Anı Defteri

Mesaj: 128
oct77Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2011 18:11
Akvaryumum 75cm lik standart akvaryumdu o zamanlar. Oturma odasında duruyordu. İçinde de yavruyken aldığım Tinfoiller'im vardı ve oldukça büyümüş renklenmişlerdi. Misafirin geleceği tuttu. Tabi ben odamdayım. Yatma saati geldi herkes odasına çekildi. Misafir annemi çağırıp, suyun çok ses yaptığını kapatıp kapatamayacağını sormuş. Annemde kapatmış. Neyse sabah oldu kahvaltıda herkes bana bakıyor. Ne oldu diye merak ediyorum ama oralı görünmüyorum. En sonunda oturma odasına giderken seslendiler ve durumu anlattılar. Nasıl sinirlendiğimi anlatamam. Madem balıktan anlamıyosun gel bana sor. Benim odam da yatarsın nevresimleri değiştirip, ben orda yatarım. Çok sinirlenmiştim, üzüntüyle beraber.. :(

[/QUOTE]

Bu benim gerçekten düşünmek bile istemediğim bir olaydır. Gerçekten şu an ben bile üzüldüm. Balıkları büyük akvaryumlarda tutmanın önerilmesinin sebeplerinden birinin de bu olduğunu unutmamak lazım.

Akvaryum hacmi büyük olsa dayanırdı hayvanlar oksijensizliğe. Neyse sanırım aradan çok uzun zaman geçti ama yinede geçmiş olsun demek istiyorum.

Çok ama çook uzun zaman geçti Tebessüm
Zaten ilk akvaryumumdu.. Yaz ayıydı su 29-30 derece civarı. akvaryumda 90-100 litre içi boş. Hala fotoğrafı gözümün önünde..
Geçmiş olsun dileği için teşekkür ederim. :)

Aklıma bir anı daha geldi.Bu sefer baş rolde evdeki kedi var. İmzamdaki akvaryumun karşısına koltuğu koyup, seyrederken, nedendir hatırlamıyorum, kalkıp mutfağa gittim. Döndüğümde yerimde kedi koltuğa oturmuş, seyrediyor. Buraya kadar herşey normal. Ama balıklar akvaryumun içinde sağa sola doğru giderken, kedimiz, onların akvaryumdan çıktığını düşünüyor olacak kiTebessüm, yerlerde heyecanla balık aramaya başladı. Belki okurken çok komik gelmeyebilir, ancak o anda, orada olmak çok eğlenceliydi. Keşke dedim, kamerayı yakınlarda tutsaydım. İzleseniz çok gülerdiniz. Üstünden 5 yıldan fazla zaman geçti hala aynı olayı yakalayamadım..
oct772011-02-10 23:22:58

Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2011 23:42
[QUOTE=oct77] [QUOTE=Burak Bulut] [QUOTE=oct77] Ortaokula gidiyordum. O zamanlar yurtdışından şelale filtre getirtmiştim. Zaten birkaç sene sonra Gap'ta şelale filtre yapmaya başladı. Neyse konu bu değil tabi kiTebessüm

Çok ama çook uzun zaman geçti Tebessüm
Geçmiş olsun dileği için teşekkür ederim. :)

[/QUOTE]

Benimde terrierim var durumu anlayabiliyorum. Bencede gayet komik bir durum.

AritoÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2010
Mesaj: 524
Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2011 11:04
Onunda benim gibi anladığını sanıyordum..

Hatta kanlı ve korkunç sahnelerde fanusun önünü kapatır,balığımın o sahneleri görmesini engellerdim..

Hatırladıkça gülüyorum :D

burakÇevrim Dışı

Kayıt: 27/03/2006
Mesaj: 4984
burakÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2011 12:03

Siteden takas yolu ile iç filitre almışdım, poşette duruyordu, hafta sonu temizler kurarım dedim.Bir iki gün sonra akvaryumun üzerinde kakalak denilen haşereye rastladım.Hemen motoru incelemeye başladım ve kafa kısmındaki plastiği söktüğümde inanırmısınız bir sürü kakalağı görünce ürperdim.
Motoru poşete sokup hemen dışarı çöpe attım.
Bununlada kalmadı, önce akvaryum dolabımda gördüğüm kakalaklar, sonra mutfağa sıçradı, inanırmısınız, 1 hafta sürekli ilaçlama yaparak zor kurtuldum.
Bana ders oldu.

kazım_öcaldıÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2011 22:24

Gönderim Zamanı: 13 Şubat 2011 09:03
[QUOTE=JustiCe]Merhaba,İlk olarak şunu söylemeliyim ki öğrenci olmak gerçekten kötü bir şey şimdiye kadar balıklar hayvan diyelim sevgimden dolayı bazı balıklar besledim ama diğerleri gibi büyük bir akvaryumum olmadı malum öğrenciyim :) ve büyük bir sorun daha ailem hayvanlara pek olumlu bakmıyor SikkinAma herşeyin paradan ibaret omadığını öğrendim ilk balık maceram 6 yaşlarında dedem ile başladı dedem benim gibi hayvanları severdi ve yaylaya gittiğimde tüm yaz orda takılırdım ve beni göle götürürdü gölde koi balıkları ve uzun kuyruklu japon balıkları vardı onlardan tutardım daha doğrusu tutamazdım Big%20smile oltanın ucundan tutardım maksat bende tutuyorum daha sonra tuttuğumuz balıkları dedemin transit kasasındaki su tankına koyar(akvaryum felan değil :)) yaylaya götürürdük.Yaylada uzun şarıl şarıl akan dış filtreli gibi dere vardı oraya taşlardan havuz yapar bazende taşları sıralayarak ve biçimlere sokarak şelaleli yapardım bu sayede balığın suyuda değişmiş olurdu binevi koi havuzu :) balıklarım çok sağlıklı ve renkleri pasparlak olurdu 50 metre uzaktan görünürdü suyun içinde neden mi?Çünki orda bol bol canlı yem vardıGöz%20KirpmaOtluklar koparır havuzuma ekerdim ayrı bir doğallık daha işte balık sevdam böyle başladı 3-4 yıl sonra şehirde iken sünnetim oldu beni susturamadılar en sonunda yorgun düşüp uyuyakalmışım uyandığımda ne göriyim bir kavanozda 3 tane japon balığı o kadar çok sevindimki sünnet olduğumu unutup yerimden fırladım daha sonra acı ile yerime yatmak zorunda kaldım :) ilk heyecanlarımdan biri bu idi daha sonra 5 litrelik şişelerde aradan yıllar geçti 14 yaşına geldim yeni diğer japonlarım kardeşimin sayesinde ölmüştü yeni japon balığı almaya karar verdim petshopa gittim ailemden izin almamıştım x) aldım 1 tane japon şişko bişey adınıda moto koydm(ateşli demek) çünki alev gibi idi :) altında küçük bir beyazlık vardı balığı şehirde bırakıp yazın yine yaylaya gittim ordada birkaç balık maceram geçti tabi şehre geldiğimde direk moto nerde dedim bi baktım bembeyaz :D şaşırdım bu benim balığım mı Kafasi%20Karismis evet öyleydi şurdan anladım japon balıkları sahiplerini özlermiş inanılmaz gibi gelebilir ben geldiğimde balık delirmiş gibi idi suda çırpınıyordu yemi bitmiş ekmekle beslemişler gittim yem aldım afiyetle yedi suyunu değiştirdim daha sonra kuzenlerime misafirliğe gittim 60 litrelik bir akvaryum almışlar hep onlarda kalmak istedim her neyse eve gitmiştik balığımla biraz hasret giderdim dertleştim daha sonra beyaz benek oldu kurtaramadım çok üzüldüm bahçeye inip ceviz ağacının yanıbaşına gömdüm ve sopa ile yanına alev çizip moto yaptım ve <3 yaptm şimdi orda gömülü duruyor ve o cevir ağacı büyüdüğü için köklerinin altında kalmıştı ama şuan inanıyorumki balığımın ruhu o ceviz ağacına can verdi ve o ceviz ağacında hayatta motocum ölmez benim :) Yine evdeyim küçük odaya geçtim ve aynen şu sözleri söyledim ''Allah'ım nolur 1 tane sazan siyah balığım olsun'' o zaman kuzenlerime gitceğimiz haberini verdiler dua yı eder etmez gittik ırmak kenarına gezintiye çıktık ırmak yağmurdan sonra mis gibi toprak kokuyordu su geri çekilmişte kenarda ne göreyim yemin ediyorum tam hayal ettiğim gibi bir balık balığı aldık ve koşarak kuzenlerime gittik gözlerime inanamadım balığım olmuştu eve gidip çocuk aklı ya peynir bidonuna koydum balığı besledim biraz Allah duamı gerçekleştirmişti hemde 5 saat içinde balığımı 3 hafta besledim ve artık ekmekle bu işin olmıyacağını ve en iyisi öldürmeden serbest bırakmam gerektiğini düşündüm hevesimide almıştım zaten aşüre gününe denk geldi kazanlarda mis gibi aşüreler oh ne güzel yedim 1 tabak kaşıkladım daha sonra evimize çıktım ve balığımı yoğurt kabına koydum kanala saldım.Seneler geçti ailemden izin alamıyordumki balık almak için daha sonra kuzenlerimin akvaryum işini bıraktığı haberini aldım ama amcamın dükkanına kurmuşlardı yeniden sonra oda bıraktı babamla gittik aldık akvaryumu ablamla para biriktirdik 10 lira :) (neyimizeyeticekse) gittik 1 melek 4 japon 1 i teleskop 1 tanede pengasus aldık hiçbir fikrim yoktu aslında beğendiklerimi aldım sadece.Akvaryumu kurduk balıkları saldık aradan yıllar geçti akvaryum çatlamıştı balıkları dağıtmak zorunda kaldım.Şimdi ise hala öğrenciyim ve bi akvaryum kuramıyorum sadece 15 litrede 1 betam var.Yanlız herkez şunu söylüyor sende özel bir yetenek var gerçekten hayvanlar hakkında genel kültürüm iyi gibi görünüyor ve şuan okulda öğretmenlerim dahi hayvan alırken bana danışırlar her şey maddiyat değil yıllardır internetten hayvanları araştırıyorum ve Allah izin verirse üretimci yada petshopçu olmak istiyorum.:) Allah öğrencilere yardım etsin umarım beğenmişsinizdir hayat hikayemi.

GALİBA EN UZUN BENİM OLDU :D[/QUOTE]

Günlük gibi olmuş ama bu hobiye can-ı gönülden bağlı olduğun belli. Bilgin olmadığı için bazı hatalar yapmışsın artık umarım yeterince bilgin vardır. Tarji komik hatalar yapmayacağından eminim.
Not: Sayende toprağı özlediğimi hissettim.
Saygılar...

[QUOTE=CatchMe1fYouCan]Bende bundan 6 yıl önce bir film izlerken -malesef-fanusta baktığım tatlı japonumu alır kucağıma beraber izlerdim onunla..
Onunda benim gibi anladığını sanıyordum..

Hatırladıkça gülüyorum :D

[/QUOTE]

Ben bunu okuduğumda baya güldüm seninde hatırladıkça hala gülüyor olman normal.

Tebessüm

Saygılar...

[QUOTE=burak]Benimki kötü bir anı oldu, bu aralar kötü anılarım çoğalmaya başladı ama neden bilemem.

Motoru poşete sokup hemen dışarı çöpe attım.
Bana ders oldu.
[/QUOTE]

Aynı şeyi bende yaşadım. Dış filtreden evin içine yayıldılar. Aldığım kişiye baya kızmıştım hatta arayıp '' Siz bu filtreyi kanalizasyon suyunu temizlemek için mi kullandınız'' diye kızdım.

Bende 1 hafta evi ilaçlamakla uğraştım.

Gerçekten harika böyle kişilerin var olduğunu bilmek beni duygulandırdı. Diğer hobici arkadaşlarımın bu yazıyı okumalarını isterdim doğrusu. Ama akvaryumcularla ilgili şikayet konularında sizin anını kesinlikle emsal göstereceğim izniniz olursa.

akiFÇevrim Dışı

Kayıt: 02/10/2006
Mesaj: 2622
akiFÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 13 Şubat 2011 11:09

Böyle akvaryumcuların varlığına inanmak gerçekten çok zor. Helal olsun. Keşke tüm akvaryumcular böyle olsa. İşi bırakması kötü olmuş.

Kayıt: 26/12/2010
Mesaj: 524
Gönderim Zamanı: 13 Şubat 2011 11:29
[QUOTE=akiF] [QUOTE=kazım_öcaldı]Bir anı da Adanadan olsun.Hobiye başladığımız ilk zamanlar.Evde 60 lt bir akvaryum kurduk.İç filtre,dalgıç flo dedik ve eşimle gittik balık almaya.Girdik bir petshopa,diğer canlı ve balıkları görmüyoruz direkt en renklisinden japanlarda gözümüz.Aldık 6-7 tane.Tam çıkarken eşimin gözü meleklere takıldı ve akvaryumcu amcaya bunlardan da koysana dedim 4 tane.Adam ters ters baktı geri verin dedi balıklarımı,öldüreceksiniz hayvanları.Melekle o hiç yaşar mı,alın paranızı verin hayvanları dedi .İhtiyar bir amcaydı,poşeti bıraktık ve arkamıza bile bakmadan kaçtık ordan.Eşim de ben de adama deli muamelesi yapmıştık ama şimdi işi öğrenince kıymetini anladım adamın ama o da işi bıraktı:) [/QUOTE]

[/QUOTE]

Dürüstlükten kaybetmek bu olsa gerek..

Akın AKSOYÇevrim Dışı

Kayıt: 01/03/2010
İl: Eskisehir
Mesaj: 557
Akın AKSOYÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Şubat 2011 14:40

Gönderim Zamanı: 22 Şubat 2011 15:04
[QUOTE=realaxoy]Başıma gelen en komik olay dış filtremin temizliği sırasında bulduğum yavru sarı prensesti. İlk yavrularımdan olduğunu sanıyorum. Deneyimsizliğimden hiç birini yaşatamadım. Ama o filtrenin içinden çıkan yavru hala yaşıyor ve genç bir damızlık oldu. Amcamın akvaryumunda şu an ve her gördüğümde hala hayret eder ve gülümserim.[/QUOTE]

Senden kaçan hayatta kalmış Dil%20Çikarma

akvaristhbÇevrim Dışı

Kayıt: 04/01/2010
Mesaj: 800
akvaristhbÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Şubat 2011 15:31
Midasmı? Töbe:) İşim olmaz...

Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 15:08
[QUOTE=akvarist hsnblkn]Amerikan akvaryumum vardı. İçinde zebralar green terrorler astronotlar papağanlar vardı.Hepside 15cm üzerindeydiler. Dişi zebralar 100-150 yumurtadan aşağı yapmıyordu. Bazen 2-3 eş zebra aynı anda yavru yapıyordu akvaryum yavru pazarına dönüyordu:) Babam papağanlara eş almamı söyledi araştırdım midasla eşleşiyormuş.Gittim 20cm erkek midas aldım. Midas gelir gelmez akvaryumdaki hazır 200-300zebra yavrusunu bir günde yemiş.Yetmiyormuş gibi anne baba zebraları öldürmüş. Papağanla eş tuttu bir müddet sonra.Asıl ölümler bundan sonra başladı. hergün 2-3 balığım ölüyordu.Ensonunda annem ya bu midas gider yada akvaryum komple gider dedi ve midasa yol verdi :)
Midasmı? Töbe:) İşim olmaz...
[/QUOTE]

Sizin akvaryumda katliam olmuş resmen. Üzücü bir durum.

Aradan uzun zaman geçmiş ama yinede geçmiş olsun.

orkinos38Çevrim Dışı

Kayıt: 16/02/2011
Mesaj: 53
orkinos38Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Şubat 2011 05:10
Bir anıda benden. İlkokul yıllarımda arkadaşlardan heves ederek başladım bu hobiye. babamı da kandırdıktan sonra gittik bir fanus ve birde küçük koi aldık. tabi koi olduğunu o zamanlar bilmiyorum. Bi sabah ben uyurken babam bakmış balık suyun hep yüzeyinde yüzüyor. Bu balık demiş üşüyor. Almış sobanın yanına koymuş ve tv izlerken uyumuş. Balığın akıbetini anlatmama gerek yok herhalde. ben uyandığımda fanusta iki japon vardı. Babam ben üzülmeyim diye; o hastaydı götürüp bunlarla değiştim dedi. ilk balığımı böyle kaybettim. Hala üzülürüm balığın başına gelene