İlaç Satışı Neden Yok?
Gönderim Zamanı: 15 Haziran 2026 21:12
Merhaba,
Türkiye de JBL Gyrodol Plus 250 ya da Sera Tremazol gibi ilaçların satışı neden yok biliyor musunuz?
Ben aradım ama bir türlü bulamadım. Türkiye de bu ilaçları bulabileceğim bir internet sitesi ya da akvaryumcu önerebilir misiniz?
Teşekkürler
Türkiye de JBL Gyrodol Plus 250 ya da Sera Tremazol gibi ilaçların satışı neden yok biliyor musunuz?
Ben aradım ama bir türlü bulamadım. Türkiye de bu ilaçları bulabileceğim bir internet sitesi ya da akvaryumcu önerebilir misiniz?
Teşekkürler
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Haziran 2026 21:34
Solungaç paraziti için mi kullanacaksınız?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Haziran 2026 21:45
Tüm parazit tedavilerini uygulamak istiyorum. Tam belirgin bir belirti yok. Sadece karın çökmesi, kamburluk, yem yememe yada ağza alıp tükürme belirtileri oluyor. Balıklar soluk renkler almaya başlıyor ve ölüm oluyor. 6 aydır devam ediyor.[EDIT]Hakan ARP,2026-06-15 21:51:37[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Haziran 2026 22:11
Balıkların sorunu ya tüberkülöz ya da iç parazit, ama bu ilaçlar dış parazitlere karşı etkili gibi duruyor. Neden bunları istiyorsunuz?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Haziran 2026 22:51
[QUOTE=Hakan ARP]Tüm parazit tedavilerini uygulamak istiyorum. Tam belirgin bir belirti yok. Sadece karın çökmesi, kamburluk, yem yememe yada ağza alıp tükürme belirtileri oluyor. Balıklar soluk renkler almaya başlıyor ve ölüm oluyor. 6 aydır devam ediyor.[/QUOTE]
Galaxy Rasboralarda mı belirtiler?
Galaxy Rasboralarda mı belirtiler?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Haziran 2026 23:47
Merhaba,
Bahsettiğiniz ilaçların Türkiye'de bulunamamasının temel nedeni, bu ürünlerin içeriğindeki etken maddeler sebebiyle Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan ithalat ruhsatı alamamalarıdır.
Bahsettiğiniz ilaçların Türkiye'de bulunamamasının temel nedeni, bu ürünlerin içeriğindeki etken maddeler sebebiyle Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan ithalat ruhsatı alamamalarıdır.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2026 07:10
[QUOTE=Cyber_Scout]
Galaxy Rasboralarda mı belirtiler?
[/QUOTE]
Evet galaxy rasbolarda bu belirtileri görüyorum. Ancak cherry barb balıklarda da az da olsa başladı.
[QUOTE=JujuSeri]Balıkların sorunu ya tüberkülöz ya da iç parazit, ama bu ilaçlar dış parazitlere karşı etkili gibi duruyor. Neden bunları istiyorsunuz?[/QUOTE]
İç parazit yada tüberküloz tedavisini nasıl yapabilirim
Galaxy Rasboralarda mı belirtiler?
[/QUOTE]
Evet galaxy rasbolarda bu belirtileri görüyorum. Ancak cherry barb balıklarda da az da olsa başladı.
[QUOTE=JujuSeri]Balıkların sorunu ya tüberkülöz ya da iç parazit, ama bu ilaçlar dış parazitlere karşı etkili gibi duruyor. Neden bunları istiyorsunuz?[/QUOTE]
İç parazit yada tüberküloz tedavisini nasıl yapabilirim
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2026 08:51
Tüberküloz için net bilgi sahibi değilim ama crystalpro yeni bir ürün çıkarmış parazemix diye. Bir inceleyin belki faydası olur.
Beğenenler: [T]21182,Cyber_Scout[/T][T]213398,ternapi[/T][T]135907,Hakan ARP[/T]
Teşekkür Edenler: [T]135907,Hakan ARP[/T]
+1: [T]21182,Cyber_Scout[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2026 11:54
Celestial Pearl Danio (cpd) yada Galaxy Rasbora için saydığınız belirtiler için en iyi tedavi çözümü ;
Crystalpro Parazemix olur içinde Metronidazole ve Praziquantel bulunuyor.
Omurgasızları da öldürmesi muhtemeldir.
Karides, salyangoz v.b. varsa tanktan galaxyleri ayırıp tedavi edip geri eklersiniz.
Crystalpro Parazemix olur içinde Metronidazole ve Praziquantel bulunuyor.
Omurgasızları da öldürmesi muhtemeldir.
Karides, salyangoz v.b. varsa tanktan galaxyleri ayırıp tedavi edip geri eklersiniz.
Beğenenler: [T]135907,Hakan ARP[/T]
Teşekkür Edenler: [T]135907,Hakan ARP[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2026 14:13
[QUOTE=Cyber_Scout]Celestial Pearl Danio (cpd) yada Galaxy Rasbora için saydığınız belirtiler için en iyi tedavi çözümü ;
Crystalpro Parazemix olur içinde Metronidazole ve Praziquantel bulunuyor.
Omurgasızları da öldürmesi muhtemeldir.
Karides, salyangoz v.b. varsa tanktan galaxyleri ayırıp tedavi edip geri eklersiniz.[/QUOTE]
[QUOTE=İnci Kefali]Tüberküloz için net bilgi sahibi değilim ama crystalpro yeni bir ürün çıkarmış parazemix diye. Bir inceleyin belki faydası olur.[/QUOTE]
Teşekkürler. Satın aldım. Deneyeceğim hemen.[EDIT]Hakan ARP,2026-06-16 14:15:48[/EDIT]
Crystalpro Parazemix olur içinde Metronidazole ve Praziquantel bulunuyor.
Omurgasızları da öldürmesi muhtemeldir.
Karides, salyangoz v.b. varsa tanktan galaxyleri ayırıp tedavi edip geri eklersiniz.[/QUOTE]
[QUOTE=İnci Kefali]Tüberküloz için net bilgi sahibi değilim ama crystalpro yeni bir ürün çıkarmış parazemix diye. Bir inceleyin belki faydası olur.[/QUOTE]
Teşekkürler. Satın aldım. Deneyeceğim hemen.[EDIT]Hakan ARP,2026-06-16 14:15:48[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2026 14:38
[QUOTE=Cyber_Scout]
Galaxy Rasboralarda mı belirtiler?
[/QUOTE]
Benzeri benim rasboralarımın birinde de var. Üretici kaynaklı olduğunu düşünüyorun.
Galaxy Rasboralarda mı belirtiler?
[/QUOTE]
Benzeri benim rasboralarımın birinde de var. Üretici kaynaklı olduğunu düşünüyorun.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 22 Haziran 2026 21:57
[QUOTE=NightWist]
Benzeri benim rasboralarımın birinde de var. Üretici kaynaklı olduğunu düşünüyorun.[/QUOTE]
Farklı farklı akvaryumculardan 3 kez celestial pearl danio ( galaxy rasbora) aldım. Hepsinde de karnı çökük 1 adet de olsa balık geldi. 3-4 ay sonrasında yavaş yavaş balık kayıpları yaşadım.
Crystalpro Parazemix satın aldım ve iki kez 2 gün ara ile belirtilen dozda uyguladım. En sonra bugün %50 su değişimi yaptım. İlaç etkili oldu mu zamanla gözlemleyeceğim.
Benzeri benim rasboralarımın birinde de var. Üretici kaynaklı olduğunu düşünüyorun.[/QUOTE]
Farklı farklı akvaryumculardan 3 kez celestial pearl danio ( galaxy rasbora) aldım. Hepsinde de karnı çökük 1 adet de olsa balık geldi. 3-4 ay sonrasında yavaş yavaş balık kayıpları yaşadım.
Crystalpro Parazemix satın aldım ve iki kez 2 gün ara ile belirtilen dozda uyguladım. En sonra bugün %50 su değişimi yaptım. İlaç etkili oldu mu zamanla gözlemleyeceğim.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Saat 31 Dakika önce
[QUOTE=Hakan ARP]
Evet galaxy rasbolarda bu belirtileri görüyorum. Ancak cherry barb balıklarda da az da olsa başladı.
İç parazit yada tüberküloz tedavisini nasıl yapabilirim[/QUOTE]
[QUOTE][/QUOTE]Akvaryum Bilimi
"İpliksi beyaz dışkı"da, dışkı balığa yapışır ve arkasında ince, şeffaf veya beyaz iplikler halinde kahverengi lekelerle birlikte iz bırakır. İpliksi şeffaf veya beyaz dışkı, ciddi şekilde enfekte olmuş bağırsaklardan gelen mukus olabilir . Çoğu zaman hiçbir şey ifade etmez. Balıklardaki beyaz veya şeffaf dışkı, insanlardaki ishal gibidir. Yaygındır ve genellikle endişe kaynağı değildir.
Suyu kristal berraklığında olan ve %55 protein içeren yemle beslenen akvaryumlarımda çok fazla beyaz dışkı görüyorum. Beyaz dışkısı olan balıkların daha sonra hiçbir sağlık sorunu olmuyor. Bu yüzden şu an için beyaz, ipliksi dışkıya hiç dikkat etmiyorum.
Sadece berrak veya beyaz dışkısı olan bir balığın herhangi bir sorunu olduğunu teşhis etmeye çalışmamalısınız . Başka bir belirti ortaya çıkana kadar bekleyin. Bu makalede gösterilen beyaz, ipliksi dışkısı olan yedi balıktan altısında herhangi bir belirti yok ve muhtemelen gayet iyiler (birinde Malavi şişkinliği var). Bu diğer ilişkili belirtiler şunlardır:
Yemek yemiyor.
Yediği yemeği tükürüyor.
Karnı şişmiş ("şişkinlik" veya "ödem")
Karnı çukurlaşmış ("zayıflama hastalığı")
Tüm bu belirtiler beyaz dışkıyla birlikte görüldüğünde bağırsak iltihabına, yani "iç parazitler", "solucanlar" veya bakterilerden kaynaklanan bağırsak enfeksiyonuna işaret eder. Tedavi sadece mama yoluyla yapılmalıdır .
balıkta beyaz dışkı
balıkta beyaz dışkı
"İpliksi beyaz dışkı" ve yukarıdaki belirtilerden herhangi birinin birlikte görüldüğü ölü balıklar üzerinde yapılan otopsilerde aşağıdaki sıklık oranları tespit edilmiştir:
%40'ında "heksamita" vardır (metronidazol ve Epsom tuzu ile tedavi edilir).
%30'unda kapiller oluşum vardır (Fenbendazol ile tedavi edilir).
%20'sinde bakteriyel enfeksiyon vardır (antibiyotikle tedavi edilir).
%10'unda belirgin bir patojen bulunmamaktadır.[QUOTE][/QUOTE]
Yukarıdaki açıklama bu adresten alındı:
https://aquariumscience.org/11-2-white-poop/
Umarım faydası olur.
Bu belirtilerin haricinde ileri safhalarda renkte solma ve sonrası ölüm sorunumu artemia ya metronidazole özümsemesiyle çözdüm.[EDIT]mareq,2026-06-24 11:24:04[/EDIT]
Evet galaxy rasbolarda bu belirtileri görüyorum. Ancak cherry barb balıklarda da az da olsa başladı.
İç parazit yada tüberküloz tedavisini nasıl yapabilirim[/QUOTE]
[QUOTE][/QUOTE]Akvaryum Bilimi
"İpliksi beyaz dışkı"da, dışkı balığa yapışır ve arkasında ince, şeffaf veya beyaz iplikler halinde kahverengi lekelerle birlikte iz bırakır. İpliksi şeffaf veya beyaz dışkı, ciddi şekilde enfekte olmuş bağırsaklardan gelen mukus olabilir . Çoğu zaman hiçbir şey ifade etmez. Balıklardaki beyaz veya şeffaf dışkı, insanlardaki ishal gibidir. Yaygındır ve genellikle endişe kaynağı değildir.
Suyu kristal berraklığında olan ve %55 protein içeren yemle beslenen akvaryumlarımda çok fazla beyaz dışkı görüyorum. Beyaz dışkısı olan balıkların daha sonra hiçbir sağlık sorunu olmuyor. Bu yüzden şu an için beyaz, ipliksi dışkıya hiç dikkat etmiyorum.
Sadece berrak veya beyaz dışkısı olan bir balığın herhangi bir sorunu olduğunu teşhis etmeye çalışmamalısınız . Başka bir belirti ortaya çıkana kadar bekleyin. Bu makalede gösterilen beyaz, ipliksi dışkısı olan yedi balıktan altısında herhangi bir belirti yok ve muhtemelen gayet iyiler (birinde Malavi şişkinliği var). Bu diğer ilişkili belirtiler şunlardır:
Yemek yemiyor.
Yediği yemeği tükürüyor.
Karnı şişmiş ("şişkinlik" veya "ödem")
Karnı çukurlaşmış ("zayıflama hastalığı")
Tüm bu belirtiler beyaz dışkıyla birlikte görüldüğünde bağırsak iltihabına, yani "iç parazitler", "solucanlar" veya bakterilerden kaynaklanan bağırsak enfeksiyonuna işaret eder. Tedavi sadece mama yoluyla yapılmalıdır .
balıkta beyaz dışkı
balıkta beyaz dışkı
"İpliksi beyaz dışkı" ve yukarıdaki belirtilerden herhangi birinin birlikte görüldüğü ölü balıklar üzerinde yapılan otopsilerde aşağıdaki sıklık oranları tespit edilmiştir:
%40'ında "heksamita" vardır (metronidazol ve Epsom tuzu ile tedavi edilir).
%30'unda kapiller oluşum vardır (Fenbendazol ile tedavi edilir).
%20'sinde bakteriyel enfeksiyon vardır (antibiyotikle tedavi edilir).
%10'unda belirgin bir patojen bulunmamaktadır.[QUOTE][/QUOTE]
Yukarıdaki açıklama bu adresten alındı:
https://aquariumscience.org/11-2-white-poop/
Umarım faydası olur.
Bu belirtilerin haricinde ileri safhalarda renkte solma ve sonrası ölüm sorunumu artemia ya metronidazole özümsemesiyle çözdüm.[EDIT]mareq,2026-06-24 11:24:04[/EDIT]
Beğenenler: [T]207248,JujuSeri[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
