Elektronik Ürün Alacaklar DİKKAT


byyilmazÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/09/2010
İl: Ankara
Mesaj: 1249
byyilmazÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Ocak 2014 03:02
Ülkemizdeki elektronik devlerinin peşpeşe zincir mağazalar açması,sürekli indirimli nerdeyse bedavaya satılan ürünlerin olması elbetteki cezbedici ama olayın iç yüzü oldukça farklı...

Ülkemizde yer alan elektronik devlerinin gün yok ki,indirimli bir ürünleri olmasın.. 

Ülkemizdeki elektronik devlerinin indirimli ürün satmalarındaki 3 etken madde kısaca şöyle;

*Yabancı sermayeli elektronik devleri (MEDİA MARKT,ELEKTRO WORLD gibi) 2 yıl boyunca hiç bir ürüne vergi ödemiyor.

**Satılan ürünler orjinali ile eş özelliklere sahip ama orjinali olmayan ürünler (ürün orjinali ile aynı ancak orjinal fabrikasında değil Kore,Tayvan,Çin ve Japonya da yer alan paraya göre kalitesini satın alabileceğiniz fabrikalarda üretiliyor.)

***Rekabet;tüketiciye en az katkı burda sağlanıyor çünkü orjinal ürünleri satan firmalar en az la 5-10 lira indirim yapabiliyor.


Başımdan geçen bir olay sonucu tesadüf eseri tüm görünmeyenleri görmüş ve öğrenmiş oldum. 

22 şubat 2013m tarihinde Bimeks firmasından LG marka cep telefonu satın aldım.Aldığımda Teknosa,Vatan Computer,Media Markt vb. mağazalarda cihazın satış bedeli 650 den başlayıp 750 ye kadar çıkıyordu.Ancak Bimeks'de  cihaz 600 tl + 60 lira hediye çekiyle satılıyor olması bizi cezbetti ve cihazı aldık yaklaşık 10 aylık bir kullanım sonunda cihaz arızalandı.Eee cihazı LG den aldık köklü eski bir firma diyerek Lg Türkiye servisine gittiğimde cihazın LG TÜRKİYE garantisi dışında olduğunu,cihazın bir replika cihaz olduğunu ve paralel ithalat yoluyla Türkiye'ye gelmiş olduğunu öğrendim.

Bu bilgiler doğrultusunda telefonu aldığım mağazaya giderek,cihazın LG Türkiye'den garantili olmadığını,replika bir cihaz olduğunu söylediğimde,mağaza görevlisi arkadaş ukela bir tavırla (Bimeks babasınınmış) cihazın disbüritör firmadan garantili olduğunu,cihazın paralel ithalatla geldiğini söylemesi ve boş boş konuşması üzerine mağazadan ayrıldım.

Aynı gün içerisinde LG Türkiye yi arayarak cihazın LG tarafından üretilip üretilmediğini sordum,cihazın seri numarası ve İMEİ sini verdiğimde cihazın kayıt bilgilerinde siyah renkte olduğu gözüküyordu.Ancak bizdeki cihaz beyazdı.Yani cihaz Lg tarafından bile üretilmemişti.Ama LG nin ürettiği IMEI nosuna sahipti yani ikiz bir telefondu.

Biz LG markasının adına güvenerek satın aldığımız ürünün,sahte olması,satın aldığım firmanın umursamaz tavırları vb. sebepler neticesiyle Tüketici Hakem Heyetine,Gümrük ve Ticaret Bakanlığına yaptığımız başvuruların sonuçlanması devam ederken,cihazı disbüritör firmasına tamire gönderdim.Cihaz ucuz üretim olduğu için (Cihazın Orjinali ÇİN de üretilmekte,replikası Kore'de) tamiriyle uğraşılmadan cihaz yenisiyle değiştirildi.Ancak gelen cihaz 1 saat çalıştı ve dokunmatik ekranı işlemez oldu. 

Firmayı aradğımda cihazı Istanbul'a göndermemi ve yeni cihaz vereceklerini söylemelerine karşılık,ALO 172 Tüketici Haklarını arayarak durumu izah ettim ve yetkili kişi ne koşulda olursa olsun cihazı iade edebileceğimi belirtti.Bu doğrultuda iade talebinde bulundum ve yetkili disbüritör bir rapor eşliğinde iade talebimi kabul etti.Ancak Bimeks fiması bu iade talebini 8 günde ancak kabul edebildi.

Sonuç olarak cihazı iade ettim ve paramı geri alabildim.

Elektronik bir ürün alırken,kesinlikle cihazın yetkili firmasının TÜRKİYE ana disbüritörü olmasına veya 
firmanın Türkiye ayağının yetkkili olmasına önemle dikkat edin.Ne alırsanız alın cihazın garantisini kimin verdiğini sorun.

Elektronik devlerine asla ama asla güvenmeyin. Ben tamamen şans eseri bu cihazı iade edebildim.



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GrandPorfechÇevrim Dışı

Kayıt: 20/11/2013
İl: Kütahya
Mesaj: 92
GrandPorfechÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ocak 2014 14:30
Telefonu yalnızca telefonculardan almak gerekir elektronik mağazalar bir sorun olduğunda garantisi olsa bile pek ilgilenmiyorlar.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

thecrowÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 11/02/2009
İl: Ankara
Mesaj: 773
thecrowÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 25 Ocak 2014 12:31
Aynı olay samsunglarda da var.Samsung türkiye garantli telefon alırken 1700 liraya almıştım.Ben bu fiyata alırken telefonu 1300 liraya satan büyük markalar da vardı.Fakat ucuz olanlar EVO garantili oluyor.Yani samsung Türkiyenin hemen hemen her ilde şubesi varken EVO'nun sadece İstanbul'da merkezi var herhangi bir sıkıntı çıktığında bütün telefonlar oraya gidiyor.Samsung türkiye garantisinde ise telefonu kendi ilinizdeki şubeye götürüyorsunuz 1 2 gün içerisinde işiniz halloluyor.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

hakanturken108Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/01/2009
İl: Tekirdag
Mesaj: 677
hakanturken108Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 17 Mart 2014 09:49
O kadar ilgili olmama rağmen bu konulara, ilk defa duyuyorum böyle bir şeyi hemde en büyük firmalar hakkında.

Kulağıma küpe oldu ve gerçekten çok ama çok şaşırdım.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

acemibalıkÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/10/2008
İl: Bolu
Mesaj: 2624
acemibalıkÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2014 11:29
Samsung trend plus telefon aldım 18 haziranda vatan bilgisayardan daha ucuz yerler varken ama telefon iki saat sonra çekmeme problemi yaptı,  o gün bugündür samsungla uğraşıyom bayramdan önce 3 defa servis gördü yazılımla savuşturuldum, ama sonunda servis değişim talebimi ana merkeze iletti hala bekliyoz samsung ayıplı telefonunu değiştirecek yada ücret iadesi yapacak diye. Çünkü aynı şikayet artarak devam ediyor şikayet sitelerinde, başınıza çekmeyen bir yerde servis yok şikayeti gelirse ve çekmeyen yerden çeken yere geldiğinizde telefonunuz hala şebekeye bağlanmıyorsa (ancak açıp kapamayla düzelir, yada uçak moda alıp çıkmayla) telefonda samsung sa Allah yardımcınız olsun diyorum. Tüm samsunglar kötü yada arızalı demiyorum yeni aldığınız sıfır telefonda böyle sorun yaşarsanız hiç vakit geçirmeyin hatta doğru aldığınız yere götürün çünkü sizin için çok büyük sorunlar başlıyor demektir.
http://www.sikayetvar.com/firma/detay/samsung

(Sorun epey uğraşmam sayesinde çözüldü.)
acemibalık2014-12-05 15:01:09

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Shogun38Çevrim Dışı

Kayıt: 27/07/2014
İl: Ankara
Mesaj: 113
Shogun38Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2014 10:15
Bu garanti olayı çok tehlikeli. Fiyatlar dükkandan dükkana 150 100 tl arası değişiyor.Sebebi buymuş demekki.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

byyilmazÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/09/2010
İl: Ankara
Mesaj: 1249
byyilmazÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 05 Aralık 2014 03:41
http://www.chip.com.tr/makale/paralel-ithalat-dosyasi_51098.html


Cep telefonları ya da tabletler (ve hatta pek çok elektronik cihaz) ülkemizde yasal olarak 3 farklı şekilde piyasaya sürülüyor. Bunlardan ilki, üreticinin cihazları kendilerinin piyasaya sürmesi. Apple'ın Apple Store'unda satılan ürünler gibi...İkinci yol da aslında ilk yoldan farklı değil: Üreticilerin tayin ettiği resmi distribütörler, ürünleri üretici adına piyasaya sürüyor. Her iki seçeneğin de ortak bir artısı var: Garanti konusunda aklınızı takmanız gereken detaylar pek söz konusu değil; resmi üretici garantisi söz konusu...

Bir üçüncü yol ise, paralel ithalat dediğimiz; ithalatçı bir şirketin, ürünü kendisinin ülkeye sokup piyasaya sürmesi. Ancak bu noktada karanlıkta kalan detay, yine garanti konusu oluyor.Başlamadan önce söyleyelim: Bu yazımızda ağırlıklı olarak cep telefonlarından bahsedeceğiz. Ama okuyacaklarınızın, aklınıza gelebilecek hemen her türlü elektronik cihaz için geçerli olacağını unutmayın...

Örneğin X isimli bir şirket de, Apple'ın iPhone 6'sını ithal edip piyasaya sürebiliyor. Bunda yasa dışı bir durum yok. Ancak bu X şirketi, sattığı ürüne kendisi garanti veriyor. Yani iPhone 6'nız bozulduğunda, garanti kapsamında tamir edilmesi için Apple'a ya da resmi Apple distribütörlerine başvuramıyorsunuz. Onarım için başvurabileceğiniz tek yer, yine X şirketi.Peki ama X şirketine ne kadar güvenebilirsiniz? Eğer şirket yıllardır piyasada varlığını sürdüren, daha önceki satışlarında müşterisine problem çıkartmayan bir şirketse sorun yok. Ama piyasada çok sayıda, ismini bile ilk defa duyacağınız ithalatçı şirket var. Ve bu şirketlerin bırakın 2 yıllık garanti süresini, yarınını bile tahmin etmek mümkün değil.

Paralel ithalat ürünlerde çoğu zaman bir de avantaj söz konusu: Fiyat... Örneğin eğer almak istediğiniz cihaz Türkiye'de resmi distribütörler ya da doğrudan üretici tarafından satılıyorsa, aynı cihazı, biraz araştırma yaparak daha ucuza alabiliyoruz.

iPhone 6 Plus'ı ele alalım... Telefonun Apple tarafından belirlenen resmi başlangıç fiyatı 2.649 TL. Ama pararlel ithalat ürünlerde bu fiyat, 2.400 TL'ye ve hatta daha da aşağısına kadar düşebiliyor.

Bu durum, bazı büyük online satış mağazalarında bile dikkat çekiyor. Aynı cihazın iki farklı fiyatla satıldığına şahit olursanız, anlayın ki bunlardan ilki resmi garantilidir, diğeri ise paralel ithalat yoluyla ülkemize getirilmiştir. Ama yine de, paralel ithalat bile olsa, büyük bir mağazadan alışveriş yaptığınız için garanti konusunda ulaşabileceğiniz bir adresiniz her zaman olacaktır.Ama işin içinde bir de, ülkemize resmi garanti ile hiç gelmeyen cihazlar var. İşte bu cihazlara sahip olmak için tek yolunuz, paralel ithalattan geçiyor. Bir bakıma iyi bir durum sayılabilir; en azından bu cihazlara da sahip olma imkanı buluyoruz. Ama cihazı başka şekilde alamayacağımızı bilen ithalatçılar (ve satıcılar) fiyat avantajını ortadan kaldırmakla kalmıyorlar; bunu dezavantaja çeviriyorlar.

BlackBerry'nin kare ekranlı, sıra dışı tasarıma sahip telefonu Passport'unu bu duruma örnek olarak gösterebiliriz. Cihaz Türkiye'de resmi olarak satışa sunulmadı. Ancak çeşitli ithalatçı firmalar, telefonu Türkiye'ye, paralel ithalat yoluyla taşımayı ihmal etmediler.

Aslında bu "hiç yoktan iyidir" denilebilecek bir gelişme. Telefona sahip olmak isteyenler, bu sayede onu satın alabiliyorlar. Ancak ufak bir sorun var: Telefon için istenen fiyatlar...

Kontratsız olarak ABD'de 599 dolara, Avrupa'da ise 649 Euro'ya satılan Blackberry Passport, ülkemizde oldukça "ilginç" fiyatlarla satılıyor. Fiyatlar 2.500 TL'den başlıyor ve sıkı durun; 3.300 TL'ye kadar ulaşabiliyor.Peki ama ülkeye hem resmi garanti ile giren, hem de paralel ithalatla ithal edilen bir cihazı alırken hangisini tercih etmelisiniz? Paralel ithalat cihazlar alınır mı? Aradaki fiyat farkı karşılığında ne kazanıyoruz; ne kaybediyoruz?

Aslında her iki cihaz da aynı cihaz; aralarında tek bir vida farkı bile yok. Fark yukarıda da bahsettiğimiz gibi, satış sonrası hizmetlerde ortaya çıkıyor. 2.649 TL verip aldığınız bir iPhone 6 için Apple'ın her şartta arkanızda durduğunu bilmeniz bile güzel bir his olsa gerek. Ya da büyük bir teknoloji marketinden aldığınız, resmi garantili bir Galaxy Note 4 bozulduğunda ortada kalmayacağınızı bilmek, herhalde sizi de rahatlatacaktır.

Paralel ithalat bir cihazı, büyük bir marketten ya da başarısını kanıtlamış bir online satış mağazasından alırsanız, yine çok fazla endişeye gerek yok. Büyük market ve mağazalar da, sattıkları ürünün sorumluluğunu, ikinci aşamada almak zorundalar. Yani ithalatçı firma batmış, ortadan kaybolmuş bile olsa, garanti için başvurabileceğiniz bir adres her zaman var. Ama unutmayın; buralardan alacağınız paralel ithalat cihazların fiyatları, sokak arası mağazalara göre yine yüksek kalacaktır.Eğer cihazı çok daha ucuza satan, sokak arası bir mağazadan alırsanız, işte o zaman şunu düşünüp karar vermelisiniz: Bir çuval para döktüğünüz cihaz garanti süresi içerisinde bozulursa, arkanızda duran bir destek bulabilecek misiniz; daha doğrusu bu sizin için ne kadar önemli?

Bu soruya cevap vermek de o kadar kolay değil; çünkü işiniz biraz da şansa kalıyor. Cihazı çok ucuza alırsınız; bozulur ve ithalatçısına başvurursunuz. Şansınız varsa, şirket, her ne kadar adı duyulmamış bile olsa, sağlam bir şirkettir ve sizi yarı yolda bırakmaz. Ama eğer garanti ve onarım için şirketin kapısını çaldığınızda karşınıza biri çıkar ve "onlar battı kardeş" derse de çok fazla şaşırmamalısınız.

Kısacası; eğer bütçeniz yetiyorsa ve arkanızda duracak güvenilir bir destek arıyorsanız, gideceğiniz yol resmi garantili ürünlerin yolu olmalı. Ama "iPhone 6'ya - ya da başka bir cihaza - bu kadar para verilir mi?" diyenlerdenseniz, işte o zaman paralel ithalat ürünler arasında yolculuğa çıkabilirsiniz. Ama her zaman için şansın da yanınızda olması gerektiğini unutmayın. Belki telefon 2 yıl boyunca hiç bozulmayacak ve siz, 2 yıl sonra "ne kadar da ucuza almıştım" diyeceksiniz. Belki de bozulacak ama ithalatçı, size taahhüt ettiği desteği kusursuz bir biçimde verecek. Ama ya tersi olursa... İşte bu kararı vermek size düşüyor. Sonuçta hangi yolu seçerseniz seçin, yasa dışı bir iş yapmış olmayacaksınız. Önemli olan satın alma aşaması değil; satış sonrası...

byyılmaz2014-12-05 03:45:22

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir