Vatoz ne yer


uFuuKÇevrim Dışı

Kayıt: 17/08/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 40
uFuuKÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:05
Akvaryumda 2 adet turuncu cüce vatozum var. 3 ay oldu alalı. Hiçbir yeme gelmediler hiç bir zaman bişi yediklerinide görmedim. Az önce bi arkadaşın forumda yazısını okudum Balıklarına yapışmış? Benim hatam vatozu aç bırakmamdı demiş. Ne yiyoki bu merak ettim ? Saygılar. CEvaplar için teşekürler

ufuk kenger

TropikalbalıkÇevrim Dışı

Kayıt: 30/10/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 1873
TropikalbalıkÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:10
Turuncu derken albino cüce vatoz demk istediniz.Vatozlar hertürlü yem yerler.Ben ciklet yemide veiyorum tablet yemde v.s.Hertürlü yemi yer.

  Vatozları akvaryuma ne zaman attınız?



L144 Vatoz.Albino vatoz.Kribensis.Bronz çöpçü.Full platinyum lepistes.

uFuuKÇevrim Dışı

Kayıt: 17/08/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 40
uFuuKÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:13
3 aydır akvaryumda vatozlar. Bir abim hediye etmişti. Dedigim gibi yem atarken o 2 vatoz dışındaki tüm balıklar saldırıyo onlar hep dipte ve yem yediklerini görmedim Diger balıklardan saldırı filanda gelmıyo gayet iyi geçiniyorlar. Yere düşen yeme bile hareketlenme yok ne yediklerini merak ediyorum. 

ufuk kenger

IskarmozÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 08/05/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 2811
IskarmozÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:15
Arkadaşım eğer vatozu alalı 3 ay olduysa ve hala yaşıyorsa bir şey yemiştir.Vatozlara yem olarak ne atıyorsunuz?



Shiney ve Tank Arkadaşları
Bukalemunlar & Geckolar

TropikalbalıkÇevrim Dışı

Kayıt: 30/10/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 1873
TropikalbalıkÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:16
Cüce vatozlar genelde gece aktif olurlar.Zaten 3aydır yem yemese ölürdü heralde.Sizin görmediginz anda yiyolardır merak etmeyin.



L144 Vatoz.Albino vatoz.Kribensis.Bronz çöpçü.Full platinyum lepistes.

uFuuKÇevrim Dışı

Kayıt: 17/08/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 40
uFuuKÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:19
Valla ben yemi cikletlere atıyorum ,vatozların hiç yedigini görmedigim için heralde sudaki görünmeyen şeylerle besleniyo diye tahmin etmiştim. Cikletlerde genelde yere bile düşürmuyor yemleri. vatozlarda sadece dipte ve camda geziyolar öyle. 

ufuk kenger

Erdem SekerÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 25/04/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 817
Erdem SekerÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:20
Vatozlar için özel bir yem atmıyorsanız camda ve dekor üzerindeki yosunları yerler, aydınlığı sevmediklerinden genelde gece karanlıkta daha aktif olurlar. Benim kendi vatoz tankımın dışında olan tanlar da ki olanlar için özel bir yem atmıyorum ama  yaşıyorlar.

ERDEM ŞEKER "Haksızlık karşısında eğilme. Eğilirsen hem hakkını hem de şerefini kaybedersin..''

uFuuKÇevrim Dışı

Kayıt: 17/08/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 40
uFuuKÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:23
Akvaryumumda bitki filan yok yosunda yok bende anlamadım ne yediklerini bi ara gözetlicem artık 

ufuk kenger

IskarmozÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 08/05/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 2811
IskarmozÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:28
Bende eskiden kaplumbağalarla beraber vatoz büyütmüştüm ama hiç vatozun kaplumbağa yemi yediğini görmedim



Shiney ve Tank Arkadaşları
Bukalemunlar & Geckolar

DawkinsÇevrim Dışı

Kayıt: 18/08/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 101
DawkinsÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:36
Yosunlar vatozlarınız yediği için göreceğiniz seviyeye gelmeden tükeniyorlardır. Her akvaryumda yosun olur. Çoğu hobici vatoza yem vermez. Yosun problemi için kullanılan canlılardır zaten.
Benim de bir dişi bir erkek cüce vatozum var özel bir yem vermiyorum. Ancak her çeşit yeme geliyorlar. Bu konuda bir gözlemim de vatozun yeme gelmesi için yanındaki türlerin ona vurmaması gerekiyor. Örneğin aynı vatozlarım mavi ve snow prenseslerimle yaşarken hiç ortalarda görünmüyorlardı. Şuan canlı doğuran akaryumundalar ve her yeme geliyorlar.
Son olarak vatoz,salyangoz vs gibi leş te yiyen balıklar bir balığa yapışmışsa o balık zaten gidicidir diye biliyorum ben. Yani hep zayıf halkayı yerler. Böylece doğal seçilim işlemiş olur..

Yine de illa ki bir yem vermek istiyorsanız dip balıkları için olan yemlerden verebilirsiniz.Herhangi bir petshopa dip balığı yemi sorarsanız gösterirler. Kedi balıkları için özel üretim tablet yemler de var piyasada. Bu yemleri balıklarınıza gece ışığı kapattıktan yarım saat kadar sonra vermelisiniz. Böylece diğer balıklar onlardan önce yemleri yiyemeyeceklerdir.
Dawkins2012-08-24 22:41:57





https://www.youtube.com/user/bkrfrk

Murat.YILMAZÇevrim Dışı

Kayıt: 06/02/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 229
Murat.YILMAZÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:43
Söylediğiniz turuncu vatozlar aşağıdaki gibi albino vatoz olmalı.


Vatozlar aydınlık ortamı sevmediklerinden geceleri aktif olarak yemlenirler, buyüzden akşamları dip yemi ile beslenmelidir. vatozlar %70 bitkisel beslenen canlılardır. %30 protein ihtiyaçları vardır. fazla proteinsel beslenmesi kabızlık problemi oluşturur, diğer canlılardan vatozlara hiç yem kalmıyor ise vatozlar geceleri akvaryumunuzun camlarına çıkarlar ve sizin göremediğiniz şekilde oluşan yosunları yada dekorların üzerinde oluşmakta olan yosunları afiyetle yerler. sizin beslediğiniz diğer canlılar nedir? kullandığınız yemler nedir? 

Murat.YILMAZ2012-08-24 22:45:08

Murat YILMAZ
Tanganyika = Frontosa Brundi
Malawi = Sp-Yunus-Aysman-Elongatus Mpanga-Neon Spot-Afra Hara-Afra Cobue-Demasoni
Çöpcüler = Cüce Vatoz-Siyah ve Albino Longfin

KlamanÇevrim Dışı

Kayıt: 20/07/2012
İl: Çanakkale
Mesaj: 109
KlamanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 22:58
Ben de vatoz yemi almıştım dibe çöken, mercimek şeklindeydi. Balıklarımı beslerken vatozuma da ayrıyeten kendi yemini atmıştım. Vatozun umrunda bile olmadı, diğer balıklar kendi yemini bitirip vatozunkine saldırdı. Kabız oldu kimisi, kimisi yamuldu sonra düzeldi falan. En fazla geceleri atarım 1 tane, yem çok kokuyor zaten ve akvaryumu da kokutuyor. Vatoz bir şekilde kendini idare etmesini biliyor ve çok çabuk büyüyor gözlemlediğime göre 

Kamil Arda

ozgurtlÇevrim Dışı

Kayıt: 08/08/2012
İl: Ankara
Mesaj: 89
ozgurtlÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 23:22
ben vatozuma ayrı yem atmıyordum ne atarsam yiyorlardı arada annem salatalık atıyordu onu hemen yiyorlardı istersen bir dilim salatalık at derim.

özgür

erkocaoğlu

VatozTRÇevrim Dışı

Kayıt: 23/08/2012
İl: Antalya
Mesaj: 12
VatozTRÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2012 23:56
Küçük Salatalık içi atmayı dene ve izle :D


pangasus Besliyorum <3