Güvensiz Isıtıcılar.


zavarciÇevrim Dışı

Kayıt: 14/04/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 168
zavarciÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Aralık 2015 21:30
Akvaryum ısıtıcıları kalibrasyonu zor mekanik termostat sistemi ile çalışan rezistant sistemlerdir. İncelemem gerektigini elektrik faturamin yüksek gelmesinden ve su ısısının bir gün 30. C de gormem sonucunda anladım. Ucuz etin suyu kara olur diye boşa dememisler. Sanırım mekanik termostat tutukluk yapmıştı. İlk iş bu malzeme ne kadar yakar?
[url=http://hizliresim.com/VvpoDP][img]http://i.hizliresim.com/VvpoDP.jpg[/img][/url]
Bu cam tüp içinde termostatı çirkin görüntüsünü saklamak ürün bilgi ve değerlerini yazan folyo burada 300W yazıyor bakalım ne kadar doğru?
[url=http://hizliresim.com/Gon6g6][img]http://i.hizliresim.com/Gon6g6.jpg[/img][/url]
Tapayi nazikçe çekip açtık.
Cam tüp, rezistant, termostat, tapa
Şimdi direncini ölçelim. Rezistant lar elektriğe karşı gösterdikleri direnci ısı enerjisine çevirirler.
[url=http://hizliresim.com/lvYJgJ][img]http://i.hizliresim.com/lvYJgJ.jpg[/img][/url]
220 Ohm değerimiz rezistantın direncidir.
[url=http://hizliresim.com/W12BM4][img]http://i.hizliresim.com/W12BM4.jpg[/img][/url]
220 v diye bildiğimiz değer aslında 213v imiş
Ohm kanuna göre hesaplama yapalım bunu foruma yazamıyorum o yüzden bir internet sitesindeki basit bir hesaplayıcıdan kopya çektim.
[url=http://hizliresim.com/7MmOEa][img]http://i.hizliresim.com/7MmOEa.jpg[/img][/url]
300w değeri aslında 206w imiş.
İşin aslına bakarsan az yakıp çok çalışan bir ısıtıcım var. Uzak doğu ürünleri bu kadar güvensiz iken balıklarınız için sağlıklı bir ortamı nasıl saglarsiniz.
Ben başka bir dijital termostat kullandım.
[url=http://hizliresim.com/92X6PQ][img]http://i.hizliresim.com/92X6PQ.jpg[/img][/url]
Şimdi daha güvenli ve sağlıklı.
Max 29C
Min 24 C
Çalışma ısısı 26.5 C
Elektrik kesilmelerinde hafıza kaybı yok olası sensor arizalarinda sıcaklık 29 C geçtiğinde cihaz kendini komple kapatır. Ayrıca ısıtıcı mekanik termostat ta max 29.5 kalibre edilmiştir.
Ugrasamam derseniz kaliteli bir ısıtıcı kullanmanızı tavsiye ederim.


[:nazar:]



Beğenenler: [T]81103,Kınayu[/T][T]27027,MaviYesil[/T][T]150859,Akvarist Görkem[/T][T]162688,Va_sil[/T][T]181992,cihan3734[/T][T]155212,alper-[/T]
Teşekkür Edenler: [T]27027,MaviYesil[/T][T]150859,Akvarist Görkem[/T][T]162688,Va_sil[/T][T]87519,ugurslm[/T]
+1: [T]81103,Kınayu[/T][T]162688,Va_sil[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MaviYesilÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/05/2007
İl: Antalya
Mesaj: 6873
MaviYesilÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Aralık 2015 22:05
Çok açıklayıcı ve faydalı bir yazı olmuş. Elinize sağlık. Mekanik termostatların çalışmasını da anlatabilir misiniz?

Teşekkür Edenler: [T]173434,zzavarci[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bluefanclubÇevrim Dışı

Kayıt: 11/02/2010
İl: Konya
Mesaj: 101
bluefanclubÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Aralık 2015 22:10
Bu marka ısıtıcıların ömrü en fazla 3 aydır.

Beğenenler: [T]173434,zzavarci[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

zavarciÇevrim Dışı

Kayıt: 14/04/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 168
zavarciÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Aralık 2015 23:09
Mekanik termostat metalin genleşmesi prensibine bağlı çalışır. Birbirine paralel percinlenmis iki farklı metal şeritten oluşur. Çok genleşen metal az genleşen metalden daha çok genleştigi için bir bükülme olur. Bunu yavaş yaptığı için devrede hızlı açılma ve kapanma için bi miktar mıknatıs kullanılır. Gerisi basit bir anahtarlama. Evet bu tip ısıtıcıların ömrü 3 ay -1 yıl vs vs olmasının sebebi mekanik termostatı tutan düzenek plastik aksamlı olmasıdır. 100 ml bile hacmi olmayan bir cam tüp içerisinde ısı bildiğimizden çok fazla olabilir. Bu ısı plastiği deforme eder kalibrasyon kayar. Ama krom nikel resiztanta bişey olmamıştır. Bizde bunu atar yenisini alırız.[:)] bu eski ucuz cihazimizin kalibrasyonunu su 29.5 Cde iken ayar çubuğunu kısarız. Çalışma lambası söndü mü kalibre etmiş oluruz.

Beğenenler: [T]27027,MaviYesil[/T][T]178696,Sinan87[/T]
Teşekkür Edenler: [T]27027,MaviYesil[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

PrayerÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 01/12/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 411
PrayerÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2015 16:27
Zafer Bey, elinize sağlık güzel bir çalışma yapmışsınız. Fakat eklemek istiyorum, yukarıda yaptığınız güç hesaplamasında gözden kaçırılan bir nokta var. Şöyle ki, yaptığınız hesap kağıt üzerinde doğru fakat iş uygulamaya döndüğünde biraz değişiyor. Üzerinden elektrik akımı geçen her direnç ısınır ve bu ısınmaya bağlı olarak özel metaller dışında dirençleri düşer. Rezistans'ta bir direnç olduğu için ısındığında direnci düşecek ve V=I.R formülündeki V sabit iken R azalırsa I yani şebekeden çektiği akım artacaktır. Böylece P=V.I denkleminde P yani güç artar. Bu nedenle bahsettiğiniz ısıtıcı çalışırken şebekeden 300 W +-%10 gibi değerler çekecektir.

Pratikte bir ısıtıcı ya da herhangi bir cihazın gücünü ölçmek için güç metre kullanmak ya da bu şekilde direnç özellikli bir malzeme ise şebekeden çektiği akım ve voltajı ölçerek birbiri ile çarpıp gücü bulabilirsiniz.

Ek olarak : Şebeke voltajı trafo merkezine uzaklığınız, sizin kullandığınız elektrik hattında bulunan cihazların çektiği güçlere bağlı olarak değişebiliyor. Ben Trabzon'da okurken, ölçü aleti prizde sürekli takılı dururdu ve evimizin karşısındaki marangoz cihazlarını çalıştırdığında okuduğumuz değerler bazen 140 V'lara düşerdi :)[EDIT]Prayer,2015-12-23 16:29:40[/EDIT]

Beğenenler: [T]178696,Sinan87[/T][T]173434,zzavarci[/T][T]1,bjkalley[/T]
+1: [T]1,bjkalley[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SinanAY87Çevrim Dışı

Kayıt: 17/10/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 1447
SinanAY87Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2015 16:50
Isıtıcılarda çektiği akım önemlidir. Isıya göre çektiği akım azalıp artmaktadır. Ama termostata hiçbir zaman güvenmemişimdir. Yıllardır çalışsa bile sonuç olarak mekanik bir parça ve aç kapa ark yaparak kontakların yapışıp kalma ihtimali olduğundan dolayı. Mümkün olduğunca bende dijital kontrol etmekteyim.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178696/11215750_1688244458079819_5522732342656376469_n.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178696/1_2.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178696/8.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178696/20151111_164201.jpg[/IMG]

Beğenenler: [T]173434,zzavarci[/T][T]10739,nightmareo[/T]
Teşekkür Edenler: [T]173434,zzavarci[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

zavarciÇevrim Dışı

Kayıt: 14/04/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 168
zavarciÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2015 18:56
[QUOTE=Prayer]Zafer Bey, elinize sağlık güzel bir çalışma yapmışsınız. Fakat eklemek istiyorum, yukarıda yaptığınız güç hesaplamasında gözden kaçırılan bir nokta var. Şöyle ki, yaptığınız hesap kağıt üzerinde doğru fakat iş uygulamaya döndüğünde biraz değişiyor. Üzerinden elektrik akımı geçen her direnç ısınır ve bu ısınmaya bağlı olarak özel metaller dışında dirençleri düşer. Rezistans'ta bir direnç olduğu için ısındığında direnci düşecek ve V=I.R formülündeki V sabit iken R azalırsa I yani şebekeden çektiği akım artacaktır. Böylece P=V.I denkleminde P yani güç artar. Bu nedenle bahsettiğiniz ısıtıcı çalışırken şebekeden 300 W +-%10 gibi değerler çekecektir.

Pratikte bir ısıtıcı ya da herhangi bir cihazın gücünü ölçmek için güç metre kullanmak ya da bu şekilde direnç özellikli bir malzeme ise şebekeden çektiği akım ve voltajı ölçerek birbiri ile çarpıp gücü bulabilirsiniz.

Ek olarak : Şebeke voltajı trafo merkezine uzaklığınız, sizin kullandığınız elektrik hattında bulunan cihazların çektiği güçlere bağlı olarak değişebiliyor. Ben Trabzon'da okurken, ölçü aleti prizde sürekli takılı dururdu ve evimizin karşısındaki marangoz cihazlarını çalıştırdığında okuduğumuz değerler bazen 140 V'lara düşerdi :)[/QUOTE]

Ölçüm cihazının sigortası yandığı için çalışır vaziyette amper ölçümü yapamadım teorik olarak bir yanlış varsa affola eklemeleriniz için tesekkur ederim.

Isıyı dijital kontrol etmek bize ısı ve enerji tasarrufu sağlayacağı kanısındayım. Umarım balıklarda ve elektrik faturasinda bunu gorebilirim..

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ringoÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]9364,1[/B] [B]8772,2[/B]
Kayıt: 25/01/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 1288
ringoÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2015 20:03
Zafer bey, elinize sağlık, açıklamalar için teşekkürler.

Benim de birkaç tamir etmişliğim var, anladığım kadarıyla mekanik olan termostatlarda mıknatısı daha çok devre birbirinden hemen ayrılmasın diye koyuyorlar.
Çünkü ısıtıcı çalışmaya başlayınca, içeride ısı anında artış gösterip devre birbirinden ayrılmak istiyor, eğer mıknatıs olmazsa ısıtıcı hemen devreden çıkmak durumunda kalıyor. Bunu engellemek için mıknatıs koyuyorlar. Mıknatıs bağlantıyı belli bir güçte tutuyor, içeride ısı çok olağanüstü arttığında ise yerinden fırlayarak atıyor. Böyle olunca da tabii hemen devreye girmiyor, iyice soğuması gerekiyor.
Mıknatıs olmazsa az bir ısıda sistem devreden çıkıyor, belli bir süre sonra tekrar temas sağlanıyor ancak yine birkaç saniyede ısınıp sistem devreden çıkıyor.
Yani mıknatıs hem sistemi uzun süre devrede kalmasını sağlıyor hem de bağlantıyı ve iletişimi güçlendiriyor.

Beğenenler: [T]1,bjkalley[/T][T]81103,Kınayu[/T]
Teşekkür Edenler: [T]173434,zzavarci[/T]
+1: [T]81103,Kınayu[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bjkalleyÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 01/02/2003
İl: Yurtdisi
Mesaj: 9513
bjkalleyÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2015 20:36
[QUOTE=Sinan87]Isıtıcılarda çektiği akım önemlidir. Isıya göre çektiği akım azalıp artmaktadır. Ama termostata hiçbir zaman güvenmemişimdir. Yıllardır çalışsa bile sonuç olarak mekanik bir parça ve aç kapa ark yaparak kontakların yapışıp kalma ihtimali olduğundan dolayı. Mümkün olduğunca bende dijital kontrol etmekteyim.[/QUOTE]
Isıyıa göre çektiği akımın azalıp artması çok önemsiz miktarda olur. Isınınca metal genleşip iletkenliği azalıp, direnci arttığı için üzerinde aynı gerilimdeyken geçen akım biraz azalır ama bu önemsizdir. Bu akım değişikliği katı ve sıvı değil, floresan gibi gazın iletken olduğu cihazlarda çok ciddi seviyelerdir, bu yüzden de sistemde bir nevi musluk görevi görüp belli bir akımın üzerini çekmesini engellenen balastlar kullanılır.

İskandinav malı bir güçmetre alıp ölçüp yazmıştım (timer gibi bir şey, fişe takıyorsunuz, üzerine cihazı takıyorsunuz, ekranda kaç watt, amper, volt gösteriyor), ısıtıcıda malzemeyi kısıyorlar, 100 watt denilen ısıtıcılar 60-70 watt gücünde oluyor. Bunu da verimli diye düşünmeyin, rezistanslı ısıtıcıların bütün hepsi aynı verimdedir, . az watt harcayanın gücü azdır, soğukta büyük bir akvaryumda devamlı çalışsa da istediğiniz sıcaklığa getirmeyebilir.

Ucuzlarda termostatların plastikli olduğunu bilmiyordum, kötüymüş.[:cik:]

Teşekkür Edenler: [T]173434,zzavarci[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

zavarciÇevrim Dışı

Kayıt: 14/04/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 168
zavarciÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2015 23:44
[QUOTE=Prayer]Zafer Bey, elinize sağlık güzel bir çalışma yapmışsınız. Fakat eklemek istiyorum, yukarıda yaptığınız güç hesaplamasında gözden kaçırılan bir nokta var. Şöyle ki, yaptığınız hesap kağıt üzerinde doğru fakat iş uygulamaya döndüğünde biraz değişiyor. Üzerinden elektrik akımı geçen her direnç ısınır ve bu ısınmaya bağlı olarak özel metaller dışında dirençleri düşer. Rezistans'ta bir direnç olduğu için ısındığında direnci düşecek ve V=I.R formülündeki V sabit iken R azalırsa I yani şebekeden çektiği akım artacaktır. Böylece P=V.I denkleminde P yani güç artar. Bu nedenle bahsettiğiniz ısıtıcı çalışırken şebekeden 300 W +-%10 gibi değerler çekecektir.

Pratikte bir ısıtıcı ya da herhangi bir cihazın gücünü ölçmek için güç metre kullanmak ya da bu şekilde direnç özellikli bir malzeme ise şebekeden çektiği akım ve voltajı ölçerek birbiri ile çarpıp gücü bulabilirsiniz.

Ek olarak : Şebeke voltajı trafo merkezine uzaklığınız, sizin kullandığınız elektrik hattında bulunan cihazların çektiği güçlere bağlı olarak değişebiliyor. Ben Trabzon'da okurken, ölçü aleti prizde sürekli takılı dururdu ve evimizin karşısındaki marangoz cihazlarını çalıştırdığında okuduğumuz değerler bazen 140 V'lara düşerdi :)[/QUOTE]

İlkay bey bi soru sormak istedim ısıtıcı ların kalori değerini hangi deger belirliyor acaba

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MaviYesilÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/05/2007
İl: Antalya
Mesaj: 6873
MaviYesilÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2015 23:53
Peki, Eiheim, Tetra, Sera gibi daha güvenilir ve pahalı olan markaların mekanik termostatlı modelleri de güvensiz midir?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

zavarciÇevrim Dışı

Kayıt: 14/04/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 168
zavarciÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Aralık 2015 03:08
Bahsedilen ürünlerin termostat aksamini tutan malzeme çam veya seramik oluyor modellerde farklılık gösterebiliyor

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

PrayerÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 01/12/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 411
PrayerÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Aralık 2015 09:59
[QUOTE=zzavarci]

İlkay bey bi soru sormak istedim ısıtıcı ların kalori değerini hangi deger belirliyor acaba[/QUOTE]

Daha önce böyle bir hesaba ihtiyacım olmadı, o yüzden ufak bir araştırma ile aşağıdaki dokümanda boylerler ile ilgili şu şekilde bir hesaba eriştim. Bu tam olarak ihtiyacınızı karşılar mı ya da tam aradığınız mıdır bilmiyorum ama buradan yararlanabilirsiniz diye düşünüyorum. Ufak bir google araması ile belki daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz. Ne için böyle bir hesap yapma gereksinimi duydunuz ?

[B]Kcal cinsinden sonuç veren formül.[/B]
Q = mss x c x (tç – tg)
Q : Boyler ısıtıcı serpantin gücü (kullanma sıcak suyu yükü yani merkezi ısıtma
Sistemine gelen yük) (kcal/h)
mss : Sıcak su ihtiyacı (lt/h)
c : Suyun özgül ısısı (1 alınır; suyun yoğunluğu : 1 kg/l ; özgül ısı : 4,2 kj/kg˚C)
tç : Su çıkış sıcaklığı (60˚C)
tg : Su giriş sıcaklığı (10˚C)

Teşekkür Edenler: [T]173434,zzavarci[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

CommodoreÇevrim Dışı

Ziyaretçi Engelli
Kayıt: 21/09/2010
İl: Izmir
Mesaj: 517
CommodoreÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 24 Aralık 2015 12:32
ben sizin yerinize olsam mikro işlemci kontrollü plastik ısıtıcılardan alır kendimi riske atmazdım. 5 yıldır kullanıyorum ne derecesinde en ufak bir sapma oldu nede bir sıkıntı yaşattı bana. üstelik komple kırılmaz gövde yok camı çatladı yok şusu oldu diye kafanız meşgul olmuyor. su değiştirirken ısı farkından falan endişe etmiyorsunuz. merak edenler için : [url]http://tinyurl.com/PlastikCerrahi[/url]

Beğenenler: [T]173434,zzavarci[/T][T]81103,Kınayu[/T][T]142483,suslu_78[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir