ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Hysteria
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
58
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Ocak 2017 07:27
Son Ziyaret:
09 Ağustos 2023 11:48
Toplam Mesaj:
81 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kerem Güngör
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
- Hysteria -
1. Tank (150x50x65) - 490 Lt
2. Tank (90x37x45) - 150 Lt
3. Tank (80x35x45) - 125 Lt
4. Tank (Fanus) ☺️
SON 10 MESAJI
Orinoco Nehri Biyotop Akvaryumu
Mesajımı yazdığım günden bugüne çok fazla araştırmayla çok şey öğrendim. Zemine tamamıyla kum koymamın doğru olmaması da bu bilgilerden biriydi ne yazık ki. Kumu yeri çıkartamadım ancak zararın neresinden dönersem kardır mantığıyla, henüz su doldurmamış olmamın da avantajıyla bölgesel olarak bir yeri tabanına kadar kazıp file içerisinde 2 litre lav taşı ekledim. Fileyi çiçekçiden aldım. Delikleri oldukça küçük ama umarım yine de faydası olur. Kök olarak Mangrove kökü kullandım. Bir yerden hem ucuza hem de dallı olarak bulduğum için aldım. Yoksa ben de Flame Wood düşünüyordum ama şans eseri güzel 2 parça denk getirip edindim. Bitkiler konusunda ise yine çok uzun uğraşlar sonucunda bir liste hazırladım. Hemen aşağıya yazıyorum ;
- Alternanthera Btz Water Rose (3 Adet)
- Alternanthera Reineckii Rosanervig
- Alternanthera Sessilis
- Echinodorus Aflame
- Hydrocotyle Leucocephala (1 Adet)
- Saggitaria Subulata
- Vesicularia Montagnei
Güney Amerika bölgesini tam 1 haftadır gece gündüz inceliyorum. Bitkilerden bazılarının menşei tartışmalı. Çünkü dünyadaki birçok bölgeye yayılmışlar. Özellikle mosslar bunun en büyük örneği. Ancak listedeki bitkilerin tamamının kesişim noktası yine Venezuela ve Kolombiya bölgesi. Benim de biyotop olarak çalıştığım yer Venezuela ve Kolombiya arasında kalan bölgede, Rio Orinoco - Rio Meta - Rio Negro ırmaklarının birleşim bölgesi. Bu sebeple zengin bir bitki örtüsü oluşturmak istedim. Bitkilerimi sipariş verdim, gelmelerini bekliyorum. İlk defa besliyor olduğumu da göz önünde bulundurduğumuzda genel olarak CO2 ihtiyacı düşük, çok fazla bakım gerektirmeyen ve kolay seviyede nitelendirilen bitkilerden tercihler yaptım. A. Reineckii Rosanervig hariç. Onu çok sevdiğim ve bir de zoru denemek istediğim için aldım.
Taş konusuna geldiğimizde ise 2 parça Bazalt taş ekledim. 1 tane daha düz bir taş eklemek istiyorum ki yumurta döken balıklar en azından bunun için düz ve sert bir zemin bulabilsinler. Taşların 3'ü de yalnızca avuç içi kadar olduğu için sorun olmamasını umuyorum. Yumurta durumu olmasa kesinlikle eklemezdim. Diğer yandan, Ramireziler'in yanına da tetraların haricinde bir Apistogramma çifti düşünüyorum çünkü. Aynı kesişim bölgesine uygun olarak Apistogramma Hongsloi ya da Apistogramma Macmasteri. Ana balıkların yanına da yosun yiyici türü ben de istiyorum ama hala daha içime sinen bir şey bulamadım. Muhtemelen dediğiniz gibi en son gidip Otocinclus alacağım. Black Venezuela Corydoralar için de bana dediler ki "Apistogramma bakacaksan onların yumurtalarını yer. Alma." hak verdim. Ama yine de almak ve kumu temizleyecek bir şeylerin de olmasını istedim. Bu türü ayrıca seviyorum zaten. O yüzden 7 yerine 2 erkek, 2 dişi olarak 4 tane almaya karar verdim. Yosun yiyicilere yardımcı olsunlar diye de bulabilirsem 2 çizgili, 2 mor Elma Salyangozu düşünüyorum. Bölge o kadar zengin ki her şey var maşAllah. Ben de hepsini bir araya toplayabilmeyi istiyorum.
Bu arada zemin konusuna geri dönmek istiyorum. Tabanda kullanacağım yapraklardan bahsetmedim. Ben yine bölgenin bitki yapısını da araştırıp ağaçlarını inceledim. Wild Pigeon Plum ağacına eşdeğer olacak Yeni Dünya ağacı, Shimbillo ağacı yerine Keçiboynuzu ağacı, Troolie ve Moriche Palm olarak da normal palmiye ağacı yaprakları kullanacağım. Yaprakların dahi biyotopa uygun olmasını istiyorum. Tek fark, bölgede olmamasına karşın yüksek verimi sebebiyle Catappa ve Zeytin ağacı yaprağı da ekleyecek olmam.
Önerisi ve eleştirisi olan varsa gerçekten şu noktada ihtiyacım var. İlk defa biyotop kuruyorum ve çok fazla zaman harcayıp emek veriyorum. Tam da nokta atışı, kusursuz bir iş çıkartmak istiyorum. Özellikle balıklar, sıradan olmayan Tetra türleri tavsiyesi, bitkiler ve balıklar için uygun led rengi ve ışık şiddeti ile ilgili bilgiler gibi şeyleri öneri ya da yapıcı eleştiri olarak yazarsanız çok sevinirim.
Mesajımı yazdığım günden bugüne çok fazla araştırmayla çok şey öğrendim. Zemine tamamıyla kum koymamın doğru olmaması da bu bilgilerden biriydi ne yazık ki. Kumu yeri çıkartamadım ancak zararın neresinden dönersem kardır mantığıyla, henüz su doldurmamış olmamın da avantajıyla bölgesel olarak bir yeri tabanına kadar kazıp file içerisinde 2 litre lav taşı ekledim. Fileyi çiçekçiden aldım. Delikleri oldukça küçük ama umarım yine de faydası olur. Kök olarak Mangrove kökü kullandım. Bir yerden hem ucuza hem de dallı olarak bulduğum için aldım. Yoksa ben de Flame Wood düşünüyordum ama şans eseri güzel 2 parça denk getirip edindim. Bitkiler konusunda ise yine çok uzun uğraşlar sonucunda bir liste hazırladım. Hemen aşağıya yazıyorum ;
- Alternanthera Btz Water Rose (3 Adet)
- Alternanthera Reineckii Rosanervig
- Alternanthera Sessilis
- Echinodorus Aflame
- Hydrocotyle Leucocephala (1 Adet)
- Saggitaria Subulata
- Vesicularia Montagnei
Güney Amerika bölgesini tam 1 haftadır gece gündüz inceliyorum. Bitkilerden bazılarının menşei tartışmalı. Çünkü dünyadaki birçok bölgeye yayılmışlar. Özellikle mosslar bunun en büyük örneği. Ancak listedeki bitkilerin tamamının kesişim noktası yine Venezuela ve Kolombiya bölgesi. Benim de biyotop olarak çalıştığım yer Venezuela ve Kolombiya arasında kalan bölgede, Rio Orinoco - Rio Meta - Rio Negro ırmaklarının birleşim bölgesi. Bu sebeple zengin bir bitki örtüsü oluşturmak istedim. Bitkilerimi sipariş verdim, gelmelerini bekliyorum. İlk defa besliyor olduğumu da göz önünde bulundurduğumuzda genel olarak CO2 ihtiyacı düşük, çok fazla bakım gerektirmeyen ve kolay seviyede nitelendirilen bitkilerden tercihler yaptım. A. Reineckii Rosanervig hariç. Onu çok sevdiğim ve bir de zoru denemek istediğim için aldım.
Taş konusuna geldiğimizde ise 2 parça Bazalt taş ekledim. 1 tane daha düz bir taş eklemek istiyorum ki yumurta döken balıklar en azından bunun için düz ve sert bir zemin bulabilsinler. Taşların 3'ü de yalnızca avuç içi kadar olduğu için sorun olmamasını umuyorum. Yumurta durumu olmasa kesinlikle eklemezdim. Diğer yandan, Ramireziler'in yanına da tetraların haricinde bir Apistogramma çifti düşünüyorum çünkü. Aynı kesişim bölgesine uygun olarak Apistogramma Hongsloi ya da Apistogramma Macmasteri. Ana balıkların yanına da yosun yiyici türü ben de istiyorum ama hala daha içime sinen bir şey bulamadım. Muhtemelen dediğiniz gibi en son gidip Otocinclus alacağım. Black Venezuela Corydoralar için de bana dediler ki "Apistogramma bakacaksan onların yumurtalarını yer. Alma." hak verdim. Ama yine de almak ve kumu temizleyecek bir şeylerin de olmasını istedim. Bu türü ayrıca seviyorum zaten. O yüzden 7 yerine 2 erkek, 2 dişi olarak 4 tane almaya karar verdim. Yosun yiyicilere yardımcı olsunlar diye de bulabilirsem 2 çizgili, 2 mor Elma Salyangozu düşünüyorum. Bölge o kadar zengin ki her şey var maşAllah. Ben de hepsini bir araya toplayabilmeyi istiyorum.
Bu arada zemin konusuna geri dönmek istiyorum. Tabanda kullanacağım yapraklardan bahsetmedim. Ben yine bölgenin bitki yapısını da araştırıp ağaçlarını inceledim. Wild Pigeon Plum ağacına eşdeğer olacak Yeni Dünya ağacı, Shimbillo ağacı yerine Keçiboynuzu ağacı, Troolie ve Moriche Palm olarak da normal palmiye ağacı yaprakları kullanacağım. Yaprakların dahi biyotopa uygun olmasını istiyorum. Tek fark, bölgede olmamasına karşın yüksek verimi sebebiyle Catappa ve Zeytin ağacı yaprağı da ekleyecek olmam.
Önerisi ve eleştirisi olan varsa gerçekten şu noktada ihtiyacım var. İlk defa biyotop kuruyorum ve çok fazla zaman harcayıp emek veriyorum. Tam da nokta atışı, kusursuz bir iş çıkartmak istiyorum. Özellikle balıklar, sıradan olmayan Tetra türleri tavsiyesi, bitkiler ve balıklar için uygun led rengi ve ışık şiddeti ile ilgili bilgiler gibi şeyleri öneri ya da yapıcı eleştiri olarak yazarsanız çok sevinirim.
Orinoco Nehri Biyotop Akvaryumu
Merhaba,
Ben bugüne kadar 15 yıldır Malawi ve Tanganyika Cichlid üretimi yapıyordum. Birçok akvaryum kurup dağıttım. Çok fazla Afrika türü besledim. Şimdi ise ilk defa tatlı su ve Güney Amerika kısmına el attım. Ben de tam olarak aynı akvaryum ölçülerinde, benzer balık ve bitkilerle, aynı Orinoco biyotopunu yapmaya başladım. Sonra forumda bu konuya denk geldim. Öncelikle 16 yaşında böyle bir çalışma yaptığın için seni tebrik ediyorum. Senin yaptığın iş ve altındaki yorumlar bana da fazlasıyla yol gösterici olacak. Ayrıca kendi çalışmalarım ve düşüncelerimden de biraz bahsedip forumdan destek almak isterim.
Ben zemine tamamıyla ince kum koydum. Kumun yüksekliği şimdilik 4 cm civarı ancak biraz daha alıp bazı yerlerde eğim ve çukurlar oluşturmayı düşünüyorum. Bitki seçimlerimi henüz yapmadım. Araştırıyorum. Yine de forumdaki ansiklopediye bakarak bir ön liste çıkarttım. Ben bazılarını yazayım. Eğer bilgisi olan varsa yardımcı olabilirse çok sevinirim.
- Alternanthera Btz Water Rose
- Alternanthera Reineckii Mini
- Bacopa Salzmannii sp Araguaia
- Enchinodorus Aflame
- Enchinodorus Bleheri
- Hydrocotyle Leucocephala
- Vallisneria Rubra
- Vallisneria Contortionist
Bu bitkiler benim ilk etapta birbiriyle ve tatlı suya yeni başlayan biri için uygun olacağını düşündüğüm bitkiler. Tabii ki hepsini kullanmayacağım. Yalnızca birbiriyle en uygun ve aynı bölgeden olanları seçebilmek için bir havuz oluşturdum. Bu konuda sizin de düşüncelerinizi almak isterim. Balık olarak ise şu an için yalnızca Ramirezi ve Black Venezuela Corydora türlerim var. Kurmaya çalıştığım biyotop 130 litre civarı olduğu için bu 2 tür yanına farklı güzel tavsiyeler de rica edebilirim sizden.
Hardscape olarak düşündüklerim ise emin olmamakla birlikte Mangrove kökü, ansiklopedide yazan Andezit türevi olarak Bazalt taşlar, Catappa ve Meşe yaprakları ve sıradan kuru dallar. Bu noktada da merak ettiğim, Kızılağaç Kozalağı kullanmam gerekir mi? Mangrove kökü mü yoksa Flame Wood mu kullanmalıyım? Ve taş olarak başka neler ekleyebilirim?
Bilgisi ve tecrübesi olan varsa bana da yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Merhaba,
Ben bugüne kadar 15 yıldır Malawi ve Tanganyika Cichlid üretimi yapıyordum. Birçok akvaryum kurup dağıttım. Çok fazla Afrika türü besledim. Şimdi ise ilk defa tatlı su ve Güney Amerika kısmına el attım. Ben de tam olarak aynı akvaryum ölçülerinde, benzer balık ve bitkilerle, aynı Orinoco biyotopunu yapmaya başladım. Sonra forumda bu konuya denk geldim. Öncelikle 16 yaşında böyle bir çalışma yaptığın için seni tebrik ediyorum. Senin yaptığın iş ve altındaki yorumlar bana da fazlasıyla yol gösterici olacak. Ayrıca kendi çalışmalarım ve düşüncelerimden de biraz bahsedip forumdan destek almak isterim.
Ben zemine tamamıyla ince kum koydum. Kumun yüksekliği şimdilik 4 cm civarı ancak biraz daha alıp bazı yerlerde eğim ve çukurlar oluşturmayı düşünüyorum. Bitki seçimlerimi henüz yapmadım. Araştırıyorum. Yine de forumdaki ansiklopediye bakarak bir ön liste çıkarttım. Ben bazılarını yazayım. Eğer bilgisi olan varsa yardımcı olabilirse çok sevinirim.
- Alternanthera Btz Water Rose
- Alternanthera Reineckii Mini
- Bacopa Salzmannii sp Araguaia
- Enchinodorus Aflame
- Enchinodorus Bleheri
- Hydrocotyle Leucocephala
- Vallisneria Rubra
- Vallisneria Contortionist
Bu bitkiler benim ilk etapta birbiriyle ve tatlı suya yeni başlayan biri için uygun olacağını düşündüğüm bitkiler. Tabii ki hepsini kullanmayacağım. Yalnızca birbiriyle en uygun ve aynı bölgeden olanları seçebilmek için bir havuz oluşturdum. Bu konuda sizin de düşüncelerinizi almak isterim. Balık olarak ise şu an için yalnızca Ramirezi ve Black Venezuela Corydora türlerim var. Kurmaya çalıştığım biyotop 130 litre civarı olduğu için bu 2 tür yanına farklı güzel tavsiyeler de rica edebilirim sizden.
Hardscape olarak düşündüklerim ise emin olmamakla birlikte Mangrove kökü, ansiklopedide yazan Andezit türevi olarak Bazalt taşlar, Catappa ve Meşe yaprakları ve sıradan kuru dallar. Bu noktada da merak ettiğim, Kızılağaç Kozalağı kullanmam gerekir mi? Mangrove kökü mü yoksa Flame Wood mu kullanmalıyım? Ve taş olarak başka neler ekleyebilirim?
Bilgisi ve tecrübesi olan varsa bana da yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
500 Litreye Tür Önerir Misiniz
[QUOTE=Matyas]Akvaryumda balık başına düşen hacim ve yüzme alanı balık gelişiminde belki yem kadar önemlidir. Yani yavruyken sıkıntı yok demeyin. Bu durum daha büyük bir sıkıntıya neden olur. Yanık kalan balıkların çaresi bildiğim kadarıyla yoktur.
Eğer akvaryum varsa fazladan bir kısmını ayırınız.[/QUOTE]
O zaman mecburen küçükten vereceğiz. Yapacak bir şey yok. 😪 Üzüldüm. Teşekkür ederim.
Yarın vereceklerimin hepsini yakalamayı deneyeyim o zaman ben. Çok zor ama eğer başarabilirsem 29 balık yakalayacağım. Geriye 32 balık kalacak. Onlar da büyür herhalde artık.
[QUOTE=Matyas]Akvaryumda balık başına düşen hacim ve yüzme alanı balık gelişiminde belki yem kadar önemlidir. Yani yavruyken sıkıntı yok demeyin. Bu durum daha büyük bir sıkıntıya neden olur. Yanık kalan balıkların çaresi bildiğim kadarıyla yoktur.
Eğer akvaryum varsa fazladan bir kısmını ayırınız.[/QUOTE]
O zaman mecburen küçükten vereceğiz. Yapacak bir şey yok. 😪 Üzüldüm. Teşekkür ederim.
Yarın vereceklerimin hepsini yakalamayı deneyeyim o zaman ben. Çok zor ama eğer başarabilirsem 29 balık yakalayacağım. Geriye 32 balık kalacak. Onlar da büyür herhalde artık.
Flowerhorn’um Kafa Yapar Mı Sizce
[QUOTE=KubilayK]
Yoruma katılıyorum ama düzeltmek istediğim bir nokta var, dişi flowerhornlar çok çok düşük ihtimalle kafa yapar oda bir miktardır, erkekleri ise eğer genlerinde var ise yapar yoksa kafaya bakarak dişi erkek ayrımı bile zor olduğu durumlar olabilir.
Yem konusunda da dondurulmuş karides veya un kurdu gibi canlı yemlerin (hayvansal protein) yanında mutlaka ama mutlaka bitkisel protein ile desteklenmesi gerekir tek çeşit proteinin pek fayda göstermediğini beslediğim canlılarda gözlemleyebildim.
Hazır konusu açılmışken şunu da belirteyim dondurulmuş karides içindeki astaksantin sayesinde kırmızı renk pigmentlerini devreye sokar, yüksek kalsiyum ile de kafa gelişimine katkıda bulunur, araştırmalarında flowerhornlar için üretilmiş kafa yemlerinin içeriğinde kalsiyum oranı hariç bariz bir farklılık bulamadım.
Yani yem için kısa bir özet geçersek spirulina, astaksantin, kalsiyum, protein bunları uygun dozda alan her flowerhorn kendini göstermeyi başaracaktır.[/QUOTE]
Teşekkür ederim. :)
[QUOTE=ferhatturkel]Balığım yem seçiyor . Resimdeki yemi zorla yiyor sarımsaklı yemi yemiyor sizde sağolun önerilerde bulundunuz. Bizimki büyük parçalı yemi pek sevmiyor su piresi ve un kurdu ve karides düşünüyorum canlı yem olarak [/QUOTE]
Sarımsaklı yemlerde bu sorunla sıkça karşılaşılır. Sarımsaklı yem kullanmadan önce balığı 1 gün aç bırakın. O zaman acıktığı için yemesi daha kolay olacaktır. Ben kendi balıklarımı da yemlere aynı şekilde alıştırıyorum. Yemedikleri yem olursa birkaç öğün yem vermiyorum. Sonra tercih etmedikleri yemi atıyorum. Şu an kullandığım 5 normal, 3 de canlı yem olmak üzere toplam 8 yemi de büyük iştahla yiyorlar. Bu yöntem %99 tutar. Öyle ki istemeden de olsa Senegal Bisiri'm bile bitkisel yeme alıştı. Hahahaha. Şimdi o da ne atsam yiyor. :D
[QUOTE=KubilayK]
Yoruma katılıyorum ama düzeltmek istediğim bir nokta var, dişi flowerhornlar çok çok düşük ihtimalle kafa yapar oda bir miktardır, erkekleri ise eğer genlerinde var ise yapar yoksa kafaya bakarak dişi erkek ayrımı bile zor olduğu durumlar olabilir.
Yem konusunda da dondurulmuş karides veya un kurdu gibi canlı yemlerin (hayvansal protein) yanında mutlaka ama mutlaka bitkisel protein ile desteklenmesi gerekir tek çeşit proteinin pek fayda göstermediğini beslediğim canlılarda gözlemleyebildim.
Hazır konusu açılmışken şunu da belirteyim dondurulmuş karides içindeki astaksantin sayesinde kırmızı renk pigmentlerini devreye sokar, yüksek kalsiyum ile de kafa gelişimine katkıda bulunur, araştırmalarında flowerhornlar için üretilmiş kafa yemlerinin içeriğinde kalsiyum oranı hariç bariz bir farklılık bulamadım.
Yani yem için kısa bir özet geçersek spirulina, astaksantin, kalsiyum, protein bunları uygun dozda alan her flowerhorn kendini göstermeyi başaracaktır.[/QUOTE]
Teşekkür ederim. :)
[QUOTE=ferhatturkel]Balığım yem seçiyor . Resimdeki yemi zorla yiyor sarımsaklı yemi yemiyor sizde sağolun önerilerde bulundunuz. Bizimki büyük parçalı yemi pek sevmiyor su piresi ve un kurdu ve karides düşünüyorum canlı yem olarak [/QUOTE]
Sarımsaklı yemlerde bu sorunla sıkça karşılaşılır. Sarımsaklı yem kullanmadan önce balığı 1 gün aç bırakın. O zaman acıktığı için yemesi daha kolay olacaktır. Ben kendi balıklarımı da yemlere aynı şekilde alıştırıyorum. Yemedikleri yem olursa birkaç öğün yem vermiyorum. Sonra tercih etmedikleri yemi atıyorum. Şu an kullandığım 5 normal, 3 de canlı yem olmak üzere toplam 8 yemi de büyük iştahla yiyorlar. Bu yöntem %99 tutar. Öyle ki istemeden de olsa Senegal Bisiri'm bile bitkisel yeme alıştı. Hahahaha. Şimdi o da ne atsam yiyor. :D
Flowerhorn’um Kafa Yapar Mı Sizce
[QUOTE=ferhatturkel]
İnşallah, bakalım zaman geçtikçe gelişimini buraya atacağım zaten [/QUOTE]
Merakla bekliyorum olacağım. Özellikle de nasıl bir renk vereceğini. :)[EDIT]Hysteria,2018-11-17 17:31:19[/EDIT]
[QUOTE=ferhatturkel]
İnşallah, bakalım zaman geçtikçe gelişimini buraya atacağım zaten [/QUOTE]
Merakla bekliyorum olacağım. Özellikle de nasıl bir renk vereceğini. :)[EDIT]Hysteria,2018-11-17 17:31:19[/EDIT]
Turu Nedir
Net olarak farkı şudur diyemeyeceğim için size seçimimi neden bu yönde yaptığımı açıklayamam. Benimkisi tamamen Pet Shoplara gittiğinizde Molly ve Platy akvaryumlarına baktığınızda zaman içerisinde bilinçaltınıza yerleşmeye çalışan nüans farkları ile verilmeye çalışan bir cevap olacak. Ben Molly olduğunu düşünüyorum.
Net olarak farkı şudur diyemeyeceğim için size seçimimi neden bu yönde yaptığımı açıklayamam. Benimkisi tamamen Pet Shoplara gittiğinizde Molly ve Platy akvaryumlarına baktığınızda zaman içerisinde bilinçaltınıza yerleşmeye çalışan nüans farkları ile verilmeye çalışan bir cevap olacak. Ben Molly olduğunu düşünüyorum.
Flowerhorn’um Kafa Yapar Mı Sizce
[QUOTE=ferhatturkel]
Özenle bakmaya çalışıyorum en kısa zamanda temin edeceğim canlı yem
Arkadaşımla beraber aldık balığı akvaryumu hazır olmadığı için bir gün durdular beraber şuan ikisi de tek yaşıyor. Akvaryum boyutuna gelecek olursak en fazla 1 1-5 ay sonra akvaryumu büyüteceğim şimdilik idare eder diye düşünüyorum. Yemi de önerdiklerinize bakacağım teşekkürler. İlk defa balık beslediğim için kafa mevzusunu çok bilmiyordum ama kendini belli etmeye başladı şükür . Gözüm gibi bakıyorum
Akvaryum yosunlandığı için %50 şu değişimi yapıp ışığın yerini değiştirdim akvaryumu temizledim , bu arada da fırsat varken bir resim çekmek istedim her zaman yakalayıp elime alan birisi değilim . Teşekkür ederim yorumlarınız için [/QUOTE]
Rica ederim. İnşAllah kazasız, belasız, sıkıntısız, uzun yıllar boyunca sağlıkla yaşar; sana arkadaş olur. O tür balıklar genelde bir arkadaş halini alıyor çünkü zaman içerisinde. Flowerhorn, Green Terror, Wolf Cichlid, ... Keyfi gerçekten bir başka oluyor. ^^
[QUOTE=ferhatturkel]
Özenle bakmaya çalışıyorum en kısa zamanda temin edeceğim canlı yem
Arkadaşımla beraber aldık balığı akvaryumu hazır olmadığı için bir gün durdular beraber şuan ikisi de tek yaşıyor. Akvaryum boyutuna gelecek olursak en fazla 1 1-5 ay sonra akvaryumu büyüteceğim şimdilik idare eder diye düşünüyorum. Yemi de önerdiklerinize bakacağım teşekkürler. İlk defa balık beslediğim için kafa mevzusunu çok bilmiyordum ama kendini belli etmeye başladı şükür . Gözüm gibi bakıyorum
Akvaryum yosunlandığı için %50 şu değişimi yapıp ışığın yerini değiştirdim akvaryumu temizledim , bu arada da fırsat varken bir resim çekmek istedim her zaman yakalayıp elime alan birisi değilim . Teşekkür ederim yorumlarınız için [/QUOTE]
Rica ederim. İnşAllah kazasız, belasız, sıkıntısız, uzun yıllar boyunca sağlıkla yaşar; sana arkadaş olur. O tür balıklar genelde bir arkadaş halini alıyor çünkü zaman içerisinde. Flowerhorn, Green Terror, Wolf Cichlid, ... Keyfi gerçekten bir başka oluyor. ^^
L144 Albino Vatoz Yardım
Erhan Bey'in de dediği gibi hiçbir sorun teşkil etmez. Eğer doğuştan gelen bir durum değilse genetik bir bozukluğu da yoktur. Dolayısıyla yavruların formunu da etkilemez. Doğuştan gelseydi yavruların da böyle olma ihtimalleri olurdu.
Erhan Bey'in de dediği gibi hiçbir sorun teşkil etmez. Eğer doğuştan gelen bir durum değilse genetik bir bozukluğu da yoktur. Dolayısıyla yavruların formunu da etkilemez. Doğuştan gelseydi yavruların da böyle olma ihtimalleri olurdu.
Flowerhorn’um Kafa Yapar Mı Sizce
[QUOTE=Kınayu]
Sinan kardeşim türünü sormamış arkadaş kafa yaparmı beslenme diyeti olarak ne vereyim demiş ?
Öncelikle konunun uzmanı değilim bende hiç bakmadım bu türe bir bu kaldı . Yanlız olabiliyorsa bu tür tek bir balığa bakacaksam bu türün kırmızı olan rengine bakmak isterim . Yoksa bu balık büyüyüp kıpkırmızımı olacak ?
Birde balık siz ikide bir böyle çıkarıp kepçeyle elinize alıp bakarsanız olacağı varsa,da olmaz diye düşünüyorum [:((][/QUOTE]
Son cümleyi aslında şöyle düşünebiliriz :
Birileri sizin evinize geliyor. Sürekli bir şeyler değiştirip gidiyor. Arada sizi evden çıkartıyor. Başka yerlere götürüp bırakıyor. Bir süre eve giremiyorsunuz. Vesaire...
Arkadaş belki bunu balık işinde yeni olduğu için ya da belki de sadece bize daha iyi gösterebilmek adına yaptı. Bilemiyorum. Ama genel olarak bakıldığında ve düşünüldüğünde haklı bir serzenişte bulunmuşsunuz. Hayvanın ortamına müdahale, dozuna göre balığın büyümesini durdurmaya kadar gidebilir. Mukozasına zarar verir. Belki elinizden kolunuzdan suya geçecek kirden, pastan, herhangi bir şeyden balıkta iç parazit yapabilir. Çok daha farklı sonuçlar da doğurabilir. Müdahale etmemekte fayda var. Ha, ben bunları söylüyorum diye akvaryuma elimi sokmuyor muyum? Tabii ki de hayır. Sadece müdahalelerimi minimumda tutmaya çalışıyorum.
[QUOTE=Kınayu]
Sinan kardeşim türünü sormamış arkadaş kafa yaparmı beslenme diyeti olarak ne vereyim demiş ?
Öncelikle konunun uzmanı değilim bende hiç bakmadım bu türe bir bu kaldı . Yanlız olabiliyorsa bu tür tek bir balığa bakacaksam bu türün kırmızı olan rengine bakmak isterim . Yoksa bu balık büyüyüp kıpkırmızımı olacak ?
Birde balık siz ikide bir böyle çıkarıp kepçeyle elinize alıp bakarsanız olacağı varsa,da olmaz diye düşünüyorum [:((][/QUOTE]
Son cümleyi aslında şöyle düşünebiliriz :
Birileri sizin evinize geliyor. Sürekli bir şeyler değiştirip gidiyor. Arada sizi evden çıkartıyor. Başka yerlere götürüp bırakıyor. Bir süre eve giremiyorsunuz. Vesaire...
Arkadaş belki bunu balık işinde yeni olduğu için ya da belki de sadece bize daha iyi gösterebilmek adına yaptı. Bilemiyorum. Ama genel olarak bakıldığında ve düşünüldüğünde haklı bir serzenişte bulunmuşsunuz. Hayvanın ortamına müdahale, dozuna göre balığın büyümesini durdurmaya kadar gidebilir. Mukozasına zarar verir. Belki elinizden kolunuzdan suya geçecek kirden, pastan, herhangi bir şeyden balıkta iç parazit yapabilir. Çok daha farklı sonuçlar da doğurabilir. Müdahale etmemekte fayda var. Ha, ben bunları söylüyorum diye akvaryuma elimi sokmuyor muyum? Tabii ki de hayır. Sadece müdahalelerimi minimumda tutmaya çalışıyorum.
500 Litreye Tür Önerir Misiniz
[QUOTE=Ches]Maşallah, Malawi, Tanganyika, America ne varsa toplamışsınız bi araya. İçerisi de yapay dekorlar ile dolu. Türleri iyice araştırın ve ihtiyaçlarını belirleyin ona göre bi dizayn yapın. Bir arada bulunmaması gereken türler var. Sağlıklı bir kurulum olmamış ne yazık ki.[/QUOTE]
Yorumunuz biraz sert olmuş. Keşke önce bir anlayıp dinleseydiniz. Yine de diğer kişiler de aynı yargıyla yaklaşmasın diye ben anlatayım.
Türler ve ihtiyaçları hakkında yeterince bilgiye sahibim. İkinci paragrafımda da belirttiğim üzere benim düşündüğüm ve istediğim kombinasyon bu değildi. Lakin Ankara'dan Msoboları aldığım kardeşim bana 23 adet fazladan 2 tür karışık yavru hediye edince böyle olması gerekti. 150 ve 125 litre olmak üzere iki akvaryumum daha mevcut. Şu an yavruların hiçbirinin birbirine bir zararı yok. Yavrular büyüdüğünde, birbirlerine zarar verebilecek duruma gelmeden önce Acaraları 125 litre akvaryumda tek tür olarak bakacağım. 8 taneden 2 çift çıksa bana yeter. Fazlasını vereceğim. Onun için de önce 150 litredeki Afralarıma filtre almam gerekiyor. Ben bir öğrenciyim. Şu an bütün birikimimi harcamış durumdayım. Devamını kazandıkça gelen parayı yatırmaya devam edeceğim. 9 gün sonra Afralara Simli Gnays ve filtre alıyorum. Yani ne yazık ki Acaralar bir süre daha beklemek zorundalar.
Thumbi West ve Red Top Ndumbilere gelecek olursak onlar biraz daha boylandıktan sonra onları satıp muhtemelen Acaraların akvaryumunu onlardan gelen parayla dizeceğim. Çünkü, erkekleri bir yana; kahverengi ve gri renkli dişilerden hiç hoşlanmıyorum.
Onun dışında Leleupilerden biri eş ve kabuk tuttu. Onların yanına 2 dişi ve 2 erkek daha Leleupi bırakıp kalan 6 tanesini geri satacağım. Calicolarımı çok seviyorum. Ana tankımı düzenledikten sonra onları Afraların yanına alırım. Bir süre gözlemlerim. Sıkıntı çıkacağını hiç sanmıyorum ama eğer çıkarsa mecburen onları da vereceğim. Zaten 500 litrede geriye Senegal dışında 16 Msobo ve 6 Leleupi kalacak. Senegali vermem söz konusu bile olamaz. Bütün balıkları veririm, onu vermem. Başka akvaryuma da almam. Msoboların fazlalık erkek olanları satılacak. Eğer dişiler az kalırsa dişi takviyesi yapacağım. Şu an için 2 erkek, 12 dişi düşünüyorum ama eğer yeterince param olursa 3 erkek 17 dişi de yapabilirim.
Bu akvaryumdaki dekorların böyle olmasının sebeplerine gelecek olursak da yine belirttiğim üzere şu an akvaryumda 62 tane balık var ve bu yüzden de eski akvaryumlardan çıkarttığım ne bulduysam buraya koydum. Yapay bitkileri seviyorum. Cikletlere gerçek bitki koyamayacağım gibi ciklet beslemiyor olsam bile gerçek bitki koymazdım. Onlarla uğraşacak ne zamana ne sabra ne de isteğe sahip değilim. Gerçek bitki sevmiyorum. Yapay bitkiler benim için idealdir. Yine de düzenden memnun muyum? Hayır. Baktığımda benim de hoşuma gitmeyen çok nokta var. Ama her şey zaman ve özellikle de para meselesi. Ben param çıkmıyor diye bu akvaryuma extra clear cam ya da sump bile yaptıramadım. onu geçtim; 50 cm genişliği 60 cm yaptıracaktım da fiyat yüzünden 50'ye düşmek zorunda kaldım. O yüzden içinin düzeninin değişmesine de daha çok var. Öğrenci değil de meslek sahibi biri olsaydım emin olun, şu an 900 litrelik, içi dışı cam gibi, imrenilecek bir akvaryuma bakıyor olurdunuz.
Benim tahminim, 7-8 ay içerisinde her şey rayına oturacak. Ben ancak o zaman rahata edeceğim. O zamana kadar daha yapılacak daha çok şey var.
[QUOTE=Ches]Maşallah, Malawi, Tanganyika, America ne varsa toplamışsınız bi araya. İçerisi de yapay dekorlar ile dolu. Türleri iyice araştırın ve ihtiyaçlarını belirleyin ona göre bi dizayn yapın. Bir arada bulunmaması gereken türler var. Sağlıklı bir kurulum olmamış ne yazık ki.[/QUOTE]
Yorumunuz biraz sert olmuş. Keşke önce bir anlayıp dinleseydiniz. Yine de diğer kişiler de aynı yargıyla yaklaşmasın diye ben anlatayım.
Türler ve ihtiyaçları hakkında yeterince bilgiye sahibim. İkinci paragrafımda da belirttiğim üzere benim düşündüğüm ve istediğim kombinasyon bu değildi. Lakin Ankara'dan Msoboları aldığım kardeşim bana 23 adet fazladan 2 tür karışık yavru hediye edince böyle olması gerekti. 150 ve 125 litre olmak üzere iki akvaryumum daha mevcut. Şu an yavruların hiçbirinin birbirine bir zararı yok. Yavrular büyüdüğünde, birbirlerine zarar verebilecek duruma gelmeden önce Acaraları 125 litre akvaryumda tek tür olarak bakacağım. 8 taneden 2 çift çıksa bana yeter. Fazlasını vereceğim. Onun için de önce 150 litredeki Afralarıma filtre almam gerekiyor. Ben bir öğrenciyim. Şu an bütün birikimimi harcamış durumdayım. Devamını kazandıkça gelen parayı yatırmaya devam edeceğim. 9 gün sonra Afralara Simli Gnays ve filtre alıyorum. Yani ne yazık ki Acaralar bir süre daha beklemek zorundalar.
Thumbi West ve Red Top Ndumbilere gelecek olursak onlar biraz daha boylandıktan sonra onları satıp muhtemelen Acaraların akvaryumunu onlardan gelen parayla dizeceğim. Çünkü, erkekleri bir yana; kahverengi ve gri renkli dişilerden hiç hoşlanmıyorum.
Onun dışında Leleupilerden biri eş ve kabuk tuttu. Onların yanına 2 dişi ve 2 erkek daha Leleupi bırakıp kalan 6 tanesini geri satacağım. Calicolarımı çok seviyorum. Ana tankımı düzenledikten sonra onları Afraların yanına alırım. Bir süre gözlemlerim. Sıkıntı çıkacağını hiç sanmıyorum ama eğer çıkarsa mecburen onları da vereceğim. Zaten 500 litrede geriye Senegal dışında 16 Msobo ve 6 Leleupi kalacak. Senegali vermem söz konusu bile olamaz. Bütün balıkları veririm, onu vermem. Başka akvaryuma da almam. Msoboların fazlalık erkek olanları satılacak. Eğer dişiler az kalırsa dişi takviyesi yapacağım. Şu an için 2 erkek, 12 dişi düşünüyorum ama eğer yeterince param olursa 3 erkek 17 dişi de yapabilirim.
Bu akvaryumdaki dekorların böyle olmasının sebeplerine gelecek olursak da yine belirttiğim üzere şu an akvaryumda 62 tane balık var ve bu yüzden de eski akvaryumlardan çıkarttığım ne bulduysam buraya koydum. Yapay bitkileri seviyorum. Cikletlere gerçek bitki koyamayacağım gibi ciklet beslemiyor olsam bile gerçek bitki koymazdım. Onlarla uğraşacak ne zamana ne sabra ne de isteğe sahip değilim. Gerçek bitki sevmiyorum. Yapay bitkiler benim için idealdir. Yine de düzenden memnun muyum? Hayır. Baktığımda benim de hoşuma gitmeyen çok nokta var. Ama her şey zaman ve özellikle de para meselesi. Ben param çıkmıyor diye bu akvaryuma extra clear cam ya da sump bile yaptıramadım. onu geçtim; 50 cm genişliği 60 cm yaptıracaktım da fiyat yüzünden 50'ye düşmek zorunda kaldım. O yüzden içinin düzeninin değişmesine de daha çok var. Öğrenci değil de meslek sahibi biri olsaydım emin olun, şu an 900 litrelik, içi dışı cam gibi, imrenilecek bir akvaryuma bakıyor olurdunuz.
Benim tahminim, 7-8 ay içerisinde her şey rayına oturacak. Ben ancak o zaman rahata edeceğim. O zamana kadar daha yapılacak daha çok şey var.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Bucephalandra Maharani Çiçeği ogurcay, 13:41
Bitki Akvaryumları Genel - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Cyber_Scout, 13:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 13:27
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:11
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:01
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:21
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 11:21
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
KULLANICILAR
- 96 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
Feanor,
florasan,
abunil,
Hoppala,
riderfish,
MiSoSiKiaN,
ternapi,
Koksal Gurkan,
ALTEMUR,
ciways,
Prudentia,
ibmsony,
Mithrandirr,
zen666,
Kuduoglu,
osmandbnl,
platinium,
İsmail YILDIRIM,
Amati340,
silver,
altuntasseref,
Ozzgurr,
ilterisdoğukan,
fikret43,
forthehordex,
karidesrehberi,
Emerse,
Canberk18,
sina cen,
ballantines,
0rnn,
AquaShirmp,
ahmetfiratozkaya,
KarayeL,
Gökdeniz Kale,
gokalp674,
EmiirKaan,
Oquanus,
ByOscar:),
Kınayu,
ArifhbsAquatics,
yeekim,
Aspendos,
Conix,
oguzozt,
ahmet22,
ozan_1903,
userhamit,
Can78,
3dtarik,
Ahmet55,
M_usta,
Ozzgur,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
