Nasil Sivi Gubre Hazirlanir?


Tunc BerkÇevrimiçi

Kayıt: 05/04/2015
İl: Antalya
Mesaj: 12178
Tunc BerkÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2017 20:38
[QUOTE=hilcioglu]

Merhaba Tunç Bey,
Ben gübreleri daha yeni aldım. Aldığımda da satıcı ile görüşmüştüm. Stokları güncel.[/QUOTE]

Hocam gübreler geldi, yine de test ettim ama suda bir sararma görmedim problem yok.[:)][EDIT]Tunc Berk,2017-01-11 20:38:55[/EDIT]

Beğenenler: [T]187047,mrah[/T]

[URL=http://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_discus_k889411.asp]Bitkili (Discus)[/URL] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/173168/220120172109441.jpg[/IMG]

hrn20Çevrim Dışı

Kayıt: 20/06/2016
İl: Kocaeli
Mesaj: 12
hrn20Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2017 20:51
Her ne kadar akvaryum hobisinde yeni olsam da uzun zamandır bu forumu takip etmekteyim. Muhtemelen insanların akvaryuma bu kadar bağlanmasının sebeplerinden en önemlisinin doğayı taklit etmenin getirdiği haz olsa da bana göre asıl neden "problem çözme" hissinin getirdiği haz. Yani Sürekli bir problem var ve biz onları ortadan kaldırdıkça mutlu oluyoruz. Birçok kişinin hobiyi bırakması da muhtemel çözülemeyen bir probleme dayanıyor gibi.

Benim kısa olan maceramda en çok uğraştığım sorunlardan biri gübre meselesiydi. Çünkü gübre kötü, gübre tehlikeliydi (!). Bir haftadır bu başlıktan öğrendiklerimle kendi gübremi hazırlayıp kullanıyorum ve hiçbir zararını görmedim. Aksine bitkilerimde gözle görülür gelişme oldu. Emrah Bey'e tekrar teşekkür ederim.

Bu başlığın sabitlenmesi daha fazla akvaristin yararlanması bakımından oldukça iyi olacaktır.

Beğenenler: [T]188519,Meteor71[/T][T]188740,Engin_35[/T][T]187047,mrah[/T][T]153370,stormare[/T][T]192768,sangarios[/T]
Teşekkür Edenler: [T]187047,mrah[/T]
+1: [T]173168,Tunc Berk[/T][T]179624,doctorec[/T]

Harun

Meteor71Çevrim Dışı

Kayıt: 28/08/2016
İl: Istanbul
Mesaj: 297
Meteor71Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2017 21:01
[QUOTE=hilcioglu]
[/QUOTE]

Gübreden korkmayanların arasına hoşgeldiniz Harun bey [:iyi:]

sevgiler

Beğenenler: [T]188487,amtkck[/T]
Teşekkür Edenler: [T]186955,hilcioglu[/T]
+1: [T]187047,mrah[/T]

Orhan Güler 200 lt bitkili

burakcel12Çevrim Dışı

Kayıt: 20/01/2015
İl: Çankiri
Mesaj: 212
burakcel12Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Ocak 2017 22:18
Bende kendi gübrelerimi kendim yapmaya başladım gerçektende böyle bi ucuzluk yok mütiş bişey. Bende 1lt lik solisyonlar şeklinde yapıyorum. Sizin Ei dozlamanızı okudum size bakınca ben hiç gübre mübre kullanmıyormuşum diyorum. Bunları okuyunca dozları çoğalttım. Yalnız ben ei değilde haftada 3 gün makro ve mikro aynı anda gübreliyorum. Ei konusunuda hepsini baştan sona okudum kafam almadı düzenimi hiç bozmayım dedim bende. Herkese iyi hobiler bol gübreli günler :) Gerçi benim akvaryumda da yosunlanmalar oluyor ara ara gübrenin ayarını bi tutturamadım :)[EDIT]burakcel12,2017-01-13 00:26:18[/EDIT]

Beğenenler: [T]187047,mrah[/T]

BurakCEL 120x30x45 High Tech - Full Red Lepistes - Cüce Vatoz - Kiraz Karides 30x15*25 Low Tech - Yavru Melek - Cüce Vatoz

SerdariekremÇevrim Dışı

Kayıt: 23/11/2015
İl: Ankara
Mesaj: 171
SerdariekremÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2017 09:21
[QUOTE=burakcel12]Bende kendi gübrelerimi kendim yapmaya başladım gerçektende böyle bi ucuzluk yok mütiş bişey. Bende 1lt lik solisyonlar şeklinde yapıyorum. Sizin Ei dozlamanızı okudum size bakınca ben hiç gübre mübre kullanmıyormuşum diyorum. Bunları okuyunca dozları çoğalttım. Yalnız ben ei değilde haftada 3 gün makro ve mikro aynı anda gübreliyorum. Ei konusunuda hepsini baştan sona okudum kafam almadı düzenimi hiç bozmayım dedim bende. Herkese iyi hobiler bol gübreli günler :) Gerçi benim akvaryumda da yosunlanmalar oluyor ara ara gübrenin ayarını bi tutturamadım :)[/QUOTE]

Burak bey, makro ile demiri aynı gün dozlamanın sıkıntılı olacağını okumuştum, tepkimeye giriyorlarmış vs. Doğrusunu bilen arkadaşlar yardımcı olacaktır.

+1: [T]187047,mrah[/T]

Rabbim memleketimizi korusun. Serdar Demir

burakcel12Çevrim Dışı

Kayıt: 20/01/2015
İl: Çankiri
Mesaj: 212
burakcel12Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2017 14:52
[QUOTE=Serdariekrem]

Burak bey, makro ile demiri aynı gün dozlamanın sıkıntılı olacağını okumuştum, tepkimeye giriyorlarmış vs. Doğrusunu bilen arkadaşlar yardımcı olacaktır.[/QUOTE]

Bi araştırayım hocam teşekkürler uyarı için. Bayadır kullanıyorum ufak tefek sorunlar oluyordu ama hiç düşünmemiştim böyle bişey.

BurakCEL 120x30x45 High Tech - Full Red Lepistes - Cüce Vatoz - Kiraz Karides 30x15*25 Low Tech - Yavru Melek - Cüce Vatoz

M.ÇelikÇevrim Dışı

Kayıt: 12/05/2015
İl: Trabzon
Mesaj: 97
M.ÇelikÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2017 15:02
Sipariş verdim. İnşallah sıkıntısız bende kendi gübremi hazırlarım. Çevremde hiç yoksa 10 arkadaşıma bitkili akvaryum kurduk. Onlara da faydam olur.

Beğenenler: [T]187047,mrah[/T][T]192841,KaraKrG[/T]

Muhammet Çelik Acemi bir şekilde: Canlı Doğuran Bitki ve Elma salyangozlu 280 lt. Canlı Doğuran Bitki ve Elma salyangozlu 50 lt.

mrahÇevrim Dışı

Yönetici
Kayıt: 24/06/2016
İl: Izmir
Mesaj: 1175
mrahÇevrim Dışı
Yönetici
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2017 15:23
[QUOTE=burakcel12]

Bi araştırayım hocam teşekkürler uyarı için. Bayadır kullanıyorum ufak tefek sorunlar oluyordu ama hiç düşünmemiştim böyle bişey.[/QUOTE]

Tam olarak hangi oranlarda ne kadari reaksiyona giriyor bilmiyorum ama demir ve fosfat reaksiyona girip FePO4 elementini olusturuyorlar. Bu yuzden ayni gun kullanilmasi tavsiye edilmiyor, ufak miktarlarda PO4 ve Fe ayni gun kullananlar var. Bildigim kadariyla onlarda gunun farkli saatlerinde kullaniyorlar. Demir kullanimi az olsada, hem reaktif ozelliginden hemde selator stabilitesini isik, ph, kh gibi seyler etkiledigi icin dozlamak zor olabiliyor.

Surada seachem yetkilisi yazmis, bunun yaninda zaten `iron phosphate, FePO4, ferric phosphate, iron precipitate` gibi aramlarlada daha fazla kaynak bulabilirsiniz.
[URL]http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/seachem/60204-do-iron-phosphorus-react-somehow.html[/URL]


Beğenenler: [T]170368,burakcel12[/T]
Teşekkür Edenler: [T]170368,burakcel12[/T]

Emrah [url=https://www.akvaryum.com/Forum/ilk_bitkili_akvaryumum_60x40x40_hi-tech_k884789_sn1.asp]60x40x40 hi-tech[/url] [url=https://www.akvaryum.com/Forum/dsm_gunlugu_50x35x28h_k889787.asp]50x35x28 hi-tech[/url]

burakcel12Çevrim Dışı

Kayıt: 20/01/2015
İl: Çankiri
Mesaj: 212
burakcel12Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2017 18:59
[QUOTE=mrah]

Tam olarak hangi oranlarda ne kadari reaksiyona giriyor bilmiyorum ama demir ve fosfat reaksiyona girip FePO4 elementini olusturuyorlar. Bu yuzden ayni gun kullanilmasi tavsiye edilmiyor, ufak miktarlarda PO4 ve Fe ayni gun kullananlar var. Bildigim kadariyla onlarda gunun farkli saatlerinde kullaniyorlar. Demir kullanimi az olsada, hem reaktif ozelliginden hemde selator stabilitesini isik, ph, kh gibi seyler etkiledigi icin dozlamak zor olabiliyor.

Surada seachem yetkilisi yazmis, bunun yaninda zaten `iron phosphate, FePO4, ferric phosphate, iron precipitate` gibi aramlarlada daha fazla kaynak bulabilirsiniz.
[URL]http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/seachem/60204-do-iron-phosphorus-react-somehow.html[/URL]

[/QUOTE]

Tamamdır Emrah hocam ben hiç riske atmayayım haftada 3 gün kullandığım için oranlar fazla gelebilir reaksiyon için. Haftanın 3 günü makro diğer 3 günü demir olarak değiştiriyorum kullanma periyodunu.

Beğenenler: [T]187047,mrah[/T]

BurakCEL 120x30x45 High Tech - Full Red Lepistes - Cüce Vatoz - Kiraz Karides 30x15*25 Low Tech - Yavru Melek - Cüce Vatoz

burakcel12Çevrim Dışı

Kayıt: 20/01/2015
İl: Çankiri
Mesaj: 212
burakcel12Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2017 22:31
Arkadaşlar bu konu üzerine mikro element gübresi içinde çözüm bulma yolunda biraz araştırma yaptım. Satışı aktif ve bazı akvaristlerin kullandığı toz mikro element gübresi buldum.
1- Dabquel mix
2- BİOGLOBAL DİSPER COMPLEX GS

Bu ürünleri kullanan akvaristlerin yorumlarına göre memnunlar. Güncel bilgisi olan var mı ? Mikro elementi de bu şekilde yaparsak mükemmel olur.

BurakCEL 120x30x45 High Tech - Full Red Lepistes - Cüce Vatoz - Kiraz Karides 30x15*25 Low Tech - Yavru Melek - Cüce Vatoz

mrahÇevrim Dışı

Yönetici
Kayıt: 24/06/2016
İl: Izmir
Mesaj: 1175
mrahÇevrim Dışı
Yönetici
Gönderim Zamanı: 15 Ocak 2017 02:52
[QUOTE=burakcel12]Arkadaşlar bu konu üzerine mikro element gübresi içinde çözüm bulma yolunda biraz araştırma yaptım. Satışı aktif ve bazı akvaristlerin kullandığı toz mikro element gübresi buldum.
1- Dabquel mix
2- BİOGLOBAL DİSPER COMPLEX GS

Bu ürünleri kullanan akvaristlerin yorumlarına göre memnunlar. Güncel bilgisi olan var mı ? Mikro elementi de bu şekilde yaparsak mükemmel olur. [/QUOTE]

Mikro elementlerin toksisite sinirlarini bilmiyorum, tek bildigim bakir, cinko gibi elementlerin bitki ve canli uzerinde olumcul etkileri yuksek. Hatta bakir sulfat genelde tanki salyangozlara karsi dezenfekte etmek amacli kullaniliyor (bos tank).

Bahsettiginiz kombiler uygun gorunuyor ama burdan demir`i baz alarak dozlama yapmayin. Mikro elementler adi ustunde en az kullanilanlar. Cok yuksek miktarda olmalari gerekmiyor. Cok cok dusuk miktarda kullansaniz yetecektir rakam isterseniz bir fikrim yok belki CSM+B ve TNC Trace gibi urunleri baz alarak bir miktar ortaya atabiliriz. Yada Flourish ve TPN gibi urunlerin icerisindeki miktarlardan yolacikip bi mantik yurutebiliriz. Tek bildigim sey cok fazla kullanmamaniz gerektigi, cunku o kadar yuksek ihtiyac duyulmuyor. Aralarinda en fazla kullanilani Demir. Yalniz bir makro besinin kullanim orani olarak yanindan gecebilecek kadar bile degil.

Problem sanirim onerdiginiz iki urundeki demirinde EDDHSA selatli olmasi. Bildigim kadariyla EDDHA ve EDDHSA selatlar suya oldukca fazla bir renk veriyor. Hatta surada videolar olacakti.

EDDHA
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=ZCTu8ClcMKc[/URL]

EDDHSA
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=jRlltYJoNDM[/URL]

Siz bu urunleri sadece demir`i es gecip yani demiri ekstradan su degerlerinize gore glukonat, dtpa, edta ile veriyorsaniz o halde kullanacaginiz miktar cok az olacagi icin renklendirmedede cok bi problem cikmaz diye dusunuyorum. Denemeniz lazim.

Yukaridaki faktorleri goz onunde bulundurursaniz gayet kullanilabilir guzel urunlermis. Benim TNC Traceler bitince ben de kullanmayi dusunurum. Benim genelde baktiklarim hep %4 gibi yuksek bakir icerikliydi bu urunlere denk gelmemistim, tesekkurler.
[EDIT]mrah,2017-01-15 02:55:10[/EDIT]

Beğenenler: [T]170368,burakcel12[/T]

Emrah [url=https://www.akvaryum.com/Forum/ilk_bitkili_akvaryumum_60x40x40_hi-tech_k884789_sn1.asp]60x40x40 hi-tech[/url] [url=https://www.akvaryum.com/Forum/dsm_gunlugu_50x35x28h_k889787.asp]50x35x28 hi-tech[/url]

burakcel12Çevrim Dışı

Kayıt: 20/01/2015
İl: Çankiri
Mesaj: 212
burakcel12Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 15 Ocak 2017 09:31
Ürünü online şekilde satan firma bulamadım BİOGLOBAL DİSPER COMPLEX GS var n11 de. Oda çok pahalı ve kargo hariç fiyatı :) Dabquel mix i satan firmaya mesaj attım dönmelerini bekliyorum ordan da bi fiyat alırsam burda yine paylaşırım. Ama alan arkadaşlar Dabquel mix'in daha ucuz olduğu kanaatinde. Ben denemek istiyorum emrah hocam dediğiniz gibi çok küçük dozajlarda kullanabiliriz. Faydasını görmezsem zaten bidaha kullanmaya gerek yok.
Aslında sadece demir kullanıyorum ama hala ufak tefek yosun sorunlarım var akvaryumda. Mikro element eksikliğinden olduğunu düşünmüyorum ama yinede belki diyerek bi deneyeceğim.

BurakCEL 120x30x45 High Tech - Full Red Lepistes - Cüce Vatoz - Kiraz Karides 30x15*25 Low Tech - Yavru Melek - Cüce Vatoz

Meteor71Çevrim Dışı

Kayıt: 28/08/2016
İl: Istanbul
Mesaj: 297
Meteor71Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 18 Ocak 2017 17:58
Demir için aşağıdaki ürünü bugün temin ettim, ürünü yarından itibaren test edeceğim, daha önce kullanan varsa yorumları beklerim.
Sevgiler




[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188519/180120171754541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188519/180120171755561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188519/180120171756381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188519/180120171757111.jpg[/IMG]

Beğenenler: [T]187047,mrah[/T]

Orhan Güler 200 lt bitkili

mrahÇevrim Dışı

Yönetici
Kayıt: 24/06/2016
İl: Izmir
Mesaj: 1175
mrahÇevrim Dışı
Yönetici
Gönderim Zamanı: 18 Ocak 2017 19:05
3 haftadir kullaniyorum abi ben. 0,2 0,5ppm versen yeter gunluk (haftada 2 yada 3 kere). Rotalabutterflydan hesap yapabilirsin, %7 DTPA secip. Saf suya karistirip kisa surede bitecek sekilde bi solusyon hazirla tamamdir. [:iyi:][:)]

Beğenenler: [T]170368,burakcel12[/T]
Teşekkür Edenler: [T]188519,Meteor71[/T]

Emrah [url=https://www.akvaryum.com/Forum/ilk_bitkili_akvaryumum_60x40x40_hi-tech_k884789_sn1.asp]60x40x40 hi-tech[/url] [url=https://www.akvaryum.com/Forum/dsm_gunlugu_50x35x28h_k889787.asp]50x35x28 hi-tech[/url]