Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum


TataÇevrimiçi

Kayıt: 06/01/2025
İl: Kocaeli
Mesaj: 1206
TataÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 4 Saat 5 Dakika önce
[QUOTE=Ehtiyar]Merhaba, ölçülerde tek sıkıntı peyjaz bakımından olur, derinlik az olduğundan; yinede sıkıntı ve masrafa girmeye gerek yok bence bu şekilde olur. Sizde samsung led olacaktı biraz onları kullanacaksınız tabii ki.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262015411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262015441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262015481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262015511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262015541.jpg[/IMG]
Anlatmaktansa göstermeyi yeğledim, kasa olarak alüminyum kasa, pencere yapanlardan aldığım malzemeyi kullandım. Ufak bir tank olmasına rağmen (33×15×26) fena olmadı. Bu aydınlatma ile gübresiz aktif topraksız ilerliyoruz sorun olmadan. Yukarıda yazdıkları gibi zemine kapsül-misket gübre gömebilirsiniz, daha iyi olur.
Bitki, gübre ve karides için destek sunabilirim, Başiskele, Karşıyakaya gelmeniz gerekecek yalnız. Mert abinin yeri olarak ararsanız kolay bulursunuz, önceden haber verin ama evden getireceğim çünkü.[/QUOTE]
Tankınız çok hoş, elimde samsung 10k kelvin led kalmadı, sıfırdan alacağım fakat samsung elektrikçilerde satılmıyor genelde birdaha bakarım. 5 metre olarak alırsam kargo parasıyla gereksiz masraf olur gibi ama inceleyeceğim. armatür ayaklarını nereden buldunuz? Bitki olarak bolca mosstan başka ne olmalı? birde kaç cm kum olsun reeflowersın siyah kumundan memnun kaldığım için tercih edeceğim sanırım. fiyatı pahalı gelirse dere kumu da tercih edebilirim.[EDIT]Tata,2026-06-28 20:57:41[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

EhtiyarÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/10/2023
İl: Kocaeli
Mesaj: 2521
EhtiyarÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 3 Saat 51 Dakika önce
Üç sıra led yapsanız zaten iki m. olacak, nereden alınacağını biliyorsunuz, başka lede gerek kalmayacak. Ayakları da kendim yaptım, nalburdan sert tel istersin galvanizli, gerisi sana kalmış. Japonla da yapıştırırsın. Kum 4,5 cm olması iyi olur. Ben bol bitkili seviyorum, bu bana sorulacak soru değil, ne bulursan koy derim. Bak benim reineckii miniler çatır çatır tuttu bu aydınlatma ile, millet High-tech yapıyor olmadı diye bağırıyor, Mustafa hoca sağolsun samsung gibisi yok.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262112351.jpg[/IMG][EDIT]Ehtiyar,2026-06-28 21:12:50[/EDIT]

Beğenenler: [T]253994,Tata[/T]
Teşekkür Edenler: [T]253994,Tata[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

TataÇevrimiçi

Kayıt: 06/01/2025
İl: Kocaeli
Mesaj: 1206
TataÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 2 Saat 31 Dakika önce
[QUOTE=Ehtiyar]Üç sıra led yapsanız zaten iki m. olacak, nereden alınacağını biliyorsunuz, başka lede gerek kalmayacak. Ayakları da kendim yaptım, nalburdan sert tel istersin galvanizli, gerisi sana kalmış. Japonla da yapıştırırsın. Kum 4,5 cm olması iyi olur. Ben bol bitkili seviyorum, bu bana sorulacak soru değil, ne bulursan koy derim. Bak benim reineckii miniler çatır çatır tuttu bu aydınlatma ile, millet High-tech yapıyor olmadı diye bağırıyor, Mustafa hoca sağolsun samsung gibisi yok.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262112351.jpg[/IMG][/QUOTE]
Mustafa hoca banada epey yardımı dokunmuştu armatür yaptığım zaman. yarın önce elektrikçilere bakacağım ama iledden pek 5 metre almak istemiyorum kargo ücreti vs. pahalıya geliyor. alüminyum kasa için tam olarak nerelere bakmam lazım pek anlayamadım.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

NightWistÇevrim Dışı

Kayıt: 28/06/2023
İl: Izmir
Mesaj: 850
NightWistÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 2 Saat 21 Dakika önce
[QUOTE=Tata]
Mustafa hoca banada epey yardımı dokunmuştu armatür yaptığım zaman. yarın önce elektrikçilere bakacağım ama iledden pek 5 metre almak istemiyorum kargo ücreti vs. pahalıya geliyor. alüminyum kasa için tam olarak nerelere bakmam lazım pek anlayamadım. [/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/130620260229151.jpg[/IMG]
Bendeki bunlar. 4 6500K beyaz 1 mavi 1 kırmızı.

[QUOTE=Tata]
Mustafa hoca banada epey yardımı dokunmuştu armatür yaptığım zaman. yarın önce elektrikçilere bakacağım ama iledden pek 5 metre almak istemiyorum kargo ücreti vs. pahalıya geliyor. alüminyum kasa için tam olarak nerelere bakmam lazım pek anlayamadım. [/QUOTE]
Herhangi bir alüminyum profil yeterli. U profil olarak bakabilirsiniz. Doğramacılardan falan hurda alabilirsiniz.

[QUOTE=Tata]
Mustafa hoca banada epey yardımı dokunmuştu armatür yaptığım zaman. yarın önce elektrikçilere bakacağım ama iledden pek 5 metre almak istemiyorum kargo ücreti vs. pahalıya geliyor. alüminyum kasa için tam olarak nerelere bakmam lazım pek anlayamadım. [/QUOTE]
Herhangi bir alüminyum profil yeterli. U profil olarak bakabilirsiniz. Doğramacılardan falan hurda alabilirsiniz.

Beğenenler: [T]253994,Tata[/T]
Teşekkür Edenler: [T]253994,Tata[/T]
+1: [T]240932,Ehtiyar[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

EhtiyarÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/10/2023
İl: Kocaeli
Mesaj: 2521
EhtiyarÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 2 Saat 10 Dakika önce
Alüminyum kapı, pencere yapanlar var, onlara uğrayıp kestirmek lazım ne boy lazımsa, hatta iki ucuna plastik koruyucu da verirler.

2.10m varmış samsung, rgb zaten var bir de kırmızı var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262355101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262355131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262355151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/280620262355191.jpg[/IMG]
Ben bir süredir 2,2,1 olarak kullanıyorum herşeye yetiyor.

Beğenenler: [T]253994,Tata[/T]
Teşekkür Edenler: [T]253994,Tata[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir