Hava Motoru Bakımı
Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2011 21:24
Kauçuklar gerek ısıdan gerekse sürekli çalışmadan dolayı çatlayan malzemelerdir. Yeni satın aldığınız hava motorlarına yada hali hazırda kullandığınız motorların kauçuk kısımlarına az miktarda vazelin sürerseniz ömrünü uzatmış olursunuz. Dış filtre conta ve oringleri içinde geçerli dediklerim, yalnız vazelini satın alırken sadesini tercih edin. Gül kokulusu falan balıklarınızın başını döndürmesin.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2011 05:05
Aynı motordan bende de var fakat tek tarafı çalışıyordu bende artemia çıkarmak için kullanıyordum gece gece gaza geldim ve açtım içini iyice temizledim hatta biraz daha ileri gidip beyaz kısımıda açtım icerisinde 3 tane sünger var. Süngerler aşırı derecede kirlenmiş bence orayıda açmalısınız. Ayrıca her bölümde aynı konumlarda değildi süngerler. Aynı konuma getirdim..Yani her iki taraftada 1 sünger yerleştirdim.Motor hızı %200 arttı diyebilirim..İçini açmışken bence bu süngerleri de temizlemelisiniz.Çok büyük faydasını göreceksiniz. Konu çok yararlı!!! Ömrünün dolduğunu düşündüğüm motor şimdi çift taraflı çalışıyor. Maddi sıkıntılar içerisindeyken beni yeni motor almaktan kurtardığınız için çok teşekkür ederim..
BU YARARLI BİLGİ İÇİN NE KADAR TEŞEKKÜR EDİLSE AZDIR..
BU YARARLI BİLGİ İÇİN NE KADAR TEŞEKKÜR EDİLSE AZDIR..
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Nisan 2011 01:13
Arkadaşlar ben cesater edipte temizliğe girişemiyorum bundan önce yaptıgım tüm tamirat işlerinde istikrarlı olarak vida artırdığımdan veyarı çalışır durumdaki makinaları tamamen bozmandan dolayı bu bakımı yapamayacağım...:)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Nisan 2011 02:43
[QUOTE=adalihasan]Arkadaşlar ben cesater edipte temizliğe girişemiyorum bundan önce yaptıgım tüm tamirat işlerinde istikrarlı olarak vida artırdığımdan veyarı çalışır durumdaki makinaları tamamen bozmandan dolayı bu bakımı yapamayacağım...:)
[/QUOTE]
İstikrarınızı kaybetneyin Hasan bey. Ustanın hası parça arttıranmış. Şaka bir yana, biraz dikkatli çalıştınızmı başarılı olduğunuzu göreceksiniz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Nisan 2011 00:31
Arkadaşlar Körükleri sökün ve ecsanede satılan vazelin ile iyice ovun vazelin körüklere işlesin
ozman catlama ve yırtılma yapmaz vazelin kaucuğa esneklik ve yumşaklık verir yani elerimiz için kulandığımız kremler gibi
ayrıca vazelini arabanızın bütün kapı fittilerine sürün soğukdan çatlama yapaz fittiler
vazelin sayesinde uzun yılar sağlam kalır tecrübe ile sabitdir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2011 17:58
Çok süper bi paylaşım çok tşk ederim çift çıkışlı bi hava motorum vardı az hava veriyodu yenisi aldım :D ama hayırlsıı :d akvaryum bol oldugu için digerlerinde kullanırım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 04 Ekim 2011 21:06
Merhabalar,
Konumuza mesaj yazan, katılımda bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
6 ay kadar önce bir bakım yapmıştım, geçenlerde yine yaptım. Akıllarda kalan bazı sorular var sanırım ve yine bakım esnasını fotoğrafladım.
Hava motorunun geneline bakarsak bizim için en önemli iki noktası var. Birincisi körükler, ikincisi körüklerden dışarı çıkan hava deliği. Körüklerin havayı ittiği delik çok ince ve tıkanma olasılığı çok fazla bir bölge. Körüklerden itilen havanın, hava hortumuna kadar gelen bölge yaklaşık 5-6 cm'lik bir mesafe. Aşağıda dondurma kabının içindeki bu toz o bölgeden çıktı. İşte hava debisinin düşmesindeki en büyük etkende bu. Hava motorunuzun debisinin düşmesini kesinlikle beklemeyin, bunu kendinize adet haline getirin ve periyodik olarak bu işlemi yapın. Diğer en önemli kısım körüklerimiz, aslında parça bazında en önemli nokta burası. Yenisini bulmak neredeyse imkansız. Körükleri her bakımda mutlaka vazelinleyin, yumuşasın ve çatlamalardan uzak kalsın.
Konu başında belirtmiştim yenilemekte fayda var, fotoğrafta gördüğünüz körüklerin bastığı havayı ileten ince bir delik var. Şiringayı iyice bastırın ve bu deliğe suyu sıkın, bu işlemi bir kaç kere yaptığınızda içindeki tozu atacaktır.
Konumuza mesaj yazan, katılımda bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
6 ay kadar önce bir bakım yapmıştım, geçenlerde yine yaptım. Akıllarda kalan bazı sorular var sanırım ve yine bakım esnasını fotoğrafladım.
Hava motorunun geneline bakarsak bizim için en önemli iki noktası var. Birincisi körükler, ikincisi körüklerden dışarı çıkan hava deliği. Körüklerin havayı ittiği delik çok ince ve tıkanma olasılığı çok fazla bir bölge. Körüklerden itilen havanın, hava hortumuna kadar gelen bölge yaklaşık 5-6 cm'lik bir mesafe. Aşağıda dondurma kabının içindeki bu toz o bölgeden çıktı. İşte hava debisinin düşmesindeki en büyük etkende bu. Hava motorunuzun debisinin düşmesini kesinlikle beklemeyin, bunu kendinize adet haline getirin ve periyodik olarak bu işlemi yapın. Diğer en önemli kısım körüklerimiz, aslında parça bazında en önemli nokta burası. Yenisini bulmak neredeyse imkansız. Körükleri her bakımda mutlaka vazelinleyin, yumuşasın ve çatlamalardan uzak kalsın.
Konu başında belirtmiştim yenilemekte fayda var, fotoğrafta gördüğünüz körüklerin bastığı havayı ileten ince bir delik var. Şiringayı iyice bastırın ve bu deliğe suyu sıkın, bu işlemi bir kaç kere yaptığınızda içindeki tozu atacaktır.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Ocak 2012 00:43
Konuyu canlandırayım aynı motordan bir arkadaş getirdi bana çalışıyor ama hava üflemiyor sanırsam bu ürünler biraz eski açıp temizlik yapmamda fayda var mı 2 tane var aynısından biri hiç çalışmıyor biri de dediğim gibi hava üflemiyor
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Ocak 2012 01:23
Bakım yapmak iyi güzel de diyaframı patlamış motorları ne yapalım. Diyafram bulabileceğimiz bir yer yok mu? Evim Champion hava motoru mezarlığına döndü. Herşey sapasağlam sadece diyaframlar gidik. Bir gün elbet bulunacak diyerek atmıyorum...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2012 12:19
[QUOTE=Haliloğlu]
Bakım yapmak iyi güzel de diyaframı patlamış motorları ne yapalım. Diyafram bulabileceğimiz bir yer yok mu? Evim Champion hava motoru mezarlığına döndü. Herşey sapasağlam sadece diyaframlar gidik. Bir gün elbet bulunacak diyerek atmıyorum...
[/QUOTE]Valla ben dayanamadım attım 2 tane dış hava motoru 2 tane iç hava motorunu.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 03 Nisan 2012 12:52
Sagolasın bir kaç senedir bu konuna bakıp duruyordum. En son benim motor biraz değişikte olsa, senin konundan esinlenip sökmeyi başardım dün, ve neredeyse hiç hava üfleyemez hale gelmişti motor, 5 senelik bir motordu hiç temizlik görmemişti, dün mekanizmasını çözdüm söktüm temizledim, şimdi canavar gibi çalışıyor. Hava taşını boydan boya üflüyor baloncuklarla. Ellerine sağlık iyi bir paylaşımdı konun.
Teşekkürler
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Ocak 2013 13:18
Hava motorum özellikle düşük kademede çok zayıflaşmıştı ben de açıp söktüm temizledim. Test ederken düşük kademede yeni devri düşüktü ve anahtardan kıvılcım çıktığını gördüm ve kapatıp anahtarı yeniledim eski haline geldi.
byunus 2013-01-27 13:20:32
Yenileme işlemini elimde olan anahtarı kullandım ve havya basta ve lehimle söktüğüm şekilde yenisine lehimledim. Benim anahtar orjinalinkinden daha büyük ve kaliteli. Arkasında lehim yapılan yerde çift çubuk var bu da iki katı daha güçlü olduğunu ve iki katı zaman dayanacak. Lehim işinden anlamayanlar en yakın elektrikçiye gidip anahtarı alıp lehimletebilir. Dikkat edilmesi gereken konu anahtarın yine aynı 2 kademeli olmasıdır ve söktüğünüz kabloyu nereden söktüyseniz yenisine de o şekilde takmalısınız. Ben bunun için unuturum diye ilk önce eskisinin fotoğrafını çektim. Sonra lehimlerken kontrol edip öyle lehimledim.
Sökmeden önce
Yenisini taktıktan sonra
Tek sorun benim yeni anahtar çok büyük o yüzden eskisinin yerine sığmadı yeni delik açmaya üşendim yan tarafta sallanır şekilde duruyor şu an.
[QUOTE=Haliloğlu]
Bakım yapmak iyi güzel de diyaframı patlamış motorları ne yapalım. Diyafram bulabileceğimiz bir yer yok mu? Evim Champion hava motoru mezarlığına döndü. Herşey sapasağlam sadece diyaframlar gidik. Bir gün elbet bulunacak diyerek atmıyorum...
[/QUOTE]Biraz geç oldu da bilmeyen arkadaşlar için diaframın olduğu bölüm akvaryumcularda satılıyor. İnternette 3liraya bulmuştum bir ara haberiniz olsun. :)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 04 Nisan 2013 22:03
Selamlar herkese.Buradaki bahsedilenler yola çıkarak temizledim ben de shark rs -510 hava motorumu.Şimdi hava basıyor ,fakat hava taşına basmaya gücü yetmiyor.Temizlemeden önce havataşına sorunsuz hava gönderiyordu.Az biraz anlarım bu işlerden ,mıknatısın mesafesini 2-3 defa değiştirdim,körüğe filan baktım.Sorun yok.Acaba nerede hata yaptıyorum?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir