Akvaryumcuların kalitesini arttırmak (öze


Burak BULUTÇevrim Dışı

Kayıt: 07/10/2010
İl: Izmir
Mesaj: 3813
Burak BULUTÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Şubat 2012 16:08
Selam,

Konuyu tam olarak okuyamadım fakat daha önceden ben böyle bir konu açmıştım belki yazılanların faydası olur konuya.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

EvcilAlÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 29/08/2008
İl: Adana
Mesaj: 356
EvcilAlÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 28 Şubat 2012 00:08
[QUOTE=Burak BULUT]Selam,

Konuyu tam olarak okuyamadım fakat daha önceden ben böyle bir konu açmıştım belki yazılanların faydası olur konuya.

[/QUOTE]

Değerli arkadaşlar ;

Her iki konuda da benzerlikler bulunmaktadır ve umarım daha faydalı hale gelir. Bu bağlamda , şikayet etmek yerine çözüm üretmek adına hep birlikte hareket edilebilmesi adına buradan bir zincir başaltsak daha iyi olabilir düşüncesindeyim . Sonuçta hepimiz bu zincirin birer halkası isek , hepimizin fikri önemlidir. O sebeple lütfen herkes sektör adına ; "Perakendeciden (satıcı) ne beklemekteyiz , Perakendeci toptancıdan ne beklemelidir , toptancı da ithalatçıdan ne beklemelidir " sorularını kendince yanıtlarsa biz perakendeciler de bu doğrultuda hareket etme konusunda kendimizi geliştirmeye çalışır , sizlere daha iyi hizmet vermeye çalışırız.
Lütfen bu konuyu gündemde tutalım ki amacına ulaşabilsin. Hatta site yönetimi konuyu özellikle Ticari Üyelere duyurabilirse , ya da ticari ilanlar alanına bu konuya vereceğiniz yanıtları iğneli ilan haline getirirse, daha çok fikir eklenebilir diye düşünmekteyim.

Lütfen ; bu alandan sonraki yorumlarınızda başınıza gelen olayları anlatmak , şikayet etmek yerine , "ben olsam bir mağazadan ya da e-ticaret sitesinden ..........ları beklerdim" şeklinde dilek ve öneri getirmeniz konuyu daha keyifli hale getirecek ve çözüme ulaştıracak sonuçlar doğuracaktır.

Şimdiden sektör adına daha iyisi olması dileklerimle...

 


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Burak BULUTÇevrim Dışı

Kayıt: 07/10/2010
İl: Izmir
Mesaj: 3813
Burak BULUTÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 28 Şubat 2012 08:13
Bu kesinlikle yararlı olması gereken bir konu ben çok kısa bir şey anlatmak istiyorum bu konuda bu sadece bir örnek.

İzmir kurt akvaryumdan bir motor aldım kafa motoru 125,00TL ye.

Alırken motor büyük gelirse değiştirir misiniz diye sordum evet dediler eve gittim motor cidden büyük geldi 5dk çalıştırdım çıkarttım ciddi anlamda büyük gelmişti.
Ertesi gün motoru verdim yerine başka motor almak istedim aldığım motor 7,000 devirdi bunun yerine 2,500 devirli aynı marka motoru aldım bu motoru bana 90,00TL ye saydılar. Kalan parayı da iade edemeyeceklerini söylediler ürün almak zorunda kaldım.

Şimdi örnek atman 7,000 devirli kafa motoru 125,00TL iken 2,500 devirli atman motor nasıl 90,00TL oluyor bu başlı başına bir sorun indirim istediğimde ise zaten ellerine düştüğüm için bir gram indirim yapmadılar. Kısaca başlı başına hatalı bir alışveriş oldu.

Bu kişiden kişiye farklılık gösterecek bir davranış biçimi genel bir sorun değil tabii ki ama buda bir örnek işte.

Fakat genel sorun olarak şunu söyleyebilirim petshopta çalışan arkadaşlarımız genel olarak bu işten hiç anlamayan sattığı ürünü kulaktan dolma ezber bilgilerle satıyor oysa sattığı ürün ve etkileri hakkında bilgi olsa hem daha fazla satış yapar hemde müşteri bağlar bunu da dip not olarak düşmek istiyorum. Örnek dış motor satıyor fakat motorun içine nelerin hangi sırayla koyulması gerektiğini bilmiyor veya koyacağı malzemelerin etkisini ne işe yaradığını bilmiyor.

Saygılarımla...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

kazım_öcaldıÇevrim Dışı

Özel Üye
[C]2,1,51106[/C] [C]2,2,51106[/C]
Kayıt: 14/06/2008
İl: Adana
Mesaj: 1887
kazım_öcaldıÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 28 Şubat 2012 20:23
Benim sağlıklı bir ticarethaneden beklentim.Mekanı rahatça dolaşabilmek,dolaşırken rahatsız edilmemek.Bazen sırf meraktan girip dakikalarca sevdiğim canlıları izleyebilmek ve sonra almadan çıkabilmek isterim:),alışverişlerde ürünün fiyatını değil de kendi verebileceğim fiyatı önermek ve ortayolu bulurken iki tarafın da zarar görmeden anlayış içerisinde makul noktada buluşabileceği,üründe herhangi bir sorun durumunda firmanın desteğini sonuna kadar hissetmek isterim.Telefon edip te ürünü ya da yedek parçayı sorduğumda varsa hemen ,yoksa da imkanları zorlayıp tedarik edilmesini isterim.Bilgi isterim,kalite isterim,dürüstlük isterim,anlayış isterim,güler yüz isterim ,İcabında çay isterim:).Anlayacağınız çok şey isterim,yüzsüz müyüm ? Bence hayır,çünkü hobimin tadına varmak isterim.Allaha şükür ki güzel Adanamızda isteklerimiz karşılanıyor. kazım_öcaldı2012-02-28 20:29:05

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

netkorayÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 03/12/2006
İl: Adana
Mesaj: 337
netkorayÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 29 Şubat 2012 00:04
[QUOTE=kazım_öcaldı] Benim sağlıklı bir ticarethaneden beklentim.Mekanı rahatça dolaşabilmek,dolaşırken rahatsız edilmemek.Bazen sırf meraktan girip dakikalarca sevdiğim canlıları izleyebilmek ve sonra almadan çıkabilmek isterim:),alışverişlerde ürünün fiyatını değil de kendi verebileceğim fiyatı önermek ve ortayolu bulurken iki tarafın da zarar görmeden anlayış içerisinde makul noktada buluşabileceği,üründe herhangi bir sorun durumunda firmanın desteğini sonuna kadar hissetmek isterim.Telefon edip te ürünü ya da yedek parçayı sorduğumda varsa hemen ,yoksa da imkanları zorlayıp tedarik edilmesini isterim.Bilgi isterim,kalite isterim,dürüstlük isterim,anlayış isterim,güler yüz isterim ,İcabında çay isterim:).Anlayacağınız çok şey isterim,yüzsüz müyüm ? Bence hayır,çünkü hobimin tadına varmak isterim.Allaha şükür ki güzel Adanamızda isteklerimiz karşılanıyor. [/QUOTE]
 
 
Tamamen katılıyorum Kazım Hocama....!
Adanada bu işi tabiki bana göre 1 numara yapan yer Guppy.
Oturduğum evin yakınında 4 Akvaryumcu var (isim ve yer belirtmek istemiyorum).Birisi çok samimi bir arkadaşım.Ben bu akvaryumculara katiyen güvenip yem,ilaç,yada akvaryum ürünü almıyorum.Çünkü akvaryumcu olmak sadece balık satmak deil.balıklardan iyi anlamak hastalıklarına hangi ilaç iyi gelir bilmeleri lazım bana göre.Ama yakınımdaki akvaryumcular elindeki ilacı-yemi yada balığı sırf para kazanmak için satıyorlar.Buda doğal olarak balıklardan anlamayan insanlarımızı yanlışa yönlendiriyor.
Geçenlerde akvaryumcunun birisine girdim niyetim bir şey almak değildi.Başıma birisi dikildi rahat rahat balıkları izleyemedim ama işin kötüsü akvaryumdaki balıkların hepsi rahatsızdı.Yani bana içlerinden birini ver desem hemen poşetleyip yollayacaktı beni.Hadi ben balıklardan anlıyorum peki anlamıyanlar ne yapacak..............?
 
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

EvcilAlÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 29/08/2008
İl: Adana
Mesaj: 356
EvcilAlÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2012 00:30
Değerli arkadaşlar, 

Yorumlarınıza öncelikle teşekkür ederiz. Fakat sizlerden ricamız konuyu zenginleştirmek adına lütfen kişisel yaşadıklarınız yerine , yani bölgenizdeki akvaryumculardan örnek vermek yerine aşağıdaki soruları yanıtlayabilirseniz daha verimli sonuçlar elde edilebilir düşüncesindeyiz : 

  1. Akvaryumcudan beklentiniz ?
  2. Akvaryum mağazası ne şekilde olmalıdır ?
  3. Mağazada hangi ürünlerin olmasını daha çok istersiniz ?
  4. Mağazada çalışanla iletişim nasıl olmalıdır , beklentiniz ?
vb. şekilde değerlendirerek ve çoğaltarak yanıtlarsanız memnun oluruz...

Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler...

EvcilAl2012-03-01 00:34:16

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

zetakvaryumÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 07/09/2008
İl: Kocaeli
Mesaj: 144
zetakvaryumÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2012 09:40
Sizin yazdığınız şekilde cevap alırsak güzel olur fakat insanımız sıkılgan talep az olur anket sorusu gibi şıklı yapabilirsek katılım artar diye düşünüyorum.
    Her şey sektör için,iyi olan kazansın.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

agulgunÇevrim Dışı

Kayıt: 18/10/2010
İl: Adana
Mesaj: 437
agulgunÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2012 09:57
[QUOTE=EvcilAl] Değerli arkadaşlar, 

Yorumlarınıza öncelikle teşekkür ederiz. Fakat sizlerden ricamız konuyu zenginleştirmek adına lütfen kişisel yaşadıklarınız yerine , yani bölgenizdeki akvaryumculardan örnek vermek yerine aşağıdaki soruları yanıtlayabilirseniz daha verimli sonuçlar elde edilebilir düşüncesindeyiz : 

  1. Akvaryumcudan beklentiniz ?
  2. Akvaryum mağazası ne şekilde olmalıdır ?
  3. Mağazada hangi ürünlerin olmasını daha çok istersiniz ?
  4. Mağazada çalışanla iletişim nasıl olmalıdır , beklentiniz ?
vb. şekilde değerlendirerek ve çoğaltarak yanıtlarsanız memnun oluruz...

Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler...

[/QUOTE]
 
 Aslında sorun genelde tüketim bilincinde yatıyor. Maalesef okumuyor ve araştırmıyoruz. Okuyup araştıran ve araştırdığı konuda bir fikri oluşan hobici arkadaşlar da zaten seçici oluyorlar ve kendisine hitap eden petshop mağazalarına yönleniyorlar. Bu sayede zaten işi bilmeyen vurdumduymaz, sattığı balıklarla hem o hayvanlara hemde nice hayallerle o balığı beslemek isteyen hobicilere zarar veren işletmeler müşteri kaybederek gerekli cezayı alıyorlar.  Öte yandan satılan tüm ürünlerle ilgili tamamen doğru bilgimiz hiçbir zaman olamayacağından, bu işi meslek edinmiş kişilerin bilgi birikimi ve ticari ahlakıyla başbaşa kalabiliyoruz.
 
 Burçin Beyin sorularına gelecek olursak;
     1. Akvaryumcudan beklentiniz ? Güler yüz,rahatsız etmeyecek kadar ilgi, makul fiyatlar

     2. Akvaryum mağazası ne şekilde olmalıdır ? Satılamayan balıkların huzur içinde yaşayacağı temiz bir ortam, ve bizlerin onları keyifle izleyebilecekleri bir alan.

     3. Mağazada hangi ürünlerin olmasını daha çok istersiniz ? Mağazada tüm ürünlerin stok maliyeti yaratacağı bilinciyle istenilen ürüne söz verilen zamanda ulaşmak isteriz. Basit araç gereçler ve acil müdahalede kullanılabilecek kimyasal ve ilaçlarıysa hemen temin etmek isteriz.

    4. Mağazada çalışanla iletişim nasıl olmalıdır , beklentiniz ? Çalışanlarla bir abi-kardeş (veli beni öyle gör ) arkadaş gibi olmak isterim. Çalışanların müşterilerini tanıması ve müşteriye uygun olmadığını düşündüğü ekipman yada malzemeyi müşteri istese de ısrarla müşteriye satmamalarını isterim. Böyle bir kayıp satış her zaman daha çok satış ve müşteri memnuniyeti getirir.

agulgun2012-03-01 22:51:06

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tlgtckÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 2367
tlgtckÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Nisan 2013 16:23
* Akvaryumcuların Internet sitesi olmalıdır. Müşteri ilişkileri,satış-pazarlama faaliyetleri iyi olmalıdır.
Şirketlere,müşterilere  e-mail yoluyla belli bilgiler vermek. Mesela, İstanbul CES akavryum bana İthalat listesini mail atmış. Fiyatları da sordum hemen cevap verdiler şaştım kaldım. Normalde akvaryumculuk sektöründe muhatap bulamıyorsunuz..
* Yeni başlayanlara dogru akavryum,saglıklı balık gerekirse akvaryum kurulumu konusunda dogru bilgi vermek. Bu işe yeni başlayanlara sahip çıkılmalıdır. Sürekli hobici kaybı yaşanıyor.. Balıklar ölüyor,.İlinin suyuna,havasına alışkın balıkları satmak gerekirse.. Yeni akvaryuma başlayanlara İlin suyuna alışık,kolay yetiştirilen,tam saglıklı balıklar satmak.
* Akvaryumları 2'ye ayırmak 1'i İthal balıklar için  digeri yerli balıklar için .
*Akvaryumcunun girişine beyaz,küçük tahta koyulmalı. Tahta kalemiyle buraya şu balıklar Singapur ithal şu balıklar yerli Antalya balıkları gibi menşei belirten yazılar konmalıdır.
*  Tropica veya benzeri bitkileri belli periyotlarla mesela 6 ayda 1 kez İthal etmek..
*Akvaryumcu dernekleriyla baglantı kurmalıdırlar..
* Bitkili tanklar olmalıdır..1-2-3.. tane
* Yurtdışında birçok balık türleriyle ilgili kitap var. Bu kitapların Türkçeye çevrilmesi,satılması..
Hobicilerinde bu tür akvaryumcuları desteklemesi gerekir(Yarı hobici ve gelişime açık akvaryumcuları)

tlgtck2013-04-27 16:23:31

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SEDAT ŞENOLÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 09/08/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 440
SEDAT ŞENOLÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2013 22:47
Arkadaşlar müsadeniz ile bende bir hobici olarak bir kaç cümle yazmak isterim.Öncelik ile bir akvaryumcuya girdiğimde maşallah ne güzel bir yer diyebilmeliyim.Temiz,ferah.canlı ve malzeme sergilenmesi karışık iç içe girmiş olmayan bir yerde rahatca gezip alışverişime karar verebilmeliyim.karşımda bana tahammül edebilecek güler yüzlü,bilgi sahibi, tecrübeli,bir müşteri temsilcisi görmek isterim.Ve en önemlisi bazen akvaryumcu arkadaşlarımın yanına gidip bir çay içip sohbet ederken bizzat şahit olduğum en önemlilerinden bazıları !!! vatandaş geliyor herhangi bir bilgiye sahip değil ve bir akvaryum beğeniyor maddi durumuda iyi ve soruyor nasıl yapıcaz bunu başlıyor bizimki vermeye dış motor,iç filtre,hava motoru,ısıtıcı,kum kaya çakıl yapay bitki ne varsaaaa gelmiş yağlı müşteri kaçarmı bir fiyat çıkıyor malum vatandaş maddi durum iyi sıkıntı yok o diyor alıyor.vatandaş soruyor bunları nasıl kurucam nasıl ne durumda çalışırlarABİİİ üstlerinde yazıyorr hepsii burda anlatmaya kalkarsakk ohooo kusura bakma akvaryumcu kardeşim burda kaybettin !!! o kadar malzemeyi senden alan senin mahallenden bir komşun yabancı bölgeden kaç kişi gelip senden alıcak önce elindekini tut.ARKADAŞLAR anlatmak istediğim kısaca özetlersek.öncelik ile uygun fiyat.uyumlu tür tavsiyesi kaliteli malzemenin önemi.karşındakine güven verebilmek.kaliteli bilgi sunabilmek.sabır gösterebilmek.alırsan al almassan başka yerden al mantığı ile yaklaşmamak.benim istanbul umda ne eksik ki ben adana dan yem veya malzeme siparişi veriyorum kardeşim.uygun fiyat ve kaliteli fiyat bilincli olan hobici zaten bilir kaliteyi.bilmeyene de pahalıda olsa önemi anlatılabilmeli.ben şu kadar masraf yaptım elektriğim suyum ısıtıcım personel maaşım.ssk sı vs vs vs bunlar benim sorunum değil arkadaşlar.bugün senden 30 tl ye balık alıp yarın getirdiğimde benden 5 tl ye almaya karkarsan sen ne ticaret adamısın nede bir ticaret hane sahibisin bugün var yarın yok olmaya mahkum birisin.bugünü kurtarımda yarın amannnn demek le olmuyor bir müşteri gözüyle içimden geçenleri açık açık yazdım hakkınızı helal edin.şahsım adına bir ticaret haneden beklentim bunlardır.aslına bakarsak çokta bir şey istemedim.uygun fiyat.temiz ortam.kaliteli hizmet.güler yüzlü sabırlı bir personel.ÖNEMLİ OLAN SONUÇTA O TİCARETHANEYİ AÇMAK DEĞİL ONU AÇIK TUTABİLMEKTİR.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir