ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Demasonilover
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[B]6521,2[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
17
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Ağustos 2008 03:30
Son Ziyaret:
17 Mart 2019 03:16
Toplam Mesaj:
1213 [0.19 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Bahri Ayaz
Doğum Tarihi:
11 Temmuz 1980
Yaş:
45
İl:
Mugla
Meslek:
Turizm
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
BAHRİ AYAZ
SON 10 MESAJI
Yeni Akvaryumum
Merhabalar
Beyaz oluşumun teknik ismini yada oluşum nedeni bildiğimi söyleyemem lakin daha önce benim tanklarımda da birkaç defa başıma geldi. Endişe edecek bir oluşum değil balıklara herhangi bir zararı yok eliniz le mekanik temizliğini sağlayın bir iki yerde tekrarlayabilir lakin bir müddet sonra ortadan tamamen kayboluyor. Yapraklarınızın kenarlarındaki yosunlar için çok pratik ve çok etkili bir çözümüm var, üstelik çokta basit :)
Bitkiyi sudan çıkarıp 1 mm çapında makas ile kesin ve yine ellerinizi ve/veya yumuşak bir pamuk yardımı ile yasunları iyice temizledikten sonra suya geri koyun. Endişe etmenize gerek yok bitkiniz kesildiği için çürümeyecektir. Yosun oluşumunun ve diğer beyaz pamuğumsu oluşum su değerlerinizin dengesiz olduğunu gösterir malesef bir miktar su düzenleyici kullanarak su değerlerinizin düzeldiğine emin olmanızı tavsiye ederim. Değerler oturup herşey normale dönene kadar birşeyler ekleyip çıkarmayın.
Sağlıklı hobiler :)
Merhabalar
Beyaz oluşumun teknik ismini yada oluşum nedeni bildiğimi söyleyemem lakin daha önce benim tanklarımda da birkaç defa başıma geldi. Endişe edecek bir oluşum değil balıklara herhangi bir zararı yok eliniz le mekanik temizliğini sağlayın bir iki yerde tekrarlayabilir lakin bir müddet sonra ortadan tamamen kayboluyor. Yapraklarınızın kenarlarındaki yosunlar için çok pratik ve çok etkili bir çözümüm var, üstelik çokta basit :)
Bitkiyi sudan çıkarıp 1 mm çapında makas ile kesin ve yine ellerinizi ve/veya yumuşak bir pamuk yardımı ile yasunları iyice temizledikten sonra suya geri koyun. Endişe etmenize gerek yok bitkiniz kesildiği için çürümeyecektir. Yosun oluşumunun ve diğer beyaz pamuğumsu oluşum su değerlerinizin dengesiz olduğunu gösterir malesef bir miktar su düzenleyici kullanarak su değerlerinizin düzeldiğine emin olmanızı tavsiye ederim. Değerler oturup herşey normale dönene kadar birşeyler ekleyip çıkarmayın.
Sağlıklı hobiler :)
Dış filtre debi testi
[QUOTE=Umut Başar] Arkadaşlar yeniden merhaba. Debiyi düşüren en önemli faktörlerden birisinin de şu olduğunu fark ettim.. Ben yavru çekmemesi için dış filtrenin emiş borusunun ucuna iç filtre süngeri takmıştım. Çok çok ince bir süngerdi gözenekli ve incecik birşey olarak kesip yerleştirdim. Ve onu orada unutmuşum. Az evvel hortumlarla uğraşırken aklıma geldi. Süngeri çıkarttım ve debide şahane bir artış oldu. Şuanda bir test daha yaptım hortumlar aynı şekilde durmasına rağmen saatte 520 litre debi yakaladım :) Gerçekten çok mutlu oldum artık boş yere para harcamayacağım :) Bu güzel haberin ardından hemen gidip akvaryumcudan canlı yem alıp balıklarıma ziyafet vereceğim :) Herkese teşekkür ederim :) [/QUOTE]
Umut Bey siteye malesef eskisi kadar sık girmiyorum dolayısıyla mesajınızı ancak bugün görebildim. Debi sorununuzu çözmenize sevindim, bunun dışında 90 dereceye yakın açıyla konumlandırılmamış, yukarı kıvrılarak çıkan uzun hortum boylarıda debiye yüzde yirmiye kadar azaltabilir, dolayısıyla filitre konumlandırmak ve hortum boyunun doğru ayarlanması önem arz eder.
Konuyu takip eden diğer arkadaşlar için bir daha tekrar etmiş olalım. Yüksek debili filitre iyi arıtım sağlar algısı hatalı bir algıdır. Gel gelelim siz yinede yüksek debi istiyorsunuz ve pahalı alman filitrelerinin külfetide ağır geliyor. O zaman yapacağınız çok basit bir adet iç filitre kafa motorunu gövdesinden ayırarak dış filitre kirli su giriş hortumuna entegra ederek istediğiniz debiyi elde edebilirsiniz. Alman filitreleri fanatikçe savunan gurubun sırtını dayadığı en sağlam gerekçeleri elektirik tasarrufudur lakin saatte 20 watt yaktığını iddia eden almanlarla 50 watt yakan muadilleri arasında saatte 30 watt günde 480 watt ve haliyle ayda yaklaşık 1.5 kilo watt fark eder ki elektirik fiyatları her ne kadar el yakacak derecede yükselmişte olsa ayda 1.5 kilo watt net değerleri bilmememe rağmen ayda 3 5 lira dahi yansıtmayacaktır faturanıza dolayısıyla 200 lira fiyat farkı ödemek bence akilane değil.
[QUOTE=cembahadır] Arkadaşlar herkeze merhaba ben konuyu şans eseri denk geldim bende filtreme ölçüm yaptım sonucu yazmak için üye oldum
Cem Bey 60 litrelik bitkili bir tanka 420 L/S debili dış filitre çok fazla bence, dış filitreleri mekanik filitrasyon amaçlı kullanmak sistem verimini çok ciddi derece azaltabiliyor. Tavsiyem dış filitre debinizi düşürüp, mekanik filitrasyonu saatte en fazla 150 litre çeviren minicik bir iç filitreye teslim etmenizdir. Bu şekilde hem dış filitrenizi her ay açma zahmetinden kurtulacak, hemde her ay tüm malzemeleri çıkarıp dış filitrenizin bakteri florasına zarar vermiş olmayacaksınız.
[QUOTE=Umut Başar] Arkadaşlar yeniden merhaba. Debiyi düşüren en önemli faktörlerden birisinin de şu olduğunu fark ettim.. Ben yavru çekmemesi için dış filtrenin emiş borusunun ucuna iç filtre süngeri takmıştım. Çok çok ince bir süngerdi gözenekli ve incecik birşey olarak kesip yerleştirdim. Ve onu orada unutmuşum. Az evvel hortumlarla uğraşırken aklıma geldi. Süngeri çıkarttım ve debide şahane bir artış oldu. Şuanda bir test daha yaptım hortumlar aynı şekilde durmasına rağmen saatte 520 litre debi yakaladım :) Gerçekten çok mutlu oldum artık boş yere para harcamayacağım :) Bu güzel haberin ardından hemen gidip akvaryumcudan canlı yem alıp balıklarıma ziyafet vereceğim :) Herkese teşekkür ederim :) [/QUOTE]
Umut Bey siteye malesef eskisi kadar sık girmiyorum dolayısıyla mesajınızı ancak bugün görebildim. Debi sorununuzu çözmenize sevindim, bunun dışında 90 dereceye yakın açıyla konumlandırılmamış, yukarı kıvrılarak çıkan uzun hortum boylarıda debiye yüzde yirmiye kadar azaltabilir, dolayısıyla filitre konumlandırmak ve hortum boyunun doğru ayarlanması önem arz eder.
Konuyu takip eden diğer arkadaşlar için bir daha tekrar etmiş olalım. Yüksek debili filitre iyi arıtım sağlar algısı hatalı bir algıdır. Gel gelelim siz yinede yüksek debi istiyorsunuz ve pahalı alman filitrelerinin külfetide ağır geliyor. O zaman yapacağınız çok basit bir adet iç filitre kafa motorunu gövdesinden ayırarak dış filitre kirli su giriş hortumuna entegra ederek istediğiniz debiyi elde edebilirsiniz. Alman filitreleri fanatikçe savunan gurubun sırtını dayadığı en sağlam gerekçeleri elektirik tasarrufudur lakin saatte 20 watt yaktığını iddia eden almanlarla 50 watt yakan muadilleri arasında saatte 30 watt günde 480 watt ve haliyle ayda yaklaşık 1.5 kilo watt fark eder ki elektirik fiyatları her ne kadar el yakacak derecede yükselmişte olsa ayda 1.5 kilo watt net değerleri bilmememe rağmen ayda 3 5 lira dahi yansıtmayacaktır faturanıza dolayısıyla 200 lira fiyat farkı ödemek bence akilane değil.
[QUOTE=cembahadır] Arkadaşlar herkeze merhaba ben konuyu şans eseri denk geldim bende filtreme ölçüm yaptım sonucu yazmak için üye oldum
filtrem
aqua pro 800 6 saniyede 700 ml dakikada 7 litre eğer yanlış
hesaplamadıysam bunun sonucu saatte 420 litre su basıyor filtreyi 3 ay
önce aldım yaklaşık 1.5 ay önce temizlik yaptım bu konuyu okuyana kadar
kurulum hortum boyutu hakkında pek bilgim yoktu gelişi güzel kurduğum
şekilde ölçüm yaptım akvaryum 60 litrelik küçük bir bitkili akvaryum bu
hesaba göre saatte 7 kez suyu çeviriyor bu biraz fazlamı oldu sizce :)
[/QUOTE]
Cem Bey 60 litrelik bitkili bir tanka 420 L/S debili dış filitre çok fazla bence, dış filitreleri mekanik filitrasyon amaçlı kullanmak sistem verimini çok ciddi derece azaltabiliyor. Tavsiyem dış filitre debinizi düşürüp, mekanik filitrasyonu saatte en fazla 150 litre çeviren minicik bir iç filitreye teslim etmenizdir. Bu şekilde hem dış filitrenizi her ay açma zahmetinden kurtulacak, hemde her ay tüm malzemeleri çıkarıp dış filitrenizin bakteri florasına zarar vermiş olmayacaksınız.
Dış filtre debi testi
[QUOTE=Umut Başar] JEBO 835 Kullanıyorum. Acaba bu filtrenin debisi hakkında bilgi ve deneyimi olan varmı? 20 sayfa yorumu tek tek okudum ama JEBO 835 konusu hiç geçmemiş. Debi testi yapan varsa yardımcı olmasını bekliyorum..
Sessiz çalışmasından memnunum ama debisi konusunda yorum yapamayacağım. 90 lt akvaryumumda muazzam memnundum 200 lt akvaryuma geçince partiküllerin sudan yok olması biraz vakit alıyor gibi geliyor bana... Belkide önceki akvaryumumda 90 lt su olduğu için çok çabucak temizlediği ve sürekli ayna gibi suya bakmaya alıştığım için de bana öyle geliyor olabilir. Ancak söylediğim gibi içimde hep bir kuşku var acaba filtrem yeterlimi diye.. yardımlarınızı bekliyorum..
Temiz akvaryumlar kayıpsız hobiler dilerim... [/QUOTE]
Debisi yüksek filitre yeterli, debisi düşük filitre yetersiz algısı malesef ne kadar anlatmaya çalışsakta tamamen yanlış bir algıdır. Çoğu zaman en düşük azot bileşenleri yoğunluğunu yakalayan filitreler aslında en etkili biyolojik filitrasyonu sağlamış düşük debili filitrelerdir. Yüksek debi ile yakalayabileceğiniz tek avantaj, doğru ön filitrosyon entegre edilmişse sisteme, iyi bir mekanik filitrasyon elde edersiniz, lakin mikron tutucular ve sanayi tipi housingler ile desteklenmiş saatte 100000 L debili bir mekanik filitrasyonda yapsanız, bu tankınızın temiz yada kirli olduğu anlamına gelmez aslında..
Genel anlamda bir kirlilikten şüpheleniyor, gözlemliyorsanız bir adet nitrat testi almak malesef şart, heleki mekanik filitrasyon ile biyolojik filitrasyon arasındaki ilişkinin ters orantılıda olabileceğini henüz tam olarak netleştirememişseniz..
Umarım kafanızı çok karıştırmamışımdır, kısaca mekanik ve biyolojik filitrasyon arasındaki ilişkileri içeren ulaşabildiğiniz tüm yazıları okumanızı ve bir adet nitrat testi edinmenizi öneririm.
Saygılar.
[QUOTE=Umut Başar] JEBO 835 ''Filtrenin Üzerinde 1000 litre yazıyor..''
Valla arkadaşlar ben de az evvel bir test yaptım ancak şöyle bir sonuç çıktı. Hayal kırıklığına uğradım... 1,5 litrelik pet şişeyi 45 saniyede doldurdu. Yani yarım litreye 15 saniye düşer. 1 litreye 30 saniye, 2 litreye 60 saniye. Yani bir dakikada 2 litre doldurmuş oluyor. 1saatte ise 60 dakika var 60x2 dediğim zaman 120 çıkıyor :)) Yani malzeme takviyeli (seramik) JEBO 835 kirli iken (1 ay önce temizlendi) 120 litre mi su debisine sahip olmuş oluyor? Umarım hesaplamada yanlış yapmışımdır :)) Korkunç kötü bir sonuç çünkü bu ortaya çıkan :) 200 lt akvaryumda kullanıyorum birde :))) [/QUOTE]
Umut Bey hesabınız doğru lakin saatte 120 litre Jebo 835 için oldukça düşük sayılabilecek bir debi ya dış filitrenizde yüksek miktarda elyaf kullanma gibi bir hata yapıyorsunuz yada muhtemelen ölçümü yanlış yaptınız. Aklıma gelen bir diğer ihtimalde temiz su çıkış hortumunuz 90 derece olarak konumlandırılmamış ve/veya çok uzun ve yukarı kıvrılarak çıkıyordur. Üstte belirttiğim hususları dikkatle incelerseniz en kötü ihtimalle 400 L/S debiyi muhakkak yakalarsınız.
[QUOTE=Umut Başar] JEBO 835 Kullanıyorum. Acaba bu filtrenin debisi hakkında bilgi ve deneyimi olan varmı? 20 sayfa yorumu tek tek okudum ama JEBO 835 konusu hiç geçmemiş. Debi testi yapan varsa yardımcı olmasını bekliyorum..
Sessiz çalışmasından memnunum ama debisi konusunda yorum yapamayacağım. 90 lt akvaryumumda muazzam memnundum 200 lt akvaryuma geçince partiküllerin sudan yok olması biraz vakit alıyor gibi geliyor bana... Belkide önceki akvaryumumda 90 lt su olduğu için çok çabucak temizlediği ve sürekli ayna gibi suya bakmaya alıştığım için de bana öyle geliyor olabilir. Ancak söylediğim gibi içimde hep bir kuşku var acaba filtrem yeterlimi diye.. yardımlarınızı bekliyorum..
Temiz akvaryumlar kayıpsız hobiler dilerim... [/QUOTE]
Debisi yüksek filitre yeterli, debisi düşük filitre yetersiz algısı malesef ne kadar anlatmaya çalışsakta tamamen yanlış bir algıdır. Çoğu zaman en düşük azot bileşenleri yoğunluğunu yakalayan filitreler aslında en etkili biyolojik filitrasyonu sağlamış düşük debili filitrelerdir. Yüksek debi ile yakalayabileceğiniz tek avantaj, doğru ön filitrosyon entegre edilmişse sisteme, iyi bir mekanik filitrasyon elde edersiniz, lakin mikron tutucular ve sanayi tipi housingler ile desteklenmiş saatte 100000 L debili bir mekanik filitrasyonda yapsanız, bu tankınızın temiz yada kirli olduğu anlamına gelmez aslında..
Genel anlamda bir kirlilikten şüpheleniyor, gözlemliyorsanız bir adet nitrat testi almak malesef şart, heleki mekanik filitrasyon ile biyolojik filitrasyon arasındaki ilişkinin ters orantılıda olabileceğini henüz tam olarak netleştirememişseniz..
Umarım kafanızı çok karıştırmamışımdır, kısaca mekanik ve biyolojik filitrasyon arasındaki ilişkileri içeren ulaşabildiğiniz tüm yazıları okumanızı ve bir adet nitrat testi edinmenizi öneririm.
Saygılar.
[QUOTE=Umut Başar] JEBO 835 ''Filtrenin Üzerinde 1000 litre yazıyor..''
Valla arkadaşlar ben de az evvel bir test yaptım ancak şöyle bir sonuç çıktı. Hayal kırıklığına uğradım... 1,5 litrelik pet şişeyi 45 saniyede doldurdu. Yani yarım litreye 15 saniye düşer. 1 litreye 30 saniye, 2 litreye 60 saniye. Yani bir dakikada 2 litre doldurmuş oluyor. 1saatte ise 60 dakika var 60x2 dediğim zaman 120 çıkıyor :)) Yani malzeme takviyeli (seramik) JEBO 835 kirli iken (1 ay önce temizlendi) 120 litre mi su debisine sahip olmuş oluyor? Umarım hesaplamada yanlış yapmışımdır :)) Korkunç kötü bir sonuç çünkü bu ortaya çıkan :) 200 lt akvaryumda kullanıyorum birde :))) [/QUOTE]
Umut Bey hesabınız doğru lakin saatte 120 litre Jebo 835 için oldukça düşük sayılabilecek bir debi ya dış filitrenizde yüksek miktarda elyaf kullanma gibi bir hata yapıyorsunuz yada muhtemelen ölçümü yanlış yaptınız. Aklıma gelen bir diğer ihtimalde temiz su çıkış hortumunuz 90 derece olarak konumlandırılmamış ve/veya çok uzun ve yukarı kıvrılarak çıkıyordur. Üstte belirttiğim hususları dikkatle incelerseniz en kötü ihtimalle 400 L/S debiyi muhakkak yakalarsınız.
Biyotop Yeniden Yorumlanıyor
Muzzy selam, tankın kurulumunu bitirmiş gibi gördüm seni, var mı hala daha eklemek istediklerin yoksa tamam mıdır diyorsun ?
Görebildiğim kadarına yorum yapacağım : Siyah background, koyu kahve kökler.. Birazcık boğulmuş ve detaylar yok olmuş gibi geldi bana. Gerçi böylesinide sevenler var tabi sende böyle hoşlanıyorsan sorun yokta boğulduğuu düşünüyorsan bence bol bol yeşert paşam en güzel bio top gözüne en güzel görünendir, bu konuda çokta kuralcı olmak beni sıkıyor seni bilmem
Muzzy selam, tankın kurulumunu bitirmiş gibi gördüm seni, var mı hala daha eklemek istediklerin yoksa tamam mıdır diyorsun ?
Görebildiğim kadarına yorum yapacağım : Siyah background, koyu kahve kökler.. Birazcık boğulmuş ve detaylar yok olmuş gibi geldi bana. Gerçi böylesinide sevenler var tabi sende böyle hoşlanıyorsan sorun yokta boğulduğuu düşünüyorsan bence bol bol yeşert paşam en güzel bio top gözüne en güzel görünendir, bu konuda çokta kuralcı olmak beni sıkıyor seni bilmem

Biyotop Yeniden Yorumlanıyor
Muzi kaç kat derz atarsan at, ne kadar gölgelendirmeye özenirsen özen inan su doldurduktan bir kaç ay sonra o verdiğin emeğin hepsinin boşuna çıktığını göreceksin çünkü doğal döngü tanka hakim oldukça derz dolgu senin tankın kimyasına göre renk değiştiriyor. Uzun lafın kısası sen istediğin kadar sanat harikası yaratmaya çabala kanka yeşille kahverengi arası yer yer siyaha çalan bir renk derzin üstünü kaplayacaktır kaçış yok onun için çok yorma kendini bence ;) Tabandan yükselen bir kaç kaya yapman fonu tamalayacaktır bence zaten araştırdıysan bilirsin paşam o 1000 avroluk fonlardada ''Compliment to the ...'' bilmem ne diye tabandan yükselen bir kaç parça daha satıp fiyata 1300 1500'e çıkarıyorlar onlarda :D Tankı karman çorman göstermeyecek belki bir tek tane üstten kayıt kuşağa monte bir dal sarkıtmayıda düşünebilirsin, sana kalmış artık..
Bu arada balık, bitki işini karara bağladın mı ? Ne düşünüyorsun ?
Muzi kaç kat derz atarsan at, ne kadar gölgelendirmeye özenirsen özen inan su doldurduktan bir kaç ay sonra o verdiğin emeğin hepsinin boşuna çıktığını göreceksin çünkü doğal döngü tanka hakim oldukça derz dolgu senin tankın kimyasına göre renk değiştiriyor. Uzun lafın kısası sen istediğin kadar sanat harikası yaratmaya çabala kanka yeşille kahverengi arası yer yer siyaha çalan bir renk derzin üstünü kaplayacaktır kaçış yok onun için çok yorma kendini bence ;) Tabandan yükselen bir kaç kaya yapman fonu tamalayacaktır bence zaten araştırdıysan bilirsin paşam o 1000 avroluk fonlardada ''Compliment to the ...'' bilmem ne diye tabandan yükselen bir kaç parça daha satıp fiyata 1300 1500'e çıkarıyorlar onlarda :D Tankı karman çorman göstermeyecek belki bir tek tane üstten kayıt kuşağa monte bir dal sarkıtmayıda düşünebilirsin, sana kalmış artık..
Bu arada balık, bitki işini karara bağladın mı ? Ne düşünüyorsun ?
Biyotop Yeniden Yorumlanıyor
Muzi selam kardeşim ;)
Kaç aydır mesaj yazmamıştım kısmet senin tankaymış :) Derz işlerine girmişsin allah kolaylık versin şimdiden çok sıkıntılı bir iştir ağlamak yok şimdiden söyliyim. Daha önce gördünmü yada hatırlıyormusun bilmiyorum ama 180*60*70 bir tankımda 4 aylık poliüretan derz harçlı bir denemem olmuştu. Aklımda kalan ve sana en çok sorun çıkartacak bir kaç konudan bahsedeceğim sakın kulak arkası etme çok canın yanar :)
Kanka ön camın kırılması inan inanılmaz isabet olmuş zaten kurmadan Bahri karar verdim bunu yapacam deseydin sana ilk tavsiyem ön camı sakın yapıştırma derdim :) Kazaylada olsa en canını sıkacak konudan kurtulmuşsun. Bu arada 8 mm cam kahve kupasıyla kırılmaz paşam o cam önceden tam o noktadan darbe almıştır kuvvetle muhtemel.
Muzi sakın tanka kum koyayım deme aga. Derzi kurutup içine sindirdikten sonra en az 3 4 gün tankta çok kuvvetli bir sirkülasyonla su çevir önce. Bu esnada ne tankta kum olsun nede filtre malzemeleri. Filitrenin içinde sadece kullan at yapabileceğin ucuz elyaf koy. Derzi benim yaptığım gibi 2 hafta sokakta kurumaya bile bıraksan tankta suyla buluştumu tuhaf bir şekilde derz ufak ufak eriyor !! Eriyen kremimsi derz partikülleri aklına gelebilecek tankta ne varsa hepsinin üzerine yapışarak iğrenç bir görtüntü oluşturuyor. En az 2 3 defa bu tabakayı bir elyaf parçası yardımıyla silip temizlemen lazım. Temizlik yaparken tabi bütün tabaka suda yüzer hale gelip ortalığı dahada batıracaktır, su değişimi yapma hemen bekle partiküller dibe çöküp otursun. Ardından geniş ağızlı kuvvetli vakum yapacak bir hortum ile mümkünse bütün tankı dip çekimi yaparak boşalt ve tekrar taze temniz su ile doldur 1 gün daha bekle ve kremimsi tabaka en yoğun şekilde tekrar oluşsun ve sende tekrar temizle. Fugapol seçimin oldukça yerinde, çok kaliteli bir derz ve canlı yaşamını tehlikeye sokacak her hangi bir salınım yapmıyor lakin uzun süre bahsettiğim kremimsi tabaka oluşacaktır ve temizlemezsen yada temizleyemediğin noktalarda zamanla bildiğin çimento dökülmüş gibi taşlaşıp bir daha istesende temizleyemeceğin bir oluşuma yol açıyor malesef :s
Bu arada orjinal filitre hortumlarınıda kullanma derim şu aşamada çünkü hortumun içinden o tabakayı sökmek çok zor iş. Bahçe hortumu felan kullan ilk etapta, tabakadan kurtulunca orjinal ekipmanını kullanırsın. Isıtıcıyıda koyma paşam onunda cam aksamının tamamını kaplıyor, bozabilir..
Çok meşakatli bir yolculuk seni bekliyor malesef ve bu kararı aldığın için kendine çok küfredebilirsin ama işin sanırım en güzel tarafıda bu bizler için. Celladına aşşk aşkların en güzelidir. Bir kere bittimi nescafelerin tadına doyum olmaz karşısında :)
Son birde tavsiyede bulunayım hazır uzatmışken tabanada bir kaç kaya yap aynı renk ve dokudan arka fon ile taban uyumu çok önemli doğadan toplayacağın taşlarla fon uyum sağlamıyor ve sırıtıyor bana göre.
Hayırlı yolculuklar paşam
Demasonilover 2013-03-21 15:10:26
Muzi selam kardeşim ;)
Kaç aydır mesaj yazmamıştım kısmet senin tankaymış :) Derz işlerine girmişsin allah kolaylık versin şimdiden çok sıkıntılı bir iştir ağlamak yok şimdiden söyliyim. Daha önce gördünmü yada hatırlıyormusun bilmiyorum ama 180*60*70 bir tankımda 4 aylık poliüretan derz harçlı bir denemem olmuştu. Aklımda kalan ve sana en çok sorun çıkartacak bir kaç konudan bahsedeceğim sakın kulak arkası etme çok canın yanar :)
Kanka ön camın kırılması inan inanılmaz isabet olmuş zaten kurmadan Bahri karar verdim bunu yapacam deseydin sana ilk tavsiyem ön camı sakın yapıştırma derdim :) Kazaylada olsa en canını sıkacak konudan kurtulmuşsun. Bu arada 8 mm cam kahve kupasıyla kırılmaz paşam o cam önceden tam o noktadan darbe almıştır kuvvetle muhtemel.
Muzi sakın tanka kum koyayım deme aga. Derzi kurutup içine sindirdikten sonra en az 3 4 gün tankta çok kuvvetli bir sirkülasyonla su çevir önce. Bu esnada ne tankta kum olsun nede filtre malzemeleri. Filitrenin içinde sadece kullan at yapabileceğin ucuz elyaf koy. Derzi benim yaptığım gibi 2 hafta sokakta kurumaya bile bıraksan tankta suyla buluştumu tuhaf bir şekilde derz ufak ufak eriyor !! Eriyen kremimsi derz partikülleri aklına gelebilecek tankta ne varsa hepsinin üzerine yapışarak iğrenç bir görtüntü oluşturuyor. En az 2 3 defa bu tabakayı bir elyaf parçası yardımıyla silip temizlemen lazım. Temizlik yaparken tabi bütün tabaka suda yüzer hale gelip ortalığı dahada batıracaktır, su değişimi yapma hemen bekle partiküller dibe çöküp otursun. Ardından geniş ağızlı kuvvetli vakum yapacak bir hortum ile mümkünse bütün tankı dip çekimi yaparak boşalt ve tekrar taze temniz su ile doldur 1 gün daha bekle ve kremimsi tabaka en yoğun şekilde tekrar oluşsun ve sende tekrar temizle. Fugapol seçimin oldukça yerinde, çok kaliteli bir derz ve canlı yaşamını tehlikeye sokacak her hangi bir salınım yapmıyor lakin uzun süre bahsettiğim kremimsi tabaka oluşacaktır ve temizlemezsen yada temizleyemediğin noktalarda zamanla bildiğin çimento dökülmüş gibi taşlaşıp bir daha istesende temizleyemeceğin bir oluşuma yol açıyor malesef :s
Bu arada orjinal filitre hortumlarınıda kullanma derim şu aşamada çünkü hortumun içinden o tabakayı sökmek çok zor iş. Bahçe hortumu felan kullan ilk etapta, tabakadan kurtulunca orjinal ekipmanını kullanırsın. Isıtıcıyıda koyma paşam onunda cam aksamının tamamını kaplıyor, bozabilir..
Çok meşakatli bir yolculuk seni bekliyor malesef ve bu kararı aldığın için kendine çok küfredebilirsin ama işin sanırım en güzel tarafıda bu bizler için. Celladına aşşk aşkların en güzelidir. Bir kere bittimi nescafelerin tadına doyum olmaz karşısında :)
Son birde tavsiyede bulunayım hazır uzatmışken tabanada bir kaç kaya yap aynı renk ve dokudan arka fon ile taban uyumu çok önemli doğadan toplayacağın taşlarla fon uyum sağlamıyor ve sırıtıyor bana göre.
Hayırlı yolculuklar paşam

Suskunlar
Abi tekrar selam,
İlgilenirmisin bilmiyorum tabi ama elimden çıkarmak istediğim platinium ve half black damızlık melekler var ister misin ?
Abi tekrar selam,
İlgilenirmisin bilmiyorum tabi ama elimden çıkarmak istediğim platinium ve half black damızlık melekler var ister misin ?
Muğlalılar
[QUOTE=Erdal Hoca]Katılmaya çalışacağım.
[/QUOTE]
Ben zaman bulur gitmeye karar verirsem abi, hiç şansın yok. Gelip senide kaçıracağım
[QUOTE=Erdal Hoca]Katılmaya çalışacağım.
[/QUOTE]Ben zaman bulur gitmeye karar verirsem abi, hiç şansın yok. Gelip senide kaçıracağım

İşte Amerikan Rüyası
[QUOTE=Gürkan Hoca]10 mm cam, çok ilginç. Ben de çözemedim olayı.
Abi çok geçmiş olsun, üzüldüm senin adına :s Hatırlıyorsun benim 2 sene önceki 180-60-70 12 mm cam tank patlayışını değil mi ? Durduk yere kimse dokunmadan nasıl patlıyor bu koca tanklar ben anlamıyorum arkadaşım yaa
[QUOTE=Gürkan Hoca]10 mm cam, çok ilginç. Ben de çözemedim olayı.
1 haftadır akvaryum ısısı 28 civarı. Son birkaç gündür geceleri ısı çok düşüyor. Muhtemelen bu neden oldu.
[/QUOTE]Abi çok geçmiş olsun, üzüldüm senin adına :s Hatırlıyorsun benim 2 sene önceki 180-60-70 12 mm cam tank patlayışını değil mi ? Durduk yere kimse dokunmadan nasıl patlıyor bu koca tanklar ben anlamıyorum arkadaşım yaa

Muğlalılar
İbrahim Abi telefonlaşalım fuar işi için. Zorda olsa elimden geldiğince zorlayacağım fuar işini çünkü bu seferkine katılmayı çok istiyorum !
İbrahim Abi telefonlaşalım fuar işi için. Zorda olsa elimden geldiğince zorlayacağım fuar işini çünkü bu seferkine katılmayı çok istiyorum !
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
