ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ecelci
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
37
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Mart 2017 08:36
Son Ziyaret:
12 Şubat 2024 22:14
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Efe Elçi
Doğum Tarihi:
27 Ekim 1981
Yaş:
44
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Ofisim İçin Akvaryum
Sadece 70 kg taşımak olarak düşünmeyin olayı. Altında yatan bir sürü dinamik ve çok basit bir soru var:
[B]Kurulumunuzu, içindeki canlılar, ofisinizin yerlerini, vs. tehlikeye atmaya değer mi?[/B][EDIT]ecelci,2017-06-19 22:29:14[/EDIT]
Sadece 70 kg taşımak olarak düşünmeyin olayı. Altında yatan bir sürü dinamik ve çok basit bir soru var:
[B]Kurulumunuzu, içindeki canlılar, ofisinizin yerlerini, vs. tehlikeye atmaya değer mi?[/B][EDIT]ecelci,2017-06-19 22:29:14[/EDIT]
Fanustan Kurtuluş
[QUOTE=Kınayu]Selamlar Maşallah [:nazar:] Ecelci bey sade duru ve gayet güzel akvaryum dekarasyonunuz ve yerinde kararında balık seçiminiz için sizi tebrik ederim [:iyi:] [/QUOTE]
Sağolun, çok incesiniz. Balık seçimi bana ait değildi ama ben yaşatmayı seçtim.
[QUOTE=mesutok]Yeni akvaryumunuz kaç litre?[/QUOTE]
100 diyorum ama teknik olarak 96 litre. 60x40x40
[QUOTE=arizek]Emeğinize sağlık.. ben de sizin gibi oğlum sayesinde başladım.. 15lt lik akvaryumda japon balığı besleyerek.. sonra benim hoşuma gitti, büyütmek istedim.. 75lt ye çıkardım.. ona dolap yaptırdım, tür değiştirdim, sonra o da ufak geldi, şimdi 220lt bi akvaryumum var.. aslında bu da ufak ama yer sıkıntısı yüzünden şimdilik büyütemiyorum :) siz de ben ve bi çok arkadaş gibi başlamışsınız, sonunuz hayrolsun :)[/QUOTE]
Kesinlikle eli kaptırınca kol gidiyor. Öyle akvaryumlar gördüm ki burada dediğim gibi yer olsa evde hiç düşünmeyeceğim. Veya ofise alsam çok olay çıkartırlar mı diye merak etmiyor değilim :)
[QUOTE=Kınayu]Selamlar Maşallah [:nazar:] Ecelci bey sade duru ve gayet güzel akvaryum dekarasyonunuz ve yerinde kararında balık seçiminiz için sizi tebrik ederim [:iyi:] [/QUOTE]
Sağolun, çok incesiniz. Balık seçimi bana ait değildi ama ben yaşatmayı seçtim.
[QUOTE=mesutok]Yeni akvaryumunuz kaç litre?[/QUOTE]
100 diyorum ama teknik olarak 96 litre. 60x40x40
[QUOTE=arizek]Emeğinize sağlık.. ben de sizin gibi oğlum sayesinde başladım.. 15lt lik akvaryumda japon balığı besleyerek.. sonra benim hoşuma gitti, büyütmek istedim.. 75lt ye çıkardım.. ona dolap yaptırdım, tür değiştirdim, sonra o da ufak geldi, şimdi 220lt bi akvaryumum var.. aslında bu da ufak ama yer sıkıntısı yüzünden şimdilik büyütemiyorum :) siz de ben ve bi çok arkadaş gibi başlamışsınız, sonunuz hayrolsun :)[/QUOTE]
Kesinlikle eli kaptırınca kol gidiyor. Öyle akvaryumlar gördüm ki burada dediğim gibi yer olsa evde hiç düşünmeyeceğim. Veya ofise alsam çok olay çıkartırlar mı diye merak etmiyor değilim :)
Fanustan Kurtuluş
[QUOTE=mesutok]Tabiki ne kadar geniş alan o kadar huzurlu balıklar oluyor. Japonlar haşlanmış sebzeleri severler, birçok sebzeyi haşlayıp yumuşak halde verebilirsiniz, haşlanmış ıspanak yaprağı, bezelye, papates, semiz otu, havuç, yemek kabağı, kırmızı biber, arada bir yağsız pirinç lapası, kışın mandalina içi, portakal içi gibi çeşitler denenerek çoğaltılabilir. Su değişimi ve filtre bakımlarından korkmayın sudaki organik artıklardır suyu bozan, ne kadar uzaklaştırırsanız balıklar ne kadar sağlıklı temiz suda yüzerlerse o kadar sağlıklı olurlar. Şimdi yaz mevsimi geliyor bol bol 4-5 günde bir su değişimi yapabilirsiniz, örneğin benim akvaryumum, 50 litre, her hafta yüzde 60 civarı su değişimi yaparım.[/QUOTE]
Ben de haftada bir %30 diye düşünüyordum hatta onun için yoğurt kabı veya ikinci bir akvaryum alacaktım ama akvaryumu aldığım dükkandaki beyefendi bu boyutta bir akvaryuma iki japon olacaksa su değişimini yapmanıza bile gerek yok aslında, veya en kötü 2 ayda bir yapabilirsiniz dedi.
[QUOTE=mesutok]Tabiki ne kadar geniş alan o kadar huzurlu balıklar oluyor. Japonlar haşlanmış sebzeleri severler, birçok sebzeyi haşlayıp yumuşak halde verebilirsiniz, haşlanmış ıspanak yaprağı, bezelye, papates, semiz otu, havuç, yemek kabağı, kırmızı biber, arada bir yağsız pirinç lapası, kışın mandalina içi, portakal içi gibi çeşitler denenerek çoğaltılabilir. Su değişimi ve filtre bakımlarından korkmayın sudaki organik artıklardır suyu bozan, ne kadar uzaklaştırırsanız balıklar ne kadar sağlıklı temiz suda yüzerlerse o kadar sağlıklı olurlar. Şimdi yaz mevsimi geliyor bol bol 4-5 günde bir su değişimi yapabilirsiniz, örneğin benim akvaryumum, 50 litre, her hafta yüzde 60 civarı su değişimi yaparım.[/QUOTE]
Ben de haftada bir %30 diye düşünüyordum hatta onun için yoğurt kabı veya ikinci bir akvaryum alacaktım ama akvaryumu aldığım dükkandaki beyefendi bu boyutta bir akvaryuma iki japon olacaksa su değişimini yapmanıza bile gerek yok aslında, veya en kötü 2 ayda bir yapabilirsiniz dedi.
Fanustan Kurtuluş
[QUOTE=mesutok]Maaşallah sağlıklı günlerde besleyin, en sondaki turuncu kuyrukları beyaz balık çok güzel bir balık değişik ve güzel bir yapısı var. [:nazar:][/QUOTE]
Teşekkürler. Vallahi akvaryuma geçince ihtişamı ortaya çıktı, fanusta bu kadar güzel gözükmüyordu. Herhalde dar alanda rahat rahat yüzemediğinden.
[QUOTE=mesutok]Maaşallah sağlıklı günlerde besleyin, en sondaki turuncu kuyrukları beyaz balık çok güzel bir balık değişik ve güzel bir yapısı var. [:nazar:][/QUOTE]
Teşekkürler. Vallahi akvaryuma geçince ihtişamı ortaya çıktı, fanusta bu kadar güzel gözükmüyordu. Herhalde dar alanda rahat rahat yüzemediğinden.
Fanustan Kurtuluş
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172330031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172331021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172332141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172333071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172334301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172330031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172331021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172332141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172333071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195902/050520172334301.jpg[/IMG]
Fanustan Kurtuluş
Bu akşam son kez fanusu temizledim. İçindeki üç yeşil taş, bir çanak parçası ve bir boncuğu anı olarak akvaryuma koyayım dedim ama sonradan vazgeçtim. Balık hafızası filan derler ama yine de eski günleri hızlıca unutmaları daha sağlıklı olur.
Filtre suyu gayet güzel temizlemiş. 100 litrelik akvaryum ve saatte 300 litrelik iç filtre bir de harici ön filtre olunca su yüzeyindeki pislikler de gitmişti. Sadece yan cama 45 derece açıyla (suyla camın birleştiği noktaya su atıyor) vuran şelale başlığı bana göre biraz çok baloncuk ve akıntı yaratıyor. Yarın bir de 90 derece dönürüp arka cama doğru vermeye çalışacağım. Baloncukları gidermezse bile en azından akvaryumun genelindeki akıntıyı sadece bir tarafına sınırlamış olurum diye düşünüyorum.
Balıkların ise çok aldırdıkları yok gibiydi akıntıya ve fazla oksijene. Oldukça şendiler yeni evlerine gelince. Yarım saat filan izledim, başta temkinli davranmalarına rağmen bir 10 dakika sonra oyun oynuyorlar hatta filtre sisteminin çıkışına kadar gelip akıntıya bırakıyorlardı kendilerini.
Bu akşam son kez fanusu temizledim. İçindeki üç yeşil taş, bir çanak parçası ve bir boncuğu anı olarak akvaryuma koyayım dedim ama sonradan vazgeçtim. Balık hafızası filan derler ama yine de eski günleri hızlıca unutmaları daha sağlıklı olur.
Filtre suyu gayet güzel temizlemiş. 100 litrelik akvaryum ve saatte 300 litrelik iç filtre bir de harici ön filtre olunca su yüzeyindeki pislikler de gitmişti. Sadece yan cama 45 derece açıyla (suyla camın birleştiği noktaya su atıyor) vuran şelale başlığı bana göre biraz çok baloncuk ve akıntı yaratıyor. Yarın bir de 90 derece dönürüp arka cama doğru vermeye çalışacağım. Baloncukları gidermezse bile en azından akvaryumun genelindeki akıntıyı sadece bir tarafına sınırlamış olurum diye düşünüyorum.
Balıkların ise çok aldırdıkları yok gibiydi akıntıya ve fazla oksijene. Oldukça şendiler yeni evlerine gelince. Yarım saat filan izledim, başta temkinli davranmalarına rağmen bir 10 dakika sonra oyun oynuyorlar hatta filtre sisteminin çıkışına kadar gelip akıntıya bırakıyorlardı kendilerini.
Fanustan Kurtuluş
[QUOTE=mesutok]Tereddüte gerek yok bakın geçen eminönüne gittim bir yer buldum kocaman uygun tek girişti lestiyi 5 TL ya aldım. Kebapçı testileri koydum akvaryuma kaç haftadır Dip balığımda sevdi yaşıyor içinde sizde alabirisiniz bunu linki inceleyin. Petshopta daha küçüklerini bulursunuz cüce vatoz onada girer saklanır 10 cm dar uzun olur, cüce vatoz testisi derseniz verirler zaten.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/testi_tek_girisli_vatoz_cae_makrakanta_vb_k900305.asp[/URL]
bir cüce vatoz testisi:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/72854/050520171024531.jpg[/IMG]
O bahsettiğiniz salyangzlar adi salyangoz diye geçiyor hızla çoğalıp akvaryumu istila edebiliyorlar. Daha çok bitkilerle gelirler ve çoğalırlar. Bir çok hobicinin canını çok sıkarlar pek tercih edilmezler. Elma salyangozu Sarı renkli güzel salyangozlar.[/QUOTE]
Güzel bir fikir. Bağlantıdaki paylaşımınızdaki biraz büyük gelmişti gözüme ama bu fotoğraf henüz açılmamıştı, bunu görünce daha fazla aklıma yattı. Tabii Eminönü'ne gitmek ölüm ama yakınlarda bir şey bakarım. Sağolun fikir için.
Salyangozlardan kurtulmak gerekiyor o zaman. Zaten suyun yüzeyinde ters yürüyen hayvana kanım ısınamamıştı [;)]
[QUOTE=emreksk]Hayırlı olsun Efe bey,sağlıklı balıklar.Başımıza ne geliyorsa ufaklıklar sayesinde geliyor :) Biz de 1 japon balığı almaya giderken 65 litreyi kucağımda bulmuştum.[/QUOTE]
Vallahi sormayın, yer olsa inanılmaz güzel akvaryumlar ve tasarımlar var. Zaten patron bizim evde yer yok diye kayınvalideye kurdurdu akvaryumu, çocuklar yuvadan çıkıp oraya gittikleri için her akşam ben gelene kadar orada oluyorlar. Tek sıkıntı bizimkiler daha ufak (3.5 olmadılar henüz) dolayısıyla oyuncak olarak yaklaşıyorlar, dün mesela filtreyi takarken onları da götürdüm mıknatıslı cam sileceğini kullanacağız diye akvaryumun o tarafındaki kumu tamamen kazdılar. Artık silecek dolapta duruyor, gerektiğinde kullanılmak üzere. Bir de bakacağım diye abanıyorlar veya camın kenarından tutup kendilerini yukarı çekmek istiyorlar. Sırf bu yüzden bizim evde salonu koymakta tereddütlerim vardı, en yoğun oyun ve boğuşmalar orada yaşanıyor diye.
[QUOTE=mesutok]Tereddüte gerek yok bakın geçen eminönüne gittim bir yer buldum kocaman uygun tek girişti lestiyi 5 TL ya aldım. Kebapçı testileri koydum akvaryuma kaç haftadır Dip balığımda sevdi yaşıyor içinde sizde alabirisiniz bunu linki inceleyin. Petshopta daha küçüklerini bulursunuz cüce vatoz onada girer saklanır 10 cm dar uzun olur, cüce vatoz testisi derseniz verirler zaten.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/testi_tek_girisli_vatoz_cae_makrakanta_vb_k900305.asp[/URL]
bir cüce vatoz testisi:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/72854/050520171024531.jpg[/IMG]
O bahsettiğiniz salyangzlar adi salyangoz diye geçiyor hızla çoğalıp akvaryumu istila edebiliyorlar. Daha çok bitkilerle gelirler ve çoğalırlar. Bir çok hobicinin canını çok sıkarlar pek tercih edilmezler. Elma salyangozu Sarı renkli güzel salyangozlar.[/QUOTE]
Güzel bir fikir. Bağlantıdaki paylaşımınızdaki biraz büyük gelmişti gözüme ama bu fotoğraf henüz açılmamıştı, bunu görünce daha fazla aklıma yattı. Tabii Eminönü'ne gitmek ölüm ama yakınlarda bir şey bakarım. Sağolun fikir için.
Salyangozlardan kurtulmak gerekiyor o zaman. Zaten suyun yüzeyinde ters yürüyen hayvana kanım ısınamamıştı [;)]
[QUOTE=emreksk]Hayırlı olsun Efe bey,sağlıklı balıklar.Başımıza ne geliyorsa ufaklıklar sayesinde geliyor :) Biz de 1 japon balığı almaya giderken 65 litreyi kucağımda bulmuştum.[/QUOTE]
Vallahi sormayın, yer olsa inanılmaz güzel akvaryumlar ve tasarımlar var. Zaten patron bizim evde yer yok diye kayınvalideye kurdurdu akvaryumu, çocuklar yuvadan çıkıp oraya gittikleri için her akşam ben gelene kadar orada oluyorlar. Tek sıkıntı bizimkiler daha ufak (3.5 olmadılar henüz) dolayısıyla oyuncak olarak yaklaşıyorlar, dün mesela filtreyi takarken onları da götürdüm mıknatıslı cam sileceğini kullanacağız diye akvaryumun o tarafındaki kumu tamamen kazdılar. Artık silecek dolapta duruyor, gerektiğinde kullanılmak üzere. Bir de bakacağım diye abanıyorlar veya camın kenarından tutup kendilerini yukarı çekmek istiyorlar. Sırf bu yüzden bizim evde salonu koymakta tereddütlerim vardı, en yoğun oyun ve boğuşmalar orada yaşanıyor diye.
Fanustan Kurtuluş
[QUOTE=mesutok]Hayırlı olsun, size yeni kurulumla ilgili bir link ekleyeyim faydalanabilirsiniz.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_kurulumunda_sudaki_ilk_safha_k774280.asp[/URL]
Japonun yanına bir elma salyangozu, yahut vatoz alacaksanız cüce vatoz alın en fazla 9-10 cm uzarlar, normal vatoz alırsanız yaklaşım iri bir hayır (salatalık) gibi kalınlaşırlar ileride ve 25 cm kadar uzarlar yükleri fazla olur akvaryuma japonada uygun olmaz bu irilik. Çöpçü balığı alabilirsiniz 4 tane gibi sürü balığıdır. En güzeli aslında japonu tek beslemektir. İstanbuldasınız forumdaki hobici arkadaşlardan üretenlerden bu balıkları çok ucuza elde edibilrisiniz, petshoplarda pahalı olabiliyor ve sağlıksız oluyor genelde. Kedi balıkları ilanlarından 3-5 TL ye cücevatoz, omurgasızlar ilanlarından 50 kuruşa elma salayangozunu alabilirsiniz. petshoplarda bu fiyat 10 misli artabiliyor.[/QUOTE]
Teşekkürler. Vatozla ilgili tek tereddütüm yuva veya saklanabilecekleri bir yer öneriliyor. Onu da fazladan kum alarak akvaryum tasarımına şimdiden yedirmek gerekiyor ilerleyen günlerde balıkları ekledikten sonra gereksiz stres olmaması açısından. Aslında fazladan canlı katmayı düşünmüyordum, ama bu boyutta bir akvaryumda iki küçük japon yetiştirince su değişimi yapmaya gerek yok diye bir öneri aldım.
Salyangozlara bakarım, çocuklar seveceklerdir. Şu anda kumla gelen 2-3 misafirimiz var ama elma salyangoz değiller.
[QUOTE=mesutok]Hayırlı olsun, size yeni kurulumla ilgili bir link ekleyeyim faydalanabilirsiniz.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_kurulumunda_sudaki_ilk_safha_k774280.asp[/URL]
Japonun yanına bir elma salyangozu, yahut vatoz alacaksanız cüce vatoz alın en fazla 9-10 cm uzarlar, normal vatoz alırsanız yaklaşım iri bir hayır (salatalık) gibi kalınlaşırlar ileride ve 25 cm kadar uzarlar yükleri fazla olur akvaryuma japonada uygun olmaz bu irilik. Çöpçü balığı alabilirsiniz 4 tane gibi sürü balığıdır. En güzeli aslında japonu tek beslemektir. İstanbuldasınız forumdaki hobici arkadaşlardan üretenlerden bu balıkları çok ucuza elde edibilrisiniz, petshoplarda pahalı olabiliyor ve sağlıksız oluyor genelde. Kedi balıkları ilanlarından 3-5 TL ye cücevatoz, omurgasızlar ilanlarından 50 kuruşa elma salayangozunu alabilirsiniz. petshoplarda bu fiyat 10 misli artabiliyor.[/QUOTE]
Teşekkürler. Vatozla ilgili tek tereddütüm yuva veya saklanabilecekleri bir yer öneriliyor. Onu da fazladan kum alarak akvaryum tasarımına şimdiden yedirmek gerekiyor ilerleyen günlerde balıkları ekledikten sonra gereksiz stres olmaması açısından. Aslında fazladan canlı katmayı düşünmüyordum, ama bu boyutta bir akvaryumda iki küçük japon yetiştirince su değişimi yapmaya gerek yok diye bir öneri aldım.
Salyangozlara bakarım, çocuklar seveceklerdir. Şu anda kumla gelen 2-3 misafirimiz var ama elma salyangoz değiller.
Fanustan Kurtuluş
Dün akşam nihayet iç filtre/kafa moturunu takabildim. Beklediğimden güçlü çıktı, belki on gündür suyun durağan olmasının da etkisiyle oldukça karıştırdı akvaryumun suyunu. Tabii sudaki oksijen artışı gözle görülür oldu, bakalım balıkları geçirme vakti gelince nasıl karşılayacak ufaklıklar. Şu andaki "ev"lerine kıyasla çok farklı bir ortam olduğu kesin.
Dış filtre biraz su kaçırıyordu, tam dolabın dibinde olduğundan şans eseri farkettim yoksa bu akşam gittiğimde çok feci bir durumla karşılaşabilirdim. İç filtreyi kapattım, dış filtreyi söktüm ve lavaboda açıp contasını kontrol ettim. Herhangi bir sıkıntı gözükmüyordu, tekrar kapattım ve taktığımda 20 dakika gözlemlememe rağmen herhangi bir sızıntı tespit edemedim. Herhalde ilk kapatırken tam oturmamıştı diye düşünüyorum.
Yaklaşık bir 10 gün filtreyi çalıştırdıktan sonra balıkları geçireceğim. O noktada akvaryumun kurulumundan itibaren yaklaşık 3 hafta geçmiş olacak. Yakın zamanda bir UV filtresi almam tavsiye ediliyor bakteri oluşumunu engellemek için. Bazen 100 TL'ye hazır basit bir ikinci el sistem alsaydım madden daha anlamlı olurdu diye düşünüyorum ama sonra akvaryumun başına geçince hem balıklar için daha sağlıklı, hem de bizim için daha kolay bir yolu seçtiğimizi düşünüyorum. Bakalım, zamanla göreceğiz nasıl bir işe kalkıştığımızı.
Dün akşam nihayet iç filtre/kafa moturunu takabildim. Beklediğimden güçlü çıktı, belki on gündür suyun durağan olmasının da etkisiyle oldukça karıştırdı akvaryumun suyunu. Tabii sudaki oksijen artışı gözle görülür oldu, bakalım balıkları geçirme vakti gelince nasıl karşılayacak ufaklıklar. Şu andaki "ev"lerine kıyasla çok farklı bir ortam olduğu kesin.
Dış filtre biraz su kaçırıyordu, tam dolabın dibinde olduğundan şans eseri farkettim yoksa bu akşam gittiğimde çok feci bir durumla karşılaşabilirdim. İç filtreyi kapattım, dış filtreyi söktüm ve lavaboda açıp contasını kontrol ettim. Herhangi bir sıkıntı gözükmüyordu, tekrar kapattım ve taktığımda 20 dakika gözlemlememe rağmen herhangi bir sızıntı tespit edemedim. Herhalde ilk kapatırken tam oturmamıştı diye düşünüyorum.
Yaklaşık bir 10 gün filtreyi çalıştırdıktan sonra balıkları geçireceğim. O noktada akvaryumun kurulumundan itibaren yaklaşık 3 hafta geçmiş olacak. Yakın zamanda bir UV filtresi almam tavsiye ediliyor bakteri oluşumunu engellemek için. Bazen 100 TL'ye hazır basit bir ikinci el sistem alsaydım madden daha anlamlı olurdu diye düşünüyorum ama sonra akvaryumun başına geçince hem balıklar için daha sağlıklı, hem de bizim için daha kolay bir yolu seçtiğimizi düşünüyorum. Bakalım, zamanla göreceğiz nasıl bir işe kalkıştığımızı.
Fanustan Kurtuluş
Telefondan becerememiştim, bilgisayar geçince fotoğraf yükleyebildim.
Akvaryumu alalı bir hafta oldu, içine bakteri giderici dışında bir ilaç veya katkı maddesi koymadım. Şu anda dinleniyor ama kafa motoru yarın geleceği için henüz hiç filtrelenmedi.
Aldığımda bir dükkanda karides akvaryumu olarak kullanıldığından oradaki kumla gelen 2-3 tane salyangoz ve bir kaç tane nematode olduğunu okuduğum kurt var. Tavsiye üzerine şimdilik ısıtıcı almadım, belki ileride bir UV filtre ekleyebilirim.
Canlı olarak bir kaç tane vatoz veya bir grup çöpcü eklemeyi düşünüyorum ama çöpçüler en az 5-6 adet önerildiğinden japonlarla 100 litrelik akvaryumu biraz boğabilir gibi geliyor.
Bitki olarak ise sol taraftaki bitişik taşların arkasına (ve henüz fotoğrafta olmayan filtrenin önüne) japonların kemirmeyeceği veya sökmeyeceği dallı bitki almayı düşünüyorum. Bitişik taşların üzerine ise uygun bir moss olabilir. Daha henüz detaylı olarak araştırmadım maalesef.
Kum konusunda tavsiyeleriniz nelerdir, yeterli miktarda mı biraz takviye gerekir mi? Sol taraftaki bitişik kayaların orası daha yüksek bitki düşündüğüm için.[EDIT]ecelci,2017-05-03 20:23:58[/EDIT]
Telefondan becerememiştim, bilgisayar geçince fotoğraf yükleyebildim.
Akvaryumu alalı bir hafta oldu, içine bakteri giderici dışında bir ilaç veya katkı maddesi koymadım. Şu anda dinleniyor ama kafa motoru yarın geleceği için henüz hiç filtrelenmedi.
Aldığımda bir dükkanda karides akvaryumu olarak kullanıldığından oradaki kumla gelen 2-3 tane salyangoz ve bir kaç tane nematode olduğunu okuduğum kurt var. Tavsiye üzerine şimdilik ısıtıcı almadım, belki ileride bir UV filtre ekleyebilirim.
Canlı olarak bir kaç tane vatoz veya bir grup çöpcü eklemeyi düşünüyorum ama çöpçüler en az 5-6 adet önerildiğinden japonlarla 100 litrelik akvaryumu biraz boğabilir gibi geliyor.
Bitki olarak ise sol taraftaki bitişik taşların arkasına (ve henüz fotoğrafta olmayan filtrenin önüne) japonların kemirmeyeceği veya sökmeyeceği dallı bitki almayı düşünüyorum. Bitişik taşların üzerine ise uygun bir moss olabilir. Daha henüz detaylı olarak araştırmadım maalesef.
Kum konusunda tavsiyeleriniz nelerdir, yeterli miktarda mı biraz takviye gerekir mi? Sol taraftaki bitişik kayaların orası daha yüksek bitki düşündüğüm için.[EDIT]ecelci,2017-05-03 20:23:58[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
denizim20,
sina cen,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Ozzgur,
yeekim,
EDDY,
EKAR,
zen666,
abunil,
ErayDemirel,
bilginstein,
ciways,
tuncaysargin,
Yücel BOZDEMİR,
rasporasrc,
MuratOzdemir,
bysmokin,
Hiko,
Kınayu,
HalilSefaa,
BilalM.,
WarrenBlePt,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Conix,
Arch.Hüseyin,
Flytheshrimp,
GETS34,
Umt61,
cancoma,
nakkas__45,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
