Yıllanmış BALIK Hatıraları

Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2013 14:34
[QUOTE=gssmartboy]Yavaş büyüyen anubias uğruna akvaryuma fazla döktüğüm seachem excel yüzünden kaybettğim balıklarıma (polit, neonspot, kadanga, portakal prenses, beyaz prenses..) hala yanarım.

[/QUOTE]

Üzücü bir hikaye çok geçmiş olsun...

Gönderim Zamanı: 26 Şubat 2013 12:10
Hatıralar ah hatıralar....Bekliyoruz...

Gönderim Zamanı: 11 Kasım 2013 16:40
Kimsede anlatacak bir şey kalmamış mı:)

mesutokÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 10/04/2009
Mesaj: 17993
mesutokÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 11 Kasım 2013 16:53
10 yıl kadar yaşayan bir japon balığım olmuştu saklanbaç oynamayı öğrenmişti testinin arkasına saklanırdı, ben ona bakmayınca yavaş yavaş kafasını testinin arkasından çıkarırdı ama benide takip ederdi, ben birden ona dönünce hemen geri çekilip saklanırdı, sonra bakmamış gibi yapardım tekrar yavaş yavaş kafasını gözünü testinin arkasından çıkarırdı ben birden dönüp ona bakınca hemen saklanırdı, bunu öğrenmişti, birde sürekli sağa sola yüzme oyunu isterdi kafamı sağa eğince oda akvaryumun en sağına yüzerdi hızla kafama göre sola yatırınca sola yüzerdi akvaryumda , safamı oynatmayınca sabit durardı oda beklerdi, beni izlerdi oyuna devam etmek için. mesutok2013-11-11 16:55:29

Uğur ÇaylıÇevrim Dışı

Kayıt: 28/09/2013
İl: Adana
Mesaj: 72
Uğur ÇaylıÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2013 14:57
İlk defa lepistes yavrularım olmuştu. Okula geç kalmak üzereydim lise 2. sınıftaydım. Hızlıca toplayabildiğim kadar yavruyu kepçeyle toplayıp küçük bir kaba doldurup bıraktım. Eve gelmeden büyükçe bir yavruluk aldım niyetim hemen onları yavrulukla beraber tankın içine koymaktı. Eve geldim yavruları koyduğum kap yok . Annem pis su zannedip tuvalete dökmüş :D

sami can demirÇevrim Dışı

Kayıt: 04/02/2011
İl: Eskisehir
Mesaj: 765
sami can demirÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2013 15:47
İlk balıgım fanusta 2 erkek lepistesle baslamıstı babamla almaya gitmiştik balıkları ben annemi arayıp anne biz balık aldık kavonozu hazırla dedik annemde anlamıski tavayı eve geldik bi baktık fanus su yok ortada fanus bile yok annem tavayı cıkarmıs ortaya anne biz balık aldık nerde fanus dedim annem ben yemelik balık anladım dedi bende güldüm fanusu hazırladık işte ondan sonra arkdas geldi eve dedi sen onu eline alamassın dedi bende yediremedim aldım 5 dkka boyunca oksamdım filan akvaryuma saldım balık öldü ondan sonra hiç birşey yokmus gibi evde dolasıyorum annem dedi balık ölmüş hatırladıkca üzülüyorum.

meralcandemirÇevrim Dışı

Kayıt: 11/11/2013
Mesaj: 1
meralcandemirÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2013 15:48
Ben de http://www.maceracumhuriyeti.com/ sitesinin düzenlediği outdoor gezisinde denizde balıkları görmüştüm ve çok etkilenmiştim. Hemen bir akvaryumcuya gidip iş yerime akvaryum kurdurtmuştum. Astronot balığım hala yaşıyor. O günden hatıradır bana

Death NoteÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2009
İl: Aydin
Mesaj: 284
Death NoteÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2013 15:56
Okuduğum bir  kitaptaki karakterin su kaplumbağası vardı çok heveslendim alcam diye sonra bizim alt komşular balık besliyodu içinde de vatoz balığı vardı japonların yanında bundan al bu yem yemiyor yosunla pislikle besleniyor hiç zahmeti yok filan dediler gittim leğen gibi kova gibi bişey vardı bizde onun içine bi tane vatoz alıp gelmiştim öyle başladı :)) sonra bilenler uyardı da yanına 2-3 balıkla dip yemi filan aldım vatozu ölmekten kurtardım 6 ay yaşadıydı o vatoz sonra değiştirdiydim başka balıklarla :)

semih_oz89Çevrim Dışı

Mesaj: 746
R. ÜnalÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2013 17:16
[QUOTE=semih_oz89]Yaşım henüz 9-10, bir yaz günü 50*30*20 ebatlarında akvaryum alıp içine japon ve vatoz koymuştum. Gel zaman git zaman havalar soğudu ve petshop ısıtıcı önerdi, aldık eve geldik. Isıtıcının çalışma prensibini bilmeyen ben hiçbir şekilde ayar yapmadan akşam saatlerinde çalıştırdım, artık balıklarım üşümeyecekti, sevindim.
[/QUOTE]

Aynı acıklı durum benimde başıma gelmişti. Eski tip ısıtıcılar ve buna eklenen dikkatsizlik yüzünden kim bilir ne kadar balık haşlanmıştır.

ProtectÇevrim Dışı

Kayıt: 22/07/2012
İl: Izmir
Mesaj: 170
ProtectÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2013 20:40
; dedem balıkçıydı bende balık avlamayı çok severdim her sabah bacağına yapışırdım balığa gitmek için ama son zamanlarda götürmüyordu ... Şimdi siz neler yaptığımı tahmin etmiş olmalısınız yada kafanızda bişeyler oluşmuştur ,çocuğum işte o zaman yaptığım aptalca bir şey sen al misinayı iğneyi bağla, balık yemini tak sonra daldır akvaryuma sonrası malum... japonlarımın bir tanesi yaralandı ben o an ne olduysa fena korktum bi yandan ağlıyorum bi yandan da balığı suyun dışına almış kanayan yere yara bandı yapıştırıp daha sonra akvaryuma atıyorum ama nafile bu olaydan sonra 1 yıl balık bakmamıştım çocukluk işte şimdi o anki halime kızsam mı yoksa amma safmışım mı desem karar veremiyorum şimdi hatırladıkça ulan ne haldeymişim be diyorum...

Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2013 11:22
[QUOTE=Protect]Bende bi anımı hatırladım ilk akvaryumumu almıştım yanılmıyosam ya 6 yada 7 yaşındaydım akvaryum ve balıklara nasıl bakılır bilmiyordum bilgi sıfırdı akvaryumcudan 10 litrelik bir akvaryum içinde 15 japon vardı tecrübesizlik işte bu işi bilende yoktu çevremde , 1 ay sonra doğal olarak  balıklar 5 e düşmüş
[/QUOTE]

Acı ama unutulmayacak bir anı olmuş..

[/QUOTE]

İlk başlarda herkes bu tür talihsizlikler yaşamıştır.

ALPEREN1075Çevrim Dışı

[B]10731,2[/B]
Kayıt: 09/04/2013
İl: Bursa
Mesaj: 471
ALPEREN1075Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2013 16:22
13 yaşındayken evdeki kimsenin haberi olmadan Halamınoğlu ile bir alt geçitten, biri turuncu biri kırmızı beyaz iki tane japon alıp evdeki turşu kavanozunda beslemiştik. Adlarıda Mobidik ve Nebudik'ti :) Biz nereye kavanoz ve balıklar oraya. Uzun bir süre orada yaşadılar sonra bir akvaryum kurduk onlara başka arkadaşlarıda oldu. Şimdi 29 yaşındayım ve hala Japon balıklarına sevdalıyım.

ozdemir35Çevrim Dışı

Kayıt: 28/07/2013
İl: Izmir
Mesaj: 614
ozdemir35Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2013 17:30
Yaklaşık 30 yıl önce 10 yaşlarında iken 150 lt lik bir akvaryumumuz vardı. Rahmetli annem bir gün misafirleri gelecekti, hazırlık yapacak beni başından savmak için biraz para verdi git balık al dedi. O zamanlar İzmir Kemeraltında Havuzlu Çarşıda büyük bir akvaryumcu vardı. Gittim oraya çok çeşitli balıklar var bir türlü karar veremiyorum. Bir akvaryumda ne göreyim bir tatlı su semenderi. Ansiklopedilerde gördüğüm bir canlı. Parada denkleşti hiç düşünmeden aldım geldim. Ancak bir şey vardı, annem kertenkele türü canlılardan ölesiye korkar. Ama çocuğum işte nasıl olsa akvaryumda olacak bir şey olmaz dedim. Eve geldim, misafirlerde var. Annem ne aldığımı sordu. Bende poşetin içinde gösterdim. Aslında küçük bir şeydi ancak poşetin içinde kocaman gözüküyordu. Annem görür görmez bir çığlık attı, resmen ayılıp bayıldı. Misafirler sakinleştirmeye çalışıyor, kolonyalar falan ben ağlıyorum. Sonunda kendine geldi. Misafirleri falanda bıraktı, kolumdan tuttuğu gibi akvaryumcuya, yolda da sürekli kavga ediyoruz. Üzüle üzüle geri iade ettik. Şimdi ne zaman tatlı su semenderi görsem içim burulur.