ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Eminsalih
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
222
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Ocak 2023 15:53
Son Ziyaret:
22 Haziran 2026 03:12
Toplam Mesaj:
238 [0.19 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
17 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
emin
Doğum Tarihi:
20 Eylül 1999
Yaş:
26
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
emin
SON 10 MESAJI
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Kırmızı burun tetra hep aklımda fakat black flame kök ve kırmızı ve bordo bitkilerin arasında geri planda kalır mı diye endişeleniyorum,
Zemin için ayrıca önerebileceğiniz canlı var mıdır?[/QUOTE]
bende pigme çöpçüler var çok tatlılar sürekli beraber geziyorlar çöpçüyle balık arası bir şey zaten akvaryumun ortasında falanda yüzüyorlar tavsiye ederim birde panda garrafular da çok güzel alışınca ele geliyorlar elimde su dışında bile duruyorlar :)
[QUOTE=EthernalFlow]Kırmızı burun tetra hep aklımda fakat black flame kök ve kırmızı ve bordo bitkilerin arasında geri planda kalır mı diye endişeleniyorum,
Zemin için ayrıca önerebileceğiniz canlı var mıdır?[/QUOTE]
bende pigme çöpçüler var çok tatlılar sürekli beraber geziyorlar çöpçüyle balık arası bir şey zaten akvaryumun ortasında falanda yüzüyorlar tavsiye ederim birde panda garrafular da çok güzel alışınca ele geliyorlar elimde su dışında bile duruyorlar :)
Sitrik Asit Co2 İle Zemin Bitkisi Olur Mu?
[QUOTE=Geogra]
Abi gerçekten şahane olmuş eline emeğine sağlık, böyle bir gelişim istiyorum umarım başarabilirim şimdilik dıy bir difüzör yaptım şırınga ile başarılı olamazsam alacağım.[/QUOTE]
aydınlatma ve zemin yeterli olursa sitrik asit co2 bu boyutlarda yeterli gelir sorun çıkarmaz. inşallah gönlüne göre olur
[QUOTE=Geogra]
Abi gerçekten şahane olmuş eline emeğine sağlık, böyle bir gelişim istiyorum umarım başarabilirim şimdilik dıy bir difüzör yaptım şırınga ile başarılı olamazsam alacağım.[/QUOTE]
aydınlatma ve zemin yeterli olursa sitrik asit co2 bu boyutlarda yeterli gelir sorun çıkarmaz. inşallah gönlüne göre olur
Sitrik Asit Co2 İle Zemin Bitkisi Olur Mu?
[QUOTE=Geogra]Sitrik asit sistemi ile co2 vermeyi düşünüyorum, akvaryumumda bacopa, amazon hançeri, limon, anubias ve moss çeşitleri var. Co2 verip su üstü bitkisi, kırmızı gül ve zeminde parvula mini dikmek istiyorum. Şuanda zaten bitkilere gübre veriyorum düzenli olarak ancak yine de beklediğim gelişme olmuyor. Bitkiler yeni yaprak çıkarıyor eskisi eriyor veya deliniyor. Tahminlerimce ışık güçlü ancak beslenme yetersiz, bitki büyümeye çalışıyor ama besin bulamıyor bunu çözmek için co2 düşündüm DIY bir sistem oluşturup sadece ışığı yaktığım zamanlarda suya vermek istiyorum sitrik asitte bu olay mümkün diye biliyorum. Difüzörüm yok onu da şırıngadan yapacağım zemin bitkisi için yeterli olur mu bilen, deneyen hobidaşlar yardımcı olursa sevinirm.[/QUOTE]
bu tankta sitrik asit sistemi kullanmıştım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260437211.jpg[/IMG]
[QUOTE=Geogra]Sitrik asit sistemi ile co2 vermeyi düşünüyorum, akvaryumumda bacopa, amazon hançeri, limon, anubias ve moss çeşitleri var. Co2 verip su üstü bitkisi, kırmızı gül ve zeminde parvula mini dikmek istiyorum. Şuanda zaten bitkilere gübre veriyorum düzenli olarak ancak yine de beklediğim gelişme olmuyor. Bitkiler yeni yaprak çıkarıyor eskisi eriyor veya deliniyor. Tahminlerimce ışık güçlü ancak beslenme yetersiz, bitki büyümeye çalışıyor ama besin bulamıyor bunu çözmek için co2 düşündüm DIY bir sistem oluşturup sadece ışığı yaktığım zamanlarda suya vermek istiyorum sitrik asitte bu olay mümkün diye biliyorum. Difüzörüm yok onu da şırıngadan yapacağım zemin bitkisi için yeterli olur mu bilen, deneyen hobidaşlar yardımcı olursa sevinirm.[/QUOTE]
bu tankta sitrik asit sistemi kullanmıştım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260437211.jpg[/IMG]
60p Dutch Style
[QUOTE=alocello]Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri:Neon Tetra,Sae,Nerite,Bloody Mary Karides
Bitki Türleri:Rotala Wallichi,Rotala Blood Red,Rotala Macandra Mini Butterfly,Pogestemon Erectus,Monte Carlo
Tankın Yaşı:1 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma: Netlea AT6S 6105 Wrgb Aydınlatma, Sunsun Hw302
Tasarım ve Dekorasyon:Dutch Style
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228074/040520262144111.jpg[/IMG]
Gelişmeleri paylaşacağım.[/QUOTE]
hw302 den şimdilik memnun musunuz ses vs nasıl iyimi[EDIT]Eminsalih,2026-05-05 04:31:39[/EDIT]
[QUOTE=alocello]Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri:Neon Tetra,Sae,Nerite,Bloody Mary Karides
Bitki Türleri:Rotala Wallichi,Rotala Blood Red,Rotala Macandra Mini Butterfly,Pogestemon Erectus,Monte Carlo
Tankın Yaşı:1 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma: Netlea AT6S 6105 Wrgb Aydınlatma, Sunsun Hw302
Tasarım ve Dekorasyon:Dutch Style
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228074/040520262144111.jpg[/IMG]
Gelişmeleri paylaşacağım.[/QUOTE]
hw302 den şimdilik memnun musunuz ses vs nasıl iyimi[EDIT]Eminsalih,2026-05-05 04:31:39[/EDIT]
Yeşil Sakal Yolsunu
Merhaba;
Bende 60x40x40 bitkili tank bakıyorum apt1,3,e hepsini denedim aynı ışığımız var wrgb2 kuralı 4-5 ay falan olmuştur 1 ay öncesine kadar bende sürekli bir düzen oturtamadım sürekli yeşil toz yosunu saç yosunu nokta yosunu vs çok uğraştım epey can sıkıcı ama çözümü seachem sete geçmekte buldum komple set kullanıyorum apt işe yaramıyor en azından benim tankım için sebebi ise çok basit her tank her şeyi farklı ister yani benim tank haftalık 5ml fosfat yer senin ki 3ml yer ve bunu all in one gübre ile ayarlaman imkansız sebebi hepsi bir arada gelir bence all in one gübreler high-tech den ziyade mid-tech ler de daha iyi iş yapar. Neyse ben çözümü seachem sette buldum sizede tavsiye ederim takvime geçeli 8 mayısta 1 ay olacak size geçmeden önceki ve şimdi fotoğrafları bırakayım. Takvimde ben kendime göre bağzı değişiklikler yaptım fosfat ve nitrat testi kullanıyorum yeşil nokta ve toz yosunu sete geçtiğim ilk hafta yine fazla oluştuhemen fosfatı 2 ye katladım vs haftalık denemelerle optimumu bulmak lazım. size takvimin baz versiyonunuda vereyim bakarsınız. Ayrıca ro su ve 0ppm kullanıyorum haftalık cuma günü %70 su değişimi yapıyorum 2 filtre kullanıyorum arkalı önlü ve aydınlatma ayarım red:118 green:42 blue:84 toplam 50w a denk geliyor ama siz biraz daha düşükten başlayın ilk hafta falan 40w gibi bence.
bunlar öncesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260418041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260418051.jpg[/IMG]
zeminde hala sıkıntı var sanırım potasyum az kalıyor ama yosunlaşmada çok ciddi azalma var camlarda taşlarda vs artık yosun oluşmuyor 0 a yakın
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260418061.jpg[/IMG]
bu baz versiyon seachem in önerisi fosfat elimde masterline vardı ben onu uyarladım seachem sanırım nitrat gibi 1.1ml e geliyordu masterline biraz daha yoğun heralde prime kullanmıyorum bu arada o kalmış öyle :) su değişiminden sonra equilibrium ve oase clearwater kullanıyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260426571.jpg[/IMG]
bu şuanlık benim kullandığım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260420351.jpg[/IMG]
umarım yardımcı olurum.[EDIT]Eminsalih,2026-05-05 04:27:26[/EDIT]
Merhaba;
Bende 60x40x40 bitkili tank bakıyorum apt1,3,e hepsini denedim aynı ışığımız var wrgb2 kuralı 4-5 ay falan olmuştur 1 ay öncesine kadar bende sürekli bir düzen oturtamadım sürekli yeşil toz yosunu saç yosunu nokta yosunu vs çok uğraştım epey can sıkıcı ama çözümü seachem sete geçmekte buldum komple set kullanıyorum apt işe yaramıyor en azından benim tankım için sebebi ise çok basit her tank her şeyi farklı ister yani benim tank haftalık 5ml fosfat yer senin ki 3ml yer ve bunu all in one gübre ile ayarlaman imkansız sebebi hepsi bir arada gelir bence all in one gübreler high-tech den ziyade mid-tech ler de daha iyi iş yapar. Neyse ben çözümü seachem sette buldum sizede tavsiye ederim takvime geçeli 8 mayısta 1 ay olacak size geçmeden önceki ve şimdi fotoğrafları bırakayım. Takvimde ben kendime göre bağzı değişiklikler yaptım fosfat ve nitrat testi kullanıyorum yeşil nokta ve toz yosunu sete geçtiğim ilk hafta yine fazla oluştuhemen fosfatı 2 ye katladım vs haftalık denemelerle optimumu bulmak lazım. size takvimin baz versiyonunuda vereyim bakarsınız. Ayrıca ro su ve 0ppm kullanıyorum haftalık cuma günü %70 su değişimi yapıyorum 2 filtre kullanıyorum arkalı önlü ve aydınlatma ayarım red:118 green:42 blue:84 toplam 50w a denk geliyor ama siz biraz daha düşükten başlayın ilk hafta falan 40w gibi bence.
bunlar öncesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260418041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260418051.jpg[/IMG]
zeminde hala sıkıntı var sanırım potasyum az kalıyor ama yosunlaşmada çok ciddi azalma var camlarda taşlarda vs artık yosun oluşmuyor 0 a yakın
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260418061.jpg[/IMG]
bu baz versiyon seachem in önerisi fosfat elimde masterline vardı ben onu uyarladım seachem sanırım nitrat gibi 1.1ml e geliyordu masterline biraz daha yoğun heralde prime kullanmıyorum bu arada o kalmış öyle :) su değişiminden sonra equilibrium ve oase clearwater kullanıyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260426571.jpg[/IMG]
bu şuanlık benim kullandığım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237924/050520260420351.jpg[/IMG]
umarım yardımcı olurum.[EDIT]Eminsalih,2026-05-05 04:27:26[/EDIT]
Yeni Kurulan Akvaryumda Denge Nasıl Sağlanır
[QUOTE=Colla]Yaklaşık 60 litre olan bir tankda akvaryumu kurdum üzerinden 2 hafta geçti suda çok hafif kümes kokusu ve karıstırınca cıkan partikül var acemilikten soruyorum bu bir problemli. Talimatlara uyarak sera bio nitrivecle döngü baslatmak icin destekledim su degisimini haftada bir %20 yapıyorum ve suyu enaz 3 gün bekletiyorum şuan akvaryumda 1 küçük boyutta japon 1 cöpcü 2 sarı elma salyangozu yaşıyor. En kısa zamanda çöpçüleri 4leyip akvaryumda 10-12 tetra eklemek istiyorum. Yapmam gerekenler neler şuan şelale filtre var tetra marka 100watt ısıtıcı var ve bolbol bitki var akvaryumda balıklarda hiçbir stres davranışı gözlemlemedim şuana kadar ama yenilerini ekleyince nasıl olur bilmiyorum.[/QUOTE]
Başka bir balık eklemenizi tavsiye etmem 60 litrelik tankta japonda tavisye edilmez japonlar çok su kirletir küçük hacimde iyi olmaz şelale filtre çok yüksek ihtimalle biyolojik filtrasyonu sağlayamıyordur koku nitrat artışından olabilir su değişimini haftada 2 keze çıkarın yada tek seferde yüzde 40 yapınama 2 sefer daha iyi daha fazl balık eklerseniz balık ölümleri başlayabilir. Birde tankı düzgün gösteren bir fotoğraf eklerseniz konularınıza daha iyi olur sizin görmediğiniz sorunları görenler olacaktır.
[QUOTE=Colla]Yaklaşık 60 litre olan bir tankda akvaryumu kurdum üzerinden 2 hafta geçti suda çok hafif kümes kokusu ve karıstırınca cıkan partikül var acemilikten soruyorum bu bir problemli. Talimatlara uyarak sera bio nitrivecle döngü baslatmak icin destekledim su degisimini haftada bir %20 yapıyorum ve suyu enaz 3 gün bekletiyorum şuan akvaryumda 1 küçük boyutta japon 1 cöpcü 2 sarı elma salyangozu yaşıyor. En kısa zamanda çöpçüleri 4leyip akvaryumda 10-12 tetra eklemek istiyorum. Yapmam gerekenler neler şuan şelale filtre var tetra marka 100watt ısıtıcı var ve bolbol bitki var akvaryumda balıklarda hiçbir stres davranışı gözlemlemedim şuana kadar ama yenilerini ekleyince nasıl olur bilmiyorum.[/QUOTE]
Başka bir balık eklemenizi tavsiye etmem 60 litrelik tankta japonda tavisye edilmez japonlar çok su kirletir küçük hacimde iyi olmaz şelale filtre çok yüksek ihtimalle biyolojik filtrasyonu sağlayamıyordur koku nitrat artışından olabilir su değişimini haftada 2 keze çıkarın yada tek seferde yüzde 40 yapınama 2 sefer daha iyi daha fazl balık eklerseniz balık ölümleri başlayabilir. Birde tankı düzgün gösteren bir fotoğraf eklerseniz konularınıza daha iyi olur sizin görmediğiniz sorunları görenler olacaktır.
İlk Kez Bitkili Akvaryum Kuracağım
[QUOTE=VaranusSalvator]İlk kez bitkili kuracağım 35x35 küp bir akvaryum yaptırdım karides düşünüyorum içine yine farklı bir canlı öneriniz varsa alabilirim.Biraz lüks bir istek gibi olacak kusura bakmayın ama mala anlatır gibi anlatırsanız iyi olur Co2 falan hiç bir şey bilmiyorum.Aklımda zemini full monte carlo kaplayıp ortaya dallanıp budaklanan bir ağaç dekoru koymak var.Yardım edecek herkese teşekkür ederim.[/QUOTE]
Merhaba;
1-Konuda bahsedildiği gibi co2 olan akvaryumda karides olmaz diye bir şey yok yıllardır bakıyorum,olur.
2-brüt 47 net 35litre civarı bir akvaryumun var balık pek olmaz karidesle birlikte balık bakmak istersen galaxy rasbora - rasbora brigette - lepistes bakabilirsin ama adetleri rasboralarda 6 yı lepisteslerde 2-3 ü geçmeki lepisten bence hiç koyma dişi erkek koyarsan ürerler sadece 3-4 erkek olabilir ama kavga vs olurmu bilmem ben olsam 6-7 tane galaxy atar geçerdim tabi zevk meselesi.
3-filtre; pipo filtreye hiç girme hava motoru vs alırsan ek masraf onu geç çok ses kendinden motorlu pipo belki olabilir ama yine tavsiye etmem zaten ufak birde içeri pipo sokup az olan hacmi de daraltma git sunsun603b al çok pahalı değil tabi bütçe bilmiyorum yazılmamış emiş kısmınada karidesler için aparat var onu takarsın kaçmazlar filtreye pahalı gelirse 602b de iş görür.
4-monte carlo co2 ister ışık iyi ister eğer yapacaksan co2 olarak tüp maliyetli gelirse limon ve karbonatla yapılan sitrik asit sistemi co2 olarak işini görür aydınlatma olarak da orionled c serisi 35cm yükseklikte yeter gibi. zemini 5cm yaparsın 30cm de c serisi monte carlo yetiştirir hızlı büyümez belki ama olur.[EDIT]Eminsalih,2026-04-20 03:56:33[/EDIT]
[QUOTE=VaranusSalvator]İlk kez bitkili kuracağım 35x35 küp bir akvaryum yaptırdım karides düşünüyorum içine yine farklı bir canlı öneriniz varsa alabilirim.Biraz lüks bir istek gibi olacak kusura bakmayın ama mala anlatır gibi anlatırsanız iyi olur Co2 falan hiç bir şey bilmiyorum.Aklımda zemini full monte carlo kaplayıp ortaya dallanıp budaklanan bir ağaç dekoru koymak var.Yardım edecek herkese teşekkür ederim.[/QUOTE]
Merhaba;
1-Konuda bahsedildiği gibi co2 olan akvaryumda karides olmaz diye bir şey yok yıllardır bakıyorum,olur.
2-brüt 47 net 35litre civarı bir akvaryumun var balık pek olmaz karidesle birlikte balık bakmak istersen galaxy rasbora - rasbora brigette - lepistes bakabilirsin ama adetleri rasboralarda 6 yı lepisteslerde 2-3 ü geçmeki lepisten bence hiç koyma dişi erkek koyarsan ürerler sadece 3-4 erkek olabilir ama kavga vs olurmu bilmem ben olsam 6-7 tane galaxy atar geçerdim tabi zevk meselesi.
3-filtre; pipo filtreye hiç girme hava motoru vs alırsan ek masraf onu geç çok ses kendinden motorlu pipo belki olabilir ama yine tavsiye etmem zaten ufak birde içeri pipo sokup az olan hacmi de daraltma git sunsun603b al çok pahalı değil tabi bütçe bilmiyorum yazılmamış emiş kısmınada karidesler için aparat var onu takarsın kaçmazlar filtreye pahalı gelirse 602b de iş görür.
4-monte carlo co2 ister ışık iyi ister eğer yapacaksan co2 olarak tüp maliyetli gelirse limon ve karbonatla yapılan sitrik asit sistemi co2 olarak işini görür aydınlatma olarak da orionled c serisi 35cm yükseklikte yeter gibi. zemini 5cm yaparsın 30cm de c serisi monte carlo yetiştirir hızlı büyümez belki ama olur.[EDIT]Eminsalih,2026-04-20 03:56:33[/EDIT]
Oase Marka Dış Filtre Hakkında
[QUOTE=Srknatmn]
850 modelinin debisi fazla gelmiyor mu yani tankınıza?Fazla akıntı ve sirkülasyon balıkları rahatsız eder diye çokta debisi yüksek kapasitelere gidesim yok açıkçası.Sizdeki modeli saatte kaç lt çeviriyor acaba?[/QUOTE]
Dış filtreler düşündüğünüz gibi kağıtta yazan debileri vermezler bende de 60x40x40 tank var net su hacmi 70litre falandır filtrosmart 200 kullanıyorum debisi kağıt üstünde 800 artı arkada sunsun 603b var oda 400 ama geçen oaseyi üstün körü ölçtüm verdiği çıkış 400e kadar inmişti ve ikisi akvaryumu anca çeviriyor tabi bol bitkili vs o yüzden dendiği gibi alabildiğiniz en yükseğini alın tabi 70 litre tanka fx6 da almayın da :) en kötü elyafı 2 kat yaparsın debi direkt düşer zaten.
[QUOTE=Srknatmn]
850 modelinin debisi fazla gelmiyor mu yani tankınıza?Fazla akıntı ve sirkülasyon balıkları rahatsız eder diye çokta debisi yüksek kapasitelere gidesim yok açıkçası.Sizdeki modeli saatte kaç lt çeviriyor acaba?[/QUOTE]
Dış filtreler düşündüğünüz gibi kağıtta yazan debileri vermezler bende de 60x40x40 tank var net su hacmi 70litre falandır filtrosmart 200 kullanıyorum debisi kağıt üstünde 800 artı arkada sunsun 603b var oda 400 ama geçen oaseyi üstün körü ölçtüm verdiği çıkış 400e kadar inmişti ve ikisi akvaryumu anca çeviriyor tabi bol bitkili vs o yüzden dendiği gibi alabildiğiniz en yükseğini alın tabi 70 litre tanka fx6 da almayın da :) en kötü elyafı 2 kat yaparsın debi direkt düşer zaten.
60x35x35 High Bitkili Kurulum Başlangıcım
[QUOTE=emresycn]@Eminsalih uyarınız için teşekkür ederim hocam. Test kitleri için tavsiyeniz var mı ?
Güncel fotolar:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200954/280320261539041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200954/280320261539071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200954/280320261539101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200954/280320261539161.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Ben seranın testlerini kullanıyorum no3 ve po4 yeterli olur. Genelde nitratı 10ppm yakınında tutmak iyidir fosfatı da 0.5-1ppm arası iyidir aralarındaki oran şaşarsa yeşil toz yada yeşil nokta yosunu başlar. Mümkünse gübreleri ayrı ayrı ve günlük vermek en idealidir all in one gübreler high-tech akvaryumlarda pek önerilmez çünkü oranı ayarlayamazsınız her tankın tüketimi farklıdır sizin tankınız fosfatı fazla tüketse all in one ile sadece fosfat eklemesi mümkün değil bu sefer diğer yeterli gelenleri de fazlalaştırmış olursunuz. Nitrat ve fosfat seachem tavsiye ederim potasyum ucuz yollu olur yapımı da basittir ama ben uğraşmadım gerek yok bence 1l alın 1 sene gider zaten. İlk önce test edip miktarlara bakıp ona göre eklemeye başlarsınız ayarı tutturana kadar ufak ufak arttırıp ayarlarsınız bir süre sonra denge oturunca zaten testlere gerek kalmıyor.
[QUOTE=emresycn]@Eminsalih uyarınız için teşekkür ederim hocam. Test kitleri için tavsiyeniz var mı ?
Güncel fotolar:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200954/280320261539041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200954/280320261539071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200954/280320261539101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200954/280320261539161.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Ben seranın testlerini kullanıyorum no3 ve po4 yeterli olur. Genelde nitratı 10ppm yakınında tutmak iyidir fosfatı da 0.5-1ppm arası iyidir aralarındaki oran şaşarsa yeşil toz yada yeşil nokta yosunu başlar. Mümkünse gübreleri ayrı ayrı ve günlük vermek en idealidir all in one gübreler high-tech akvaryumlarda pek önerilmez çünkü oranı ayarlayamazsınız her tankın tüketimi farklıdır sizin tankınız fosfatı fazla tüketse all in one ile sadece fosfat eklemesi mümkün değil bu sefer diğer yeterli gelenleri de fazlalaştırmış olursunuz. Nitrat ve fosfat seachem tavsiye ederim potasyum ucuz yollu olur yapımı da basittir ama ben uğraşmadım gerek yok bence 1l alın 1 sene gider zaten. İlk önce test edip miktarlara bakıp ona göre eklemeye başlarsınız ayarı tutturana kadar ufak ufak arttırıp ayarlarsınız bir süre sonra denge oturunca zaten testlere gerek kalmıyor.
60x35x35 High Bitkili Kurulum Başlangıcım
[QUOTE=emresycn]25.03.2026 güncellemesi,
[IMG]https://i.hizliresim.com/tuuycd8.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/gw5hea6.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/pnmonin.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/a3k6y1c.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/rt2elsk.jpg[/IMG]
Cubalar zemini kaplamak üzere, akvaryumda şuan için yosun sorunu sıfıra yakın. Sıvı gübreye 1 hafta sonra başlamayı düşünüyorum. [/QUOTE]
Aktif toprakların malum bir salınım süresi var şuan gübresiz güzel ilerliyor ilk 2-3 ay geçtikten sonra gübre ayarını iyi yapmanız lazım yoksa yosun kaçınılmaz olur şimdi gübresiz iyi gidiyor az gireyim girmeyeyim hatasına düşmeyin test kiti kullanarak nitrat fosfat dengesini stabil tutmaya çalışın.
[QUOTE=emresycn]25.03.2026 güncellemesi,
[IMG]https://i.hizliresim.com/tuuycd8.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/gw5hea6.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/pnmonin.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/a3k6y1c.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/rt2elsk.jpg[/IMG]
Cubalar zemini kaplamak üzere, akvaryumda şuan için yosun sorunu sıfıra yakın. Sıvı gübreye 1 hafta sonra başlamayı düşünüyorum. [/QUOTE]
Aktif toprakların malum bir salınım süresi var şuan gübresiz güzel ilerliyor ilk 2-3 ay geçtikten sonra gübre ayarını iyi yapmanız lazım yoksa yosun kaçınılmaz olur şimdi gübresiz iyi gidiyor az gireyim girmeyeyim hatasına düşmeyin test kiti kullanarak nitrat fosfat dengesini stabil tutmaya çalışın.
SON MESAJLAR
- Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 11:42
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 11:36
Yeni Üye Forumu - Su Yosunu Cyber_Scout, 11:25
Yosun - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
altuntasseref,
ochischeni_tumr,
Hidro Dinamik,
EKAR,
osmandbnl,
aquaticathearmi,
ezzalisi,
Kınayu,
Mithrandirr,
yeekim,
zekigonlum,
0rnn,
fikret43,
yyiImaz,
ciways,
Zombie2626,
Feanor,
Omer1881,
Jeveux,
zen666,
SinanBulut,
DigitalPen,
sina cen,
Öğretmen Ali,
Tuby,
ugurinann,
tukabu,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
ochischeni_bspl,
atakanaydin,
MehmetEgemen,
muratskara,
ÇaĞRı,
Ercankurt,
yns325,
metsi,
a.gumrah,
Fatihsm,
EmiirKaan,
888starz_foMt,
scorpion26,
MrBdk,
priemka_woOa,
yusufelik,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
