ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
serkansakir
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Kasım 2022 14:19
Son Ziyaret:
05 Aralık 2022 14:09
Toplam Mesaj:
14 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Serkan Sakir
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Malatya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Serkan Sakir
SON 8 MESAJI
3000 Lt Akvaryum Önerisi
[QUOTE=Ali#]3000litre akvaryumun net ağırlığının 4 tona yakın olacağı ve bunun standart meskenlerin taşıma kapasitesinin çok üzerinde olacağı hatırlatılmış ama akvaryumu nereye, nasıl kuracağınız konusunda dönüş yapmamışsınız.
Kaldı ki akvaryum hareketli bir yük olarak kabul edildiği için akvaryumun ağırlığının binanın taşıma kapasitesinin epey altında olması gerekir. Apartmanlardaki büyük hacimlerdeki akvaryumların şikayet üzerine mahkeme kararlarıyla kaldırtıldığını duymuştum forumlardan.
Bir sıkıntıda tonaj bir tarafa o yükseklikteki bir akvaryumu cam ve slikon ikilisine güvenerek kurmak.
Böyle tonajlı akvaryumlar uygun nitelik ve kalınlıkta plexy-glassdan imal edilir. Plexy-glass çok daha esnek ve dayanıklıdır. Ayrıca kenarlar slikonla değil parçaları tam anlamıyla kaynaştıran ve birleştiren özel bir kimyasalla yapıştırılır.
Tipik bir hayaller ve gerçekler vakası yaşayacağız sanırım...[/QUOTE]
Merhabalar , İş yeri zemin kat yani alt katında herhangi bir sorun yaşanacak durum yok. Ek olarak Jeneratör de olduğu için firma da elektrik kesilme problemi de bizi etkilemeyeceğini düşünüyoruz.
Tek üzücü olan 3000 lt yerine 2048 lt düşmek zorunda kaldık. iyi ki yorum yazan arkadaşlarım 100cm derinlikte yaşanacak sorunlardan bahsetti. biz 80 cm düştük.
Bazı arkadaşlarım gerçek görmese de asıl amacımıza değerli arkadaşlarımızın yorumlarını dikkate alarak ilerliyoruz.
Teşekkürler.
[QUOTE=akandemir1]Bence tuzlu su akvaryumu yap[/QUOTE]
Merhaba, evet açıklamada maddi problem yok dedim fakat çok gereksiz bir harcama yapacağım anlamına gelmez. Tuzlu su akvaryumunda mercanların şu anki fiyatı 10.000 tl den başlıyor.
Ortalama bu boyuttaki bir tuzlu su akvaryumu maliyeti 1 milyon ile 1.5 milyon arasında. Belki seyir zevki aşırı güzel olacak ama malasef bu kadar bütçe ayırmak istemiyorum.
Şu anda en son çıkardığımız proje ortalama 150 bin civarında çıkıyor. Bilgi sahibi olmak isteyenler olabilir.
[QUOTE=Ali#]3000litre akvaryumun net ağırlığının 4 tona yakın olacağı ve bunun standart meskenlerin taşıma kapasitesinin çok üzerinde olacağı hatırlatılmış ama akvaryumu nereye, nasıl kuracağınız konusunda dönüş yapmamışsınız.
Kaldı ki akvaryum hareketli bir yük olarak kabul edildiği için akvaryumun ağırlığının binanın taşıma kapasitesinin epey altında olması gerekir. Apartmanlardaki büyük hacimlerdeki akvaryumların şikayet üzerine mahkeme kararlarıyla kaldırtıldığını duymuştum forumlardan.
Bir sıkıntıda tonaj bir tarafa o yükseklikteki bir akvaryumu cam ve slikon ikilisine güvenerek kurmak.
Böyle tonajlı akvaryumlar uygun nitelik ve kalınlıkta plexy-glassdan imal edilir. Plexy-glass çok daha esnek ve dayanıklıdır. Ayrıca kenarlar slikonla değil parçaları tam anlamıyla kaynaştıran ve birleştiren özel bir kimyasalla yapıştırılır.
Tipik bir hayaller ve gerçekler vakası yaşayacağız sanırım...[/QUOTE]
Merhabalar , İş yeri zemin kat yani alt katında herhangi bir sorun yaşanacak durum yok. Ek olarak Jeneratör de olduğu için firma da elektrik kesilme problemi de bizi etkilemeyeceğini düşünüyoruz.
Tek üzücü olan 3000 lt yerine 2048 lt düşmek zorunda kaldık. iyi ki yorum yazan arkadaşlarım 100cm derinlikte yaşanacak sorunlardan bahsetti. biz 80 cm düştük.
Bazı arkadaşlarım gerçek görmese de asıl amacımıza değerli arkadaşlarımızın yorumlarını dikkate alarak ilerliyoruz.
Teşekkürler.
[QUOTE=akandemir1]Bence tuzlu su akvaryumu yap[/QUOTE]
Merhaba, evet açıklamada maddi problem yok dedim fakat çok gereksiz bir harcama yapacağım anlamına gelmez. Tuzlu su akvaryumunda mercanların şu anki fiyatı 10.000 tl den başlıyor.
Ortalama bu boyuttaki bir tuzlu su akvaryumu maliyeti 1 milyon ile 1.5 milyon arasında. Belki seyir zevki aşırı güzel olacak ama malasef bu kadar bütçe ayırmak istemiyorum.
Şu anda en son çıkardığımız proje ortalama 150 bin civarında çıkıyor. Bilgi sahibi olmak isteyenler olabilir.
3000 Lt Akvaryum Önerisi
[QUOTE=nejalt]Merhaba,
yazılı olmayan kurallardan biri, hangi balığı beslemek istiyorsanız ona göre akvaryum dizayn edilir.
3000 litre çok zor bir akvaryum, stabilite için en az 1000litre sump lazım. Isıtma ve soğutma çok kolay değil, profesyonel yardım için https://www.instagram.com/urd.aqua.art.design/
kolay gelsin.[/QUOTE]
Merhaba,
Bahsettiğiniz kişi ile iletişime geçtik. Konuyla ilgili olarak yardımcı olacak. Yönlendirmeleri projeleri yine paylaşım yapacağım. Tankımız bittiğinde tekrar sizinle paylaşacağım.
Teşekkürler
AKVARYUM : 320 x 80 x 80h
TAŞIYICI : 320 X 80 X 80h Lake MDF
FİLTRASYON : 2 ADET - FLUVAL FX6
3000 ML SEACHEM MATRİX
1000 ML SERA SİPORAX
500 ML SEACHEM PURİGEN
1000 ML EHEİM SUBSTRAT
EHEİM 400w ısıtıcı
AYDINLATMA : 2 X CREAQUA FİREFLY 150 CM
300 KG KOZMETİK KUM
300 KG FRODO STONE
50 ADET ANUBİAS
40 ADET CRYPTO
30 ADET JAVA FERN
Şu anda oluşan proje. Düşündüğümüz büyük tankımız bu şekilde şekilleniyor.
[QUOTE=nejalt]Merhaba,
yazılı olmayan kurallardan biri, hangi balığı beslemek istiyorsanız ona göre akvaryum dizayn edilir.
3000 litre çok zor bir akvaryum, stabilite için en az 1000litre sump lazım. Isıtma ve soğutma çok kolay değil, profesyonel yardım için https://www.instagram.com/urd.aqua.art.design/
kolay gelsin.[/QUOTE]
Merhaba,
Bahsettiğiniz kişi ile iletişime geçtik. Konuyla ilgili olarak yardımcı olacak. Yönlendirmeleri projeleri yine paylaşım yapacağım. Tankımız bittiğinde tekrar sizinle paylaşacağım.
Teşekkürler
AKVARYUM : 320 x 80 x 80h
TAŞIYICI : 320 X 80 X 80h Lake MDF
FİLTRASYON : 2 ADET - FLUVAL FX6
3000 ML SEACHEM MATRİX
1000 ML SERA SİPORAX
500 ML SEACHEM PURİGEN
1000 ML EHEİM SUBSTRAT
EHEİM 400w ısıtıcı
AYDINLATMA : 2 X CREAQUA FİREFLY 150 CM
300 KG KOZMETİK KUM
300 KG FRODO STONE
50 ADET ANUBİAS
40 ADET CRYPTO
30 ADET JAVA FERN
Şu anda oluşan proje. Düşündüğümüz büyük tankımız bu şekilde şekilleniyor.
3000 Lt Akvaryum Önerisi
[QUOTE=GhostKoi]Elbette doğal olarak herkes işin güçlüklerinden söz ediyor. Serkan bey, motivasyonunuz anlaşılamıyor. Bu da bizleri niyetinizin ciddiliği konusunda şüpheye düşürüyor. Ne besleyeceğiniz, bu boyda bir tanka gerek duyup duymayacağınız hala belirsiz. Amacınız en büyük tanka sahip olmaksa ve hobiye harcayacağınız fazladan100 000 Amerikan dolarınız varsa 5000 de yaparsınız 10000 de. Balık çeşidini, tankın genel yapısını belirlemeden 3000lik tank yapacağım diye yola çıkmak biraz abesle iştigal oluyor. Doğmamış çocuğa don biçilmez diye bir ata sözü var.
3000lik tank öyle sizi uğraştırmayacak karşısına geçip huzurla seyredeceğiniz bir tank olmayacak. Şehir akvaryumunda bundan çok daha büyük tanklar var. Fakat temizliğini ve bakımını kadrolu dalgıç ekibi yapıyor. İlle de büyük istiyorsanız, yukarıda önerdiğim ve dikkatinizden kaçan 300x60x60= 1080 ve daha altı ölçüleri deneyin, bir şey fark etmeyecek, her yönden işiniz kolaylaşacak. 50-60 cm boyda dev balıklar beslemeyecekseniz zaten 3000 litreye ihtiyacınız yok.
Size farklı kişiler bu işi yapabilecek firmaların adlarını verdiler. Konuyu baştan itibaren dikkatlice okuyup bunlarla iletişime geçebilirsiniz.
Bu link gerçekten eğlenceliymiş[:)))] https://www.akvaryum.com/Forum/dev_tank_k949440.asp[/QUOTE]
Öncelikle heyecanımı sizlere tam olarak yansıtamadığım için özür dilerim. Burada anlatmak istediklerim arasında mantık dışı hareket etmemek. Örnek verecek olursak 1000 lt tank kurup içine lepistes koyup sürekli üreme yapıp çok fazla canlıdan ziyade görsel zevki olan bu tür sorunlarla karşı karşıya kalmayacağım tecrübe edinmiş arkadaşlardan balık türleri bitki türleri almak. Arkadaşımın biri bitki tankı kurdu bitkiler büyüdü içinde balıkları görmek bile zorlaştı. Ben bu sorunları duyumlarla değil de tecrübeli arkadaşlardan dinlemek yön vermek istiyorum. Bildiğim kadarıyla duyumlarla tank büyüdükçe temizleme süreniz uzar. Küçük bir akvaryumda iç motoru haftalık temizlersiniz büyük bir akvaryumda ayda 1 temizlersiniz sumpı . bunun gibi. inşallah şimdi tam anlatabildim.
Teşekkürler.
[QUOTE=GhostKoi]Elbette doğal olarak herkes işin güçlüklerinden söz ediyor. Serkan bey, motivasyonunuz anlaşılamıyor. Bu da bizleri niyetinizin ciddiliği konusunda şüpheye düşürüyor. Ne besleyeceğiniz, bu boyda bir tanka gerek duyup duymayacağınız hala belirsiz. Amacınız en büyük tanka sahip olmaksa ve hobiye harcayacağınız fazladan100 000 Amerikan dolarınız varsa 5000 de yaparsınız 10000 de. Balık çeşidini, tankın genel yapısını belirlemeden 3000lik tank yapacağım diye yola çıkmak biraz abesle iştigal oluyor. Doğmamış çocuğa don biçilmez diye bir ata sözü var.
3000lik tank öyle sizi uğraştırmayacak karşısına geçip huzurla seyredeceğiniz bir tank olmayacak. Şehir akvaryumunda bundan çok daha büyük tanklar var. Fakat temizliğini ve bakımını kadrolu dalgıç ekibi yapıyor. İlle de büyük istiyorsanız, yukarıda önerdiğim ve dikkatinizden kaçan 300x60x60= 1080 ve daha altı ölçüleri deneyin, bir şey fark etmeyecek, her yönden işiniz kolaylaşacak. 50-60 cm boyda dev balıklar beslemeyecekseniz zaten 3000 litreye ihtiyacınız yok.
Size farklı kişiler bu işi yapabilecek firmaların adlarını verdiler. Konuyu baştan itibaren dikkatlice okuyup bunlarla iletişime geçebilirsiniz.
Bu link gerçekten eğlenceliymiş[:)))] https://www.akvaryum.com/Forum/dev_tank_k949440.asp[/QUOTE]
Öncelikle heyecanımı sizlere tam olarak yansıtamadığım için özür dilerim. Burada anlatmak istediklerim arasında mantık dışı hareket etmemek. Örnek verecek olursak 1000 lt tank kurup içine lepistes koyup sürekli üreme yapıp çok fazla canlıdan ziyade görsel zevki olan bu tür sorunlarla karşı karşıya kalmayacağım tecrübe edinmiş arkadaşlardan balık türleri bitki türleri almak. Arkadaşımın biri bitki tankı kurdu bitkiler büyüdü içinde balıkları görmek bile zorlaştı. Ben bu sorunları duyumlarla değil de tecrübeli arkadaşlardan dinlemek yön vermek istiyorum. Bildiğim kadarıyla duyumlarla tank büyüdükçe temizleme süreniz uzar. Küçük bir akvaryumda iç motoru haftalık temizlersiniz büyük bir akvaryumda ayda 1 temizlersiniz sumpı . bunun gibi. inşallah şimdi tam anlatabildim.
Teşekkürler.
3000 Lt Akvaryum Önerisi
[QUOTE=Taha Şen]Hocam bahsettiğiniz ölçüler oldukça imkansız. Maddi olarak milyoner. Tecrübe olarak ise 300 litreden değil 1000, 2000 litreden geçmeniz gereken bi ölçü vermişsiniz. Ancak hiç hevesiniz kırılmasın elimden geldiğinde yardımcı olurum. Size büyük bi akvaryum istiyosanız yaklaştığım ama yapamadığım devasa bi akvaryum projesini vereyim.
Ölçüler: 250x50x60 15mm ultra clear camlı 750 litre hacim kayıt kuşak yok cnc rodaj
Tipi: Nature Ada Style
Dekorasyon: 75 litre aktif toprak (aquario gayet iyi) 10 paket 8 litrelik uygun 6cm kalınlık için, flame wood, frodo stone, çeşitli bitkiler (karar kılarsanız yardımcı olurum tasarımın çizimi ve planlamasında)
Filtrasyon, ışıklandırma: 2 adet ayrı köşelere fluval fx4, Creaqua firefly v2 120cm 2 adet
Canlılar: 16lı discus sürüsü, 50li kardinal neon tetra, 24lü corydoras, 50li rasbora.. ekleme çıkarma yapılabilir.
Akvaryum, dolabı, filtre, malzemeler, canlılar, bitkiler vs her türlü yardımcı olurum. Saygılar. [/QUOTE]
Merhabalar,
Yazdığınız her şeyi tek tek google dan aratarak baktım. Gayet güzel bir seyir zevki olacağını düşünüyorum. Ama tekrar edeyim olabildiğince büyük en üst seviye ne ise o tankı yapmak istiyorum. Gönderdiğiniz projenin ortalama maliyet ve detayları ile birlikte nereden temin edebileceğim konusunda tek bir firma varmı dır ? Aramalar sonucunda hepsi farklı yerlerde çıktı.
Teşekkür ederim.
[QUOTE=Taha Şen]Hocam bahsettiğiniz ölçüler oldukça imkansız. Maddi olarak milyoner. Tecrübe olarak ise 300 litreden değil 1000, 2000 litreden geçmeniz gereken bi ölçü vermişsiniz. Ancak hiç hevesiniz kırılmasın elimden geldiğinde yardımcı olurum. Size büyük bi akvaryum istiyosanız yaklaştığım ama yapamadığım devasa bi akvaryum projesini vereyim.
Ölçüler: 250x50x60 15mm ultra clear camlı 750 litre hacim kayıt kuşak yok cnc rodaj
Tipi: Nature Ada Style
Dekorasyon: 75 litre aktif toprak (aquario gayet iyi) 10 paket 8 litrelik uygun 6cm kalınlık için, flame wood, frodo stone, çeşitli bitkiler (karar kılarsanız yardımcı olurum tasarımın çizimi ve planlamasında)
Filtrasyon, ışıklandırma: 2 adet ayrı köşelere fluval fx4, Creaqua firefly v2 120cm 2 adet
Canlılar: 16lı discus sürüsü, 50li kardinal neon tetra, 24lü corydoras, 50li rasbora.. ekleme çıkarma yapılabilir.
Akvaryum, dolabı, filtre, malzemeler, canlılar, bitkiler vs her türlü yardımcı olurum. Saygılar. [/QUOTE]
Merhabalar,
Yazdığınız her şeyi tek tek google dan aratarak baktım. Gayet güzel bir seyir zevki olacağını düşünüyorum. Ama tekrar edeyim olabildiğince büyük en üst seviye ne ise o tankı yapmak istiyorum. Gönderdiğiniz projenin ortalama maliyet ve detayları ile birlikte nereden temin edebileceğim konusunda tek bir firma varmı dır ? Aramalar sonucunda hepsi farklı yerlerde çıktı.
Teşekkür ederim.
3000 Lt Akvaryum Önerisi
[QUOTE=GokKurt]Valla bu işin ciddi olma ihtimaline binaen yazıyorum, Oliver Knott'un 5.000LT bir low tech bitkili tankı var. Ona göz gezdirebilirsiniz tankın nasıl olması gerektiği konusunda, kaldı ki ciddi bir filtrasyona ihtiyacınız olacak. Ha bunu ister sump ile, ister asyalı abiler gibi birbirine bağlanmış variller ile yapabilirsiniz fakat benim size önerim kesinlikle low tech bir bitkili akvaryum olur. İlk başta yapacağınız sağlam bir kurulum ile minimum müdahale ile sürdürülebilir bir tank elde etmiş olursunuz.
Deniz akvaryumu ile o hacimlerde uğraşılmaz, maddi imkan bile israfa kaçacak şekilde ciddi boyutlara ulaşır, diğer türler de olabilir cihiclid ve benzerleri fakat oda bir süre sonra kabak tadı verebilir. Bitkili bir akvaryumda 20-30'lu gruplar halinde sürü balıkları, melek balıkları, guramiler güzel bir görsel yaratabilir. Kaldı ki balık ekleme çıkarma noktasında daha geniş bir yelpazeye sahip olursunuz.
Ha ben olsam yapar mıyım, asla o boyutlara çıkmam. 200-60-60 ideal bir rakam bence büyük tank için. Bahsettiğiniz ölçüler bildiğin havuz olur.
Ekleme: 15mm o genişlikteki akvaryumu kurtarmayabilir. Çünkü hem su basıncı, hem sizin mecbur kalıp o büyüklükteki bir tanka girmek zorunda kalacak olmanız gibi durumlar hesaba katılınca çok daha kalın bir cam öneririm. Bkz. yukarıda belirttiğim tank.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim youtube dan izledim. Çok harika bir sunum keyfi var. Daha detaylı araştırıp filtre sistemlerini de çıkartıp planlamasını yapacağım. Ek olarak beni anladığınız için teşekkür ederim.
[QUOTE=GokKurt]Valla bu işin ciddi olma ihtimaline binaen yazıyorum, Oliver Knott'un 5.000LT bir low tech bitkili tankı var. Ona göz gezdirebilirsiniz tankın nasıl olması gerektiği konusunda, kaldı ki ciddi bir filtrasyona ihtiyacınız olacak. Ha bunu ister sump ile, ister asyalı abiler gibi birbirine bağlanmış variller ile yapabilirsiniz fakat benim size önerim kesinlikle low tech bir bitkili akvaryum olur. İlk başta yapacağınız sağlam bir kurulum ile minimum müdahale ile sürdürülebilir bir tank elde etmiş olursunuz.
Deniz akvaryumu ile o hacimlerde uğraşılmaz, maddi imkan bile israfa kaçacak şekilde ciddi boyutlara ulaşır, diğer türler de olabilir cihiclid ve benzerleri fakat oda bir süre sonra kabak tadı verebilir. Bitkili bir akvaryumda 20-30'lu gruplar halinde sürü balıkları, melek balıkları, guramiler güzel bir görsel yaratabilir. Kaldı ki balık ekleme çıkarma noktasında daha geniş bir yelpazeye sahip olursunuz.
Ha ben olsam yapar mıyım, asla o boyutlara çıkmam. 200-60-60 ideal bir rakam bence büyük tank için. Bahsettiğiniz ölçüler bildiğin havuz olur.
Ekleme: 15mm o genişlikteki akvaryumu kurtarmayabilir. Çünkü hem su basıncı, hem sizin mecbur kalıp o büyüklükteki bir tanka girmek zorunda kalacak olmanız gibi durumlar hesaba katılınca çok daha kalın bir cam öneririm. Bkz. yukarıda belirttiğim tank.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim youtube dan izledim. Çok harika bir sunum keyfi var. Daha detaylı araştırıp filtre sistemlerini de çıkartıp planlamasını yapacağım. Ek olarak beni anladığınız için teşekkür ederim.
3000 Lt Akvaryum Önerisi
[QUOTE=engin dal]Konu bana biraz fake gibi geldi. Boşuna yorum yapıyoruz gibime geliyor. Bu hacimlerde bir şey kurmak istiyen biri ne besleyeceğine , bitkili mi bitkisiniz mi karar verememiş olması imkansız gibi geliyor.birde şıklar içinde deniz de var :) ayrıca bildiğimiz düz akvaryum dan bahsediyor.Camcı ve mobilyacı diyor. Pond falan demiyor.keşke böyle bir kurulum gercekleşse de bizde konun takipçisi olarak takip etsek.hem kurulum aşamalarını,hem maliyet bilgilerini. Benimde ilerde hayalim büyük bir discus tankı yapmak var.imkanlarım el verdiğinde bunu gerçekleştireceğim.[/QUOTE]
Karar verildiğinde fotoğrafları paylaşacağım. Ben küçüklüğümden bugüne kadar hep kararsız kaldım.
Deniz akvaryumu daha önce kurmadım ve maliyetleri aşırı yüksek olduğu için hep bir korkum var.
Büyük bir tank kurmamın nedeni kendimden yola çıkarak söyleyeceğim ne kadar büyük bir alana sahipsem o kadar rahat hareket ediyorum. Yaşayan canlıların da bu denli rahat etmesi ve görsel zevkin güzel olması için büyük bir tank istiyorum. 6 metre genişlik istedim fakat bunun özel yapım olduğu ve bulunduğum şehirde olmamasından kaynaklı maksimim 3 metre yapılabiliyor.
Bir arkadaşımız da mobilyacı ile camcı ile bu iş yapılmaz demiş fakat anlamadığım bu işi camcı ile mobilyacı yapmıyorsa o profesyonel olan akvaryum satıcılarına nasıl yapılıyor yine mobilyacı ve camcı yapmıyor mu ?
Kararsız kalmamın nedeni tekrar belirteyim malawi tankım vardı evet bunu 3000 lt de yaparım fakat daha farklı bir şey istiyorum. Siz araç alırken eşinizden dostunuzdan bilgi almıyor musunuz ?
Tank siparişi geçmedim planlama aşamasındayım. İş yerimde inşaat mühendisimiz zeminine c30 beton atmayı bile önerdi. Kafama göre hadi tank kuruyorum demek istemiyorum. Bu konu için her açıklamaları toplayıp doğru karar vermem gerektiğini düşünüyorum. Daha önce belki bu boyutta veya daha büyük bir arkadaşımız tank kurmuş ve pişmanlıkları hatalarını paylaşır.
Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınızı bekliyorum.
[QUOTE=merutay]Attığım fotoğraftaki yapıdan da tanıdık camcının 15mmlik camının kurtarmayacağını da siz çıkartın.[/QUOTE]
sizin attığınız fotoğraf ile benim tankın 15mm olması arasındaki bağlantıyı anlayamadım.
Şu anda akvaryum satış sitelerinde dahi 15mm rodajlı temperli olarak seçenekler var ve fiyatlandırması 60.000 tl civarında çıktı.
[QUOTE=thundereblue]Malatya'da 1 seneden fazla görev yaptım şu yaşıma kadar kullnadığım en güzel akvaryumumu oradan aldım. Bahsettiğiniz ölçü çok devasa ölçü taşınmaz yerinden oynamaz yıllarca abartayım biraz binanın bir parçası olarak kalacak bir ölçü ben zamanında ben tür bulana kadar bayağı gezmiş dolaşmıştım sizede kolaylıklar dilerim
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/150_x_60_x_60_ile_yine_aranizdayim_k857487.asp[/URL][/QUOTE]
Anladığım kadarıyla memursunuz ve tayin alıyorsunuz. Ben doğma büyüme Malatya 'lıyım. Yani evet bir parçası olacak taşınmaz olacak. Pandemiden sonra malasef bir çok yer kapatmak zorunda kaldı. Şu anda 3-4 firma vardır onlarda da klasik japon balığı vs mantığı işliyor. Bazen insanlar yazdığında anlatamıyormuş konuştuğunda anlaşılıyormuş şu anda o durumdayım.
[QUOTE=TTuna]
3000lt akvaryum 15mm cam. Bak o da güzel hikaye [:)))]
Böyle tanklar direkt özel ayarlanmış zemine oturtulur, mobilya olmaz sump sistemi de arka planda olur (ayrı bir odada vs.) kısacası bu konu hayalden öteye gitmez. 3 m2 alanı olan bir zemine cam ağırlığı, kum taş vb. ve su dahil 6 ton'a yakın bir ağırlığınız olacak bu da m2 başına 2 tona yakın bir basınç demek. Ev inşaatları yapılırken genelde m2 başına 800kg olarak hesaplanır buna göre sizin evinizde zemin güçlendirme çalışması da yapılması gerekiyor. Bana göre bu konu tamamen hayal ürünü gerçekleşmesi pek mümkün değil.[/QUOTE]
Siz hikaye anlattığımı falan düşünüyorsunuz fakat büyük bir tank kurmak istediğimi neleri hata yapmadan ilerleyebilirim diye buraya yazmak istedim. Daha hızlı ve doğru bilgiye ulaşmak için. Tankı yaptıracağım iş yeri yani zeminde evin 2.3. katları değil. Online akvaryum siparişlerinde de 15mm yazıyor ben kendim böyle bir şey bulmadım. Amacım sormak soruşturmak. Bazı yorumlar o kadar güzel ki ilerlememe yardımcı oluyor bazı yorumlarda çok alaycı siz yıllardır yapıyor olabilirsiniz bu hobiyi ben yıllar önce yaptım kısa sürdü. şimdi daha iyisini yapabilmek için çabalıyorum.
İnşallah durumumu anlatabildim.
[QUOTE=engin dal]Konu bana biraz fake gibi geldi. Boşuna yorum yapıyoruz gibime geliyor. Bu hacimlerde bir şey kurmak istiyen biri ne besleyeceğine , bitkili mi bitkisiniz mi karar verememiş olması imkansız gibi geliyor.birde şıklar içinde deniz de var :) ayrıca bildiğimiz düz akvaryum dan bahsediyor.Camcı ve mobilyacı diyor. Pond falan demiyor.keşke böyle bir kurulum gercekleşse de bizde konun takipçisi olarak takip etsek.hem kurulum aşamalarını,hem maliyet bilgilerini. Benimde ilerde hayalim büyük bir discus tankı yapmak var.imkanlarım el verdiğinde bunu gerçekleştireceğim.[/QUOTE]
Karar verildiğinde fotoğrafları paylaşacağım. Ben küçüklüğümden bugüne kadar hep kararsız kaldım.
Deniz akvaryumu daha önce kurmadım ve maliyetleri aşırı yüksek olduğu için hep bir korkum var.
Büyük bir tank kurmamın nedeni kendimden yola çıkarak söyleyeceğim ne kadar büyük bir alana sahipsem o kadar rahat hareket ediyorum. Yaşayan canlıların da bu denli rahat etmesi ve görsel zevkin güzel olması için büyük bir tank istiyorum. 6 metre genişlik istedim fakat bunun özel yapım olduğu ve bulunduğum şehirde olmamasından kaynaklı maksimim 3 metre yapılabiliyor.
Bir arkadaşımız da mobilyacı ile camcı ile bu iş yapılmaz demiş fakat anlamadığım bu işi camcı ile mobilyacı yapmıyorsa o profesyonel olan akvaryum satıcılarına nasıl yapılıyor yine mobilyacı ve camcı yapmıyor mu ?
Kararsız kalmamın nedeni tekrar belirteyim malawi tankım vardı evet bunu 3000 lt de yaparım fakat daha farklı bir şey istiyorum. Siz araç alırken eşinizden dostunuzdan bilgi almıyor musunuz ?
Tank siparişi geçmedim planlama aşamasındayım. İş yerimde inşaat mühendisimiz zeminine c30 beton atmayı bile önerdi. Kafama göre hadi tank kuruyorum demek istemiyorum. Bu konu için her açıklamaları toplayıp doğru karar vermem gerektiğini düşünüyorum. Daha önce belki bu boyutta veya daha büyük bir arkadaşımız tank kurmuş ve pişmanlıkları hatalarını paylaşır.
Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınızı bekliyorum.
[QUOTE=merutay]Attığım fotoğraftaki yapıdan da tanıdık camcının 15mmlik camının kurtarmayacağını da siz çıkartın.[/QUOTE]
sizin attığınız fotoğraf ile benim tankın 15mm olması arasındaki bağlantıyı anlayamadım.
Şu anda akvaryum satış sitelerinde dahi 15mm rodajlı temperli olarak seçenekler var ve fiyatlandırması 60.000 tl civarında çıktı.
[QUOTE=thundereblue]Malatya'da 1 seneden fazla görev yaptım şu yaşıma kadar kullnadığım en güzel akvaryumumu oradan aldım. Bahsettiğiniz ölçü çok devasa ölçü taşınmaz yerinden oynamaz yıllarca abartayım biraz binanın bir parçası olarak kalacak bir ölçü ben zamanında ben tür bulana kadar bayağı gezmiş dolaşmıştım sizede kolaylıklar dilerim
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/150_x_60_x_60_ile_yine_aranizdayim_k857487.asp[/URL][/QUOTE]
Anladığım kadarıyla memursunuz ve tayin alıyorsunuz. Ben doğma büyüme Malatya 'lıyım. Yani evet bir parçası olacak taşınmaz olacak. Pandemiden sonra malasef bir çok yer kapatmak zorunda kaldı. Şu anda 3-4 firma vardır onlarda da klasik japon balığı vs mantığı işliyor. Bazen insanlar yazdığında anlatamıyormuş konuştuğunda anlaşılıyormuş şu anda o durumdayım.
[QUOTE=TTuna]
3000lt akvaryum 15mm cam. Bak o da güzel hikaye [:)))]
Böyle tanklar direkt özel ayarlanmış zemine oturtulur, mobilya olmaz sump sistemi de arka planda olur (ayrı bir odada vs.) kısacası bu konu hayalden öteye gitmez. 3 m2 alanı olan bir zemine cam ağırlığı, kum taş vb. ve su dahil 6 ton'a yakın bir ağırlığınız olacak bu da m2 başına 2 tona yakın bir basınç demek. Ev inşaatları yapılırken genelde m2 başına 800kg olarak hesaplanır buna göre sizin evinizde zemin güçlendirme çalışması da yapılması gerekiyor. Bana göre bu konu tamamen hayal ürünü gerçekleşmesi pek mümkün değil.[/QUOTE]
Siz hikaye anlattığımı falan düşünüyorsunuz fakat büyük bir tank kurmak istediğimi neleri hata yapmadan ilerleyebilirim diye buraya yazmak istedim. Daha hızlı ve doğru bilgiye ulaşmak için. Tankı yaptıracağım iş yeri yani zeminde evin 2.3. katları değil. Online akvaryum siparişlerinde de 15mm yazıyor ben kendim böyle bir şey bulmadım. Amacım sormak soruşturmak. Bazı yorumlar o kadar güzel ki ilerlememe yardımcı oluyor bazı yorumlarda çok alaycı siz yıllardır yapıyor olabilirsiniz bu hobiyi ben yıllar önce yaptım kısa sürdü. şimdi daha iyisini yapabilmek için çabalıyorum.
İnşallah durumumu anlatabildim.
3000 Lt Akvaryum Önerisi
Tank henüz yaptırılmadı projelendiriyoruz fakat karar veremiyorum.
* Bitkili mi olsun ?
* Deniz mi olsun ?
* Sump da önerdiğiniz birşey var mı ?
* Balık türü ne olsun ?
Aslında sormak istediğim çok uğraştırmayacak uzun süre aralıklarla tanka müdahale olacak fakat görsel açıdan da huzur vermesini istiyorum.
Canlı çeşidi ne olmalı ?
Eğer tecrübe edindiğiniz bir şeş varsa büyük bir tank için şu daha iyi olur dediğiniz bir yapı istiyorum
Vakit ayırıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
[QUOTE=engin dal]Tankın siparişini verdiniz mi ? Sağlamlık konusunda eminmisiniz. 3000 lt tank yerinde kurulum sağlanır.taşıma işi sıkıntılı.tank tamam ise zaten yapan firma dolaplı ve alt sump lı mükemmel birsey yapmıştır. İçine konacak malzemelerinde tavsiyesini vermiştir.parada sıkıntı yok dediyseniz zaten en kaliteli malzemeler ile filitrasyon yaparsınız.bekleyeceğiniz balık belli mi ? Balığa göre dekorasyon ve malzeme lazım.kimi balık iç filitre dalga motoru ister, kimisi istemez.tam açıkça ne yapmak istediğinizi ve ne öneride bulunmamızı istiyorsanız onu sorabilirsiniz.[/QUOTE]
Tankın siparişi şu şekilde ayarladık. Tanıdığımız bir camcı 15mm rodajlı temperli bir akvaryum camı yapacak.
Mobilyacımız bizim istediğimiz bir çizime göre üretimini yapacak. Malatya 'da yaşadığımız için malasef bizi yönlendirecek biri yok. Bu yüzden destek istiyorum.
Tank henüz yaptırılmadı projelendiriyoruz fakat karar veremiyorum.
* Bitkili mi olsun ?
* Deniz mi olsun ?
* Sump da önerdiğiniz birşey var mı ?
* Balık türü ne olsun ?
Aslında sormak istediğim çok uğraştırmayacak uzun süre aralıklarla tanka müdahale olacak fakat görsel açıdan da huzur vermesini istiyorum.
Canlı çeşidi ne olmalı ?
Eğer tecrübe edindiğiniz bir şeş varsa büyük bir tank için şu daha iyi olur dediğiniz bir yapı istiyorum
Vakit ayırıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
[QUOTE=engin dal]Tankın siparişini verdiniz mi ? Sağlamlık konusunda eminmisiniz. 3000 lt tank yerinde kurulum sağlanır.taşıma işi sıkıntılı.tank tamam ise zaten yapan firma dolaplı ve alt sump lı mükemmel birsey yapmıştır. İçine konacak malzemelerinde tavsiyesini vermiştir.parada sıkıntı yok dediyseniz zaten en kaliteli malzemeler ile filitrasyon yaparsınız.bekleyeceğiniz balık belli mi ? Balığa göre dekorasyon ve malzeme lazım.kimi balık iç filitre dalga motoru ister, kimisi istemez.tam açıkça ne yapmak istediğinizi ve ne öneride bulunmamızı istiyorsanız onu sorabilirsiniz.[/QUOTE]
Tankın siparişi şu şekilde ayarladık. Tanıdığımız bir camcı 15mm rodajlı temperli bir akvaryum camı yapacak.
Mobilyacımız bizim istediğimiz bir çizime göre üretimini yapacak. Malatya 'da yaşadığımız için malasef bizi yönlendirecek biri yok. Bu yüzden destek istiyorum.
3000 Lt Akvaryum Önerisi
Merhabalar,
Geçmiş dönemde 200 lt malawi akvaryumu deneyimim olmuştu fakat uzun yıllar işler ve çocuklar nedeniyle hobime ara vermek zorunda kaldım.
Şimdi büyük sumplı görsel açıdan çok iyi olmasını istediğim bir tank kurmak istiyorum. Konuyla ilgili olarak önerilerinizi rica ediyorum.
3000 lt olacak 300x100x100
cihazlar konusunda maddi problem yoktur. Önerdiğiniz en kaliteli sorunsuz tankı kurmak istiyorum .
Teşekkürler.
Merhabalar,
Geçmiş dönemde 200 lt malawi akvaryumu deneyimim olmuştu fakat uzun yıllar işler ve çocuklar nedeniyle hobime ara vermek zorunda kaldım.
Şimdi büyük sumplı görsel açıdan çok iyi olmasını istediğim bir tank kurmak istiyorum. Konuyla ilgili olarak önerilerinizi rica ediyorum.
3000 lt olacak 300x100x100
cihazlar konusunda maddi problem yoktur. Önerdiğiniz en kaliteli sorunsuz tankı kurmak istiyorum .
Teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
oktay42,
yeekim,
0rnn,
altuntasseref,
Arch.Hüseyin,
yokte,
sina cen,
MuratOzdemir,
Kuduoglu,
osmandbnl,
nniiaa,
Kınayu,
EKAR,
jaloreef,
HaydarGul,
mertt1925,
frekaze,
888starz_pyol,
Burak çetin,
fffurkan9,
lojistisyen,
m170,
Tortuga7,
Ehtiyar,
Tata,
Ozzgurr,
AQUAGREEN,
ilterisdoğukan,
TheDS,
AlpayFerdiNAR,
WilliamMup,
smithiseek,
Redko,
MertSoyumert,
Cyber_Scout,
JujuSeri,
Koksal Gurkan,
jezey,
BilalM.,
Jotunheim,
Stoke,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
