ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mertyk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
15
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Aralık 2011 23:40
Son Ziyaret:
18 Şubat 2022 05:09
Toplam Mesaj:
808 [0.15 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
mert yalçınkaya
Doğum Tarihi:
01 Mart 1993
Yaş:
33
İl:
Istanbul
Meslek:
yazılım mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]http://imageshack.us/a/img35/5940/merth.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Yosunlaşmış Bitki Kurtarılabilir Mi
[QUOTE=Ömer t]Akvaryumu bozdugunda ağaç figürunun sığabileceği ici su dolu bir kovaya koy karanlik ışık almayacak bir yere kaldır 3 gun sonra tekrar akvaryuma koyabilirsin.
Yosun 3 günde ölmez fakat üstünde oluşan tum sac sakal geyik boynuzu gibi yosunlar tamamen ölecektir.[/QUOTE]
Peki bu yöntem mossa zarar vermezmi 3 gün ışık almayınca
[QUOTE=Ömer t]Akvaryumu bozdugunda ağaç figürunun sığabileceği ici su dolu bir kovaya koy karanlik ışık almayacak bir yere kaldır 3 gun sonra tekrar akvaryuma koyabilirsin.
Yosun 3 günde ölmez fakat üstünde oluşan tum sac sakal geyik boynuzu gibi yosunlar tamamen ölecektir.[/QUOTE]
Peki bu yöntem mossa zarar vermezmi 3 gün ışık almayınca
Yosunlaşmış Bitki Kurtarılabilir Mi
Herkese merhabalar,yakın zaman içerisinde yosun problemim sebebiylr tankı bozmaya karar vermiştim fakat değerli forum üyelerinin tavsiyelerini dinleyip bozup tekrar kuracağım fakat şöyle bir durum söz konusu akvaryumum içerisinde mini pellia moss türünden yaptığım bir ağaç figürüm var ve bildiğiniz gibi bu moss türü pahalı ve nadir bir tür üzerinde oluşan yosunları nasıl giderebilirim heba olsun istemiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/290520212352001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/290520212352051.jpg[/IMG]
Herkese merhabalar,yakın zaman içerisinde yosun problemim sebebiylr tankı bozmaya karar vermiştim fakat değerli forum üyelerinin tavsiyelerini dinleyip bozup tekrar kuracağım fakat şöyle bir durum söz konusu akvaryumum içerisinde mini pellia moss türünden yaptığım bir ağaç figürüm var ve bildiğiniz gibi bu moss türü pahalı ve nadir bir tür üzerinde oluşan yosunları nasıl giderebilirim heba olsun istemiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/290520212352001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/290520212352051.jpg[/IMG]
Melek Balığı Ve Diğerleri
[QUOTE=MertKurtoglu]Arkadaşlar 450 litre 180 cm uzunluk 60 cm yükseklik 40 cm genişlik akvaryumum var 1.5 hafta önce 20 tane melek aldım damızlık olduklarında eş tuttuklarinda kavgalar olursa 5-6 tanesini çıkarıcam sorum şu
! akvaryumu haftaya bitkili yapcam anibius Java Moss Java fernn Amazon hançeri ve akvaryumun ortasına büyük mangrow kökü koycam kayalar vs ama melekler daha yavru / ergenken diğer balıklari da almak istiyorum almak istediğim balıklar
+ 8 - 10 neon tetra
+2 elma salyangozu ( akvaryumda1 tane var)
+ Oluyor mu bilmiyorum ama olursa kiraz karides
+ 4-5 tane çöpçü balıği
+ 1 tane dişi cüce vatoz
Arkadaşlar böyle bir karma tank mantıklı mıdır korktuğum tür melekler özellikle videolarda gördüm ilk melek deneyimim bunlar eş tutup bölge vs tutunca çok kavgacı oluyorlarmış bu balıklara şimdi alışırlar ise ileride sorun yaşar mıyım?
( Aşama aşama akvaryuma kaya kök bitki alıcam baya bol bitkili boy kök ve kayalı vir akvaryum yapıcam )[/QUOTE]
Öncelikle merhaba,dediğiniz gibi melek balıkları bölgeci balıklardır kendi belirledikleri yerlerde başka balıkların olmasını istemezler kavgalar olabilir.karides koymayı hiç düşünmeyin bile yazık olur.
[QUOTE=MertKurtoglu]Arkadaşlar 450 litre 180 cm uzunluk 60 cm yükseklik 40 cm genişlik akvaryumum var 1.5 hafta önce 20 tane melek aldım damızlık olduklarında eş tuttuklarinda kavgalar olursa 5-6 tanesini çıkarıcam sorum şu
! akvaryumu haftaya bitkili yapcam anibius Java Moss Java fernn Amazon hançeri ve akvaryumun ortasına büyük mangrow kökü koycam kayalar vs ama melekler daha yavru / ergenken diğer balıklari da almak istiyorum almak istediğim balıklar
+ 8 - 10 neon tetra
+2 elma salyangozu ( akvaryumda1 tane var)
+ Oluyor mu bilmiyorum ama olursa kiraz karides
+ 4-5 tane çöpçü balıği
+ 1 tane dişi cüce vatoz
Arkadaşlar böyle bir karma tank mantıklı mıdır korktuğum tür melekler özellikle videolarda gördüm ilk melek deneyimim bunlar eş tutup bölge vs tutunca çok kavgacı oluyorlarmış bu balıklara şimdi alışırlar ise ileride sorun yaşar mıyım?
( Aşama aşama akvaryuma kaya kök bitki alıcam baya bol bitkili boy kök ve kayalı vir akvaryum yapıcam )[/QUOTE]
Öncelikle merhaba,dediğiniz gibi melek balıkları bölgeci balıklardır kendi belirledikleri yerlerde başka balıkların olmasını istemezler kavgalar olabilir.karides koymayı hiç düşünmeyin bile yazık olur.
Hobiye Son.
Herkesin değerli yorumları için çok teşekkür ederim ilk bitki ekiminde potasyum verilmesini youtube üzerinde bazı videolarda gördüğüm için yapmıştım ama şimdi anlıyorumki iyice araştırmadan bir şey yapmamak gerekiyormuş.sizlerin dedikler doğrultusunda bir kaç sorum olacak.
1-)Co2 de saniyede bir damla vs ben bunu nasıl anlıyorum yani saniyede bir damla tam olarak ne demek oluyor ben gözle görülür şekilde difizörden birsürü co2 geldiğini görüyorum bu saniyede kaç damlacık olur ?
2-)Kumum aktif toprak olmadığı için besinleri ilk başta vermem gerektiğini söylemişsiniz.yani bitkileri ektiğim andan itibaren gerekli olan tüm gübrelere birden girmeli miyim ?
3-)dediğiniz gibi şelale filtrem co2 den çıkan kabarcıkların bir kısmını emiş borusundan emiyor bu bir problem teşkil eder mi ?
4-)test kitleri almamı söylemişsiniz hangi test kitlerini almalıyım ? Fiyat konusundada biraz ekonomik ve güvenilir marka önerir misiniz ?
[EDIT]mertyk,2021-05-26 16:55:02[/EDIT]
Herkesin değerli yorumları için çok teşekkür ederim ilk bitki ekiminde potasyum verilmesini youtube üzerinde bazı videolarda gördüğüm için yapmıştım ama şimdi anlıyorumki iyice araştırmadan bir şey yapmamak gerekiyormuş.sizlerin dedikler doğrultusunda bir kaç sorum olacak.
1-)Co2 de saniyede bir damla vs ben bunu nasıl anlıyorum yani saniyede bir damla tam olarak ne demek oluyor ben gözle görülür şekilde difizörden birsürü co2 geldiğini görüyorum bu saniyede kaç damlacık olur ?
2-)Kumum aktif toprak olmadığı için besinleri ilk başta vermem gerektiğini söylemişsiniz.yani bitkileri ektiğim andan itibaren gerekli olan tüm gübrelere birden girmeli miyim ?
3-)dediğiniz gibi şelale filtrem co2 den çıkan kabarcıkların bir kısmını emiş borusundan emiyor bu bir problem teşkil eder mi ?
4-)test kitleri almamı söylemişsiniz hangi test kitlerini almalıyım ? Fiyat konusundada biraz ekonomik ve güvenilir marka önerir misiniz ?
[EDIT]mertyk,2021-05-26 16:55:02[/EDIT]
Hobiye Son.
[QUOTE=kans]Mert kardeşim selamlar eğer hightech kurulumda tecrübeli değilseniz kurulumu daha yapmadan test kiti almak zorundasınız. Tecrübeli olan hobici bir nebze de olsa bitkilerin durumundan sudaki dengeyi az çok kestirebilir yorum yapabilir ancak sizin bu durumda test şart. High tech kurulumda sıvı gübreyi sadece potasyum olarak veremezsiniz potasyum katkısı bitkilerin büyümesine fayda sağlar doğrudur ama bu kurulumlarda potasyum takviyesinin en büyük amacı dışardan verilen nitrat ve fosfat gübrelerini bitkileri tetikleyerek almasını sağlamaktır böylece alg ve yosun oluşumuna engel olan potasyum bir diğer deyişle dengeleyici konumdadır. Siz şu an sadece potasyum vererek tamamen dengeyi bozuyorsunuz probleme sadece buradan başlayarak co2’ye oradan ışığa oradan su değerlerine vs falan uzar gider high tech olması için bütün verileri uygulamak gerekli yoksa bu durumlar oluşuyor sadece potasyum veriyorsanız co2 vermeyin aydınlatma süresini azaltın ya da ışığın gücünü kesin akıntıyı fazlalaştırın suyu havalandırın bu şekilde hightech yapayım derken lowtech bile olmuyor malesef[/QUOTE]
Öncelikle çok teşekkür ederim şu anlık potasyumu keseceğim haftada 2 kere %50 su değişimi yapıp aydınlatma süresini 4 saate düşüreceğim peki ya hangi test kitlerini almam gerekli ?
[QUOTE=kans]Mert kardeşim selamlar eğer hightech kurulumda tecrübeli değilseniz kurulumu daha yapmadan test kiti almak zorundasınız. Tecrübeli olan hobici bir nebze de olsa bitkilerin durumundan sudaki dengeyi az çok kestirebilir yorum yapabilir ancak sizin bu durumda test şart. High tech kurulumda sıvı gübreyi sadece potasyum olarak veremezsiniz potasyum katkısı bitkilerin büyümesine fayda sağlar doğrudur ama bu kurulumlarda potasyum takviyesinin en büyük amacı dışardan verilen nitrat ve fosfat gübrelerini bitkileri tetikleyerek almasını sağlamaktır böylece alg ve yosun oluşumuna engel olan potasyum bir diğer deyişle dengeleyici konumdadır. Siz şu an sadece potasyum vererek tamamen dengeyi bozuyorsunuz probleme sadece buradan başlayarak co2’ye oradan ışığa oradan su değerlerine vs falan uzar gider high tech olması için bütün verileri uygulamak gerekli yoksa bu durumlar oluşuyor sadece potasyum veriyorsanız co2 vermeyin aydınlatma süresini azaltın ya da ışığın gücünü kesin akıntıyı fazlalaştırın suyu havalandırın bu şekilde hightech yapayım derken lowtech bile olmuyor malesef[/QUOTE]
Öncelikle çok teşekkür ederim şu anlık potasyumu keseceğim haftada 2 kere %50 su değişimi yapıp aydınlatma süresini 4 saate düşüreceğim peki ya hangi test kitlerini almam gerekli ?
Hobiye Son.
[QUOTE=Genç__Akvartist]
Filtre yetersiz galiba bakteri kültürü kullandınız mı ? Filtrede oksijensiz bakterilerin üremesi için gerekli olan seachem mantrix sera siporax tarzı bir ürün var mı ? Acele etmeyin sakin olun daha hala hiç bir şey bitmiş değil bu akvaryum kurtarılabilir ilk olarak tetra alg temizleyici alın(almasanız da olur ama alsanız daha iyi) sonra yosunları mekanik şekilde elinizle bir temizleyin daha sonra filtrede var mı bilmiyorum matrix sera siporax benzeri bir ürün koyun mutlaka ilk 3 hafta gübre verilmemeli akvaryuma bakteri kültürü kullanın mutlaka seachem stability 50ml 35 lira zaten dediğim gibi kur boz kur boz yaptıkça başarılı olma şansınız azalacak akvaryum hakkında daha detaylı bilgi verirseniz yardımcı olmaya çalışırım [:)][/QUOTE]
Öncelikle değerli mesajınız için çok teşekkür ederim açıkçası bir umut ışığı görmeme sebep oldunuz.kısaca akvaryumum hakkında sizleri bilgilendireyim.
Aydınlatma:mygos plunt 40W pink full spectrum+white 10000k
Co2:tüplü sistem
Gübreleme:şuanlık sadece potasyum
Bitki:monte carlo ve mini pellia moss
Filtre:fluval c2 şelale filtre
Aydınlatmayı günde 7 saat yapıyorum filtremin içerisinde dediğiniz ürünlerden kullanmıyorum ama devam etme kararı alırsam ilk işim kullanmak olacak.co2 ye gelirsek ışıklar açılmadan 2 saat önce açıp ışıklar kapanmadan 1 saat önce kapatıyorum.
[QUOTE=Genç__Akvartist]
Filtre yetersiz galiba bakteri kültürü kullandınız mı ? Filtrede oksijensiz bakterilerin üremesi için gerekli olan seachem mantrix sera siporax tarzı bir ürün var mı ? Acele etmeyin sakin olun daha hala hiç bir şey bitmiş değil bu akvaryum kurtarılabilir ilk olarak tetra alg temizleyici alın(almasanız da olur ama alsanız daha iyi) sonra yosunları mekanik şekilde elinizle bir temizleyin daha sonra filtrede var mı bilmiyorum matrix sera siporax benzeri bir ürün koyun mutlaka ilk 3 hafta gübre verilmemeli akvaryuma bakteri kültürü kullanın mutlaka seachem stability 50ml 35 lira zaten dediğim gibi kur boz kur boz yaptıkça başarılı olma şansınız azalacak akvaryum hakkında daha detaylı bilgi verirseniz yardımcı olmaya çalışırım [:)][/QUOTE]
Öncelikle değerli mesajınız için çok teşekkür ederim açıkçası bir umut ışığı görmeme sebep oldunuz.kısaca akvaryumum hakkında sizleri bilgilendireyim.
Aydınlatma:mygos plunt 40W pink full spectrum+white 10000k
Co2:tüplü sistem
Gübreleme:şuanlık sadece potasyum
Bitki:monte carlo ve mini pellia moss
Filtre:fluval c2 şelale filtre
Aydınlatmayı günde 7 saat yapıyorum filtremin içerisinde dediğiniz ürünlerden kullanmıyorum ama devam etme kararı alırsam ilk işim kullanmak olacak.co2 ye gelirsek ışıklar açılmadan 2 saat önce açıp ışıklar kapanmadan 1 saat önce kapatıyorum.
Hobiye Son.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/260520210103491.jpg[/IMG]
Kardeşlerim abilerim,bu yaşadığım 3.hüsran her yolu denedim forumlar açtım,tavsiyeleri dinledim,kendimce çözümler buldum,araştırmalar yaptım ama nafile ne yaptıysam şu yosun oluşumundan kurtulamadım.sizlere tavsiyem high tech bitkili bir tank kuracaksanız ve bu işte amatörseniz sakın acele etmeyin ben yandım siz yanmayın dayanacak maddi manevi gücüm kalmadığı içinde bitkili hobiye son veriyorum sanırım low tech basic bir akvaryum kuracağım.[EDIT]mertyk,2021-05-26 01:07:50[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/260520210103491.jpg[/IMG]
Kardeşlerim abilerim,bu yaşadığım 3.hüsran her yolu denedim forumlar açtım,tavsiyeleri dinledim,kendimce çözümler buldum,araştırmalar yaptım ama nafile ne yaptıysam şu yosun oluşumundan kurtulamadım.sizlere tavsiyem high tech bitkili bir tank kuracaksanız ve bu işte amatörseniz sakın acele etmeyin ben yandım siz yanmayın dayanacak maddi manevi gücüm kalmadığı içinde bitkili hobiye son veriyorum sanırım low tech basic bir akvaryum kuracağım.[EDIT]mertyk,2021-05-26 01:07:50[/EDIT]
Midas Balığı İle Oscar Yaşarmı
[QUOTE=YunusYILMAZ]Merhaba yaklaşık 10 cm lik Oscar ve erkek Green terrör var yanlarına balık eklemek istiyorum aynı boylarda midas ile sorun çıkarmı veya başka geçinebilecekleri hangi tür ekleyebilirim ürkek bir tür olmasın yeter cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
[/QUOTE][QUOTE=YunusYILMAZ]ŞU anda 65 litre civarı 2 akvaryum var sadece oscar var diğer akvaryumda sadece gt birleştiricem boyları büyüyünce duruma göre bakıcam ekstradan midas almayı planlıyorum daha küçük oldukları için sorun olmuyacak ama midasa güvenemiyorum [/QUOTE]
Merhaba,lütfen bu yazdığımı eleştiri olarak görmeyin,sadece oscar balıklarına 12 yılını vermiş her şartta beslemiş ve en doğru yolunu kendi tecrübeleriyle görüp fark eden birinin yorumu olarak görün.65 litrede oscar maalesef 4,5 cm iken bile olmaz 10 cm iken hiç olmaz.Bunun sebebi daha sonrasında balığı isterseniz 1000 lt akvaryumada koysanız yanık kalır.gelişimlerinin en iyi olduğu zaman aralığında küçük hacimlerde balık iyi gelişemez ve bu ileride bir problem haline gelir.Eğer en azından 300-400 litrelik bir akvaryum kurma imkanınız henüz yok ise ve yırtıcı balık beslemek için oscar gibi bir balığa merak saldıysanız size yırtıcı ve 60 litrede bir süre bakabileceğiniz farklı yırtıcı balıklar önerebilirim. Keyifli hobiler.
[QUOTE=YunusYILMAZ]Merhaba yaklaşık 10 cm lik Oscar ve erkek Green terrör var yanlarına balık eklemek istiyorum aynı boylarda midas ile sorun çıkarmı veya başka geçinebilecekleri hangi tür ekleyebilirim ürkek bir tür olmasın yeter cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
[/QUOTE][QUOTE=YunusYILMAZ]ŞU anda 65 litre civarı 2 akvaryum var sadece oscar var diğer akvaryumda sadece gt birleştiricem boyları büyüyünce duruma göre bakıcam ekstradan midas almayı planlıyorum daha küçük oldukları için sorun olmuyacak ama midasa güvenemiyorum [/QUOTE]
Merhaba,lütfen bu yazdığımı eleştiri olarak görmeyin,sadece oscar balıklarına 12 yılını vermiş her şartta beslemiş ve en doğru yolunu kendi tecrübeleriyle görüp fark eden birinin yorumu olarak görün.65 litrede oscar maalesef 4,5 cm iken bile olmaz 10 cm iken hiç olmaz.Bunun sebebi daha sonrasında balığı isterseniz 1000 lt akvaryumada koysanız yanık kalır.gelişimlerinin en iyi olduğu zaman aralığında küçük hacimlerde balık iyi gelişemez ve bu ileride bir problem haline gelir.Eğer en azından 300-400 litrelik bir akvaryum kurma imkanınız henüz yok ise ve yırtıcı balık beslemek için oscar gibi bir balığa merak saldıysanız size yırtıcı ve 60 litrede bir süre bakabileceğiniz farklı yırtıcı balıklar önerebilirim. Keyifli hobiler.
Melek Balığı Ve Elma Salyangozu
[QUOTE=MertKurtoglu]450 litre akvaryumuma 20 tane melek balığı Alicam içinde 1 tane elma salyangozu var sadece elma salyangozu ve melek bakmak istiyorum birlikte yaşarlar mi ?
Akvaryum uzunluğu 180cm yükseklik 60 cm içinde silis kum 2 mangrow kökü ve taslar var ( şu anda japon ile bakıyorum salyangoza arada yaklaşıp yokluyorlar kapanıyor sonra geri açılıyor Japonlar kasti olarak bilerek durup saldırdıklarıni görmedim hiç )[/QUOTE]
Forumda bu konu zaten daha önce açılmış araştırıp bulabilirsiniz.melekler salyangozların antenlerini tırtıklayabilir rahat vermeyebilirler birçok böyle problem yaşayan akvaristler olmuş bende tavsiye etmiyorum.
[QUOTE=MertKurtoglu]450 litre akvaryumuma 20 tane melek balığı Alicam içinde 1 tane elma salyangozu var sadece elma salyangozu ve melek bakmak istiyorum birlikte yaşarlar mi ?
Akvaryum uzunluğu 180cm yükseklik 60 cm içinde silis kum 2 mangrow kökü ve taslar var ( şu anda japon ile bakıyorum salyangoza arada yaklaşıp yokluyorlar kapanıyor sonra geri açılıyor Japonlar kasti olarak bilerek durup saldırdıklarıni görmedim hiç )[/QUOTE]
Forumda bu konu zaten daha önce açılmış araştırıp bulabilirsiniz.melekler salyangozların antenlerini tırtıklayabilir rahat vermeyebilirler birçok böyle problem yaşayan akvaristler olmuş bende tavsiye etmiyorum.
Ekleme Yapabilir Miyim?
[QUOTE=tmruff]Arkadaşlar merhaba
100 litrelik bitkili tankımda şu an,
1e1d inci gurami
8 neon tetra
6 panda cory
6 kuhli mevcut.
3 elma salyangozum var. Haftada 1 buharlaşan su üzerine su ekliyorum. Buhar camının yarısını kestirdim. Haftada 10 litreye yakın buharlaşma oluyor. Beklettiğim suyu ekliyorum. Şu an şükür hiç kayıp vermedim. Balıklarım güzel renklendi. Kavga hır gür hiç gözlemlemedim. Bitkilerim serpildi ek olarak bitki türlerimi arttırmaya başladım. Arada bir şeytan dürtüyor. Bu tabloya canlı eklemesi yapabilir miyim? Yoksa artık bundan sonrası tatsız sonuçlar verir mi?
sunsun 603B dış filtrem var. Ek olarak şelale filtrem var. Şelaleyi genelde çalıştırmıyorum. Arada sırada suyun üstünü dalgalandırmak için haftada bir iki kez çalıştırıyorum sadece.
eklemeyi düşündüklerim;
amano karides eklemek istiyorum. velakin henüz amano bulamadım.
Balık olarak 1 veya 2 oto ekleyebilir miyim? Oto yerine küçük bir grup halinde ember tetra falan olabilir. Stok konusunda fikir ve önerilerinizi bekliyorum.[/QUOTE]
Merhabalar,filtreniz kullandığınız tank için ideal ve yeterli hava akışı ve temizliğini sağlayabilir fakat yeni balıklar eklemeyecek olsanız dahi buharlaşan su yerine yeni su eklemek yeterli olmayacaktır.Haftada suyun 3/1 kadar su değişimi sağlamanız gerekir bu canlılarınız için çok önemlidir.Gurami olan tankta karides tavsiye etmem fakat dediğiniz gibi ember tetra veya galaxy rasbora gibi sürü balıklarından 6-8 adet ekleme yapabilirsiniz fakat dediğim gibi düzenli su değişimi ve filtre temizliği şart.
[QUOTE=tmruff]Arkadaşlar merhaba
100 litrelik bitkili tankımda şu an,
1e1d inci gurami
8 neon tetra
6 panda cory
6 kuhli mevcut.
3 elma salyangozum var. Haftada 1 buharlaşan su üzerine su ekliyorum. Buhar camının yarısını kestirdim. Haftada 10 litreye yakın buharlaşma oluyor. Beklettiğim suyu ekliyorum. Şu an şükür hiç kayıp vermedim. Balıklarım güzel renklendi. Kavga hır gür hiç gözlemlemedim. Bitkilerim serpildi ek olarak bitki türlerimi arttırmaya başladım. Arada bir şeytan dürtüyor. Bu tabloya canlı eklemesi yapabilir miyim? Yoksa artık bundan sonrası tatsız sonuçlar verir mi?
sunsun 603B dış filtrem var. Ek olarak şelale filtrem var. Şelaleyi genelde çalıştırmıyorum. Arada sırada suyun üstünü dalgalandırmak için haftada bir iki kez çalıştırıyorum sadece.
eklemeyi düşündüklerim;
amano karides eklemek istiyorum. velakin henüz amano bulamadım.
Balık olarak 1 veya 2 oto ekleyebilir miyim? Oto yerine küçük bir grup halinde ember tetra falan olabilir. Stok konusunda fikir ve önerilerinizi bekliyorum.[/QUOTE]
Merhabalar,filtreniz kullandığınız tank için ideal ve yeterli hava akışı ve temizliğini sağlayabilir fakat yeni balıklar eklemeyecek olsanız dahi buharlaşan su yerine yeni su eklemek yeterli olmayacaktır.Haftada suyun 3/1 kadar su değişimi sağlamanız gerekir bu canlılarınız için çok önemlidir.Gurami olan tankta karides tavsiye etmem fakat dediğiniz gibi ember tetra veya galaxy rasbora gibi sürü balıklarından 6-8 adet ekleme yapabilirsiniz fakat dediğim gibi düzenli su değişimi ve filtre temizliği şart.
SON MESAJLAR
- 10 Yıl Aradan Sonra.. kocoglu, 09:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 07:13
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
darkaura,
Hoppala,
ezzalisi,
heserx,
Mithrandirr,
sina cen,
yeekim,
Feanor,
0rnn,
kocoglu,
wtreals,
florasan,
iEmre,
riderfish,
İsmail YILDIRIM,
BadgeR,
Omer1881,
MiSoSiKiaN,
burakinal,
Kuduoglu,
fikret43,
SeaWorld,
EKAR,
Kınayu,
Sfenks111,
SalihNarci,
zen666,
osmandbnl,
Emerse,
ridvancetin,
dream07,
upeker,
priemka_jhOt,
Eldurmaz,
Öğretmen Ali,
ciways,
nikon_,
Keweln09,
ersin1981,
nadirsivri,
umitlee,
Thunderbird,
ALTEMUR,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
