ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Bayulker
Kullanıcı Grubu:
Kıdemli Akvarist
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
613
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Ekim 2017 08:27
Son Ziyaret:
11 Ekim 2021 12:40
Toplam Mesaj:
247 [0.17 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
10 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
EGE ARDA BAYÜLKER
Doğum Tarihi:
30 Mayıs 1987
Yaş:
34
İl:
Istanbul
Meslek:
Çevre Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

EGE ARDA BAYÜLKER Fresh Water Tanganyika / 90*90*60h, 80*48*60h Cyprichromis sp. 'briliant jumbo' Ophthalmotilapia Ventralis "Kambwimba" Paracyprichromis Nigripinnis Xenotilapia Flavipinnis ve Singularis Enantiopus Melanogenys

SON 10 MESAJI

Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=wzthYQGvxGo[/VID]

Merhaba,

Başlığımı yeniler için yalın sade öneriler ile yürütmeye devam edeceğim. Bu gün "su değişimi neden zaruridir?" "neden düzenli su değişimi yapıyoruz?" onu dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım. Bir çok yazıda bunu okumuşsunuzdur ama birde benden anlatım gelsin. İyi anlaşılması için malesef kısa olmayacak ama yeni başlayan biri bu postu görürse bence üşenmeden okumalıdır.

[B]Öncelikle şu kesin ve net şekilde anlaşılmalıdır ki bu hobi icra edilyor ise düzenli değişimi yapılmalıdır, bu kaçınılmaz bir ihtiyaçtır. [/B]

Hayvan atıklarının biyolojik filitrasyonumuzun nihai ürünü nitrat, ve yine hayvan atıkları ve yemler ile tankımıza durmadan dozladığımız fosfat 2 en temel risk kaynağıdır.

Doğada makro ve mikro fontosentetik canlı besinleri vardır. Bunlardan 2 tanesi sadece akvaryumda değil doğal yaşamda da en kritiğidir. Bunlar azot ve fosfor olup akvaryumda ise nitrat ve fosfat ile takip edilir.

Canlı yaşayan bir gölü bu 2 ürünün öldürmesine Ötrofikasyon diyoruz. Göl gibi herhangi bir büyük su ekosisteminde, başta karalardan gelenler olmak üzere, çeşitli nedenlerle besin maddelerinin büyük oranda artması sonucu, plankton ve alg varlığının aşırı şekilde çoğalmasıdır olarak tanımlanır. Bu durum sudaki çözülmüş oksijen miktarını azaltarak uzun vadede su ekosisteminin ölümüne neden olabilir.

Fosfor, azot ve diğer besin maddeleri yaşlı su ekosistemlerinde yavaş yavaş artar. Bu durum insan eliylede olabilir. Bir sistemdeki besin maddesine dönüştürülebilen organik malzemenin artması, sistemin üretkenlik düzeyini yükseltir. Su yüzeyinde ve üst katmanda askıda toplanan alg ve mikroskopik organizmalar güneş ışınlarını engelleyerek su altı yaşamı için hayati önemi haiz olan oksijen emilimini engeller. Yüzeyden derinlere inemeyen güneş ışığı dip ekosisteminde çözünmüş oksijeni dramatkik şekilde düşürür. Ölmeye başlayan makro canlılar süreci daha da hızlandırır. Sonuç olarak tamamen yüzeyde yosun ve ölmüş balıklar olan bir su sistemi devamında ise artık bu yosunların bile öldüğü kahverengi kokan bir bataklık olur yaşayan su kütlesi.

Akvaryuma yem atarak durmadan fosfor ve azot kaynağı eklediğimiz unutulmamalıdır. Bu kaynaklar balıklarca çeşitli yaşamsal faaliyetler için yenilir, akabinde bakteriyel süreçlerden geçer ama akvaryumda nihai ürünleri kalır.


[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/111020211113321.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/111020211114211.jpg[/IMG]

Yukarıda gördüğünüz toplam azot içerisindeki birleşenlerin kendi içinde biyolojik arıtımla nasıl amanyoktan nitrit ve nitrata döndüğünü başlığımın ilk postlarında ayrıntılı şekilde anlattım. Bu dögünün ph ve kh düşürdüğünü de not ettim oralara girmeyeceğim tekrar. Amonyağın ve amonyumun kendi içindeki dengesinden ve etkileyen faktörlerden de bahsettimiştim ilk postlarımda.

Şimdi gelelim grafiklerdende anlaşıldığı gibi tankta cycling, yani [B]dengelenme periyodu sonlanan bir sağlıklı akvaryumda amonyak ve nitrit ölçümler ile tespit edilemeyecek kadar az olmalıdır.[/B] Doğa alt yapasında benzersiz bir dengeye sahiptir çok zehirli şeyleri daha az zehirli şeylere çevirir. Amonyak ve nitrit daha fazla zehirli olup biyolojik filitrasyonun amacı bunları daha az zehirli olan nitrata çevirmektir. Buna nitrifiaksyon diyoruz ve bunun devamında nitratın atmosfere gitmesi denitrifikasyondur ki akvaryum ortamında sınırlı miktarda olur güvenilmemelidir.

Fosfat da benzer bir akümülasyon şeklinde tankta birikir. Doğanın limiting besinidir. Fazlalığı çok tehlikelidir. Sağlıklı ekosistemler genelde hep fosfat limitingdir. Bunu şöyle anlatıyım akvaryuma istediğiniz kadar macro ve micro (fosfat ve azot) içermeyen gübre atın bitkileriniz büyümez bitkiler besinleri hücreleri içerisindeki var olan oran yani ihtiyaçları olan oranla alır ortamda, 1 makro besin eksikse büyüme durur doğada bu fosfattır genelde kontrolsüz sağlıksız üremeyi bu önler dengeli ve güzel büyüyen bitkiler oluşturur.

Akvaryum ortamında nitratın ve fosfatın çoğaldığına test yapamdan vakıf olamazsınız, siz farketmeden suda ışık geçirgenliği azalır ve askdıa alg miktarı çoğalır siz farketmeden nitrat değeri balığı strese sokacak değerlere gelir siz farketmeden bu stres balıkların üremelerini durdurur, renklerini bozar, hasta eder ve öldürür.

İyi bir hobici biyolojik filitrasyonun ne kadar önemli olduğu konusunda bilgi sahibi ise filitresine asla çeşem suyu deydirmiyerek filitre içindeki toprak kokan kahverengi slime/mukusu pislik değil onun için en değerli bakteri kolonileri olduğunu anladığında aslında amonyak ve nitrit zehirlenmesi riskini ortadan kaldırmıştır zira yukarda göreceğiniz gibi dengelenen bir tankta bu ikisi olamaz çok hızlı şekilde nitrata dönüşür. Fakat nitrat ile başa çıkmak zorunda olduğunu bilmelidir.

Hobi emek ister ve mutlu ve sağlıklı bir akvaryum istiyorsanız haftada %10-%20 rutin su değişimi yapmanız gerektiğini unutmamalısınız. Bu nitratı ve fosfatı azaltmanızın tek yoludur. Biz su değişimini akvaryumda nitrat ve fosfatı azaltmak için yapıyoruz.

Su değişimi, dinlenmiş suyla az olsa bile rutin yapılması gereken bir akvaryum hobisi zorululuğudur.

Sabit sıcaklıklığın önemi, yüksek ve stabil oksijen ve biyolojik filitrasyonu anlayan bir hobici başarısız ise 3 temel saç ayağını tamamladıktan sonra kendine şunu sormalıdır “ben rutin dinlenmiş su değişimi yapıyor muyum?”

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/111020211150421.jpg[/IMG]

Gördüğünüz gibi istenen değer aralıklarında her tabloda amonyak ve nitrit 0 dır bu iki ürün akvaryumunuzda varsa biyolojik filitrasyonunuzu ya çıkarıp çeşme suyuyla filitre yıkayarak bozdunuz ya bakterileri antibiyotik gibi bir ilaç atarak öldürdünüz demektir. Oturmuş bir akvaryumda bu 2 ürün ölçülemeyecek kadar az olmalıdır.

Bu 2 ürün nitrattan çok daha fazla zehirlidir! Akvaryum filitrelerinize gözünüz gibi bakın onları pisliği temizleyen bir süzgeç değil yaşayan bir canlı konağı olarak görmelisiniz veya bakteri evi.

Bir akvaryum için en tehlikeli senaryo filitredeki biyolojik bakteri kolonisini kaybetmektir.

Buna dikkat ettikten sonra su değişimi konusunu anlamalı az olsa da rutin yapmalı ve kesinlikle dinlenmiş suyla yapmalısınız.

Benim akvaryumumda yosun problemi yok ölçmüyorum ama nitrat sorunum yok diyen bir arkadaşın ölçüm yapıldığında nitratı 80 100 çıkabilir örneği çoktur. Bu durum belli balıkları öldürmeyebilir ama şuna emin olun o balıklar performans renk ve üretkenlik olarak 10 da 1 ini yansıtacaktır. Yaşadığı stres nedeniyle kesinlikle hasta olacaktır.

Bende zaten bitki var ne olacak sanki bitkiler zaten bunları temizliyor kullanıyor diyen arkadaşların sonu genelde yosun tarlası beslemek olur. Bitkili akvaryum da sürdürülebilir başarı bilgi isteyen bir iştir doğanın limiting besinleri ile oynamak yüksek ışık altında bilgisiz yapıldığında sonunda yosun beslemeyi getirir.

Naçizane önerim şudur, bu hobiyi yapıyorsanız her akvaryumunuzun suyunu %10-20 değiştirecek kadar su alan bir su deposu kapı kovası bidonu alın ve üşenmeden her hafta %10-20 su çekin ve yerine dinlenmiş suyunuzu koyun.

Doğanın karmaşık sistemlerini zorlamak siz yüksek ışığınız olmadığından veya balıklar bir süre tolere edebildiğinden sonuçlarını gizleyebilir. Ama kesinlikle canlı kaybı ve görsel sorunlar olarak acı tecrübeler ile geri dönüşü olur. Balıkların yaşadığı kötü koşullar genelde hastalıkların ana nedenidir. Hastalık için ilaç kullanmak yalnızca sonuçla mücadele etmektir ve buda çok bilgi isteyen bir iştir.

Su değişiminde kantarın topuzunu kaçırmayın az oda sıcaklığında haftada bir %10 bile yeter. Örneğin 200 litre bir akvaryumunuz varsa canlı popualsyonu aşırı çok değilse haftada 20 litre akvaryum suyu çekip oda koşullarında en az 20 lt dinlenmiş su koymanız 1-2 ay bu rutini sürdürdüğünüzde enfes sonuçları beraberinde getirir. Büyük su değişimlerinden çok özel büyük su dinlendirme sistemleriniz yoksa hep uzak durun. Akvaryumda en önemlisi stabil dengelerdir, en büyük düşman aceleci olmaktır.

Ve tabi yeni başlayanların yaptığı en klasik yanlış olan buharlaşan suyu tamamlamak su değişimi değildir! Ben su değiştirmiyorum balıklarımda gayet mutlu diyen arkadaşlara kanmamalıdırlar. O arkadaşların balıklarda mutluluk ve renk skalası nedir bilmiyorum ama onların hiç çöpleri alınmayan bir evde yaşama zorunlulukları olsa o çöp evde durmadan yemek verilerek hasta olup ölene kadar uzun süre canlı kalma şansları olurdu diye düşünüyorum.

Balıklarınıza eziyet etmeyin az da olsa rutin su değiştirin.

Herkese sağlıklı ve mutlu balıklar dilerim.
[EDIT]Bayulker,2021-10-11 12:22:06[/EDIT]
Akvaryum Dolabı
Demir üzeri giydirme bu dolabı yapın kafanız rahat olsun. Yarın mdf şişer biseyler olur söker yenisini takarsınız. Az bir masrafla riskleri sıfırlamış olursunuz. Yapmışken de akvaryumu 50 degil 60 yükseklik yapın daha şık olur.
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Dün yıllardır hayalini kurduğum Ophthalmotilapia Ventralis "Kambwimba" larımı sag salim tankıma aldım. Uzun yılların hayali gerçek oldu. Herkesin hayal ettiği ve sevdiği balıklara benim kadar beklemeden ulaşmasını dilerim. Heyecan ve mutluluğumu paylaşmak istedim. Umarım sağlıkla büyütüp türü size tanıtma ve bright blue denen o güzel renklerini aldırabilirsem gösterme şansı yakalarım. Daha şimdiden mavi parıltılar var Opht Whitecap 'Kalumbamba" beslemiş ve moba mtoto gibi Opht Whitecap tür varyetelerini çıplak göz izlemiş biri olarak Opht Ventralis farkını daha şimdiden seze biliyorum diyebilirim.

2 poşet halinde 3 er adet toplam 6 balığı yurt dışından sevkiyat sonrası sağlıkla tankıma adapte ettim.

Seachem prime, lazer termometre ve biraz sabır ile sıcaklığı ana tanka eşitledim. Hiç bir sorun yaşamadım toplam alıştırma sürem yaklaşık 1.5.saat oldu. Sıcaklığı yavaş eşitlemek ve poşeti açıldığı an amonyak ve amonyum için kimyasal kullanmak çok faydalı zira balık poşeti açıldığı anda içerde biriken karbonik asit nedeniyle düşen ph hızlıa sıçrıyor. Başlıgımın ilk postlarında amonyum amonyak dengesinde ph sıçramasının sebep olduğu ani değişimi yazmıştım bu degişim malesed daha zehirli tarafa oluyor. Alıştırma periyodu temel kimyasal ve fiziksel konulara dikkat edilmesi gereken önemli bir süreç araştırmalarımda bunu gördüm.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/061020211123411.jpg[/IMG]

[VID]https://youtu.be/QWi0ieF1GKo[/VID]



[VID]https://youtu.be/vjYUrfa8kB0[/VID]

Herkese sağlıklı günler dilerim tür konusunda şans dileyin..
[EDIT]Bayulker,2021-10-06 11:30:29[/EDIT]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211217211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211217281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211217341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211217391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211218051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211218411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211219201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211219591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211220361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/051020211221101.jpg[/IMG]

[VID]https://www.youtube.com/watch?v=AEjQGZJkSHo[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=8HceZ5zp368[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=sk_sjOhQhWY[/VID]

Hobi bir serüven ve devam ediyoruz yeni türlerle tanışıyoruz ve hayal balıklarımızı takip ediyoruz, bende kısa bir güncelleme atayım dedim.

Önce yavru olarak gelen ve bende büyüyen Singularisler büyüynce, Callochromis Macrops Ndole ile vedalaştım onlardanda çok sayıda yavru almıştım ve çok sevmiştim. Ardından Enantiopus denemek istediğimden Xenotilapia Singularislerden üzülerek ayrıldım @MertA ve @krib 'in balıkları inanılmaz güzeldi onlara yeterince iyi baktığımı düşünüyorum çok sayıda yavru aldım bu türlerle tanışmama fırsat oldukları için teşekkürler. Akabinde tanktaki misafirlerden ayrıldım en büyük sorumluluk isteyen misafirler @Foae 'nin bir kısım koloni fazlası genç ve yavru Ophthalmotilapia nasuta'larıydı onlarıda kayıpsız ev sahipliği ederek yeni sahiplerine erişkin bir koloni olarak uğurladığım için çok mutluyum. Bende 3 sefer ağız doldurdular ama 1 sefer sağım yapabildim ondada egg thumbler gece vantuzlarından cıkıp yüzeyde yan yatmış sonuç başarısızlık oldu ama yeni sahiplerinin en az benim kadar hatta benden daha iyi bakacağını düşünüyorum. Üst kattaki akvaryumumu ilk defa paylaşıyorum, sistemi oturtmakta sorun yaşadım kışın soğuk yazın sıcak olan bir üst katım var, çift ısıtıcı ve yazın yarısı aşık buhar camı ve fanla bir şekilde sistemi sürdürebileceğim gibi duruyor ama deneme yanılma, talihsizlikler ve üzüntüler oldu bazen benim için, o tankta umarım aşağı kattaki tank kadar stabil bir tank olur. Dış filitre yaşı 6 ayı geçti daha önceki rekorum olan 2.5 yıl hiç kapağı açılmayan dış filitre rekorumu aşmaya çalışacağım. Hobide filitre temizliğine değil su değişimine inanıyorum biliyorsunuz. Filitre temizliği ancak çok çok çok zaruri ve debi sorunu varsa akvaryumdan çektiğim 1 kova suda yaparım.

Enantiopus melanogenys 6 adet ana tankıma ekleme oldu @denizulucutsoy 'un yavruları umarım onlarlada uzun süreli bir beraberliğim olur. Tür tecrübem sadece geçici süre gelen misafir balıklar sayesinde var ama tam anlamıyla tür özelindeki ilk tecrübem olacak. Şuan heşey olumlu gidiyor. Üst kattaki 80*48*60h akvaryumda taban kendi singularis yavrularım ile temizlenirken yukarısı çeşitli boylarda paracyprichormis nigripinnis ve Cyprichromis sp. 'briliant jumbo' (Albino) lara emanet.

[VID]https://www.youtube.com/watch?v=Qyaeu32bB_Y[/VID]

Bu aleti uzun süredir bulmaya çalışıyorudum @ErtanGulen 'in de teşviği ve aracılığıyla getirttik çok mutluyum, benim gibi ticari değil ev hobiciliği yapanlar için güzel bir ürün bence fırsat olursa alın. Ana tanka yetmez ama ayvrular ve kabukçullar vs bayram eder. Ana tanka da 12 saat harvest yapmazsanız orta bölme bayağı dolu oluyor aperatif ve iştah açıcı bol proteinli bir başlangıç yemeği olur. Uzun süre harvest yapamzsanız orta bölüm çok daha dolu oluyor.

Mutlu haber ise uzun zamandır peşinde koştuğum ve tr de bulamadığım Ophthalmotilapia ventralis 'Kambwimba' balıklarına bir şekilde ulaşma fırsatım doğdu. Balıklar yurt dışından sağ geleceklermi, sorunsuz adapte edebilecekmiyim bilmiyorum, ama sadece şunu biliyorum elimden geleni yapacağım. Cyprichromis Cinsi benim için ne kadar değişilmez ise bu balıkta o şekilde olabilir zamanında türkiyede tek bulabildiğim tür olan Ophthalmotilapia sp. 'Whitecap' "Kalumbamba" besledim o zamanlar bende ayrımı çok bilmiyordum ama gözüm hep vidyolarda izlediğim mavi balıkları aradı. Sonra öğrendim ki cins altında çok sayıda tür var her ne kadar türkiyede hepsine ventralis densede ventralis besleyen dönem dönem olsada aslında hep yok olmuş ve kalmamış.

Umarım bu türü sağlıkla kavuşma adapte etme büyütme ve nesillerce yavru alma fırsatım olur çünkü bu anı çok bekledim..
Sevgiler ve sağlıklı günler.
Tanganyika Fish Room'dan Güncellemeler
Tebrikler kabukcul çok tecrübem olmamakla beraber temel gördüğüm sorun kabukcul tankların da fazla yemleme ve çok ışık. Artemia vererek çok iyi yapıyorsunuz.

Çok küçük canlılar bunlar ve fazla yemleme ve çok aydınlatma yüzünden hep aşırı yosunlu kabukcul tankları görüyorum.

Bunun ayarını iyi kurarsanız bence süper olur herşey sizin adınıza.[:iyi:]
Tanganyika Fish Room'dan Güncellemeler
Celal Bey,

Tahmin ettiğim gibi zaten uyguladığınız şeyler çıktı, siz bilgili bir hobicisiniz en azından okuyanlara yararı oldu diyelim [:iyi:]

Herşey gönlünüzce olsun..[:nazar:]
Tanganyika Fish Room'dan Güncellemeler
Celal Bey Merhaba,

Aslında cevap vermeyecektim bir cevap verirken konuyu açmadan okuyan kişinin işine yaramayacak gibi hissettiğimden bazen çok üşeniyorum yazmaya ama 2. sefer bildiriminiz geldi kırmamak için vakit anca buldum ve yazmaya karar verdim. Geç cevap için kusura bakmayın. Yazacaklarımın birçoğunu zaten bildiğinizi hissediyorum yine de yazıyorum.
Silis kum inert olması, görsel olarak gülün doğasına uygun olması, bir kısım balıkların yutarak sindirim sonrası çıkarabilmesi aynı doğada ki gibi, detrivorların kumu özelleşmiş solungaç ızgaralarından süzerek kumu temizleyebilmesi gibi birçok avantajı olduğundan tabanda tercih ediyoruz genelde biliyorsunuz. Mercan kırığı kumlar ve beyaz aragonitler suyun ph, gh ve kh'ı açısından faydalı olsa da görsel Tanganyika için doğala uygun görüntü sağlamazlar ve yukarda saydığım diğer avantajları taşımadığından tabanda silis tercih ediyoruz. Ama tabanla hiç ama hiç işi olmayan balık beslenen bir tank ise ve doğaya yakın görsellik çok önemli değilse aragonit ve mercan kumları su kimyası için çok avantajlı olduğu bir gerçektir. Ama ben genelde tercih etmiyorum, sump içinde bunu çözebiliyorum veya filitreyle tabanda uygulamama gerek kalmıyor.
Ezilmiş mercanı oluşturan mercan iskeletleri, herhangi bir kimyasal kullanmadan akvaryumunuzun pH seviyesini 7,6-7.8'e yükseltmeye yardımcı, bu değerden alta düşmeye su çalıştığında da çözünerek engel olur, bunu sağlayan içindeki kalsiyum karbonat kimyasal kinetiğidir. Akvaryumun ph gh ve kh'ı hep düşme eğilimindedir. Ph 7.6-7,8 altına düştüğünde bu ürünler çok agresif etkisini gösterir.
Burada benim çözümüm dışardan ekstra müdahale etmeden ph kh ve gh da istenilen seviyeleri stabil tutmaktır.
Ben filtre ve sump içinde kasiyum karbonat için mercan kırığı, liemstone ve makarna kaya parçaları vb. örneğin show akvaryumumda bunların hepsi var ayrıca genel sertliğe magnezyum açısından yardımcı olmak için dolomit kum kullanıyorum fileyle, bu benim rutinim her akvaryumumda uyguluyorum. Hatta aynı şey su depomda da geçerli. Su depomun dibinde mercan kırığı ve fileyle dolomit kum var.
Doğada stabil şartları kimyasal kinetikler sağlar. Bizim Tanganyika için kullandığımız bu ürünlerin amazon için kütük, catappa yaprağı, peat gibi alternatifleri var oradaki amaçta ayrı kimyasl kinetiği kullanarak ph’ı istenilen değerlerde olabildiğince sabit tutmaktır. Balıkları Tanganyikada ph 9 ph lara çıkıyor diye bir kaç gün 9 ph ları yaşatmak sonra sert düşmesi vs. balıkları mutlu edeceğine bilakis mutsuz eder biliyorsunuz. Bunu yapanların birçoğunun akıbeti başarısızlık oluyor maalesef.
Silis kumlu ve filtrede hiçbir doğal mineral desteği olmayan bir akvaryum da ph kh ve gh ş serbest düşüş yaşayacaktır. Uzun dönemde su değişimi bile bunu durduramayacak kimyasal katkısı zaruri hale gelecektir.
Ben kimyasal katkı olmadan tüm balıklarımı ph gh ve kh olarak mutlu edebildiğimi düşünüyorum. Bu arada bende de 3 litre tanganyika buffer var ama çok ucuz fırsat yakalayıp almıştım genelde kullanmıyorum, çok nadir su değişimlerinde su depoma atarım nazik şekilde ekstra takviye ederim. Buna ek olarak magnezsyum sülfat, sodyum bikarbonat da var çok nadir su depoma atarım ekstra takviye yaparım. Sizde ara sıra takviye edeyim derseniz bu şekilde yaparsanız balıklar daha mutlu olur.
Ama yukarıda yazdığım gibi uzun süreler hiç ek katkı kullanmadan geçirdiğim oluyor ve hiç bir sıkıntı yaşamıyorum. Çünkü kullandığımız bu doğal mineral formasyonları ph belli bir değerin altına düştüğünde de çözünmeye başlar belli bir değere gelince durur. Aslında bizim ölçüm yaparak çok hassas çalışıp yapabileceğimiz şeyi aslıdan doğanın dengeleri kendi yapar. Tanganyika gölünde bunu yapanda bu kimyasallardır, göl dibinde sediment bölümü var ve çok da derin şekilde bu formasyonlar mevcut. He tanganyika neden PH daha yüksek peki derseniz bizim doğal ve ucuz olarak alıp kullandığımız bu ürünlerin içinde olmayan farklı kalsiyum ve magnezsyum tuzlarının olmasıdır ki onların kimyasal ph kinetiği suda daha agresif olduğundan PH daha yüksek gölde. Her tanıdığıma hep dediğim stabil sağlıklı şekilde durmadan ölçüm yapıp ph ile oynamadan sağlayabileceğin en yüksek ph neyse onu yap suyla oynama çünkü bu değerlerle durmadan oynamak hep başarısızlık getirir derim.
Trace elementlere gelince hiç bir zararını görmezsiniz bende kullanıyorum, bilakis hep yararını görürsünüz. Ben çok az ve nadir kullanıyorum. Trace elementlerde anahtar kelime yoksunluk giderme bence, çünkü yemlerimizde birçok trace zaten var. Olmayanlarını da ara sıra kullanıp tamamlamış olursunuz özellikle yavru balıklarda bence çok değerli.
Su değişimim rutinim haftada %10 veya %20 ama hiç bir hafta atlamam.
Su deposu bence de olmaz ise olmaz olmadan çok sıkıntı çektim, alabileceğiniz maksimum büyüklükte su deposu alın hep yararını görürsünüz. Ben su depoma çeşme suyu koyup dinlendiriyorum. Ekstra bir filitrasyon yapmıyorum. Hele RO ile depo doldurmak hem gereksiz hem doğayı ve kaynağı boşuna kullanmak olur. RO 'nun konsantre atık su hattından giden o kadar su heba olacaktır. Tanganyika için su deponuzu RO ile doldurmanıza hiç gerek olduğunu düşünmüyorum. Eğer dinlendirme yapılacaksa da karbon filtreden geçirilmesine gerek olduğunu düşünmüyorum. Çeşme suyuna 48 saat dinlendirme misliyle yeter.

Hobi odanızda çok zevk almanızı dilerim. Her şey gönlünüzce olsun.

180.50.45h - Yeni Kurulum - Tanganyika - Hardscape
Merhaba,

Kurulumunuz çok güzel, balık konusunda naçizane bir kaç şey söylemek isterim kişisel fikir ve yardım açısından.

Opht Whitecap ve Opht Ventralis beslemek istiyorsanız bu türleri gerçekten çook sevmeniz gerek, tank ölçüleriniz uygun ama sezinde çok kısa sürede gördüğünüz üzere bu tür çok hareketlidir. Dişilerin üzerinde çok sert bir baskı yaratacak ve sürekli agresif şekilde üreme isteğini gösterecektir. Bu türü besliyorsanız onun tankın showmen'i olmasına izin vermelisiniz. Ona baktığınızda bu balık benim balığım ne kadar çılgın olursa olsun inanılmaz güzel demiyorsanız sizi sıkar hareketliliği.

Opht Whitecap ve Opht Ventralis herbivor bir balıktır sizden otçul ağırlıklı bir beslenme isteyecektir. Alto gurubunun isteyeceği yoğun hayvansal proteini sağlamanız zorlaşabilir. Onu sağlamak istediğinizde bunlar bloat olabilir.

Opht Ventralis veya Opht Whitecap tercihleri herbivor balıklar olduğu için devamında da hassas ve dikkatli yemleme ihtiyacını beraberinde getirecektir.

Cyp gurubu için alçak bir akvaryumunuz var. Bu sebeple bu gurubu da liste dışında bırakmanız isabetli olur.

Altolamprologus cins tercihinde cinse ait tek bir tür ve bu türe ait tek bir varyant üzerinde yoğunlaşmanız istenmeyen çaprazlamaları önler. Burada Alto Calvus veya Alto Comp arasında bir karar vermeli ve verdiğiniz karar doğrultusunda seçtiğiniz türün tek varyantını beslemeniz isabetli olur.

Alto tercihi tankta doğan ve kendisi büyüyebilecek canlı ihtimalini sıfırlayacaktır. Alto başarılı bir avcıdır.

Sağlıklı bir akvaryumda tüm katmanlarda canlı genelde sürdürülebilir ve başarılı akvaryumun sırı oluyor. Ama bundan daha önemlisi bence asıl sizin neyi en çok sevdiğiniz ve tankta asıl neyi en çok görmek istediğinizdir.

Paracyp gurubunun gözleri daha büyük ışığı daha az sevmesi onların çekingen ve daha çok ters açılı kaya kesitleri altındaki mağra gibi mutlu olmasını beraberinde getiriyor. Ama yinede sakin akvaryumlarda baya yüzüyorlar.. Çekingen ve içine kapanık bu balıklar değerli ve hassas balıklar besleyecekseniz gerçekten sevmelisiniz.

Paracyp üst seviyedeki hareket için tank yüksekliğiniz az olduğu için sizin için çok değerli bir seçim bence. 15 cm daha tank yüksekliğiniz olsa istediğiniz Cyp gurubunu besleyebilirsiniz ama mevcutta çok uygun değil.

Yüksek ışık istemediğinizi anladım yazılarınızdan yüksek ışık istemiyorsanız herbivor balıkları bir kenara koyun bence çünkü hiç bir şey yosun tutmuş bir kayadan bir herbivor balığın yosun kazıması kadar güzel değildir. Bunu göremedikten sonra herbivor beslemenin hep yarım kaldığını düşünürüm.

Alto gurubu çok çekingen balıklar. Onları hareketlendirecek Cyp gibi dither fishler olmadığında daha da az yüzeceklerdir.

Tüm bu değerlendirmemin sonunda kafanız iyice karışmış olabilir.

Ben sonuç olarak kendi görüşüme geçeyim.

Kendi görüşüm bu akvaryumda kesinlikle 1 tür kumcul balık olması yönündedir. Akvaryumun tüm tabanını kullanmalı ve tüm kum ağız izi olmalı, kumun her zerresini solungaçlarından süzmeli. Taban için Xenotlapia veya Enantiopus cinslerine bağlı alt türlere yoğunlaşmalı ve tabanı seçmelisiniz. Bu size taban kumunuzun hep temiz yosunlaşmayan doğal olarak infilitre edilen bir halde olmasını sağlarken tabanı hareketlendirir.

Kum kelebeğine ek olarak açık su yüzücüsü olarak omnivor bir tür tercih etmenizi tavsiye ederim. Opht Nasuta veya Callochromis altındaki türler olabilir.

Üst orta seviye içinse Paracyprochromis Nigripinnis öneririm.

Tüm bu balıklar hassas balıklar hepsini bir anda almaya çalışmanıza hiç gerek yok. Örneğin acele etmeden elinizdeki Altolar ile uzun süre Nigripinnis besleyebilirsiniz huyunu suyunu anlarsınız kendi yavrularını akvaryuma bıraktığında Alto ların avladığını görürsünüz. Sonra fırsat olunca ve Alto lardan keyfinizi alınca belki bu arada yavruda verirler onları çıkarırsınız.

İhtimaller sonsuz olmakla beraber size en net önerim öncelikle kendiniz ne istediğinizi iyi düşünün. Benim mesela 1 tür vazgeçilmez balığım var Cyp vazgeçemiyorum ondan her akvaryumumu yekten 60 cm yükseklikte yaparım. Sizde bu balık hangisi kalbinizin sesini dinleyin. Sonra balık sok çıkar zor oluyor yıpratıcı oluyor.

Bu akvaryumu malawiye döneyim demenizde bir tercih ama basite kaçmış olursunuz. Tanganyika yoluna çıktıysanız biraz turlayın buralarda bence. [:nazar:]

Selamlar, sevgiler
Her şey gölünüzce olsun..

Labeus İçin Uygun Bir Tank Mı?
Barbodes semifasciolatus bulması zor balık değil, çok fazla eş anlamlı tanımlama olmasin diye bilimsel cins ve tür adını net yazdım. Ama golden tabi biraz zor denk gelebilir.

Su alttaki belki işinizi görebilir belki bir nebze.

https://www.sahibinden.com/ilan/hayvanlar-alemi-akvaryum-baliklari-amerikan-tetralari-neon-golden-barb-3-cm-895742329/detay

Keyifli hobiler.
Tanganyika Wasting Sendromu Ve İyot Eksikliği
Umut Bey umarım herşey gönlünüzce olur, iyota başladıktan sonra uzun süredir cyp de wasting sendromu yaşayanımız olmadı.

Selamlar.
Sağlıklı balıklar..

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

KULLANICILAR

  • 270 Online Kullanıcı, 147 Üye

Online Kullanıcılar

darkaura, Cavushan, silver, kutaykan, yasinenes, burak1, Hekim, Dondai, Alper87, mmemati, XOCOHTbI, Barocka, caglarfo, mustafahancer, becocum, serhat480, ahmet22, teskere, mesagac, SuPiresiAtakan, mechul210, Brk26, SedatC, Foae, AlpacinQ, SBoztepe, dogangunesk, reano, lebowskia, sametyildiz, İsmail YILDIRIM, ecetin, artgy, MiSoSiKiaN, BarisD, şansal, MarkOrion, ibrahimsarıhan, Bisnev99, totaku, Sinan Bulak, Mert100, ibmsony, tamtur, arapaima, KeremV, mercedesclk, Ulvihsnli, AnsharICH, dilaracaglayan, zoradam09, erdal61, Eseyemidi, Pireze, memolim13, naimelik, gorkemyoldas, selfish, Shateiel, FurkanYnk, replacka, e.coşkun, Enes Erkan, Arda_26, AmazonDream, gokturkseyhan, Pamir Kandemir, wallece, Gustlof, Shrimpswillrise, Kaos, efe006, okanki, msurucu, Amiralzao, bilgievreni, Altunkurt, emirkagan, lojistisyen, Cancan59, bpamuk92, Bora Bey, brsyc, Balik Sever32, Tetrazon sever, harunefe, CERANOXE, karidesten, Oguztastan, ShowaSanshoku, balıkhastası, isobey, Bysam, Esakvarist, Delta Hoby, Tanju tanju, RaSHaD, zekigonlum, Cikletçi17, sinan3805, AC-72, adige81, diper, Kemal17, night_clubs, vlkndndr, farukzafer, aXarayli, solaytekin, ffeytt, Rmert, Sinan6134, Yorum yapmaz, kaganbozkurt, SonOfWolf, Eranio1907, Piyanist., mcem17, ootkn, babur1, M.MertKayış, HarunYILDIRIM, OKIRATLI, okan169, teksel, ArifhbsAquatics, DtResat, cyhn84, BadgeR, UnknownAquarist, Ramshorn, çulsuz, serotonin, Asomente41, denizulucutsoy, legion, farukkaradogan, ulutürk, lordnelsono6, Andaç Azak, Slanq, volkan37, ugurtokay, mertyildizz39, Abu, Yusuf3450, reprise, CenK,

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.