilgili bir yazı vardı ilaç önerilmişti siz de biliyorsanız onu mu önerirsiniz yoksa üst yüzgecinin kapalı olmasının bir sorunu yokmu diğer 2si maşallah sorun yok :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

goldfishloveÇevrim Dışı

Kayıt: 03/06/2019
İl: Nigde
Mesaj: 526
goldfishloveÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 20:16
[QUOTE=eylülc]

İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim şimdi ki petshoplar maalesef çok kaba insanın bir şey sorası gelmiyor rengi düzelir mi peki çünki ne zamandır var ve maşallah bir şeyi yok ayrıcı siyah beyaz balığım üst yüzgeçi kapalı bununla ilgili bir yazı vardı ilaç önerilmişti siz de biliyorsanız onu mu önerirsiniz yoksa üst yüzgecinin kapalı olmasının bir sorunu yokmu diğer 2si maşallah sorun yok :)[/QUOTE]

Petshoplar zaten ne sattığını bile bilmiyor o kadar ilgisizler. Keske kapansalar açmak için bir sürü şartı olsa.

Yüzgeç kapanma sorunu diye bir şey duydum. Hic bilgim yok. Renginde kararma mi var? Amonyak yanığı diyorlar. Fazla yemleme, su kirliliği filtre kirliliği vs. Haftada iki kez 1/3 su değişimi ve gunde 2 kez az yemleme her biri en fazla 2 tane yesin. Yem olarak açık yem yerine kapali olanlardan. Jbl goldpears, seranın var bitkisel icerikli başka balik yemi de olur. Tetranin var 1 mm olanlardan küçük baliklariniz galiba. Haftada bir gün bir sey vermeyin. Zaten bunlari normalde de yapıyoruz. Bence bir sey yapmayin düzelirse düzelir bunları yapinca. Renk de zamanla düzelir. Ama filtre mutlaka alın şelale filtre de olabilir. Geçmiş olsun. [:)] Umarım düzelir. [EDIT]goldfishlove,2020-02-17 20:16:24[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

eylülcÇevrim Dışı

Kayıt: 16/02/2020
İl: Istanbul
Mesaj: 9
eylülcÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 20:29
[QUOTE=goldfishlove]

Petshoplar zaten ne sattığını bile bilmiyor o kadar ilgisizler. Keske kapansalar açmak için bir sürü şartı olsa.

Yüzgeç kapanma sorunu diye bir şey duydum. Hic bilgim yok. Renginde kararma mi var? Amonyak yanığı diyorlar. Fazla yemleme, su kirliliği filtre kirliliği vs. Haftada iki kez 1/3 su değişimi ve gunde 2 kez az yemleme her biri en fazla 2 tane yesin. Yem olarak açık yem yerine kapali olanlardan. Jbl goldpears, seranın var bitkisel icerikli başka balik yemi de olur. Tetranin var 1 mm olanlardan küçük baliklariniz galiba. Haftada bir gün bir sey vermeyin. Zaten bunlari normalde de yapıyoruz. Bence bir sey yapmayin düzelirse düzelir bunları yapinca. Renk de zamanla düzelir. Ama filtre mutlaka alın şelale filtre de olabilir. Geçmiş olsun. [:)] Umarım düzelir. [/QUOTE]

Çok teşekkürler :) evet kararma var kuyruk ve üst yüzgeçte.haklısınız benim sınav haftalarımda pek sularını iyi temizliyemiyordum belki de o pisliklerdendir ve şu filtreler ne kadar yakar yakar ayda annemle babam başımın etini yiyor fazla yakar diye

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

goldfishloveÇevrim Dışı

Kayıt: 03/06/2019
İl: Nigde
Mesaj: 526
goldfishloveÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 20:47
[QUOTE=eylülc]

Çok teşekkürler :) evet kararma var kuyruk ve üst yüzgeçte.haklısınız benim sınav haftalarımda pek sularını iyi temizliyemiyordum belki de o pisliklerdendir ve şu filtreler ne kadar yakar yakar ayda annemle babam başımın etini yiyor fazla yakar diye[/QUOTE]

Yok ya..😄 ne yakacak

Beğenenler: [T]221141,eylülc[/T]
Teşekkür Edenler: [T]221141,eylülc[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

dancerÇevrim Dışı

Kayıt: 03/09/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 557
dancerÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 21:52
Balıklara yem atın,eğer yiyorsa bi sorun yoktur.fakat yeme gelmiyolarsa hastalık olabilir.

Beğenenler: [T]221141,eylülc[/T]
Teşekkür Edenler: [T]221141,eylülc[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

goldfishloveÇevrim Dışı

Kayıt: 03/06/2019
İl: Nigde
Mesaj: 526
goldfishloveÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2020 22:02
[QUOTE=dancer]Balıklara yem atın,eğer yiyorsa bi sorun yoktur.fakat yeme gelmiyolarsa hastalık olabilir. [/QUOTE]

Filtre yok. Dışkılar sürekli birikip suya karışıyor amonyak nitrat o biçim..

Beğenenler: [T]221141,eylülc[/T]
+1: [T]221141,eylülc[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

eylülcÇevrim Dışı

Kayıt: 16/02/2020
İl: Istanbul
Mesaj: 9
eylülcÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2020 18:03
[QUOTE=goldfishlove]

Filtre yok. Dışkılar sürekli birikip suya karışıyor amonyak nitrat o biçim..[/QUOTE]

Tekrardan merhaba beyaz balığımın kuyrukları ayrış ayrış sanki forumda bu durumda olan balık ölmüş idi şimdi ne yapmam gerekiyor lakin forumda o balık baya kötü haldeydi beyazın uçları kopmuş ayrışıyor gibi ayrı minik akvaryuma mı almalıyım sizce[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221141/190220201802441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221141/190220201803331.jpg[/IMG]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

goldfishloveÇevrim Dışı

Kayıt: 03/06/2019
İl: Nigde
Mesaj: 526
goldfishloveÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2020 19:51
O baliklarin hepsi ölecek. Cocugun altını almazsan ne olur.[:)] baliklar asitten eriyor öyle düşünün. Mutlaka filtre. Ailenizi dinlemeyin. 7 24 çalışsın. [;)]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

eylülcÇevrim Dışı

Kayıt: 16/02/2020
İl: Istanbul
Mesaj: 9
eylülcÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2020 20:18
[QUOTE=goldfishlove]O baliklarin hepsi ölecek. Cocugun altını almazsan ne olur.[:)] baliklar asitten eriyor öyle düşünün. Mutlaka filtre. Ailenizi dinlemeyin. 7 24 çalışsın. [;)][/QUOTE]

Tamamdır çok teşekkür ederim bir an önce alacağım peki aldıktan sonra düzelir değil mi çünki ölseydi ölürdü yavrucağızlar [:((]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir