Delirmek Üzereyim Power Led Armatür


KınayuÇevrimiçi

Özel Üye
[B]14703,1[/B]
Kayıt: 02/10/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 15950
KınayuÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 16:22
Serkan kardeşim ortada bir besleyici adaptör var ve onun besleyeceği artı ( + ) ve ( _ ) uçları olan Ledler var bunun bu kadar zor olmaması lazım [:(] Ters uç bağlarsan yanmaz zaten verdiğim akın volt ledlere uygun olduğundan ledlerin yanma bozulma şanssı yok fazla akım güç yok . Yanlız o dediğin şekildeki ekleri güzel yapamassan lehimle ondan kaynaklı sadece sorun olabilir. Geriye bir şey kalmıyorki [;)]

Beğenenler: [T]200839,seiko2[/T]
Teşekkür Edenler: [T]200839,seiko2[/T]
+1: [T]160920,BabySoul[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

seiko2Çevrim Dışı

Kayıt: 23/10/2017
İl: Izmir
Mesaj: 50
seiko2Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 16:40
[:)))][:)))][:)))][QUOTE=Kınayu]Serkan kardeşim ortada bir besleyici adaptör var ve onun besleyeceği artı ( + ) ve ( _ ) uçları olan Ledler var bunun bu kadar zor olmaması lazım [:(] Ters uç bağlarsan yanmaz zaten verdiğim akın volt ledlere uygun olduğundan ledlerin yanma bozulma şanssı yok fazla akım güç yok . Yanlız o dediğin şekildeki ekleri güzel yapamassan lehimle ondan kaynaklı sadece sorun olabilir. Geriye bir şey kalmıyorki [;)][/QUOTE]

Sorun o ekte zaten hocam

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200839/151220171804161.jpg[/IMG]


[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200839/151220171806491.jpg[/IMG]

resimlerdeki armatürü kimseye bişey sormadan kendi bilgim dahilinde tıkır tıkır yaptım çalıştırdım delirmek üzere olduğum konuda tamda bu,
işin içine pcb girince ortalık karıştı bende biliyorum artılar eksiye eksiler artıya devreyi kapat yansın [:)))]
neyse bu pcb diğerinden farklı belkide önceki aldığım pcb karmaşıktı ben çözemedim çünkü tuhaftır diğer pcb nin yandan boylu boyunca geçen eksi kanallarında kesme yapmama rağmen hiçbir şekilde akım geçmemesine rağmen kontrol kalemiyle baktığımda yan kanallardan akım geçtiğini görüyodum.
akşam bununla deneyeceğim umarım başarılı olurum yoksa bu yaştan sonra bu sinirle iki yıl elektrik kazanır okurum ben [:)))] [:)))]

Beğenenler: [T]81103,Kınayu[/T][T]189427,selahaddinn[/T]
Teşekkür Edenler: [T]81103,Kınayu[/T]
+1: [T]81103,Kınayu[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BabySoulÇevrim Dışı

Kayıt: 16/04/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 3405
BabySoulÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 16:42
Ben Erhan abinin paylaştığı resmi yaptıgımda bütün ledleri tek tek 3 er li olarak 9 volt adaptör ile denemiştim yani ledlerde sorun yoktu. Sorun Pcb de idi bende + ve - uçları pcb'nin iki uzak uçlarından alıp kablo çekerek yaptım. Bu durumda çalışınca sorunun pcbde olduğunu da anlamış oldum. Çünkü 2 tane 36'lık pcb de de aynı sıkıntıyı yasadım. Ledler pcb üstünde 3 erli olarak 9 volt verince gayet düzgün çalışıyorsa sorun pcbde. Pcb yi bende aynı yerden aldım belki oradaki pcblerin bir kısmı sorunludur..

Beğenenler: [T]81103,Kınayu[/T][T]200839,seiko2[/T]
Teşekkür Edenler: [T]200839,seiko2[/T]
+1: [T]81103,Kınayu[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KınayuÇevrimiçi

Özel Üye
[B]14703,1[/B]
Kayıt: 02/10/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 15950
KınayuÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 16:44
Okumanın yaşı yoktur en güzeli valla [:)))] Ekleri kontrol edin bir yerde ya temas etmiyordur devreyi tamamlamıyordur yada ters bir bağlantı yapıyorsunuzdur. Okuma fikrinide yabana atmayın bence [:)] Fazla eğitim ve bilgi göz çıkarmaz neticede [;)]

Beğenenler: [T]160920,BabySoul[/T][T]200839,seiko2[/T]
Teşekkür Edenler: [T]200839,seiko2[/T]
+1: [T]160920,BabySoul[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BabySoulÇevrim Dışı

Kayıt: 16/04/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 3405
BabySoulÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 16:50
[QUOTE=Kınayu]Okumanın yaşı yoktur en güzeli valla [:)))] Ekleri kontrol edin bir yerde ya temas etmiyordur devreyi tamamlamıyordur yada ters bir bağlantı yapıyorsunuzdur. Okuma fikrinide yabana atmayın bence [:)] Fazla eğitim ve bilgi göz çıkarmaz neticede [;)][/QUOTE]

Abi valla yok okumanın yaşı, geçen hafta laptopa bağladığım 32inchlik tv nin ekran karardı. Açtım baktım tek tek deneme yanılma yöntemi ile ledlerin bazılarında sıkıntı olduğunu gördüm. 3-4 led arızalıysa hiçbir şerit yanmadığından ekrana ışık vermiyormuş. Sonra Led tv için uygun olan led şeriti sipariş verdim ve taktım sorun çözüldü. Forumda ki led konusu bayağı deneyim kazandırdı [:)]

Beğenenler: [T]200839,seiko2[/T][T]81103,Kınayu[/T]
Teşekkür Edenler: [T]200839,seiko2[/T]
+1: [T]81103,Kınayu[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

seiko2Çevrim Dışı

Kayıt: 23/10/2017
İl: Izmir
Mesaj: 50
seiko2Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 16:50
[QUOTE=BabySoul]Ben Erhan abinin paylaştığı resmi yaptıgımda bütün ledleri tek tek 3 er li olarak 9 volt adaptör ile denemiştim yani ledlerde sorun yoktu. Sorun Pcb de idi bende + ve - uçları pcb'nin iki uzak uçlarından alıp kablo çekerek yaptım. Bu durumda çalışınca sorunun pcbde olduğunu da anlamış oldum. Çünkü 2 tane 36'lık pcb de de aynı sıkıntıyı yasadım. Ledler pcb üstünde 3 erli olarak 9 volt verince gayet düzgün çalışıyorsa sorun pcbde. Pcb yi bende aynı yerden aldım belki oradaki pcblerin bir kısmı sorunludur..[/QUOTE]

Yüreğime su serptin hocam aynı dediğin gibi herşeyi doğru yapıyorum ama yok yakamadım bir türlü.
Peki bu pcb de yan kanallardan kesme vs yaptın mı hocam yoksa direk ledleri lehimleyip uzak uçlara artı eksiyi bağlayınca çalıştı mı?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BabySoulÇevrim Dışı

Kayıt: 16/04/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 3405
BabySoulÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 16:55
[QUOTE=seiko2]

Yüreğime su serptin hocam aynı dediğin gibi herşeyi doğru yapıyorum ama yok yakamadım bir türlü.
Peki bu pcb de yan kanallardan kesme vs yaptın mı hocam yoksa direk ledleri lehimleyip uzak uçlara artı eksiyi bağlayınca çalıştı mı?[/QUOTE]

Pcb'ye ledleri lehimledim herkes gibi tek taraftaki +/-ye verdim tık yok. Bende bir kablo ile pcb'nin basındaki ve sonunda ki ledlerin uçlarından alarak drivera verince çalıştı. Hatta 9 volt harici, laptopun 19 voltluk adaptoru ile 7 şerli ledleri bile denedim gene çalışıyorlardı. Ne kombinasyonlar yaptım. Ama sadece tek uçtaki +/- çalışmıyordu.

Beğenenler: [T]200839,seiko2[/T]
Teşekkür Edenler: [T]200839,seiko2[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

seiko2Çevrim Dışı

Kayıt: 23/10/2017
İl: Izmir
Mesaj: 50
seiko2Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 17:00
[QUOTE=BabySoul]

Pcb'ye ledleri lehimledim herkes gibi tek taraftaki +/-ye verdim tık yok. Bende bir kablo ile pcb'nin basındaki ve sonunda ki ledlerin uçlarından alarak drivera verince çalıştı. Hatta 9 volt harici, laptopun 19 voltluk adaptoru ile 7 şerli ledleri bile denedim gene çalışıyorlardı. Ne kombinasyonlar yaptım. Ama sadece tek uçtaki +/- çalışmıyordu.[/QUOTE]

Ben bundan önceki konunun başında linkini verdiğim pcb ye senin sorununu çözen çözümü uygulamama rağmen çalışmadı bunda sıkıntı yaşamam büyük ihtimal en kötü alttan üstten vercez artı eksiyi..
Çok sağol hocam [:iyi:]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BabySoulÇevrim Dışı

Kayıt: 16/04/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 3405
BabySoulÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 17:21
[QUOTE=seiko2]

Ben bundan önceki konunun başında linkini verdiğim pcb ye senin sorununu çözen çözümü uygulamama rağmen çalışmadı bunda sıkıntı yaşamam büyük ihtimal en kötü alttan üstten vercez artı eksiyi..
Çok sağol hocam [:iyi:][/QUOTE]

O zaman pcb de ki ledlerde ya soğuk lehim vardır, ya da pcb iletim katmanında ki hatta çatlak. Tabi 1 tane led bozuldumu seri bağlamadan dolayı hiç bir led çalışmaz. Sonuçta led bir tür aydınlatma ampulü değil, bir diyottur.

Beğenenler: [T]200839,seiko2[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

vedat79Çevrim Dışı

Kayıt: 05/03/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 239
vedat79Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2018 20:32
.

[EDIT]vedat79,2018-05-17 20:40:49[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Yakup5589Çevrim Dışı

Kayıt: 24/01/2016
İl: Samsun
Mesaj: 77
Yakup5589Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ocak 2019 02:35
Ayni sorunu bende yaşadım defalarca denedim ama olmadı 30-40 tane led yaktım. Sonra pes ettim. 18+9 yapacaktım olmadı 18+6 yapayım dedim o da olmadı 18 ilk bütün pcb çalışıyor ama kestiğim pcb çalışmıyor. Bütün LED’leri tek tek kontrol etmeme rağmen. 18 ilk pcbye LED’leri yerleştirdim denedim yanıyor ortadan ikiye kestim diğer 18 e bağladım ama yine olmadı. Pes ettim 18+18 kullandım seri bağlantılı olarak şimdi öyle çalışıyor ancak.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir