ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
ityo39
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1643
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Nisan 2015 15:06
Son Ziyaret:
21 Temmuz 2021 22:53
Toplam Mesaj:
2121 [0.92 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
61 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
3

BİLGİLER

Ad Soyad:
Cem Kızılçeç
Doğum Tarihi:
13 Aralık 1977
Yaş:
43
İl:
Istanbul
Meslek:
Makina Müh.
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Cem Kızılçeç 70 x 45 x 45 Bitkili High Tech 50 x 30 x 35 Bitkili Low-tech

SON 10 MESAJI

Yeni High Tech Kurulumum
[QUOTE=MehmetAkif]
Aynen BBA Siyah fırça yosunu diye geçiyor sanırım. İnternetteki araştırmama göre co2 dalgalanmasının sebep olduğu söyleniyor sadece fakat dalgalanma söz konusu değil diye düşünüyorum. Belki bir miktar kh arttırıp ph ı dahada stabil tutmayı deneyebilirim. Fakat şu anki düşünceler sadece ihtimal. İlk öncelik mekanik temizlik ve bölgesel excel. Geçmişte bende yenildim bu yosuna bu sefer kazanan olmak istiyorum [:D][/QUOTE]

Güç sizinle olsun:) Ben iyimser olamıorum bu yosun özelinde o yüzden susma hakkımı kullanacağım moral bozmamak adına :)
Yeni High Tech Kurulumum
[QUOTE=omdmr]Bence tek gübre seachem flourish kullanmak daha mantıklı tropicanin dozlama sistemi çok sıkıntılı bazen çok fazla kullanmak gerekiyor ve hiç hesaplı olmuyor seachem flourish hem bence daha kaliteli hem cok daha hesaplı[/QUOTE]

Tek gübre derken mikroelement için söylüyorsunuz herhalde? Flourish ben de çok memnunum ama NPK içeriği yok, okuyan amatör erkadaşlar yanlış anlamasın.

[QUOTE=MehmetAkif]Tankın 80. GÜNÜ ;

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/103679/270620211708591.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/103679/270620211709101.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/103679/270620211709241.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/103679/270620211709351.jpg[/IMG]

Tankın şimdilik durumu iyi gibi. Yeşil nokta yosununu fazladan fosfat dozlayarak dengeledim. Şimdilik sadece yaşlı yapraklarda varlıklarını sürdürüyorlar. Bakımdan bakımı çoğu yaprağı çıkarttım aynı şekilde çıkartmaya devam ediyorum. Yalnız cree aqua nın makrosunu temin edip kullanmaya çalıştım tankın tüm dengesi bozuldu bir dönem. Fosfat 2ppm lere çıkarken, Nitrat 0 ppm de kaldı ve o dönemi bitki erimesi ve birkaç sakal yosunu ile atlattım. Şimdilik co2 seviyesini arttırıp excel dozlamalarına devam ediyorum. Yeniden Estimated İndex e geçtim gelişim şimdilik tatminkar. Planlanan birkaç bölümün cuba ile kaplanması kaldı. Işık süresi günlük toplam 5 saat devam ediyorum. Sakal yosunu popülasyonu artarsa bölgesel hidrojen peroksit dozlama düşüncem var. Kullanan yada sakal yosundan şöyle kullandım diyen herkese tüm tavsiyelere açığım. İyi hobiler dilerim.[:)][/QUOTE]

Tom Barr' a bakarsan fosfatın 3-4 e çıkması dahi sorun değil...Zaten canlılar açısından değil de yosun bakımından da değil der Barr.

Hidrojen peroksiti BGA ve GSA içn kullandım, kullanıyorum. günde 10-15 ml kadar rahatlıkla kullanabilirsiniz. Enjektörle iğneyi çıkarttıktan sonra yosunlu kısımların tepesine tepesine basacaksın. İğneyle kullanan da var da ben balıkları şiş yapmaktan korktuğum için denemedim:) Zebra daniolar ve meleklerim aşırı meraklı maalesef!

Sakal yosunu dediğiniz BBA değil di mi? BBA ile tek bir sefer tecrübem oldu, yenildim ve yeniden kurulum yaptım ama yeşil sakal/filament türüyle hiç tecrübem olmadı yıllardır. Sanırım nitrat düşüklüğünde oluşuyor ama uzmanı değilim.
Ne Yaparsam Yapayım Sarı Sudan Kurtulamıyorum
[QUOTE=ilkerekerr]

Evet değişimleri ve dip çekimini düzenli yapıyorum. Aktif karbonu çıkarıp deniyeyim birde.[/QUOTE]

Kullandığınız aktif karbon daha önce kullanılmış olabilir mi? Mesela hastalık durumunda suya nitrofur veya farklı bir antibiyotik içerikli ilaç katılmışsa aktif karbon bunu tutmuş ve şimdi kusuyor olabilir. Uzun vadede aktif karbonu çıkartmanız iyi olur bana sorarsanız.
Akvaryumda Sürekli Dış Parazit Oluyor
[QUOTE=Benimben]

Dikkat ettiyseniz, sürekli tekrarlayan dış parazit sorununun, kurtçukların bıraktığı ve ilaçla ölmeleri çok zor olan yumurta içindeki larvalardan kaynaklanıyor olabileceğine dair fikrimi yazdım. Neden fotoğraf koymam gerektiğini ise hiç anlamadım. Dahası, sürekli tekrarlayan kaşıntı problemi için ne gibi bir fotoğraf koyulması gerektiğini de anlayamadım. Sorunu olan ve sorunlarından kurtulmakta güçlük çeken ben değilim, sorun yaşamış arkadaşların kafasında doğru bir fikir oluşmasına katkı yapmak istedim.
Lütfen sırf sataşmak için gelip yorum yazmayınız.[/QUOTE]

Sataşma yok yanlış anladınız, ilk paragraf konu sahibine yönelik olarak yazdığım birşeydi size değil. Dış parazit teşhisi doğru mu bakalım? Bunu teyit etmek gerek diye düşünüyorum, o nedenle fotoğraf paylaşılmasını önerdim. Dış parazitlerin gözle görülebilenleri de var malum.

İkinci paragrafta da CO2 ile parazitleri öldürebilir miyiz fikriniz nedir gibi yazmışsınız, ben de şahsi fikrimi paylaştım.
Akvaryumda Sürekli Dış Parazit Oluyor
Tek bir fotoğraf olmadan 2 sayfa yorum yazmak çok doğru değil, hasta balıkların fotoğrafları, akvaryumun genel fotoğrafı vs bunları paylaşın lütfen ki daha doğru tespit ve öneriler alın... Doktor muayenesi olmadan kemoterapi yaptırmak gibi birşey bu...

[QUOTE=Benimben]Maalesef konuya dair mesaj yazan bazı arkadaşların yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmadığı anlaşılıyor. Dış parazitler tek bir çeşit değil. birçok çeşidi var ancak en belalı olan bazıları, tuz ya da ilaçla ölmüyor kolay kolay. Tuz daha çok bulaşmayı önlüyor.
Şimdi akvaryumda dış parazit görüldüğünde ısının arttırılma nedeni, bazı kurtçukların hızla olgunlaşarak üremek için balığı terk etmelerini sağlamak. Erginleşen kurtçuklar, yumurta bırakmak için tankın dibine inerler. Bu sırada balık iyileşti sanırsınız ama, tabandaki ya da kum içindeki kurtçuklar yumurtadan çıkıp tekrar balıklara musallat olurlar. Kuluçka halindeki bu kurtçuklar ilaçlarla filan kolay ölmezler.
Bu nedenle, dış parazite karşı mücadelede, özellikle de solungaç altına yerleşip solungaç sıvısı ile beslenen kurtçuklara karşı mücadelede, akvaryum ısısını arttırmanın ve tuz kullanmanın ardından, yani bu şekilde uygulanan ve metilen mavisi ile desteklenen yaklaşık bir haftalık bir tedavi sürecinin ardından balıkları küçük bir tanka alarak ana tankı baştan başa iyice temizlemeniz, dezenfekte etmeniz gerekmekte. Dezenfekte deyince, çamaşır suyu filan da kullanmayınız. Ama, kumda ve akvaryumda kurtçuk yumurtalarının temizlendiğine veya öldüğüne emin olacak şekilde temizlik yapınız. Tabii, balıklarda hastalık görünce direkt hepsini bir tedavi tankına alıp onları tedavi ederken ana tankı da temizleyip dezenfekte etmek izlenecek en iyi yol alabilir. Böylece balıklar iyileştiklerinde temiz bir tanka dönmüş olurlar. Bu arada balıklar için etilen mavisi de kullanmanız gerekebilir, ana tedavi sürecinin yanında iyi bir destek tedavisi olabilir. Tabii böyle inatçı bir kurtçuk ile karşı karşıya iseniz, bakteri kültürünüz de yok olacaktır. Yapacak bir şey yok. Yeniden bakteri kültürü oluşturmanız gerekecektir. Ama bu mecburu bir durumdur.
Bu arada şunu da söyleyeyim: Formalin balıklarınız ve sizin için tehlikeli olabilecek bir maddedir ama, suya kattığınız dozu iyi ayarlayabilirseniz ve balıklarınızı öldürmeyecek, iyileştirecek bir oranda kullanabilirseniz, her tür dış parazite karşı balıklarınıza formalin banyosu yaptırabilir ve bu şekilde bazı balıklarınızı ölümden bile kurtarabilirsiniz. Ama bu ilacı iyi araştırıp öğrenmeden bilinçsizce kullanmayınız.



Bu arada aklımda iken bir şey daha yazayım.
Bu daha dün düşündüğüm bir şeydi. Bir akvaryumu ve bitkileri dezenfekte etmekte ne kadar yararlı olabileceğini bilmiyorum ama, yıllar sonra yeniden akvaryum kurduğumda başıma gelen ve bir Neon Tetra'nın ölümü ile sonuçlanan olaydan sonra aklıma geldi.
Önce olayı, sonra dezenfeksiyon yöntemini anlatayım.
Akvaryumu kurmuş ve içine epeyce bitki koymuştum. Henüz balık almamıştım. Bu yüzden akvaryum içinde bitkiler ve bir de mayalı sistemle verdiğim karbondioksit vardı. Hava motorunu çalıştırmıyordum. Bir süre sonra balık almayı planlıyordum ama büyük bir akvaryumcunun yakınına gidince balık almaya karar verdim. Geldim balıkları poşetle akvaryumun suyuna bıraktım ve bir hava taşını da akvaryum içine koyup çalıştırmaya başladım. Yaklaşık 50 dakika sonra balıkları akvaryum içine bıraktığımda, resmen hepsi yerlere serilip can çekişmeye başladı, bazıları da yüzeye çıkıp nefes almaya çalışıyorlardı.
"Silikon zehirlenmesi mi, yoksa karbondioksit yoğunluğundan dolayı oksijen eksikliği mi?" diye düşündüm ve acı içinde çok üzüldüm ve güçlü hava motorumu tam kapasite çalıştırıp, bir tane daha hava taşı koyup balıkların can çekişmesini görmemek için uzaklaştım.
Bir saat kadar sonra geldiğimde bir tane Neon gözükmüyordu ama diğer hepsi normal şekilde yüzüyordu. Demek ki sorun karbondioksit yoğunluğundan ve oksijen azlığından dolayı nefessiz kalmaktı. Maalesef bir Neon taşların arasına girmiş ve tanka yoğun şekilde giren oksijeni teneffüs edebilmesi mümkün olmamıştı ve ölmüştü. Onun dışında bir sorun yoktu ama ertesi günü bir balıkta dış parazit olduğunu kaşınmasından anladım.
Biliyorsunuz yararlı ya da zararlı bakteriler de yaşamlarını sürdürecek etkinlikleri gerçekleştirmek için oksijene ihtiyaç duymaktadırlar.
İşte bu olay aklıma bir fikir getirdi ve bitkileri ayrı bir akvaryuma koyup mayalı karbondioksit vermeye başladım ve akşamları da bitkiler oksijen üretip akvaryuma vermesinler diye uzun saatler ışığı da kapattım.
Böylece akvaryuma verdiğim karbondioksit sebebiyle oksijen tükenecek ve parazit yumurtaları da yaşayamayıp ölecekti. Ben eminim hatta bu şekilde bitkileri dezenfekte edebileceğimden.
Sonra aklıma geldi ki aynı yöntemle boş bir akvaryumu ve içindeki materyalleri ve kumu da dezenfekte edebilirdim. Yani içerisine su koyup karanlıkta tutup sürekli karbondioksit verirsem içinde oksijen kalmayan tankta her türlü parazit, parazit yumurtası ve bakteri en fazla iki gün içinde ölecek ve akvaryum hiçbir kimyasal kullanmadan dezenfekte edilmiş olacaktı.
Ne dersiniz arkadaşlar, mümkün mü? Doğru mu düşünüyorum?

[/QUOTE]

Oksijen seyiyesini kritik seviyenin altına kadar düşürmek sandığınız kadar kolay değil, CO2 miktarını artırmak demek otomatikman oksijeni azaltmak anlamına gelmiyor. Suyun içinde çözünen o2 de CO2 de belli miktarda su yüzeyinden suya girer, oksijen miktarını çok fazla düşürmek için öncelikle karartma yapmak lazım ki yosunlar ve bazı mikrobiyolojik canlılar gibi CO2 kullanıp O2 üreten süreci durdurmuş olalım. Üzerine su yüzeyinin durağan olması gerek ki havadaki o2 suda daha az çözünsün. Bitki ve balıkları ayrı bir yere alıp akvaryumun ağzını streçle kapatıp, filtreyi vs kapatıp karartma yaparak ancak bunu sağlarsınız ama 3-5 gün karartma yapacağınıza bitki ve balıkları aldıktan sonra suya zaten kimyasal katarak da aynı sonucu daha hızlı elde edersiniz. Yani özetle bana çok anlamlı gelmedi yöntem olarak...
Ne Yaparsam Yapayım Sarı Sudan Kurtulamıyorum
[QUOTE=ilkerekerr]Bu sararma normal midir peki ? Taş yok kum yok tek balık. İlk defa bi akvaryumumda böyle bi problem yaşıyorum o yüzden panik yaptım biraz. Teşekkür ederim ilginize.[/QUOTE]

HAftada bir defa suyun %25-30 kadarını değiştiriyor musunuz? Su değişimini yapmıyorsanız 1 hafta-10 gün sonunda suda artan nitrat vs de suda sararma yapar. Bu değilse sorun, zamanla sarılık azalacaktır. Biraz bekleyin bence masraf yapmadan önce.
Yosun Giderici İlaç
[QUOTE=Balıksev]Tropicalin algın pond yosun giderici ilacı var elimde. Bahçe Havuzları içinmiş bu ilaç. Bu ilacı dozunu ayarlayarak akvaryumda kullanabilirmiyim? Bakır sülfat preperat içerir yazar kutusunda. Bitkilere ve balıklara zarar verir mi? Yosundan kurtulurmuyum? Deneyeniniz var mı? [/QUOTE]

Denemedim ama oturmuş bir tankta bakır sülfat kullanmak tüm nitrifikasyon bakterilerini öldürmek demek, yani sıfırdan kurulum yapıyor gibi düşünmek gerek, balık yüküne bağlı olarak amonyak pikleri yaşanabilir, hassas dengeleri bozma riski çok fazla...üstüne üstlük sürekli kullanmaya devam etmeyecekseniz yosun sorununun kaynağını da kurutmuş olmuyorsunuz...
90 Lt. Yeni Kurulum Bitkili Akvaryum Tanıtımı
Çok geç olmuş ama benim önerim moss yerine monte carlo kullanmanız, hem ağaçta hem de taşlarda, gerektiği noktada japonla yapıştırıp tutturup mossla hiç uğraşmayın bence. Budadığınızda yarattığı kirlilik, gidip olmayacak yerlere girmesi takılması vs hiç sevmiyorum ben:) bonzai ağaç üzeri monte carlo uygulamalarının bir sürü görseline ulaşabilirsiniz. Bence moss dan çok çok daha güzel...
Japon Balıkları Akvaryum Suyu
[QUOTE=Presto0]Japon balığı akvaryumuna normal çeşme suyu veya arıtma koysam olurmu aldığımız yer damacana suyu lazım yoksa çarpar dedi ama emin olamadım.[/QUOTE]

İstanbulda şehir suyu gayet uygun, filtreye gerek yok, sadece klor uçsun diye 2 gün ağzı açık bekletin dinlendirin yeterlidir. Arıtma filtre seçimine bağlı olarak Ca-ve Mg gibi mineralleri çok fazla tutabilir, bu da japon balıkları için sağlıklı değil. Hiç filtre kullanmanıza gerek yok bence.
Akvaryumda Bu Üç Balık Keyifsiz Nedeni Bilmiyorum
[QUOTE=izlem][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231676/110620212152141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231676/110620212152351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231676/110620212152571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231676/110620212152351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231676/110620212152351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231676/110620212154551.jpg[/IMG][/QUOTE]

Birçok konuda yanıt almışsınız, ben bir detaya değinmek istedim: Japonlar suyu çok kirletir deniyor birçok mesajda ama bu kirlilik gözle görülür kirlilikden daha çok balığın dışkı ve idrar yoluyla suya kattığı amonyaktır aslında. Bu amonyak zehirlidir, sağlıklı bir akvaryumda faydalı bakteriler dediğimiz nitrifikasyon bakterileri tarafından önce nitrite sonra da daha az ama hala zehirli olan nitrata dönüştürülürler. Nitrat da hemen öldürmez ama belli bir orana ulaşınca o da zehirlidir balıklar için. Demeye çalıştığım japon bakacaksanız dekor ve hatta ısıtıcıdan da önce, öncelikle biyolojik filtrasyonu sağlamanız lazım. Bu faydalı bakterilerin yerleşip yaşayıp amonyağı nitrata dönüştürme sürecini yani... Bunu sağlamak için yapabilecekleriniz:

1- Su değişimi sıklığını artırmak: 3-4 haftada bir kirlilik durumuna göre su değişimi yaptığınızı yazmışsınız, yukarda anlattığım üzere kirliliği bakarak ölçemezsiniz çünkü bakarak nitrat seviyesi anlaşılmaz. Önlem amaçlı mutlaka haftada bir suyun yarısını AYNI SICAKLIKTA dinlenmiş su ile değiştirin. Akvaryumdaki suyu çekerken de kullanacağınız hortumu dibe yakın tutarsanız gözle görülen kirliliği de çekmeniz mümkündür.

2- Filtre seçimi: Akvaryum küçük ve japonlar da çok akıntı sevmediği için dış filtre öneremiyorum ama su seviyenizi tamamlayın ilk iş. Sonra da ikili süngerli pipo filtre biyolojik filtrasyon için yeterli olacaktır.

3- Akvaryumdaki yapay süsleri çıkartmaya bakın bence, onun yerine dibe çok ince taneli olmayan (2 mm ve üzeri tane boyutunda) kum/taş serin 2-3 cm kalınlığında...Bu taban faydalı bakterilerin yerleşmesiyle size ek filtrasyon sağlayacaktır, akvaryum daha sağlıklı olacaktır. [EDIT]ityo39,2021-06-15 16:01:52[/EDIT]

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.