ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mericselcuk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
13
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Aralık 2015 11:41
Son Ziyaret:
25 Kasım 2017 13:47
Toplam Mesaj:
67 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Meriç Selçuk
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Meriç Selçuk
SON 10 MESAJI
Nano Akvaryum Maceram
Yorumlarınızı Önerilerinizi bekliyorum bu aşamadan sonra neler yapacam bana bunu söylerseniz..
Bakteri kültürü
diatom süreci
temizlikciler felan hakkındada bilgi verirseniz çok sevinirim.
Birde Prizime bu ışık için Timer almayı düşünüyorum onun ayarını nasıl yapmalıyım..[EDIT]mericselcuk,2017-11-12 12:29:38[/EDIT]
Yorumlarınızı Önerilerinizi bekliyorum bu aşamadan sonra neler yapacam bana bunu söylerseniz..
Bakteri kültürü
diatom süreci
temizlikciler felan hakkındada bilgi verirseniz çok sevinirim.
Birde Prizime bu ışık için Timer almayı düşünüyorum onun ayarını nasıl yapmalıyım..[EDIT]mericselcuk,2017-11-12 12:29:38[/EDIT]
Nano Akvaryum Maceram
Arkadaşlar MErhaba 10.11.2017 günü kurulumuna başladım akvaryumda son durum şöyle..
AKVARYUMUMUZ :
Dophin 32x30x36 boyutlarında LED armatörlü 2 beyaz 1 mavi ışık var..
İçerisinde Red Sea argonit KUm var 6-7 kg kadar 5 kg akvaryumdan alınmış canlı kaya var 30 litreye yakın hazır su ve 1 kg tuzla karıştırılış suyumuz var..
İlk suyu doldurdugumdaki rakı gibi olan görüntü bugün baya berraklaştı hatta cok berrak sadece içinde böyle hafiften toz gibi bişeler uçuşuyor..
askıtipi protein skimmer var 2 gündür baya toplama yapıodu şuan baktımda köpürtüo felan ama toplma kabı boş.belki canlı olmadındandır..
Tuzunu ölçtüm sabah 1.028 geldi dün 1.025 di sanırım zamanla oturucak bakteri kültürünü henüz koymadım bugün koymayı planlıyorum..sıcaklık ısıtıcı 26 da olmasına ragmen sıcaklık ölçer 28 derecelerde onuda resimlerde görebilirsiniz.Nİtrat ve amonyak testlerini yapmadım henüz erken diye düşünüyorum.
Dalga motoruda bugün eklemeyi düşünüyorm..
mercan beslemicem bir kaç anemon kolay beslenebilir olandan ve bir kaç percula palyalço balıgı olacak..
Aşagıda resimleri sizlerle paylaşıyorum sorumlarım illaki olcak cok profesyonel bilmiyorum..
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/proxy.php?image=https%3A%2F%2Ffoto.akvaryum.com%2Ffotolar%2F180759%2F111120171149221.jpg&hash=17c45fb0e140de03589825e2618caa2d[/IMG]
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/attachments/refractometer-jpg.48901/[/IMG]
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/proxy.php?image=https%3A%2F%2Ffoto.akvaryum.com%2Ffotolar%2F180759%2F111120171149441.jpg&hash=93d0676e51092915a057eeefee6770ce[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171217211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224421.jpg[/IMG][EDIT]mericselcuk,2017-11-12 12:30:51[/EDIT]
Arkadaşlar MErhaba 10.11.2017 günü kurulumuna başladım akvaryumda son durum şöyle..
AKVARYUMUMUZ :
Dophin 32x30x36 boyutlarında LED armatörlü 2 beyaz 1 mavi ışık var..
İçerisinde Red Sea argonit KUm var 6-7 kg kadar 5 kg akvaryumdan alınmış canlı kaya var 30 litreye yakın hazır su ve 1 kg tuzla karıştırılış suyumuz var..
İlk suyu doldurdugumdaki rakı gibi olan görüntü bugün baya berraklaştı hatta cok berrak sadece içinde böyle hafiften toz gibi bişeler uçuşuyor..
askıtipi protein skimmer var 2 gündür baya toplama yapıodu şuan baktımda köpürtüo felan ama toplma kabı boş.belki canlı olmadındandır..
Tuzunu ölçtüm sabah 1.028 geldi dün 1.025 di sanırım zamanla oturucak bakteri kültürünü henüz koymadım bugün koymayı planlıyorum..sıcaklık ısıtıcı 26 da olmasına ragmen sıcaklık ölçer 28 derecelerde onuda resimlerde görebilirsiniz.Nİtrat ve amonyak testlerini yapmadım henüz erken diye düşünüyorum.
Dalga motoruda bugün eklemeyi düşünüyorm..
mercan beslemicem bir kaç anemon kolay beslenebilir olandan ve bir kaç percula palyalço balıgı olacak..
Aşagıda resimleri sizlerle paylaşıyorum sorumlarım illaki olcak cok profesyonel bilmiyorum..
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/proxy.php?image=https%3A%2F%2Ffoto.akvaryum.com%2Ffotolar%2F180759%2F111120171149221.jpg&hash=17c45fb0e140de03589825e2618caa2d[/IMG]
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/attachments/refractometer-jpg.48901/[/IMG]
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/proxy.php?image=https%3A%2F%2Ffoto.akvaryum.com%2Ffotolar%2F180759%2F111120171149441.jpg&hash=93d0676e51092915a057eeefee6770ce[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171217211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224421.jpg[/IMG][EDIT]mericselcuk,2017-11-12 12:30:51[/EDIT]
Akvaryum Kurulumu Hakkında
[QUOTE=onur_0606]Tuz iyi karıştıysa kumdan kaynaklanır. Zamanla düzelir kumu iyi yıkamadığınızdan olmuştur.[/QUOTE]
Teşekkür ederim aldıgım yerede sordum şimdi oda kumdan dedi ben suyu boşaltırken direk döktüm adam naylon serip döksen o kadar olmazdı düzelir dedi eşekkürler..
Peki Kayayı tuzluluk oranını ayarlayıncamı koymalıyım sizce
[QUOTE=onur_0606]Tuz iyi karıştıysa kumdan kaynaklanır. Zamanla düzelir kumu iyi yıkamadığınızdan olmuştur.[/QUOTE]
Teşekkür ederim aldıgım yerede sordum şimdi oda kumdan dedi ben suyu boşaltırken direk döktüm adam naylon serip döksen o kadar olmazdı düzelir dedi eşekkürler..
Peki Kayayı tuzluluk oranını ayarlayıncamı koymalıyım sizce
Sumplı Nano Akvaryum Kurmak İstiyorum
Arkadaştan özrü diliyorum konusunu baltalamak istemem ama bilen biri varsa benim konuma bi bakabilirmi acab ?
http://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_kurulumu_hakkinda_k911609.asp[EDIT]mericselcuk,2017-11-11 12:49:44[/EDIT]
Arkadaştan özrü diliyorum konusunu baltalamak istemem ama bilen biri varsa benim konuma bi bakabilirmi acab ?
http://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_kurulumu_hakkinda_k911609.asp[EDIT]mericselcuk,2017-11-11 12:49:44[/EDIT]
Akvaryum Kurulumu Hakkında
Merhaba arkadaşlar ben 35 litrelik hazır sistem olan dolphin marka bir set aldım dün hazır su ile 30 litre suyu doldurdum ve litre başı 34 gr gibi bir ölçüyle 1kg yakın tuz kullandım ve kumu koydum kumu öncesinde biraz yıkadım..
Sorun şurda dünden beri çalışan bir sistem var ve su hala rakı gibi bembeyaz bu nedendir sorun kumdanmı yksa bu acılacakmı ?
Cevap vercek kimse yokmu ya
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171147251.jpg[/IMG]
bu sekilde
KUM
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171149221.jpg[/IMG]
TUZ
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171149441.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar ben 35 litrelik hazır sistem olan dolphin marka bir set aldım dün hazır su ile 30 litre suyu doldurdum ve litre başı 34 gr gibi bir ölçüyle 1kg yakın tuz kullandım ve kumu koydum kumu öncesinde biraz yıkadım..
Sorun şurda dünden beri çalışan bir sistem var ve su hala rakı gibi bembeyaz bu nedendir sorun kumdanmı yksa bu acılacakmı ?
Cevap vercek kimse yokmu ya
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171147251.jpg[/IMG]
bu sekilde
KUM
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171149221.jpg[/IMG]
TUZ
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171149441.jpg[/IMG]
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
[QUOTE=popokio]Kolay gelsin, takipteyim.
Ayrıca süreci bir de fiyat bilgisi vererek aktarırsanız çok kişi istifade edecektir :)[/QUOTE]
kesinlikle
[QUOTE=popokio]Kolay gelsin, takipteyim.
Ayrıca süreci bir de fiyat bilgisi vererek aktarırsanız çok kişi istifade edecektir :)[/QUOTE]
kesinlikle
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
[QUOTE=ZodiJack]Selam tekrardan. Çağdaş arkadaşıma ilaveten, tuz ortalama 3 kilo gidecektir. Ancak kilo azaldıkça fiyat artacağından ne kadar çok kilo o kadar uygun fiyat diye bir olay var tuzlarda. Fazla tuz göz çıkarmaz. O yüzden 6 veya 8kg öneririm. Kilosu 5TLye de tuz var 50TLye de. Bu tuzların içeriği çok farklı. Kimi besin, vitamin açısından çok zenginken kimisi boş tuz. Seçim size kalmış. Pahalı tuz almanın avantajı ise ilerde katkı girmenize gerek kalmamasıdır.
Protein Skimmer askı tipli olacak. En uygun fiyatlı ve en iyi markalı derseniz Bubble magus new QQ modelidir. Bu ürünün sıfırı 200tl gibi bir fiyatken ikinci elleri genelde 100-150TL gibi fiyatlara satılıyor. İkinci el ürün kullanmak istediğiniz zaman PS ve diğer ürünlerde benimle iletişime geçebilirsiniz.
Tankınız küçük olduğu için en düşük wattlı dalga motorlarından seçiniz. Uygun fiyatlı olarak Sobo markasını önerebilirim. Dalga motoru akvaryum içine konulur ve yapay dalga yaratır.
Diğeri ise kafa motorudur. Sump içinden tekrar akvaryuma su basar. Kafa motoru olarak seçmeniz gereken ürün akvaryumun yüksekliği ve sump içinde kafa motorunun girecek olduğu alan hesaplanıp alınacaktır. Çağdaşın önerdiği ürünü kullanan arkadaş tavsiye ettiğinden dolayı direk alın diye tavsiye ederim. Sonuçta tecrübe edilmiş bir ürün. Ben eheim 1001 kullanıyorum. Kibrit kutusu kadar bir ürün ancak 1.5 metreye su basıyor. Bu kadar yüksek basınçlı bir kafa motoru sizi akvaryumda müthiş dalga yaratır. Bu yüzden almamalısınız. Ancak eheim markası genel olarak iyidir. Sessiz ve bozulmazlardır. Ortalama 50cm basan ve L/H oranı düşük olanlardan seçilmelidir. Ve ürünün en-boy ölçüsüne de alırken dikkat edin. Sump içindeki ölçünüze göre alın.
Aydınlatma olarak el yapımı bir aydınlatma işinizi görecektir. Bu konuda çağdaş arkadaşımın konusundan örnek alabilirsiniz. Ancak yüksek ışık isteyen mercan ve anemon beslemek isterseniz illa ki profesyonel bir hazır resif armatürü almanızı öneririm.
10 litreye 1.5-2kg kaya eklenir. Ona göre satın alın ve büyük kayalardan kaçının. Mümkün mertebe küçük parçalar olsun. Böylelikle balıklara saklanma alanı sağlarsınız.
Kum ve ısıtıcı konusunda çağdaşla aynı fikirdeyim.
Hidrometre veya refraktometre almayı unutmayın. Tankınıza zor mercanlar ekleyecekseniz canlıyı eklemeden önce tüm testleri temin edin ve kontrol edin.[/QUOTE]
Tşk. ederim her ikinizede ikinizin cevaplarını dikkate alarak malzemeleri tamamlayıp tekrar yazıcam sizlere biraz zaman alabilir :)
[QUOTE=ZodiJack]Selam tekrardan. Çağdaş arkadaşıma ilaveten, tuz ortalama 3 kilo gidecektir. Ancak kilo azaldıkça fiyat artacağından ne kadar çok kilo o kadar uygun fiyat diye bir olay var tuzlarda. Fazla tuz göz çıkarmaz. O yüzden 6 veya 8kg öneririm. Kilosu 5TLye de tuz var 50TLye de. Bu tuzların içeriği çok farklı. Kimi besin, vitamin açısından çok zenginken kimisi boş tuz. Seçim size kalmış. Pahalı tuz almanın avantajı ise ilerde katkı girmenize gerek kalmamasıdır.
Protein Skimmer askı tipli olacak. En uygun fiyatlı ve en iyi markalı derseniz Bubble magus new QQ modelidir. Bu ürünün sıfırı 200tl gibi bir fiyatken ikinci elleri genelde 100-150TL gibi fiyatlara satılıyor. İkinci el ürün kullanmak istediğiniz zaman PS ve diğer ürünlerde benimle iletişime geçebilirsiniz.
Tankınız küçük olduğu için en düşük wattlı dalga motorlarından seçiniz. Uygun fiyatlı olarak Sobo markasını önerebilirim. Dalga motoru akvaryum içine konulur ve yapay dalga yaratır.
Diğeri ise kafa motorudur. Sump içinden tekrar akvaryuma su basar. Kafa motoru olarak seçmeniz gereken ürün akvaryumun yüksekliği ve sump içinde kafa motorunun girecek olduğu alan hesaplanıp alınacaktır. Çağdaşın önerdiği ürünü kullanan arkadaş tavsiye ettiğinden dolayı direk alın diye tavsiye ederim. Sonuçta tecrübe edilmiş bir ürün. Ben eheim 1001 kullanıyorum. Kibrit kutusu kadar bir ürün ancak 1.5 metreye su basıyor. Bu kadar yüksek basınçlı bir kafa motoru sizi akvaryumda müthiş dalga yaratır. Bu yüzden almamalısınız. Ancak eheim markası genel olarak iyidir. Sessiz ve bozulmazlardır. Ortalama 50cm basan ve L/H oranı düşük olanlardan seçilmelidir. Ve ürünün en-boy ölçüsüne de alırken dikkat edin. Sump içindeki ölçünüze göre alın.
Aydınlatma olarak el yapımı bir aydınlatma işinizi görecektir. Bu konuda çağdaş arkadaşımın konusundan örnek alabilirsiniz. Ancak yüksek ışık isteyen mercan ve anemon beslemek isterseniz illa ki profesyonel bir hazır resif armatürü almanızı öneririm.
10 litreye 1.5-2kg kaya eklenir. Ona göre satın alın ve büyük kayalardan kaçının. Mümkün mertebe küçük parçalar olsun. Böylelikle balıklara saklanma alanı sağlarsınız.
Kum ve ısıtıcı konusunda çağdaşla aynı fikirdeyim.
Hidrometre veya refraktometre almayı unutmayın. Tankınıza zor mercanlar ekleyecekseniz canlıyı eklemeden önce tüm testleri temin edin ve kontrol edin.[/QUOTE]
Tşk. ederim her ikinizede ikinizin cevaplarını dikkate alarak malzemeleri tamamlayıp tekrar yazıcam sizlere biraz zaman alabilir :)
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
[QUOTE=cagdaskelekli]
Meric Bey oncelikle hayirlisi olsun diyelim. Bende sizin gibi henuz yeniyim deniz akvaryumu konusunda. Deniz akvaryumuna gecmeden once size abartisiz soyluyorum en az 2 ay boyunca surekli forumlarda gezdim sadece okudum baska birsey yapmadim. Cunku tamamen bilgi ve tecrubeye dayali bir konu. Tecrubeli arkadaslarda sagolsunlar ellerinden geldiklerince yardim ettiler. Ben kendi bilgilerim dogrultusunda sizin sorulariniza cevap vermeye calisacagim. Umarim yardimci olabilirim;
[B]Kendi tank olculerim hemen hemen sizinkine benzer oldugu icin kendimdende ornekler verecegim[/B]
1- Protein Skimmer Marka model - [B][K]10cm sump demissiniz bu yuzden sanirim olculerini dogru hatirliyorsam Aqua Macro NS-16 (27x8x8cm) isinize yarayabilir. Internettende bakabilirsiniz. Bu urunu kullanan arkadaslar varsa daha detayli bilgi verebilirler. (Ben hava tasli PS kullaniyorum)[/K][/B]
2- Dalga motoru - [K][B]Tankin icerisinde kaos etkisi yaratmayacak bir dalga motoru tavsiye ederim. Ilk baslarda elimde mevcut olan 7500lt/h kapasiteli dalga motorunu tanka koydugumda goz gozu gormemisti. Daha sonra 3000 debili bir dalga motoru almak zorunda kaldim.[/B][/K]
3- Sürkülasyon pompasımı dalga motorumu adını bilmiyorum hani şu protein skimmerdan geçen temiz suyu akvaryuma aktaran pompa :))) - [K][B]Kafa motorunu kastediyosunuz sanirim. Atman AT-302 tavsiye ederim. Hem sessiz hemde sizin tank olculeri icin uygundur. Su an bende ayni modeli kullanmaktayim[/B][/K]
4- Aydınlatma - [K][B]Bu konuda kesin bir bilgiye sahip olmamakla beraber su anda tamamen kendi yaptigim led armaturu kullaniyorum. Fazla isik gerektirmeyecek canlilar beslenecekse sizde elinizden geldigince power ledlerden yada modul ledlerden kendinize ufak bir armatur yapabilirsiniz[/B][/K]
5- Kaya Kaç kilo - [K][B]6 - 8 kilo arasinda yeterli olacaktir. Tabi yapacaginiz dizayna gore degisir[/B][/K]
6- litre başı tuz oranı - [K][B]litre basina dusen tuz orani hemen hemen her forumda yazdigi uzere 33gr olarak belirlenmistir. Fakat tuzlulugu kac oraninda ayarlamak isterseniz o orandada tuz eklemeniz gerekebilir.(1022-25 arasi idealdir)[/B][/K]
7- Kum - [K][B]Kalsiyum karbonatli kum yada mercan kiriklarindan olusan ince kum kullanilabilir. Canli kum, aragonit hakkinda pek bi bilgi ve tecrubem yok[/B][/K]
8- Isıtıcı - [K][B]Cok genis bir konu. Watt olarak sorcaksaniz eger 100W yeterli olacaktir. Marka model icin genis bir yelpaze var. (Eheim Thermocontrol 75W kullaniyorum)[/B][/K]
Son olarak sump bolumunde sadece PS - Isitici ve Kafa motoru bulunsun. Herhangi bir filtre medyasi olmasin. Elyaf koycaksanizda gun asiri degistirmeniz gerekir Nitrat sorunu olmasin diye
Umarim yardimci olabilirim. Tekrardan hayirli olsun
Iyi hobiler dilerim[/QUOTE]
bilgilerin için çok sağol bende yaklaşık bi 6 ay forumlarda okudum az çok bilgi sahibiyim ama işte oku oku nereye kadar derler :) marka model okumadımda daha cok ne nasıl yapılır onları okudum o yüzden böyle bir konu açtım on bilsende bir bilene sor demişler :) bilgi için teşekkürler diğer arkadaşların da fikrini aldıktan sonra yavaştan malzeme alımına başlıcan tüm ayrıntılarıda buradan paylaşıcam[EDIT]BeZGiN,2016-11-09 01:09:07[/EDIT]
[QUOTE=cagdaskelekli]
Meric Bey oncelikle hayirlisi olsun diyelim. Bende sizin gibi henuz yeniyim deniz akvaryumu konusunda. Deniz akvaryumuna gecmeden once size abartisiz soyluyorum en az 2 ay boyunca surekli forumlarda gezdim sadece okudum baska birsey yapmadim. Cunku tamamen bilgi ve tecrubeye dayali bir konu. Tecrubeli arkadaslarda sagolsunlar ellerinden geldiklerince yardim ettiler. Ben kendi bilgilerim dogrultusunda sizin sorulariniza cevap vermeye calisacagim. Umarim yardimci olabilirim;
[B]Kendi tank olculerim hemen hemen sizinkine benzer oldugu icin kendimdende ornekler verecegim[/B]
1- Protein Skimmer Marka model - [B][K]10cm sump demissiniz bu yuzden sanirim olculerini dogru hatirliyorsam Aqua Macro NS-16 (27x8x8cm) isinize yarayabilir. Internettende bakabilirsiniz. Bu urunu kullanan arkadaslar varsa daha detayli bilgi verebilirler. (Ben hava tasli PS kullaniyorum)[/K][/B]
2- Dalga motoru - [K][B]Tankin icerisinde kaos etkisi yaratmayacak bir dalga motoru tavsiye ederim. Ilk baslarda elimde mevcut olan 7500lt/h kapasiteli dalga motorunu tanka koydugumda goz gozu gormemisti. Daha sonra 3000 debili bir dalga motoru almak zorunda kaldim.[/B][/K]
3- Sürkülasyon pompasımı dalga motorumu adını bilmiyorum hani şu protein skimmerdan geçen temiz suyu akvaryuma aktaran pompa :))) - [K][B]Kafa motorunu kastediyosunuz sanirim. Atman AT-302 tavsiye ederim. Hem sessiz hemde sizin tank olculeri icin uygundur. Su an bende ayni modeli kullanmaktayim[/B][/K]
4- Aydınlatma - [K][B]Bu konuda kesin bir bilgiye sahip olmamakla beraber su anda tamamen kendi yaptigim led armaturu kullaniyorum. Fazla isik gerektirmeyecek canlilar beslenecekse sizde elinizden geldigince power ledlerden yada modul ledlerden kendinize ufak bir armatur yapabilirsiniz[/B][/K]
5- Kaya Kaç kilo - [K][B]6 - 8 kilo arasinda yeterli olacaktir. Tabi yapacaginiz dizayna gore degisir[/B][/K]
6- litre başı tuz oranı - [K][B]litre basina dusen tuz orani hemen hemen her forumda yazdigi uzere 33gr olarak belirlenmistir. Fakat tuzlulugu kac oraninda ayarlamak isterseniz o orandada tuz eklemeniz gerekebilir.(1022-25 arasi idealdir)[/B][/K]
7- Kum - [K][B]Kalsiyum karbonatli kum yada mercan kiriklarindan olusan ince kum kullanilabilir. Canli kum, aragonit hakkinda pek bi bilgi ve tecrubem yok[/B][/K]
8- Isıtıcı - [K][B]Cok genis bir konu. Watt olarak sorcaksaniz eger 100W yeterli olacaktir. Marka model icin genis bir yelpaze var. (Eheim Thermocontrol 75W kullaniyorum)[/B][/K]
Son olarak sump bolumunde sadece PS - Isitici ve Kafa motoru bulunsun. Herhangi bir filtre medyasi olmasin. Elyaf koycaksanizda gun asiri degistirmeniz gerekir Nitrat sorunu olmasin diye
Umarim yardimci olabilirim. Tekrardan hayirli olsun
Iyi hobiler dilerim[/QUOTE]
bilgilerin için çok sağol bende yaklaşık bi 6 ay forumlarda okudum az çok bilgi sahibiyim ama işte oku oku nereye kadar derler :) marka model okumadımda daha cok ne nasıl yapılır onları okudum o yüzden böyle bir konu açtım on bilsende bir bilene sor demişler :) bilgi için teşekkürler diğer arkadaşların da fikrini aldıktan sonra yavaştan malzeme alımına başlıcan tüm ayrıntılarıda buradan paylaşıcam[EDIT]BeZGiN,2016-11-09 01:09:07[/EDIT]
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
[QUOTE=ZodiJack]Merhaba. Saydiginiz ekipmanlara ne kadar bütçe ayırmayı düşünüyorsunuz? Ve bakmayı düşündüğünüz canlılar nelerdir? Ona gore ekipman tavsiyesi verelim [:iyi:][/QUOTE]
hocam bir bütçem yok aslında ayırdıgım ama kötü bişe olmasın canlıları 2 günde öldürmeyelim benim bakmak istediğim balık olarak palyalço 2 tane mercan olarakta yumuşak mercan diyolar sanırım domates anemonu ve o tarz 1-2 renkli bakımı kolay çok tecizat istemeyen anemonlar mercanlar çok agır bir akvaryum olmicak içi
[QUOTE=ZodiJack]Merhaba. Saydiginiz ekipmanlara ne kadar bütçe ayırmayı düşünüyorsunuz? Ve bakmayı düşündüğünüz canlılar nelerdir? Ona gore ekipman tavsiyesi verelim [:iyi:][/QUOTE]
hocam bir bütçem yok aslında ayırdıgım ama kötü bişe olmasın canlıları 2 günde öldürmeyelim benim bakmak istediğim balık olarak palyalço 2 tane mercan olarakta yumuşak mercan diyolar sanırım domates anemonu ve o tarz 1-2 renkli bakımı kolay çok tecizat istemeyen anemonlar mercanlar çok agır bir akvaryum olmicak içi
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
Arkadaşlar uzun süredir araştırma yaptım ve aşağıdaki nano akvaryumu almaya karar verdim amacım birkaç yumuşak mercan ve 2 tane palyalço beslemek olayı fazla abartmadan şimdi akvaryum özellkleri ?
Nano-40 40x40x35 6 mm, Cnc Rodajlı, Arkadan Sumplu Sump bölümü 10cm , Cama Cam Nano Akvaryum 56 Litre
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/061120160126131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/061120160126301.jpg[/IMG]
Akvaryum bu arkadaşlar şimdi gelelim sorularıma bu akvaryuma
1- Protein Skimmer Marka model
2- Dalga motoru
3- Sürkülasyon pompasımı dalga motorumu adını bilmiyorum hani şu protein skimmerdan geçen temiz suyu akvaryuma aktaran pompa :)))
4- Aydınlatma
5- Kaya Kaç kilo
6- litre başı tuz oranı
7- Kum
8- Isıtıcı
Bana bu bilgileri verebilecek arkadaşlar olursa alıp yavaş yavaş kuruluma başlamak istiyorum eksik bişe kaldımı bilmiyorum varsa yazın..Sizin yazdıklarınız doğrultusunda ürünleri alıcam ve burda her adımını fotoğraflarla paylaşarak ilerlicem..Birde resimlerde görünen sump bölümünde şaşırtmalı bölüme birşeyler koymalıyımıyım elyaf,sünger gibi felan bişeler ?[EDIT]mericselcuk,2016-11-06 13:30:05[/EDIT]
Arkadaşlar uzun süredir araştırma yaptım ve aşağıdaki nano akvaryumu almaya karar verdim amacım birkaç yumuşak mercan ve 2 tane palyalço beslemek olayı fazla abartmadan şimdi akvaryum özellkleri ?
Nano-40 40x40x35 6 mm, Cnc Rodajlı, Arkadan Sumplu Sump bölümü 10cm , Cama Cam Nano Akvaryum 56 Litre
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/061120160126131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/061120160126301.jpg[/IMG]
Akvaryum bu arkadaşlar şimdi gelelim sorularıma bu akvaryuma
1- Protein Skimmer Marka model
2- Dalga motoru
3- Sürkülasyon pompasımı dalga motorumu adını bilmiyorum hani şu protein skimmerdan geçen temiz suyu akvaryuma aktaran pompa :)))
4- Aydınlatma
5- Kaya Kaç kilo
6- litre başı tuz oranı
7- Kum
8- Isıtıcı
Bana bu bilgileri verebilecek arkadaşlar olursa alıp yavaş yavaş kuruluma başlamak istiyorum eksik bişe kaldımı bilmiyorum varsa yazın..Sizin yazdıklarınız doğrultusunda ürünleri alıcam ve burda her adımını fotoğraflarla paylaşarak ilerlicem..Birde resimlerde görünen sump bölümünde şaşırtmalı bölüme birşeyler koymalıyımıyım elyaf,sünger gibi felan bişeler ?[EDIT]mericselcuk,2016-11-06 13:30:05[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 39 Üye
Online Kullanıcılar
Kemal KİREZCİ,
sina cen,
platinium,
HarunYILDIRIM,
Rafayel,
ternapi,
Hidro Dinamik,
Tortuga7,
TheDS,
serhatankara,
Tatar10,
SaviaSora,
yeekim,
Sfenks111,
Thunderbird,
aktugsedat,
SeaWorld,
Lofta,
EKAR,
ErayDemirel,
macagil,
bysmokin,
Oxide,
Kınayu,
zafer3885,
Efeayd,
alfred3552,
Ankararif06,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
0rnn,
berat76,
BatuhanTufan,
tukabu,
akvarist10UR,
dimbeleth,
şansal,
Pandkoal,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
