ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
S0ner
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
8
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Mart 2007 19:32
Son Ziyaret:
02 Ekim 2025 16:08
Toplam Mesaj:
141 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Soner G
Doğum Tarihi:
02 Ağustos 1993
Yaş:
32
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Seviyorum bu forumu.
SON 10 MESAJI
Lepistes Balık
Merhaba, üzülerek söylüyorum ki neredeyse attığınız her adım bir öncekinden daha da yanlış olarak ilerlemiş. [:geek:]
Bu çok uzun bir konu ama elimden geldiğince özet geçeyim.
Akvaryumda kurulması gereken bir denge var. Adı azot döngüsü.
Balık dışkısı ve yem artıkları suda amonyak oluşturur. Amonyak balıklar için çok zehirlidir, öldürür. Neyse ki amonyak'ı tüketip, onu daha zararsız hale(nitrit nitrat) getiren [K]faydalı bakteriler[/K] vardır ve bu bakteriler sayesinde balıklar zehirlenmeden yaşarlar. Biz de yaptığımız su değişimleri ile daha az zararlı olan bu nitratı akvaryumdan uzaklaştırırız.
Peki bu faydalı bakteriler nerede oluşurlar? Filtrede, filtre süngerlerinde, gelişmiş sump sistemlerde, akvaryumdaki kumun içinde.
Bu yüzden filtre süngerini normal suyla yıkamayız, çok kirlenirse akvaryum suyuyla kirini alırız ama öyle çamaşır makinesinden çıkmış gibi yıkamayız, içindeki faydalı bakteriler ölmesin diye.
Sizin yazınızda, yeni yemin suyu bulandırdığını söylemişsiniz ekstra yem artığı amonyak demek
Yeni balıklar aldığınızı söylemişsiniz ekstra balık dışkısı daha çok amonyak demek
Daha çok amonyak demek, akvaryumda amonyak yiyen filtredeki kumdaki faydalı bakterilerden daha çok lazım olması demek.
Siz filtreyi yıkayıp, yeni filtre takıp eskisini muhtemelen dışarıda kurumaya bırakınca bakteriye dair bir şey kalmadı muhtemelen filtrenizde.. Kum da değişti, altındaki faydalı bakteriler yine gitti.
Mavi su dediğiniz muhtemelen metilen mavisi, ana akvaryumda kullanılmaz, belli başlı hastalıklar için kullanılır çünkü kötü bakterileri/parazitleri yok ettiği gibi faydalıları da öldürür, "mavi su" kullanınca yine gitti bizim faydalılar[:D]
Tüm bunları olayı anlayıp neye nasıl müdahale etmeniz gerektiğini anlatabilmek için yazıyorum ileriki tecrübeler için.
Şu an ne yapılabilir?
Muhtemelen yüksek dozda amonyak zehirlenmesi yaşıyor balıklar, ölümler bu yüzden. Bol bol dipteki pislik ve yem artiklarinin hortum yardımıyla çekimi ve ardından su değişimi, 1. gün %50 2. Gün %30 3. Gün %25 5. Gün %25 şeklinde gibi.
Bu süreçte ölümler olabilir umarım çoğunu kurtarabilirsiniz.
Merhaba, üzülerek söylüyorum ki neredeyse attığınız her adım bir öncekinden daha da yanlış olarak ilerlemiş. [:geek:]
Bu çok uzun bir konu ama elimden geldiğince özet geçeyim.
Akvaryumda kurulması gereken bir denge var. Adı azot döngüsü.
Balık dışkısı ve yem artıkları suda amonyak oluşturur. Amonyak balıklar için çok zehirlidir, öldürür. Neyse ki amonyak'ı tüketip, onu daha zararsız hale(nitrit nitrat) getiren [K]faydalı bakteriler[/K] vardır ve bu bakteriler sayesinde balıklar zehirlenmeden yaşarlar. Biz de yaptığımız su değişimleri ile daha az zararlı olan bu nitratı akvaryumdan uzaklaştırırız.
Peki bu faydalı bakteriler nerede oluşurlar? Filtrede, filtre süngerlerinde, gelişmiş sump sistemlerde, akvaryumdaki kumun içinde.
Bu yüzden filtre süngerini normal suyla yıkamayız, çok kirlenirse akvaryum suyuyla kirini alırız ama öyle çamaşır makinesinden çıkmış gibi yıkamayız, içindeki faydalı bakteriler ölmesin diye.
Sizin yazınızda, yeni yemin suyu bulandırdığını söylemişsiniz ekstra yem artığı amonyak demek
Yeni balıklar aldığınızı söylemişsiniz ekstra balık dışkısı daha çok amonyak demek
Daha çok amonyak demek, akvaryumda amonyak yiyen filtredeki kumdaki faydalı bakterilerden daha çok lazım olması demek.
Siz filtreyi yıkayıp, yeni filtre takıp eskisini muhtemelen dışarıda kurumaya bırakınca bakteriye dair bir şey kalmadı muhtemelen filtrenizde.. Kum da değişti, altındaki faydalı bakteriler yine gitti.
Mavi su dediğiniz muhtemelen metilen mavisi, ana akvaryumda kullanılmaz, belli başlı hastalıklar için kullanılır çünkü kötü bakterileri/parazitleri yok ettiği gibi faydalıları da öldürür, "mavi su" kullanınca yine gitti bizim faydalılar[:D]
Tüm bunları olayı anlayıp neye nasıl müdahale etmeniz gerektiğini anlatabilmek için yazıyorum ileriki tecrübeler için.
Şu an ne yapılabilir?
Muhtemelen yüksek dozda amonyak zehirlenmesi yaşıyor balıklar, ölümler bu yüzden. Bol bol dipteki pislik ve yem artiklarinin hortum yardımıyla çekimi ve ardından su değişimi, 1. gün %50 2. Gün %30 3. Gün %25 5. Gün %25 şeklinde gibi.
Bu süreçte ölümler olabilir umarım çoğunu kurtarabilirsiniz.
Bu Sanirim Beyaz Benek Sorunu
Merhaba,
Fotoğraflarda çok net görülmese de bir beyazlık olduğu belli, ve siz benekten şüpheleniyorsanız, ki ben buradan bakarak bile %70-80 beyaz benek diyorum, bir an önce doğru tedaviyi kendi türlerinizi ve akvaryum şartlarınızı göz önünde bulundurarak uygulamaya başlayın.
Forumda yapacağınız 1 2 saatlik araştırmayla size en uygun yöntemi kendiniz seçmelisiniz. Bir akvaryuma tuz önerirken, vatozu olan bitkili başka bir akvaryuma tuz önermeyiz örneğin.
Met bey'e de katılıyorum, tek canlıda benek görüyorsanız sıcaklığını ve havalandırmasını sağlayacağınız bir kaba/akvaryuma aktarıp tedaviyi orada yapın.
Az önce başka bir beyaz benek konusuna yazdığımı sizle de paylaşacağım:
[QUOTE]Forumda çok detaylı beyaz benek tedavi konuları var onlara göz atın mutlaka parazitin yaşam döngüsünü, neden suyun sıcaklığını yükselttiğimizi, tuzun, metilenin, malaşit yeşilinin, artılarını eksilerini okuyun, forumda sayfalarca bilgi bulunuyor aslında şu yazdıklarım hakkında bile.
Beyaz benek parazitinin yaşam döngüsü 2 günde bitmez, balığın üzerinde görmeseniz dahi beyaz benekler yere inmiş veya suda geziniyor halde olabilirler, bu sebeple genellikle önerilen tedavi süresi genellikle 5 gün-25 gün arası. İlaç firmaları 5 günde tedavi tamamlanır dese de hobiciler tecrübe ederek görmüştür ki 5 günün sonunda yeniden beyaz benek çıkma durumu olur.
Şahsi uygulamam, beyaz beneği bir balık üzerinde en son gördüğüm günün üzerine, 5 gün daha tedaviye, dip cekimine, su sıcaklığını yüksek(29-30) tutmaya vs devam ediyorum. Totalde 10 12 güne tekabül ediyor. Daha garantici olmak için 14 gün devam edin, ama 2 günde beyaz beneğin tamamen yok olacağını düşünmeyin[/QUOTE]
Merhaba,
Fotoğraflarda çok net görülmese de bir beyazlık olduğu belli, ve siz benekten şüpheleniyorsanız, ki ben buradan bakarak bile %70-80 beyaz benek diyorum, bir an önce doğru tedaviyi kendi türlerinizi ve akvaryum şartlarınızı göz önünde bulundurarak uygulamaya başlayın.
Forumda yapacağınız 1 2 saatlik araştırmayla size en uygun yöntemi kendiniz seçmelisiniz. Bir akvaryuma tuz önerirken, vatozu olan bitkili başka bir akvaryuma tuz önermeyiz örneğin.
Met bey'e de katılıyorum, tek canlıda benek görüyorsanız sıcaklığını ve havalandırmasını sağlayacağınız bir kaba/akvaryuma aktarıp tedaviyi orada yapın.
Az önce başka bir beyaz benek konusuna yazdığımı sizle de paylaşacağım:
[QUOTE]Forumda çok detaylı beyaz benek tedavi konuları var onlara göz atın mutlaka parazitin yaşam döngüsünü, neden suyun sıcaklığını yükselttiğimizi, tuzun, metilenin, malaşit yeşilinin, artılarını eksilerini okuyun, forumda sayfalarca bilgi bulunuyor aslında şu yazdıklarım hakkında bile.
Beyaz benek parazitinin yaşam döngüsü 2 günde bitmez, balığın üzerinde görmeseniz dahi beyaz benekler yere inmiş veya suda geziniyor halde olabilirler, bu sebeple genellikle önerilen tedavi süresi genellikle 5 gün-25 gün arası. İlaç firmaları 5 günde tedavi tamamlanır dese de hobiciler tecrübe ederek görmüştür ki 5 günün sonunda yeniden beyaz benek çıkma durumu olur.
Şahsi uygulamam, beyaz beneği bir balık üzerinde en son gördüğüm günün üzerine, 5 gün daha tedaviye, dip cekimine, su sıcaklığını yüksek(29-30) tutmaya vs devam ediyorum. Totalde 10 12 güne tekabül ediyor. Daha garantici olmak için 14 gün devam edin, ama 2 günde beyaz beneğin tamamen yok olacağını düşünmeyin[/QUOTE]
Beyaz Benek Tedavisi
Merhaba, öncelikle ısıtıcı yanlış çalışıyorsa yenisini alın mutlaka, fiş çekip takarak tekrardan hastalık bulmaları çok yüksek ihtimal.
Vatoz gibi balıklara ve bitkilere tuz zararlıdır, akvaryumunuzdaki tüm türlerin tuza toleransını araştırıp eklemenizi/eklememenizi tavsiye ederim.
32 derece de bazı türler için çok yüksek gelebilir, bazı türler sırf bu yüzden ölebilir, 30 derecede tutmanız daha sağlıklı olur bu süreçte.
Suyun sıcaklığıyla sürekli oynamamanızı, yapılacak 1 derecelik değişimin en az 2-3 saate yayılmasını, ve akvaryuma en az 24 saat dinlenmiş su eklerken, akvaryum suyunun sıcaklığıyla aynı olacak şekilde eklenmesini tavsiye ederim.
Forumda çok detaylı beyaz benek tedavi konuları var onlara göz atın mutlaka parazitin yaşam döngüsünü, neden suyun sıcaklığını yükselttiğimizi, tuzun, metilenin, malaşit yeşilinin, artılarını eksilerini okuyun, forumda sayfalarca bilgi bulunuyor aslında şu yazdıklarım hakkında bile.
Beyaz benek parazitinin yaşam döngüsü 2 günde bitmez, balığın üzerinde görmeseniz dahi beyaz benekler yere inmiş veya suda geziniyor halde olabilirler, bu sebeple genellikle önerilen tedavi süresi genellikle 5 gün-25 gün arası. İlaç firmaları 5 günde tedavi tamamlanır dese de hobiciler tecrübe ederek görmüştür ki 5 günün sonunda yeniden beyaz benek çıkma durumu olur.
Şahsi uygulamam, beyaz beneği bir balık üzerinde en son gördüğüm günün üzerine, 5 gün daha tedaviye, dip cekimine, su sıcaklığını yüksek(29-30) tutmaya vs devam ediyorum. Totalde 10 12 güne tekabül ediyor. Daha garantici olmak için 14 gün devam edin, ama 2 günde beyaz beneğin tamamen yok olacağını düşünmeyin.
Hatta 14 günde bile yok olmayıp pusuda bekliyor oluyor genellikle, su şartlarınız kötüleştiğinde veya balığın bağışıklığı bir sebeple düştüğünde(genellikle soğuk su ve yetersiz beslenme) tekrar baş gösterebilir.
Umarım kayıpsız atlatırsınız.
Merhaba, öncelikle ısıtıcı yanlış çalışıyorsa yenisini alın mutlaka, fiş çekip takarak tekrardan hastalık bulmaları çok yüksek ihtimal.
Vatoz gibi balıklara ve bitkilere tuz zararlıdır, akvaryumunuzdaki tüm türlerin tuza toleransını araştırıp eklemenizi/eklememenizi tavsiye ederim.
32 derece de bazı türler için çok yüksek gelebilir, bazı türler sırf bu yüzden ölebilir, 30 derecede tutmanız daha sağlıklı olur bu süreçte.
Suyun sıcaklığıyla sürekli oynamamanızı, yapılacak 1 derecelik değişimin en az 2-3 saate yayılmasını, ve akvaryuma en az 24 saat dinlenmiş su eklerken, akvaryum suyunun sıcaklığıyla aynı olacak şekilde eklenmesini tavsiye ederim.
Forumda çok detaylı beyaz benek tedavi konuları var onlara göz atın mutlaka parazitin yaşam döngüsünü, neden suyun sıcaklığını yükselttiğimizi, tuzun, metilenin, malaşit yeşilinin, artılarını eksilerini okuyun, forumda sayfalarca bilgi bulunuyor aslında şu yazdıklarım hakkında bile.
Beyaz benek parazitinin yaşam döngüsü 2 günde bitmez, balığın üzerinde görmeseniz dahi beyaz benekler yere inmiş veya suda geziniyor halde olabilirler, bu sebeple genellikle önerilen tedavi süresi genellikle 5 gün-25 gün arası. İlaç firmaları 5 günde tedavi tamamlanır dese de hobiciler tecrübe ederek görmüştür ki 5 günün sonunda yeniden beyaz benek çıkma durumu olur.
Şahsi uygulamam, beyaz beneği bir balık üzerinde en son gördüğüm günün üzerine, 5 gün daha tedaviye, dip cekimine, su sıcaklığını yüksek(29-30) tutmaya vs devam ediyorum. Totalde 10 12 güne tekabül ediyor. Daha garantici olmak için 14 gün devam edin, ama 2 günde beyaz beneğin tamamen yok olacağını düşünmeyin.
Hatta 14 günde bile yok olmayıp pusuda bekliyor oluyor genellikle, su şartlarınız kötüleştiğinde veya balığın bağışıklığı bir sebeple düştüğünde(genellikle soğuk su ve yetersiz beslenme) tekrar baş gösterebilir.
Umarım kayıpsız atlatırsınız.
Akvaryumdaki Kahverengi Atıklar (?)
Yok hocam yaprakmış o[:D] karides yok tankta, sadece 1 2 adi salyangoz yavrusu görmüştüm, bir cevap bulamazsam suçu onlara atacağım
Yok hocam yaprakmış o[:D] karides yok tankta, sadece 1 2 adi salyangoz yavrusu görmüştüm, bir cevap bulamazsam suçu onlara atacağım
Akvaryumdaki Kahverengi Atıklar (?)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231332231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231332351.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yeni kurulum akvaryumda sarı silis kumun, taşların, bitkilerin, odunların üzeri küçük kahverengi-siyah dışkı benzeri şeylerle dolu. Hareket etmiyorlar gördüğüm kadarıyla.
Akvaryumda balık yok, anubias bacopa 2-3 tür bitki var, 2 haftadır çalışıyor, başlangıçta bunlar yoktu. (1 veya 2 yavru adi salyangoz var sanırım akvaryumda ancak tekrar göremedim onların dışkısı diyeceğim ama her yeri kaplayamaz gibi geliyor 2 yavru salyangozun dışkısı)
Bu şeyler nedir bilgisi olan var mı?
Sanırım fotolarda en rahat bordo taşın üzerinde görünüyor [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231341391.jpg[/IMG][EDIT]S0ner,2023-02-02 13:47:22[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231332231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231332351.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yeni kurulum akvaryumda sarı silis kumun, taşların, bitkilerin, odunların üzeri küçük kahverengi-siyah dışkı benzeri şeylerle dolu. Hareket etmiyorlar gördüğüm kadarıyla.
Akvaryumda balık yok, anubias bacopa 2-3 tür bitki var, 2 haftadır çalışıyor, başlangıçta bunlar yoktu. (1 veya 2 yavru adi salyangoz var sanırım akvaryumda ancak tekrar göremedim onların dışkısı diyeceğim ama her yeri kaplayamaz gibi geliyor 2 yavru salyangozun dışkısı)
Bu şeyler nedir bilgisi olan var mı?
Sanırım fotolarda en rahat bordo taşın üzerinde görünüyor [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231341391.jpg[/IMG][EDIT]S0ner,2023-02-02 13:47:22[/EDIT]
Bir Türlü Isınmayan 40 Lt Akvaryum
Bir güncelleme yapayım, üst kısma bir cam yaptırdım, ısı kaybını çok yüksek seviyede düşürdü, şu an tank 28.5 derece. 10 12 saate 30 derece de olur muhtemelen ama 28.5ta tutacağım bir süre, sonra kademeli düşürürüm.
Dolayısıyla üstü açıksa kapatın, bu kadar fark ettirecegini tahmin etmezdim [:D]
Bir güncelleme yapayım, üst kısma bir cam yaptırdım, ısı kaybını çok yüksek seviyede düşürdü, şu an tank 28.5 derece. 10 12 saate 30 derece de olur muhtemelen ama 28.5ta tutacağım bir süre, sonra kademeli düşürürüm.
Dolayısıyla üstü açıksa kapatın, bu kadar fark ettirecegini tahmin etmezdim [:D]
Bir Türlü Isınmayan 40 Lt Akvaryum
Selamlar arkadaşlar, yıllar sonra yeni bir kurulum yapmak istedim ancak ısınmayla ilgili büyük sorun var.
Akvaryum 40 litre, smart 50w max 25 dereceyi gördü, iade edip Tetra ht50 aldım o da max 23.5 derece gördü. 29 dereceye ayarladigim icin sürekli çalışıyor ancak değişenbir şey yok.
Isiticilar minimum 48 saat ısıtmaya çalıştılar. Oda sıcaklığı 19-22 derece.
Filtrenin yanında durmalarina rağmen yine de bulunduklari yeri değiştirdim, filtreden çıkan su tam üstlerine vuracak şekilde yerleştirdim fakat değişen bir sey olmadı.
Şu an son durumda Tetra ht50, 40 litrelik akvaryumu 3-4 dereceden yukarı çıkaramıyor. (akvaryumun üstü açık)
Yavru/karantina tankim var aynı odada 25 lt, 25w Smart kullanıyorum ve rahatlıkla 30 derecede duruyor günlerdir.
(üstü kapalı)
Ölçümleri yeni aldığım klasik sarı termometre ve dijital termometre ile yapıyorum, bir yanlışlık yok.
Aklıma gelen tek sorun üstü açık olmasından kaynaklanabilecek ısı kaybı ancak, ben cok daha soğuk odalarda üstü açık akvaryumlarin dandik isiticilarla 7 8 derece isitabildigimi hatırlıyorum.
Bir öneriniz veya gördüğünüz eksik var mıdır?
Selamlar arkadaşlar, yıllar sonra yeni bir kurulum yapmak istedim ancak ısınmayla ilgili büyük sorun var.
Akvaryum 40 litre, smart 50w max 25 dereceyi gördü, iade edip Tetra ht50 aldım o da max 23.5 derece gördü. 29 dereceye ayarladigim icin sürekli çalışıyor ancak değişenbir şey yok.
Isiticilar minimum 48 saat ısıtmaya çalıştılar. Oda sıcaklığı 19-22 derece.
Filtrenin yanında durmalarina rağmen yine de bulunduklari yeri değiştirdim, filtreden çıkan su tam üstlerine vuracak şekilde yerleştirdim fakat değişen bir sey olmadı.
Şu an son durumda Tetra ht50, 40 litrelik akvaryumu 3-4 dereceden yukarı çıkaramıyor. (akvaryumun üstü açık)
Yavru/karantina tankim var aynı odada 25 lt, 25w Smart kullanıyorum ve rahatlıkla 30 derecede duruyor günlerdir.
(üstü kapalı)
Ölçümleri yeni aldığım klasik sarı termometre ve dijital termometre ile yapıyorum, bir yanlışlık yok.
Aklıma gelen tek sorun üstü açık olmasından kaynaklanabilecek ısı kaybı ancak, ben cok daha soğuk odalarda üstü açık akvaryumlarin dandik isiticilarla 7 8 derece isitabildigimi hatırlıyorum.
Bir öneriniz veya gördüğünüz eksik var mıdır?
Lepistes Yavrularına Nasıl Bakmalıyım ?
[QUOTE=yusufdemir]Yetişkinlerle yavrulara aynı anda yemleme yapsak bir şey olur mu?
[/QUOTE]
Merhaba,
Zaten siz yavruları yemlerken akvaryumun kapağını açtığınız zaman veya ufalayıp attığınız yemler su yüzeyinde titreşimlere neden olduğu zaman hem yavru hem büyük balıklar içgüdüsel olarak yukarıya çıkıp yem arayışına gireceklerdir. En azından bugüne kadar beslediğim her balık türünde böyle oldu.
Dolayısıyla aynı anda yemleme yapmanın olumsuz bir tarafı olduğunu düşünmüyorum.
Hatta şöyle bir taktik yapılabilir, örneğin konudaki akvaryumu ele alırsak, büyük yemler büyük balıklar için akvaryumun sağ tarafına atılır; bu sırada büyük balıklar beslenmeyle meşgulken akvaryumun rafyalı tarafına yavru balıklar için yemler ufalanarak atılır.
Böylelikle yavru balıklar, büyükler tarafından taciz edilmeden rahat rahat yemlerini yiyebilirler. [:D]
[QUOTE=yusufdemir]Yetişkinlerle yavrulara aynı anda yemleme yapsak bir şey olur mu?
[/QUOTE]
Merhaba,
Zaten siz yavruları yemlerken akvaryumun kapağını açtığınız zaman veya ufalayıp attığınız yemler su yüzeyinde titreşimlere neden olduğu zaman hem yavru hem büyük balıklar içgüdüsel olarak yukarıya çıkıp yem arayışına gireceklerdir. En azından bugüne kadar beslediğim her balık türünde böyle oldu.
Dolayısıyla aynı anda yemleme yapmanın olumsuz bir tarafı olduğunu düşünmüyorum.
Hatta şöyle bir taktik yapılabilir, örneğin konudaki akvaryumu ele alırsak, büyük yemler büyük balıklar için akvaryumun sağ tarafına atılır; bu sırada büyük balıklar beslenmeyle meşgulken akvaryumun rafyalı tarafına yavru balıklar için yemler ufalanarak atılır.
Böylelikle yavru balıklar, büyükler tarafından taciz edilmeden rahat rahat yemlerini yiyebilirler. [:D]
Lepistes Yavrularına Nasıl Bakmalıyım ?
Selamlar, yavrulara bakmak konusunda onları diğer balıklardan korumak önemlidir. Rafyalar akvaryumu biraz kirleten yapay bir yöntem olsa da en etkili kamuflaj objelerindendir diyebiliriz. Dolayısıyla yavrulara bakmak konusunda rafya seçiminiz onları uzun süre koruyacaktır.
Besleme konusunda ise kullandığınız yemi parmaklarınız arasında iyice ufalayarak verebilirsiniz. Bir süre sonra yiyebilecekleri duruma geldiklerinde canlı yem tabii ki en doğru tercih olacaktır. Verebilecek durumdaysanız küçük büyük fark etmeksizin her balığa canlı yem vermenizi öneririm.(su piresi vs)
Bir de bu süreçte büyük balıklarınızın öğünlerini aksatmamanızı öneririm. Balıklar aç kaldıkça sağda solda daha fazla yem arayıp yavrulara çatabiliyorlar.
Minimum kayıpla büyütmeniz dileğiyle. [:)]
Selamlar, yavrulara bakmak konusunda onları diğer balıklardan korumak önemlidir. Rafyalar akvaryumu biraz kirleten yapay bir yöntem olsa da en etkili kamuflaj objelerindendir diyebiliriz. Dolayısıyla yavrulara bakmak konusunda rafya seçiminiz onları uzun süre koruyacaktır.
Besleme konusunda ise kullandığınız yemi parmaklarınız arasında iyice ufalayarak verebilirsiniz. Bir süre sonra yiyebilecekleri duruma geldiklerinde canlı yem tabii ki en doğru tercih olacaktır. Verebilecek durumdaysanız küçük büyük fark etmeksizin her balığa canlı yem vermenizi öneririm.(su piresi vs)
Bir de bu süreçte büyük balıklarınızın öğünlerini aksatmamanızı öneririm. Balıklar aç kaldıkça sağda solda daha fazla yem arayıp yavrulara çatabiliyorlar.
Minimum kayıpla büyütmeniz dileğiyle. [:)]
beta için nasıl zemin hazırlayabilirim?
S0ner 2015-03-16 00:33:36
Öncelikle şunu söyleyeyim hangi kumu alırsanız alın paketli de olsa mutlaka yıkayın. Hatta uzun uzun yıkayın çünkü çoğusundan fazlasıyla bulanık sular aktığını göreceksiniz.
Ben hep hagen kum kullanırım, siyah kum tercih ederim genellikle ama siz bilirsiniz yine de kum rengi kişisel zevk meselesi. Jbl madano için genellikle olumsuz yorumlar yapılmış, çok ince taneli olmasından, zor temizlenmesinden bahsedilmiş. Siz de forumda aratarak bakabilirsiniz ama benim gördüğüm yorumlar o şekilde oldu. Hiç kullanmadığım bir kum olduğu için herhangi bir yorum yapamayacağım.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
