ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Toxema
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
51
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Nisan 2020 19:38
Son Ziyaret:
16 Ağustos 2021 22:37
Toplam Mesaj:
47 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Salih Özkılıç
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Salih Özkılıç
SON 10 MESAJI
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
16.01.2021
Merhaba,
Tekrar kurulumu yapılan 60x30x30 luk akvaryumun 3 aylık gelişimi :)
Başlardaki fikirlerimden çok farklı olmasına rağmen kafamda çizdiğimden çok daha başarılı oldu,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/160120212315391.jpg[/IMG]
Salih ~
16.01.2021
Merhaba,
Tekrar kurulumu yapılan 60x30x30 luk akvaryumun 3 aylık gelişimi :)
Başlardaki fikirlerimden çok farklı olmasına rağmen kafamda çizdiğimden çok daha başarılı oldu,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/160120212315391.jpg[/IMG]
Salih ~
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
15.11.2020
Merhaba,
Azmettim denedim ama olmadı :)
Sonunda @rizasirman'nın tavsiyelerine uyarak 0 dan kurdum :)
Mevcut filtre vs değişmedi,
Zeminde kg Tropica Plant Growt Substrate, üzerinde 10 kg Vitasand Dere kumu, 10 adet açılarak 3 tane substrate altına 7 tane üzerine kapsül gübre 3 adet de kapsülünü açmadan kullandım,
1 ampül prodibio biodigest ve toz nitrifikasyon bakterisi kullandım suyu verdikten sonra 1 kapak jbl clynol ekledim.
Bitkilerde
Soldan Sağa doğru arka planda:
Rotala Rotundifolia Red, Rotala Macrandra , Ludwigia Glandulosa ve Ludwigia Ovalis,
Orta plan bitkisi olarak ön planla biraz iç içe Alternanthera Reineckii Mini ve Cryptocoryne Lutea
Ön plan bitkisi olarak Staurogyne Repens ve Eleocharis Parvula Mini
Filtre ve mevcut akvaryumun suyunu kullandığım için balıkları 24 saat sonra girdim tanka.
Canlı olarak, 15-20 adet saymadım hiç Yelken Moli Yavru 1 ile 2 cm arası,
6 adet Panda Corydoras 4 adet Komando Corydoras 4 adet Sae (2 3 cm)
Işıklandırmayı günlük 6 saate indirdim 2 hafta bu şekilde ilerleyip sonra duruma göre kademeli 8, ve 10 saat olarak devam edeceğim.
Yemleme 2 günde 1 tetra pro alge, tetra pro colorus ve dajana dip yemi üçgeninde eğer,
Dün ve bugün sıvı gübre girmedim, o konuda açıkçası öneriye ihtiyacım var, tropica yeşil olan gübreyi kullanıyorum.
Bozmadan öncesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201645261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201645351.jpg[/IMG]
Yeni kurulum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201646121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201646251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201646351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201646471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201647031.jpg[/IMG]
15.11.2020
Merhaba,
Azmettim denedim ama olmadı :)
Sonunda @rizasirman'nın tavsiyelerine uyarak 0 dan kurdum :)
Mevcut filtre vs değişmedi,
Zeminde kg Tropica Plant Growt Substrate, üzerinde 10 kg Vitasand Dere kumu, 10 adet açılarak 3 tane substrate altına 7 tane üzerine kapsül gübre 3 adet de kapsülünü açmadan kullandım,
1 ampül prodibio biodigest ve toz nitrifikasyon bakterisi kullandım suyu verdikten sonra 1 kapak jbl clynol ekledim.
Bitkilerde
Soldan Sağa doğru arka planda:
Rotala Rotundifolia Red, Rotala Macrandra , Ludwigia Glandulosa ve Ludwigia Ovalis,
Orta plan bitkisi olarak ön planla biraz iç içe Alternanthera Reineckii Mini ve Cryptocoryne Lutea
Ön plan bitkisi olarak Staurogyne Repens ve Eleocharis Parvula Mini
Filtre ve mevcut akvaryumun suyunu kullandığım için balıkları 24 saat sonra girdim tanka.
Canlı olarak, 15-20 adet saymadım hiç Yelken Moli Yavru 1 ile 2 cm arası,
6 adet Panda Corydoras 4 adet Komando Corydoras 4 adet Sae (2 3 cm)
Işıklandırmayı günlük 6 saate indirdim 2 hafta bu şekilde ilerleyip sonra duruma göre kademeli 8, ve 10 saat olarak devam edeceğim.
Yemleme 2 günde 1 tetra pro alge, tetra pro colorus ve dajana dip yemi üçgeninde eğer,
Dün ve bugün sıvı gübre girmedim, o konuda açıkçası öneriye ihtiyacım var, tropica yeşil olan gübreyi kullanıyorum.
Bozmadan öncesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201645261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201645351.jpg[/IMG]
Yeni kurulum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201646121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201646251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201646351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201646471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/151120201647031.jpg[/IMG]
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
[QUOTE=midnight]İlk kez bitkili kurulumu yaptiginizi farzediyorum , aslinda bitki gelistirme konusunda basariya cok yakinsiniz onunuzdeki en buyuk engel sectiginiz silis kumu galiba 0-1 numara olan yani en ince kumu secmissiniz bu kum genellikle bitkinin fazla gelismesi istenmiyen dekoratif gorunumu icin kullanilir cok ince oldugu icin bitki koklerinize besin iletimi olmaz veya cok az olur buda bitkide gunden gune erimesine yol acar , dogru silis kum ebati 2-3 mm olani kullanirsaniz basariya ulasacaginiza eminim, benim sayfamda son yaptigim tankta 2-3 mm silis kullandim sadece ordan bakabilirsiniz tipine farki gorursunuz, kalin saglicakla...
[/QUOTE]
Merhaba,
Evet ilk bitkili akvaryum kurulumum, silis kum 1 cm yer yer 2 cm aslında,
Tabanda bir hatam oldu :) Malum covid, döviz fırlaması vs gibi sebepler ile ilk başta almamıştım.
Taban değişikliğine gideceğim, 2 LT Tropica Substrate kesin olacak, üzerine dere kumu, JBL Manado, ADA Amazonia, Tropica Aquasoil arasında gidip geliyorum.
[QUOTE=midnight]İlk kez bitkili kurulumu yaptiginizi farzediyorum , aslinda bitki gelistirme konusunda basariya cok yakinsiniz onunuzdeki en buyuk engel sectiginiz silis kumu galiba 0-1 numara olan yani en ince kumu secmissiniz bu kum genellikle bitkinin fazla gelismesi istenmiyen dekoratif gorunumu icin kullanilir cok ince oldugu icin bitki koklerinize besin iletimi olmaz veya cok az olur buda bitkide gunden gune erimesine yol acar , dogru silis kum ebati 2-3 mm olani kullanirsaniz basariya ulasacaginiza eminim, benim sayfamda son yaptigim tankta 2-3 mm silis kullandim sadece ordan bakabilirsiniz tipine farki gorursunuz, kalin saglicakla...
[/QUOTE]
Merhaba,
Evet ilk bitkili akvaryum kurulumum, silis kum 1 cm yer yer 2 cm aslında,
Tabanda bir hatam oldu :) Malum covid, döviz fırlaması vs gibi sebepler ile ilk başta almamıştım.
Taban değişikliğine gideceğim, 2 LT Tropica Substrate kesin olacak, üzerine dere kumu, JBL Manado, ADA Amazonia, Tropica Aquasoil arasında gidip geliyorum.
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
Merhaba,
Son gelişmeleri eklememiştim,
15.10.2020
Çok üzücü bir durum ile karşılaştım,
DIY Co2 kullanmanın tehlikelerinden biride basıncın artması ve buna bağlı fazla co2 verilmesi tanka,
Gece 3 gibi yatarken yatmadan kontrol etmiştim, normaldi sabah saat 8 de kalktığımda akvaryuma ciddi oranda Co2 verilmiş 2 vatoz, 2 damızlık altı moli 12 yavru moli ve 1 adet panda çöpçü kaybettim,
@rizasirman dan aldığım destekler yaklaşık 4 yada 5 defa aynı gün içinde %25 %25 su çekip verdim, Co2 optimum seviyeye yaklaşık saat 18:00 de geldi,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202030131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202030311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202030481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202031011.jpg[/IMG]
20.10.2020
Temizlik günü 1 gün şaştı :)
Bitkilerde co2 patlamasından mıdır, yoksa ısının düşmesi ve ışığa daha yakınlaşmadan mıdır, Son 1 haftalık ciddi hızlı büyüdüler, budama için beklemeye niyetim vardı ama suyun üzerine çıkmaya başlamıştı özellikle Ludwigia glandulosa ve Ludwigia ovalis,
Arkadaki Anubiasları kaldırdım ve ilk akvaryumuma ekledim :)
***(Giyotin gelmeden evet 60 30 25 lik evet 3 japon 2 bronz çöpçü ve 1 leopar vatoz için ufak fakat bir akvaryum)***
Arka planada budadıklarımı ektim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202124461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202125011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202125181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202125281.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202126431.jpg[/IMG]
26.10.2020
Haftalık su değişimi, cam temizliği,
Siyah sakal yosunu başladı,
Sae ve Otocinculus ekleyeceğim ciddi saçma fiyatlar var şu anda piyasada ve çok ilginç whatsapp yada instagramdan elimizde var diyor petshoplar almaya gidince hep bu hafta gelecek :)
Varsa İzmirde elinde 3-4 cm Sae ve Otocinculus olan fiyat verirse sevinirim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202139091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202140261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202141591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202143141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202138251.jpg[/IMG]
Merhaba,
Son gelişmeleri eklememiştim,
15.10.2020
Çok üzücü bir durum ile karşılaştım,
DIY Co2 kullanmanın tehlikelerinden biride basıncın artması ve buna bağlı fazla co2 verilmesi tanka,
Gece 3 gibi yatarken yatmadan kontrol etmiştim, normaldi sabah saat 8 de kalktığımda akvaryuma ciddi oranda Co2 verilmiş 2 vatoz, 2 damızlık altı moli 12 yavru moli ve 1 adet panda çöpçü kaybettim,
@rizasirman dan aldığım destekler yaklaşık 4 yada 5 defa aynı gün içinde %25 %25 su çekip verdim, Co2 optimum seviyeye yaklaşık saat 18:00 de geldi,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202030131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202030311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202030481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202031011.jpg[/IMG]
20.10.2020
Temizlik günü 1 gün şaştı :)
Bitkilerde co2 patlamasından mıdır, yoksa ısının düşmesi ve ışığa daha yakınlaşmadan mıdır, Son 1 haftalık ciddi hızlı büyüdüler, budama için beklemeye niyetim vardı ama suyun üzerine çıkmaya başlamıştı özellikle Ludwigia glandulosa ve Ludwigia ovalis,
Arkadaki Anubiasları kaldırdım ve ilk akvaryumuma ekledim :)
***(Giyotin gelmeden evet 60 30 25 lik evet 3 japon 2 bronz çöpçü ve 1 leopar vatoz için ufak fakat bir akvaryum)***
Arka planada budadıklarımı ektim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202124461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202125011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202125181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202125281.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202126431.jpg[/IMG]
26.10.2020
Haftalık su değişimi, cam temizliği,
Siyah sakal yosunu başladı,
Sae ve Otocinculus ekleyeceğim ciddi saçma fiyatlar var şu anda piyasada ve çok ilginç whatsapp yada instagramdan elimizde var diyor petshoplar almaya gidince hep bu hafta gelecek :)
Varsa İzmirde elinde 3-4 cm Sae ve Otocinculus olan fiyat verirse sevinirim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202139091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202140261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202141591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202143141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/261020202138251.jpg[/IMG]
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
Merhaba,
Bende uzmanı değilim bitki işinin ama 1 metre için 10 sıra led çok gibi geldi banada tabi, led adeti ve lumen önemli.
Keşke bir tık elektrikten anlasam :) 5 metre led 50 lira :) Tavandan asmayı düşünüyorum zaten yaparsam, ince mdf bir parçaya taksam nasıl olur acaba?
Merhaba,
Bende uzmanı değilim bitki işinin ama 1 metre için 10 sıra led çok gibi geldi banada tabi, led adeti ve lumen önemli.
Keşke bir tık elektrikten anlasam :) 5 metre led 50 lira :) Tavandan asmayı düşünüyorum zaten yaparsam, ince mdf bir parçaya taksam nasıl olur acaba?
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
[QUOTE=Cengizhan06]Rıza Sırman kesinlikle çok ilgili.Bende ara ara kendilerinden alışveriş yaparım.
Sizin aydınlatmanız dikkatimi çekti.Tek renk led zannediyorum.Bazı bitkilerin kırmızı veya mavi ışıkta gözle görülür derecede geliştiğini gözlemledim.Bitkili akvaryumlardan profesiyonel derecede anlamam lakin bence aydınlatmanızı çeşitlendirmelisiniz.Bir sıra mavi ve bir sırada kırmızı eklerseniz farkı sizde göreceksiniz.[/QUOTE]
Merhaba,
Aydınlatmada; 2 Beyaz - 1 Gün Işığı - 2 Kırmızı , 2 Beyaz - 1 Gün Işığı - 2 Mavi olarak aynı sırada devam ediyor,
Armatür eklemeyi düşünüyorum, ama malum ciddi fiyatlar var açıkçası kendim DIY olarak yapacağım gibi duruyor.
5 metre alsam benim akvaryuma 8 sıra led olur, açıkçası şu anda araştırma aşamasındayım,
Fazla ışık verip yosun sorunu ile karşı karşıya kalma ihtimalimde var :)
[QUOTE=Cengizhan06]Rıza Sırman kesinlikle çok ilgili.Bende ara ara kendilerinden alışveriş yaparım.
Sizin aydınlatmanız dikkatimi çekti.Tek renk led zannediyorum.Bazı bitkilerin kırmızı veya mavi ışıkta gözle görülür derecede geliştiğini gözlemledim.Bitkili akvaryumlardan profesiyonel derecede anlamam lakin bence aydınlatmanızı çeşitlendirmelisiniz.Bir sıra mavi ve bir sırada kırmızı eklerseniz farkı sizde göreceksiniz.[/QUOTE]
Merhaba,
Aydınlatmada; 2 Beyaz - 1 Gün Işığı - 2 Kırmızı , 2 Beyaz - 1 Gün Işığı - 2 Mavi olarak aynı sırada devam ediyor,
Armatür eklemeyi düşünüyorum, ama malum ciddi fiyatlar var açıkçası kendim DIY olarak yapacağım gibi duruyor.
5 metre alsam benim akvaryuma 8 sıra led olur, açıkçası şu anda araştırma aşamasındayım,
Fazla ışık verip yosun sorunu ile karşı karşıya kalma ihtimalimde var :)
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
07.10.2020
Merhaba,
Daha öncede belirtmiştim monte carloların formlarından memnun değildim,
Monte carloları sökmedim fakat zemine @rizasirman dan aldığım 2 saksı Staurogyne Repens eklemesi yaptım,
Sol arka kısma Rotala Rotundifolia Red inanın kök saymadım ama sanırım 15 civarıydı. @rizasirman'ın eli bitki konusunda ciddi anlamda bol :)
Ayrıca şık hediyesi Cryptocoryne Lutea içinde birdaha buradan teşekkür edeyim :) oda sanırım benim şansıma 2 kök olarak çıktı bir sağ öndeki kayanın önüne, birde sol ortada kayanın hemen önüne ekledim.
Halen Yelken Moliler için bir alıcı bulamadım, bir iki petshopa sordum, takas yapmıyorlarmış, açıkçası birisi ticari kazanç elde edecekse ya satın alması gerekir yada takas etmesi, yem dahi olsa takas edeceğim zaten.
Aksi durumda balıkları İzmirliler bilir, Karşıyakada Karagöl var oraya salacağım.
Sahiplenmek isteyen olur ise 1 adet 12-13 Cm leopar vatoz 2 adet damızlık altı moli (1 dişi 1 erkek) 30 a yakın 1 aylık yavru moliyi vereceğim. Yem, malzeme veya Kırmızı Burun Tetra, Siyah Tetra, Siyah Neon Tetra, Pristella Tetra veya Rasbora türleri ile takas edeceğim. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/081020201256071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/081020201256281.jpg[/IMG][EDIT]Toxema,2020-10-08 12:56:34[/EDIT]
07.10.2020
Merhaba,
Daha öncede belirtmiştim monte carloların formlarından memnun değildim,
Monte carloları sökmedim fakat zemine @rizasirman dan aldığım 2 saksı Staurogyne Repens eklemesi yaptım,
Sol arka kısma Rotala Rotundifolia Red inanın kök saymadım ama sanırım 15 civarıydı. @rizasirman'ın eli bitki konusunda ciddi anlamda bol :)
Ayrıca şık hediyesi Cryptocoryne Lutea içinde birdaha buradan teşekkür edeyim :) oda sanırım benim şansıma 2 kök olarak çıktı bir sağ öndeki kayanın önüne, birde sol ortada kayanın hemen önüne ekledim.
Halen Yelken Moliler için bir alıcı bulamadım, bir iki petshopa sordum, takas yapmıyorlarmış, açıkçası birisi ticari kazanç elde edecekse ya satın alması gerekir yada takas etmesi, yem dahi olsa takas edeceğim zaten.
Aksi durumda balıkları İzmirliler bilir, Karşıyakada Karagöl var oraya salacağım.
Sahiplenmek isteyen olur ise 1 adet 12-13 Cm leopar vatoz 2 adet damızlık altı moli (1 dişi 1 erkek) 30 a yakın 1 aylık yavru moliyi vereceğim. Yem, malzeme veya Kırmızı Burun Tetra, Siyah Tetra, Siyah Neon Tetra, Pristella Tetra veya Rasbora türleri ile takas edeceğim. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/081020201256071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/081020201256281.jpg[/IMG][EDIT]Toxema,2020-10-08 12:56:34[/EDIT]
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
01.10.2020
Merhaba,
Kurulum 1. ayını doldurdu,
Bir tık budama yaptım, %25 su değişimi, 2 basım Tropica Specialised Nutrition,
Monte Carlolar hariç tüm bitkilerden memnunum, monte carloları çıkarıp Staurogyne Repens, eklemeyi düşünüyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/011020202131321.jpg[/IMG]
01.10.2020
Merhaba,
Kurulum 1. ayını doldurdu,
Bir tık budama yaptım, %25 su değişimi, 2 basım Tropica Specialised Nutrition,
Monte Carlolar hariç tüm bitkilerden memnunum, monte carloları çıkarıp Staurogyne Repens, eklemeyi düşünüyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/011020202131321.jpg[/IMG]
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
[QUOTE=rizasirman]Zemini yanlış bir tank, temeli kötü binaya benzer :D[/QUOTE]
Sen yapma bari :) kaç defa konuştuk :)
Silis maksimum 2 cm en yüksek olduğu yerde 3 cm :)
Acaba ben mi çok aceleciyim? Şimdi video yada gördüğüm tüm örneklerde aktif toprak kullanılmıştı.
Aktif akvaryum toprağı bu derece fark ediyor mu?
[QUOTE=rizasirman]Zemini yanlış bir tank, temeli kötü binaya benzer :D[/QUOTE]
Sen yapma bari :) kaç defa konuştuk :)
Silis maksimum 2 cm en yüksek olduğu yerde 3 cm :)
Acaba ben mi çok aceleciyim? Şimdi video yada gördüğüm tüm örneklerde aktif toprak kullanılmıştı.
Aktif akvaryum toprağı bu derece fark ediyor mu?
3. Akvaryum Kurulum Başladı :)
22.09.2020
Merhaba,
Bugün büyük olan vatozu çıkarmaya çalışırken baya bir bitki yerinden çıktı :)
Bunun üzerine bi tık budama ve yer değişikliği yaptım,
Sol arkada Echinodorus Cordifolius arkasında kalan Anubiası iki taşın arasına sıkıştırdım, anubiasın yerine Ludvidia Glandolusa
Echinodorus Cordifoliusı çıkarmayı düşünüyorum, Ludvidia Glandolusanın yanına Rotala eklemeyi düşünüyorum,
Ludvidia Ovalis sağ tarafta zaten var sol tarafta Rotala H'ra düşündüm ama o kadar ince yapraklar acaba anubias ve diğer bitkilerle garip mi durur?
Monte Carlolar için zaten sözün bittiği yerdeyim, hiç bir ilerleme yok, zemin sadece silis kum olsa gelişmemesini anlarım, silis kumun altında 5 cmlik aquaclay e benzer bir malzeme var,
sırf zemin bu şekilde olduğu için bozmayı düşünüyorum hala..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/220920202158171.jpg[/IMG]
22.09.2020
Merhaba,
Bugün büyük olan vatozu çıkarmaya çalışırken baya bir bitki yerinden çıktı :)
Bunun üzerine bi tık budama ve yer değişikliği yaptım,
Sol arkada Echinodorus Cordifolius arkasında kalan Anubiası iki taşın arasına sıkıştırdım, anubiasın yerine Ludvidia Glandolusa
Echinodorus Cordifoliusı çıkarmayı düşünüyorum, Ludvidia Glandolusanın yanına Rotala eklemeyi düşünüyorum,
Ludvidia Ovalis sağ tarafta zaten var sol tarafta Rotala H'ra düşündüm ama o kadar ince yapraklar acaba anubias ve diğer bitkilerle garip mi durur?
Monte Carlolar için zaten sözün bittiği yerdeyim, hiç bir ilerleme yok, zemin sadece silis kum olsa gelişmemesini anlarım, silis kumun altında 5 cmlik aquaclay e benzer bir malzeme var,
sırf zemin bu şekilde olduğu için bozmayı düşünüyorum hala..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223055/220920202158171.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Su Yosunu bendeniztayfun, 20:08
Yosun - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
KULLANICILAR
- 96 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
tukabu,
nazemert,
darkaura,
Ancalagon,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
OKIRATLI,
forthehordex,
berkayakkann,
knnynr,
Hoppala,
0rnn,
rdm23,
TheDS,
Kuduoglu,
oguzozt,
Urar,
florasan,
DigitalPen,
JujuSeri,
osmandbnl,
Ahmet Said,
yeekim,
osmangunay,
Manguday,
odiox,
şansal,
nniiaa,
erdo_bg,
ThanatoZek,
TOLGA1453,
zafer3885,
ternapi,
harun reşit,
HarunYILDIRIM,
CevdetSERBEST,
Rafayel,
Standart Moss,
EKAR,
Ehtiyar,
Tortuga7,
Malawi34,
Cyber_Scout,
murat efe,
denizim20,
İnci Kefali,
LeafyAqua,
EmiirKaan,
IgorVladimir,
Gökdeniz Kale,
altuntasseref,
Hidro Dinamik,
Kaya Özyurt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
