Babam Bana Sormadan Akvaryumcudan Japon Almış


TvexÇevrim Dışı

Kayıt: 24/08/2023
İl: Istanbul
Mesaj: 31
TvexÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 13:36
Yaklaşık 5 ay önce yaptığım bir bitki akvaryumum var, içinde 5 adet kardinal tetra var bu kadar. Babamla geçen konuşurken yeni balık alacağımı söyledim, babamda o küçük balıkları sevmediğini güzel büyük balıklar istediğini söyledi, bende bakarım dedim belki bir adet beta almak gibi bir düşüncem vardı. Geçen hafta babama cam temizleyiciye ihtiyacım olduğunu söyledim, akvaryumcuya uğrayamam diyip geçiştirdi. Akvaryum bu:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/ilk_bitki_akvaryumum_k993809.asp[/URL]

Bugün ise akvaryumcuya uğramış bana hiç sormadan yaklaşık 8-10 adet japon balığı almış kocaman, benim zaten akvaryumum 60 litre. İstersen akvaryuma koy yoksa fanusa koyucam diyor, ağlayacaktım resmen balıkları görünce üzüldüm. Şimdi akvaryuma koysam zaten o bile yetmez o kadar balığa mahvederler akvaryumu denge falan kalmaz, fanusa koysa işkence etmiş gibi oluruz filtre yok üstüne bide babam gider klorlu çeşme suyunu basar hayvanlara.

Git iade et diyorum bir şey demiyor, babamada bir şey demek istemiyorum daha fazla adama. Ne yapayım sizce balıklara bakınca üzülüyorum yazık 10 tanesi küçücük poşette duruyor şuan.

Beğenenler: [T]240275,Laterthanbefore[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

LaterthanbeforeÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 18/07/2023
İl: Afyon
Mesaj: 258
LaterthanbeforeÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 13:46
[:D]

Daha büyük bir akvaryum alıp babanızın gönlünü de yapabilirsiniz.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

OKIRATLIÇevrim Dışı

Kayıt: 05/07/2017
İl: Ankara
Mesaj: 316
OKIRATLIÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 13:49
En azından geçici bir süre için bile olsa balıkları akvaryuma koyun, torbada kalmasınlar.[:)]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

TvexÇevrim Dışı

Kayıt: 24/08/2023
İl: Istanbul
Mesaj: 31
TvexÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 14:02
[QUOTE=Laterthanbefore][:D]

Daha büyük bir akvaryum alıp babanızın gönlünü de yapabilirsiniz.[/QUOTE]

Zaten şuan para anlamında sıkışığım 400-500'de akvaryuma veremiyorum maalesef olsada zaten japon nefret ettiğim bir tür ama ölecek diye üzüldüm tabi. Babamında hiç alacağını düşünmüyorum büyük akvaryum.


[QUOTE=OKIRATLI]En azından geçici bir süre için bile olsa balıkları akvaryuma koyun, torbada kalmasınlar.[:)][/QUOTE]

Bir bidona koydum şuanlık hazır su koydum bide kalsınlar bakalım biraz, olmadı bizim burdaki nehire salarım :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Hidro DinamikÇevrim Dışı

Kayıt: 20/10/2023
İl: Sakarya
Mesaj: 287
Hidro DinamikÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 14:56
Balıklar poşette yarına kadar bile dayanamaz hem oksijen yetmez hem dışkıları zarar verir.

Edit:
Hayvanlar hep sabit kabul edilebilecek şartlarda yaşadığından nehirdede direk öleceklerdir, bahar veya yaz ayları olsa bir nebze daha kolay olurdu. Petshopa ücretsiz vermek bile daha iyi bir çözüm olacağını düşünüyorum.[EDIT]Hidro Dinamik,2024-02-11 15:02:29[/EDIT]

Beğenenler: [T]199205,Rafayel[/T][T]240572,Tvex[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

UrasArtÇevrimiçi

Kayıt: 17/10/2022
İl: Antalya
Mesaj: 703
UrasArtÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 15:25
Nehire bırakmayın, yaşarlarsa bile çevre faunasına çok büyük zarar verirsiniz.[EDIT]UrasArt,2024-02-11 15:25:50[/EDIT]

Beğenenler: [T]240572,Tvex[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

TvexÇevrim Dışı

Kayıt: 24/08/2023
İl: Istanbul
Mesaj: 31
TvexÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 15:26
İade edicem balıkları yerine varsa sparkling gourami alacağım yoktur büyük ihtimal yoksada bi tane beta alma düşüncem var. Balıklar şuan bidonda takılıyorlar.[EDIT]Tvex,2024-02-11 15:27:35[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

LaterthanbeforeÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 18/07/2023
İl: Afyon
Mesaj: 258
LaterthanbeforeÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 15:38
[QUOTE=Tvex]İade edicem balıkları yerine varsa sparkling gourami alacağım yoktur büyük ihtimal yoksada bi tane beta alma düşüncem var. Balıklar şuan bidonda takılıyorlar.[/QUOTE]

Olurda nehre bırakırsanız bu balıklar nehrin dengesini bozacaktır ,kesinlikle nehre bırakmayın[EDIT]Laterthanbefore,2024-02-11 15:39:18[/EDIT]

Beğenenler: [T]240572,Tvex[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BarackÇevrim Dışı

Kayıt: 31/03/2022
İl: Istanbul
Mesaj: 64
BarackÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 18:17
En yakın zamanda iade edersiniz inşallah. Bu adette japon balığının bidonda da dayanması biraz zor olur.. Malesef balık satan yerler de besleyecek kişilerin durumunu irdelemiyor. Tamamen satış odaklılar. Babanız balıkları iade etmek istemezse bence kalbi kırılmasın. Paraya sıkıştıysanız onu sponsor kılarak kendisinin de ilgilenebileceği bir akvaryum kurabilirsiniz. [:D]

Bu arada neden japon balıklarından nefret ediyorsunuz ?[EDIT]Barack,2024-02-11 18:17:34[/EDIT]

Beğenenler: [T]125030,GhostKoi[/T]
+1: [T]125030,GhostKoi[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

TvexÇevrim Dışı

Kayıt: 24/08/2023
İl: Istanbul
Mesaj: 31
TvexÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 19:23
[QUOTE=Barack]En yakın zamanda iade edersiniz inşallah. Bu adette japon balığının bidonda da dayanması biraz zor olur.. Malesef balık satan yerler de besleyecek kişilerin durumunu irdelemiyor. Tamamen satış odaklılar. Babanız balıkları iade etmek istemezse bence kalbi kırılmasın. Paraya sıkıştıysanız onu sponsor kılarak kendisinin de ilgilenebileceği bir akvaryum kurabilirsiniz. [:D]

Bu arada neden japon balıklarından nefret ediyorsunuz ?[/QUOTE]

Yani düz japon balıklarını pek sevmiyorum görünüş olarak vs. ama oranda, ranchu gibi türleri severim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

NightWistÇevrim Dışı

Kayıt: 28/06/2023
İl: Izmir
Mesaj: 84
NightWistÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2024 20:48
[QUOTE=Tvex]

Yani düz japon balıklarını pek sevmiyorum görünüş olarak vs. ama oranda, ranchu gibi türleri severim.[/QUOTE]
Katılıyorum barack arkadaşın fikrine. Onu sponsor yapabilirsiniz. O kadar balık almış bari akvaryumunuda alsın. İkinci el 250-300 litre akvaryum alın. Karbonat ve sirke ile foşur foşur yıkayın. Kesinlikle deterjan kullanmayın. İçine bir pipo filtre ile kumsuz sadece dekorlarla yaşatırsınız. ölünce baştan kurarsınız yada satarsınız.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir