Bitki Tankıma Başlangıç (high Tech)


ArkunÇevrimiçi

Kayıt: 13/07/2011
İl: Bursa
Mesaj: 184
ArkunÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 16 Mart 2019 04:19
[QUOTE=KupaAs]E.İ Karışımımda bir sorun olabilirmi acaba ? Dozlarda hatamı ediyorum anlamadım açıkcası.[/QUOTE]

Rotalabutterfly sitesinde calculator ı iyice anladıysanız karışımda hata yapmamış olmanız gerekir. Yine de bilinen şu ki hatayı gübrede aramak en son iş. Parametreler içinde en masum olanının sıvı gübreler olduğunu Emrah Bey bizim aklımıza sokmakta hala mücadele etmekte. Dök dök bir şey olmaz düşüncesi gerçekten de yalan değil. Bence sorunu gübreden ziyade diğer parametrelerde arayın. Yine de EI yi direk dozda vermek yanlış diye biliyorum ilk kurulumlarda yarım doz veya çeyrek doz öneriliyordu yabancı forumlarda.
Daha önce bir arkadaş söylemişti. Tankınızda hiç basit bitki yoktu. Eklediniz mi? Önce onda ciddi bir gelişim, fotosentez gözlemeniz gerekir ki diğer yüksek değer isteyen türlere sıra gelsin. Ben ilk zamanlar Zeytin i kullanmıştım. Ne zaman ki zeytin fotosentez ve hızlı gelişimle bir seviyeye geldi. Diğer türler de bir seviyeye gelmişti.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KupaAsÇevrimiçi

Kayıt: 19/12/2010
İl: Ankara
Mesaj: 99
KupaAsÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 16 Mart 2019 04:25
[QUOTE=Arkun]

Rotalabutterfly sitesinde calculator ı iyice anladıysanız karışımda hata yapmamış olmanız gerekir. Yine de bilinen şu ki hatayı gübrede aramak en son iş. Parametreler içinde en masum olanının sıvı gübreler olduğunu Emrah Bey bizim aklımıza sokmakta hala mücadele etmekte. Dök dök bir şey olmaz düşüncesi gerçekten de yalan değil. Bence sorunu gübreden ziyade diğer parametrelerde arayın. Yine de EI yi direk dozda vermek yanlış diye biliyorum ilk kurulumlarda yarım doz veya çeyrek doz öneriliyordu yabancı forumlarda.
Daha önce bir arkadaş söylemişti. Tankınızda hiç basit bitki yoktu. Eklediniz mi? Önce onda ciddi bir gelişim, fotosentez gözlemeniz gerekir ki diğer yüksek değer isteyen türlere sıra gelsin. Ben ilk zamanlar Zeytin i kullanmıştım. Ne zaman ki zeytin fotosentez ve hızlı gelişimle bir seviyeye geldi. Diğer türler de bir seviyeye gelmişti.[/QUOTE]
Basit bitki eklemedim açıkcası ama sanırım gerekirse bitki söküp yer açıp eklicem. Sanırım haklısınız su anda hata bakterı kulturu yada CO2 de dıye dusunuyorum ki kuvvetle co2 cıkıcak sanırım. Bakalım umarım düzeltilebilir

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ArkunÇevrimiçi

Kayıt: 13/07/2011
İl: Bursa
Mesaj: 184
ArkunÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 16 Mart 2019 04:27
[QUOTE=KupaAs]Okuduklarımda sizin söylediklerinizle aynı şeyi destekliyor haklısınız. Bitkileri çıkan yapraklarına kadar ince ince takipdeyim. Herhangi bir sorun olması durumunda su değişimini 3 günde 1 e gerekirse 2 günde 1 e düşürücem bi mühlet. Mikro element kullanıyormusunuz siz acaba yada ney kullanıyorsunuz ?[/QUOTE]

Ben en çok verimi DIY gübrelerde aldım diyebilirim. Bence en önemli ana besin NPK. Forumda hiç micro element kullanmadan affedersiniz hayvan gibi high tech bitkiler yetiştiren akvaristler var cuba dahil. Adam diyor ki yoo micro element kullanmıyorum. Sadece demir kullanıyor. Sanırım sularımız bu konuda fena değil. O yüzden bence kasmayın reeflowers trace alın kullanın üstünde yazan şekilde EI ye uygun olarak. Ben onu kullanıyorum veya daha iyisi olsun derseniz seachem trace alın.

[QUOTE=KupaAs]
Basit bitki eklemedim açıkcası ama sanırım gerekirse bitki söküp yer açıp eklicem. Sanırım haklısınız su anda hata bakterı kulturu yada CO2 de dıye dusunuyorum ki kuvvetle co2 cıkıcak sanırım. Bakalım umarım düzeltilebilir[/QUOTE]

Valla ben size şöyle söyleyeyim o ilk kurulumdaki tasarım/hardscape falan tecrübe olmadıktan sonra hikayeden başka bir değil. Adam gibi bitki yetiştiremedikten sonra hardscape yapsanız ne işe yarayacak? Hiç yerim yok falan demeyin basit bitkilere direk ekleyin bence. Tankın ortasına bile koyabilirsiniz bir süre sonra [:)))]Emin olun bir süre sonra tasarım umrunuzda olmuyor yeterki şu bitkiler büyüsün deyip karman çorman bir tanka sahip olmanız muhtemel. Bol bol okuyun artık çevrenizdekiler yeter artık şu akvaryumla ilgili ne çok okudun diyene kadar devam. İngilizceniz varsa ukaps.com u da öneririm. İnternet bilgi dolu. Tanka müdahaleyi en son yapın. Önce iyice araştırın. Boşuna harcamalar yaparsınız yoksa bol bol...

Beğenenler: [T]103679,KupaAs[/T]
Teşekkür Edenler: [T]103679,KupaAs[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KupaAsÇevrimiçi

Kayıt: 19/12/2010
İl: Ankara
Mesaj: 99
KupaAsÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 16 Mart 2019 04:39
[QUOTE=Arkun]

Ben en çok verimi DIY gübrelerde aldım diyebilirim. Bence en önemli ana besin NPK. Forumda hiç micro element kullanmadan affedersiniz hayvan gibi high tech bitkiler yetiştiren akvaristler var cuba dahil. Adam diyor ki yoo micro element kullanmıyorum. Sadece demir kullanıyor. Sanırım sularımız bu konuda fena değil. O yüzden bence kasmayın reeflowers trace alın kullanın üstünde yazan şekilde EI ye uygun olarak. Ben onu kullanıyorum veya daha iyisi olsun derseniz seachem trace alın.



Valla ben size şöyle söyleyeyim o ilk kurulumdaki tasarım/hardscape falan tecrübe olmadıktan sonra hikayeden başka bir değil. Adam gibi bitki yetiştiremedikten sonra hardscape yapsanız ne işe yarayacak? Hiç yerim yok falan demeyin basit bitkilere direk ekleyin bence. Tankın ortasına bile koyabilirsiniz bir süre sonra [:)))]Emin olun bir süre sonra tasarım umrunuzda olmuyor yeterki şu bitkiler büyüsün deyip karman çorman bir tanka sahip olmanız muhtemel. Bol bol okuyun artık çevrenizdekiler yeter artık şu akvaryumla ilgili ne çok okudun diyene kadar devam. İngilizceniz varsa ukaps.com u da öneririm. İnternet bilgi dolu. Tanka müdahaleyi en son yapın. Önce iyice araştırın. Boşuna harcamalar yaparsınız yoksa bol bol...[/QUOTE]
Sanırım haklısınız. Okumak rutin oldu zaten günlük 3 4 saat bilgisayar başında bakıyorm ney neymiş nasılmış diye. Tek sıkıntı bilgi kalabalığı. İnsanın kafasından duman çıkıyor bir yerden sonra.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ArkunÇevrimiçi

Kayıt: 13/07/2011
İl: Bursa
Mesaj: 184
ArkunÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 16 Mart 2019 04:44
Tecrübeli akvaristleri bulup okuyun sadece diğerlerine bakmayın. Forumda özellikle Özel Üye veya Kıdemli Akvaristler gibi. Başarıya ulaşan insanları buldum ben whatsapptan falan çok zorladım. Yapılacak bir şey yok ağlamayana meme verilmiyor.[:)]

İyi hobiler. İyi geceler...

Beğenenler: [T]103679,KupaAs[/T]
Teşekkür Edenler: [T]103679,KupaAs[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KupaAsÇevrimiçi

Kayıt: 19/12/2010
İl: Ankara
Mesaj: 99
KupaAsÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 16 Mart 2019 04:44
Bu arada karidesler geride mirascılarını bırakmış sanırım [^_^] Bolca yavru gözlemledim inşallah bunlara birşey olmaz.[EDIT]KupaAs,2019-03-16 04:47:06[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KupaAsÇevrimiçi

Kayıt: 19/12/2010
İl: Ankara
Mesaj: 99
KupaAsÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 16 Mart 2019 04:46
[QUOTE=Arkun]Tecrübeli akvaristleri bulup okuyun sadece diğerlerine bakmayın. Forumda özellikle Özel Üye veya Kıdemli Akvaristler gibi. Başarıya ulaşan insanları buldum ben whatsapptan falan çok zorladım. Yapılacak bir şey yok ağlamayana meme verilmiyor.[:)]

İyi hobiler. İyi geceler...[/QUOTE]
Sanırım haklısınız tekrardan teşekkürler. İyi geceler

Beğenenler: [T]113544,Arkun[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KupaAsÇevrimiçi

Kayıt: 19/12/2010
İl: Ankara
Mesaj: 99
KupaAsÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: Dün 00:58

Tankın Haftalık bakımı yapıldı. Bitkilerin yerleriyle ilgili birkaç değişiklik yapıldı, yeni gelicek bitkilere yer açıldı. Sizden yardım istiyorum yalnız.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/103679/180320190054491.jpg[/IMG]
Resimdeki 3 numaralı yerlere Staurogyne repens eklemeyi düşünüyorum.
1 Numaralı yere Limnophila aromatica düşündüm ne derece mantıklı olur sizce ? çok fazla uzamasını istemiyorum bitkilerin filtreden etkilenip yan yatmasınlar.
2 numaralı yer ise tam bir muamma. Hiçbir fikrim yok. Kırmızı yeşil dengesi oluşturmak istiyorum tankta ama nasıl olucak inanın bilmiyorum. Yardım lütfen [:?]
Bu arada dış filtre emiş ve basış hortumlarını yan yana koydum 4 numaralı yere ihtiyaç halinde ki yakın zamanda temin ederim bir dalga motoru koymayı sirkülasyonu arttırmayı düşünüyorum.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir